Defekt YouSee Samsung HD boks?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40673
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 02:09
Emne: Defekt YouSee Samsung HD boks?
Skrevet af: [KaptajneN]
Emne: Defekt YouSee Samsung HD boks?
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 11:44
Har fået et alvorligt problem med min Yousee HD boks. Det startede med at boksen frøs og jeg derfor måtte tage strømmen, derefter er billedet blevet meget underligt(se billeder nedenfor). Det skal siges at det kun er over HDMI at billedet er blevet lilla, over scart virker det fint. Har prøvet med et andet HDMI kabel, samt tjekket med forskellige hdmi porte på mit tv(Pio 4280XD), min PS3 sender stadigvæk et normalt billede, så det synes at være samsung boksen der er problemet. Har også prøvet at resette til fabriksinstillinger, men intet hjælper
Nogen der kender til en løsning, eller skal den fejlmeldes?
HDMI:
SCART:
|
Svar:
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 12:08
..
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: anoz
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 16:43
Jeg lytter lige med, for jeg har et problem, der ligner en lille smule og så alligevel ikke. Har en HTPC, der er tilsluttet med hdmi til min Denon 4308 og derfra videre op til tv'et med hdmi. Hvis jeg har valgt at sende htpc-signalet til mit tv via denon'en og skifter over på min ps3 på denon'en og derefter tilbage på htpc'en igen, så får jeg også et billede med et lilla/lyserødt skær... så umiddelbart er det ikke nødvendigvis din yousee-boks, der €%&"€% op.
mvh anoz
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 17:09
Prøv at slukke for Box, Bag på.
Ta korte ud.
Søre for at den står lang væk fra andet elektronik, da boxen er meget
følsom over for dette.
Gør derefter:
Tænd for boxen, bag på.
Sæt korte i.
Vente til den er færdig med at updater FW.
Hvis dette ikke hjælper, er det en bytter.
|
Skrevet af: [KaptajneN]
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 19:38
Har prøvet alle former for reset af boxen, men intet hjalp.
Har nu endelig fundet problemet, det viste sig af være mit tv(Pio 4280XD. Billedet blev normalt efter jeg gik ind og ændrede disse instillinger: Home Menu->Valg->HDMI Indgang->Video->AUTO, min stod på "Farve-4"(RBG 0-255) i stedet for auto.
Det underlige er bare at det har kørt fint med Farve-4 instillingen før
Forresten er instillingerne til TV'et, dem som ligger i "Pioneer 8G Owners Thread" tråden på avforums.com
Update: Kan se på avforums at Farve-4 bare er noget der skal vælges på den HDMI indgang hvor man har sin PS3 tilsluttet.
|
|