Print side | Luk vindue

Ny firmware til Benq w5000?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40638
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 16:46

Emne: Ny firmware til Benq w5000?
Skrevet af: geuken
Emne: Ny firmware til Benq w5000?
Skrevet den: 05-Maj-2008 kl. 14:53

Der skulle vel aldrig være nogen der ved lidt om, hvornår den nye firmware til Benq w5000 skulle ankomme til DK? Og hvad den skulle indbefattet af fortræffeligheder?

Bedste hilsner fra,

Geuken

Svar:
Skrevet af: BigPic
Skrevet den: 05-Maj-2008 kl. 22:01

Den skulle være kommet så vidt jeg ved, og den skulle bla. omfatte opdatering af 24p bug der var på den.

Men jeg har også læst på AVS Forum, at der skulle være nogle problemer med at man ikke kan slå overscan på 0, på den nye opdatering, men om det bare er et rygte eller om der er hold i det ved jeg ikke.

Men ring eller skriv til Otto elller Christian, så kan de nok fortælle dig helt præcist hvor og hvorledes.

Mvh

-------------
http://www.bigpic.dk - www.bigpic.dk Hjemmebio galleri, forum, quizzer og meget mere.

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 13:47

og når du får svaret, så lad os andre få det, for jeg går selv og venter spændt på at kunne se denne opdaterede version til en demo, hvor den er kalibreret

Nikolaj

Skrevet af: BigPic
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 14:35

Jeg har fundet ud af at det var en forholdsvis ny opdatring 1.08, hvor der også var et problem med overscan, dette skulle dog være løst på den helt nye firmware 1.12 som er lige på trapperne. Deslige er problemet med billedstøj også afhjulpet væsenligt på firmware 1.12

Der er også stadig usikkerhed om farten på farvehjulet er rette op. I tidligere firmware versioner, begynder projektoren at larme voldsomt og blinke i farver hvis sætter multiplier x3 som svare til speed x6 på farvehjulet.  Justeringer på farvehjulet kan gøres i service menuen, som man kommer ind i ved at gå over på Info i menuen derefter trykker man op, ned,op, ned på piletasterne, hvorefter man kommer ind i service menuen hvor man vælger Color wheel multiplier.

Jeg har selv en BenQ w5000 stående hjemme for tiden, med den første firmware installeret, projektoren er kalibreret af Otto, jeg må sige den virkelig er pengende værd påtros af de små julelege den laver. Jeg har efterhånden set en del projektore i den prisklasse og jeg trivler kraftigt på man finder en bedre billede og overall projektor i den prisklasse. Jeg håber at BenQ lige får rettet op på de sidste problemer med farvehjulet, for så bliver det en projektor der bliver meget svær at komme uden om.

-------------
http://www.bigpic.dk - www.bigpic.dk Hjemmebio galleri, forum, quizzer og meget mere.

Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 16-Maj-2008 kl. 10:44
Den nye firmware 1.12 bliver endeligt testet i næste uge og bliver efterfølgende sendt til recordere.dk til den endelige anmeldelse.
Den de lige har modtaget med 1.08 gør det meget bedre en de tidligere, men de sidste fejl, forventes at blive rettet.

De kunder som har købt en W5000 af mig får den opgraderet uden beregninger. Der bliver bare sendt en pakke label til dem og efter en lille uges tid kommer den tilbage med den endelige firmware på

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.

Skrevet den: 16-Maj-2008 kl. 17:39

Super. Tak for informationerne.  Så kan jeg jo bare glæde mig til at update firmewaren til 1.12.

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 22:36

Er der nogle som har fået testet lidt med den nye 1.12 firmware og hvad er forskellen evt.?

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 14:13

Kære CSN teknik,

Du skulle vel aldrig havde fået den nyeste firmware til Benq w5000? Hvis ja, vil mange sætte pris på en melding fra dig omkring dine oplevelser af forskelle, forbedringer og om det kan betale sig at updatere FM.

Bedste hilnser fra,

Geuken

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Kære CSN teknik,

Du skulle vel aldrig havde fået den nyeste firmware til Benq w5000? Hvis ja, vil mange sætte pris på en melding fra dig omkring dine oplevelser af forskelle, forbedringer og om det kan betale sig at updatere FM.

Bedste hilnser fra,

Geuken

det eneste der skulle være rettet ,er det issue der var når man gik fra 24 hz til 50hz under samme fremvisning,så kom der grønne skygger.jeg venter til der kommer noget mere drastisk.

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Kære CSN teknik,

Bedste hilnser fra,

Geuken

det eneste der skulle være rettet ,er det issue der var når man gik fra 24 hz til 50hz under samme fremvisning,så kom der grønne skygger.jeg venter til der kommer noget mere drastisk.

kan lige tilføje at Otto kalibredede min Benq w5k igår.Det støj som der har plaget mig lidt, og mange andre,blev voldsomt reduceret efter kalibrering.Så meget at jeg syntes ikke længere at det er et issue.jeg Havde selv prøvet med hd dve,men der er langt vej til det billede jeg har  nu ,i forhold til før kalibrering.benq uden kalibrering er det samme som en ferrari med tagbegagebærer og stænklapper

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 17:55

jeg kører med firmware version 1.08! skal jeg opdatere eller vente lidt?

Skrevet den: 16-August-2008 kl. 12:46

jeg kører med firmware version 1.08! skal jeg opdatere eller vente lidt?

jeg ville opdatere.den version du har kan man ikke sætte overscan til 0,

Print side | Luk vindue