Print side | Luk vindue

Pioneer 5090/H bulk-køb Aalborg og Kbh.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39743
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 03:58


Emne: Pioneer 5090/H bulk-køb Aalborg og Kbh.
Skrevet af: Asklepios
Emne: Pioneer 5090/H bulk-køb Aalborg og Kbh.
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:46
Så drenge, så har jeg oprettet en tråd, så kan i bare slå jer løs!!

Med venlig hilsen

Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables









Svar:
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:51

Jamen så vil jeg slå mig løs og sige:

1 stk pio 509 til mig i aalborg



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Så drenge, så har jeg oprettet en tråd, så kan i bare slå jer løs!!

Med venlig hilsen

Simon

Jeg er med på en pio 5090 til København. Jeg kan modtage og opbevare én palle og evt. står for koordinering i samarbejde med Anima (Ålborg).

/Lars



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: R3b3L
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:56

Jamen jeg råber også:

1stk Pio 5090 til mig i aalborg

EDIT: Rykket til anden tråd :)



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jamen så vil jeg slå mig løs og sige:


1 stk pio 509 til mig i aalborg



My precious: pio LX5090 til mig!

H modellen har også MPEG 4 understøttelse?


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:58
Det kunne forresten være super hvis vi kan bestille højtalere til, til favorabel pris

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det kunne forresten være super hvis vi kan bestille højtalere til, til favorabel pris


ja, kunne godt bruge dem.

Jeg ved bare ikke hvad jeg synes bedst om: under eller side?


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 22:02

Jeg vælger under. Ellers bliver det tv jo mega bredt

hvilken del af byen bor du egentlig i Anima? Jeg går ud fra tv'ene bliver leveret på din adresse?



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 22:03
Ja, det er rigtigt nok. Synes dog begge løsninger ser godt ud


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


hvilken del af byen bor du egentlig i Anima? Jeg går ud fra tv'ene bliver leveret på din adresse?



9220 Aalborg Øst

Nogen som vil byde på et 28" prosonic CRT?!    


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 23:11
Jeg tager en Pio 5090 med enten side- eller underhøjtaler, det har jeg ikke besluttet endnu...!!
Og det er selvfølgelig til KBH (Valby)...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Mortino
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 23:17
Endnu en fra Aalborg her. 1 stk. pio 5090 til mig 


Skrevet af: Lynggaard
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 23:56
Ikke for at lyde dumsmart eller noget, men er det ikke først en gang i juni de skulle komme??

Og jeg synes ikke jeg har set nogle poste en pris (udover de vejledende fra flatpanels)

Er det virkeligt nødvenligt at købe så lang tid i forvejen for at sikre levering ?


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 00:13
Hej Lynggaard,
alt forladt...

1: Jo det er helt rigtigt, de kommer deromkring!
2: Der er kommet en cirka pris, i en anden tråd - vi blev smidt ud da vi gik en anelse OT, så vi flyttede til nt tråd for ikke at ødelægge den gamle!
3: Nej, det er det såmænd nok ikke. Men man kunne tænke sig at man skal være hurtigt ude, alt afhængig af hvor mange modeller han får. Og så er der også god til til planlægning, mail osv. osv. som ret tidskrævende.

Og sidst, men ikke mindst, så er det får at se hvor mange vi er = (forhåbentlig) stor rabat...

MVH

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Lynggaard
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 00:34
ang #2, Er det en pris du gider gentage her ?



Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej Lynggaard,
alt forladt...

1: Jo det er helt rigtigt, de kommer deromkring!
2: Der er kommet en cirka pris, i en anden tråd - vi blev smidt ud da vi gik en anelse OT, så vi flyttede til nt tråd for ikke at ødelægge den gamle!
3: Nej, det er det såmænd nok ikke. Men man kunne tænke sig at man skal være hurtigt ude, alt afhængig af hvor mange modeller han får. Og så er der også god til til planlægning, mail osv. osv. som ret tidskrævende.

Og sidst, men ikke mindst, så er det får at se hvor mange vi er = (forhåbentlig) stor rabat...

MVH


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 02:15
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

ang #2, Er det en pris du gider gentage her ?



Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej Lynggaard,
alt forladt...

1: Jo det er helt rigtigt, de kommer deromkring!
2: Der er kommet en cirka pris, i en anden tråd - vi blev smidt ud da vi gik en anelse OT, så vi flyttede til nt tråd for ikke at ødelægge den gamle!
3: Nej, det er det såmænd nok ikke. Men man kunne tænke sig at man skal være hurtigt ude, alt afhængig af hvor mange modeller han får. Og så er der også god til til planlægning, mail osv. osv. som ret tidskrævende.

Og sidst, men ikke mindst, så er det får at se hvor mange vi er = (forhåbentlig) stor rabat...

MVH


Ja da, hvis ikke jeg husker forkert, gættede Krish på 23.000...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 05:25
Jeg er nok også frisk på en til århus egnen. Bor dog i fredericia, så skal lige se hvad prisen bliver ift. at bare bestille selv


Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 06:19

Hej - jeg følger også spændt udviklingen med de nye 9G Pio TV og et evt. fælleskøb.

Jeg sidder inde med et par spørgsmål, som jeg håber at I kan besvare for mig.

1) Er der en der kan hjælpe mig en en kort forklaring på det her med MPEG4/MPEG2, der er jeg vist ikke helt med. Er MPEG4 det samme som HD/1080P eller blander jeg tingene sammen - og hvordan kan de nye 9G-modeller som ikke hedder "H" til sidst i modelnavnet være full HD TV, hvis ikke de kan vise MPEG4 (og kan det virkeligt passe at de ikke kan det)? Eller har det kun noget med tuneren/DVB at gøre, hvorfor det er mere eller minde ligemeget, hvis man modtager TV over en parabol/sat-receiver?

2) Hvordan er det nu med garanti og fragtomkostninger hos krishav - hvis uheldet er ude, betaler han så for fragt i tilfælde af reparation og skal TV'et i såfald laves i Danmark eller England?

3) Hvordan fungerer leveringen fra krishav - nu bor jeg selv i Esbjerg og jeg går næsten ud fra at det skibes fra England med kurs mod Esbjerg(?) - vil det så være muligt at afhente et TV eller to på havnen i Esbjerg (alt efter hvor mange der evt. måtte bo her i nærheden). Det vil jo være lidt dumt at en vognmand kører dem fra Esbjerg til f.eks. Aalborg, hvis der er nogen her fra egnen der så skal tage til Aalborg og tilbage igen - det giver jo 5-600 km unødig transport. Hvor meget plejer man at give pr. snude i fragt?



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 08:11
2)

1. år laves det i DK af den reperatør som Pio DK har en aftale med. 2. år skal det til UK.

3)

Fragten på 55 pund pr næse gælder hvis 4-6 fjernsyn sendes på en enkelt palle til én bestemt adresse, som deltagerne selv foreslår.

Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Jeg er nok også frisk på en til århus egnen. Bor dog i fredericia, så skal lige se hvad prisen bliver ift. at bare bestille selv


100 pund ekstra, men så får du den også hjem til dig selv.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 08:13

MortenMJ:

Krishav er autoriseret Pioneer/panasonic forhandler, så er uheldet ude så kan du få lavet dit tv her i DK.

Mht levering så fragtes tv'ene med skib.

Jeg TROR at de enkelte paller leveres på een adresse. Så jeg ved ikke hvordan det kommer til at foregå, hvis du er den eneste fra Esbjerg egnen.

Så hvis du VIL have leveret dit tv i Esbjerg, så tror jeg du skal finde 3 andre at gå sammen med så I har en palle for jer selv. Men er ikke sikker!

[Edit] Nå Anima var mere morgenfrisk end mig

Anima: Jeg går ud fra du laver en palle til levering på din adresse? Kan jeg være med på den? Vil bare gerne vide det, ellers skal jeg jo finde nogle andre Går ud fra du kun har plads til een palle.



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

MortenMJ:

Krishav er autoriseret Pioneer/panasonic forhandler, så er uheldet ude så kan du få lavet dit tv her i DK.

Mht levering så fragtes tv'ene med skib.

Jeg TROR at de enkelte paller leveres på een adresse. Så jeg ved ikke hvordan det kommer til at foregå, hvis du er den eneste fra Esbjerg egnen.

Så hvis du VIL have leveret dit tv i Esbjerg, så tror jeg du skal finde 3 andre at gå sammen med så I har en palle for jer selv. Men er ikke sikker!

[Edit] Nå Anima var mere morgenfrisk end mig

Anima: Jeg går ud fra du laver en palle til levering på din adresse? Kan jeg være med på den? Vil bare gerne vide det, ellers skal jeg jo finde nogle andre Går ud fra du kun har plads til een palle.

Hehe ro på gutter 9G er jo først lige blevet offentliggjort, der går jo mindst 2 mdr. inden John kan have et par stykker han kan sende til Danevang - den her tråd kan jo nå at blive kæmpe lang inden da



Skrevet af: R3b3L
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Anima: Jeg går ud fra du laver en palle til levering på din adresse? Kan jeg være med på den? Vil bare gerne vide det, ellers skal jeg jo finde nogle andre Går ud fra du kun har plads til een palle.

Går vel ud fra, at der bliver lavet en palle til aalborg med disse brugere i hvert fald og så evt et par stykker mere :)

Mortino
furious jt
Anima
R3b3L



Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 09:00

Det lyder spændende!

 

Jeg vil også med på et fælles køb (jeg bor ved Langå, mellem Randers og Århus), men ikke helt fra dag et. Jeg regner med og vent til omkring august og se om priser ikke fæller lidt (plus jeg vil høre lidt bruger erfaring/anmeldelse mm). Jeg vil også være interesseret i højtaler og et væg ophæng.

 

Jeg er også lidt i tvivle om det skal være 5090 eller 5090H. Jeg også har en PS3 så ikke nødvendigvis få glad af media center/streaming del af “H” modellen (men det kunne være godt og ha hvis man ikke vil være afhængig af PS3 en.).

 

Og så kommer DVB-S tuner. Er der nogen der ved om man kan bruge det i forbindelse med Canal Digitals HD kanaler, eller er det kun gratis satalit kanal jeg ku tage med den? Jeg har CD familie pak gennem parabol og det kunne være dejligt og være fri for deres HD boks. Hvis ikke, så ved jeg ikke hvad jeg skulle bruge den til.  



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

MortenMJ:

Krishav er autoriseret Pioneer/panasonic forhandler, så er uheldet ude så kan du få lavet dit tv her i DK.

Mht levering så fragtes tv'ene med skib.

Jeg TROR at de enkelte paller leveres på een adresse. Så jeg ved ikke hvordan det kommer til at foregå, hvis du er den eneste fra Esbjerg egnen.

Så hvis du VIL have leveret dit tv i Esbjerg, så tror jeg du skal finde 3 andre at gå sammen med så I har en palle for jer selv. Men er ikke sikker!

[Edit] Nå Anima var mere morgenfrisk end mig

Anima: Jeg går ud fra du laver en palle til levering på din adresse? Kan jeg være med på den? Vil bare gerne vide det, ellers skal jeg jo finde nogle andre Går ud fra du kun har plads til een palle.

Hehe ro på gutter 9G er jo først lige blevet offentliggjort, der går jo mindst 2 mdr. inden John kan have et par stykker han kan sende til Danevang - den her tråd kan jo nå at blive kæmpe lang inden da

Jamen jeg tager det skam ganske roligt Men jeg er en mand der gerne vil have styr på tingene i en fart, så jeg ikke behøver at gå og tænke mere på det. Jeg kan jo slet ikke koncentrere mig her på jobbet



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


Anima: Jeg går ud fra du laver en palle til levering på din adresse? Kan jeg være med på den? Vil bare gerne vide det, ellers skal jeg jo finde nogle andre Går ud fra du kun har plads til een palle.



Går vel ud fra, at der bliver lavet en palle til aalborg med disse brugere i hvert fald og så evt et par stykker mere :)


<SPAN =bold><SPAN =bold>Mortino<SPAN =bold>furious jt</SPAN><SPAN =bold>AnimaR3b3L</SPAN></SPAN></SPAN>



Det er også min plan + oo27 fra århusegnen

furious_jt - tilbage til arbejde


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


Anima: Jeg går ud fra du laver en palle til levering på din adresse? Kan jeg være med på den? Vil bare gerne vide det, ellers skal jeg jo finde nogle andre Går ud fra du kun har plads til een palle.



Går vel ud fra, at der bliver lavet en palle til aalborg med disse brugere i hvert fald og så evt et par stykker mere :)


<SPAN =bold><SPAN =bold>Mortino<SPAN =bold>furious jt</SPAN><SPAN =bold>AnimaR3b3L</SPAN></SPAN></SPAN>



Det er også min plan + oo27 fra århusegnen

furious_jt - tilbage til arbejde

Hehe ja, men det er svært. Bliver jo nød til at følge med i hvordan procssen skrider frem Men nu skal jeg snart til et par møder, så slipper I for mig



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:16

Tak for jeres svar :)

Nogen der har et tip til hvor jeg kan finde lidt mere info om hvad det der MPEG4 på nogle af modellerne vil sige (sp. 1 tidligere)?



Skrevet af: R3b3L
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Tak for jeres svar :)

Nogen der har et tip til hvor jeg kan finde lidt mere info om hvad det der MPEG4 på nogle af modellerne vil sige (sp. 1 tidligere)?



Jeg er ikke sikker på det her, men det er umiddelbart det jeg har kunne læse mig til. 

Det med MPEG4 undstøttelse er hvis du har parabol/sattelit og bruger DVB-S tuneren i tv'et, så kan den tuner håndtere de HD kanaler, som bliver sendt via der, så man ikke behøver en ekstern boks til, at tage sig af det.

Det er mit bud...



Skrevet af: agger
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:22

hej

mpeg4 er vel den nye standard for hd og så har det noget med  det her at gøre læste det i en anden tråd  H.264 (MPEg4

hilsen agger



Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

mpeg4 er vel den nye standard for hd og så har det noget med  det her at gøre læste det i en anden tråd  H.264 (MPEg4

hilsen agger

Hej Agger m. fl.
Tak for jeres svar. Som jeg forstår det nu, så vil jeg ikke få behov for at vælge en "H" model, da jeg alligevel har en sat-receiver i forvejen - streaming mv. kommer jeg nok heller ikke til at bruge på TV'et, da jeg regner med at bygge en HTPC.



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 12:12

Jeg synes godt nok også I (vi ) er tidligt ude.

Er der slet ingen der er interesseret in 60"-eren?



Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 12:14

Jeg vil da absolut heller ikke afvise, at jeg gerne vil have skiftet den gamle fladfætter med en ny pio LX509 i Aalborg C...

 



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg synes godt nok også I (vi ) er tidligt ude.

Er der slet ingen der er interesseret in 60"-eren?



Nix, hvis 50" ikke kan gøre det, så skal det være en projektor og 100" - se så sker der noget!!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg synes godt nok også I (vi ) er tidligt ude.

Er der slet ingen der er interesseret in 60"-eren?



Gad vide hvor meget strøm sådan en 60" HD fætter bruger i strøm.

Meget sjovt at man her i DK kun snakker 50", i USA er 70" jo næsten standard....


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 15:03
Nu behøver du vist ikke at gøre deres tv større end de er.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu behøver du vist ikke at gøre deres tv større end de er.
Gør jeg skam heller ikke.
For et år siden så man mest 60" derover. I december blev de udskifte med 71/73" i butikkerne....

SD signaler er ikke specielt pæne på disse tv....


Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 07:22

Anima !

Jeg har mistet overblikket en smule over hvem der er med fra henholdsvis Aalborg og KBH. (Jeg ved der er længe til, men... ). Kunne Du ikke lige for god orden opdatere forhåndstilmeldingerne). Der er vist også nogen "måske".

/Lars



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Anima !

Jeg har mistet overblikket en smule over hvem der er med fra henholdsvis Aalborg og KBH. (Jeg ved der er længe til, men... ). Kunne Du ikke lige for god orden opdatere forhåndstilmeldingerne). Der er vist også nogen "måske".

/Lars

Hehe - der er vel ingen grund til at lægge sig fast på tilmeldinger og "måske´er" endnu.

Jeg mener den er jo lige blevet offentliggjort til få udvalgte repræsentanter, vi kender ingen præcise priser (de første priser John oplyser er altid dyrere end efter 2-3 uger når de er kommet på lager - se bare 46pz85) og ingen ved endnu hvornår de er på lager og hvornår der er NOK på lager.

Jeg brænder da også efter en ny skærm, men altså det ligger mindst 2 mdr. ude i fremtiden før de kommer på markedet såååå..... ro på og snup en kold pils her i sommervarmen - det er jo trods alt "ferie"



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 07:54
Ja, jeg tror også at vi er nød til at oprette en ny tråd til fælleskøbet til den tid.

Det er meget tidligt vi er ude - meget kan ændre sig på 2-2½ måned

Men det er nu godt at folk bekendtgør deres interesse i en ny skærm!


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 08:05

Jeg trode jeg var den eneste der stod tidligt op på en dejlig fridag som denne

Nu nævnte oo27 lige at tv'et formentlig bliver lidt billigere efter en 2- 3 uger på markedet.

Jeg stemmer for at vi ser tiden lidt an og ikke slår til med det samme krishav får det på lager.. Så kan vi også lige nå at se en anmeldelse og evt. høre om andre brugeres køb og mening.

Men hvad siger I andre? Slå til med det samme eller lige give tv'et nogle uger på markedet inden vi går amok?



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 08:38
Personligt kan jeg ikke se det helt store problem. Men der er nogle som går meget op i at se EM i fodbold og se OL.

Jeg får alligevel travlt med at arbejde til den store guldmedalje, så for mig kommer tiden nok til at gå stærkt..

Jeg ved dog ikke hvad der er den afgørende faktor:

1) Krish sætter prisen ned
2) pundet falder til 2 kroner


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Jeg synes godt nok også I (vi ) er tidligt ude.


Er der slet ingen der er interesseret in 60"-eren?

Nix, hvis 50" ikke kan gøre det, så skal det være en projektor og 100" - se så sker der noget!!


Ja, jeg er fuldstændig ening.

På nuværende tidspunkt kan man få projektor, lærrede og pio 50" skærm for det samme som en 60"


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg trode jeg var den eneste der stod tidligt op på en dejlig fridag som denne

Nu nævnte oo27 lige at tv'et formentlig bliver lidt billigere efter en 2- 3 uger på markedet.

Jeg stemmer for at vi ser tiden lidt an og ikke slår til med det samme krishav får det på lager.. Så kan vi også lige nå at se en anmeldelse og evt. høre om andre brugeres køb og mening.

Men hvad siger I andre? Slå til med det samme eller lige give tv'et nogle uger på markedet inden vi går amok?



Det går altså mere end 2 - 3 uger før prisen falder, nærmere 2 - 3 måneder.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Jeg synes godt nok også I (vi ) er tidligt ude.


Er der slet ingen der er interesseret in 60"-eren?

Nix, hvis 50" ikke kan gøre det, så skal det være en projektor og 100" - se så sker der noget!!


Ja, jeg er fuldstændig ening.

På nuværende tidspunkt kan man få projektor, lærrede og pio 50" skærm for det samme som en 60"


Det er jeg faktisk også . men boliglogistikken tillader ikke en projektor


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 09:08
I må til at fedte for jeres bedre halvdel


Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg trode jeg var den eneste der stod tidligt op på en dejlig fridag som denne

Nu nævnte oo27 lige at tv'et formentlig bliver lidt billigere efter en 2- 3 uger på markedet.

Jeg stemmer for at vi ser tiden lidt an og ikke slår til med det samme krishav får det på lager.. Så kan vi også lige nå at se en anmeldelse og evt. høre om andre brugeres køb og mening.

Men hvad siger I andre? Slå til med det samme eller lige give tv'et nogle uger på markedet inden vi går amok?

Du er ikke den eneste!!! Min kones telefon (vægur) gik igang kl 6:15...og well, jeg fik alligevel lov og sov 1½ timer længer end til dagligt.

Jeg var lidt ind på det med ikke at købe fra dag et på side 2. Det med at jeg vil vent til august er ikke en fast dato, men jeg tror det vil være klogest at vente for at se hvad der sker med prisen

Der er ingen tvivl om, at vi vil komme til at betale den højest pris hvis vi forudbestiller uanset om det er fra Krish eller en dansk forhandler (forholdsvis).



-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370














Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 12:02

Det var mere af ren nysgerrighed, at jeg foreslog en opdatering af tilmeldinger. For lige at få en fornemmelse af, hvor mange som har interesse

Jeg er fuldstændig enig med Stampe, der går måneder inden en evt. prisnedsættelse. I kan være sikre på de vil blive revet væk. Det kan man også fornemme på div. andre forums.

En anmeldelse (rigtig/anerkendt) sker typisk først en måned efter tv´et er friigivet til salg. Så hvis I vil vente til den tid - taler vi om ca. 3 mdr. fra dags dato. Men den tid - den glæde.

Og ja - vi bliver nødt til at oprette en ny tråd  når det for alvor går løs.

Jeg synes derimod, at det er en rigtig go´ide at tale med John fra KrishAV sådan kontinuerligt (Anima) og ligesom forberede ham på en masse bestillinger. Jeg tror han får svært ved at levere så mange paneler. Det bliver en mangelvare.....

/Lars



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 15:38
Hej bravia

Det er helt sikkert en god ide.

Lige foreløbig har jeg på ingen måde interesse for at være kontaktperson for det næste fælleskøb.

Pt. får jeg 10-15 PM dagligt omkring mit sidste projekt "jydepallen", og har lige brug for 1 måneds pause før jeg har lyst igen

Skal lige siges at John har skrevet til mig at han regner med at få UK priser på Pioneer 9. generation i næste uge


Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 16:47

Jeg forstår.

Jeg har fulgt lidt med på jydepallen. Jeg håber de andre sætter pris på dit engagement, din tålmodighed og hjælpsomhed .

Vi tales i næste uge...

/Lars



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej bravia

Det er helt sikkert en god ide.

Lige foreløbig har jeg på ingen måde interesse for at være kontaktperson for det næste fælleskøb.

Pt. får jeg 10-15 PM dagligt omkring mit sidste projekt "jydepallen", og har lige brug for 1 måneds pause før jeg har lyst igen

Skal lige siges at John har skrevet til mig at han regner med at få UK priser på Pioneer 9. generation i næste uge

Kanon! Glæder mig til at se priserne!! Håber John D. også snart kan sige noget om udgivelsen og levering. Men der går vel lige nogle uger endnu..

 



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 12:27
Så er der foreløbigt nyt om de nye pio:

Model No.
Screen Size (Diagonal)
Resolution
Availability

PDP-LX5090
127 cm (50 inch)
1920X1080p at 100Hz
June

PDP-LX6090
152 cm (60 inch)
1920X1080p at 100Hz
June

PDP-LX5090H
127 cm (50 inch)
1920X1080p at 100Hz
depending on region

PDP-LX6090H
152 cm (60 inch)
1920X1080p at 100Hz
depending on region

Dog intet nyt omkring priser endnu..

Skulle lige spørge om jeg ikke kunne overtale folk til modellen uden hdtv-tuneren, da det jo ellers er svært lave en koordinering.

Mvh





Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 12:41
Hvis man har parabol og derfor også en reciever (ikke hd), har man så brug for tuneren i tv'et? kan ikke huske om der er tuner i mit nuværende sharp

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 15:09

Jeg har ikke brug for HD-tv-tuneren.

Så er det bare at vente..........

/Lars



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu behøver du vist ikke at gøre deres tv større end de er.
Gør jeg skam heller ikke.For et år siden så man mest 60" derover. I december blev de udskifte med 71/73" i butikkerne.... SD signaler er ikke specielt pæne på disse tv....


Spøjst for hverken Toshiba, Pioneer eller Panasonic har 70" udgaver, og Sony og JVC har kun én sølle model hver.


Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 20:09

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så er der foreløbigt nyt om de nye pio:

Model No.
Screen Size (Diagonal)
Resolution
Availability

PDP-LX5090
127 cm (50 inch)
1920X1080p at 100Hz
June

PDP-LX6090
152 cm (60 inch)
1920X1080p at 100Hz
June

PDP-LX5090H
127 cm (50 inch)
1920X1080p at 100Hz
depending on region

PDP-LX6090H
152 cm (60 inch)
1920X1080p at 100Hz
depending on region

Dog intet nyt omkring priser endnu..

Skulle lige spørge om jeg ikke kunne overtale folk til modellen uden hdtv-tuneren, da det jo ellers er svært lave en koordinering.

Mvh



Har du også hørt noget om de billigere "monitor-udgaver" uden tuner mv.?



Skrevet af: Avenue
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 22:39

Jeg springer nok også på en palle, der går til Sjælland.

Nogen, som kan forklare mig forskellen på: PDP-LX5090 & PDP-LX5090H! Jeg har ellers læst hele tråden, men er stadig en smule forvirret. Jeg er på fællesantenne og ønsker IKKE en separat boks til at modtage signaler med! Hvilken model???

På forhånd tak!!! 

 



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Jeg springer nok også på en palle, der går til Sjælland.

Nogen, som kan forklare mig forskellen på: PDP-LX5090 & PDP-LX5090H! Jeg har ellers læst hele tråden, men er stadig en smule forvirret. Jeg er på fællesantenne og ønsker IKKE en separat boks til at modtage signaler med! Hvilken model???

På forhånd tak!!! 

 



Fællesantenne, har du så nogle boks stående nu?
H modellen har flere tunere indbygget, men det er ikke sikkert de er anvendelige i din nuværende situation (men kan blive det senere)!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

...


Har du også hørt noget om de billigere "monitor-udgaver" uden tuner mv.?



De er ikke annonceret endnu.

Hvor har du læst at de skulle komme? - Hverken pio DK eller UK har efter krish av snakket om skærme uden tunere


Skrevet af: Mortino
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så er der foreløbigt nyt om de nye pio:

Model No.
Screen Size (Diagonal)
Resolution
Availability

PDP-LX5090
127 cm (50 inch)
1920X1080p at 100Hz
June

PDP-LX6090
152 cm (60 inch)
1920X1080p at 100Hz
June

PDP-LX5090H
127 cm (50 inch)
1920X1080p at 100Hz
depending on region

PDP-LX6090H
152 cm (60 inch)
1920X1080p at 100Hz
depending on region

Dog intet nyt omkring priser endnu..

Skulle lige spørge om jeg ikke kunne overtale folk til modellen uden hdtv-tuneren, da det jo ellers er svært lave en koordinering.

Mvh





Jeg er helt sikker klar på modellen uden hdtv-tuneren..

Mon ikke det var en idé, at oprette en tråd, der kun er beregnet til, at man skriver en kort sætning, at man er klar på at købe modellen PDP-LX5090 når tiden kommer (går stærkt ud fra at flertallet stemmer for denne model) . Bare så vi lige kan få et let overblik over, hvor mange det drejer sig om. Så er det også let at se, når folk senere hen skriver sig på, i stedet for man hele tiden skal lede tråden igennem.

Tråden kunne hedde "Bekræftning af køb af PDP-LX5090, Aalborg"

Og selvfølgelig også en der hedder "Bekræftning af køb af PDP-LX5090, Kbh", da der også er interesse for at skaffe en palle hjem dertil.


Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

...


Har du også hørt noget om de billigere "monitor-udgaver" uden tuner mv.?



De er ikke annonceret endnu.

Hvor har du læst at de skulle komme? - Hverken pio DK eller UK har efter krish av snakket om skærme uden tunere

Det er der vist flere der har - se den tråd der hedder "nyt om pio 9G" eller noget i den retning også her i "TV forum"....de skulle vist bilve en del billigere end de alm. modeller, hvilket vel også er logisk nok, da de ikke har så mange funktioner. Men for folk der alligevel ikke skal bruge tuner og streaming mv. så er det da en besparelse der er værd at tage med.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:


Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

...


Har du også hørt noget om de billigere "monitor-udgaver" uden tuner mv.?


De er ikke annonceret endnu. Hvor har du læst at de skulle komme? - Hverken pio DK eller UK har efter krish av snakket om skærme uden tunere


Det er der vist flere der har - se den tråd der hedder "nyt om pio 9G" eller noget i den retning også her i "TV forum"....



Det ville altså være nemmest for mig hvis jeg kan få en direkte henvisning til kilden fremfor at skulle læse fora'et igennem.

Der er på nuværende tidspunkt IKKE annoncerer monitors.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:


Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

...


Har du også hørt noget om de billigere "monitor-udgaver" uden tuner mv.?


De er ikke annonceret endnu. Hvor har du læst at de skulle komme? - Hverken pio DK eller UK har efter krish av snakket om skærme uden tunere


Det er der vist flere der har - se den tråd der hedder "nyt om pio 9G" eller noget i den retning også her i "TV forum"....



Det ville altså være nemmest for mig hvis jeg kan få en direkte henvisning til kilden fremfor at skulle læse fora'et igennem.

Der er på nuværende tidspunkt IKKE annoncerer monitors.


Så vidt jeg er orienteret, så har de bare udmeldt at der kommer nogle - iforlægelse af deres udmelding ang. 9 G.
Men der er vist ikke kommet mere end det...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 21:25
hi troels - with reference to the upcoming bulk enquiry on LX5090 will members be more interested in LX5090 or LX-5090-H (with hd tuner) difference i think will be ard gbp 250.00 / dkr 2400.00 - 2500.00 in the two models

Oversat til dangelsk:

forskellen mellem de 2 modeller vil blive ca. 250 pund, hvilket svarer til 2400-2500 dkr.


Stadig interesseret i den tunerdel?


Skrevet af: NANO.DK
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 22:20

1 stk  PDP-LX5090H

til Mig tak    , KBH

 

hvis man betaler 100 pund extra altså 155pund samlet , kunne man så få sendt det hjem til en selv ? og i så fald er der nogle der ved hvem der leverer det ? ups , post dk ...



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 22:22
det koster 155 pund for 42" og 175 pund for 50" direkte hjem til dig - med post dk

- ej, er ikke helt sikker på det er post dk, men det er meget sandsynligt når det er én enkelt skærm.



Skrevet af: NANO.DK
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 22:47

175 er vel også ok .....

hahah jaja direkte hjem til dig og så tilbage igen ..... postdk er de værste bringer pakker ud kl 10.30 hvor alle mennesker jo er hjemme .. DOH ...

jeg må lige høre John om hvilket selskab det er så ..



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 00:15
Bare for at få det på det rene, så kommer der kun ÈN palle til at stå i min lille lejlighed.

Der vil til den tid blive tilknyttet en ekstra koordinator til at varetage sjællandsområdet. Det smarte for dig ville så være at få et tv med på den palle, hvorved du sparer 120 pund minus transportudgifter - dvs. at der stadig er noget at hente ved det..

En kammerat bestilte et LCD (samsung m87) hos pc-netto. De bruger PostDK. Han fik besøg kl. 19 om aftenen, hvilket ikke er så ringe igen hvis du spørger mig. Dog lød det som om post dk havde været lidt hårdhændet med pakken - der var dog ikke sket noget med tv'et.


Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 06:07

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

hi troels - with reference to the upcoming bulk enquiry on LX5090 will members be more interested in LX5090 or LX-5090-H (with hd tuner) difference i think will be ard gbp 250.00 / dkr 2400.00 - 2500.00 in the two models

Oversat til dangelsk:

forskellen mellem de 2 modeller vil blive ca. 250 pund, hvilket svarer til 2400-2500 dkr.


Stadig interesseret i den tunerdel?

Hej Troels.

Krish (John) må da være tæt på at vide noget om priser, hvis han allerede nu ved prisforskellen på de to modeller.

/Lars 



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 08:58

"Topmodellerne PDP-LX5090H og PDP-LX6090H er billedmæssigt identisk med de to foregående modeller, men har yderligere en indbygget DVB-S tuner til at modtage kanaler over parabol. Tuneren kan desuden håndtere mpeg4, og derfor HD kanalerne, som allerede sendes ud over parabol nettet."

Jeg er stadigvæk lidt uklar over DVB-S tuner I ”H” modellen.

 

Er der tale om en sat tuner med en kortlæser som jeg kan prop en canal digital eller en viasat kort i og modtage både standard og HD betalings kanaler, og derfor slipper for en sat boks på hylden… eller kan den bare modtage det gratis kanal der flyder rund ud i rummet (og så skal jeg behold mit nuværende CD boks)?

 

Det er alt afgørende for hvad jeg bestiller når den tid kommer.

 


 



-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370














Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 09:03

Som Rob801 efterspørger jeg også hvad det lige er med tuner?

Jeg har viasat parabol og bruger en seperat sattelit reciever, hvor viasatkortet sidder i. Hvad kan jeg bruge tuneren i tv'et til?

[EDIT] Nå nu har jeg googlet lidt og det ser ud til at dvb-s tuneren gør at man kan undvære den sattelit reciever jeg bruger nu, men kan se flere steder at man alligevel ikke kan bruge det til den dyt, da det er de færreste parabolkort som er kompatible med den tuner som er i tv'et.

Så jeg snupper bare den alm udgave u den tuner, Anima.

 



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

hi troels - with reference to the upcoming bulk enquiry on LX5090 will members be more interested in LX5090 or LX-5090-H (with hd tuner) difference i think will be ard gbp 250.00 / dkr 2400.00 - 2500.00 in the two models Oversat til dangelsk: forskellen mellem de 2 modeller vil blive ca. 250 pund, hvilket svarer til 2400-2500 dkr. Stadig interesseret i den tunerdel?


Hej Troels.


Krish (John) må da være tæt på at vide noget om priser, hvis han allerede nu ved prisforskellen på de to modeller.


/Lars 



Det er han skam også..

Jeg skulle få mail en af de nærmeste dage


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Rob801 Rob801 skrev:

Jeg er stadigvæk lidt uklar over DVB-S tuner I ”H” modellen.

Er der tale om en sat tuner med en kortlæser som jeg kan prop en canal digital eller en viasat kort i og modtage både standard og HD betalings kanaler, og derfor slipper for en sat boks på hylden… eller kan den bare modtage det gratis kanal der flyder rund ud i rummet (og så skal jeg behold mit nuværende CD boks)?

Det er alt afgørende for hvad jeg bestiller når den tid kommer.

 

Pioneer forventer ikke vi kan få glæde af SAT-tuneren herhjemme. Dette fordi Canal Digital og Viasat gerne vil nøjes med egne løsninger (som er den del af deres koncept).

 

Lige nu skulle sat-tunere i Pioneer vist virke til CD, men efter deres oplysninger så sker der nogle ændringer allerede til august/september som gør at den ikke virker længere.

 

Spørg ikke hvad det er for ændringer, jeg videregiver blot hvad Pioneer sagde på pressefremvisningen forleden

 

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

hi troels - with reference to the upcoming bulk enquiry on LX5090 will members be more interested in LX5090 or LX-5090-H (with hd tuner) difference i think will be ard gbp 250.00 / dkr 2400.00 -
2500.00 in the two models Oversat til dangelsk: forskellen mellem de 2 modeller vil blive ca. 250 pund, hvilket svarer til 2400-2500 dkr. Stadig interesseret i den tunerdel?


Hej Troels.


Krish (John) må da være tæt på at vide noget om priser, hvis han allerede nu ved prisforskellen på de to modeller.


/Lars 



Tja, han kan nu nok også bare kigget på forskellen på de vejledende priser, hvor H modellen er 2.000 dyrere


Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 16:15

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

det koster 155 pund for 42" og 175 pund for 50" direkte hjem til dig - med post dk

- ej, er ikke helt sikker på det er post dk, men det er meget sandsynligt når det er én enkelt skærm.

 

Han tager da også £155 for en 50"

 

 



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Lau16 Lau16 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

det koster 155 pund for 42" og 175 pund for 50" direkte hjem til dig - med post dk - ej, er ikke helt sikker på det er post dk, men det er meget sandsynligt når det er én enkelt skærm.


 


Han tager da også £155 for en 50"


 


 



Han tager 20 pund ekstra for en 50" i forhold til 42". Det er hvad han har sagt til mig i forbindelse med foresprøgsel på pioneer.


Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 16:37

Gav £155 i går for pio 50"  

 

 



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Lau16 Lau16 skrev:

Gav £155 i går for pio 50"  


 


 



Ok

Så misforstod han nok bare min forespørgsel?


Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Rob801 Rob801 skrev:

Jeg er stadigvæk lidt uklar over DVB-S tuner I ”H” modellen.

Er der tale om en sat tuner med en kortlæser som jeg kan prop en canal digital eller en viasat kort i og modtage både standard og HD betalings kanaler, og derfor slipper for en sat boks på hylden… eller kan den bare modtage det gratis kanal der flyder rund ud i rummet (og så skal jeg behold mit nuværende CD boks)?

Det er alt afgørende for hvad jeg bestiller når den tid kommer.

 

Pioneer forventer ikke vi kan få glæde af SAT-tuneren herhjemme. Dette fordi Canal Digital og Viasat gerne vil nøjes med egne løsninger (som er den del af deres koncept).

 

Lige nu skulle sat-tunere i Pioneer vist virke til CD, men efter deres oplysninger så sker der nogle ændringer allerede til august/september som gør at den ikke virker længere.

 

Spørg ikke hvad det er for ændringer, jeg videregiver blot hvad Pioneer sagde på pressefremvisningen forleden

 

  /Lars

Tak for svar (selvom det er ikke lige det jeg vil  høre).

Jeg kan næsten lige så godt vent og se om der kommer en "Monitor" udgaver til DK. Jeg bor på landet og så skal nok altid være afhangig af CD eller Viasat (hvis jeg vil se mere end DR1, DR2 etc.) og kan ikke bruge det forskelig tuner til noget som  helst.

Jeg syntes det er godt nok irriterende at der ikke er en standard format/protocol (eller hvad det nu skal hedder) som Viasat og CD skal bruge....men det er en anden sag.



-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370














Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 17:51
Rob, det er jo det smarte ved at have en retarderet udvikling - så kan man jo nemmere kræve flere penge af folk fordi de skal bruge DIN løsning


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 19:47
jeg er også klar på en skrær (fra Århus). men priser skal være bedre end dem har først har indikeret.

noget nyt om monitor modellen


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 20:47
Ingen priser, og ej noget om monitormodeller


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 12:32
Pio G9 - Watch out LCD - and PANASONIC!

Så er der priser drenge

LX5090 - £2200.00 (20500)
LX5090H 2400.00 (22400)

Til sammenligning:

TH-46PZ85E (hos ppradio.dk) = 18000

Mail:

G9 - yes have pricing:
price will be:

LX5090 - £2200.00
LX5090H 2400.00

stock expected ard mid June price may slightly vary - please let me know if prices apeear interesting as again they are much lower than what i expect will be offered by dk dealers as i believe pricing in dk will be ard 26000 dkr = GBP 2795.00

please start a bulk thread to let me know how many members would eventually be interested



Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 15:08

Det lyder da helt forrygende. Jeg er klar....

Så skal vi bare finde ud af hvor mange vi er

/Lars

 



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 16:43
For s**** da, det lyder jo MEGET lovende...
Så venter vi bare på udbetaling af feriepenge!!

MVH

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 17:32
Som jeg fremhævede:

please let me know if prices apeear interesting as again they are much lower than what i expect will be offered by dk dealers

Måske han har sat dem en anelse højt?

Men ja, det er kun 3500 mere end hvad 508XD koster

Dog er pundet steget fra 9,30 til 9,49 her på det sidste. Den håber jeg da går ned igen..

Men damn, det er en god pris


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 17:36
Uden det skal være en endelig tilmelding, så kunne jeg altså også godt tænke mig at være med på en Aalborg palle.... For det lyder da for vildt. Leverer han også stand eller vægbeslag???

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 18:14
Det skal nok købes dertil, men der er ikke nogen meldninger om hvad der følger med


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 18:22

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Som jeg fremhævede:

please let me know if prices apeear interesting as again they are much lower than what i expect will be offered by dk dealers

Måske han har sat dem en anelse højt?

Jep lidt for højt. Få du ham bare ned i 18,000kr så er jeg også 100 på at jeg er med



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 19:32
super lækkert m priser, de er endda ok. jeg er dog ikke i tvivl om vi kan få bedre priser,! bare det han lufter om priserne er ok og det han henviser til dk vejl priser viser han har lugtet lunten. men ja lige en tudse eller to ned så er jeg klar. men som sagt rigtig gode 'første' priser,


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jep lidt for højt. Få du ham bare ned i 18,000kr så er jeg også 100 på at jeg er med



Det samme her


-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-April-2008 kl. 21:05

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

super lækkert m priser, de er endda ok. jeg er dog ikke i tvivl om vi kan få bedre priser,! bare det han lufter om priserne er ok og det han henviser til dk vejl priser viser han har lugtet lunten. men ja lige en tudse eller to ned så er jeg klar. men som sagt rigtig gode 'første' priser,

Drøm bare videre . .

Det hele afhænger af hans indkøbsbetingelser, - som sandsynligvis ikke er på plads endnu. Men han afpasser i hvert fald IKKE priserne efter DK.

Forøvrigt var prisen på Engelske Pund = 950 idag (fredag)  = 935 igår(torsdag) ,  hvorimod den var =1015 (d 01-01-08) ! !



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 01:43
Ja, pundet er begyndt at stige igen.. Men forhåbentlig er det ikke noget som kommer til at influere vores køb, altså at pundet lige pludselig ligger på 13 dkr.

Dog ved jeg ikke helt om vi kan få bedre priser - det kunne da være fedt, men jeg synes nu egentlig at priserne er ok som de er lige pt.


Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 02:56

Vil det være muligt at få priser på 60"-modellerne også?

Og hvilken e-mail adresse bruger I til krishav - jeg skrev til ham for 3-4 dage siden, men der er ikke kommet noget svar endnu, jeg havde indtryk af at han var meget hurtig til at svare på mails?



Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 05:13
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

super lækkert m priser, de er endda ok. jeg er dog ikke i tvivl om vi kan få bedre priser,! bare det han lufter om priserne er ok og det han henviser til dk vejl priser viser han har lugtet lunten. men ja lige en tudse eller to ned så er jeg klar. men som sagt rigtig gode 'første' priser,

Drøm bare videre . .

Det hele afhænger af hans indkøbsbetingelser, - som sandsynligvis ikke er på plads endnu. Men han afpasser i hvert fald IKKE priserne efter DK.

Forøvrigt var prisen på Engelske Pund = 950 idag (fredag)  = 935 igår(torsdag) ,  hvorimod den var =1015 (d 01-01-08) ! !

Måske skulle vi kurssikre....



-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 11:57
Morten: sales@krishav.co.uk

Han har dog meget travlt iøjeblikket med at lange bluray afspillere over disken (BD30).

Nogen der kan forklare mig hvorfor kursen er begyndt at stige? - jeg har nemlig ikke fulgt med i medierne de sidste par dage


Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

super lækkert m priser, de er endda ok. jeg er dog ikke i tvivl om vi kan få bedre priser,! bare det han lufter om priserne er ok og det han henviser til dk vejl priser viser han har lugtet lunten. men ja lige en tudse eller to ned så er jeg klar. men som sagt rigtig gode 'første' priser,

Drøm bare videre . .

Det hele afhænger af hans indkøbsbetingelser, - som sandsynligvis ikke er på plads endnu. Men han afpasser i hvert fald IKKE priserne efter DK.

Forøvrigt var prisen på Engelske Pund = 950 idag (fredag)  = 935 igår(torsdag) ,  hvorimod den var =1015 (d 01-01-08) ! !

Måske skulle vi kurssikre....

Det er måske ikke helt ved siden af.

Teoretisk set, hvis du har pengerne på konto nu (det har jeg desvære ikke), kan du køb et "bank check" til dig selv (tror at jeg skal give ca 50kr  for en i mit bank) i pund og så sæt dem ind i din konto igen når du skal køb skærmen om 2 eller 3 måneder.

Jeg tror ikke det kunne kom til at kost mere end et par hundred kr til og veksler pengerne frem og tilbage, hvor imod at det kan hurtigt kost flere tusind kr mere for skærmen hvis punden stiger til 10,5 eller mere (som er ikke helt unormalt).

Den eneste problem med det er hvis kursen falder igen inden.



-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370














Skrevet af: Avenue
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 18:54

Har folk overvejet at vente med at bestille hos Krishav til september/oktober mdr. eller sågar i november. Det er vel også begrænset hvor meget man ser TV i juli og august mdr.

Så kunne prise falde yderligere og derved også høre andres vurdering af skærmen. Jeg har også et loft på ca. 18.000 kr. ligesom "furious jt"!

Man kunne evt. lave en sommerpalle samt en efterårspalle, så kan vi andre på efterårspallen høste erfaringer samt prisnedslag på vores;-)

 



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 19:37
Der er nogle som gerne vil se fodbold til sommer.

Jeg tror sq ikke du skal regne med at skærmen falder i pris bare lige sådan. Skærmen bliver meget eftertragtet, og derfor er der ingen grund til at sætte prisen ret meget ned.

Personligt har jeg ikke imod at vente lidt, da jeg skal til eksamen i juni, samt arbejde juli + august.

Dog er det også begrændset hvor meget jeg vil vente. Priser falder ført rigtig når der kommer en ny model ud. 508XD faldt først rigtig i pris omkring jul - så lang tid vil jeg under ingen omstændigheder vente.


Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Pio G9 - Watch out LCD - and PANASONIC!

Så er der priser drenge

LX5090 - £2200.00 (20500)
LX5090H 2400.00 (22400)

Til sammenligning:

TH-46PZ85E (hos ppradio.dk) = 18000

Mail:

G9 - yes have pricing:
price will be:

LX5090 - £2200.00
LX5090H 2400.00

stock expected ard mid June price may slightly vary - please let me know if prices apeear interesting as again they are much lower than what i expect will be offered by dk dealers as i believe pricing in dk will be ard 26000 dkr = GBP 2795.00

please start a bulk thread to let me know how many members would eventually be interested

Jeg ved at denne tråd hedder LX509 - men har du målighed for at få en pris på 60"-modellerne også?

På forhånd tak.



Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Pio G9 - Watch out LCD - and PANASONIC!

Så er der priser drenge

LX5090 - £2200.00 (20500)
LX5090H 2400.00 (22400)

Til sammenligning:

TH-46PZ85E (hos ppradio.dk) = 18000

Giver vel mere mening at sammenligne med 46PZ85 hos krish til 13.200 - eller sammenligner man jo pære og bananer.




Print side | Luk vindue