Billede over hdmi
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39191
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 04:33
Emne: Billede over hdmi
Skrevet af: agerskov
Emne: Billede over hdmi
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 17:45
Så er billedet trukket fuldt ud ved mig ligesom hvis jeg kørte over scart, har i andre også dette
Herligt at se tv på 42" fremfor 20"
|
Svar:
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 17:50
agerskov skrev:
Så er billedet trukket fuldt ud ved mig ligesom hvis jeg kørte over scart, har i andre også dette
Herligt at se tv på 42" fremfor 20"
|
Nej! Har du det på alle kanalerne? Hvis ja, hvilket TV har du?
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 17:57
har der været en opdateringe efter d 3/4 `
Tror at du har stillet på tv
|
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 18:31
Har det på alle kanalerne (mellempakken samt div tegnefilmskanaler)
Mit tv er et 42px80 og det er først sket i dag, ikke med den opdatering der kom for et par dage siden. Mit 3+ samt kanal4 virker ikke ved ikke om det kan skyldes at de har ændret noget?
Men lækkert er det
|
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 18:35
agerskov skrev:
Har det på alle kanalerne (mellempakken samt div tegnefilmskanaler)
Mit tv er et 42px80 og det er først sket i dag, ikke med den opdatering der kom for et par dage siden. Mit 3+ samt kanal4 virker ikke ved ikke om det kan skyldes at de har ændret noget?
Men lækkert er det
|
Hvad kører du 1080i/720p/576i?
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 18:40
Pinligt kører kun 576i og derfor den ikke laver sorte bjælker, men den bliver der
|
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 18:44
agerskov skrev:
Pinligt kører kun 576i og derfor den ikke laver sorte bjælker, men den bliver der
|
Det har jeg også prøvet, men synes ikke om billedkvaliteten.
|
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 18:47
Umiddelbart kan der godt ses forskel, men sys at det fyldte billede overvejer den lidt forringet billedekvalitet, men ser mig heller ikke som den store hifinørd plus damen er tilfreds nu
|
Skrevet af: weblance
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 19:27
Er der andre med Samsung TV der ikke kan køre 576i over HDMI?
|
Skrevet af: Palmolive
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 20:36
Spørgsmålet er snarere om der er nogen der vil.... Lad os få nogle HD kanaler og så skalere dem ned til 576i...
------------- Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
Skrevet af: thedude
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 21:00
Faktisk lader det til, at der er flere som får et "brugbart" billede i 576i over HDMI (bare ikke jeg)...
Jeg tror, at det er mit tv, som ikke kan køre andet end 720 over hdmi. Derfor bliver billedet smadret på en eller anden måde, når jeg indstiller boksen til 576i.
Nogen eksperter, der kan be -eller afkræfte min teori?
/Martin
|
Skrevet af: Carpo
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 07:32
Efter at have fulgt debatten her om at køre 576i over HDMI, skulle det jo naturligvis prøves. Det var ingen succes!
Det ser ikke ud til at mit TV understøtter 576i via HDMI. Jeg fik et stort grønt felt i venstre side af skærmen, og til højre kunne jeg kun se den venstre 1/3 af billedet. Det betød, at jeg brugte meget tid på, at forsøge at stille boksen tilbage til 1080i opsætningen - det lykkedes ikke, men på en eller anden møde lykkedes det mig at få nulstillet boksen via menuen.
Bare lige til info................
------------- Med venlig hilsen
Carsten
www.carpo.dk
|
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 08:34
Mystisk for det fungere rigtigt godt hos mig, andre der kan bekræfte det, som ejer en px80?
|
Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 15:23
Hvis man har nogle HD-kanaler (og ser dem) er det i hvert fald ret dumt at køre 576i.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 15:27
Nu tager det jo under 1 minut at skifte til HD opløsning, så det går nok, hvis man skulle få lyst til at se Superbowl for 30. gang.
|
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 17:16
Carpo skrev:
Efter at have fulgt debatten her om at køre 576i over HDMI, skulle det jo naturligvis prøves. Det var ingen succes!
Det ser ikke ud til at mit TV understøtter 576i via HDMI. Jeg fik et stort grønt felt i venstre side af skærmen, og til højre kunne jeg kun se den venstre 1/3 af billedet. Det betød, at jeg brugte meget tid på, at forsøge at stille boksen tilbage til 1080i opsætningen - det lykkedes ikke, men på en eller anden møde lykkedes det mig at få nulstillet boksen via menuen.
Bare lige til info................
|
Hej Carsten!
Du må kunne se i manualen til dit TV,hvad det understøtter via HDMI. Endvidere kan du prøve at gå ind i boksen Menu/Indstllinger/Informationer/HDMI.
|
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 18:04
Lunddahl ok, men jeg gider altså ikke futte rundt inde i den (stadig) sløve, klodsede menu i tide og utide - så vil jeg hellere leve med at TV2 News mfl. ikke fylder hele billedet ud, indtil det forhåbentlig bliver ændret med en software update. Og så er der jo også lige DiscoveryHD og NGC HD, som er de eneste HD kanaler jeg reelt bruger. Men ja, hvis man ikke ser noget HD, kan man (som jeg også skrev...) være ligeglad...
|
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 18:11
Det kan godt være at du ikke gider, men det er der andre der gerne vil, så det betyder ikke at det er dumt at køre 576i for at afhjælpe 4:3 letterbox problemerne.
Nu ser man vel også et program der varer mere end to minutter, så at bruger under 1 minut på at skifte, gør vel ingen skade.
Det virker i øvrigt på dig at intet kan gå hurtigt nok. Du gider ikke bruge tid på at skifte og hellere se windowboxed materiale, og du vil heller ikke vente på at dit tv skifter fra en opløsning til en anden, hvis boksen havde
mulighed for automatisk at outputte den opløsning en kanal nu sender i.
|
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 18:45
Nej, du har ret. Ville være ret irriterende hvis der gik 4-5 sekunder (som det HDMI handshake tager) mellem hvert kanalskift. Det er jeg næppe ene om at mene... Men at du ville være ligeglad, fred være med det...
|
Skrevet af: thedude
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 19:43
lunddal skrev:
Nu ser man vel også et program der varer mere end to minutter, så at bruger under 1 minut på at skifte, gør vel ingen skade.
|
Jo det gør sgu! Alene det, at man skal ind i sine indstillinger, for at se brugbart tv, er da skræmmende...! Det er ikke alle seere, der er teknik-nørder, der elsker at sidde og pille ved deres.... indstillinger
/Martin
|
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 10:40
Simon R. skrev:
Nej, du har ret. Ville være ret irriterende hvis der gik 4-5 sekunder (som det HDMI handshake tager) mellem hvert kanalskift. Det er jeg næppe ene om at mene... Men at du ville være ligeglad, fred være med det...
|
Nu tager det for det første ikke 4-5 sekunder på mit tv, og derudover er det jo ikke mellem hvert kanalskift - det er kun i tilfælde af at du går fra HD til SD eller omvendt.
|
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 10:43
thedude skrev:
lunddal skrev:
Nu ser man vel også et program der varer mere end to minutter, så at bruger under 1 minut på at skifte, gør vel ingen skade. |
Jo det gør sgu! Alene det, at man skal ind i sine indstillinger, for at se brugbart tv, er da skræmmende...! Det er ikke alle seere, der er teknik-nørder, der elsker at sidde og pille ved deres.... indstillinger
/Martin |
Nej, og det er også bare en valgmulighed hvis man pt. vil undgå windowboxed materiale.
Jeg opponerer bare imod at det åbenbart skal være dumt at gøre det på den måde - jeg siger jo ikke at det er dumt at se windowboxed programmer, hvis man ønsker det.
Jeg foretrækker at se programmer som de skal ses og er sendt, og så længe boksen ikke selv kan give mig det jeg vil have, må jeg jo manuelt skifte.
|
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 13:34
lunddal, jeg har aldrig sagt at det var dumt at sidde og skifte output på boksen afhængigt af hvad man ser.. har sagt det er dumt at se HD-kanaler mens boksen står på 576i - og det burde jo være klart for enhver:)
|
Skrevet af: Kirkebob
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 08:23
Hejsa, jeg så lige følgende på comon.dk
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35570 - http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35570
Tdc lover en ændring til boksen inden for en måned, så 4:3 scaleres til 16:9... lad os nu se det før vi tror på den.
|
Skrevet af: NoMercy
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 11:00
weblance skrev:
Er der andre med Samsung TV der ikke kan køre 576i over HDMI? |
42M87BD kan ikke, har selv et og skulle prøve at se om det kunne afhjælpe format problemet, men det gjorde blot at jeg fik "no signal" og derefter var ret fucked med sort skærm intil jeg kom i tanke om at prøve at tage HDMI ud og i med scart stikket, hvor jeg så derigennem kunne komme tilbage til 1080.
Kan ikke anbefales at prøve hehe, er noget bøvl og virker ikke alligevel.
|
Skrevet af: OTol
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 18:15
Det bliver da skønt når vi får næste opdatering, så vi kan se billedet på hele skærmen over HDMI, især iriterende med TV2-News mm. med deres latterlige 20" 16:9 billede midt på 42" skærmen.
Jeg forstår ikke helt debatten her om omskift mellem formaterne i boksen. Jeg har forbundet min med både scart og hdmi kabel, så jeg skifter bare indgang på TV mellem AV1 til scart og HDMI1 ved HDMI, så vælger jeg AV1 når jeg ønsker at strække billedet. Normalt bruger jeg dog HDMI da billedkvaliteten er langt bedre der. Men hvorfor skifte format i boksen? Min boks står på HDMI 720p, da mit TV ikke kan vise højere opløsning. Er det så ikke bedst for mig?
|
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 19:17
OTol skrev:
Det bliver da skønt når vi får næste opdatering, så vi kan se billedet på hele skærmen over HDMI, især iriterende med TV2-News mm. med deres latterlige 20" 16:9 billede midt på 42" skærmen.
Jeg forstår ikke helt debatten her om omskift mellem formaterne i boksen. Jeg har forbundet min med både scart og hdmi kabel, så jeg skifter bare indgang på TV mellem AV1 til scart og HDMI1 ved HDMI, så vælger jeg AV1 når jeg ønsker at strække billedet. Normalt bruger jeg dog HDMI da billedkvaliteten er langt bedre der. Men hvorfor skifte format i boksen? Min boks står på HDMI 720p, da mit TV ikke kan vise højere opløsning. Er det så ikke bedst for mig?
|
Vi skal lige have begreberne på plads: Eksempel på format: 16:9 - 4:3. Eksempel på opløsning: 720p - 1080i. Jeg skifter opløsning i forhold til udsendelsen. F. eks. er TV2 SPORT HD 720p.
|
Skrevet af: OTol
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:05
joern.loenborg skrev:
OTol skrev:
|
Vi skal lige have begreberne på plads: Eksempel på format: 16:9 - 4:3. Eksempel på opløsning: 720p - 1080i. Jeg skifter opløsning i forhold til udsendelsen. F. eks. er TV2 SPORT HD 720p.
|
Ja det forstår jeg godt, men hvorfor skifter folk til 576i på boksen, når den kan stå på 720p og over scart stadig strække billedet?
Mit spøgsmål gik også lidt på om det ville være en fordel for mig at vælge 1080i i stedet for 720p, selv om mit TV er kun er HD Ready, ikke Full HD.
Det kan godt være, at det er dumme spørgsmål, men jeg forstår nok ikke helt begreberne.
|
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:13
OTol skrev:
joern.loenborg skrev:
OTol skrev:
|
|
Ja det forstår jeg godt, men hvorfor skifter folk til 576i på boksen, når den kan stå på 720p og over scart stadig strække billedet?
Mit spøgsmål gik også lidt på om det ville være en fordel for mig at vælge 1080i i stedet for 720p, selv om mit TV er kun er HD Ready, ikke Full HD.
Det kan godt være, at det er dumme spørgsmål, men jeg forstår nok ikke helt begreberne.
|
Der er en del, der "kun" bruger HDMI - derfor skiftet. Du skriver at dit TV "kun" kan vise en opløsning på 720p - så skal du da bare bruge den.
|
|