Print side | Luk vindue

"Død" YouSee boks her til morgen....

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40269
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 17:47


Emne: "Død" YouSee boks her til morgen....
Skrevet af: pdrhan
Emne: "Død" YouSee boks her til morgen....
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 11:48

Stod op i morges - uret på boksen var der bare ikke....hmmm slukkede og tændte den igen bagpå.....ingen reaktion - den er bare død....nogen af Jer der har oplevet samme?

Ellers er det jo bare ned og smide den i hovedet på en TDC medarbejder...og få en "ommer"



-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 12:55

Jamen det lyder ikke helt så godt. Jeg har faktisk ikke rigtigt før hørt om, at boksen kan gå så død. Lyder nærmest som en total malfunction.

Jep - ned til YouSee - jeg kan i det mindste ikke komme på en "walk-arround", der kan hjælpe på den fejl



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:38

Nå , jeg for ned i den loka´le TDC biks , men kun for at få en Paptud....der kunne jeg skam ikke få ombyttet boksen , så jeg måtte ringe til YouSee kundeservice , der tilbød at sende en tekniker ud og se på boksen......

Jeg forklarede at det var da spild af tid og resourcer og gode tekniker timer, da jeg jo kunne fortælle at den er død.....nå men det bliver så at de sender mig en ny boks med en returlabel i til den defekte......svagt at man ikke kunne ordne den lille ting i en TDC biks!!!

Så nu kan man gå og vente jeg ved ik hvor lang tid på den boks igen....



-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 19:00

 

 TDC har ikke noget at gøre med You See, det er forskellige afdelinger, det havde måske være bedre at henvende sig hos en TV forhandler som har dem.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 21:26

MIn er købt i Fona, og det er også der jeg ville henvende mig hvis der skete min noget.

Men hvis du har købt den hos YouSee til at starte med, så tvivler jeg nu alligevel på Fona kunne/gad gøre noget.

Puha for en kedelig ventetid da! ... sikke noget øv



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 07:29
Ja - det var sucks - så nu er det bare at vente.....

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

MIn er købt i Fona, og det er også der jeg ville henvende mig hvis der skete min noget.

Men hvis du har købt den hos YouSee til at starte med, så tvivler jeg nu alligevel på Fona kunne/gad gøre noget.

Puha for en kedelig ventetid da! ... sikke noget øv

Det forstår jeg ikke... Jeg har købt min yousee HD boks i en TDC butik, på fisketorvet. Så skulle din teori være, at de godt vil sælge dem, men ikke overholde købeloven?



Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 21:51

arh fuck sorry.. Min reply skulle have været på Radiomanden:

"TDC har ikke noget at gøre med You See, det er forskellige afdelinger, det havde måske være bedre at henvende sig hos en TV forhandler som har dem."

Det forstår jeg ikke... Jeg har købt min yousee HD boks i en TDC butik, på fisketorvet. Så skulle din teori være, at de godt vil sælge dem, men ikke overholde købeloven?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 21:59

 

 You See har jo ingen fysiske butikker, så defor fortsætter de jo nok med at sælge hos TDC, som fra dengang det var et og samme firma, udover at boksene jo også sælges af et bredt udvalg af detailbutikker, og der ville det måske være nemmere at få en bytter. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 You See har jo ingen fysiske butikker, så defor fortsætter de jo nok med at sælge hos TDC, som fra dengang det var et og samme firma, udover at boksene jo også sælges af et bredt udvalg af detailbutikker, og der ville det måske være nemmere at få en bytter. 

Det ændre jo ikke på at de SKAL modtage boxen return og selv sende den videre i systemet..



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 22:13

 

 Det kan du da have ret i, når de kan sælge, kan de jo også tage imod returvarer. Alt andet er jo totalt.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 09:12
Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..

Nej det skal de ikke.
Eksempel: Jeg beder en autoforhandler om at sælge min bil for mig. Han sælger på vegne af mig og hæfter ikke - der skal selvfølgelig være gjort opmærksom på det.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..

Nej det skal de ikke.
Eksempel: Jeg beder en autoforhandler om at sælge min bil for mig. Han sælger på vegne af mig og hæfter ikke - der skal selvfølgelig være gjort opmærksom på det.

Den tror jeg ikke holder i retten. Enhver butik kan således skrive at alt hvad de sælger, sælges på vegne af xxx og dermed totalt fralægge sig  enhvert ansvar for deres varer., Men mon ikke en hvis jurist herinde kan svare på dette?

Uanset hvad de skriver kan de vel ikke stille køber dårligere end efter købeloven.



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..

Nej det skal de ikke.
Eksempel: Jeg beder en autoforhandler om at sælge min bil for mig. Han sælger på vegne af mig og hæfter ikke - der skal selvfølgelig være gjort opmærksom på det.

Den tror jeg ikke holder i retten. Enhver butik kan således skrive at alt hvad de sælger, sælges på vegne af xxx og dermed totalt fralægge sig  enhvert ansvar for deres varer., Men mon ikke en hvis jurist herinde kan svare på dette?

Uanset hvad de skriver kan de vel ikke stille køber dårligere end efter købeloven.

Jeg er meget sikker på, at YouSee har undersøgt forholdende INDEN de begyndte at sælge boksen.
Vores problem er oftes, at vi ikke læser, hvad der står på kvitteringen.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 18:28

Købeloven siger intet om, på hvilken måde sælgeren skal afhjælpe mangler, men blot, at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Forhandleren må således gerne henvise køberen til at kontakte en anden part, da dette ikke kan antages, at være en væsentlig ulempe for køberen.

Det er korrekt, at hvis man sælger en genstand på vegne af en anden, så er man som udgangspunkt ikke ansvarlig for mangler, men dette forhold er reguleret af kommissionsloven, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg er meget sikker på, at YouSee har undersøgt forholdende INDEN de begyndte at sælge boksen.

Vores problem er oftes, at vi ikke læser, hvad der står på kvitteringen.



Det skal du ikke regne med. Eksemplet med brugtvognsforhandleren kan ikke bruges, da det er kommisionshandel, hvilket køberen gøres opmærksom på i købsaftalen (tilsvarende med ejendomshandel).

Bliver køberne i telebutikkerne gjort opmærksomme på at de ikke indgår en aftale med telebutikken men med YouSee? Det er ikke nok at dette står med småt på kvitteringen efter at handelen er afsluttet.

Næste spørgsmål: kan man overhovedet bruge det trick? Umiddelbart tvivler jeg på det. Ellers ville vi formentlig se samme nummer med Xbox, iPod og andet skrammel hvor butikkerne gerne vil have kunderne til at reklamere direkte til producenten.

Et andet problem for TDC/YouSee: hvis aftalen ikke indgås med telebutikken, smager det af fjernsalg eller salg uden for det normale forretningssted, og så er der obligatorisk returret (flere muligheder).

Sandal: hvad mener du?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Købeloven siger intet om, på hvilken måde sælgeren skal afhjælpe mangler, men blot, at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Forhandleren må således gerne henvise køberen til at kontakte en anden part, da dette ikke kan antages, at være en væsentlig ulempe for køberen.


Jeg tvivler på at sælger kan pålægge forbrugeren at tage kontakt til en tredjepart, når varen er solgt fra en butik. Forbrugerens mangelbeføjelser er i forhold til sælger. Hvem der udfører reparationen kan principielt være lige meget, men hvis reparationen ikke forløber tilfredsstillende for køber (tid eller udfald), kan køberen i sagens natur ikke fremsætte krav om ophævelse af handelen overfor en tredjepart. Det kan kun gøres overfor sælger. Derfor vil jeg anbefale at alle mangelindsigelser går via sælger/butikken.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tvivler på at sælger kan pålægge forbrugeren at tage kontakt til en tredjepart, når varen er solgt fra en butik. Forbrugerens mangelbeføjelser er i forhold til sælger. Hvem der udfører reparationen kan principielt være lige meget, men hvis reparationen ikke forløber tilfredsstillende for køber (tid eller udfald), kan køberen i sagens natur ikke fremsætte krav om ophævelse af handelen overfor en tredjepart. Det kan kun gøres overfor sælger.

Jeg er helt enig. Forbrugeren kan altid fremsætte sine krav mod forhandleren. Forhandleren kan godt henvise til tredjepart, men hvis tredjeparten ikke opfylder forpligtigelsen på vegne af forhandleren, så kan forbrugeren altid gå til forhandleren.

Jeg ved ikke hvordan forholdet er mellem TDC Butikken og YouSee, så hvorvidt der er tale om et kommissionsarrangement, skal jeg ikke kunne sige, men jeg er heller ikke helt hjemme i kommissionsloven, så skal undersøge det nærmere, hvis det er.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 19:11
Nå men jeg har lige fået ombytter boksen - en spritny- der lige har opdateret softwaren , så nu er den igen som den gamle var før sen gik død....

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Købeloven siger intet om, på hvilken måde sælgeren skal afhjælpe mangler, men blot, at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Forhandleren må således gerne henvise køberen til at kontakte en anden part, da dette ikke kan antages, at være en væsentlig ulempe for køberen.

Det er korrekt, at hvis man sælger en genstand på vegne af en anden, så er man som udgangspunkt ikke ansvarlig for mangler, men dette forhold er reguleret af kommissionsloven, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her.

Tak for input :-). men var det netop ikke dette ALDI blev svinet til for i et forbrugerpogram for nyligt? (At henvise til tredjepart iforbindelse med reklamation). I den forbindelse var forbrugerstyrelsen da helt oppe i det røde felt..

vil da også mere at det er en væsentlig ulempe at man selv skal kontakte Yousee (kan virkelig være døden)+ besøge posthuset nogle gange..



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 10:43

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Men var det netop ikke dette ALDI blev svinet til for i et forbrugerpogram for nyligt? (at henvise til tredjepart iforbindelse med reklamation). I den forbindelse var forbrugerstyrelsen da helt oppe i det røde felt...

Det skal jeg ikke kunne sige, har ikke selv hørt om det, men hvis du har et link, så vil jeg meget gerne se det.

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Vil da også mere at det er en væsentlig ulempe at man selv skal kontakte Yousee + besøge posthuset nogle gange.

Mener du virkeligt, at et telefonopkald (som er gratis) og en (måske to, hvis forbrugeren ikke er hjemme, når postbudet kommer med pakken) på posthuset, er en væsentlig ulempe? Så går du vidst i lidt små sko



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Mener du virkeligt, at et telefonopkald (som er gratis) og en (måske to, hvis forbrugeren ikke er hjemme, når postbudet kommer med pakken) på posthuset, er en væsentlig ulempe? Så går du vidst i lidt små sko


Efter Forbrugerrådets http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed221/ - opfattelse har du altid ret til at indlevere produktet i den butik hvor det er købt (linket handler om Aldi).

For forbrugeren er det mere besværligt at kommunikere med en tredje part (producentgaranti eller serviceværksted). De er immune overfor dine trusler om ophævelse af købet hvis reparationen tager for lang tid eller klager til Forbrugerklagenævnet.

Et konkret eksempel: jeg havde en defekt Viewsonic monitor, hvor jeg fulgte forhandlerens råd om at benytte producentgarantien. Desværre viste det sig at Viewsonic ombyttede defekte skærme med gamle, reparerede ("refurbished") skærme, hvilket ikke er tilladt. Købeloven kendte de tydeligvis ikke, så efter at have spildt flere timer på de fjolser og deres telefonkøer, måtte jeg gå i flæsket på forhandleren, der startede med at påstå at det var en sag mellem mig og Viewsonic...
 


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 18:23

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Efter Forbrugerrådets opfattelse har du altid ret til at indlevere produktet i den butik hvor det er købt.

Denne opfattelse, er jeg så ikke nødvendigvis enig i, for har svært ved at se beskyttelseshensynet overfor forbrugeren. Forbrugerrådet skriver i den pågældende nyhed at:

Ifølge købeloven har forbrugerne ret til at aflevere varen til reparation, der hvor den er købt.

Problemer er bare, at det siger købeloven intet om. Den foreskriver blot, at sælgeren skal afhjælpe manglen (underforstået, at dette skal ske for sælger regning) og at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen.

Det vil ALTID være sælgeren der er den ansvarlige part, altså vil forbruger altid kunne gøre sine krav gældende overfor denne, uanset omstændigheder. Jeg har derfor svært ved at se, hvorfor forhandleren ikke må henvise forbrugeren til tredjepart (f.eks. et serviceværksted). Hvis tredjeparten ikke opfylder den forpligtigelse som sælgeren har i forhold til forbruger, så er det bare sælgeren der står med problemet.

Hvorvidt det er en væsentlig ulempe for forbrugeren, at blive henvist til en tredjepart, kommer selvfølgelig an på en konkret vurdering. Jeg har dog svært ved at se, hvor dette (proceduremæssigt) adskiller sig væsentligt fra en reklamation overfor en fjernsalgsforhandler, der netop også er reguleret efter købeloven. Her vil forbrugeren også skulle tage kontakt via telefon/e-mail og efterfølgende fremsende produktet til forhandleren. Den eneste forskel er således, at adressen skal være til tredjeparten og ikke direkte til forhandleren.

Jeg er almindeligvis forbrugerens mand, og det ville da også klart være hensigtsmæssigt, hvis købeloven direkte udtalte, at forbrugeren skulle kunne indlevere en reklamation på forhandlerens forretningssted, men når den ikke gør dette og når der ikke er et egentlig beskyttelseshensyn at tage højde for, så ser jeg ikke problemet i henvisning til tredjemand.

Men jeg tager muligvis fejl og hvis i har nogle gode argumenter for det modsatte, så revurderer jeg gerne mit synspunkt



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 18:29
TDC/YouSee HD boxen, er hvis endnu en OMér.

Har lige hørt (fra TDC/YouSee kunde service) at den bla. kke kan står
bland andet Hifi elektronik, det kan påvirke HD boxen, så den bla bliver
maget langsom til at skifte kanaler mm.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Ifølge købeloven har forbrugerne ret til at aflevere varen til reparation, der hvor den er købt.

Problemer er bare, at det siger købeloven intet om. Den foreskriver blot, at sælgeren skal afhjælpe manglen (underforstået, at dette skal ske for sælger regning) og at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen.

Har du checket Karnov og/eller lovens bemærkninger?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Har du checket Karnov og/eller lovens bemærkninger?

Nej, men disse er ikke egentlige retskilder, så de tæller ikke.

Men i Karnovs lovkommentar (note 538) står bl.a. følgende:

[..]... Sælger kan også vælge at lade afhjælpningen foretage på eget eller en tredjemands værksted. I så fald må køber, hvis det drejer sig om en mindre, let transportabel genstand, og reparationsstedet ligger i nærheden af købers bopæl, bringe den derhen og hente den igen... [..]

Altså kan sælgeren godt på pålægge køberen at indlevere produktet direkte til tredjemands værksted. Det er i hvert fald Karnovs holdning.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Men var det netop ikke dette ALDI blev svinet til for i et forbrugerpogram for nyligt? (at henvise til tredjepart iforbindelse med reklamation). I den forbindelse var forbrugerstyrelsen da helt oppe i det røde felt...

Det skal jeg ikke kunne sige, har ikke selv hørt om det, men hvis du har et link, så vil jeg meget gerne se det.

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Vil da også mere at det er en væsentlig ulempe at man selv skal kontakte Yousee + besøge posthuset nogle gange.

Mener du virkeligt, at et telefonopkald (som er gratis) og en (måske to, hvis forbrugeren ikke er hjemme, når postbudet kommer med pakken) på posthuset, er en væsentlig ulempe? Så går du vidst i lidt små sko

Sikkert ikke men har du selv prøvet at ringet til deres fejlservice? .. Det tager som regel en krig!!  og ens udbytte er som regel ubrugeligt...

Bruget sidste gang over 30 min på at fejlmelde min TV3 kanal.. Det eneste jeg fik ud at dette var at fik at vide at skulle købe et nyt scart kabel eller prøve at ringe igen senere når mere kompetente personer vat tilstede.



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Sikkert ikke men har du selv prøvet at ringet til deres fejlservice?

Nej, men jeg tager også kun stilling til det juridiske udgangspunkt.

 



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Sikkert ikke men har du selv prøvet at ringet til deres fejlservice?

Nej, men jeg tager også kun stilling til det juridiske udgangspunkt.

 

Men at skulle bruge 1 time på en ligegyldig tlf samtale må vel siges at være til ulempe?  

 




Print side | Luk vindue