Bedste gps til max 1500
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39963
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 15:20
Emne: Bedste gps til max 1500
Skrevet af: Ulrichthomsen
Emne: Bedste gps til max 1500
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 19:23
Jeg har brug for en gps der kan vise vej på selv små veje i Sverige, når jeg skal på jagt i de svenske skove. Den behøver ikke kunne alt muligt smart, men den må gerne koste under 1500 kroner.
Er der nogen der kender til en der kan anbefales?
|
Svar:
Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 19:31
Jeg kan anbefale en http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=395&Category=0&Lid=14 - Tomtom http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=395&Category=0&Lid=14 - One 3rd Edition Scandinavia , jeg købte min til omkring http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=131877 - 1200 med fragt. Den er nem at bruge synes jeg.
|
Skrevet af: 9-ck
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 21:46
Har aldrig testen en GPS på en øde svensk skovvej men køber du Garmin eller TomTom bør det være så godt som det nu kan blive.
Garmin og Tomtom anvender de to største kortproducenter hhv. Navtec og TeleAtlas.
Fordelen ved Tomtom kunne i dit tilfælde være TomTom´s MapShare. Dette går ud på at brugere at TomTom udveksler kortdata (jeg har dog ikke kendskab til hvor mange svenske viltjægere der har en GPS med i ødemarken - og dermed ingen fornemmelse at hvor meget input der er i denne funktion).
Jeg er ikke jæger men forestiller mig at det at og til kunne være formålstjeneligt med et kort i lommen - jeg vil derfor foreslå dig at tjecke Garmins hjemmeside. De har GPSér til både bil, navy, outdoor m.v. Måske er der en fornuftig kombination at outdoor og bil - der kunne være intressant for dig?
God jagt!
|
Skrevet af: 9-ck
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 22:02
Hvis det er en "ren" bil GPS ville jeg gå efter en Garmin Nuvi med kort over Skandinavien. Et ekstra plus ville måske være at få en med TMC.
Tjeck "Giganten" der har udsalg af "gamle" og "udstillingsmodeller" samt en Nuvi 200 til 879,-.
|
Skrevet af: Ulrichthomsen
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 17:53
Tak for svarene. En gps der både kan fungere som "bil-gps" og håndholdt ville være smart... Det må jeg lige se nærmere på.
|
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 18:26
Men de er dyre. Garmins GPS'er er vandtætte, når det ikke lige drejer sig om Nüvi og de andre bil-GPS'er. Jeg har en eTrex Venture på arbejdet, men den har ikke dør-til-dør-navigation. Til gengæld kan den lave en track log, og den bruger jeg til orientering af billeder fra tilsyn i Fædrelandet Den kan også overføre loggen til en pc, så man kan genkalde sig sin rute.
Nüvi 200 til 879,- er et fund! 250'eren har vist Europa med, men hvis det ikke er interessant, så ville jeg gå efter sådan én.
Kortene er, som de er - fejlbehæftede. De er nu nok lige fejlbehæftede, om de kommer fra Navteq eller Tele Atlas.
Du kunne kombinere to GPS'er, eftersom der ikke er noget egentligt kortmateriale over det elgrevir, du skal op til, i en Nüvi. Jeg vil mene, at fx. http://www.garmin.dk/products/description/4/7193 - GPS Map76 , som kan begge ting, er for dyr.
Du skal nok overveje, hvad du skal bruge din GPS til, før du springer ud i det. En Nüvi kan meget, og du kan vel egentlig sætte en slags waypoints, som du kan finde tilbage til, hvis du farer vil. Den passer faktisk også godt til inderlommen.
Venligst Søren
------------- http://widepond.dk - Widepond
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 11:25
Elgiganten har en i deres avis i denne uge. Tomtom One 3 med europa dækning og TMC for 1299,-
Men hvis du er helt sikker på at det kun er Skandinavien du skal bruge er der en Garmin Nüvi 200 til 879,-
|
Skrevet af: Fimpe
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 12:04
En meget væsentlig ting ved GPS er om du kan søge vej før by. På meget kortmateriale er der en del fejl med hensyn til by/postnummer (se tests). Fordelene ved også at kunne søge vej før by er mange og nævnt i alle seriøse tests, dem er der så bare ikke så mange af
Hvis du ser de seneste tests i danske aviser/hjemmesider vil du se at det ikke engang er nævnt i testen om GPS'en har disse muligheder. Det er specielt mormsomt det sted "hvor de også tester pc'ere",0 der skrev de som rigtigt er "dette var et MEGET væsentligt krav til GPS'er".
Nu har de så i deres nye "store" test af GPS ikke taget dette parameter med. Regn selv ud hvor meget deres bedømmelse med antal stjerner per GPS er værd.
Jeg har ikke selv overblik over hvor mange GPS der kan det i dag, men jeg mener de nyeste fra Garmin bl.a. kan. Hvordan ser det ud med TomTom ved jeg ikke, men min totalt opdaterede TomTom software til PDA, kan stadig ikke.
Det giver række problemer, hvor f.eks. den lille by Klejtrup hvor vi har familie, skal NOGLE af vejnavnene findes via Hobro, Logisk? tjah, til gengæld skulle det være værre i Københavnsområdet
------------- LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
|
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:11
Jeg har endnu ikke været ude for, at det skulle være et problem ikke at kunne søge på vej før by på min TomTom GO 720.
I Københavnsområdet kan jeg sågar bare bruge "København" som by og finde frem til en adresse på "Hovedgaden" i f.eks. Dragør, Nærum, Måløv eller Hedehusene, som alle har separate postnumre - TomTom'en lister disse som muligheder når jeg angiver København som by og Hovedgaden (eller andet vejnavn) som vej.
I praksis tror jeg ikke denne mangel er det store problem, men det er da muligt at det for nogen er et problem i visse tilfælde.
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 21:00
Det lyder da som en god løsning (i københavn). Prøv så at finde "Holger Sørensens vej" i klejtrup, (på min PDA TomTom går det med klejtrup, men ikke hvis jeg bruger postnummerets by Hobro) hvis den så også kan det, er der jo ikke noget problem, (hvad den formentlig kan), men det kunne navigonen, vi havde lånt sidste sommer ikke, til gengæld var den egentlig udmærket på andre punkter. Vi kom f.eks. næsten direkte til destinationen i kroatien.
Og det ændrer ikke på at muligheden for at søge vej før by er en funktion jeg ikke vil undvære, når nu den kan fåes.
------------- LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
|
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 23:25
Fimpe skrev:
Prøv så at finde "Holger Sørensens vej" i klejtrup, (på min PDA TomTom går det med klejtrup, men ikke hvis jeg bruger postnummerets by Hobro) hvis den så også kan det, er der jo ikke noget problem, (hvad den formentlig kan) ...
|
Min TomTom GO 720 kan finde Holger Sørensens Vej ved at vælge Klejtrup som by, ved at vælge Hobro som by, eller ved at vælge postnummer 9500, så det fungerer vel meget godt.
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 08:33
[/QUOTE]
Min TomTom GO 720 kan finde Holger Sørensens Vej ved at vælge Klejtrup som by, ved at vælge Hobro som by, eller ved at vælge postnummer 9500, så det fungerer vel meget godt.
[/QUOTE]
Jamen så er den ged vist barberet, - i det tilfælde at det altid virker er det vel sjældent man får brug for at søge vej før by, men så SKAL man jo være sikker på det!
Jeg ville stadig vælge en model hvor man har mulighed for vælge vej før by
|
|