Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39754
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 03:05
Emne: Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES
Skrevet af: edtwodth
Emne: Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 23:19
Hej
Ja så er jeg på banen igen.... desværre
Det lader til at jeg skal falde over alle de problemer man overhovedet kan få ved at handle over nettet.....
Efter at have vundet min sag over TC og købt nyt tv, investerede jeg også i en ny receiver sony str-da5300es, som blev købt hos happii.dk.
Da jeg vidste, at der havde været bøvl med den første firmware på den receiver. skrev jeg først til happii.dk for at sikre mig, at det var en receiver der var fuldt opdateret og med den seneste firmware, de solgte.
De skrev tilbage at receiveren havde den seneste firmware og at det var en helt ny maskine (forstået på den måde, at den kom lige fra produktion).
Købet forløb helt smertefrit (ros) og jeg modtog receiveren for ca. 8 dage siden.
Jeg satte den ikke til med det samme, da jeg ventede på mit tv. Men jeg fik da lige læst serienummeret bagpå og den startede med 5xxxxx. De nyeste maskiner har jeg kunne læse mig frem til starter med 8xxxxx. Men jeg gav den en chance, da firmwaren selvfølgelig kunne være opdateret.
Stor var min irritation så, da jeg i går fandt ud af, at der er en gammel firmware på maskinen og derfor har jeg blandt andet problemer med et meget mørt billede. når jeg kører komponent -> HDMI.
Jeg skrev derfor til happii.dk for at høre, hvad deres holdning var til, at de havde talt "mindre sandt", da de solgte mig dyret og om de ikke kunne sende mig en ny receiver med opdateret firmware og så lade mig returnere den gamle når jeg fik en ny, så jeg ikke skulle undvære receiveren (når de nu havde dummet sig).
Svaret fra hapii.dk var, at jeg bare kunne sende receiveren tilbage og få udbetalt mine penge.
Fint nok - men ingen undskyldning for at have talt mindre sandt.
Desuden frustrerende da jeg jo så bare fra starten kunne have købt den et andet sted, hvis de havde sagt sandheden.
Hvor svært kan det være at være sandfærdig når man sælger et produkt?
Jeg handler ikke længere hos happii.dk....
Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark for at høre om muligheden for at de kan sende en ny maskine og lade mig vente med at sende den gamle til jeg har modtaget den nye, som de gør i f.eks. usa.
Men Sony danmark kender overhovedet ikke noget til firmware og de pågældnede fejl, selv om der står side op og side ned om det på Sonys eget globale website sony.com.
Bare lige endnu en oplevelse omkring handel fra min side - er jeg bare meget uheldig ramt eller er det bare mig der skal lære at leve med mindre skavanker på produkter man køber?
Havde ellers lige fået sat hele min bio op igen efter 8 måneder. Det lader til at jeg nu skal vente lidt igen før det hele er på plads ![](smileys/smiley19.gif)
Ps. nogen der kender et godt sted der sælger den pågældende receiver, og hvor man kan være sikker på at de taler sandt når man spørger til firmware mv.
Receiveren er, hvis man ser bort fra de fejl firmwaren skulle løse, hamrende fed, har en skide god lyd og nem at arbejde med.
------------- http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth
|
Svar:
Skrevet af: mos-eisley
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 07:43
Undskyld mig, men jeg kan altså ikke undgå at syntes at du udviser temmlig temmelig meget naivitet; at tro på at hapii.dk aner en sk*d omkring firmware, produktion osv osv. Ikke mindst set i lyset af din TC sag plus det faktum du læser på recorder.dk
Happi.dk og en masse andre firmaer har et mål: At levere varer over disken, at man så måske ikke er helt fin i kanten er vel bare sådan det er - det overrasker ikke mig, det bunder sikkert i ting som omsætningstal, provision/bonus og bare simpel manglende forståelse..
Skal man sikre sig noget bestemt, er det nok smart at se og verificere produktet før betaling - dvs. finde en butik man har tillid til, forklare situationen, vente på modellen og se/verificere den før betaling falder.
------------- Med Venlig Hilsen
Normann P. Nielsen
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:01
mos-eisley skrev:
Undskyld mig, men jeg kan altså ikke undgå at syntes at du udviser temmlig temmelig meget naivitet; at tro på at hapii.dk aner en sk*d omkring firmware, produktion osv osv. Ikke mindst set i lyset af din TC sag plus det faktum du læser på recorder.dk
Happi.dk og en masse andre firmaer har et mål: At levere varer over disken, at man så måske ikke er helt fin i kanten er vel bare sådan det er - det overrasker ikke mig, det bunder sikkert i ting som omsætningstal, provision/bonus og bare simpel manglende forståelse..
Skal man sikre sig noget bestemt, er det nok smart at se og verificere produktet før betaling - dvs. finde en butik man har tillid til, forklare situationen, vente på modellen og se/verificere den før betaling falder. |
Helt i orden :-)
Jer er enig i at jeg nok har været lidt naiv i den her situation, men det er stadig, efter min mening, dybt problematisk at forhandlere leger sådan med sandheden.
Det bliver jo ikke bedre af, at man som forbruger bare skal forvente det.. så står det sgu meget skidt til.......
------------- http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:26
Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK ved noget om problemet???![](smileys/smiley2.gif)
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:42
Det er muligt at man ikke kan forvente at happii.dk ved noget om firmwaren, men når de bliver spurgt skal de da ikke begynde at hælde vand ud af ørene om at det er seneste version uden at vide noget om det. De må istedet sige at det ved de ikke.
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:44
cnn3 skrev:
Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK ved noget om problemet???![](smileys/smiley2.gif)
|
Præcist hvad jeg skulle til at sige... Jeg synes det er lidt problematisk at beskylde forhandlere for at "lege med sandheden" (når du nu ikke direkte kalder det at lyve), hvis de siger noget der ikke er rigtigt. Jeg tvivler stærkt på at Happii bevidst har løjet om det, de har formentligt bare ikke været oplyst godt nok. Der er altså forskel på at lyve, og at tage fejl.
Hvis du vil have seriøs og grundig vejledning, af folk der kender produkterne de sælger indgående, så må du henvende dig til en forhandler der for det første har praktisk kendskab til produkterne (og ikke bare flytter kasser via en internet-side), og for det andet har et så begrænset sortiment at de har en rimelig chance for at kende produkterne. Jeg synes det er meget naivt at tro at alle forhandlere kender alle produkter til mindste detalje (uanset branche). Du har naturligvis krav på korrekt information, og hvis du køber et produkt ud fra forkerte informationer, så skal butikken rette op på fejlen - og det har de så gjort.
Forbrugere som dig har brug for at lære at der er forskel på service alt efter hvilken butik du træder ind i, og at dette IKKE er et spørgsmål om at snyde kunderne, men om at forskellige butikker har forskellige koncepter. Du kan ikke bare jagte den billigste pris, og forvente samtidig at få den ypperligste service.
Bemærk eksempelvis at TC aldrig (mig bekendt) har skrevet i en reklame at de yder markedets bedste service. De skriver, helt bevidst, at de leverer markedets bedste _rådgivning_. TC er for kunder der gerne vil have kompetent rådgivning, men samtidig godt kan finde sig i f.eks. at stå i kø for at få den. Vil du have super _service_, og f.eks. få tilbudt en kop kaffe under demonstrationen, så gå i f.eks. Scala Hifi i stedet for. Tilsvarende, så er Happii's koncept ikke at levere super service eller rådgivning, men udelukkende at levere en kasse så billigt som muligt, hvis du ved hvad du vil have. Hvis du forventer andet af dem, så er det dig der har misforstået butikkens koncept, og ikke butikken der gør noget forkert. Man kan ikke kritisere en butik for at de ikke ændrer koncept alt efter hvilken kunde der træder ind ad døren, nærmere tværtimod.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:45
cnn3 skrev:
Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK ved noget om problemet???![](smileys/smiley2.gif) |
Som uffidon helt korrekt skriver, så er det mere det at happii.dk bare slynger noget ud, uden at vide noget om det.
Desuden er det kun Sony Danmark der ikke ved noget. Andre sony sites rundt om i verden ved udmærket godt hvad problemet er....
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:49
AV Precision skrev:
cnn3 skrev:
|
Præcist hvad jeg skulle til at sige... Jeg synes det er lidt problematisk at beskylde forhandlere for at "lege med sandheden" (når du nu ikke direkte kalder det at lyve), hvis de siger noget der ikke er rigtigt. Jeg tvivler stærkt på at Happii bevidst har løjet om det, de har formentligt bare ikke været oplyst godt nok. Der er altså forskel på at lyve, og at tage fejl.
Hvis du vil have seriøs og grundig vejledning, af folk der kender produkterne de sælger indgående, så må du henvende dig til en forhandler der for det første har praktisk kendskab til produkterne (og ikke bare flytter kasser via en internet-side), og for det andet har et så begrænset sortiment at de har en rimelig chance for at kende produkterne. Jeg synes det er meget naivt at tro at alle forhandlere kender alle produkter til mindste detalje (uanset branche). Du har naturligvis krav på korrekt information, og hvis du køber et produkt ud fra forkerte informationer, så skal butikken rette op på fejlen - og det har de så gjort.
Forbrugere som dig har brug for at lære at der er forskel på service alt efter hvilken butik du træder ind i, og at dette IKKE er et spørgsmål om at snyde kunderne, men om at forskellige butikker har forskellige koncepter. Du kan ikke bare jagte den billigste pris, og forvente samtidig at få den ypperligste service.
Bemærk eksempelvis at TC aldrig (mig bekendt) har skrevet i en reklame at de yder markedets bedste service. De skriver, helt bevidst, at de leverer markedets bedste _rådgivning_. TC er for kunder der gerne vil have kompetent rådgivning, men samtidig godt kan finde sig i f.eks. at stå i kø for at få den. Vil du have super _service_, og f.eks. få tilbudt en kop kaffe under demonstrationen, så gå i f.eks. Scala Hifi i stedet for. Tilsvarende, så er Happii's koncept ikke at levere super service eller rådgivning, men udelukkende at levere en kasse så billigt som muligt, hvis du ved hvad du vil have. Hvis du forventer andet af dem, så er det dig der har misforstået butikkens koncept, og ikke butikken der gør noget forkert. Man kan ikke kritisere en butik for at de ikke ændrer koncept alt efter hvilken kunde der træder ind ad døren, nærmere tværtimod. |
Se min besvarelse ovenover. At lyve over for en kunde har intet at gøre med service. Det har noget at gøre med normal opdragelse.
Bare fordi man er en internetbutik må man altså godt komme med usandheder?
Hvorfor har de så en chatfunktion på deres site, hvis man ikke skal bruge den til at få information?
Vi to bliver aldrig enige ;) (Det viste TC sagen jo også)
Ps. mht. TC så overholdt de faktisk ikke købeloven, så glem din snak om hvilken nivieu af service man kan forvente. Man skal som minimum forvente at forhandleren overholder købeloven...
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:54
En lille sidebemærkning. Jeg tror du har helt urealistiske forestillinger om
store firmaers gennemsigtighed, hvis du anser det for mystisk, at en del
af Sony-koncernen ikke ved, hvad alle andre i Sony-afdelinger over hele
verden tænker.
For det første er Sony.com mig bekendt den amerikanske side, men
uanset om den er 'global', så betyder det jo ikke, at alle ved hvad alle
tænker, eller for den sags skyld, at en 5300ES (og firmware) er den
samme på tværs af kontinenter.
Hvis du vil have Sony med god service, så ville jeg da umiddelbart
overveje at gå ind i et Sony Center, hvor det er i hvert fald er rimeligt at
forvente en vis viden om produkterne.
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:57
Vanderlay skrev:
En lille sidebemærkning. Jeg tror du har helt urealistiske forestillinger om
store firmaers gennemsigtighed, hvis du anser det for mystisk, at en del
af Sony-koncernen ikke ved, hvad alle andre i Sony-afdelinger over hele
verden tænker.
For det første er Sony.com mig bekendt den amerikanske side, men
uanset om den er 'global', så betyder det jo ikke, at alle ved hvad alle
tænker, eller for den sags skyld, at en 5300ES (og firmware) er den
samme på tværs af kontinenter.
Hvis du vil have Sony med god service, så ville jeg da umiddelbart
overveje at gå ind i et Sony Center, hvor det er i hvert fald er rimeligt at
forvente en vis viden om produkterne. |
fair nok.
Men nu er der altså noget der hedder at slå op i en database. det kan sony ansatte vel finde ud af?
Desuden er der altså ikke nogen sony center i nærheden af hvor jeg bor.
men udgangspunktet er at happii.dk ikke har fortalt mig sandheden i en salgssituation.
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 10:59
Jeg er enig i betragtningerne om at hvis man vil have god service går man ikke til en internet forhandler som bare skal skubbe volumner, MEN hvis en internet forhandler har en kundeservice som er åben for spørgsmål skal de da ikke fortælle ting som ikke er sande. Jeg har f.eks. ved flere lejligheder købt bundkort hvor jeg har kontaktet forhandleren (diverse internet-forhandlere) om hvilken firmware der var på bundkortet - og aldrig fået en "løgn".
|
Skrevet af: KasperH
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:03
Helt ærligt du må du snart spænde hjælmen. Som Otto skriver kan du ikke forvente at dem der sidder og tager telefon eller chatter for sådan en butik ved ret meget.
Du spørger om de er nye og uptodate og til det svare de ja.... for det lille pigebarn har sikkert kigget ud på lageret og set at tingene derude ikke ser brugte ud og derfor svare hun som hun gjorde.... god service? nej! hvad man kunne forvente? Ja! lyver personen, tja det må du om... men det virker til at du allerede har bestemt dig.
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:05
KasperH skrev:
Helt ærligt du må du snart spænde hjælmen. Som Otto skriver kan du ikke forvente at dem der sidder og tager telefon eller chatter for sådan en butik ved ret meget.
Du spørger om de er nye og uptodate og til det svare de ja.... for det lille pigebarn har sikkert kigget ud på lageret og set at tingene derude ikke ser brugte ud og derfor svare hun som hun gjorde.... god service? nej! hvad man kunne forvente? Ja! lyver personen, tja det må du om... men det virker til at du allerede har bestemt dig.
|
Hvis de ikke v ed noget, så skal de ikke give udtryk for det modsatte. Hvor svært er det at sige: De ved jeg desværre ikke.
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:10
ha9953 skrev:
Se min besvarelse ovenover. At lyve over for en kunde har intet at gøre med service. Det har noget at gøre med normal opdragelse. |
Du hører ikke hvad jeg siger. Der er STOR forskel på at lyve, og at levere forkert information.
ha9953 skrev:
Hvorfor har de så en chatfunktion på deres site, hvis man ikke skal bruge den til at få information? |
Selvfølgelig skal du søge de svar du har brug for, men ingen butik i verden kan svare dig på _alt_ om samtlige produkter i sortimentet. Og hvis butikken tager fejl ind imellem, så lad være med at betragte det som løgnagtighed. Det vil være et logisk svar for en kontor-mus hos Happii at forvente at hvis de bestiller forstærkeren hos Sony, så får de den nyeste hjem. Det var så en forkert antagelse - hey, shit happens. Alle tager fejl ind imellem, dét der gør forskellen på drenge og mænd er hvad man gør for at rette op på de fejl man begår.
Med andre ord: Hvis din tråd var startet for at kritisere Happii for at levere dårlig service, eller for at fortælle at deres rådgivning ikke er kompetent nok, så havde jeg ikke løftet et øjenbryn. Men nu beskylder du dem for at _lyve_. Det mener jeg ikke du har belæg for.
ha9953 skrev:
Ps. mht. TC så overholdt de faktisk ikke købeloven, så glem din snak om hvilken nivieu af service man kan forvente. Man skal som minimum forvente at forhandleren overholder købeloven...
|
Det var en generel kommentar, ikke med direkte reference til din sag. Jeg er enig i at man som minimum skal forvente at butikken overholder købeloven. Dét jeg mener du, og mange andre, mistolker i dén sag, er at TC ikke bevidst overtrådte købeloven. De havde en anden opfattelse af hvad købeloven indebar, end du havde, og det blev så prøvet. Da du fik ret, rettede de sig efter det. Jeg er sikker på at TC hellere ville have haft sådan en sag afgjort på en uge, end på et år, og jeg er overbevist om at de også havde rettet sig efter det, hvis det havde været afgjort efter en uge. Nøjagtigt som at der er forskel på at lyve og at tage fejl, så er der stor (moralsk) forskel på at være ligeglad med købeloven, og at have en forkert opfattelse af hvad den siger.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:16
uffidon skrev:
Jeg er enig i betragtningerne om at hvis man vil have god service går man ikke til en internet forhandler som bare skal skubbe volumner, MEN hvis en internet forhandler har en kundeservice som er åben for spørgsmål skal de da ikke fortælle ting som ikke er sande.
|
Jeg gentager: Der er forskel på at lyve og at tage fejl. Det vil være indlysende for de fleste at hvis der ikke er flere på lager (jeg tvivler på at Happii ligger inde med den slags på lager, uden at jeg ved det), så forventer man at den nye vare fra Sony er opdateret. Det var så en forkert antagelse, men dérfra til at beskylde folk for at de lyver én lige op i ansigtet, der er altså i min verden et rimeligt langt stykke vej. Men måske er beskyldninger om løgnagtighed bare ikke så grove beskyldninger i jeres opfattelse som i min.
uffidon skrev:
Jeg har f.eks. ved flere lejligheder købt bundkort hvor jeg har kontaktet forhandleren (diverse internet-forhandlere) om hvilken firmware der var på bundkortet - og aldrig fået en "løgn".
|
Jamen selvfølgelig skal man da forvente korrekte svar. Men hvis det så sker engang imellem at sælgeren tog fejl, så lad dog være med at behandle det som om himlen er faldet ned. Det er jo ikke sådan at Happii ikke har haft viljen til at rette op på fejlen. Jeg kunne forstå utilfredsheden hvis de havde afvist at returnere den.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:17
ha9953 skrev:
Hvis de ikke v ed noget, så skal de ikke give udtryk for det modsatte. Hvor svært er det at sige: De ved jeg desværre ikke.
|
Man kan jo godt være ret så sikker i sin sag, og alligevel tage fejl.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:26
AV Precision skrev:
uffidon skrev:
Jeg er enig i betragtningerne om at hvis man vil have god service går man ikke til en internet forhandler som bare skal skubbe volumner, MEN hvis en internet forhandler har en kundeservice som er åben for spørgsmål skal de da ikke fortælle ting som ikke er sande.
|
Jeg gentager: Der er forskel på at lyve og at tage fejl. Det vil være indlysende for de fleste at hvis der ikke er flere på lager (jeg tvivler på at Happii ligger inde med den slags på lager, uden at jeg ved det), så forventer man at den nye vare fra Sony er opdateret. Det var så en forkert antagelse, men dérfra til at beskylde folk for at de lyver én lige op i ansigtet, der er altså i min verden et rimeligt langt stykke vej. Men måske er beskyldninger om løgnagtighed bare ikke så grove beskyldninger i jeres opfattelse som i min.
uffidon skrev:
Jeg har f.eks. ved flere lejligheder købt bundkort hvor jeg har kontaktet forhandleren (diverse internet-forhandlere) om hvilken firmware der var på bundkortet - og aldrig fået en "løgn".
|
Jamen selvfølgelig skal man da forvente korrekte svar. Men hvis det så sker engang imellem at sælgeren tog fejl, så lad dog være med at behandle det som om himlen er faldet ned. Det er jo ikke sådan at Happii ikke har haft viljen til at rette op på fejlen. Jeg kunne forstå utilfredsheden hvis de havde afvist at returnere den. |
Otto, vi er ikke uenige, jeg tror ikke de har stukket en bevidst løgn. Men jeg synes en professionel forhandler som har en kundeservice bør instruere sine medarbejdere i ikke at svare på tekniske spørgsmål som de ikke har forudsætninger for at svare på.
Jeg ville selv handle med happii.dk hvis det var aktuelt.
|
Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:35
ha9953 skrev:
Hej
Ja så er jeg på banen igen.... desværre
Det lader til at jeg skal falde over alle de problemer man overhovedet kan få ved at handle over nettet.....
Efter at have vundet min sag over TC og købt nyt tv, investerede jeg også i en ny receiver sony str-da5300es, som blev købt hos happii.dk.
Da jeg vidste, at der havde været bøvl med den første firmware på den receiver. skrev jeg først til happii.dk for at sikre mig, at det var en receiver der var fuldt opdateret og med den seneste firmware, de solgte.
De skrev tilbage at receiveren havde den seneste firmware og at det var en helt ny maskine (forstået på den måde, at den kom lige fra produktion).
Købet forløb helt smertefrit (ros) og jeg modtog receiveren for ca. 8 dage siden.
Jeg satte den ikke til med det samme, da jeg ventede på mit tv. Men jeg fik da lige læst serienummeret bagpå og den startede med 5xxxxx. De nyeste maskiner har jeg kunne læse mig frem til starter med 8xxxxx. Men jeg gav den en chance, da firmwaren selvfølgelig kunne være opdateret.
Stor var min irritation så, da jeg i går fandt ud af, at der er en gammel firmware på maskinen og derfor har jeg blandt andet problemer med et meget mørt billede. når jeg kører komponent -> HDMI.
Jeg skrev derfor til happii.dk for at høre, hvad deres holdning var til, at de havde talt "mindre sandt", da de solgte mig dyret og om de ikke kunne sende mig en ny receiver med opdateret firmware og så lade mig returnere den gamle når jeg fik en ny, så jeg ikke skulle undvære receiveren (når de nu havde dummet sig).
Svaret fra hapii.dk var, at jeg bare kunne sende receiveren tilbage og få udbetalt mine penge.
Fint nok - men ingen undskyldning for at have talt mindre sandt.
Desuden frustrerende da jeg jo så bare fra starten kunne have købt den et andet sted, hvis de havde sagt sandheden.
Hvor svært kan det være at være sandfærdig når man sælger et produkt?
Jeg handler ikke længere hos happii.dk....
Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark for at høre om muligheden for at de kan sende en ny maskine og lade mig vente med at sende den gamle til jeg har modtaget den nye, som de gør i f.eks. usa.
Men Sony danmark kender overhovedet ikke noget til firmware og de pågældnede fejl, selv om der står side op og side ned om det på Sonys eget globale website sony.com.
Bare lige endnu en oplevelse omkring handel fra min side - er jeg bare meget uheldig ramt eller er det bare mig der skal lære at leve med mindre skavanker på produkter man køber?
Havde ellers lige fået sat hele min bio op igen efter 8 måneder. Det lader til at jeg nu skal vente lidt igen før det hele er på plads ![](smileys/smiley19.gif)
Ps. nogen der kender et godt sted der sælger den pågældende receiver, og hvor man kan være sikker på at de taler sandt når man spørger til firmware mv.
Receiveren er, hvis man ser bort fra de fejl firmwaren skulle løse, hamrende fed, har en skide god lyd og nem at arbejde med.
|
|
Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:36
Er det ikke bare at få opdaret firmwaren????
Så er den sag vel lukket ned....![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:44
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 13:01
AV Precision skrev:
ha9953 skrev:
|
Man kan jo godt være ret så sikker i sin sag, og alligevel tage fejl.
|
Først siger du at man som forbruger ikke skal regne med stor viden hos forhandlere som Happii.dk, og dernæst mener du de alligevel måske ved så meget at de skråsikker kan udtale sig om firmware, som man må sige høre til i den mere tekniske del af et produkt.
Det hænger altså ikke sammen. Som HA er inde på, kender de ikke svaret på spørgsmålet, så er det ingen skam at sige: Det ved jeg ikke.
Man kan tage fejl, men det her spørgsmål er så teknisk at medarbejderen enten ved det eller ej, det er jo ikke et spørgsmål om receiveren er sort eller grå.
|
Skrevet af: Dulciana
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 20:01
1. Jeg tror ikke du er mere uheldig end os andre. Jeg tror på, wt du har flere kræfter til at tage lange sager op og holde fast i din mening. Al respekt for det ![](smileys/smiley32.gif)
2. I går da jeg var på jagt efter min Ipod Touch var jeg i elgiganten. jeg spurgte, om det var med den nyeste opdatering. Øh, det ved jeg ikk, var svaret fra ekspedienten. først blev jeg sur over, at de ikke ved sådan noget, men hellere et ærligt svar end at man er skuffet når man kommer hjem og åbner kasse. I øvrigt var der en gratis opdatering med - så der blev aldrig problemer.
3. En forhandler må aldrig (burde ikke - der findes vist ingen lov om dette)udtale sig om noget, som han ikke har forstand på. Mand, jeg ville blive ærgelig, hvis jeg leder efter noget bestemt, og får noget andet. Tænk hvis min computer var kommet med en harddisk i stedet for to...så ville jeg da blive flintrende arrig. Men jeg håber, at du får byttet, og at de betaler portoen...du må ikke lade dem slippe af sten med det ![](smileys/smiley2.gif)
-Dulc
------------- TV: Phillips 42PF5320 Optager: Phillips 3330H
Kamera: Canon MV830i (video) & Nicon 5000, Canon 960
Anlæg: Denon 2106 reciver + Dali højtalere & ProJect med Ortofon pickup
Computer: for mange
|
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 20:30
ha9953 skrev:
Hej
(...)
Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark (...)
|
Altså, hvis nu hapii.dk lavede 100% service (hvilket jeg dog ikke er sikker på, at de har gjort) så ringer de til Sony-DK og spørger om de recieverer de får fra dem har den seneste opdatering. Hvad tror du at sony.dk svarer?
Nu ved jeg jo ikke, hvordan du har formuleret dit første brev, men jeg mener den eneste måde du kan have en pointe på er, hvis du har skrevet:
"Jeg ved, at der er problemer med komponent -> HDMI i den gamle firmware, har dem I sælger den firmware, der løser det problem?"
eller
"Har jeres recievere firmware version x.x eller nyere?"
Har din formulering ikke været sådan, så er ekspeditienten chanceløs - hun kan blot se, at de apparater de modtager er helt nye - og ikke et restopkøb. - og selvom hun skulle spørge sony.dk, så vil de svare "Ja, det er den nyeste firmware".
Derfor er det noget skarpt, efter min mening, hvis du ligefrem anklager happii for at lyve...
...Ole
------------- Moderator, recordere.dk
|
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 21:39
Ole skrev:
ha9953 skrev:
Hej
(...)
Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark (...)
|
Altså, hvis nu hapii.dk lavede 100% service (hvilket jeg dog ikke er sikker på, at de har gjort) så ringer de til Sony-DK og spørger om de recieverer de får fra dem har den seneste opdatering. Hvad tror du at sony.dk svarer?
Nu ved jeg jo ikke, hvordan du har formuleret dit første brev, men jeg mener den eneste måde du kan have en pointe på er, hvis du har skrevet:
"Jeg ved, at der er problemer med komponent -> HDMI i den gamle firmware, har dem I sælger den firmware, der løser det problem?"
eller
"Har jeres recievere firmware version x.x eller nyere?"
Har din formulering ikke været sådan, så er ekspeditienten chanceløs - hun kan blot se, at de apparater de modtager er helt nye - og ikke et restopkøb. - og selvom hun skulle spørge sony.dk, så vil de svare "Ja, det er den nyeste firmware".
Derfor er det noget skarpt, efter min mening, hvis du ligefrem anklager happii for at lyve...
...Ole |
Jeg var faktisk meget præcis i min forespørgsel. Skrev hvad problemerne har været med de tidligere firmware samt hvilket serienummer receiveren helst skulle ligge over...
Det er derfor jeg føler de har været "mindre sandfærdige" (lad os bruge det udtryk i stedet for lyve )
|
Skrevet af: Gatnuk
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 23:42
Efter min mening er det total til grin og temmelig naivt, at man regner med at man, for 10-25% mindre end vejl. salgs pris i fysiske butikker, kan få en service og know-how om ting på samme niveau fra en internet handel. Det er simpelthen til at klaske sig over lårende på.
For det første har mange af de internet handler slet ikke samme uddannelses niveau eller baggrund som folk der står i butik(læs årlige/halv-årlige kursus hos enkelte leverandøre).
Vedkomne hos ovennævnte internet handel har gået ud fra at når man bestiller en splinter ny varer hjem fra leverandørens lager, så har den jo selvfølgelig den nyeste software i sig. For de fleste som er knap så meget inde i tingene er dette "klar selvfølge".
HA9953: Hvis du er så møghamrende irreteret over den generelle standard for internet-butikker, hvorfor bliver du så ved med at handle disse steder?. Som jeg starter ud med hænger pris og service MANGE gange sammen. En med 1/4 avance på et produkt skal bare skyde en masse af dem af i en hulens fart og helst ikke bruge for meget tid på hver enkelt apperat, derved heller ikke bruge så meget tid på at erhverve viden om det enkelte produkt, andet end vedkomne lige kan læse sig ud af på kassen når den kommer på lager. Det kan være så forkert som man nu mener, men det er nu engang realitet. Så kan du jo stoppe med at handle der og bruge lidt flere penge og få en evt. bedre service, eller en væsentlig større chance for det. Der findes jo desværre altid en enkelt medarbejder i de fysiske butikker som ikke er alt for skråsikker i sin sag.
Det er da total gak at mene Happii.dk har været mindre seriøse og givet knap så sande informationer om et produkt, som selv deres leverandør ikke kan svarer rigtig på. Hvor skulle de så vide det fra?. Regner du da med at samtlige danske forhandlere kontakter samtlige leverandør organer indenfor SONY inden de svarer på et spørgsmål en kunnde har fremsat?. Det er da helt til grin efter min mening.
Det er fint du kæmper for forbrugerne af online handel, og handel generelt. Men nogen gange går du simpelthen i alt for små sko.
|
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 00:13
Gatnuk skrev:
Efter min mening er det total til grin og temmelig naivt, at man regner med at man, for 10-25% mindre end vejl. salgs pris i fysiske butikker, kan få en service og know-how om ting på samme niveau fra en internet handel. Det er simpelthen til at klaske sig over lårende på.
For det første har mange af de internet handler slet ikke samme uddannelses niveau eller baggrund som folk der står i butik(læs årlige/halv-årlige kursus hos enkelte leverandøre).
Vedkomne hos ovennævnte internet handel har gået ud fra at når man bestiller en splinter ny varer hjem fra leverandørens lager, så har den jo selvfølgelig den nyeste software i sig. For de fleste som er knap så meget inde i tingene er dette "klar selvfølge".
HA9953: Hvis du er så møghamrende irreteret over den generelle standard for internet-butikker, hvorfor bliver du så ved med at handle disse steder?. Som jeg starter ud med hænger pris og service MANGE gange sammen. En med 1/4 avance på et produkt skal bare skyde en masse af dem af i en hulens fart og helst ikke bruge for meget tid på hver enkelt apperat, derved heller ikke bruge så meget tid på at erhverve viden om det enkelte produkt, andet end vedkomne lige kan læse sig ud af på kassen når den kommer på lager. Det kan være så forkert som man nu mener, men det er nu engang realitet. Så kan du jo stoppe med at handle der og bruge lidt flere penge og få en evt. bedre service, eller en væsentlig større chance for det. Der findes jo desværre altid en enkelt medarbejder i de fysiske butikker som ikke er alt for skråsikker i sin sag.
Det er da total gak at mene Happii.dk har været mindre seriøse og givet knap så sande informationer om et produkt, som selv deres leverandør ikke kan svarer rigtig på. Hvor skulle de så vide det fra?. Regner du da med at samtlige danske forhandlere kontakter samtlige leverandør organer indenfor SONY inden de svarer på et spørgsmål en kunnde har fremsat?. Det er da helt til grin efter min mening.
Det er fint du kæmper for forbrugerne af online handel, og handel generelt. Men nogen gange går du simpelthen i alt for små sko.
|
At forlange at butikkerne er ærlige over for deres kunder, er det at gå i for små sko?
Som jeg har skrevet før: hvor svært kan det være at sige: Det ved jeg desværre ikke?
Uanset om det er en internetbutik eller normal butik, må man som kunde vel kunne forvente at kunne stole på butikkerne?
Happii.dk kører med chatfunktion og telefonisk kontakt. Det kan de jo lige så godt lade være med, hvis de ikke ved noget?
Jeg kommer aldrig til at forstå de personer der mener at fordi man handler over nettet skal man automatisk forvente ringe service?
|
Skrevet af: Voodoodolphins
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 01:40
Du virker som om du skifter MEGET nemt fra at være total tilfreds til aldrig at ville handle med en internet shop igen. Vi kan godt blive enige om at det er da irriterende at du ikke fik hvad du forventede, men jeg vil nu vælge at tilslutte mig den gruppe der siger at du har været utrolig naiv i denne handel. En ting er at du ikke handler med, skal vi bare sige, en special forretning som sådan, en anden ting er at du forventer at de sætter sig ind i hver vares formåen/funktion/tilstand/what ever på trods at de ikke har nogen form for ekspertise som sådan.
Du brokker dig stadig meget kontant skønt dit eneste reelle "problem" er en udsættelse af dit projekt ( I know dette kan selvfølgelig være yderst frustrerende) men dette er altså i den lette ende af problemer man kan have med internet shops (som du jo allerede ved). De tilbyder pengene tilbage med det samme men du vælger stadig at lodse dem i den kategori der hedder "Aldrig handle med igen", hvilket virker som en fuldstændig overdreven reaktion set fra mit synspunkt, i sær når du virker som en der jagter lave priser (i forhold til varen ikke generelt). Du bygger dette på at de har talt mindre sandt (????) og ikke undskyldt for dette (???), mit bud er (som andre også har nævnt) af de ikke bevidst har løjet for dig, men har sagt hvad de vidste og evt. var blevet oplyst om. Jeg kan ikke se hvordan du kan forvente meget bedre service af happii.dk når man ikke altid får en meget bedre service i fysiske forretninger (jeg tænker ikke på venlighed eller lign, men blot ekspertisen) som merlin eller fona, eller i dit tilfælde sony danmark.
mht. dit udsagn "Jeg kommer aldrig til at forstå de personer der mener at fordi man
handler over nettet skal man automatisk forvente ringe service?" så misforstår du en anelse hvad folk mener tror jeg. Der hvor du burde forventer en gennemsnitlig ringere kvalitet er præcis med en forretning som happii.dk og piximania.com etc. (jeg siger ikke de er ringe siger blot at der er bedre shops end dem) hvis hele eksistensgrundlag bygger på lave priser og hvad dermed følger. Der findes jo også specialforretninger som har internetshops og i dem er min erfaring at man kan forvente lidt mere da de ikke er nær så pris fikseret men mere produkt og vejlednings orienteret. Nogen internet shops lever jo også rent af den ekspertise som ejeren/de ansatte bestrider (f.eks. AV-precision, sorry hvis du er uenig otto he he) og ikke bare af at sælge en vare videre med en hvis procent avance.
m.a.o. så er jeg helt enig i at man bør forvente en ringere service ved happii.dk så fremt man kræver det du gør af dem.
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 10:03
ha9953 skrev:
At forlange at butikkerne er ærlige over for deres kunder, er det at gå i
for små sko?Som jeg har
skrevet før: hvor svært kan det være at sige: Det ved jeg desværre ikke?
Uanset om det er en
internetbutik eller normal butik, må man som kunde vel kunne forvente
at kunne stole på
butikkerne?Happii.dk kører med chatfunktion og telefonisk kontakt. Det
kan de jo lige så godt lade
være med, hvis de ikke ved noget?Jeg kommer aldrig til at forstå de
personer der mener at fordi man
handler over nettet skal man automatisk forvente ringe service? |
Kundeservicemedarbejderen hos Happii har jo ikke været uærlig, eller
løgnagtig, som du jo egentlig
mener men prøver at begrave i omskrivninger.
Det er ikke svært at sige 'det ved jeg desværre ikke' men hvis personen
har været overbevist om at du
har fået den rigtige information, er det jo heller ikke relevant.
Selvfølgelig skal du kunne stole på butikker, uanset fysisk eller
internetbaseret. Det er der heller ikke
noget i dit indlæg der peger på at man ikke skulle kunne.
Ja, jeg synes nu at happii skal lukke ned for deres chatservice og
kundetelefon fordi de har givet dig
en fejlagtig information. Det må være det eneste rigtige nu når de har
trådt den store
forbrugerforkæmper over tæerne!
Ovenstående er også skrevet i diverse andre indlæg i denne tråd, så om
du forstår det denne gang er
nok usandsynligt, men du skal da have forsøget.
Efterhånden har alle dine indlæg vist udelukkende bevist én ting. Du er -
på godt jysk - en BROKRØV!
og jeg håber ikke for nogen forretningsdrivende i Danmark at de kommer
til at handle med dig.
Du har brug for en hobby - noget fysisk ville nok være passende i denne
sammenhæng.
------------- An a day...
|
Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 10:30
DarkStar skrev:
Efterhånden har alle dine indlæg vist udelukkende bevist én ting. Du er - på godt jysk - en BROKRØV! og jeg håber ikke for nogen forretningsdrivende i Danmark at de kommer til at handle med dig.
Du har brug for en hobby - noget fysisk ville nok være passende i denne sammenhæng. | Well put!
|
Skrevet af: Thomas1974
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 10:33
Tilbøjelig til at give DarkStar ret.
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 11:21
Det kræver jo nogle gange viden at vide, hvad man ikke ved.
Beklager lommefilosofien, men hvis du forventer, at en internetbutik kender
grænserne for deres viden ned til mindste bit, så forventer du jo rent faktisk
at de ved ret meget
|
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 11:59
Ingen grund til at gå efter manden ![](smileys/smiley2.gif)
Som jeg har skrevet tidligere:
Jeg forventer ikke at de ved alt, men hvis de ikke ved det jeg spørger om, så forventer jeg et ærligt svar.
Sorry, fordi jeg er så naiv at tro på andre mennesker....
|
Skrevet af: Tubii
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 14:56
Jeg forstår dig ikke helt, du forventer at happii ved noget som Sony Danmark ikke ved.
Hvis Happii havde ringet til Sony og spurgt, så havde de jo fået samme svar, som du selv fik. Så i følge Sony Danmark har Happii jo givet dig det rigtig svar.
Så du kan da ikke brokke dig over Happii ikke ved det, når ikke endgang Sony Danmark ved det.
|
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 15:29
Tubii skrev:
Jeg forstår dig ikke helt, du forventer at happii ved noget som Sony Danmark ikke ved.
Hvis Happii havde ringet til Sony og spurgt, så havde de jo fået samme svar, som du selv fik. Så i følge Sony Danmark har Happii jo givet dig det rigtig svar.
Så du kan da ikke brokke dig over Happii ikke ved det, når ikke endgang Sony Danmark ved det. |
Som skrevet mange gange efterhånden: De svarede jo som om de vidste det. Hvor svært kan det være at sige: det ved jeg desværre ikke...
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 15:58
ha9953 skrev:
Som skrevet mange gange efterhånden: De svarede jo som om de vidste det. Hvor svært kan det være at sige: det ved jeg desværre ikke...
|
Har du fået storheds vanvid?
- Ved du om den firmware du omtaler er den rigtige løsning ifølge USA? - Kan du ifølge bedste overbevisning fortælle os at du selv kan regne med USA, måske har de fundet en bedre løsning I Finland? - Vil Tyskerne måske gøre det bedre? Japan måske? - Er happii.dk måske derfor så ikke lige så gode som andre forhandlere, når du direkte fra Sony får samme besked?
Hvorfor skal de svare "VED IKKE", når de selv mener de ved det? Ligesom nu, så TROR DU at du ved bedre.. det kan man måske også bekymre sig lidt for, at nogen "tror" de ved så meget, at de absolut skal nedgøre andre på det grundlag.
Du skal forholde dig til at Sony Danmark ved det de ved, og når happii.dk får produktet "forventer" de vel også deres vare er ok. og dermed svares ok.
Måske er f.eks dit nye fjernsyn kun OK, for fordi du syntes og har læst sådanne.. Derfor ved du ikke bedre selv.. Men en anden sandhed er at de andetsteds ved at du sidder og forklarer din tilfredshed med et produkt som er defekt.. osv.... Du ved ikke bedre, indtil tidspunktet du modtager nye informationer!
Så sig ikke at happii.dk lyver eller sender usande informationer videre.. De har bare lige som Sony Danmark, ikke den opdaterede information.. og kan derfor udfra gældende information kun bekræfte at alt er iorden..
Det må du en gang for alle , acceptere, og at når du som bruger, selv checker op på det.. så går du bare ud og får den opdateret som du selv har gjort dig rigtig klog på nu.. og lader Sony være i den tro at de mener alt er iorden..
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 20:35
ha9953 skrev:
Tubii skrev:
Jeg forstår dig ikke helt, du forventer at happii ved
noget som Sony
Danmark ikke ved.
Hvis Happii havde ringet til Sony og spurgt, så havde de jo fået samme
svar, som
du selv fik. Så i følge Sony Danmark har Happii jo givet dig det rigtig
svar.
Så du kan da ikke brokke dig over Happii ikke ved det, når ikke
endgang Sony
Danmark ved det. | Som skrevet mange gange efterhånden: De
svarede
jo som om de vidste det. Hvor svært kan det være at sige: det ved jeg
desværre
ikke... |
Hvis du nu er af urokkelig opfattelse af at 2+2=5 og du på spørgsmålet
"hvad er 2+2" svarer "5", er du så en løgner eller bare dårligt informeret og
overbevist om at din viden er den korrekte? - Hvis du var overbevist om at 5 er det
korrekte svar, ville du så sige "det ved jeg ikke?"
Så kan den vist ikke skæres mere ud i pap.
------------- An a day...
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 21:03
Hvad nu hvis de bare var dumme.. det kan jo ske for selv den bedste ![](smileys/smiley4.gif)
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 21:13
I denne her sag må jeg sige vi er dybt uenige.
Begynder efterhånden at tro, du bare elsker at finde ting hos forhandlere, at brokke dig over.
Du lever op til din titel: En frustreret forbruger, din reaktion i denne her sag kan så måske undskyldes med dine tidligere uheldige sager. Men, come on, få dig et liv, ellers ender du sgu som en gnaven gammel mand.
Foråret er på vej det bliver lysere og mere grønt, forhåbentligt lysner det også i dit sind. Prøv at gå udenfor når solen skinner, kig op mærk den dejlige varme og sige: Skidt pyt med de butikker, livet er jo herligt.
|
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 23:28
Ja, jeg har haft en uheldige sag før denne. Som jeg i øvrigt vandt i forbrugerklagenævnet.
Jeg ved godt at mange finder det latterligt at bruge tid på sådan noget her, men hvis ingen brokkede sig over tingene, ville forhandlerne jo bare forsætte og ikke lære noget.
I denne her sag beder jeg ikke om pengene tilbage. Jeg beder bare om at produktet lever op til det angivne, dvs. de opdaterer min receiver. Fejlen er der jo. Men hvis de ikke vil rep. den må jeg jo få pengene tilbage.
Jeg er typen der ikke finder mig i at blive holdt for nar (hvad jeg føler der er sket) når jeg handler hos en forhandler. Når jeg smider over 10.000 kr. for et produkt forventer jeg også at produktet lever op til, hvad der er blevet lovet.
Når jeg eftertrykkeligt beskriver problemerne for den salgsmedarbejder jeg snakker med ved købet, og eftertrykkeligt spørger ham om han nu er sikker (personen lød til at vide mere end det basale om hifi mv.), så mener jeg han har haft alle muligheder for at give mig en besked, der hedder: jeg er ikke sikker/jeg ved det ikke. Hvis det havde været tilfældet, fair nok.
Så havde jeg selvfølgelig henvendt mig et andet sted, i stedet for at skulle bøvle med at modtage et defekt produkt og efterfølgende skulle sende det ind igen. Jeg havde jo netop forespurgt ved forhandleren for at komme så mange problemer i forkøbet som muligt (klog af skade ).
Når det gælder Sony: kunne det ikke tænkes at det kun var den support medarbejder jeg skrev med, som ikke vidste noget? Når man søger på problemet på forskellige sony lande-sites står det mange steder. Så det er ikke kun et us problemo....
I kan mene at jeg er til grin mv., men jeg vil forsætte med at spørge ind til produkter når jeg handler og hvis svarene eller produktet ikke lever op til angivne, ja så vil jeg til en hver tid følge sagens til dørs/handle et andet sted.
Og til de kloge hoveder: jo, jeg har andet i mit liv. Jeg ville sgu helst være foruden alle de problemer jeg har oplevet ved handel de sidste mange måneder...
Desuden ville jeg da meget hellere nyde min nye bio med nyt tv mv, end bruge tiden på at skulle følge op på køb, som ikke lever op til det lovede...
Men vi bliver jo nok ikke enige i denne sag, og fred være med det. Det ville sgu da være kedeligt hvis alle altid var enige ![](smileys/smiley2.gif)
Go weekend
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 10:21
Du vil jo have at han har snydt dig bevist! du er altså noget så firkantet så det gør helt ondt. du læser det du vil læse og sætter dig selv i en slag offer/martyr rolle. trist.
tænk bare en gang om det kunne være at han selv troede at det svar han gav dig var det rigtige, ville det ikke give mere menigen?!?! han og firmaet gider jo ikke bruge tid på sager som din, hvis de kan undgå det. Og de ved sgu godt at hvis de sælger dig noget skidt kommer du bare igen og vil (med rette) have det byttet....
Så sæt dig ned og tænk dig om. Tænk logisk og uden den der med at alle bare vil snyde dig!
Jeg har selv arbejdet i en radio/tv butik og kommet til at give flere forkerte svar hvor jeg følte mig helt sikker, og tro mig det gider man ikke, for man bruger så meget tid og energi på at rette op på det igen!
så op på hesten med et klart sind, og hold op med at være sådan en kasket Karl
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 10:34
ha9953 skrev:
Ja, jeg har haft en uheldige sag før denne. Som jeg i øvrigt vandt i forbrugerklagenævnet.
Jeg ved godt at mange finder det latterligt at bruge tid på sådan noget her, men hvis ingen brokkede sig over tingene, ville forhandlerne jo bare forsætte og ikke lære noget.
|
Hvad så med edbudstyr.. forventer du også når du køber en computer at styresystemet er fuldstændigt up-to-date når du køber den?
Udviklingen går meget hurtigt og ting opdateret oftere og oftere.. og heldigvis for det at man har muligheden for det.
Men afhængig af salgskanal er det altså ikke unormalt at tingene nogle gange har nogle sjove veje ud til butikkerne især hvis de er paralelt importeret, og det kan derfor være svært at sikre alle enheder kører med ens firmware og iøvrigt den seneste.
Jeg tror iøvrigt dette er meget generelt at jeg tror ikke man skal forvente at få svar på meget specifikke spørgsmål førend man selv spørger ind til at komme til at tale med enten en "kontornørd" som har det som hobby eller en hustekniker som gerne vil snakke med kunden... det er typisk dem man godt kan få tips og rigtige svar ud af.. men det er ildsjæle som ikke altid er at finde i første række.. og derfor svære at finde... der skal sikkert nok være en hos Sony danmark som vidste hvad du ville have svar på.. det var bare ikke den person du fik i røret... det har sikkert været et eller andet callcenter som huser deres kundeservice.. mange store virksomheder udliciterer faktisk deres servicecentre af forskellige årsager også stiller de istedet en stor database med mange svar i... men det system har også huller.. da folk oftest ikke ved mere end hvad de læser op.. og står det ikke deri ja så er det bare ærgeligt.
Og som det tidligere nævnes her i tråden så tror jeg også du måske stiller for store krav til nogle af de steder du handler.. jeg tror bestemt viljen til at løse kundens problemer oftest er til stede i en butik.. men det går også galt nogle gange af forskellige årsager, og der tror jeg måske også du bliver nød til at gribe lidt i egen barm.. lissom butikkerne må... en konflikt skabes mellem 2 og sjældent alene... og går man fra den ene situatin til den anden så er det måske tid til at spørge sig selv... griber jeg noget forkert an.. bare et godt råd, det kræver nogle gange en diplomatisk men ihærdig indsats for at opnå hvad man gerne vil. ![](smileys/smiley1.gif)
Når man handler skal man aldrig lægge følelser i det for så er risikoen for at man løber ind i problemer af den ene eller anden art langt større.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 11:18
Selvfølgelig forventer jeg ikke at et styresystem på en com er fuldt opdateret, men du kan i øvrigt ikke sammenligne de 2 ting.
Styresystemet kan man som forbruger selv opdatere, det kan du ikke på denne her receiver.
Min grundholdning er stadig: Det kan ikke være så svært at sige: det ved jeg desværre ikke.
Jeg synes efterhånden, at holdnngen generelt er at: nu fortæller vi kunden en masse, og så kan vi jo bare bagefter sige, at det var jeg nu 100% sikker på, selv om det ikke viser sig at være tilfældet! Der sker jo alligevel ikke noget!
Kan i virkelig ikke se hvilken skråplan det er?
Og jeg forlanger jo hverken købet ophævet eller noget tilsvarende. Jeg beder bare om at produktet bliver rep., da det jo har en fejl.
Hvis han havde været ærlig om at han reelt ikke vidste noget om det han udtalte sig om, ja så havde jeg sikkert ikke købt produktet hos ham, men jeg havde ds fremover købt andet hos dem, fordi de var reelle og ikke bare fyrrede en masse gejl af som de bagefter ikke kunne stå inde for, bare for at sælge et produkt.
Men vi bliver som sagt aldrig enige: I er åbenbart tilfredse med en masse salgsgejl og produkter med småfejl , mens jeg, når jeg køber et produkt og først undersøger diverse forhold, ja så både forventer jeg ærlig rådgivning samt at produktet virker som det skal. Men sådan er vi jo så foskellige ![](smileys/smiley1.gif)
Jeg har f.eks lige skrevet sammen med en anden butik omkring receiveren. De skrev at de ikke var sikre, men at de ville vende tilbage når de har undersøgt det nærmere (kontakte sony, de har fået specifikt link til sonys egen vejledning). Det har jeg respekt for (og ja det er en internetbutik, jeg bliver ved med at give området en chance ). Se, det er jo ikke så svært at komme med sætningen: det ved jeg ikke lige.......
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 11:30
ha9953 skrev:
Jeg har f.eks lige skrevet sammen med en anden butik omkring receiveren. De skrev at de ikke var sikre, men at de ville vende tilbage når de har undersøgt det nærmere (kontakte sony, de har fået specifikt link til sonys egen vejledning). Det har jeg respekt for (og ja det er en internetbutik, jeg bliver ved med at give området en chance ). Se, det er jo ikke så svært at komme med sætningen: det ved jeg ikke lige.......
|
Pointen er ikke at de ting du skriver er forkerte. Du har som sådan helt ret, butikken burde have svaret at de ikke vidste det. Problemet er at du blæser en lille banal, uheldig detalje fuldstændigt ud af proportioner, og gør det til et argument for at forhandleren nærmest er en løgnagtig svindler, som man helt generelt ikke bør handle hos. Jeg er enig i at man skal stille krav til forhandlerne, men man skal også være realistisk. Hvis du aldrig mere vil handle hos en forhandler der en gang imellem laver dén slags fejltagelser, så kan jeg trøste dig med at du inden længe er en meget rig mand - for så vil du aldrig mere kunne bruge så meget som én krone nogen steder. Du vil dog formentligt dø af sult, når du finder ud af at du ikke kan finde en forretning der aldrig er kommet til at have en madvare stående på hylden hvor sidste salgsdato er udløbet, eller aldrig er kommet til at slå en forkert pris ind i kasseapparatet.
Nu ved jeg ikke hvilket job du har, men ville du bryde dig om at blive fyret fra dit arbejde, første gang du lavede en lille, banal fejl? Ikke dermed sagt at små fejl ikke kan have store konsekvenser, men det er jo urealistisk at tro at der aldrig bliver begået fejl i vores samfund.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 11:42
AV Precision skrev:
ha9953 skrev:
|
Pointen er ikke at de ting du skriver er forkerte. Du har som sådan helt ret, butikken burde have svaret at de ikke vidste det. Problemet er at du blæser en lille banal, uheldig detalje fuldstændigt ud af proportioner, og gør det til et argument for at forhandleren nærmest er en løgnagtig svindler, som man helt generelt ikke bør handle hos. Jeg er enig i at man skal stille krav til forhandlerne, men man skal også være realistisk. Hvis du aldrig mere vil handle hos en forhandler der en gang imellem laver dén slags fejltagelser, så kan jeg trøste dig med at du inden længe er en meget rig mand - for så vil du aldrig mere kunne bruge så meget som én krone nogen steder. Du vil dog formentligt dø af sult, når du finder ud af at du ikke kan finde en forretning der aldrig er kommet til at have en madvare stående på hylden hvor sidste salgsdato er udløbet, eller aldrig er kommet til at slå en forkert pris ind i kasseapparatet.
Nu ved jeg ikke hvilket job du har, men ville du bryde dig om at blive fyret fra dit arbejde, første gang du lavede en lille, banal fejl? Ikke dermed sagt at små fejl ikke kan have store konsekvenser, men det er jo urealistisk at tro at der aldrig bliver begået fejl i vores samfund. |
Lad nu være med at skrive noget jeg aldrig har sagt eller gjort. Jeg har ikke givet udtryk for at forhandleren er "en løgnagtigt svindler". Jeg har skrevet at de har været "mindre sandfærdige".
Jeg har sgu heller aldrig sagt at en forretning ikke må lave fejl. Fejl kan ske. Men her mener jeg ikke der er tale om en fejl (ud fra min samtale med personen).
Jeg kommer f.eks. meget i hifiklubben. Selv om de havde lidt problemer med rep. af en pladeafspiller engang. Men her var de ærlige og informative, og sådan er de hele vejen igennem. Så jeg går altså ikke bare fter at finde fejl hos en forhandler og så svine dem til, som du jo nok mener.
Så gider du ikke godt droppe alle dine teorier om mig.
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 12:05
ha9953 skrev:
Lad nu være med at skrive noget jeg aldrig har sagt eller gjort. Jeg har ikke givet udtryk for at forhandleren er "en løgnagtigt svindler". Jeg har skrevet at de har været "mindre sandfærdige". |
Du skrev ordret: "At lyve over for en kunde har intet at gøre med service."
Jeg formoder at du har skrevet indlægget for at advare andre mod at handle der?
ha9953 skrev:
Jeg har sgu heller aldrig sagt at en forretning ikke må lave fejl. Fejl kan ske. Men her mener jeg ikke der er tale om en fejl (ud fra min samtale med personen). |
Det ved du selvfølgelig bedst selv, det er dig der har snakket med den pågældende. Ud fra din beskrivelse af forløbet, vil jeg nu betegne det som en fejl, mere end en løgn. VED du om den pågældende medarbejder har talt med Sony om det, og fået forkert information dérfra, som han har videregivet i bedste mening?
Hvis man skal føre en samtale, så er man trods alt nødt til ind imellem at udtale sig på baggrund af formodninger, som så engang imellem kan vise sig at være forkerte. Det kan godt være gjort i bedste mening.
Jeg mener iøvrigt ikke noget personligt med det, og jeg har ikke skabt nogen teorier ud fra noget som helst andet end dét du selv har skrevet - hvilket er det eneste jeg kan forholde mig til. Jeg kender dig jo ikke (såvidt jeg ved). Det er ikke DIG jeg forholder mig til, men dét du skriver.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 15:15
AV Precision skrev:
ha9953 skrev:
|
Nu ved jeg ikke hvilket job du har, men ville du bryde dig om at blive fyret fra dit arbejde, første gang du lavede en lille, banal fejl? Ikke dermed sagt at små fejl ikke kan have store konsekvenser, men det er jo urealistisk at tro at der aldrig bliver begået fejl i vores samfund. |
Helt enig med Otto.
Du må håbe at der ikke laves et forhandler forum hvor forhandlere diskuterer kunder, for så går der sgu ikke lang tid før du ikke kan købe noget hifi i Danmark .
Jo tingene skal da være i orden, happi har jo også tilbudt dig at ophæve handlen, men hvis de i stedet havde tilbudt en opgradering havde du sgu garanteret brokket dig over dette også og forlangt ophævelse af handlen. Kort og godt, bliver du sur på en forhandler over de sætter frimærkerne på hovedet, så kan de gøre nok så meget for at rette op på det, brokke dig skal du sgu.
Vent nu med at oprette kritiske tråde til der er noget kød på det i stedet for, du kender godt den der "ulven kommer" ikke ?
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 15:52
ha9953 skrev:
Selvfølgelig forventer jeg ikke at et styresystem på en com er fuldt opdateret, men du kan i øvrigt ikke sammenligne de 2 ting.
Styresystemet kan man som forbruger selv opdatere, det kan du ikke på denne her receiver.
|
hmm.. Nu skal du ikke gøre dig klog på noget du ikke kender til og svare ud fra din bedste viden her :-)
For det er jo så ikke helt sandt det du skriver.. Skal vi lige debattere din "sandhed" her?
Du bør selv være opmærksom på HVORNÅR man skriver "det ved jeg ikke" når du kan beklage dig over happii.dk
Så træk den tilbage.. eller så skal vi oprette en enfrustreretforbrugerlyver.dk og få dine beretninger "sandfærdiggjort".
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 16:42
Hans j skrev:
Du må håbe at der ikke laves et forhandler forum hvor forhandlere diskuterer kunder, for så går der sgu ikke lang tid før du ikke kan købe noget hifi i Danmark . |
Findes allerede: http://www.haderkunder.dk - www.haderkunder.dk (bortset fra at der naturligvis ikke hænges nogen ud med navns nævnelse, siden er beregnet til at afreagere, når man har været udsat for urimelige kunder, ikke til at hænge nogen ud)
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Chr. R.
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 23:13
Kan i gætte vedkommende ud fra disse hint:
- Vedkommende står for ca. 10% af alle tråde her i Jura
- Og sørme om ikke denne bruger har oprettet sin egne hjemmeside om sine dårlige erfaringer mht. køb.
Vi har vist alle oplevet en dårlig handel e. lign., men dette er nærmest sygeligt at opleve. Tilmed er der jo også andre portaler, hvor den ene tråd efter den anden, ligeledes er startet af samme bruger.
Helt ærligt, så må der altså være noget galt når ovenstående vitterlig er tilfældet
|
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 01:14
pendec skrev:
ha9953 skrev:
|
hmm.. Nu skal du ikke gøre dig klog på noget du ikke kender til og svare ud fra din bedste viden her :-)
For det er jo så ikke helt sandt det du skriver.. Skal vi lige debattere din "sandhed" her?
Du bør selv være opmærksom på HVORNÅR man skriver "det ved jeg ikke" når du kan beklage dig over happii.dk
Så træk den tilbage.. eller så skal vi oprette en enfrustreretforbrugerlyver.dk og få dine beretninger "sandfærdiggjort".
|
Er du lige stået ud af sengen eller har du en dårlig dag? Jeg fatter ikke en brik af hvad du skriver her? Hvad er det der er forkert i det jeg skriver?
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 01:22
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 01:24
Chr. R. skrev:
Kan i gætte vedkommende ud fra disse hint:
- Vedkommende står for ca. 10% af alle tråde her i Jura
- Og sørme om ikke denne bruger har oprettet sin egne hjemmeside om sine dårlige erfaringer mht. køb.
Vi har vist alle oplevet en dårlig handel e. lign., men dette er nærmest sygeligt at opleve. Tilmed er der jo også andre portaler, hvor den ene tråd efter den anden, ligeledes er startet af samme bruger.
Helt ærligt, så må der altså være noget galt når ovenstående vitterlig er tilfældet
| helt ærlig: vi lever i frit land, så hvis du synes det et latterligt det jeg skriver, kan du jo bare lade være med at læse det !Du kalder det sygeligt, jeg kalder det at bruge sine rettigheder. Desuden har jeg vundet den sag i forbrugerklagenævnet, som det er blevet skrevet mest om. Brug da noget logik i din argumentation, og lad være med at gå efter manden!
Hvorfor må jeg ikke lave min egen hjemmeside om mine oplevelser med køb? Så længe vi som forbrugere bare lader stå til sker der jo ingen forbedringer?
Folk kan så selv tage stilling til om de vil læse det jeg skriver, eller grine over det og så gå videre.... Tænk at gå sådan efter en person, fordi han stiller ? ved om en forhandler har været helt ærlig i en salgssituation..... Dybt go'nat. Da denne her tråd bare vil forsætte i den samme rille, beder jeg administrator om at lukke tråden. Vor herre bevares..... Men lad da endelig forhandlerne forsætte deres salgsgas. Det er jo VIRKELIG til gavn for os forbrugere
|
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 02:32
ha9953 skrev:
pendec skrev:
ha9953 skrev:
|
|
Er du lige stået ud af sengen eller har du en dårlig dag? Jeg fatter ikke en brik af hvad du skriver her? Hvad er det der er forkert i det jeg skriver?
|
- Når du ikke har nok viden om din "receiver" kan du vel kun selv ikke opdatere, men det betyder jo ikke at det slet ikke kan lade sig gøre. Altså når du skriver det kan du ikke på denne her receiver. er det fordi du ikke ved bedre..så altså betragter jeg din udtalelse som happii.dk til sammenligning, at du opfører dig præcis som happii.dk.. altså er du nu blev personen som burde lade være med at sige det, når du ikke ved det?
Altså sjovt er, at du ikke kan fatte hvad en masse skriver her, og at du konstant er på tværs af alle.. du må have svært ved at læse bruger manualer også? så prøv at start med at få den oversat til det sprog du forstår, så kan du vende tilbage når du er blevet klogere..
Du har din fulde ret til at debattere et emne, men at være så stædig er da helt ved siden af..Der må da foreligge en total misforståelse på din side, og du må sande at du ikke altid har ret, bare fordi nogen vandt en sag for dig i retten.. selv "skyldige" går fri i retten, så det er jo ikke en 100% sikker info at støtte sig op ad.
Og du har absolut ikke meget opbakning herinde.
|
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 07:34
Så nu vil du have tråden lukket fordi folk her ikke er enige med dig?!?!
Skal hapii.dk også have den luksus? altså lukke tråde hvor folk ikke er enige med dem?
Det er meget trist at se du med vilje ser helt bort fra at man kan lave en fejl.
Man kan jo give et forkert svar hvor man tror at man giver et rigtigt svar....
Du brude virkelig få et frisk syn på sagen... en dårlig sag skal ikke gå ud over alle andre!
Du ville jo være et helvede at have som chef, men så på den anden side virker det til at måske kompencere for et eller andet med alt det her brok. så jeg håber virkelig ikke at "verden" skal bøde for at du måske blev mobbet i skolen eller ligger og bliver trynet for på jobbet eller af konen (og velkommen i den klub i øvrigt )
Kort sagt kom videre, der er jo ikke nogen herinden der får noget ud af at støtte Hapii.dk og alligevel virker det til at det er det side de fleste tager herinde.... Måske et hint?
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 09:41
Hej Alle
Dette emne har ikke meget med jura at gøre, og alle har vist haft en mulighed for at komme med deres mening nu.
Emnet lukkes.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|