IPTV til Vista Media Center
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39699
Udskrevet den: 13-Maj-2025 kl. 00:54
Emne: IPTV til Vista Media Center
Skrevet af: Kreann
Emne: IPTV til Vista Media Center
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 10:42
Jeg har ikke mulighed for at få TDC Kabeltv installeret. Jeg har derimod fået installeret Dong fibernet og modtager nu IPTV fra FastTV.
Er der nogen som ved, om det er muligt at få vist IPTV (f.eks. TDC TV eller FastTV/Dansk Bredbånd på Dong fibernet) via Vista Media Center?
Altså på samme måde som man f.eks. kan få TDC Kabeltv ind i sit Media Center via DVB-C osv.
|
Svar:
Skrevet af: Stroyer
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 16:00
Er selv igang med at undersøge muligheden da jeg om meget kort til får mulighed for senbredbaand.dk.
ComX som står for denne fiber, men det er jo præsis det samme vi efterspørger.
Problemet her er at de bokse som bliver leveret med er lidt skod i og med at det hedder: Ethernet -> Set top boks -> Scart -> ?
Det er hvad jeg set indtil videre.
/mvh
Jan J.
|
Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 17:10
Regardless, skal du bruge en analog tuner + STB + MCE TRANSCIEVER for at kunne benytte VMC med IPTV(DUSKAL HAVE EN STB). Vista skifter så kanal via ir blasters og optager via fx s-video osv, det kan virke men løsningen er klodset og ustabil.
En mulighed med iptv som sandt for dyden bliver mindst lige så klodset, men dog med potentielt bedre billedekvalitet bliver Hauppauges HDPVR som er på trapperne. Den har dog samme begrænsninger som ovenstående, fordelen ved den er dog at det hardwaremæssigt har component ind og derfor kan optage HD sources dog kun 1080(i) sources fra din STB.
Den understøtter dog ikke VMC....
Hvis ikke snart Microsoft får styr på deres lort(I EU, mht DVB-T-S-C) kan de ligesågodt droppe MCE.
FIJI NU! eller fuck off!
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 17:14
Hvis den ikke uderstøtter VMC, hvad skal man så i givet fald benytte?? 
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 17:19
Asklepios skrev:
Hvis den ikke uderstøtter VMC, hvad skal man så i givet fald benytte??  |
Hardwaremæssigt/Softwaremæssigt: DVB-T, C S, og Sagetv Mediaportal, eller DVBviewer. IPTV er no go!
Dvs en parabol eller 4 kanaler på DVB-t eller DVB-C via Stofa eller TDC.
Andre scenarier bliver som jeg har beskrevet ovenstående i den ene eller anden udstrækning.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 10:49
DVB-S er vel også ved at være dømt ude, ihvertfald for nye brugere på Canal Digital. Jeg skrev til dem og fik følgende svar:
Tak for din mail.
Det er helt korrekt, at programkort og tv-boxe i dag "låses" til hinanden. Årsagen er, at vi kun opretter nye abonnementer til Canal Digital godkendte tv-boxe. Dermed også sagt, at vi ikke understøtter Media Center løsninger. Desværre.
Venlig hilsen Canal Digital Jes Pedersen * Telefon: 70 13 19 19 * Email: mailto:info@canaldigital.dk - * Driftstatus kan ses på http://www.canaldigital.dk/driftstatus - http://www.canaldigital.dk/driftstatus
------------- DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 10:52
Spørgsmålet er om det er det samme (Pairing) hvis man bruger Canal Digital via DVB-C?
Bruger man her Stofa/YouSee boksen til at validere Canal Digital abbonnementet?
------------- DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 13:24
Der må være noget software der kan 'afkode' IPTV signalet så man kan sætte ethernet IPTV stikket direkte til computeren evt via et ekstra netkort.. men uden om STB.
Hvis det ikke findes endnu kan det være en opgave til mediaportal folkene. Det kunne være fedt hvis der blev lavet et stykke software der kan håndtere alle former for TV på en gang
|
Skrevet af: fpe123
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 14:19
Jeg bruger VLC til at viser kanalerne fra Fasttv. Har fundt omkring 18 stk som ikker er kodet. Jeg gå udem om amino-boksen fra FASTTV, men hvis jeg skal se de kode, skal jeg pt. bruge boksen.
/Flemming
|
Skrevet af: jaron
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 09:52
fpe123 skrev:
Jeg bruger VLC til at viser kanalerne fra Fasttv. Har fundt omkring 18 stk som ikker er kodet. Jeg gå udem om amino-boksen fra FASTTV, men hvis jeg skal se de kode, skal jeg pt. bruge boksen.
/Flemming
|
Hej Flemming,
Kan du ikke lige forklare hvordan du gør dette? Hvordan får du TV signalet ind, via Ethernet og et ekstra netkort eller...?
mvh. Jaron
|
Skrevet af: rick78
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 14:34
Hi Guys,
If it is true what Flemming says, then there is no reason why this will not work in Mediaportal with the IPTV patch.
I have been waiting for this to work before I order FastTV. I have fiber installed and ready, but with Mediaportal installed in every room, I did not want to have a TV box too.
Flemming, can we please get some info on how you found the streams? I have a colleague who has FastTV, but we could not see anything when sniffing the net while his TV box connected.
Sorry I write in English. Please continue in Danish.
Regards, Rick
(UPDATED) Info about IPTV in Mediaportal: http://forum.team-mediaportal.com/community-plugins-294/fina lly-working-ip-tv-solution-tv-server-44158/
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 14:52
Som Rick nævner, der findes en løsning til at få IPTV til at virke i MediaPortal.
Mener også noget lignende findes til DVBViewer.
|
Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 19:39
Media portal burde kunne klare det.
VLC er rar fordi den leger ISMA kompatibel STB meeeen brugerfladen er ikke lige så media center agtig :-(
|
Skrevet af: Stroyer
Skrevet den: 25-December-2008 kl. 19:55
Nogen som har fået det til at fungere i praksis?
mvh
|
Skrevet af: DocDong
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 01:19
Jeg har nu fulgt guiden på: http://forum.team-mediaportal.com/community-plugins-294/finally-working-ip-tv-solution-tv-server-44158/ - http://forum.team-mediaportal.com/community-plugins-294/fina lly-working-ip-tv-solution-tv-server-44158/ - men har endnu ikke fundet Fast TVs streaming adresse.
Er der nogen der kan være behjælpelige her?
|
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 23:25
Har nu skifte fra FastTV til Smile Content, og kan nu se alle kanalerne via PCer.
I dag bruger jeg MediaPortal med IPTV-plugin ( Elecard IPTV plugin til WMP skal bruges, koster $25 )
Jeg har oprette 5 Virtual netkort, og har igen problem med at se/optage 5 forskellige på samme tid. Der skal laves en Playlist efter opskrift, som stå i IPTV-plugin.
Min TV-server + MP Client (Tilsluttet en projekter ) og kører 24/4 med Vista X64 Ultimate, og 2 MP Client, hvor den ene kører trådløse.
Det hele køre stabil da jeg gik over på en Dlink DIR-655 router.
Jeg har hente via VLC 20 forskellige kanaler både sd og hd ned på samme tid uden problemer. CPU load var 100% og netværkets load lå på næste 100 mBit.
Venter på den nye version af MediaPortal 1.0.1, som skulle hav H.264 indbygget.
desværre kraver det at TV-boks sidder i fiberboks, og har være starte op en gang. Det skal enten være tændt eller i standby, eller virker det ikke.
Kigge på om jeg kan se og styre MP fra mit sommrehus.
/Flemming
|
Skrevet af: stefanb
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:32
Hej.
Jeg har prøvet løsningen med mediaportal og det virker tilsyneladende helt perfekt.. Problemet var bare at udbyderen (Midt vest bredbånd) af en eller anden grund flyttede rundt på kanalernes ip adresser med jævne mellemrum så det var jo ikke holdbart i længden.
Men jeg prøvede at optage 5 kanaler på en gang uden problemer og cpu loaden var knap nok berørt af det så hvis ikke det var fordi de flyttede rundt på kanalerne hele tiden ville det jo være tæt på den perfekte løsning.
En smart måde at finde adresserne på er sætte 2 netkort i sin pc og lave en broforbindelse mellem dem. Så er det bare at sætte iptv netværkskablet til det ene og sætte boksen til det andet (med et krydset kabel) og så tænde boksen og lure adresserne af med et sniffer program. Feks wireshark.
PS: dette er ikke min fortjeneste, men læste om emnet i digital tv sektionen her på recordere hvor der var en der gav opskriften..
|
Skrevet af: whoopsdk
Skrevet den: 04-Juni-2009 kl. 13:01
fpe123 skrev:
Der skal laves en Playlist efter opskrift, som stå i IPTV-plugin.
|
Er det muligt at du kan poste smile contents stream adresser, eller en kopi af din playliste? (jeg har også smile content gennem Energi Fyn).
|
Skrevet af: Willer
Skrevet den: 04-Juni-2009 kl. 13:28
Har fibernet hos DONG og IPTV via Smile Content. Jeg kan fint modtage IPTV på min Windows 7 Media Center. Kræver blot at TV boksen fra smile står tændt på netværket, ellers bliver der ikke sendt nogen streams ud.
Bruger DVBSBridge Pro for IPTV 1.2
Det er dog ikke helt simpelt at sætte op. Min Win7 MC starter automatisk op med TV delen af media center - man bliver dog nødt til at lægge en delay ind i opstarten af maskinen på ca 60 sek for ellers når DVBSBridge ikke at være klar til mediacenter.
Et andet problem er at, hvis man har mere end et netkort i maskinen (f.eks. til intern netværk og IPTV netværk), så skal man manuelt tilføje IPTV netkortets IP adresse i DVBSBridge softwaren. PRoblemet er at maskinen typisk får tildelt en forskellig hver eneste gang den starter op. Kender en som har automatiskeret dette med et scheduled script under opstart af maskinen. Har dog ikke prøvet det.
HD kanaler kører ikke så godt - men det er nok mere min hardware der ikke er god nok - uden dog at være sikker.
------------- Kristian
|
Skrevet af: whoopsdk
Skrevet den: 04-Juni-2009 kl. 17:51
Hej Willer
Lyder godt. Har du en M3U playliste til SmileContent? Har søgt og søgt uden at finde den.
|
Skrevet af: Willer
Skrevet den: 04-Juni-2009 kl. 23:29
Jeps det har jeg. Jeg har dog ikke fået TV2-kanalerne til at virke. De står i listen, men der er bare sort skærm. Giv mig evt. en PM med en e-mailadresse, så kan jeg maile den jeg har til dig.
------------- Kristian
|
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 22:07
Jeg har nu flyttet min TV-Server over på et Zotac IONITX-AE (Atom N330 & NVidia ION) som nu kører WHS. Den bruger kun 40 Watt, og det er 2 1TB harddisk. Version af TV-Server er 1.0.2 med IPTV. Jeg harlavet en ramdisk på 2 GB, som jeg bruger til Timeshiffe. Jeg har ingen problemer med at køre 5 kanaler samtidlig, det gælder også HD. Regner med at opgrader til version 1.1.0, når jeg kommer hjem fra ferie. Jeg bruger stadigvæk Elecard Directshow filter, da IPTV filter ikke kan stream HD endnu.
Jeg bruger stadigvæk IPTV fra Smile Content.
/Flemming
|
Skrevet af: ElGurappo
Skrevet den: 09-August-2009 kl. 10:29
Willer skrev:
Har fibernet hos DONG og IPTV via Smile Content. Jeg kan fint modtage IPTV på min Windows 7 Media Center. Kræver blot at TV boksen fra smile står tændt på netværket, ellers bliver der ikke sendt nogen streams ud.
Bruger DVBSBridge Pro for IPTV 1.2
Det er dog ikke helt simpelt at sætte op. Min Win7 MC starter automatisk op med TV delen af media center - man bliver dog nødt til at lægge en delay ind i opstarten af maskinen på ca 60 sek for ellers når DVBSBridge ikke at være klar til mediacenter.
Et andet problem er at, hvis man har mere end et netkort i maskinen (f.eks. til intern netværk og IPTV netværk), så skal man manuelt tilføje IPTV netkortets IP adresse i DVBSBridge softwaren. PRoblemet er at maskinen typisk får tildelt en forskellig hver eneste gang den starter op. Kender en som har automatiskeret dette med et scheduled script under opstart af maskinen. Har dog ikke prøvet det.
HD kanaler kører ikke så godt - men det er nok mere min hardware der ikke er god nok - uden dog at være sikker.
|
Jeg mener faktisk bare man kan klone MAC adressen fra boksen til ét af netkortene til i maskinen. Så behøver man ikke at have boksen tændt. Dette vil måske også hjælpe på tildelingen af forskellige ip adresser da maskinen nok vil få den samme ip hver gang.
|
Skrevet af: poppe
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 16:05
Er alle de nødvendige kanaler hos smile content ukrypteret ?
jeg kan nemlig ikke længere se de kanaler hos dansk bredbånd (via IP-> Mediecenter) jeg har betalt for da de er blevet krypteret
------------- Mvh
Christian Holst
|
Skrevet af: DocDong
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 18:57
Stadig intet nyt om en playlist ell. lign. til FastTV?
|
|