Print side | Luk vindue

Lyd problemer - PC til PZ85E via HDMI

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40695
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 22:28


Emne: Lyd problemer - PC til PZ85E via HDMI
Skrevet af: Sparrow
Emne: Lyd problemer - PC til PZ85E via HDMI
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 19:41

Nu har jeg fået mit HDMI kabel, men kan ikke få lyden med fra pc'en til tv'et. Er der nogen, der har et forslag til, hvad det kan være og hvordan man løser problemet?




Svar:
Skrevet af: SuperJunior
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 19:51
Hvilket OS benytter du dig af?

Hvis det er vista, så kan det være du kan gå ind i indstillingerne for afspillingsenheder, og derefter vælge SPDIF som standardenhed. Søg evt. efter lignende her på forumet, da der lige har været et spørgsmål angående dette.

-------------
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2


Skrevet af: Stormers
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 19:56

Hvilket grafikkort bruger du?

Jeg er selv lidt interesseret i dette TV. Hvilken opløsning kører du med når du tilslutter via HDMI?



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 20:18

er ikke i nærheden af min egen pc, derfor kan jeg ikke give info om grafikkortet. Bruger windows XP media edition.

 



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 22:04

Grafikkortet er navida GeForce Go 7600.

Kan desværre ikke finde spdif nogen steder under lyd-egenskaber.



Skrevet af: Stormers
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 22:12

Kan se at du må have en Laptop. Dem ved jeg desværre ikke hvordan man får lyd overført fra.

Kan du se om du køre med 1920*1080 i opløsning?



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 18:47

1920 *1080 skifter opløsningen til automatisk.

Andre forslag til løsning af problemet??



Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 19:10

Hvilken computer er det?



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 19:13

du skal ind i kontrolpanel - egenskaber for lyd - og ind på trejde fane der beskriver hvilken enhed der skal bruges til output af lyd - her skal være en dropdown box hvor du kan vælge mellem 2 forskellige enheder, nemlig om lyden skal sendes ud gennem lydkortet eller gennem grafikkortet. Det kan godt være det ikke heder spdif - men så hedder det noget andet - prøv lige at kigge og fortæl hvilke 2 muligheder du har.

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 19:24

Det ville måske hjælpe lidt hvis du skrev hvad laptop du bruger????



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 07-Maj-2008 kl. 20:18

Der er de her 3 muligheder

Conexant High Def  Audio

Bluetooth audio og

Bluetooth højkvalitetsaudio

Det er en HP Pavilion dv9000 med windows XP media edition og grafikkortet er navida GeForce Go 7600.

Kan ikke helt finde ud af hvilket lydkort.



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

du skal ind i kontrolpanel - egenskaber for lyd - og ind på trejde fane der beskriver hvilken enhed der skal bruges til output af lyd - her skal være en dropdown box hvor du kan vælge mellem 2 forskellige enheder, nemlig om lyden skal sendes ud gennem lydkortet eller gennem grafikkortet. Det kan godt være det ikke heder spdif - men så hedder det noget andet - prøv lige at kigge og fortæl hvilke 2 muligheder du har.

 

Undrer mig over hvorfor jeg ikke kan se de to eller lignende muligheder, der bliver nævnt her!!?



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Sparrow Sparrow skrev:

Nu har jeg fået mit HDMI kabel, men kan ikke få lyden med fra pc'en til tv'et. Er der nogen, der har et forslag til, hvad det kan være og hvordan man løser problemet?

En god ide er måske lige at nævne, at blot fordi du har HDMI kabel i, så er det ikke sikkert du kan trække lyden med igennem der. Så derfor skal der nok et andet kabel til, eksempelvis SP/dif, (optisk eller coax).

Dernæst skal du i dit kontrol panel for lydkortet angive, at lyden skal sendes ud via dette. Der bør være et ikon nede i højre hjørne der angiver dit connexant lydkort (kontrolpanel).

Alternativ kan du sætte et analogt kabel imellem, og køre lyden ud ganske som normalt, hvis ellers TVét kan håndter lyden fra analog kilde samtidig med billed fra HDMI.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Sparrow Sparrow skrev:

Der er de her 3 muligheder

Conexant High Def  Audio

Bluetooth audio og

Bluetooth højkvalitetsaudio

Det er en HP Pavilion dv9000 med windows XP media edition og grafikkortet er navida GeForce Go 7600.

Kan ikke helt finde ud af hvilket lydkort.

Ok

Conexant HD audio er dit lydkort - du kan få lyd ud fra dette med et minijack til stereo phono kabel der trækkes mellem din laptop (fra minijack udgangen der også bruges til hovedtelefoner) og din skærms 2 phono stereo inputs. Din laptop har muligvis ikke spdif udgang medmindre den sættes i en dockingsstation. Men måske den har spdif udgang, i såfald skal du benytte denne til lyden istedetfor HDMI, kig efter et rundt coax eller lille firkantet optisk udgangs stik på din laptop - hvis dette findes skal du bruge dette som lydudgang og forbinde til din surround receiver (ikke dit TV)

De to andre på listen er bluetooth audio der benyttes hvis du har et bluetooth headset - disse skal du ikke bruge.

Der mangler en mulighed mere - nemlig noget med "Nvidia et eller andet" der skal angive mulighed for lyd ud gennem HDMI - det kan skyldes at du mangler at installere nogle drivere fra Nvidia, prøv evt. at opdatere til nyeste drivere. Men det kan også skyldes at der ikke er understøttelse for HDMI lyd - det mener jeg dog der skal være med dit grafikkort.

Edit:

kiggede lige på noget manual fra dette link

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00771281.pdf - http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00771281.pdf

Her kan man læse et Hovedtelefon udgangen kan bruges som spdif udgang med enten et mini toslink kabel eller en adaper.

Der er ikke lyd med over HDMI - så du skal bruge denne minijack udgang, enten med et minijack til stereo phono til din skærm, eller med et mini toslink kabel til en surround receiver.



-------------
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)


Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 21:12

Hedder den andet end 9000 jeg tænker på 9000eu eller 9000ea Da der findes mange forskellige modeller

Hvor ser du der ikke er lyd over hdmi Popcorn?????



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 19:09

Beklager denne sene tilbagemelding. Har været ud af landet i lars tynd skides mark uden internet. Nu er der også sket et eller andet med pc'eren så det kører for mig .

Kan slet ikke logge ind på windows. Der er gives nogen valgmuligheder som start i safe mode, normalt, sidst kendte fungerende tilstand osv, men uanset hvad jeg vælger så dukker der en blå skærm op med teksten om, windows har "opdaget" et problem osv. med en tek. info. Kan slet ikke komme videre.

Tror ikke pc'eren hedder noget med bogstaver. Købte den fra USA og valgte selv nogen ektra ting til den.



Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 19:19
Prøv sidst kendte tilstand


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 19:27
Det har jeg prøvet flere gange, men uden held.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 19:35

 

 Kunne tyde på at den skal geninstalleres. HDD kan også være stået af.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 19:46
Har prøvet at køre HD check via Setup i start billedet og der skulle ikke være noget, men kan ikke udelukke det. Der ligger bare så mange billeder osv, som jeg ikke har taget back up af, derfor vil jeg helst bruge en anden metode hvis muligt i stedet for geninstallation.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 19:51

 

 Så må du montere HDDen i en anden PC, under et andet OS, og få dine filer ud.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 20:09
er det da lige til, når vi taler om bærbar?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 20:16

 

 Det er lidt vanskeligere end hvis det var en stationær, da den må tilsluttes externt i stedet for i PCen.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 20:19
så skal man vel have et specielt kabel, ikkke? ved du hvad det hedder og hvordan det ser ud?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 20:26

 

 Det kan givetvis kun gøres via en USB tilslutning, og kræver et USB HDD kabinet til at montere den i.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 20:28

oh ok. gider du at sende et link fra edbpriser, så jeg ikke vælger noget forkert? Tak.

Edit.

Alstå kun hvis det ikke er for meget forlangt.



Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 20:45
du skal lige finde ud af om det er en sata (seriel ATA) eller en PATA (parallel ATA) harddisk inden du bestiller et usb kabinet.

Her er et par links. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307206&searchArea=&Soegeord= - SATA Kabinet   http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=86230&searchArea=&Soegeord= - PATA Kabinet



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 21:10

det er en sata, men har lige sammenlignet den med min kammerats sata og fandt ud af, at min er lidt længere og tilslutnings delen er anderledes. Hans tilslutnings-del er nærmest en plade og min tilslutnings-del består af små tynde plader. Kan boxen så bruges i begge tilfælde eller hvordan hænger det sammen?



Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 19:47
Jeg kan garantere dig at der KUN er 2 standarder for tilslutning af 2.5" harddiske. Så det 100% at det enten er en PATA eller SATA.

I nogle tilfælde laver producenterne deres egne stik til sammenkobling af HDD og bærbar, men det kan man som regelt skrue af.


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 19:51
Og forresten, hvis det er en SATA kan du jo bare sætte den direkte på en SATA forbindelse i  en stationær PC.

Det er jo kun 2.5" PATA stikket, der er anderledes end std. Parallel IDE


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 22:01

Nu når jeg tænker på min gamle desktop, så husker jeg, at den havde samme stik som HDD'en på min bærbar. Gid du havde mindede mig om det inden kl. 14. Har geninstalleret windows igen, besværligt og spild af en del data. 

Men ellers mange tak



Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 19:09
Har du osse formateret eller bare installeret windows på samme drev som før?????


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 19:34
jeg smed recovery cd'en i og den formaterede automatisk...


Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 19:37
Pisse ærgeligt. Men har du fået lyd ud gennem hdmi?


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 19:39

det er ærgeligt, men det sker vel en gang i mellem.

Nej det har jeg ikke, . Er ikke sikker på at det kan lade sig gøre at få lyd ud af det.



Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Sparrow Sparrow skrev:

Tror ikke pc'eren hedder noget med bogstaver. Købte den fra USA og valgte selv nogen ektra ting til den.

Der findes mange forskellige modeler. For inde på hp support når man søger på dv 9000 kommer der så mage frem http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=da&h_cc=dk&cc=dk&h_page=hpcom&lang=da&h_client=S-A-R302-1&h_query=Pavilion+dv9000&submit.x=6&submit.y=10 - http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=da&h_cc=dk& amp;cc=dk&h_page=hpcom&lang=da&h_client=S-A-R302 -1&h_query=Pavilion+dv9000&submit.x=6&submit.y=1 0

Du  kan finde ud af det ved at hente det her program http://www.lavalys.com:8081/everestultimate450.exe - http://www.lavalys.com:8081/everestultimate450.exe  så står det under computer, dmi system....



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:13
Der står følgende: HP Pavilion dv9000 (EY797AV#ABA)


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:21

jeg kan huske, at der stod HP Pavilion dv9000t på siden, da jeg købte den.

Edit:

I en mail skriver HP: HP customizable Notebook PC  Pavilion dv9000t
EZ379AV



Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:35

okey tak kigger lige på nettet

 



Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:51

Hvad version er dit grafikkort? Det kunne være den skulle opdaters



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:56

NVida GeForce Go 7600

BIOS Streng: Version 5.73.22.50.16

Driver: 6.14.10.8638 - nVIDIA ForceWare 86.38



Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 22:01

Hell fu****g yeah.... Det lykkedes. Opdaterede driverene for Grafikkortet og lydkortet via HP's hjemmeside og prøvede igen og vuptii så var der lyd med.

1000 tak skal du have wizdk79, især for ikke at give op og presse mig lidt , du fortjener en kold øl, 

og tak til jer andre selvfølgelig også



Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 22:53
Det var så lidt. God Fornøjelse


Skrevet af: kp8]
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 10:20
Lykkedes det dig at få både lyde og billed ud af hdmi udgangen?


Skrevet af: Sparrow
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 19:21
Ja det gjorde det. Prøvede i starten at opdatere driverne via Device manager uden held også gik jeg på forskellige sider og prøvede at opdatere driverne, men uden held. Til sidst opdaterede jeg driverne via HP's hjemmeside også virkede det hele. Prøv at opdatere dine drivers via producentens hjemmeside.



Print side | Luk vindue