"seneste emner" i Firefox
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39861
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 08:00
Emne: "seneste emner" i Firefox
Skrevet af: Pade2204
Emne: "seneste emner" i Firefox
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 12:48
Hej!
Jeg ville spørge om alle har et "poroblem", når man ser siden over "seneste emner" i forummet - med FireFox.
Hele siden fylder halvdelen af den tabel den ligger i, den burde jo gå helt ud til højre og fylde hele feltet, istedet er emnerne presset sammen og der er gråt det sidste stykke til højre.
Kan det fixes evt ?
Og lad nu vær med at sige at siden er optimeret til IE, for det kan efterhånden ikke tages seriøst ikke at optimere en side til http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp - den største browser , set versionsmæssigt.
edit - billede:
|
Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:12
Hej Pade
Det forstår jeg ikke.
Her ser det nemlig rigtigt ud (seneste version af Firefox)
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:14
jeg har også lige kontrolleret og der er heller ingen forskel hos mig.
-------------
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:17
Jeg bruger Firefox 3 beta 5 versionen (den hvide bjælke er for at dække for fortrukne voksensider :-)
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:22
Har du overvejet hvorfor den hedder beta ??
Og så holder det ikke at kalde firefox den største blot fordi der ikke vises versionsdeling for firefox tallene
IE6/7 viser indholdet på samme måde og udgør 52% - firefox udgør 37% for alle versioner, men tallene vises bare samlet for firefox.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:24
Sådan ser det også ud i Opera 9.26.
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:28
Tja. Beta eller ej - det siges at denne beta version er meget tæt på den endelige Firefox 3 version.
Dette indlæg var dog blot til info. Så ser vi når den endelig firefox 3 kommer - om det hele ser fint ud igen!
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:30
ok
Jamen så syntes jeg da også det var på sin plads hvis sitet blev optimeret til de 1.4% der bruger Opera og de ukendt få procent der bruger FF3 beta - istedetfor de 52% tosser der bruger IE6/7
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:33
spawn skrev:
ok
Jamen så syntes jeg da også det var på sin plads hvis sitet blev optimeret til de 1.4% der bruger Opera og de ukendt få procent der bruger FF3 beta - istedetfor de 52% tosser der bruger IE6/7
|
Ja du er sørme mægtig sjov.
Men jeg tror jeg holder mine evt fejlbeskrivelser for mig selv næste gang.
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:37
Rolig nu - det var jo dig selv der startede med:
Og lad nu vær med at sige at siden er optimeret til IE, for det kan efterhånden ikke tages seriøst ikke at optimere en side til http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp - den største browser , set versionsmæssigt.
Så må du da også kunne tåle hvis nogen argumenterer imod
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:37
Pade2204 skrev:
Tja. Beta eller ej - det siges at denne beta version er meget tæt på den endelige Firefox 3 version. |
Så burde du vel egentlig, som betatester af et produkt, rapportere tilbage til Firefox at du har fundet en side, som ikke vises rigtigt i den seneste beta.
Så kan udviklerne af Firefox jo nå at rette det - hvis det er en fejl.
/Lars
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:42
Er recordere.dk W3C-certificeret? For det kan jo godt være, at det ikke er browserens skyld.
Jeg føjede dog bare til emnet her for oplysningens skyld. Det var ikke for at kræve noget. Jeg bruger selv Opera i stedet for Firefox, som jeg var meget glad for, fordi min computer er dum.
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:47
Naiera skrev:
Er recordere.dk W3C-certificeret? For det kan jo godt være, at det ikke er browserens skyld. |
Næh, for det er browserne jo ikke. De laver deres egne fortolkninger, hvilket ofte gør det til en drilsk ting at udvikle hjemmesider.
Siderne her er optimeret i forhold til browserne. Udviklet til IE6. Testet til IE7, Firefox (normal versionen) og Opera (den version der nu var fremme på det tidspunkt).
Jeg finder det bare mærkeligt, at ting der virker i 98% af browserne, pludselig ikke virker bare fordi Firefox og Opera har ændret i koden. Udviklerne af browserne vil sikkert sige, at det ikke er deres problem. Men jeg syntes da den slags skal rapporteres tilbage .... det kunne jo være deres problem.
/Lars
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 13:47
Nu er recordere det eneste sted jeg har oplevet "problemer" i denne beta version.
Om det er browseren eller recordere. Pas!
SPAWN, jeg skrev den linje for netop at undgå diskutionen om IE og firefox - men det var selve opstillingen/problemet af "seneste emner" det lå i fokus med indlægget - om jeg skrev den linje lidt for provokerende er min fejl.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 14:07
Lars skrev:
Jeg finder det bare mærkeligt, at ting der virker i 98% af browserne, pludselig ikke virker bare fordi Firefox og Opera har ændret i koden. Udviklerne af browserne vil sikkert sige, at det ikke er deres problem. Men jeg syntes da den slags skal rapporteres tilbage .... det kunne jo være deres problem. |
Det er klart at problemet kan ligge både på klient og server siden, men min umiddelbare forventning ville være at Opera og Firefox arbejder hen i mod målet om 100% overholdelse af W3C standarden, og at en nyere version derfor vil være tættere på standarden end en ældre version. IE6 er så langt fra alle standarder som man kan være.
Hvis man submitter recordere.dk URLs til W3C validator, kommer der en del fejl, som for eksempel http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.recordere.dk%2Fforum%2Ftopics_list.asp%3Ftopics%3D50&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 - her . Det siger dog ikke så voldsomt meget i sig selv, eftersom stort set alle sider giver fejl i denne validator.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 14:15
Naiera skrev:
Sådan ser det også ud i Opera 9.26. |
Og 9.27.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 14:16
Det ser ok ud i Firefox 2.0.0.14 og Safari 3.1.1 i Leoparden ! Opera Mini er også ok.
|
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 18:39
mon ikke det hele er ok når firefox 3 final kommer... Ellers må man vel tage problemet derfra.
|
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 09:09
"Problemet" eksisterer også i Opera Mini v. 4.0.10031 (til min mobilos).
Jeg har rapporteret 'seneste emner'-siden til Mozilla-udviklingsteamet, så må de finde ud af om det er et browser-problem (og om de gider gøre noget ved det) eller om det er Recordere.dk, som har rod i html'en.
-Kent
|
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 09:55
kbh4 skrev:
"Problemet" eksisterer også i Opera Mini v. 4.0.10031 (til min mobilos).
Jeg har rapporteret 'seneste emner'-siden til Mozilla-udviklingsteamet, så må de finde ud af om det er et browser-problem (og om de gider gøre noget ved det) eller om det er Recordere.dk, som har rod i html'en.
-Kent
| Prøv at opdatere. Jeg har ikke problemet i mini version = 4.0.10406
|
Skrevet af: kæfert
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 12:40
JesperLund skrev:
Naiera skrev:
Sådan ser det også ud i Opera 9.26. | Og 9.27. |
Det ser fint nok ud i Opera 9.5 beta.
|
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 12:46
Kan se der er mange Opera brugere.
Hvorfor bruger i Opera fremfor IE, Firefox eller safari ?
|
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 13:23
IE stinker af hestemøg. Det ville jeg slet ikke kunne holde ud at bruge.
Firefox er jeg som sagt ret vild med, men min computer er ikke, så der kommer nogle pænt underlige grafikfejl, som jeg ikke har kunnet finde en løsning på. Jeg bruger Thunderbird på trods af at grafikfejlene også er der.
Men takket være denne tråd, blev jeg opmærksom på Firefox 3 beta 5, og den har virket i flere dage nu, helt uden fejl! Så nu er jeg tilbage med Firefox, og det er bare herligt
|
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 13:29
Naiera skrev:
IE stinker af hestemøg. Det ville jeg slet ikke kunne holde ud at bruge.
Firefox er jeg som sagt ret vild med, men min computer er ikke, så der kommer nogle pænt underlige grafikfejl, som jeg ikke har kunnet finde en løsning på. Jeg bruger Thunderbird på trods af at grafikfejlene også er der.
Men takket være denne tråd, blev jeg opmærksom på Firefox 3 beta 5, og den har virket i flere dage nu, helt uden fejl! Så nu er jeg tilbage med Firefox, og det er bare herligt
|
Jeg bruger selv Firefox eller Safari 3.1.1. Safari virker som den hurtigste på min maskine.
|
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 02:09
Hej Alle
Fordelingen af browsere ser lige nu således ud her:
Blå er Internet Explorer (75,81%). Grøn er Firefox (18,86%). Rød er Safari (3,47%). Gul er Opera (1,45%).
De øvrige er for små til at ses i dette lagkage diagram. Men det kan da nævnes at PlayStation 3 nu er oppe på 0,13% her ... næsten det samme som Mozilla
/Lars
|
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 02:38
Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 08:48
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 08:55
Kan man se hvilke OS folk benytter ?
|
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 09:50
lahan skrev:
Jeg har ikke problemet i mini version = 4.0.10406 |
Du har ret!
Nu har jeg kun problemet hvis jeg ser 'seneste emner' fra Opera-browseren på min Wii (men det sker nu sjældent!)
-Kent
|
Skrevet den: 18-Maj-2008 kl. 20:51
problemet er løst i firefox 3 RC1
|
|