Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Panasonic DMP-BD30

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39829
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 00:40

Emne: Anmeldelse af Panasonic DMP-BD30
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Panasonic DMP-BD30
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 12:32

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1673">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1673 - Anmeldelse af Panasonic DMP-BD30
Panasonic er på gaden med den første blu-ray afspiller i 2008. Nr. 2½ i rækken. Vi tester den her.

Debat herunder>>>

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 18:27

Hother nævner at BD30 ikke er så god til SD som Samsung 1400 og HD DVD EP35 fra toshiba , men jeg har tidligere brugt min SONY recorder HX1000 til afspilning af dvd , og her vil jeg bare sige at BD30 er noget bedre...Jeg ved godt at det siger mere om HX1000 end BD30 , men det er helt sikkert at nu bliver HX1000 kun brugt til at optage med og på...Og igen , tak for en framragende anmeldelse Hother...

MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 18:31
Rigtig god anmeldelse John, super skrevet. Indeholder gode fakta og overvejelser, samt sammenligning med tidl. udstyr!
alt i alt lige præcis hvad jeg ville lede efter, og optimalt forvente af en anmeldelse...
Er iøvrigt enig i SD DVD, der er den altså ikke særlig god. Hvis dette er MEGET vigtigt ville jeg vælge en anden afspiller, eller en god DVD afspiller istedet!

Jeg har selv kig på en Denon 2930 eller 3930 by the way...

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 18:38

Flot anmeldelse Hother.. utroligt at du skulle så stor en omvej for at ende op med en ISF kalibreret 50" Pioneer... du kunne bare høre efter første gang

Jeg har selv haft en Denon dvd 3910 indtil nu og kører den igennem en dvdo vp30 scaler.. men da min dvd er ved at begynde og skrante noget overvejer jeg at købe enten bd30 eller måske bd50 når den kommer (hvis ikke jeg springer på denons blueray når de er på banen.. så skidtet passer sammen designmæssigt.

Men jeg har sat en billigt dvd afspiller argon dvd 2006 til systemet og kørt den igennem min scaler og der er tydelig forskel i forhold til denonen det er farvemætning og billedrealismen jeg syntes her skinner voldsomt igennem (argon virker delvist flad i farverne samt overstyrer farver i andre situationer).

Nogle der kunne have bud på hvordan en bd 30 ville klare sig med dvd skiver for ligger den bare i retning mod argons så skal jeg have noget bedre.. men er som sagt usikker på hvor godt den vil klare det så ekspertbud/erfaringer hører jeg gerne om..

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Flot anmeldelse Hother.. utroligt at du skulle så stor en omvej for at ende op med en ISF kalibreret 50" Pioneer... du kunne bare høre efter første gang

Jeg har selv haft en Denon dvd 3910 indtil nu og kører den igennem en dvdo vp30 scaler.. men da min dvd er ved at begynde og skrante noget overvejer jeg at købe enten bd30 eller måske bd50 når den kommer (hvis ikke jeg springer på denons blueray når de er på banen.. så skidtet passer sammen designmæssigt.

Men jeg har sat en billigt dvd afspiller argon dvd 2006 til systemet og kørt den igennem min scaler og der er tydelig forskel i forhold til denonen det er farvemætning og billedrealismen jeg syntes her skinner voldsomt igennem (argon virker delvist flad i farverne samt overstyrer farver i andre situationer).

Nogle der kunne have bud på hvordan en bd 30 ville klare sig med dvd skiver for ligger den bare i retning mod argons så skal jeg have noget bedre.. men er som sagt usikker på hvor godt den vil klare det så ekspertbud/erfaringer hører jeg gerne om..

Altså kalibreringen skyldes primært, at jeg ikke kunne indstille mit 508 lige så godt som mit tidligere 428. Men ærligt - jeg har bestemt fået et bedre billede end før - måske lidt rigeligt med farver efter min smag - pudsigt nok

Bemærk at Pana´en ikke en dårlig DVD-afspiller. Der findes bare et par andre som jeg mener er bedre. Tilgengæld er Pana´en superb/suveræn til sit hovedformål, nemlig afspilning af BD

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Altså kalibreringen skyldes primært, at jeg ikke kunne indstille mit 508 lige så godt som mit tidligere 428. Men ærligt - jeg har bestemt fået et bedre billede end før - måske lidt rigeligt med farver efter min smag - pudsigt nok

Bemærk at Pana´en ikke en dårlig DVD-afspiller. Der findes bare et par andre som jeg mener er bedre. Tilgengæld er Pana´en superb/suveræn til sit hovedformål, nemlig afspilning af BD

Der vil jeg så tillade mig at være uenig med dig John, for en gangs skyld!  Jeg syntes faktisk ikke SD DVD er så imponerende, faktisk i den dårligere ende. Men det kommer nok meget an på hvad man forventer og hvad man har haft!
Så jeg ville da klart anbefale rhsin at finde en ny DVD, for den er SLET ikke på højde med Denon'en. Nu vd jeg ikke hvor god argon er, men håber for dem at den er bedre end pana!!

Dog tror jeg desværre ikke man skal forvente at Pana 50 bliver bedre til SD DVD, da de benytter samme billedekredsløb - så vidt jeg ved.
Men det kan da være de ændrer det, eller sætter det op på en anden måde...

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 19:02

jeg må sige god anmeldelse, den kommer godt omkring det forskellige. jeg mangler kun en ting. opstarts og loadtider på bla. cars og ratatouille. ellers god anmeldelse.

er der nogen med bd30. som kan sige opstarts og loadtider på cars, ratatouille og evt pirates filmene.

det har bestemt ikke afskrækket mig, fra at skulle have en bd50.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg må sige god anmeldelse, den kommer godt omkring det forskellige. jeg mangler kun en ting. opstarts og loadtider på bla. cars og ratatouille. ellers god anmeldelse.

er der nogen med bd30. som kan sige opstarts og loadtider på cars, ratatouille og evt pirates filmene.

Jamen jeg må bryde sammen og tilstå, at jeg end ikke har pakket de to nævnte BD´er ud

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 19:22

Der vil jeg så tillade mig at være uenig med dig John, for en gangs skyld!  Jeg syntes faktisk ikke SD DVD er så imponerende, faktisk i den dårligere ende. Men det kommer nok meget an på hvad man forventer og hvad man har haft!
Så jeg ville da klart anbefale rhsin at finde en ny DVD, for den er SLET ikke på højde med Denon'en. Nu vd jeg ikke hvor god argon er, men håber for dem at den er bedre end pana!!

Dog tror jeg desværre ikke man skal forvente at Pana 50 bliver bedre til SD DVD, da de benytter samme billedekredsløb - så vidt jeg ved.

Med venlig hilsen[/QUOTE]

Jamen det er da helt okay at du er uenig Simon - men så "ringe" mener jeg nu heller ikke at den er. Pana´en er f.eks. i mine øjne en hel del bedre end Sony BDP- S300 - som jeg så til gengæld mener er ringe ud i DVD afpilning.

-------------

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 19:23

Med venlig hilsen

Jamen det er da helt okay at du er uenig Simon - men så "ringe" mener jeg nu heller ikke at den er. Pana´en er f.eks. i mine øjne en hel del bedre end Sony BDP- S300 - som jeg så til gengæld mener er ringe ud i DVD afpilning.

[/QUOTE]

Det kan vi hurtigt blive enige om, Sony BDp-S300 syntes jeg i det hele taqget er en mindre god afspiller!
Men syntes nu heller ikke Panasonic' imponerer på SD DVD, det gør den så virkelig på BD, der står det meget bedre end hvad jeg før har set!!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 19:42
Er det vigtigste ikke at den er god til det som den er lavet til, afspilning af Blu-Ray film. Livet er for kort til dvd

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 19:49

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Er det vigtigste ikke at den er god til det som den er lavet til, afspilning af Blu-Ray film. Livet er for kort til dvd

Jamen jeg er ikke uenig - Pana BD 30 er jo en Blu-Ray afspiller

-------------

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 20:09

Jamen jeg må bryde sammen og tilstå, at jeg end ikke har pakket de to nævnte BD´er ud

jamen dog. to af de flotteste blu-ray film, og så har du ikke haft dem i maskinen.. det kan ikke være rigtigt, kan du så komme igang, de burde med under en anmeldelse.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 20:12

jamen dog. to af de flotteste blu-ray film, og så har du ikke haft dem i maskinen.. det kan ikke være rigtigt, kan du så komme igang, de burde med under en anmeldelse.

Det er muligt at jeg tager fejl Flemming, men som jeg umiddelbart ser de to film, så er det computeranimerede tegnefilm. Og disse er ikke det jeg satser mest på, når jeg skal se billedkvalitet

-------------

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 20:34

Det er muligt at jeg tager fejl Flemming, men som jeg umiddelbart ser de to film, så er det computeranimerede tegnefilm. Og disse er ikke det jeg satser mest på, når jeg skal se billedkvalitet

har du nogensinde set dem? for de er altså flotte, i den grad. men det er nu også mest hvor hurtigt de loader.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 20:42
Nej Flemming - ærligt - jeg har ikke set dem endnu - men der kommer en dag

-------------

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 20:46

Nej Flemming - ærligt - jeg har ikke set dem endnu - men der kommer en dag

så har du noget at se frem til.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 21:14

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

men jeg har tidligere brugt min SONY recorder HX1000 til afspilning af dvd , og her vil jeg bare sige at BD30 er noget bedre...

Sony RDR-HX1000 var/er ikke nogen god DVD afspiller. Den er under middel, og stort set alt du finder med HDMI i dag er bedre end den. Ikke for at rakke ned på modellen, bare for at forklare hvorfor du oplever en forskel.

/Lars

PS. Har selv haft en HX1000

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

men jeg har tidligere brugt min SONY recorder HX1000 til afspilning af dvd , og her vil jeg bare sige at BD30 er noget bedre...

Sony RDR-HX1000 var/er ikke nogen god DVD afspiller. Den er under middel, og stort set alt du finder med HDMI i dag er bedre end den. Ikke for at rakke ned på modellen, bare for at forklare hvorfor du oplever en forskel.

/Lars

PS. Har selv haft en HX1000

Tak Lars , ja der er sket meget på 4 år , kan kun sige at man får vanvittig meget kvalitet i dag på BD30 , for jeg gav 10995kr for min sony og købte den , den dag den blev sat til salg i DK`...Det jeg egentlig mener er at der må være mange derude med en middelmådig dvd afspiller , og de får så både en fanastisk BD afspiller og en udmærket dvd afspiller , synes jeg...

MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 22:30
Ang BD30'erens evner som dvd-afspiller. Jeg har en også en Toshiba XE1 og for at sige det kort så vil BD30 kun blive brugt som bd-afspiller og intet andet.

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Ang BD30'erens evner som dvd-afspiller. Jeg har en også en Toshiba XE1 og for at sige det kort så vil BD30 kun blive brugt som bd-afspiller og intet andet.

Men til gengæld har jeg lige - nærmest tabt pusten - over den utroligt flotte billedekvalitet i "Planet" - igen. Det er simpelthen en oplevelse som jeg under mange at kunne se

Jeg har ikke set den Blu-Ray afspiller, som kan matche det billede

Edit: Billedmæssigt vil jeg mene, at jeg nu, efter lang tids søgen, har nået det for mig ultimative. Der kommer vist til at gå nogen tid før jeg skifter TV og afspillere.

Og med en stor tak til Otto

-------------

Skrevet af: Lynggaard
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 00:58
Et hurtigt spørgsmål

BD30 er kun en profile 1.1 afspiller.  :-(

Hvor "smart" er det at købe en 1.1 afspiller nu om dage, dels når pana selv kommer med en 2.0 senere på året og der findes andre 2.0 afspillere ?

Eller er den mangel ligegyldig ?

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 01:12

Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Et hurtigt spørgsmål

Hvor "smart" er det at købe en 1.1 afspiller nu om dage, dels når pana selv kommer med en 2.0 senere på året og der findes andre 2.0 afspillere ?

KORT SAGT: PS3

Hej Hother!

Fin anmeldelse, as usual!!

Savner dog lidt om 1080/24 kvaliteterne... syns du den gengiver Blu Ray bedre end Samsungen du havde før?? Jeg har nemlig hørt at det en marginalt forskel fra en ven, der var lidt skuffet!

Vedr. SD-DVD; intet økonomisk tilgængeligt produkt stikker Tosh. HD-XE1 (måske Denon) Glæder mig meget til at høre om BD50 formåen på det område..!

Jeg er nemlig ejer af 500+ dvd´er og køber stadig ind som en vild.

Derfor er det særdeles vigtigt for mig med en ordentlig SD kvalitet!

Toshiba HD-XE1 gør det sq så godt med DVD at jeg nogen gange glemmer at det ikke er HD!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 01:59

Et hurtigt spørgsmål

PS3 er den eneste profile 2 afspiller, eller er den der kan gøres fuldt ud til en profile 2 - den opfylder alle kravene.
Nu er spørgsmålet jo så om man vil bruge de ekstra features som profile 2 giver... Jeg vil ikke, for mig er ekstramateriale og kommentatorspor mv. RIGTIG meget ligegyldigt. Jeg køber en film, for filmens skyld, ser den, og det er så det. Alt det andet de putter på skiven er jeg ligeglad med, derfor skal jeg ikke bruge profile 2 til noget!

Et vigtigere spørgsmål for mig, og måske også for mange andre er dens mangel på decodning af lydspor. DET syntes jeg er vigtigt og noget man skal overveje med sig selv!

Så for at svare på dit spørgsmål, nogle kan ikke/vil ikke undvære de ekstra features man kan hive ud af skiven m. en profile 2 afspiller, andre er ligeglade, hvorfor det er individuelt hvor smart det er at købe en profile 1.1 istedet for en 2! Skal man ikke bruge det til noget, er det dumt at betale ekstra for 2, medmindre man har for mange penge!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 02:02
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Et hurtigt spørgsmål

Hej Hother!

Savner dog lidt om 1080/24 kvaliteterne... syns du den gengiver Blu Ray bedre end Samsungen du havde før?? Jeg har nemlig hørt at det en marginalt forskel fra en ven, der var lidt skuffet!

Vedr. SD-DVD; intet økonomisk tilgængeligt produkt stikker Tosh. HD-XE1 (måske Denon) Glæder mig meget til at høre om BD50 formåen på det område..!

Toshiba HD-XE1 gør det sq så godt med DVD at jeg nogen gange glemmer at det ikke er HD!!

Desværre er der vidst intet der tyder på at BD50 skulle blive bedre til SD DVD end BD30. De bruger nemlig samme billedebehandlingskredsløb, så vidt jeg ved.
Men det kan da være de skruer det anderledes sammen, eller laver det om inden da!
Men når du har en super lækker maskine som XE1, så er det jo også lige meget!  Det er sgu en dejlig maskine, er lidt misundelig...

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 07:30

jeg har siddet og set cars på min bd30

Load tiden syntes noget længre end andre skiver jeg har haft i den,  men jeg havde ikke målt det.

Men hele familien er meget imponeret over den flotte billed kvalitet den laver på blu ray   SD dvd er endnu ikke afprøvet

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Et hurtigt spørgsmål

Hej Hother!

Hej Pede - beklager det omkring 24 fps - jeg har jo kunne benytte 24 fps så længe, at jeg ike bemærker forskellen som sådan længere. Bortset fra, at jeg satte 24fps "fra" på et tidspunkt, og en filmsekvens fra "Planet" var lidt i "ryk". Det fænomen forsvandt med 24 fps.

Ja - efter min bedste vurdering er Pana måske markedets pt bedste BD afspiller.

Takker de venlige ord   

-------------

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 09:59

Profile 2.0 er muligheden for at gå på internettet, og downloade ekstra matriale. Trailere mv. vil være gratis, mens egentlig ekstra matriale vil (formentlig) koste penge.

Det kunne også være muligheden, for at kommentere filmen. Evt. se andres kommentarer samtidig med at filmen vises.

Og så kunne man forestille sig online adgang til andre interaktive tjenester. Spil, communities ect.

Personligt er jeg ikke typen der engagerer mig i den slags. Og hvis jeg gør, vælger jeg nok ofte at bruge det "rigtige" internet istedet. Jeg vil bare se filmen, og derfor et BD-Live funktionaliteterne ikke nogen jeg vil savne (med mindre de finder på noget ægte smart - det må tiden vise).

Derimod syntes jeg ethernet forbindelse, med mulighed for nemme firmware updates er ganske nyttigt. Ok, man kan downloade firmware, brænde en CD, og så opdatere playeren. Men hvis firmware kommer i samme tempo som eksempelvis til PS3, så foretrækker jeg bare at kunne trykke "update".

Omvendt var det nok ikke en funktion jeg ville give 1000-1500 kroner for. Så vigtig er den heller ikke. Så hvis det var eneste årsag, til at købe BD50 i forhold til BD30, så ville jeg snuppe BD30.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Profile 2.0 er muligheden for at gå på internettet, og downloade ekstra matriale. Trailere mv. vil være gratis, mens egentlig ekstra matriale vil (formentlig) koste penge.

Det kunne også være muligheden, for at kommentere filmen. Evt. se andres kommentarer samtidig med at filmen vises.

Og så kunne man forestille sig online adgang til andre interaktive tjenester. Spil, communities ect.

Personligt er jeg ikke typen der engagerer mig i den slags. Og hvis jeg gør, vælger jeg nok ofte at bruge det "rigtige" internet istedet. Jeg vil bare se filmen, og derfor et BD-Live funktionaliteterne ikke nogen jeg vil savne (med mindre de finder på noget ægte smart - det må tiden vise).

Derimod syntes jeg ethernet forbindelse, med mulighed for nemme firmware updates er ganske nyttigt. Ok, man kan downloade firmware, brænde en CD, og så opdatere playeren. Men hvis firmware kommer i samme tempo som eksempelvis til PS3, så foretrækker jeg bare at kunne trykke "update".

Omvendt var det nok ikke en funktion jeg ville give 1000-1500 kroner for. Så vigtig er den heller ikke. Så hvis det var eneste årsag, til at købe BD50 i forhold til BD30, så ville jeg snuppe BD30.

/Lars

Hej Lars - det er samlet set (udfra min erfaring) mindst lige så hurtigt at installere firmware på Pana´en via en CD-R, som det ville være via internet

-------------

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 10:15

OT: Hother's setup var et af de få hvor farverne var for svage, hvor de fleste kører med for kraftige farver. Det skyldes at Hother havde kompenseret for Pioneer'ens overmættede farver, ved at skrue (meget!) ned for farvestyrken. Farvemætning og farvestyrke (lysstyrken af farverne) er to forskellige ting. Hother havde med andre ord rettet én fejl ved at skabe en ny. Ligesom når mange andre har vænnet sig til for kraftige farver, og lige skal indrette sig på at billedet ser anderledes ud end man er vant til, før man sætter pris på kvaliteten, så vil du lige skulle vænne dig til ikke at have alt for svage farver.

(og nej, det betyder IKKE at det er lige meget hvordan man indstiller det, bare man vænner sig til det... Men den diskussion hører til i en anden tråd).

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

OT: Hother's setup var et af de få hvor farverne var for svage, hvor de fleste kører med for kraftige farver. Det skyldes at Hother havde kompenseret for Pioneer'ens overmættede farver, ved at skrue (meget!) ned for farvestyrken. Farvemætning og farvestyrke (lysstyrken af farverne) er to forskellige ting. Hother havde med andre ord rettet én fejl ved at skabe en ny. Ligesom når mange andre har vænnet sig til for kraftige farver, og lige skal indrette sig på at billedet ser anderledes ud end man er vant til, før man sætter pris på kvaliteten, så vil du lige skulle vænne dig til ikke at have alt for svage farver.

(og nej, det betyder IKKE at det er lige meget hvordan man indstiller det, bare man vænner sig til det... Men den diskussion hører til i en anden tråd).

Hej Otto - og takker for sidst - har faktisk takket dig mange gange i en anden tråd - jeg er nu super tilfreds

-------------

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 10:33

Hej Otto - og takker for sidst - har faktisk takket dig mange gange i en anden tråd - jeg er nu super tilfreds

Har jeg slet ikke set...  Det var nu også mere for at informere andre, ikke fordi jeg troede du havde behov for yderligere overbevisning...

(jeg er nysgerrig, hvilken tråd er det?)

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 20:43
Hvis man har mange DVD film (500+), som man ikke ønsker at udskifte lige
med det samme til Blu-ray udgave af samme film, er et god råd, køb em
Denon DVD3930, her kan ingen HD-DVD afspille, og slet ikke Blu-ray
afspille værre med.

Alle de Blu-ray afspille jeg har set, er ringe (eller ustabil) til at afspille DVD
film, hvis de ses op med en Denon DVD3930, ved ikke om at det er fordig at
Blu-ray afspille aldrig har værret bygget til afspilling af DVD film (men noget
der bliv press frem).

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

afspille værre med.

Alle de Blu-ray afspille jeg har set, er ringe (eller ustabil) til at afspille DVD
der bliv press frem).

Og en helt anden ting vedr blueray drev er faktisk jeg har hørt om generelt er selve drevet kun bygget til at klare 3000-4000 timer.... hvilket er en af grundene til at nogle af de "tungere" mærker har været påholdene med at komme med afspillere.. men nu er presset af markedets efterspørgsel... men ok det er selvfølgelig også mange afspilninger anyway...

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 19-April-2008 kl. 22:04

afspille værre med.

der bliv press frem).

Just for info - denne tråd handler om Pana BD30 - og ikke Denon

-------------

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 13:46
Hehe, ved god at tråden handler om ana BD30 - og ikke Denon, men et
svar på spørsmålet om, hvis man har 500+ DVD film om man så skulle
købe en Pana BD30 eller ej.

For at komme ind på Blu-ray igen, så var det hvis et stor problem med at
laser ikke holdt i lang tid, en af grund til at format blive udskudt, er laser
problmet stadig ikke løst

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 14:22

Selv om det siges, at drevet "kun" holder i 4000 Timer, så er det da omkring 8 år med 4-5 film om ugen, det er jo da godt nok, og så er den jo for længst skiftet ud.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Selv om det siges, at drevet "kun" holder i 4000 Timer, så er det da omkring 8 år med 4-5 film om ugen, det er jo da godt nok, og så er den jo for længst skiftet ud.

4-5 film om ugen, det var ikke meget. 2-4 om dagen, så er det jo ikke så mange år.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:24

Jeg ved ikke.. jeg syntes måske nok 3000-4000 timer er i underkanten som designholdbarhed... for mig er det ligemeget for jeg har skiftet ud inden da...

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:24

4-5 film om ugen, det var ikke meget. 2-4 om dagen, så er det jo ikke så mange år.

Det har sgu svært ved at se hvordan det er muligt. Det er jo 6-8 Timer hver dag, der skal også være tid til arbejde og andre ting.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:31

Det har sgu svært ved at se hvordan det er muligt. Det er jo 6-8 Timer hver dag, der skal også være tid til arbejde og andre ting.

ok, 4 er måske så meget sagt, men jeg når da på en uge minimum 2 i snit om dagen. jeg ser selv, og så er der også de film som tøserne ser, dem følger man jo også en del med i. så minimum 2 pr dag. så holder de jo ikke mange år.

nu er det ikke et problem for mig selv, for den når måske, at blive 1 1/2 år inden jeg skifter til nyt. men hvad så for den, som evt køber den af mig?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:35

Fuck du ser mange film...

Går det vildt for sig herhjemme så ryger der 2-3 film over max om ugen.. og det er ikke hver uge.

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Fuck du ser mange film...

Går det vildt for sig herhjemme så ryger der 2-3 film over max om ugen.. og det er ikke hver uge.

det synes konen også. men jeg hverken ryger eller drikker, og har kone, så det skal der ikke ledes efter

så skal jeg jo have noget andet at lave.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:42
Tror mit hus og have ville ligne noget der var løgn hvis jeg skulle følge trop

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:43

Det er jo klart, at hvis man tæller SD film med, hvilket jeg ikke gør, det har jeg en anden spille til, så. Men alligevel, så får jeg da ikke tid til mere end 3-4 på et ugentligt gennemsnit. Der vil BD da højst være 2-3 om ugen i gennemsnit.

-------------

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:47

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Tror mit hus og have ville ligne noget der var løgn hvis jeg skulle følge trop

det er da det, man har konen til.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:48
Er du tosset hun vil da ikke gå glip af en BD film i super oplevelse

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:48

ok, 4 er måske så meget sagt, men jeg når da på en uge minimum 2 i snit om dagen. jeg ser selv, og så er der også de film som tøserne ser, dem følger man jo også en del med i. så minimum 2 pr dag. så holder de jo ikke mange år.

nu er det ikke et problem for mig selv, for den når måske, at blive 1 1/2 år inden jeg skifter til nyt. men hvad så for den, som evt køber den af mig?

Minimum 4 timer om dagen plus "det tøserne ser"? Laver du andet?

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:50
HeHe, Konen der da til at server popkorn og kolde cola (øl) i
hjemmebiografen, Ikke

Vis aldrig en BD film for Konen, det kunne værre at hun ville se den til
ende, før at hun server popkorn og kolde cola (øl), og ikke noget med
pause, noget som BD afspille ikke er særlig god til

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:52

Det er jo klart, at hvis man tæller SD film med, hvilket jeg ikke gør, det har jeg en anden spille til, så. Men alligevel, så får jeg da ikke tid til mere end 3-4 på et ugentligt gennemsnit. Der vil BD da højst være 2-3 om ugen i gennemsnit.

jeg har også en sony til sd film. men nu fik jeg min blu-ray i november, og er oppe på omkring 150-170 film, og de skal jo ses så jeg er sikker på at der ikke er fejl på. og børnefilmene bliver vist en del gange, så det løber op.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:52
Jo det klarer hun mens jeg sætter mig til rette med remoten på pause

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:55

HeHe, Konen der da til at server popkorn og kolde cola (øl) i
hjemmebiografen, Ikke

det er den rette indstilling.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

nej, ikke så meget andet, jeg går og hygger mig.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 16:06

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

nej, ikke så meget andet, jeg går og hygger mig.

Det er sgu også det vigtigste, der er så mange der går rundt og brokker sig og har SÅ tralvt!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 16:08
det er ikke engang løgn.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 16:12

Man skal arbejde for at leve, ikke omvendt  Så er der også mere tid til film

Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 20-April-2008 kl. 18:17
Jeg synes ikke at det her spørgsmål var stillet, men kan man ikke ligeså godt købe en Playstation 3, den koster jo omkring det samme og så får man dens funktioner med i købet??

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 18:19
Og en spille maskine oven i hatte, og man skal ikke skifte sin gammle
surrund forærker, bare den kan tage LPCM over HDMI, kan man stadig få
glæde af DTS-HD MA.

Skrevet den: 20-April-2008 kl. 18:49

Hej Alle

Hold emnet her til Panasonic BD30

Fordele/ulemper ved andre Blu-ray afspillere bør debateres i andre emner.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 23:37

Hother nævner at BD30 ikke er så god til SD som Samsung 1400 og HD DVD EP35 fra toshiba , men jeg har tidligere brugt min SONY recorder HX1000 til afspilning af dvd , og her vil jeg bare sige at BD30 er noget bedre...Jeg ved godt at det siger mere om HX1000 end BD30 , men det er helt sikkert at nu bliver HX1000 kun brugt til at optage med og på...Og igen , tak for en framragende anmeldelse Hother...

MVH

Ikke for at lyde dum!!!!

Men hvad pokker er SD DVD ??????????

The_Unforgiven

Skrevet den: 24-April-2008 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

MVH

Ikke for at lyde dum!!!!

Men hvad pokker er SD DVD ??????????

The_Unforgiven

Bare alm. DVD!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 00:43

SD= standard definition

Kunne forresten være nyttigt med en liste over forkortelser, der relaterer til AV udstyr. Bare et forslag

Skrevet den: 24-April-2008 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

SD= standard definition

Kunne forresten være nyttigt med en liste over forkortelser, der relaterer til AV udstyr. Bare et forslag

Nu stopper du...

HD = High Definition
HDD = Harddisk
SD = se ovenstående

Tilfreds...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 21:49

Somebody has to be the  in here, but it isn't me

Skrevet af: fcbayern
Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 22:00
Kan man afspille film fra e.g. et 8gb SD kort i afspilleren?

Print side | Luk vindue