Print side | Luk vindue

CineZirio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40992
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 20:45

Emne: CineZirio
Skrevet af: zirio
Emne: CineZirio
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:45
Efter et års pause på bioen, er jeg tilbage på banen.
Der er kommet nogen finjusteringer, som har gjort bioen lidt mere interessant. Hvis Du vil se mere, så kig på side 9.

Update d. 23 Juli

Side 9 - Billeder af Hardwaren + lidt software
- Nyt TV = Panasonic TH-P50X10Y
- PS3 = PS3 Slim
- Remote = Philips Pronto RU960

Side 7 - Billeder af fronthøjtalere + lysskildt

STOR UPDATE S. 5 - Nye Pics af systemet

Side 4. NYE BILLEDER

Side.4 - Nye højtalere

Jeg har bygget hele min bio om, nu er den færdiggjort med et 7.1 System fra Elac, men tilhørende Custom Cables.

Udstyret er følgende:

Hifi-udstyret
Panasonic TH-P50X10
Playstation 3
Toshiba HD-XE1
Onkyo TX-SR875
Sanyo Z4

H�jtalere:
Elac FS 247
Elac 133x4
Elac CC 241
Velodyne SPL-1200 Ultra

H�jtalerkabler:
Front:    CSN-Custom Cables (Singlewire)
Center: CSN-Custom Cables (Singlewire)
Side:     CSN-Custom Cables (Singlewire)
Rear:     T-hansen kabler 4mm
Sub:      Supra Sublink Y-kabel

Udstyrets kabler
Supra HT100 2m
Supra HT100 15m
Nordost Wyrewizard HDMI

Svar:
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 20:57
Ser godt ud Henrik...
Er sgu lidt misundelig! Må se at få mig en projektor. Men nu har jeg jo lige opgraderet på lydsiden, så det må vente...
Tillykke med det!
Det er iøvrigt en flot løsning du og din mor har fået skruet sammen med det gardin!

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: nybym
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:02
hvad er det den indeholder?

det er godt ud...

Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:04

Det er noget fint udstyr du efterhånden har fået samlet sammen.

Det er en super ide med stoffet bag skærmen, da det både giver en mørk baggrund og lyddæmper.

Du burde næsten smide en udstyrsliste ind.

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:16

Ser godt ud! Jeg går også og tænker lidt på en projektor

Det ser ud som om dit lærred bølger lidt. Kan det ikke ses når du ser film?

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:17
Tak for ordene drenge!..

Det har virkelig hjulpet, det med lagnet, angående den sorte baggrund!...Skærmene får virkelig et mere markant billede, angående farverne!..Og løsningen kostede kun 400 kr!.....

Så fik jeg smidt Listen ud...

BTW Andy tillykke med din film, der er kommet i bio'en, den er virkelig fed!..

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:20

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Hvad tænker du på?

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hvad tænker du på?

Det er vel den nye Ironman film...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:27

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det er vel den nye Iranman film...

Nå ja selvfølgelig, sad og tænkte på noget til min egen bio herhjemme

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Det er vel den nye Iranman film...

Nå ja selvfølgelig, sad og tænkte på noget til min egen bio herhjemme

Det ville måske  være meget passende, med en plakat fra en bio??...Men nu var det, som skrevet i overstående, filmen jeg tænkte på!..

Jeg har planlagt lidt fornyelse!..Et helt sæt med Elac, jeg skal ned og hører det hos Christian, på et tidspunkt!...Men det er ikke en plan der står på programmet, lige med det samme!..Først nogle måneder frem i tiden!..

Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 21:57

Det ville måske  være meget passende, med en plakat fra en bio??

Passer vist ikke lige ind i min stue :)

Overvejer om jeg skal bestille denne her, Life size (1:1) efter formen der er brugt til dragten i filmen. Der er endda LED lys i øjene

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-Maj-2008 kl. 00:14
Hvor køber man egentlig sådan nogle ting fra? ebay?

Skrevet den: 15-Maj-2008 kl. 08:27

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvor køber man egentlig sådan nogle ting fra? ebay?

Ovenstående ligger i cirka 5.000 kr. med fragt, moms og told. Der findes en masse sider som sælger sådan noget, jeg kan dog ikke lige huske dem i hovedet, sidder ved kærestens computer.

Skrevet den: 20-Maj-2008 kl. 21:33
Så blev der opdateret med lidt nye billeder!...

Jeg kan ikke se at læreddet bølger, når jeg ser film. Med mindre jeg går over og rykker i det!..

Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 21-Maj-2008 kl. 10:21
Så mangler du jo bare at få nogle af dine bioskilte op, og måske et par stykker med lys i

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.

Skrevet af: Voodoodolphins
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 13:16
Jeg synes du skulle få fjernet klistermærkerne på dit tv

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 21:32
respekt for hvad du har kunnet samle sammen, når du er under uddannelse. det ser sku godt ud.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 21:45
Ja det er sq vildt. Og den onkyo 875'er uha, hvis jeg havde 12.000kr der stod jesper på, var det sådan en pengene gik til

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 21:57
Hvis der står jesper på dem er de jo nok ikke så meget værd skal du se

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 21:58

Oprindeligt skrevet af Voodoodolphins Voodoodolphins skrev:

Hvis der står jesper på dem er de jo nok ikke så meget værd skal du se

Det navn er så undervurderet

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 16:35
We got like very identical setups Furious.... på nær du har bedre HT'er og får et bedre tv he he...

Jeg har tænkt på at købe et sæt 2.8 suite og så bruge mine nuværende fronts som bag HT... vil nemlig gerne have lidt mere fylde i stereo

Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 14:43
Tak for ordene drenge, anerkendelse er jo altid er god ting

Jeg nogle har tingene har jo ikke været særlig billige, men jeg har sgu arbejdet mig op til det setup, jeg står med idag, og jeg er ikke færdig.

Den står på udskiftning af alle højtalere, højst sandsynligt til noget Elac.

VoodooD = du har selv et rimelig fedt setup, men syndt at det er den NAD, der skal trække det hele.

Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af Voodoodolphins Voodoodolphins skrev:

We got like very identical setups Furious.... på nær du har bedre HT'er og får et bedre tv he he...

Jeg har tænkt på at købe et sæt 2.8 suite og så bruge mine nuværende fronts som bag HT... vil nemlig gerne have lidt mere fylde i stereo

Det kunne da være cool at gøre hvis du har pladsen til det. Og 2.8 spiller bare kanon, synes jeg i hvertfald

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 27-Juli-2008 kl. 17:59
Så nu har jeg ingenting.

Nu er jeg i besiddelse af et 0.1 Setup, nogle der vil hjem til test?

Skrevet den: 27-Juli-2008 kl. 18:03
hvor har du dog gjort af det?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 27-Juli-2008 kl. 18:13
Hehe, Zirio havd er der gået galt for dig, eller kunne du ikke få bas nok,
eller også har du ødelagt din hørelse, så du kun kan høre alt under 50Hz

Skrevet den: 27-Juli-2008 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hehe, Zirio havd er der gået galt for dig, eller kunne du ikke få bas nok,
eller også har du ødelagt din hørelse, så du kun kan høre alt under 50Hz

Jeg har ganske enkelt solgt mit Setup

ST du ramte lige sømmet!

Grunden til at jeg sælger mit setup, er at jeg i længere tid har gået med tanken om at skifte det ud. Syntes ikke lyden var særlig deltajeret, når jeg så film. Så var jeg nede hos CSN-teknik, i en anden forbindelse hvor jeg skulle høre et par Elac 247. Så måtte jeg selvfølgelig også lige høre de små 133, som kører på fælleskøbet, og jeg ekstremt overrasket. Så derfor har jeg snakket med en af mine venner, også håber vi på fælleskøbet.

Så indenfor 1 måneds tid, burde jeg have et setup der ud som følgende:

4 x Elac BS 133

1 x Elac CC 201

Sådan ser det i hvert fald ud, indtil videre. Men det kan muligvis være, jeg kan få ombyttet centeren, til en 241 i stedet, men så skal der selvfølgelig nogle ekstra penge til, men det må fremtiden vise.

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 27-Juli-2008 kl. 18:42
Zirio du burte måske vente til Onkyo 906 komme på market, da Onkyo
905 kan noget, som mange ander surrund forsærker ikke kan, og da du
skriver at du mangle deltajeret, når du ser film, her er Onkyo 905 uden
konkurrance, måske kan CSN-teknik lev. en demo udgave af Onkyo 905,
en god ide er at bruge CSN-Teknik´s kabler, for lige at få det sidse på
plads

Skrevet den: 27-Juli-2008 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Zirio du burte måske vente til Onkyo 906 komme på market, da Onkyo
905 kan noget, som mange ander surrund forsærker ikke kan, og da du
skriver at du mangle deltajeret, når du ser film, her er Onkyo 905 uden
konkurrance, måske kan CSN-teknik lev. en demo udgave af Onkyo 905,
en god ide er at bruge CSN-Teknik´s kabler, for lige at få det sidse på
plads

Ja det kunne vel godt være, men nu er jeg rigtig glad for min 875, så den behøver jo ikke skifte ud.

Jeg har sandelig også tænkt mig at prøve lidt CSN-teknik-kabler, og hvis det lyder som forventet, så bliver de også indkøbt

Skrevet den: 04-August-2008 kl. 16:44
Så kom udskiftning.

Så fik jeg mine Elac-højtalere fra recordere's fælleskøb, og hvor spiller de bare genialt. Der er simpelthen så meget knald på de små højtalere, man kan næsten ikke tænke sig til det.

Jeg har altid været til store højtalere. Startede med Cerwin Vega og gik derefter over til Dali's store højtalere med 2x10" bass. Men de fejler fuldstændig i forhold til de her Elac, selvfølgelig kunne CV'erne spiller højere, men det lyder ikke særlig godt, men de her Elac kan både spille rimelig højt og rigtig godt. Så jeg kan ikke vente til 247'erne kommer hjem (det bliver nok ved juletid), de kan sagtens spille op med CV'erne de meste af vejen, også lyder det selvfølgeligt meget bedre.

Så alt i alt, så er jeg rigtig glad for mine nye Elac-højtalere, så venter jeg bare på CSN-teknik's custom cables.

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 08:57

Så kom udskiftning.

Så fik jeg mine Elac-højtalere fra recordere's fælleskøb, og hvor spiller de bare genialt. Der er simpelthen så meget knald på de små højtalere, man kan næsten ikke tænke sig til det.

Jeg har altid været til store højtalere. Startede med Cerwin Vega og gik derefter over til Dali's store højtalere med 2x10" bass. Men de fejler fuldstændig i forhold til de her Elac, selvfølgelig kunne CV'erne spiller højere, men det lyder ikke særlig godt, men de her Elac kan både spille rimelig højt og rigtig godt. Så jeg kan ikke vente til 247'erne kommer hjem (det bliver nok ved juletid), de kan sagtens spille op med CV'erne de meste af vejen, også lyder det selvfølgeligt meget bedre.

Så alt i alt, så er jeg rigtig glad for mine nye Elac-højtalere, så venter jeg bare på CSN-teknik's custom cables.

Hej Henrik,
Mange gange tillykke med de små nye...  Det er godt at du også har set lyset i Elac, det er nogle fantastiske højtalere, dem skal du nok blive glade for!!
Hvordan spiller de 133 i forhold til mine Elac?? Er jeg gået glip af noget??

Mange hilsener

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 11:05
Hej Simon

Tak for de pæne ord. Ved ikke om jeg har set lyset, men de er i hvert fald langt bedre end mine B&W'er, det er helt sikkert..

Det var jo efter jeg var hjemme hos dig, jeg gik med tanken om Elac. Også kom fælleskøbet, og en kammarat manglede en god receiver, så var den aftale ligesom i hus.

Det er svært at udtale sig om en direkte forskel, på de 2 speakers. Jeg vil nu umiddelbart mene, at dine er en anelse bedre, men hvor meget kan jeg desværre ikke svare dig på, men vi kunne jo teste en dag, når du har tid?

Men jeg fik også lige mine CSN Custom Cables (Singlewire) og det lyder langt mere deltajeret og blødere i lyden, i forhold til mine Nordost Flatline Gold

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 11:53

Hej Simon

Tak for de pæne ord. Ved ikke om jeg har set lyset, men de er i hvert fald langt bedre end mine B&W'er, det er helt sikkert..

Det var jo efter jeg var hjemme hos dig, jeg gik med tanken om Elac. Også kom fælleskøbet, og en kammarat manglede en god receiver, så var den aftale ligesom i hus.

Det er svært at udtale sig om en direkte forskel, på de 2 speakers. Jeg vil nu umiddelbart mene, at dine er en anelse bedre, men hvor meget kan jeg desværre ikke svare dig på, men vi kunne jo teste en dag, når du har tid?

Men jeg fik også lige mine CSN Custom Cables (Singlewire) og det lyder langt mere deltajeret og blødere i lyden, i forhold til mine Nordost Flatline Gold

Lyder super Henrik, det er godt du er glade for dem...
Ja, vi må næsten lave et lille shootout mellem de forskellige ting. Det kan  være Christian vil sponserer lidt udstyr til test, så der rigtig kan leges...

Ja, det er nogle lækre kabler. Godt nok skal man op i en hvis klasse anlæg før man kan høre forskellen, og SÅ stor er den heller ikke. Men det er et sikkert og godt lille tweak for at få anlægget til at spille som en drøm...
Og det gør Christians kabler!!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-August-2008 kl. 13:01

Hej Simon

Fortæl gerne mere om de ELAC 133 - sådanne har jeg nemlig også inbound

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Simon

De er RIGTIG skod...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 13:09

Hej Simon

De er RIGTIG skod...

Ja men ingen tvivl - det har jeg også haft på fornemmelsen

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 13:25

Hej Simon

De er RIGTIG skod...

Ja men ingen tvivl - det har jeg også haft på fornemmelsen

Og grim er den sgu også... Hvem fanden gider eje sådan en omgang tysk knald!??

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 19:11

Hej Simon

Lyder super Henrik, det er godt du er glade for dem...
Ja, vi må næsten lave et lille shootout mellem de forskellige ting. Det kan  være Christian vil sponserer lidt udstyr til test, så der rigtig kan leges...

Ja, det er nogle lækre kabler. Godt nok skal man op i en hvis klasse anlæg før man kan høre forskellen, og SÅ stor er den heller ikke. Men det er et sikkert og godt lille tweak for at få anlægget til at spille som en drøm...
Og det gør Christians kabler!!

Jamen det lyder da som en rimelig fin ide, vi må lige hører ham ad, når han kommer tilbage fra ferie. Ja det er nogle rigtig gode kabler, men kunne selvfølgelig godt have tænkt mig et par Bi-wire, men de kommer, når 247'eren kommer.

Men jeg er sgu glad for dem

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 19:19

Hej Simon

Jamen der er så meget at sige, også alligevel ikke.

Prisen taget i betragtning, så spiller de som en drøm. For det første, så kan de virkelig spille højt, jeg troede ikke mine egne øre da jeg hørte dem fyre igennem første gang. Men den er god nok, der er så ondskabsfuldt med knald i dem. Men de kan ikke kun spille højt, de kan også spille detaljeret. Jeg sad og så Hitman og Rambo 4 i går, og der tydeligt nogle deltajer frem, som jeg ikke har lagt mærke til før.

Rambo - Episoden til sidst, hvor den bil kommer kørende, som Rambo senere står og nakker alle soldaterne på. Der har jeg aldrig lagt mærke til, at den kom kørende. Men det var helt tydeligt, da jeg hørte det igår, virkelig en fed detalje.

Hitman - Episoden hvor han møder Udre Behlikov's bror (kan ikke lige huske hvordan de staver det), De skyder da rigtig meget, og der nogle slowmotion scener, der kan du virkelig høre hvor detaljeret Elac-speakerne er. Glas splinteres alle vegne, kugler flyver rundt om ørene, og eksplosionen er virkelig fed...

Men jeg glæder mig virkelig også til at se 3:10 Yuma, der skulle episoden til sidst være helt fenominabel.

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 19:28

Hej Simon

Jamen der er så meget at sige, også alligevel ikke.

Prisen taget i betragtning, så spiller de som en drøm. For det første, så kan de virkelig spille højt, jeg troede ikke mine egne øre da jeg hørte dem fyre igennem første gang. Men den er god nok, der er så ondskabsfuldt med knald i dem. Men de kan ikke kun spille højt, de kan også spille detaljeret. Jeg sad og så Hitman og Rambo 4 i går, og der tydeligt nogle deltajer frem, som jeg ikke har lagt mærke til før.

Rambo - Episoden til sidst, hvor den bil kommer kørende, som Rambo senere står og nakker alle soldaterne på. Der har jeg aldrig lagt mærke til, at den kom kørende. Men det var helt tydeligt, da jeg hørte det igår, virkelig en fed detalje.

Hitman - Episoden hvor han møder Udre Behlikov's bror (kan ikke lige huske hvordan de staver det), De skyder da rigtig meget, og der nogle slowmotion scener, der kan du virkelig høre hvor detaljeret Elac-speakerne er. Glas splinteres alle vegne, kugler flyver rundt om ørene, og eksplosionen er virkelig fed...

Men jeg glæder mig virkelig også til at se 3:10 Yuma, der skulle episoden til sidst være helt fenominabel.

Takker for din maleriske beskrivelse  - det får mig egentlig ikke til at glæde mig mindre til Christian kommer hjem fra ferie

-------------

Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 14:30
Lad os så se lidt billeder af skidtet

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.

Skrevet den: 26-August-2008 kl. 21:01
Nemlig Christian, vi vil se billeder...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 12:00
Jaja billeder skal nok komme, jeg har været lidt på ferie, så har ikke haft tid.

Og lige nu ligner værelset noget .... - jaa..

Så i må lige vente til næste weekend, så lover jeg jer, at der kommer billeder.

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 12:12

Og lige nu ligner værelset noget .... - jaa..

har din mor ikke engang ryddet op, mens du var på ferie?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 13:02

JOg lige nu ligner værelset noget .... - jaa..

Ja, det kan jeg godt nikke genkendende til..

Gamle reklamer, opvask, notater, bøger og vasketøj.. amen, kunne vi som studerende ikke have en til at ordne det huslige for os?!

Nu har du været ovre hos Christian, så tænkte på om du har fået lov til at høre en KEF HTB2 sub? - jeg kunne godt tænke mig lidt mere vildskab fra min sub, men ved ikke om en Velodyne skal på min indkøbsliste, eller om det bare var sub'en i mit Logitech Z5500 som spillede forkert?

Måske skal jeg vente lidt og håbe mit sæt begynder at vise lidt mere vildskab når jeg har spillet det til

mvh-

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 16:37
Ja det roder lidt med diverse "egenskaber".

Det er efterhånden nogle uger siden, jeg har besøgt Christian. Men jeg skal da beklage, at jeg ikke har lyttet til noget KEF overhovedet. Min fætter havde et sæt, som jeg syntes gjorde det rimelig fint, men kan desværre ikke huske navnet på hans sæt. Men jeg er overbevist om, at man skal op i STORT KEF-sæt, hvis det skulle følge med en Velodyne. For de er godt nok nogle onde sataner (Velo).

Så det kunne da være du skulle have på fælleskøbet, du vel nok ikke blive skuffet.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 00:43

Henrik, det tror jeg ærlig talt ikke jeg/vi vil vide mere om...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 07:46

Henrik, det tror jeg ærlig talt ikke jeg/vi vil vide mere om...

Det er bare almene ting, såsom papirer, flasker osv - Ikke sådan nogle eksterne ting, som du snakker om.

Skrevet den: 17-September-2008 kl. 11:46
SÅ drenge, i denne uge kommer de nye billeder. Beklager ventetiden, men jeg garanterer de kommer i denne uge.

Jeg har netop udvidet min Bio, så det nu er en 6.1 Bio.

Skrevet den: 17-September-2008 kl. 11:55
Og vi venter i spænding...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 22-September-2008 kl. 12:06
Undskyldning forsinkelsen, jeg blev fik lige pludselig nogle vigtige ting, jeg skulle ordne i weekenden. Men her er de.

Mine standere til fronten, er et mærke ved navn Cyrus.

Baghøjtalerne står på et unknown mærke, men skal senere hen op og hænge.

Her er fronten så. Jeg har ikke rigtig fået ført alle mine kabler, så der er lidt uorden i tingene. Men det bliver der rodet bud på, senere hen.

Her er kernefronten. Der skal højst sandsynligt står i PS3 i midten, når jeg engang får overskud til det

Venstre fronthøjtaler. Som sagt, ikke særlig pæn orden, men det bliver ændret, på et tidspunkt.

Højre front. Den bedste sub, jeg hørt til prisen.

Venstre sidehøjtaler

Højre sidehøjtaler

Center baghøjtaler med projektor.  Plus den pæne studenterhue.

Det var det, kom med en mening.

Skrevet den: 22-September-2008 kl. 12:19
Ser godt ud Henrik...!!!

Men det er da noget skod udstyr, Elac, Onyo og Velodyne, fy for den...!!  Skal du ikke snart have noget andet?

Nå, men lidt sjovt er det, jeg er klart med billeder lige om lidt, skal bare lige have ryddet lidt op først...

Tillykke med det!!

Mange hilsener

Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 21:23
Jamen tak for de postive og negative kommentar Simon.

Jeg har dog ikke overvejet, at skifte Elac eller Onkyoen ud - Endnu.

Men værelset ser forholdsvis pænt ud nu, så derfor kunne billederne jo godt komme herind.

Nu har jeg udskiftet min Panasonic, med en PS3. Det synes jeg bestemt, var et rigtig godt skift.

Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 23:05
Jeg er ked af at skulle fortælle dig det, men du har den forkerte hue

Ej, det er gas. Tillykke med den, omend det er et stykke tid siden

Sådan en PS3 kan varmt anbefales. Pas nu bare på at du ikke kommer til at game for meget. Det kan hurtigt blive vanedannende..!

Mvh

Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 10:02

Nydelige Elac højtalere Henrik - dem ka jeg såmænd godt lide

-------------

Skrevet af: deepmagic
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 12:40

Hey Henrik,

Dit setup ser pænt fedt ud! Var godt du fik skaffet dig en PS3, det vil du ikke blive ked af

-------------
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895

Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 11:25
Så kom der endnu en udskiftning.

Jeg har endelig fået, mine længe ventede gulvhøjtalere hjem.

Jeg var nede i forgårs og hente højtalerne hos CSN-teknik, der havde sine demo Elac 247 til salg. Og nej hvor er de bare lækre og de spiller simpelthen ekstremt godt.

Jeg har i den forbindelse også købt noget højtalerkabel, til min sidehøjtalere. CSN Custom Cables, forsølvet kobber. De er ikke helt tilspillet endnu, så jeg kan ikke udtale mig så meget om det, men mit første indtryk er, at der er rimelig meget forskel, i forhold til mine T-hansenkabler, som jeg brugte før.

Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 11:31
Forkert hue, hvad snakker du om? - Det er jo den eneste rigtige

Men tak for ordene alligevel, selvom det er lidt tid siden. Jamen er en PS3 er ganske fornuftigt, så jeg er faktisk ret glad, for mit switch fra Panaen til PS3en.

Hother: Jaja John Elac 133 er jo en udemærket højtalere

DeepMorten: Jeps det er godt jeg fik skiftet, men som Anima også skriver, tiden kan sgu pludselig løbe fra en, når man sidder og gamer

Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 11:34

Men værelset ser forholdsvis pænt ud nu, så derfor kunne billederne jo godt komme herind.

Nu har jeg udskiftet min Panasonic, med en PS3. Det synes jeg bestemt, var et rigtig godt skift.

Ti hi så skulle du have prøvet en Pio BDP-LX71, det havde været endnu bedre. Men sådan er det

-------------

Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 12:38

Ti hi så skulle du have prøvet en Pio BDP-LX71, det havde været endnu bedre. Men sådan er det

Men så skal man også ud at sælge sin ene nyre - den er godt nok dyr. Jeg har planer om at skifte min PS3 ud når der engang kommer en som kan vælte den af pinden på opstartstid, og som ikke koster mere end 3000. Så det kommer til at vare et stykke tid..

Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 15:22

Men så skal man også ud at sælge sin ene nyre - den er godt nok dyr. Jeg har planer om at skifte min PS3 ud når der engang kommer en som kan vælte den af pinden på opstartstid, og som ikke koster mere end 3000. Så det kommer til at vare et stykke tid..

Der går nok rigtig lang tid desværre...  Men måske Oppo eller den nye Onkyo kan?

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 15:26

Der går nok rigtig lang tid desværre...  Men måske Oppo eller den nye Onkyo kan?

Ja men du har jo fået chancen til at se og lytte på dem begge Simon

-------------

Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 18:52

Ja men du har jo fået chancen til at se og lytte på dem begge Simon

Det bliver godt nok spændende. Men afspillerne behøver jo heller ikke, at starte lige så hurtigt om som en PS3 (hvilket selvfølgelig ikke gør noget), men bare under 10 sek, fra man trykker på knappen også man skiftet disk. Men lad os nu se, når Oppo og Onkyo's kommer

Skrevet den: 26-Oktober-2008 kl. 14:49
Hvad Henrik, skal vi ikke snart se billeder af de nye små vidundere du har fået dig...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 03-November-2008 kl. 21:21
Selvfølgelig skal i det Simon. Og denne gang har jeg ikke lovet noget, nu får i dem bare direkte. Her er de så Elac FS 247

Elac FS 247, Elac CC 241, Velodyne SPL-1200R og det resterende legetøj i midten

Et "Close-up" billede af "hjertet og hjernen"

Det ser lidt rodet ud, i know, men som sagt jeg ikke så gammel. Den CD der vender om, er mine forældres. Jeg ville selvfølgelig aldrig behandle mine egne sådan.

Et billede af mine 2 baghøjtalere + projektor.

De første billed, og de 2 sidste, er en lille demonstration, af hvordan højtalerne ser ud, men så sandelig også, hvordan jeg trukket mine kabler.
De ligger alle i kabelbakker hele vejen rundt på værelset. Det er rigtig rart, især når der bliver holdt fest, og folk får for meget "vand".

Det var alt for nu.

I morgen kommer Christian og leger med min projektor og min lyd, det bliver rigtig spændende

Skrevet den: 03-November-2008 kl. 21:41
Damn, de 247 er lækre! - det er ellers min plan som de første rigtig seriøse højttalere, men pladsen er lidt for trang, og KEF 5005.2 kan godt spille min lille lejlighed op.

Du må gerne skrive et par ord om dem. Ellers må CSN teknik gerne byde ind

Skrevet af: NoNameDesigndk
Skrevet den: 03-November-2008 kl. 22:41

hmm hvor meget koster de der fronter ?

Det ser da flot ud, og din kabelskjulning er da også blevet godt ;)

Hmm kan se du har the bank job liggende.. :P hvad synes du om den, er den værd at købe eller ?

-------------
Mvh

Stephen

Skrevet den: 04-November-2008 kl. 17:38
NAAAAAAAAAAJSE....

Ser godt ud henrik! Og de spiller godt de Elac 247... En fremragende diskant, meget god bredte og tonation i lyden. Bassen er ret god, og dyb. Mellemtonen er også fantastisk godt veldefineret!
Undskyld jeg stjal din tråd...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Hmm kan se du har the bank job liggende.. :P hvad synes du om den, er den værd at købe eller ?

Ca. 8000 kr. - Jeg er lige med på en lytter om The Bank Job

Skrevet den: 04-November-2008 kl. 18:00

hold da op det lyder dyrt, hvis vi snakker stk. pris :S søgte lidt på nettet på priser og det eneste jeg lige fandt var ca 13000 stk tror jeg det var :O :S

Ja ja der er nogle der har for mange penge ;)

-------------
Mvh

Stephen

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 21:53

hold da op det lyder dyrt, hvis vi snakker stk. pris :S søgte lidt på nettet på priser og det eneste jeg lige fandt var ca 13000 stk tror jeg det var :O :S

Ja ja der er nogle der har for mange penge ;)

http://www.harbosound.dk/shop/elac-fs247-361p.html - http://www.harbosound.dk/shop/elac-fs247-361p.html

Skrevet den: 04-November-2008 kl. 23:14

16.5k for de 2 speakers. Det er en rimelig pæn pris, i know, men mit setup skal også holde i en del år. Derfor jeg laver den store investering nu.

Tak angående kablerbakkerne. Jeg har også gjort rimelig meget ud af, at det ikke skulle se grimt ud, hver gang jeg kiggede ud i mine sidevægge.

Jeg har faktisk ikke set den endnu, men regner stærkt med at se den Onsdag eller torsdag, så jeg kan give svar derefter.

Og tak for stjæle min tråd Simon - Men tak for de pæne ord.

Skrevet den: 04-November-2008 kl. 23:26

16.5k for de 2 speakers. Det er en rimelig pæn pris, i know, men mit setup skal også holde i en del år. Derfor jeg laver den store investering nu.

Tak angående kablerbakkerne. Jeg har også gjort rimelig meget ud af, at det ikke skulle se grimt ud, hver gang jeg kiggede ud i mine sidevægge.

Jeg har faktisk ikke set den endnu, men regner stærkt med at se den Onsdag eller torsdag, så jeg kan give svar derefter.

Jeg skyldte jo en, efter der var flere der havde stjålet min!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 04-November-2008 kl. 23:33

Jeg skyldte jo en, efter der var flere der havde stjålet min!

Skrevet den: 04-November-2008 kl. 23:33

ja okay det er da alligevel ret mange penge men okay det fede ved den her slags bio'er er, at man kan skifte delene sådan lidt hen af vejen, og kan også sagtens forstå du så også giver så meget for det, for det er jo nok et anlæg du bruger meget tid på at lytte til m.m.

For os som endnu ikke har startet ordentligt op og fået os en receiver og nogle fornuftige højtalere, venter den dyre start stadig forude jeg bliver ved med at udskyde det, da det nok bliver pænt dyrt at starte op regner med noget i omegnen af 20-25.000 hvis det skal være en ordentlig start

en ting ved din kabelskjulning er dog, hvorfor så meget ekstra ledning til fronterne ? og hvorfor slutter bakkerne ikk tæt i hjørnerne ? dyre kabler der ikke kan bukkes så meget så et sådant "hårdt" hjørne ville ødelægge dem eller ?

EDIT: og ser frem til at høre om den er noget værd den der The Bank Job

-------------
Mvh

Stephen

Skrevet den: 05-November-2008 kl. 08:27

ja okay det er da alligevel ret mange penge men okay det fede ved den her slags bio'er er, at man kan skifte delene sådan lidt hen af vejen, og kan også sagtens forstå du så også giver så meget for det, for det er jo nok et anlæg du bruger meget tid på at lytte til m.m.

For os som endnu ikke har startet ordentligt op og fået os en receiver og nogle fornuftige højtalere, venter den dyre start stadig forude jeg bliver ved med at udskyde det, da det nok bliver pænt dyrt at starte op regner med noget i omegnen af 20-25.000 hvis det skal være en ordentlig start

en ting ved din kabelskjulning er dog, hvorfor så meget ekstra ledning til fronterne ? og hvorfor slutter bakkerne ikk tæt i hjørnerne ? dyre kabler der ikke kan bukkes så meget så et sådant "hårdt" hjørne ville ødelægge dem eller ?

EDIT: og ser frem til at høre om den er noget værd den der The Bank Job

Først, tak for de pæne ord Stephen.

Det er fuldstændig rigtig, det du skriver. Nu har jeg netop færdig gjort med "basisprojekt", og det er rigtig lækkert. Som du selv nævner, så er det kun tweaksne, jeg kan komme igang med nu. Såsom strømkabler, bedre HDMI-kabler osv, men det er godt nok dejligt, endelig at have fået et færdigt 7.1 Setup.

Kabelbakkerne er ikke skubbet helt op, på grund af mit HDMI-kabel, som har meget svært ved at bøje sig i hjørnet, men jeg kunne nok rykke dem en lille smule tættere på. Så jo, jeg ville ødelægge mit HDMI-kabel, hvis jeg smed bakkerne helt op i hjørnet. Men ellers så er alle mine andre kabler, rimelig bøjelige, så intet problem der.
Nu har jeg ikke taget noget billed, bare min receiver, men kabelrod er meget mildt sagt, kabelhelvede er nok et bedre begreb. Så jeg ville minimere noget af den kabellængde bare receiveren, og det måtte så gå ud over kablet bag højtalerne - Derfor den "langde" længde.

Jeg skal nok give et svar, når jeg har set den.

Jeg 20-25K det er jo kun et rigtig godt stereo-setup, du kan få fat i der. Det ville i hvert fald være prisen, hvis du skulle have samme Receiver og fronthøjtalere som jeg, men det er alle pengene værd.

Skrevet den: 05-November-2008 kl. 08:48

hehe tænkte nok det var sådan noget i den stil med kablerne ;) jeg havde selv lidt problemer med kabler og kabelbakke da jeg skulle lave et par hjørner der hvor væggen går lidt ind hvor radiatoren så er placeret.. heldigvis kunne jeg bøje mine kabler nok til at det gik uden alt for store problemer.. men okay HDMI kabler er vist mindre bøjelige :S ;)

Nårh, hehe tænkte selv lidt på om det var for at undgå alt for lange ledninger et andet sted i setup'et, og det var det så også ;)

hehe ja det har du ret i , men jeg tror nu jeg starter med et 5.1 setup af lidt ringere kvalitet end det du har der ;)

-------------
Mvh

Stephen

Skrevet den: 05-November-2008 kl. 09:49
Du er da ikke færdig henrik, du skal da have 243 som bag- og sidehøjtaler...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 05-November-2008 kl. 09:53

I du godeste, og jeg som mener at jeg næsten er færdig.

-------------

Skrevet den: 05-November-2008 kl. 10:03

I du godeste, og jeg som mener at jeg næsten er færdig.

Nej altså, jeg troede da godt, at du vidste, at man i denne branche(hobby ALDRIG bliver færdig...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 05-November-2008 kl. 21:13

Jeg beklager meget, hvis der kom nogen tvivl om jeg var færdig. Det jeg mente var: At nu har jeg et færdigt 7.1 Setup. Så kan man altid købe bedre højtalere og opgradere forskellige steder, så "færdig" i situationstegn.

Argh et par 243, der går nok rimelig lang tid inden det kommer på banen (hvis det gør). Først skal jeg har opgraderet en masse kabler.

Skrevet den: 15-November-2008 kl. 15:13
Så kommer der lidt nye billeder.

Jeg har fået hængt mine sidehøjtalere op, med Elac's vægbeslag.

Jeg også anskaffet mig et lysskilt fra CSN-teknik.dk

Jeg har dernæst også fået ISF-kalibreret min projektor, og det hjalp godt nok en del.

Et "lille" close-up billede, af min fronthøjtaler

Et ekstremt close-up af sidehøjtaleren (Elac 133)

Et lækkeret lysskilt, som CSN skaffede mig.

Skrevet den: 07-April-2009 kl. 18:13
Så er jeg tilbage på forummet, efter en lille pause.
Jeg har ret travlt med skolen i øjeblikket, men jeg vil forsøge at hjælpe / debattere mere i nogen emne end tidligere.

S�å kom der nyt udstyr i bioen

Jeg har solgt min Velodyne SPL-1200R, og har k�bt den nye store udvidelse Velodyne SPL-1200 Ultra - Den er ekstrem fed

Skrevet den: 07-April-2009 kl. 18:20

Så kom der nyt udstyr i bioen

Jeg har solgt min Velodyne SPL-1200R, og har købt den nye store udvidelse Velodyne SPL-1200 Ultra - Den er ekstrem fed

ja men meget tillykke, men hvad er lige forskellen?

-------------

Skrevet den: 08-April-2009 kl. 20:09
Jamen tak skal De have Hr.

De har �bla. giver forstærkeren 400 Watt ekstra, samt forbedret EQ - Det kan tydeligt mærkes. Nå�r tiden er til det, vil jeg ligge sidste hånd på min anmeldelse, af modellen.

Skrevet den: 23-Juni-2009 kl. 22:14
Så er der lidt nyt udstyr i Bioen.

Jeg har genskaffet mig en Toshiba HD-XE1, da jeg synes det var på tide at få lidt nyt til biffen.

Skrevet den: 23-Juli-2010 kl. 14:02
Her er lidt nye billeder:

Philips Pronto - Remote

Print side | Luk vindue