Print side | Luk vindue

Reklamationer hos Dans TV ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39588
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 07:42


Emne: Reklamationer hos Dans TV ?
Skrevet af: And.-
Emne: Reklamationer hos Dans TV ?
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 14:49

Hey alle..

Jeg har en Harman/Kardon AVR 7300 fra Danstv.dk ... Som imidlertidigt igennem utrolig lang tid har brummet, endelig fik jeg så taget mig sammen til at køre ude med den.

Men her kommer problemet så.: De vil ikke tage i mod den grundet jeg ikke har medbragt org. embalagen? Forventer de virkelig man gemmer enhver for for embalage.. ? Nej sq.. jeg gider sq ikke bruge min plads i lejligheden til at gemme embalage fra køleskab, tv, borde, stole, lyd mv.. Jeg ville jo blive oversvømmet af det så ?

Men.. Regner med at Forbrugerstyrelsen kommer til at hjælpe mig i denne sag.. Da jeg står rimelig stærkt på at en butik ikke kan kræve man gemmer embalagen..

Men er der andre der har haft lign sager ?




Svar:
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:00
Øh ........... du skal have den repareret, right? Ikke noget med pengene tilbage endnu. Så kan man da ikke forlange at få emballagen med. En kvittering så man kan se den er købt der er rigeligt.


Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:08

Jeg skal bare have den repareret .. Ja.. Ingen penge.. Og kvitteringen så de..

Deres aggument var at de så ikke kunne sende den til nordsjælland .. Fordi de ikke havde noget at sende i.. Men .. at hvis jeg ville.. Kunne de fralægge deres ansvar og sende den i en uorg. kasse.. (dvs blev den smadret undervejs.. to bad for me) Det nægter jeg selvf.

Dog foreslår de jeg selv køre de 50 km hver vej op og aflevere den selv, som jeg dog også afslår da jeg ikke mener de bare kan fraskrive sig ansvaret. Og jeg virkelig ikke gider bruge 200km + tiden i sidste ende på denne sag.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:14

Hej And

Du kan bare henvise dem til dette emne:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:17

1000 Tak Lars



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:26

Nå har lige snakket med Danstv..

Nu ville han pluselig godt tage den ind.. "men så blev den kørt til Helsinge når han lige tilfældigt kørte derop" (pga mine "trusler" som han formulerede det) Hvilket.. Så kan være om 1 måned ?

Jeg spurgte så til, hvorfor han ikke gav mig denne mulighed da jeg stod i hans butik, hvilket han nægtede at svare på.

Jeg spurgte så til.. Om det var grundet at officentlig tilgængelig kritik af hans butik der gjorde udslaget..

Hvorefter han smed på..

P.S Han oplyste mig også at han havde sin holdning til mig, som han kun ville tænke inde i sit hoved.. Hva mon dog det kan være :)?



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Hvilket.. Så kan være om 1 måned?

Hvis dette bliver tilfældet, er du berettiget til at hæve handlen og kræve dine penge tilbage. Desværre lyder det til, at den pågældende forhandler ikke kender til lovreglerne og nok også er rimelig ligeglad med disse, så du skal nok ikke forvente, at han vil give dig pengene tilbage. I så fald er forbrugerklagenævnet nok din eneste mulighed.


-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Hvilket.. Så kan være om 1 måned?

Hvis dette bliver tilfældet, er du berettiget til at hæve handlen og kræve dine penge tilbage. Desværre lyder det til, at man den pågældende forhandler ikke kender til lovreglerne og nok også er rimelig ligeglad med disse, så du skal nok ikke forvente, at han vil give dig pengene tilbage. I så fald er forbrugerklagenævnet nok din eneste mulighed.

Jeg vil også sige det sådan, jeg tør næsten ikke indlevere den nu ? De virker utrolig hævnagtige.. Fordi jeg posterede min oplevelse her. Men ja jeg tager en tur om forbrugerstyrelsen :)



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 15:55
Der sker ting og sager nu..

Jeg ved dog ikke om det er inde fra dem af... Men har modtaget 2 opkald nu, hvor der er forholdsvis stille og bliver smidt på.. Ikke noget jeg ligefrem normalt modtager


Skrevet af: Dans TV & HiFi
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 16:19

Nu er det på sin plads, at få sat sagen i det rette perspektiv.

 

Kunden kommer ind med sin receiver og har korrekt ret til at få sin receiver repareret som en garanti reparation. Da vi spørger til, om han har original emballage, svarer han meget agressivt, at det behøves så sandelig ikke.  Årsagen til, at det er hensigtsmæssigt med original emballagen er, at såfremt den bliver beskadiget under transporten, pga. uorginal emballage, kan han risikere, at han skal vente endnu længere på sin receiver, såfremt den også skal repareres pga. en transportskade, og det er vel ikke hensigtsmæssigt. Derfor er det bedst for alle parter, såfremt man har original emballagen, når den skal sendes til importørens garanti værksted.

 

Vi foreslår, at vi selv kan tage den med, når vi skal op i området omkring værkstedet, men at vi først skal derop i løbet af ca. 14 dage, og det afslår kunden at ville vente på, og tager sin receiver med igen, og opfører sig under hele forløbet meget agressivt, hvilket kan bekræftes af folk som var her i butikken.

 

Kunden har selvfølgelig krav på sin garanti reparation, og vi skal nok sørge for, at garantireparationen kommer frem værkstedet, med en hensigtsmæssig emballage, men de kommentarer som vedkommende fremkommer med her på tråden er simpelthen useriøst og det er slet ikke vores måde at drive forretning.

 

Det er vores princip her i forretningen, at vi altid så vidt muligt ønsker en ordentlig og konstruktiv dialog med vores kunder, men det har denne kunde desværre ikke ønsket at deltage i, men uanset hvad, så har kunden selvfølgelig krav på sin garantireparation, hvilket vi ikke har benægtet på noget tidspunkt.

 

Så vi har lidt vanskeligt ved at se, hvad det er for en sag, som han vil gå i forbrugerstyrelsen med.

 

 

 

Med venlig hilsen

 

 

Dans TV & HiFi Center

 

 



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Dans TV & HiFi Dans TV & HiFi skrev:

Vi foreslår, at vi selv kan tage den med, når vi skal op i området omkring værkstedet, men at vi først skal derop i løbet af ca. 14 dage, og det afslår kunden at ville vente på, og tager sin receiver med igen, og opfører sig under hele forløbet meget agressivt, hvilket kan bekræftes af folk som var her i butikken.

 

Nu skal du ikke lyve.. ? Den her deal gav du mig da vi snakkede i telefon sammen efterfølgende.. Du nægtede i butikken.. Jeg er også ret ligeglad hvad dine kollegaer kan bekræfte.. jeg har ik været en skid aggressiv i den butik, men ja jeg har efter i ALLE påstod at det stod i div betingelser, købelove og andet løgn og bedrag. sagt at med 100% sikkerhed ikke skulle have org. emballage..

 

Det her giver mig kun et endnu værre syn på jer, at i lige nu står og lyver folk direkte op i hovedet.. 

 

Jeg kommer ind i jeres butik, sætter den tunge forstærker fra mig, og fortæller jer den skal til rep. da den har en brummen igennem højtalerne.. Hvorfra DU efter spørger til den org. emballage.. Hvilket jeg svare til.. At den har jeg selvfølgelig ikke.. Da jeg ikke gemmer alt den emballage..

 

Så siger du .. at det har jeg pligt til, ellers kan kan i ikke stå til ansvar for forsendelsen videre..

Du hiver 2 andre hovedere der glade nikker ja med det samme.. Uden at kende sagens kerne.. Så derfor hvad dine kære kollegaer / nikkedukker kan bekræfte er jeg ligelad med

 

Sagens kerne er.. at da jeg kom i butikken, nægtede du at modtage den pga manglende org. emballage..


At du så senere hen med en vis hævn i stemmen gerne vil tage den med.. Når du en dag dumpede forbi. Over telefonen.. Efter min historie er blevet publisheret på et forum.. Er sandt nok

 

P.S Jeg har også optaget den samtale.. Så jeg har blot endnu et bevis på du er fuld af løgn!

 



Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 16:45
Rolig nu !!

-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 17:06

Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Rolig nu !!

Jeg er skam rolig.. Det pisse mig bare lidt af han nu prøver at lyve fra dårlig omtale.. Han havde håbet (for) stort på jeg selv havde gidet at tage til Helsinge. Ved at bilde mig løgn og bedrag ind (Så han kunne spare de omkostninger).. Men jeg tror bare ik lige han havde overvejet historien os røg ud på nettet.

P.S Acceptere gladeligt 2-3ugers ventetid på rep. Dette ser jeg som helt acceptabelt tidsfrist



Skrevet af: Dans TV & HiFi
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 17:16

Denne her agressive fremtoning, som du har her på forumet var samme agressive fremtoning, som du fremturede med her i butikken, og derfor var det meget vanskeligt at føre en rolig og konstruktiv dialog med dig.

 

Derfor er det fint, at vi kan gøre det her på skrift og får forklaret på skrift, hvad vi prøvede at forklare dig mundtligt, og lad os opsummere:

 

-          Du har ret til din garanti reparation.

-          Såfremt du ikke har original emballage, så gav vi dig 3 muligheder:

o       Vi har mulighed for at levere garantien op til værksted personligt, og der er en tidsramme på ca. 14 dage før vi kommer op forbi importørens værksted.

o       Vi kan leverer den i en egnet emballage, men det giver ikke samme sikkerhed som original emballagen. Såfremt der kommer en transportskade er det ikke din risiko, men det kan medføre ekstra tid og gene, såfremt uheldet er ude,  og der også skal repareres for transpotskade. Det har vi været ude for med andre produkter, der ikke blev leveret i original emballage.

o       Du har også mulighed for at selv at levere den op til importørens værksted, såfremt du vil undgå risikoen for en transportskade eller ikke vil vente til vi kommer forbi importørens værksted om ca. 14 dage.

 

 

Med venlig hilsen

 

 

Dans TV & HiFi Center

 

 

 



Skrevet af: Urte
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 17:21

Jeg har altid fået fin og seriøs service fra Dan, kan i ikke have talt forbi hinanden.

Jeg kan ikke vurdere om And er en aggresiv mand, men det virker som om du farer hurtigt op. Det kan opfattes aggresivt.



-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 17:24

Skal jeg virkelig ligge vores samtale op online ? Så kan du revudere hvem der ik er konstruktiv at snakke med ? Jeg fik ikke et ben til jorden.. Hver gang jeg prøvede at stille dig et spørgsmål, blev det jævnet til jorden med snak om alt muligt andet.. Da jeg til sidst beder dig om at lukke, for jeg også kan få noget at sige. Smider du på som en eller anden kryster ?

Er det det du vil have ud ?

Jeg mener stadig ikke denne samtale mellem os kommer omverden til.. Men... Når du direkte sidder og lyver folk op i deres åbne ansigter.. Begynder jeg at hælde meget til at det virkelig er nødvendigt for andre at høre.

Optagelsen blev ene alene gjort som bevis til forbrugerstyrelsen.. Til hvis du nu skulle lyve. og påstå at du aldrig havde nægtet.



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 17:36

Til sidst at afslutte Dan.. Det fint i nu(og i telefonen efter butiksbesøget) har givet mig tilbudet om at køre den op selv.. For det fik jeg IKKE i jeres butik.. Men nu tør jeg simpelhen ikke ?

I jeres butik fik jeg muligheden for at .. køre til Helsinge selv.. Som jeg takkede nej til..

At indlevere den, og i pakkede den i en tilfældig papkassen, men samtid frasagde mig muligheden for at klage hvis der kom transportskade..
Som jeg også takkede nej til. For jeg mente bestemt at det var jeres ansvar når jeg havde indleveret den

Så blev det til en diskution om at man skulle gemme emballage.. Som i alle 3 i butikken bekræftede at det skulle man.. (Vil i dog ikke gerne indrømme det? Eller nægter i også at have udtalt det?)

Jeg fortæller så jeg vil gå uden for butikken for at ringe til en bekendt i forbrugerstyrelsen.. For at tjekke op på det.. Efter samtalen, og bekræftelsen på dette.. Går jeg ind og fortæller dig det.. Hvorfra jeg får svaret "Så må du jo tage den til forbrugerstyrelsen"

Dette er den kroniske korrekte hændelses forløb der sker i din butik



Skrevet af: Ole
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:09

Jeg vil godt understrege, at jeg ikke ønsker at afgøre, hvem der har ret eller uret i denne sag, men:

 

And, jeg synes, at du skal gøre op med dig selv hvad det er du ønsker at opnå?

Ønsker du reperation eller en konflikt?

Hvis du ønsker en reperation, så synes jeg, at du skal tage imod en af Dans tilbud. - uanset, hvordan jeres "samarbejde" så måtte have startet. Giv ham en chance for, at yde dig service, det er I begge bedst tjent med.

- Er han så så dårlig til service, som du udlægger her, så vil du have rig lejlighed til at "bevise" det senere - og SÅ tage sagen til FKN om nødvendigt.

INGEN af jer vinder på en sag ved FKN, og uanset hvad du har optaget eller ikke optaget, så kan jeg ikke se, hvad du kan vinde i en sag hos dem ud over hævn? - prisen er en masse arbejde for dig.

 

Jeg kan også selv fare i flint, hvis jeg føler mig uretfærdigt behandler, men nogle gange skal man se på, hvad man opnår ved at få ret, og så tage de kampe, hvor man reelt opnår noget. (Den sætning skal jeg også fortælle mig selv en gang imellen )

 

...Ole



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Dans TV & HiFi
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:14

Vi prøvede at få en rolig og  konstruktiv dialog med kunden i butikken, hvilket ikke lykkedes, nu har vi også prøvet stille og roligt ridset dine muligheder og rettigheder op skriftligt, og det negliserer du fuldstændigt, men fokuserer hellere på en mængde udokumenterede postulater, som vi helt vil undlade at kommentere dem,  vi synes ærlig talt de taler for sig selv.

Der skal 2 parter, der bakker op omkring en konstruktiv dialog, og hvis den ene part kun er interesseret i mudderkasting, så er det svært at få noget konstruktivt ud af det.................



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:19

I første henseende ønskede jeg rep.

Jeg tager så hjem fra hans, slemt skuffet.. Opretter topic i dette forum, som jeg faktisk lige har fundet for et par dage siden. Og får nu dette link af Lars.. Som jeg så venligt giver videre til "Dans tv" hvorefter de som butik laver noget af en kovending af hvad der er sket i sagen.. de spiller nu den super venligt butik der har styr på alt, og intet har gjort forkert. Hvilket jo os er pisse nemt for dem ?

Men hvorfor skulle jeg dog ha taget hjem igen, og postet dette indlæg .. hvis jeg fra start KUNNE have indleveret den..

Men sager er nu den, efter at have set hvordan de ikke kan stå inde for de falske oplysninger de gav mig, og hvordan de prøver at "putte" skylden over på mig med at jeg slet ik var til at snakke med fra sags start af .. Jeg stoler ikke på dem ?

Jeg ved med sikkerhed, at de vil nu prøve at trække sagen i langdrag hvis jeg indlevere den.. (Som de også sagde til mig i telefonen) hvilket jeg ikke ønsker ? Jeg gider næsten ikke ud i en sag hvor jeg mangler min forstærker i ½-1½ år som jeg kan se der er ventetid på hos FKN

Så mit mål er vel nu.. at oplyse andre om .. Til dem der vil stole på mine udsagn.. Om hvilken svindel butik dette er (Ihvertfald i mine øjne).. Også må jeg så leve med min støjende defekte forstærker..



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Dans TV & HiFi Dans TV & HiFi skrev:

Vi prøvede at få en rolig og  konstruktiv dialog med kunden i butikken, hvilket ikke lykkedes, nu har vi også prøvet stille og roligt ridset dine muligheder og rettigheder op skriftligt, og det negliserer du fuldstændigt, men fokuserer hellere på en mængde udokumenterede postulater, som vi helt vil undlade at kommentere dem,  vi synes ærlig talt de taler for sig selv.

Der skal 2 parter, der bakker op omkring en konstruktiv dialog, og hvis den ene part kun er interesseret i mudderkasting, så er det svært at få noget konstruktivt ud af det.................

Så lad mig stille dig dette simple spørgsmål.. Fortalte du og dine kollegaer mig i butikken at man skulle indlevere med org. emballage.. At man skulle gemme orginal emballage fra sine produkter.. AT den mand der sad i baglokale havde emballage til alle sine pc produkter mv. Fortalte du/i mig ikke dette?

Kom så, kom i dialog med mig



Skrevet af: Dans TV & HiFi
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:52

Der blev sagt, at det var klart bedst såfremt du indleverede i original emballage, og der er på intet tidspunkt nægtet dig din garanti reparation.

Inden vi skriver videre i sagen, så lad os lige skære ind til benet..........................Du skriver tidligere

  P.S Jeg har også optaget den samtale.. Så jeg har blot endnu et bevis på du er fuld af løgn!”

Og så truer du med at lægge samtalen op online. Lad os få den samtale op online, så vi vi kan få lyt for sagen........................vi er nemlig fuldstændig rolige omkring vores håndtering af sagen.

 

Med venlig hilsen

 

Dans TV & HiFi Center



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:55

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

I første henseende ønskede jeg rep.

Så tager du sagen op i forbrugerklagenævnet. Venter et års tid til sagen er afgjort, og herefter sker der typisk følgende (antaget at du vinder):

Forhandleren får 30 dage til at udbedre fejlen.

Så har du ventet 1 år og 30 dage, på at få den reparation, istedet for at få den repareret nu og komme videre i livet.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:57

Godt så, det var så nok til ikke at snakke med jer mere.. løgn på løgn.. Det rigeligt her, jeg kan ikke have en konstruktiv dialog på med jer, når i lyver..

Jeg er igang med at indgive sagen til Forbrugerklagenævnet



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

I første henseende ønskede jeg rep.

Så tager du sagen op i forbrugerklagenævnet. Venter et års tid til sagen er afgjort, og herefter sker der typisk følgende (antaget at du vinder):

Forhandleren får 30 dage til at udbedre fejlen.

Så har du ventet 1 år og 30 dage, på at få den reparation, istedet for at få den repareret nu og komme videre i livet.

  /Lars

Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt.



Skrevet af: SuperJunior
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:02
Altså du går til forbrugerklagenævnet? Det skulle du da kun gøre hvis de netop nægtede at udbedre fejlen. Det gør de jo netop ikke? Så hvor vil du egentlig hen med det besvær?

-------------
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:03
jeg synes helt ærligt også, du skulle tage at indlevere din forstærker. du siger at de først blev flinkere, da du skrev herinde, jamen så udnyt det. hvis de ikke vil have dårlig omtale, jamen så vil din forstærker nok ikke blive syltet. så kom videre, og indlever den. og så kan du jo fortsætte med ,at skrive negativt om dem, hvis der er problemer.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt.

Hvis reparationen tager mere end 4 uger, så har du en god sag hos forbrugerklagenævnet.

Men det virker - som andre også har bemærket - som om du hele tiden søger konflikten. Hvergang forhandleren forsøger at komme dig i møde, så vender du tommelfingeren nedad.

Det er du selvfølgelig i din ret til. Men det kan faktisk godt skade din sag, hvis du rejser den. Du er nødt til at give forhandleren en mulighed, for at efterleve købeloven. Ellers taber du bare i retten.

Så få den afsted til reparation. Vent nogle uger. Og er der gået en måned uden du har set din forstærker igen, så tag den derfra. Du har vel også brug for en forstærker der fungerer, eller?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Som de sagde i telefonen da jeg snakkede sammen med dem "Så kom ind med den, så skal vi nok sende den til rep." og senere i samtalen blev det så os nævnt at det nok skulle blive trukket i langdrag.. Så begge dele er vel ligefedt.

Hvis reparationen tager mere end 4 uger, så har du en god sag hos forbrugerklagenævnet.

Men det virker - som andre også har bemærket - som om du hele tiden søger konflikten. Hvergang forhandleren forsøger at komme dig i møde, så vender du tommelfingeren nedad.

Det er du selvfølgelig i din ret til. Men det kan faktisk godt skade din sag, hvis du rejser den. Du er nødt til at give forhandleren en mulighed, for at efterleve købeloven. Ellers taber du bare i retten.

Så få den afsted til reparation. Vent nogle uger. Og er der gået en måned uden du har set din forstærker igen, så tag den derfra. Du har vel også brug for en forstærker der fungerer, eller?

  /Lars

Det bare svært at være skide henrykt over hans imødekommenhed, når han lige har vent sagen 180grader til hans fordel ? og får mig udstillet som en løgner ?

Føler personligt han har pisset og trampet på mig, ved at sige mine udsagn ikke er korrekte længere

Men jeg mener jeg har en sag ved FKN med den lydstump jeg har på vores samtale i telefonen. Hvorfra han udgiver andre synspunkter om mig og sagen end skrevet her



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Men jeg mener jeg har en sag ved FKN med den lydstump jeg har på vores samtale i telefonen. Hvorfra han udgiver andre synspunkter om mig og sagen end skrevet her

Ja, det er tydeligt for alle her, at i er gået skævt af hinanden.

Men at forhandleren ikke kan lide dig hjælper heller ikke din sag, hvis du ikke giver dem mulighed for at leve op til købeloven nu.

Som nævnt vil det eneste sandsynlige udfald på en konflikt som denne, være at du skal vente et års tid, på at få en forstærker som virker. Forhandleren vil blive pålagt at reparere forstærkeren, og så er du glad?

Men hvorfor ikke finde en måde at være glad nu, fremfor at gå i et år og være sur, mens du har en forstærker stående som ikke virker.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:18

du lyder mest som om du vil i FKN, god fornøjelse. det kan tage dig en hulens lang tid, og når du kan få det lavet, så ind imellem må man sluge sin stolthed, og bide i det sure æble.

jeg ved ikke hvem der lyver eller ikke lyver, men kunne jeg undgå FKN, så gjorde jeg gerne det.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:35
Come on: få et liv - brok dig lidt mindre... Manden prøver at komme dig imøde, men for pokker; det er svært! Giv ham dog en chance! Tager det over 30 dage, så tag den med FKN, ellers bare vær glad for at få din forstærker tilbage!


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 19:44

Hej

Jeg ved ikke,men jeg havde aldrig problemer med Dan.Tværtimod

Jeg valgte engang selv at køre op til nordsjælland og det bedste var at jeg fik min H/K cd med efter 30 min.ventetid og alt var i orden.

Tidsforbrug=ca.3,5 timer og ikke flere uger ventetid.

Så ingen problemer herfra og allerbedste service

Mvh

Circon



Skrevet af: Ole
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 20:01

And:

Helt konkret: Hvad forventer du at opnå ved en klage til FKN?



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 20:38

hvisdet er korrekt hvad  i skriver går der ca 15-20år mellem Dan har en utilfreds kunde

 

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Hm.

Jeg kan kun oplyse følgende om den pågældende forhandler.

Engang i starten af 90'erne, da jeg boede på Hyacintvej, gik mit B&O LX2800 koldt, og der slog jeg tv-rep. op i fagbogen og ud kom Dan. Han havde en loddekoble med sig, skiftede en transistor, en det virkede ikke, han skulle have det på værksted og det fik han.

Der var det så 3-4 dage, og da det var "færdigt" uden at angive nogen pris forinden som vi talte, ville han aflevere det uden at jeg var hjemme, kæresten var det så, han forlangte ca. 1500,- dengang, hvilket hun ikke havde, men han afleverede det alligevel.

En regning blev så vedlagt.

På den stod fejlfinding, rep. af PSU til LX2800.

Da jeg dengang viste at B&O altid havde en udskiftningspris på moduler, og forhandleren aldrig skulle foretage rep. men udskiftning, ringede jeg og spurgte hvad regningen dækkede, og der fik jeg en laaang rørende historie! Den købte jeg ikke og jeg indfandt mig så nede i butikken dagen efter, og der fortalte jeg ham hvordan tingene hang sammen, at jeg havde checket det han skulle have lavet, og der var skiftet 4 dioder + 1 transistor, og at sådan noget ville B&O aldrig acceptere, så han burde overveje om han selv ville pille sit aut. B&O værkstedsskilt ned, eller give mig en korrekt pris, da der ikke var sket udskiftning af hele modulet, og som han havde forlangt betaling for.

Jeg gik derfor og endte med at betale ca. halvdelen af forlangte.

Det var og er sidste gang at jeg stiller mine ben i den forretning.

Så jeg forstår egentlig godt ham der har startet tråden, for føler man at man står overfor en uærlig person, så er der som regel også noget om snakken. Jeg ved ikke om den pågældende er den samme person som dengang i 1992-1993, men jeg står ved min historie.



-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 20:51
Jeg havde engang en onkel der hed Dan, han faldt ned af skrænten i Hundested og brækkede en tommelfinger.

Jeg syntes det er for let at bruge et sted som recordere.dk som "gabestok" bare fordi man selv har en dårlig dag / sag.

Det er så skide let at sidde under synonym og svine både forhandlere og brugere til, og jeg syntes at de svar du har fået her på skrift viser at forhandleren forsøger at komme dig i møde.

Som Lars også skriver så har du nærmest afgørelsen her. Du venter et år på at få en afgørelse der siger at Dan skal gøre det han har tilbudt dig. Og så er den nok ikke længere.

Fat det dog m...and, kom videre med dit liv. Få din ting repareret, og så tag en pakke "Merci" med næste gang du kommer forbi Dan. Så kan det jo være at han kvitterer med en anden kasse Merci, og så er i venner igen.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 21:05

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Så kan det jo være at han kvitterer med en anden kasse Merci, og så er i venner igen.

Burde nok snarere være en ny sut, for det lyder pokkerme, som om han har tabt den, som han havde .

Vh/Jan

 

 

 



Skrevet af: niepe
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Fat det dog m...and, ....

Se det er humor... ... Min aften er pludselig blevet meget sjovere...



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 21:46

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg havde engang en onkel der hed Dan, han faldt ned af skrænten i Hundested og brækkede en tommelfinger.

Jeg syntes det er for let at bruge et sted som recordere.dk som "gabestok" bare fordi man selv har en dårlig dag / sag.

Det er så skide let at sidde under synonym og svine både forhandlere og brugere til, og jeg syntes at de svar du har fået her på skrift viser at forhandleren forsøger at komme dig i møde.

Som Lars også skriver så har du nærmest afgørelsen her. Du venter et år på at få en afgørelse der siger at Dan skal gøre det han har tilbudt dig. Og så er den nok ikke længere.

Fat det dog m...and, kom videre med dit liv. Få din ting repareret, og så tag en pakke "Merci" med næste gang du kommer forbi Dan. Så kan det jo være at han kvitterer med en anden kasse Merci, og så er i venner igen.


Det er nok fordi du har valgt den side du vil stole på.. Jeg tager selv til Harman/Kardon, jeg vil ikke ind den butik igen, fordi de ikke er troværdige. De lyver som vinden flyver. Men der er ik mere i den her sag.. Nu har han trampet hen over mig. Med stil.. Han har nok prøvet det før



Skrevet af: And.-
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

And:

Helt konkret: Hvad forventer du at opnå ved en klage til FKN?

Nu ? Nok en form for hævn, over han har trampet på mig, udstillet mig som løgner ?



Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 21:51
Der er et par ting der undrer mig her.

1. Hvad forventer du at kunne bruge din lille optagelse til? Det er ulovligt at optage andre uden at de er blevet gjort bekendt med at samtalen bliver båndet, så den duer ikke som bevismateriale.

2. Dan foreslår selv at du lægger lydfilen op, så alle kan høre hvad der er blevet sagt i den meget omtalte samtale. Det forslag har du end ikke gidet svare på, hvilket i mine øjne gør dig til den utroværdige i den her sag. Rent faktisk afslutter du hele tråden i det efterfølgende svar.

Redigeret kl. 22.10: Og igen blev her godt nok stille




Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Det er ulovligt at optage andre uden at de er blevet gjort bekendt med at samtalen bliver båndet,

Det er faktisk ikke korrekt...

Det er ulovligt for TREDJEPART at optage en samtale mellem to parter, men du må til hver en tid optage en samtale du SELV deltager i - også uden at informere den anden part...

Se evt. http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-352.htm - Familieadvokaten .

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 22:19
Beklager 

Var sikker på at det modsatte var tilfældet, men fint nok, så lærte jeg også noget i dag


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Nu ? Nok en form for hævn, over han har trampet på mig, udstillet mig som løgner ?

Det er ingen hævn at true med Forbrugerklagenævnet. I denne situation er det kun dig selv det går ud over, ved at du må undvære reparationen. Forhandleren får lidt ekstra papirarbejde, men sparer jo lidt tid på den reklamation der udeblev.

Og hvis det skulle ske, at du gik hen og tabte sagen, evt. ved at forbrugerklagenævnet også bruger emnet her til vurdere sagen (og evt. tolker din udlægning som manglende samarbejdsvilje) så har du tabt et gebyr, mistet 12 måneder af din 2-årige reklamationsret, og står stadig med en defekt forstærker bagefter.

Drop det nyttesløse had. Få repareret din forstærker, og kom videre i livet.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: FriendlyMots
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 23:47
Få den lydfil online. Hvis du har besluttet at køre rep udenom Dans biks der, kan det jo ikke skade noget... Problemet er dog, at jeg ikke tror du har den eller i hvert fald en der indeholder hvad du siger. Bevis jeg lyver :)


Skrevet af: Lynggaard
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 00:48
Kære And...

Er det ikke på tide at du vågner op af din svamperus, for du er da pt forumets største narhat. Beklager det ikke lyder så høfligt, men du trænger seriøst til et wake-up call...

Nu har jeg læst hele tråden, og her er tingene skåret ud i pap
* Dan har ret, du er meget aggressiv. Forstår udemærket hvis forhandlere vælger at priotere deres mere høflige kunder først

* Pt står Dan øverst på troværdighed skalaen. Han har stille og roligt forklaret sin side af sagen og tilbudt hele 3 måder at afhjælpe dit problem på. Det eneste du har gjort er at råbe løgn og bedrag.

Samtidtigt har påstår du har en lydfil som bevis. Dan har køligt accepteret at den bliver lagt online så han og andre kan bedømme han opførsel. Det har du hverken gjort eller svaret på. Og dermed er det dig som er den utroværdige

* Nu vil du så i FKN for at få hævn... Det eneste du får er en lang næse,  Jeg ser 1følgende mulige udfalds

1. Du har ikke givet forhandleren mulighed for at foretage rep efter forhandleren har indvilget og tilbudt 3 forløb. Dvs du taber
2. Forhandleren bliver pålagt at udføre rep, hvorefter du stadig skal vælge hvilken af de 4 mulighedere du vil bruge. Samme som nu blot et år senere.


Nu skal det hele jo ikke være negativt, så jeg vil da slutte af med at rose dig for dit valg af brugernavn. Sku sjældent man ser et navn der passer så godt på personen, (og egenligt også på din sag)





Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Godt så, det var så nok til ikke at snakke med jer mere.. løgn på løgn.. Det rigeligt her, jeg kan ikke have en konstruktiv dialog på med jer, når i lyver..

Jeg er igang med at indgive sagen til Forbrugerklagenævnet



Skrevet af: Urte
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 04:59

dette er taget fra den eneste and-en tråd hvor du er aktiv. JEg tror du er et brokke hoved.

"

Må indrømme jeg er dybt skuffet over MM-Vision, som jeg forklarede alle planer med, og han fortalte at det ville fungere fint.. Jeg må indrømme jeg havde tro på at HTPC var noget det havde styr på.. Men desværre

Kæft jeg er bitter"



-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: Ole
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 08:19

Jeg skal lige minde alle om, at de generelle retningslinier for recordere.dk naturligvis også gælder i denne tråd.

Undgå at lave personlige angreb på andre brugere - gå efter emnet, ikke efter manden - så har vi det lidt mere hyggeligt

...Ole



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 08:43

And: Tæl nu lige til 10, ik?

Dan: Ros for en særdeles sober optræden her i tråden. Jeg kan evt. anbefale http://www.haderkunder.dk - www.haderkunder.dk , hvis der skal afreageres... ;-)

CTA: Vil DU helt seriøst i dag bedømmes på ting du har lavet for 15 år siden?

Og så lige en lille historie for underholdningens skyld, om hvordan princip-ryttere ikke skader andre end sig selv:

For omkring 10 år siden, stod jeg bag disken i en Fona forretning. Der kommer en mand ind med en defekt Philips mobil-telefon. Jeg lyser glad op og fortæller manden at han skal være glad for at han har købt en telefon fra dén producent på markedet med den bedste service, han skal bare ringe til Philips, så.... Hvorefter kunden springer fuldstændigt i luften, og fortæller mig stolpe op og stolpe ned om at han aldeles ikke skal noget som helst, det er mit ansvar at få telefonen repareret, han skal overhovedet ikke røre en finger! Fair nok, så skal jeg da nok få klaret ombytningen for ham, så jeg tager imod telefonen, hvorefter kunden vredt vender om på hælen og går ud af butikken. Jeg råber efter kunden at jeg skal bruge hans navn og adresse, hvorefter han råber sit navn over skulderen (hvilket jeg ikke får fat i) og forlader butikken! Nå, jeg lægger telefonen i skuffen, og kan lissom ikke gøre så meget andet end at vente på at han kommer igen. 1½ måned efter træder herren så ind i butikken, og spørger om hans telefon er i orden. Jeg forklarer ham så at jeg ikke kan gøre noget så længe jeg ikke har hans navn, adresse og telefonnummer. Det tager han overraskende roligt - nåmen selvfølgelig da, jeg får hans informationer, og opretter en service-sag. Inden han går, siger jeg forsigtigt til ham at det altså VILLE have været både nemmere og hurtigere for ham selv, hvis han bare ringede til Philips og bestilte en ombytter, så behøvede han ikke engang gå ind i butikken. Så knækker filmen endnu engang, og jeg bliver overfuset med købelov og advokater og forbrugerstyrelsen og jeg skal give dig skal jeg, og manden forlader igen butikken i vrede, inden jeg overhovedet når at reagere. Nå, men jeg jeg ringer til Philips, og dagen efter kommer der et bud med en ombytnings-telefon. Den lægger jeg i skuffen, og sender et brev til manden om at hans telefon er klar til afhentning. 1½ måned efter kommer han så ind efter sin telefon... Det tog altså 3 måneder, i stedet for at han kunne have haft sin telefon igen dagen efter... Jeg havde så ikke lært af mine fejltagelser, så det kom jeg til at nævne for ham da han fik den i hånden... Så jeg fik selvfølgelig for tredje gang et møgfald og en grundig introduktion i hvordan det aldrig kan blive kundens eget problem at få repareret varerne.

Jeg siger ikke at "and" har opført sig ligesådan, men det er et eksempel på at en smule samarbejdsvillighed kan føre en hel del længere end princip-rytteri og hævngerrighed. Jeg har oplevet _utallige_ gange at kunder der på forhånd er i forsvars-position, opfatter et venligt spørgsmål som en ordre, eller et forslag til en hurtigere problemløsning end den vanlige arbejdsgang, som en afvisning. Pointen er: Hvis man fra starten opfatter butikken som en modstander, så ender de som regel også med at blive det.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 09:04

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig



-------------
Mvh

René


Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig

Man starter vel fra bunden og arbejder sig op (eller et andet sted hen)



Skrevet af: cpedesign
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig



Fona, Nej nej da... De er jo nogle serioese eksperter
Har i ikke ogsaa proevet 'at blive sat paa plads' naar man anfaegter saelgers plasma/lcd overbevisning naar han paastaar at xx tv teknologi er best?

hader naar saelger ikke kan lade vaere med at prakke sin egen overbevisning, om hvad der er 'best' paa kunderne. og naar de paastaar at noget kan vare best.


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 10:31
jeg har aldrig forstået hvorfor folk skal piske en stemning op i forretninger fra starten af. Det er forståeligt hvis ekspedienten er en nar, og uretfærdigt, men generelt hvis man er flink over for dem, så behandler de også en langt bedre end hvis man starter med at opføre sig som en nar.


Skrevet af: Soko
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig



Skrevet af: cpedesign
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

jeg har aldrig forstået hvorfor folk skal piske en stemning op i forretninger fra starten af. Det er forståeligt hvis ekspedienten er en nar, og uretfærdigt, men generelt hvis man er flink over for dem, så behandler de også en langt bedre end hvis man starter med at opføre sig som en nar.


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.


Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.

Enig, jeg har selv stået i butik og mødt mange rigtig sure og hidsige kunder, men jeg synes nu for det meste de kunne klares med et smil. Jeg har tit givet undskyldninger til kunder for ting der helt klart ikke er butikkens skyld/problem.
Jo hidsigere en kunde jo større et smil fik de


Skrevet af: cpedesign
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.

Enig, jeg har selv stået i butik og mødt mange rigtig sure og hidsige kunder, men jeg synes nu for det meste de kunne klares med et smil. Jeg har tit givet undskyldninger til kunder for ting der helt klart ikke er butikkens skyld/problem.
Jo hidsigere en kunde jo større et smil fik de


Saa ved du sikkert ogsaa hvor godt det virker at give dem ubtinget ret i ALT til de selv ser hvormeget de 'skaber' sig.
Det er svaert at svine nogen, naar de giver dig ret i "hvordarligt" det hele er, og i oevrigt gerne vil hjaelpe.


Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Saa ved du sikkert ogsaa hvor godt det virker at give dem ubtinget ret i ALT til de selv ser hvormeget de 'skaber' sig.
Det er svaert at svine nogen, naar de giver dig ret i "hvordarligt" det hele er, og i oevrigt gerne vil hjaelpe.

Lige præcis


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Dans TV & HiFi Dans TV & HiFi skrev:

Derfor er det fint, at vi kan gøre det her på skrift og får forklaret på skrift, hvad vi prøvede at forklare dig mundtligt, og lad os opsummere:

-          Du har ret til din garanti reparation.

-          Såfremt du ikke har original emballage, så gav vi dig 3 muligheder:

o       Vi har mulighed for at levere garantien op til værksted personligt, og der er en tidsramme på ca. 14 dage før vi kommer op forbi importørens værksted.

o       Vi kan leverer den i en egnet emballage, men det giver ikke samme sikkerhed som original emballagen. Såfremt der kommer en transportskade er det ikke din risiko, men det kan medføre ekstra tid og gene, såfremt uheldet er ude,  og der også skal repareres for transpotskade. Det har vi været ude for med andre produkter, der ikke blev leveret i original emballage.

o       Du har også mulighed for at selv at levere den op til importørens værksted, såfremt du vil undgå risikoen for en transportskade eller ikke vil vente til vi kommer forbi importørens værksted om ca. 14 dage.

Er jeg vitterlig den eneste forbruger der tilsyneladende kan se, at alle tre punkter ovenstående er fuldstændig irelevant for forbrugeren?

Oplysning er fint nok. Men ærlig talt, så er det ikke forbrugerens problem, at i først kan leverer om 14 til rep.
Det er heller ikke forbrugerens problem, hvis i mener der er en risiko, ved den metode I vælger at transportere produktet i.

Der er ingen tvivl om, at her er der tilsyneladende opstået en fuldstændig misforstået situation. Uanset hvem der har skylden for dette, så er det altså forhandleren der skal aggere som de professionelle, og på bedst mulig vis undgå disse misforståelser. Det mener jeg ikke man gør ved at oplyse ovenstående. Det er iorden at spørge til embalagen, og samtidig forklare hvorfor. Men her føler jeg, at der er tale om, at man har spurgt efter embalagen, og kunden efterfølgende har fået den (fejlagtige) opfattelse af, at det var hans pligt at sørge for dette. Det er den slags ting der IKKE må ske. Næsten uanset hvor tåbelig en kunde er (NÆSTEN) så skal denne helst gå ud af døren med en følelse af, at her blev han taget seriøst, også efter en handel og endda i en problematisk situation.

Hvis folk dog bare snakkede sammen, så kunne virkelig mange konflikter være løst på helt andre måder. Ja de kunne sågar være undgået!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.

Enig, jeg har selv stået i butik og mødt mange rigtig sure og hidsige kunder, men jeg synes nu for det meste de kunne klares med et smil. Jeg har tit givet undskyldninger til kunder for ting der helt klart ikke er butikkens skyld/problem.
Jo hidsigere en kunde jo større et smil fik de


Saa ved du sikkert ogsaa hvor godt det virker at give dem ubtinget ret i ALT til de selv ser hvormeget de 'skaber' sig.
Det er svaert at svine nogen, naar de giver dig ret i "hvordarligt" det hele er, og i oevrigt gerne vil hjaelpe.

Man skal ikke ubetinget give en kunde ret i alt. Man skal derimod have forståelse for, og respektere, at når de kommer tilbage med et produkt der har fejlet, så har de oftest på det tidspunkt allerede brugt enormt meget unødig tid på noget som de ikke har betalt for, og måske slet ikke har haft tid til.

Som And f.eks skriver her, så havde han åbenbart haft svært ved at finde tiden til at få produktet til reperation. Så er han sandsynligvis allerede på det tidspunkt lettere irreteret over situationen og ikke mindst produktet. Og det sidste han behøver, det er "dum-smarte" sælgere, der forsøger kaste alskens ligegyldigt pladder på situationen, (ikke dermed sagt, at det var det der skete).

Derfor er det vigtigt med forståelse og respekt.

Jeg har flere gange set forhandlere nærmest reagere personligt, når en kunde vender tilbage med et fejlagtigt produkt. Forhandlerne har decideret følt, at det var deres personlighed der var sat til skamme. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt, for det er slet ikke det som det handler om.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:35

 

Kandersen skrev:

Man skal ikke ubetinget give en kunde ret i alt. Man skal derimod have forståelse for, og respektere, at når de kommer tilbage med et produkt der har fejlet, så har de oftest på det tidspunkt allerede brugt enormt meget unødig tid på noget som de ikke har betalt for, og måske slet ikke har haft tid til.

Som And f.eks skriver her, så havde han åbenbart haft svært ved at finde tiden til at få produktet til reperation. Så er han sandsynligvis allerede på det tidspunkt lettere irreteret over situationen og ikke mindst produktet. Og det sidste han behøver, det er "dum-smarte" sælgere, der forsøger kaste alskens ligegyldigt pladder på situationen, (ikke dermed sagt, at det var det der skete).

Derfor er det vigtigt med forståelse og respekt.

Jeg har flere gange set forhandlere nærmest reagere personligt, når en kunde vender tilbage med et fejlagtigt produkt. Forhandlerne har decideret følt, at det var deres personlighed der var sat til skamme. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt, for det er slet ikke det som det handler om.

------------------------------------------------------------ ----------------------------------

Kskruger:

Mon ikke, at dem fra DansTV også har lært noget af denne omgang. Og har fået ændet lidt på deres procedure, når vi snakker om reparation.



Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Dans TV & HiFi Dans TV & HiFi skrev:

Derfor er det fint, at vi kan gøre det her på skrift og får forklaret på skrift, hvad vi prøvede at forklare dig mundtligt, og lad os opsummere:

-          Du har ret til din garanti reparation.

-          Såfremt du ikke har original emballage, så gav vi dig 3 muligheder:

o       Vi har mulighed for at levere garantien op til værksted personligt, og der er en tidsramme på ca. 14 dage før vi kommer op forbi importørens værksted.

o       Vi kan leverer den i en egnet emballage, men det giver ikke samme sikkerhed som original emballagen. Såfremt der kommer en transportskade er det ikke din risiko, men det kan medføre ekstra tid og gene, såfremt uheldet er ude,  og der også skal repareres for transpotskade. Det har vi været ude for med andre produkter, der ikke blev leveret i original emballage.

o       Du har også mulighed for at selv at levere den op til importørens værksted, såfremt du vil undgå risikoen for en transportskade eller ikke vil vente til vi kommer forbi importørens værksted om ca. 14 dage.

Er jeg vitterlig den eneste forbruger der tilsyneladende kan se, at alle tre punkter ovenstående er fuldstændig irelevant for forbrugeren?

Oplysning er fint nok. Men ærlig talt, så er det ikke forbrugerens problem, at i først kan leverer om 14 til rep.
Det er heller ikke forbrugerens problem, hvis i mener der er en risiko, ved den metode I vælger at transportere produktet i.

Det er vel reelt nok at butikken oplyser at der vil gå op til 14 dage før den kan leveres til rep.. Det kan opfattes på 2 måder:

1. At kunden er oplyst om at der kan tage lidt længere tid før den kommer tilbage fra rep.

2. Tja, det tager lidt længere, men hvis kunden selv vil gøre noget ved problemet kan selv aflevere den til rep. Dermed l..ten tilbage til kunden

Jeg vil opfatte som: 1. en venlig oplysningen

 

Men reelt set kan kunden være ligeglad: afhjælpning skal ske indenfor rimelig tid. Det har været oppe flere gange at "rimelig tid" kan være al fra 14 dage til 2 måender, afhængigt af vælgen part man ser det fra.

Så hvis det tager 14 dage plus en måned af få den lavet vil jeg sige det er på grænsen, alt over er ikke"rimeligt". Butikken påføre sig jo selv de ekstra 14 dage ved ikke at sende den afsted med posten, så i sidste ende kan det betyde at de må lade handlen gå tilbage.

Hvis den bliver afleveret hos importøren, så skal den vel også tilbage igen? Hvordan sker det så: henter butikken den fysisk hos importøren (igen ekstra ventetid) eller bliver den sendt?

Hvis den bliver sendt, så må man formode at den bliver pakket ned forsvarligt hos importøren, hvorfor anmoder man ikke som butik at få fremsendt en kasse fra importøren der passer til det produkt der skal repereres. det kan da ikke tage 14 dage og udgiften, må da være minimal kontra den situation der nu er opstået???

At tage sagen op hos FKN er der flere der er inde på ikke en holdbar løsning: Alt for lang ventetid, og så står du nok igen med de 3 valgmuligheder.



Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Derfor er det vigtigt med forståelse og respekt.

Jamen, det er jo det hele denne tragikomiske sag handler om. Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

Som jeg tidligere har tilkendegivet i tråden om TC, er jeg støttende om forbrugerens rettigheder, men jeg finder - også i denne sag - at det relevant at huske på Troels Kløvedals vise ord: Lykken er, når virkeligheden møder forventningerne. Her kunne jeg så blot tilføje, at sådanne forventninger nødvendigvis må være rimelige.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg synes i øvrigt, at det kan være problematisk med disse ofte noget ensidige udfald (gælder ikke den konkrete sag) mod forhandlere i dette forum. Det skulle nødigt blive sådan, at man ikke kan lave en god handel, blot fordi man nævner sin deltagelse i Recorder.dk

Vh/Jan



Skrevet af: Solkongen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:37

Bare overskriften siger vel alt. Nu har jeg læst tråden igennem og har ikke faldet over at de NÆGTER at lave den.

And virker rimelig aggressiv i sin fremtoning og mon ikke butikken automatisk er gået i forsvarsposition lige for start, hvis And har vist samme aggressive adfærd fra start af. Ikke at det er rimeligt, men måske en forklaring på, hvordan de er gået så galt af hinanden lige fra det 1. sekund!

And: Få dog din mor eller en ven til at gå ind til Dan med forstærkeren og si' til dem, at de ikke skal sige dit navn. Så ved de ikke det er dig og så kan din forstærker blive lavet uden at butikken "hævner" sig på dig. Hvis det så alligevel tager 3 mdr. at få den lavet, så har du måske en sag hos Forbrugerklagenævnet. For tro mig, du har ikke en sag, når det eneste sagen virkelig drejer sig om er ordkløveri. Hvis Dan siger til Forbrugerklagenævnet, når de hører hans version af sagen, at du bare kan komme med forstærkeren og så vil de reparere den, så er sagen lukket ligeså hurtig som den er åbnet! Med andre ord, du kommer ikke længere end hertil.

Mvh. Christian



-------------
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 18:48

Jeg opfatter også And som værende ret aggressiv.. men jeg tror slet ikke han selv er klar over det.

Jeg har en bekendt som er frygtelig opfaren og aggressiv.. han kan/vil bare ikke selv indse det og det skaber lidt knas af og til jo.. Måske And er samme type og bare opfatter sig selv som ganske almindelig og alle andre for de største idioter.

Man bør blot huske på, at når man peger med 1 finger så peger 3 retur...



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af jessmoeller jessmoeller skrev:

At tage sagen op hos FKN er der flere der er inde på ikke en holdbar løsning: Alt for lang ventetid, og så står du nok igen med de 3 valgmuligheder.

De 3 muligheder er IKKE muligheder. Det er konsekvenser af den måde forretningen driver en reparation på. Der er ingen som helst grund til at nævne dem, men blot konstatere, at sådan er det.

Hvis forretningen har en forventning om, at de kan få produktet repareret inden for rimelig tid trods de 14 dages venten, så er der ingen grund til bekymring.

Så jeg forstår det slet ikke.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg ignorerer ikke noget som helst. Jeg forholder mig til det der er skrevet her, og ikke (som du) til, hvad der er sagt/måske sagt mellem parterne. Den del vil jeg slet ikke ind på, for det er og bliver gætterier. Du bør have samme holdning til dette, medmindre du var tilstede i butikken, da ordene fløj gennem vinden.

Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Jeg synes i øvrigt, at det kan være problematisk med disse ofte noget ensidige udfald (gælder ikke den konkrete sag) mod forhandlere i dette forum. Det skulle nødigt blive sådan, at man ikke kan lave en god handel, blot fordi man nævner sin deltagelse i Recorder.dk

Vh/Jan

Nu håber jeg da, at folk kan abstrahere lidt og ikke mindst tænke selv. I den her sag er der jo uden tvivl tale om misforståelser og evt. fyldt godt op med stædighed fra begge parter. Andre forbrugere ville måske reagere anderledes.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

And virker rimelig aggressiv i sin fremtoning og mon ikke butikken automatisk er gået i forsvarsposition lige for start, hvis And har vist samme aggressive adfærd fra start af. Ikke at det er rimeligt, men måske en forklaring på, hvordan de er gået så galt af hinanden lige fra det 1. sekund!

Vi kan gisne og mange ting der er blevet sagt, og vi kan tage parti ud fra vores gisninger, hvis vi vil det. Jeg synes derimod det ville være bedre, at lade være med at gisne om det, og så ellers forholde sig til det fremlagte, og ikke mindst fra begge parter. Der er jo uden tvivl opstået en situation, der nu stiller dem i hver sin kløft.. Ingen andre end dem selv kan hjælpe dem op af den kløft. Og jeg gider ihvertfald ikke  Men jeg synes det er på sin plads, at ikke bare kaste sig over en person eller en forretning, fordi man gisner. Det er altså ekstremt dårlig situation man stiller sig selv i.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg opfatter også And som værende ret aggressiv.. men jeg tror slet ikke han selv er klar over det.

Jeg har en bekendt som er frygtelig opfaren og aggressiv.. han kan/vil bare ikke selv indse det og det skaber lidt knas af og til jo.. Måske And er samme type og bare opfatter sig selv som ganske almindelig og alle andre for de største idioter.

Man bør blot huske på, at når man peger med 1 finger så peger 3 retur...

Når nu du laver disse konklutioner, husker du også den del af den, at And måske taler sandt, at butikken udtalte som han siger den gjorde? Hvis ikke, så har du jo ligesom skabt dit parti baseret på egne gisninger, som du risikere er fejlagtige. Hvad kan det så bruges til?

Det er derfor det er ret vigtigt at ikke rode sig ind i hvad der er sagt mellem nogle parter på den her måde. Der er jo ingen af dem, der ville fortælle os det, hvis det vitterlig forholdte sig anderledes end de siger.
Så i min verden, så lader du/i jer rive med ned på deres niveau, istedet for at stå som den neutrale og forholde jer på den måde.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:46

Kandersen: Ja.. jeg har ikke taget stilling til hvem der taler sandt/usandt eller om de begge taler sandt blot med hver deres fortolkning.

Jeg konstaterer bare at And optræder ret aggressivt herinde.. sand/usand/ret/uret.. han er stadig aggressiv!

Så I min verden har du taget fuldstændig fejl



Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg ignorerer ikke noget som helst. Jeg forholder mig til det der er skrevet her, og ikke (som du) til, hvad der er sagt/måske sagt mellem parterne. Den del vil jeg slet ikke ind på, for det er og bliver gætterier. Du bør have samme holdning til dette, medmindre du var tilstede i butikken, da ordene fløj gennem vinden.

K and ersen: Jeg ser nu ligheden mere tydeligt.

Vh/Jan

 



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Blot synes du at ignorere i dine betragtninger, at det er såre menneskeligt (og i mine professionelle verden helt foreneligt) at forvente en gensidighed i kravet om forståelse og respekt.

At optræde agressivt og tenderende mod det umodne bringer ikke anden tættere på sit mål.

Jeg ignorerer ikke noget som helst. Jeg forholder mig til det der er skrevet her, og ikke (som du) til, hvad der er sagt/måske sagt mellem parterne. Den del vil jeg slet ikke ind på, for det er og bliver gætterier. Du bør have samme holdning til dette, medmindre du var tilstede i butikken, da ordene fløj gennem vinden.

K and ersen: Jeg ser nu ligheden mere tydeligt.

Vh/Jan

 

Jeg formoder du løb tør for saglige argumenter og istedet gik i det barnlige stadie for at gå efter manden. Imponerende holdning!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg formoder du løb tør for saglige argumenter og istedet gik i det barnlige stadie for at gå efter manden. Imponerende holdning!

Nej, jeg fik dig - lidt ufint - blot til at udstille min pointe endnu tydeligere.

Det kan du så ikke lide, og det er helt OK. Men når man optræder belærende, er forudsætning nummer ét jo, at man sætter sig ordentligt ind i hvad øvrige indlægsskribenter rent faktisk skriver.

Her fornemmer jeg, at du muligvis skal afsætte lidt mere tid. Det er netop når nuancerne går tabt, at tingene bliver sort/hvide og konflikterne får mulighed for at eskalere.

Men lad nu ikke dette ordkløveri ødelægge en ellers pragtfuld forårsaften .

Vh/Jan (som skal tilbage til Weber'en)

 



Skrevet af: rohden
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:19

Måske burde man bare blive enige om, at And nu har fået forskellige foreslag til, hvordan ´han kan fortsætte, og så droppe dette sidespor, som efter min mening tager for meget tid i betragtning af, at der ikke er et fælles grundlag. Det er meninger, der styrer debatten, hvilket er fint, men det er svært at nå frem til noget konkret.

 

Bare mine 5c



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:33

Hej Alle

Nu er emnet vist ved at være udtømt.

I får lige en sidste mulighed for at runde af - inden emnet lukkes.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 21:12

Ja men jeg synes nu heller ikke And skal køre den sag hos FKN. Han burde sammen med forretningen derimod trykke hånd og sige, at de begge vist misforstod noget, og så ellers se at få den forstærker afsted til rep.

Men jeg skal som tidligere nævnt ikke sidde her og belære folk på denne måde. Så jeg nøjes blot med at sige, hvad jeg selv ville gøre.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 21:34
Jeg ville nok også tage forstærkeren under armen og gå ned og sige noget i stil med: "skal vi ikke prøve én gang til"




Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 21:47

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg ville nok også tage forstærkeren under armen og gå ned og sige noget i stil med: "skal vi ikke prøve én gang til"


Enig.. det virker som den bedste vej..



Skrevet af: Solkongen
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

Bare overskriften siger vel alt. Nu har jeg læst tråden igennem og har ikke faldet over at de NÆGTER at lave den.
Nå, så blev overskriften pludselig ændret...........



-------------
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 01:05
Ja, og nu blev det også lukket 

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Print side | Luk vindue