Print side | Luk vindue

Postiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40272
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 23:55


Emne: Postiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk
Skrevet af: VTSKL
Emne: Postiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 13:17

Positiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk

Vil lige dele mine positive erfaringer med Cinemagic.dk, et firma der absolut udviser interesse for kunden, og gør en ekstra indsats.

Mit forløb er som følger.

Jeg køber for lidt tid siden et Pioneer 428Xd hos dem. De havde god pris, det er dansk forhandler, dansk garanti etc. Noget jeg gerne betaler lidt ekstra for.
Mit tv ankommer et par dage efter i perfekt stand. Det bliver monteret på min væg, indpakningen kasseret, og alt er lykke. .....toede jeg.
Efter en 7-10 dage kan jeg "mærke" mit tv ikke er stort nok. Købet føles ikke helt rigtigt i maven, hvis i forstår. det skulle ha' været et 508XD.
Jeg hører først i min omgangskreds om der kunne være interesse for et lækkert 42", det er der absolut, problemet er bare ingen kan stable 16K på benene.
Et par dage før mine 14 dages returret udløber, prøver jeg som skud i tågen at skrive til direktøren i Cinemagic, Henning Pedersen, hvor jeg forklarer min situation.
Henning svarer tilbage dag 15 efter mit køb. Altså de 14 dages returret er udløbet. Henning kan godt se mit problem, og sætter mig i kontakt med deres Kvalitetschef/Servicemanager André Petersen.

André Accepterer at tage mit 428XD tilbage selvom der er gået over 14 dage fra købsdato, og jeg har smidt indpakning ud. Forudsætningen er jeg køber det nye 508XD hos dem. Selvfølgelig!

Det næste problem var selvfølgelig at jeg havde kasseret den originale emballage (den koster ~1000kr). Efter lidt snakken frem og tilbage, foreslår André at jeg køber det nye TV på forhånd, de sender det til mig, jeg pakker det ud og sætter mit 428XD over i kassen, fylder den op med flamingochips, påsætter en retur pakke-label som Cinemagic sender med, og så ellers giver pakkeposten det med. Det bliver en udgift på 900 kr. i alt. 600kr i forsendelse, plus 300kr for den emballage jeg har smidt ud.

Jeg accepter den løsningsmodel og placerer en ny ordre på et 508XD. Det kom efter et par dage med en flink postmand. Postmanden gav endda en hånd med omkring pakning af det andet TV.

I dag har Cinemagic skrevet til mig hvor de bekræfter at have kontrolleret det returnerede 428XD, fundet det ok, samt overført beløbet for mit 428XD på min konto.

Alt i alt må jeg sige det har været en fornøjelse at handle hos Cimemagic. De har vist interesse og engageret sig i at løse det problem jeg havde, selvom de har været i deres gode ret til at sige bad-luck. Heldigvis var det ikke sådan.




Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 13:19
Rigtig fornem behandling

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hifreak
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 13:47
Rigtig fin service og god kundebehandling det er det der gør, at man gerne giver 1000 kroner ekstra 


Skrevet af: Callie
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 14:09

Dejligt med nogle anbefalinger. Vi er jo alle hurtige til at kritisere en forhandler, så det er rart, at du også giver dig tid til at rose én, når du bliver behandlet så fornemt som her...

Og var det samtidig en god oplevelse med PostDK, eller var det et andet firma, som "postmanden" kom fra?

God fornøjelse med TV'et.



Skrevet af: VTSKL
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Dejligt med nogle anbefalinger. Vi er jo alle hurtige til at kritisere en forhandler, så det er rart, at du også giver dig tid til at rose én, når du bliver behandlet så fornemt som her...

Og var det samtidig en god oplevelse med PostDK, eller var det et andet firma, som "postmanden" kom fra?

God fornøjelse med TV'et.

Ja syntes bare det mangler.....

Postmanden var fra post-dk.. han tog sig lige de 10 min til at hjælpe med at emballere.



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Dejligt med nogle anbefalinger. Vi er jo alle hurtige til at kritisere en forhandler, så det er rart, at du også giver dig tid til at rose én, når du bliver behandlet så fornemt som her...

Og var det samtidig en god oplevelse med PostDK, eller var det et andet firma, som "postmanden" kom fra?

God fornøjelse med TV'et.

Ja syntes bare det mangler.....

Postmanden var fra post-dk.. han tog sig lige de 10 min til at hjælpe med at emballere.

Han ville bare sikere sig at tv'et var ordentlig emballeret inden han tog det med hjem

Godt at høre om sådan en god oplevelse!



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 17:57
Lyder som en super service fra Cinemagic


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:


Et par dage før mine 14 dages returret udløber, prøver jeg som skud i tågen at skrive til direktøren i Cinemagic, Henning Pedersen, hvor jeg forklarer min situation.
Henning svarer tilbage dag 15 efter mit køb. Altså de 14 dages returret er udløbet. Henning kan godt se mit problem, og sætter mig i kontakt med deres Kvalitetschef/Servicemanager André Petersen.




øh ................... du har da "bare" fået den betjening du har krav på. Du har 14 dages returret på internetkøb. Og du starter returneringsprocessen FØR de 14 dage er forløbet. At butikken først svarer efter de 14 dage er forløbet skal da ikke komme dig til skade.


Skrevet af: VTSKL
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:34

Stampe, man skal returnere varen i samme stand som ny....

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

 



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Stampe, man skal returnere varen i samme stand som ny....

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

 



Jo men det fremgår ikke at du nævnte det i dit første henvendelse til butikken. Og man er noget jeg ikke må skrive her hvis man smider emballagen ud inden de 14 dage er gået.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:38

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: VTSKL
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.

Emballagen koster 1000kr er jeg oplyst om.



Skrevet af: VTSKL
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.

Ved hvad du mener ;-)

Har i aldrig før haft behov for emballage..............men husker da helt sikkert episoden.

(hvor gemmer man osse' lige en giga papkasse henne)



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.

Emballagen koster 1000kr er jeg oplyst om.

Selve emballagens værdi er uden betydning. Hvis emballagen har en væsentlig værdi/betydning for hvad selve produktet kan sælges for, f.eks. noget eksklusivt emballage til en parafume, så kan returretten bortfalde.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:47

Uanset hvad så er det noget svineri ikke at returnere i orginal embalage..

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 18:50

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

øh ................... du har da "bare" fået den betjening du har krav på. Du har 14 dages returret på internetkøb. Og du starter returneringsprocessen FØR de 14 dage er forløbet. At butikken først svarer efter de 14 dage er forløbet skal da ikke komme dig til skade.


Du skal have overdraget varen til en fragtfører inden for 14 dage (når du selv står for returforsendelsen), så det er faktisk ikke rettidigt.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Uanset hvad så er det noget svineri ikke at returnere i orginal embalage..

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....



I praksis kan dette problem ikke være særligt stort. Forbrugeren har ansvaret for at varen er pakket forsvarligt når den sendes retur (selvom forhandleren hæfter for varens hændelige undergang), og den opgave er ulige nemmere at løfte hvis man bruger originalemballagen.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du skal have overdraget varen til en fragtfører inden for 14 dage (når du selv står for returforsendelsen), så det er faktisk ikke rettidigt.

Enig, det fremgår af forbrugeraftalelovens § 19, stk. 2:

Stk. 2. Ved fjernsalg af varer, [...], skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.

Nej men det er mangel på respekt...



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 20:23

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.

Nej men det er mangel på respekt...

Det er muligt, men nu inddrager du folks personlige holdning. Jeg ville ikke have et problem i at benytte fortrydelsesretten, selvom jeg havde smidt emballagen væk. Fortrydelsesretten er fastsat ved lov og det må forhandleren så indberegne i salgsprisen.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: VTSKL
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 20:30

Planket fra Cinemagic.dk - Ud fra det som står, så jeg den manglende emballage som et problem........

FORTRYDELSESRET:
NÅR DU HANDLER HOS CINEMAGIC HAR DU 14 DAGES FORTRYDELSESRET, FRA DEN DAG DU MODTAGER VAREN. HVIS VAREN RETURNERES OG FORTRYDELSESRETTEN UDNYTTES KAN DETTE KUN SKE, SÅFREMT VAREN RETURNERES I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE SOM DA DU MODTOG DEN. FORTRYDELSESRETTEN BORTFALDER DERFOR, HVIS DU BRUGER VAREN PÅ EN MÅDE, HVOR DET ER HELT ÅBENBART AT BRUGEN FORMINDSKER VARENS SALGSVÆRDI VÆSENTLIGT.
NOGLE VARER KAN IKKE ANSES FOR AT VÆRE RETURNERET I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE, SÅFREMT VAREN IKKE HAR VÆRET HENSIGTSMÆSSIGT/ORIGINALT EMBALLERET VED RETURTRANSPORTEN OG DERMED KAN FORTRYDELSESRETTEN IKKE UDNYTTES.
ØNSKER DU AT BENYTTE FORTRYDELSESRETTEN REFUNDERER VI HELE KØBSSUMMEN, DU SKAL DOG SELV FOR UDGIFTERNE TIL RETURNERING AF VAREN.
HVIS DU HAR KØBT EN VARE VIA INTERNETBUTIKKEN HOS OS, HAR DU OFTEST RET TIL AT FORTRYDE KØBET. DU KAN FORTRYDE KØBET VED AT NÆGTE AT MODTAGE VAREN NÅR DEN LEVERES, VED AT SENDE DEN RETUR ELLER INDLEVERE DEN PÅ VORES ADRESSE. 

HVIS DU FORTRYDER KØBET TILBAGEBETALES KØBSSUMMEN TIL DIG VED EN OVERFØRSEL TIL DIN BANK. VED AT UDNYTTE RETURRETTEN SKAL DU OPLYSE REG. NR. OG KONTONR. HVORTIL KØBSSUMMEN EKSKLOVERFØRES. NÅR VI HAR MODTAGET VAREN RETUR OG KONTROLLERET, AT DEN LEVER OP TIL BETINGELSERNE FOR, AT FORTRYDELSESRETTEN KAN UDNYTTES, VIL VI OVERFØRE KØBSSUMMEN INDENFOR 14 DAGE.
DER YDES INGEN FORTRYDELSESRET PÅ TJENESTEYDELSER OG VARER, DER SKAL FREMSTILLES ELLER TILPASSES EFTER FORBUGERENS INDIVIDUELLE BEHOV.



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 20:40

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Ud fra det som står, så jeg den manglende emballage som et problem...

Jeg forstår godt, at du har fået den opfattelse og det er desværre også den almindelige opfattelse blandt både forhandlere og forbrugerne. Spørgsmålet har også været omtvistet i teorien, men forbrugerombudsmanden har fremsat nogle retningslinjer der angiver den retstilling jeg har beskrevet på forrige side.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 21:20

Jeg må give både Stampe og Sandal ret i, at du har opfyldt rettigtigt at du benytte dig af returretten.

At emballagen ikke behøves at være orginale når varen skal sendes retur.

Jeg midforstod bare at det var dig selv der betalte for retur af varen og ikke Cinemagic.

Jeg tolker Cinemagics betingelser som det kan være et problem at den org. emballage ikke følger med, bare varen er sendt tilbage i en hensigtmæsssigt emballage.

Jeg syntes at det dog er positivt at de finder frem til en løsningsforslag hvordan varen atter kommer retur til dem forsvarligt.

Det er nok ikke det nemmeste for en forbruger at finde en kasse der lige passer til en til 42" skærm. En banankasse ville nok ikke være hensigtsmæssigt



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 21:26

Oprindeligt skrevet af jessmoeller jessmoeller skrev:

Jeg må give både Stampe og Sandal ret i, at du har opfyldt rettigtigt at du benytte dig af returretten.

Det har jeg ikke sagt. Han har netop ikke rettidig benyttet sin fortrydelsesret, idet produktet skal tilbagesendes (eller overgives til fragtmand) inden de 14 dage er forløbet. Jeg har blot påpeget, at forhandleren ikke kan kræve, at produktet bliver returneret i original emballage.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af jessmoeller jessmoeller skrev:

Jeg må give både Stampe og Sandal ret i, at du har opfyldt rettigtigt at du benytte dig af returretten.

Det har jeg ikke sagt. Han har netop ikke rettidig benyttet sin fortrydelsesret, idet produktet skal tilbagesendes (eller overgives til fragtmand) inden de 14 dage er forløbet. Jeg har blot påpeget, at forhandleren ikke kan kræve, at produktet bliver returneret i original emballage.

Hov... Det var en fejl.

Det er rigtigt, jeg overså nogle indlæg, og især vedr. Jesperlunds indlæg af Forbrugeraftaleloven



Skrevet af: niepe
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.

Nej men det er mangel på respekt...

Det er muligt, men nu inddrager du folks personlige holdning. Jeg ville ikke have et problem i at benytte fortrydelsesretten, selvom jeg havde smidt emballagen væk. Fortrydelsesretten er fastsat ved lov og det må forhandleren så indberegne i salgsprisen.

Meget muligt men jeg er heller ikke jurist . Hvis denne 14 dages regel betyder højrere priser synes jeg helt bestemt at man skulle fjerne denne ret. Men det kunne jo også være derfor de udenlandske netpriser er væsentlig lavere end de danske ditto..

Hvorfor skal man have mulighed for at købe et produkt, bruger det og derefter returnere det i brugt tilstand? En handel må vel være en handel uanset om det er over internettet eller face2face..

+ jeg kender personligt flere der jævnligt "misbruger" denne ret.. De køber noget udstyr  som de kun skal bruge kortvarigt. Efter brug returner de varen og få deres penge igen.. Dårlig stil vil jeg mene..



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Meget muligt men jeg er heller ikke jurist. Hvis denne 14 dages regel betyder højrere priser synes jeg helt bestemt at man skulle fjerne denne ret. Men det kunne jo også være derfor de udenlandske netpriser er væsentlig lavere end de danske ditto.

Kan godt høre, at du ikke er jurist, for du ved tydeligvis ikke, hvad du skriver om. Fortrydelsesretten er en ret, der er vedtaget i EU-regi, hvorfor der i et hvis omfang er fortrydelsesret i hele EU. Eksempelvis har England 7 dags fortrydelsesret og Tyskland har 14 dage ligesom Danmark.

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Hvorfor skal man have mulighed for at købe et produkt, bruger det og derefter returnere det i brugt tilstand?

Når man købe noget over nettet (fjernsalg) har man ikke mulighed for at se varen på forhånd. Det kan derfor være svært at bedømme, om produktet faktisk lever op til ens forventninger. Derfor er der et beskyttelseshensyn ved fjernsalg og det er vel logisk nok (for de fleste).



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Kan godt høre, at du ikke er jurist, for du ved tydeligvis ikke, hvad du skriver om. Fortrydelsesretten er en ret, der er vedtaget i EU-regi, hvorfor der i et hvis omfang er fortrydelsesret i hele EU. Eksempelvis har England 7 dags fortrydelsesret og Tyskland har 14 dage ligesom Danmark.

 

Så lærte jeg også lige noget idag... (skide EU ).

Men du læser vist  ikke helt hvad jeg skriver.... Jeg skriver HVIS..

/niepe



Skrevet af: morteng
Skrevet den: 02-Juli-2008 kl. 22:56

Er ved at købe et tv på dba.dk som er handlet på cinemagic.dk i dec 07 (dvs. 1½ås reklamationsret endnu). Dog er emballagen smidt ud, hvordan står man mht. reklamationsretten når man ikke har original emballagen? Og hvem betaler fragt hvis det er gået i stykker?



Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 02-Juli-2008 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

... hvordan står man mht. reklamationsretten når man ikke har original emballagen? Og hvem betaler fragt hvis det er gået i stykker?

Original emballage er uden betydning (i enhver henseende) og forhandleren kan ikke kræve original emballage.

Afhjælpning ved reklamation skal ske uden omkostninger og uden væsentlig ulempe for forbrugeren. Det vil så altid være forhandleren der skal betale omkostningerne og når reklamationen omhandler en større genstand (f.eks. en fladskærm), så skal forhandleren afhente genstanden ved forbrugeren eller betale tredjemand for at gøre dette.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.



Print side | Luk vindue