Print side | Luk vindue

EL-spareskinne

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40879
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 05:59

Emne: EL-spareskinne
Skrevet af: matv88
Emne: EL-spareskinne
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 14:55
Hejsa!..

Jeg har købt en af disse til mit tv, og er blevet i tvivl om hvad formålet med en sådan er.

Tv'et er tilsluttet "master" stikket og ps3, anlæg etc er tilsluttet de resterende stik..

Når jeg slukker for tv'et, er det så meningen at anlæg og ps3 også slukker og går på standby, eller skal strømmen til disse slukkes helt når jeg slukker for tv'et?..

Selvom tv'et slukkes (standby) eller slukkes helt sker der intet med de resterende enheder.

Nogle af jer der har en el-spareskinne hvor lortet virker?

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor

Svar:
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 15:04

Oprindeligt skrevet af matv88 matv88 skrev:

Hejsa!..Når jeg slukker for tv'et, er det så meningen at anlæg og ps3 også slukker og går på standby, eller skal strømmen til disse slukkes helt når jeg slukker for tv'et?

Det er meningen, at når du slukker tv'et (standby), så afbryder elspareskinen strømen til de øvrige enheder. Disse slukker således helt, hvorved man sparer standby strømforbruget.

Oprindeligt skrevet af matv88 matv88 skrev:

Selvom tv'et slukkes (standby) eller slukkes helt sker der intet med de resterende enheder.

Det kan tænkes, at tv'ets strømforbruget ikke falder lige med det samme, hvorfor der godt kan gå noget tid, før elspareskinen afbryder de øvrige enheder. Du kan selvfølgelig også have fået en defekt elspareskinne. Her i huset virker det i hvert fald efter hensigten.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet af: matv88
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 17:44
hmm okay.. tak for svar.

skidtet må være defekt så

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor

Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 23:01
Jeg overvejer også lidt at anskaffe mig sådan en skinne, men hvis jeg smider TV i master og fx receiver i et af de andre stik. Hvad så når man bare vil høre musik?

Skrevet af: nybym
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 23:10
og hvad hvis man så kun skal bruge FM-tuneren?

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 19:57
nogen som ved det?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:08

For at sige det firkantet, du kan ikke både blæse og have mel i munden. Det er udstyret i Master stikket der bestemmer om der skal være tændt eller slukket, så er det TVet, så er der først tændt når det er tændt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:14
men så sætter man jo master til sin reciever.

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:21

Så har du jo problemet med at bruge TVet når der ikke er tændt for Reciveren. Pest eller Kolera.? Løsningen må være 2 spareskinner en til Audio udstyret, og en til TV, DVD o.s.v.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:26
nu har jeg en plan om at alt i mit setup skal køre gennem receiveren

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:30

Så kan det jo ikke være anderledes, end at alt er tændt når den er det.

-------------

Print side | Luk vindue