Print side | Luk vindue

Pioneer DV-668 HDMI problem! LØST

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40403
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 16:49


Emne: Pioneer DV-668 HDMI problem! LØST
Skrevet af: Lau16
Emne: Pioneer DV-668 HDMI problem! LØST
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 14:09

Har lige købt et Pioneer 50" så jeg var spændt på hvordan min dvd-afspiller ville klare det nu overførslen skulle foregå via HDMI, har været ovenud tilfreds med scart billedet på ctr-skærm før.

Billedet er dog rigtig skidt, meget pixeleret  Syntes jeg har prøvet alle instillinger og factory reset ligeså. Billedet er fint via scart/S-video.

Billedet står knivskarpt fra min pioneer 550hx-s recorder på samme indgang med samme kabel

Skærmen siger den får 576P fra begge afspillere

Sgu ved at være lidt i vildrede, nogle der har en løsning på mit problem.

På forhånd tak

 

 

 




Svar:
Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 14:30

Prøv at sætte afspilleren til at outputte 720P i stedet for 576P.



Skrevet af: Perls
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 17:51
på 668'eren kan du så vidt jeg ved ikke skifte om, den hedder 720x576 hvis jeg ikke husker forkert. Tilgengæld er der mange andre instillings muligheder. Min står kniv-skabt med plug & play instillinger, jeg har dog nogle gange oplevet at billedet flimre (kraftigt) hvis HDMI kablet sidder lidt skævt, men det har du jo nok checket.

Mvh, Per 


Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af Perls Perls skrev:

på 668'eren kan du så vidt jeg ved ikke skifte om, den hedder 720x576 hvis jeg ikke husker forkert. Tilgengæld er der mange andre instillings muligheder. Min står kniv-skabt med plug & play instillinger, jeg har dog nogle gange oplevet at billedet flimre (kraftigt) hvis HDMI kablet sidder lidt skævt, men det har du jo nok checket.

Mvh, Per 

 

Det er nemlig rigtigt at man ikke kan skifte om  Har prøvet at resette den, men det ændrede problemet sig ikke af, desværre.

Jeg vil da lige lege lidt med kablet imorgen, har bare haft det ud så mange gange efterhånden, så jeg tror heller ikke det er det, men prøves skal det da.

 

 



Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 01-Maj-2008 kl. 14:45

Så har jeg prøvet det med stikket, det gav desværre ingen ændring  

Så nu er jeg helt på bar bund...

 

 



Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 17-Maj-2008 kl. 19:56

Så fandt jeg problemet  

Under video justering stod den til direct, som skulle køre signalet videre uden behandling, ihvertfald ifølge instruktionsbogen, det viste sig ikke at være rigtigt.

Prøvede så at lave min egen memory1 indstilling, hvor pure cinema var sat til OFF. Det løste problemet

 

 




Print side | Luk vindue