DViCO TViX 6500A V2 billedserie.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41090
Udskrevet den: 18-Maj-2025 kl. 07:15
Emne: DViCO TViX 6500A V2 billedserie.
Skrevet af: hedberg
Emne: DViCO TViX 6500A V2 billedserie.
Skrevet den: 15-Maj-2008 kl. 22:15
Så er der landet en http://www.tvix.co.kr/ - DViCO TViX 6500A afspiller i den nye version 2 udgave.
Der er ikke mange forskelle fra denne og den gamle udgave. Den eneste måde at se forskel er den indbyggede falske harddisk som forbedrer airflow.

------------- Med venlig hilsen, Thomas
|
Svar:
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 15-Maj-2008 kl. 23:08
------------- http://widepond.dk - Widepond
|
Skrevet af: KissmeTiger
Skrevet den: 16-Maj-2008 kl. 00:31
Hmmm ... sendte du ikke din afsted efter mig ? Det er sgu da uretfærdigt - min er i Paris 
I den seriøse afdeling - har du haft problemer med Toldvæsenet ?
------------- Panta rei
|
Skrevet den: 16-Maj-2008 kl. 00:52
KissmeTiger skrev:
Hmmm ... sendte du ikke din afsted efter mig ? Det er sgu da uretfærdigt - min er i Paris 
I den seriøse afdeling - har du haft problemer med Toldvæsenet ?
|
Har skam ikke sendt den endnu. Blev bare enig med mig selv om, at jeg ikke kan undvære min TViX i stuen flere uger, så dette er en ny og den gamle bliver først sendt til Korea om et par dage.
|
Skrevet den: 16-Maj-2008 kl. 00:57
Iøvrigt kan jeg bekræfte at uret går rigtigt i denne version og jeg kan køre den med lavere blæser hastighed uden at den går ned.
I mit tilfælde det laveste, så det lader til at den heatsink gør et ok stykke arbejde.
Jeg har ikke forsøgt mig med en harddisk i den (andet end fake disken).
|
Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 01:41
Supporter den subs fra MKV filer?
|
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 02:29
Ja, det understøtter lidt forskellige formater. F.eks er SRT og ASS understøttet.
Jeg er ikke stødt på en MKV fil med tekster som den ikke håndterede endnu. Dog er der indimellem nogle kvaler med danske tegn og den forstår ikke tags for kursiv etc, så de koder står på skærmen.
|
Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 21:56
Må jeg spørge hvor du har købt den? Komplett.dk kunne nemlig ikke bekræfte om det var den nye model de havde på lager.
|
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 22:18
Ja, det må du da gerne. Det var hos Komplett.dk.
|
Skrevet af: [KaptajneN]
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 22:34
Søren Ingemann skrev:
Må jeg spørge hvor du har købt den? Komplett.dk kunne nemlig ikke bekræfte om det var den nye model de havde på lager.
|
Købte også min hos Komplett.dk og det var en V2.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 22:35
hedberg skrev:
Jeg er ikke stødt på en MKV fil med tekster som den ikke håndterede endnu. Dog er der indimellem nogle kvaler med danske tegn og den forstår ikke tags for kursiv etc, så de koder står på skærmen. |
Lige præcis det problem (tags) er fixet i NMT firmware.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 22:36
hedberg skrev:
Ja, det må du da gerne. Det var hos Komplett.dk.
|
Kanon! Så må jeg vist hellere se at få bestilt .
|
Skrevet den: 19-Maj-2008 kl. 22:57
JesperLund skrev:
|
Det var da dejligt. Man må egentligt også spørge sig selv hvor svært det kan være i det mindste bare at fjerne disse tags før teksten vises.
Anyway.. Har oprettet det som spørgsmål i den http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=127858#127858 - officielle firmware 1.2.52 tråd på MPCClup.com.
|
Skrevet af: Canman.se
Skrevet den: 20-Maj-2008 kl. 16:17
Hej. Kan bekräfta att Komplett har de nya versionerna av TViX HD M-6500 i lager. Vi har bytt ut samtliga enheter på den Skandinaviska marknaden för ett par veckor sedan, så det ska inte finnas några felaktiga enheter hos våra återförsäljare.
|
Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 20-Maj-2008 kl. 16:23
hedberg skrev:
JesperLund skrev:
|
Det var da dejligt. Man må egentligt også spørge sig selv hvor svært det kan være i det mindste bare at fjerne disse tags før teksten vises.
Anyway.. Har oprettet det som spørgsmål i den http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=127858#127858 - officielle firmware 1.2.52 tråd på MPCClup.com.
|
Jae - og NMT'en har skam også siden firmwaren fra 1.april vist sproget på underteksten når man vil skifte mellem embeddede undertekster i eks. mkv filer.
Den samme firmware har også en del forbedringer netop med hensyn til HDMI/DVI - så hvis du ikke har sprogangivelse på dine undertekster, har du måske ikke opdateret firmwaren og skulle måske prøve dette af hensyn til dine HDMI handshake problemer ?
------------- Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
|
Skrevet af: Callie
Skrevet den: 20-Maj-2008 kl. 18:42
Er der nogen der ved, om det også er v2 hos cdon.com??
|
Skrevet den: 20-Maj-2008 kl. 19:16
Callie skrev:
Er der nogen der ved, om det også er v2 hos cdon.com?? |
De var godt nok billige.. Det burde det vel være når nordiske distributør har byttet alle enheder ude hos forhandlerne. Hvis det selvf. er der de har fået dem fra.
|
Skrevet den: 20-Maj-2008 kl. 19:22
popcorn skrev:
Jae - og NMT'en har skam også siden firmwaren fra 1.april vist sproget på underteksten når man vil skifte mellem embeddede undertekster i eks. mkv filer. |
Har skam bemærket at der et kommet tekst på og ikke kun et nummer. Men den er ikke helt så god til at identificere hvilken tekst den skal skive i den firmware min enhed pt. kører. Dansk identificeres så vidt jeg lige husker som "Other" sammen med en masse andre sprog.
popcorn skrev:
Den samme firmware har også en del forbedringer netop med hensyn til HDMI/DVI - så hvis du ikke har sprogangivelse på dine undertekster, har du måske ikke opdateret firmwaren og skulle måske prøve dette af hensyn til dine HDMI handshake problemer ?
|
De er opgraderet ved modtagelse, men jeg kan se at der er kommet en nyere version til nogle af dem. Ville da være positivt hvis den er blevet bedre. Må prøve med den oppe i sommerhuset hvor HDMI problemerne er værst når den engang kommer til Istar Mini'en med HDMI 1.3.
Firmwaren har været desværre forsinket til denne model og har været det begge gange indtil videre 
|
Skrevet den: 21-Maj-2008 kl. 01:37
Er det ligefedt, hvilken SATA disk man smider i? Forstår at den understøtter op til 1 TB. Hvilket selvsagt burde være rigeligt Men hvis der stadig er problemer med varmen, ville en 2½" vel være at foretrække? Det fungerer ihvertfald bedst i min Dreambox.
|
Skrevet den: 21-Maj-2008 kl. 01:43
----OR---- skrev:
Er det ligefedt, hvilken SATA disk man smider i? Forstår at den understøtter op til 1 TB. Hvilket selvsagt burde være rigeligt Men hvis der stadig er problemer med varmen, ville en 2½" vel være at foretrække? Det fungerer ihvertfald bedst i min Dreambox.
|
Tjah.. Plads kan man vel aldrig få for meget af.
Jeg benytter nogle Samsung Spinpoint F1 1TB som afgiver meget lidt varme. Det er f.eks også de diske som f.eks Divxplayer.nl benytter når de sælger en enhed med monteret disk. Jeg kan smide en disk i min TViX v2 i morgen og se hvor varm den bliver.
|
Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 21-Maj-2008 kl. 11:47
hedberg,
ved du om man på Tvix'en kan lave noget lignende den Media Jukebox (med
html-filerne og Movie Collector programmet) som man kan på
NMT-maskinerne?
|
Skrevet den: 21-Maj-2008 kl. 12:52
petrucci skrev:
hedberg,
ved du om man på Tvix'en kan lave noget lignende den Media Jukebox (med html-filerne og Movie Collector programmet) som man kan på NMT-maskinerne? |
Prøv med http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=951350 - TViX Gui Builder .
|
Skrevet den: 21-Maj-2008 kl. 14:51
Callie skrev:
Er der nogen der ved, om det også er v2 hos cdon.com?? |
Svar ja, vi har bytt ut samtliga enheter till våra återförsäljare, så även hos CDON :)
|
Skrevet den: 21-Maj-2008 kl. 23:32
Super, så er den bestilt hos CDON.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:08
----OR---- skrev:
Super, så er den bestilt hos CDON. |
Tillykke med den lille ny. Håber du bliver glad for den.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:07
Uha, jeg tror jeg hopper på NMT-vognen alligevel. Der kommer snart nogen nye PCH og har lige læst en tråd på mpcclub at de nye v2 modeller af 6500'eren også har problemer.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:13
Hvad er det for nogle problemer?
|
Skrevet af: Callie
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:14
Ja, kan du ikke komme med en kildehenvisning?
|
Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:16
Måske denne ?
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16823#128218 - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16823#128218
------------- Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:33
popcorn skrev:
Måske denne ?
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16823#128218 - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16823#128218
|
Den ene har formodenligt en defekt enhed (blæseren lader ikke til at fungere korrekt). Det er ikke et generelt problem som andre (incl Hi-Jack)også skriver.
En anden skriver han har oplever fejl med en langt ældre firmware end boksen er født med - Hvad forestiller han sig?
En tredie skriver at boksen's blæser kører rundt lidt tid ekstra efter han har slukket den. Det gør min også og jeg betragter det som en god ting at boksen får kølet processoren ordenligt ned før den tager strømmen.
En fjerde skriver at når han sætter kølerhastigheden på slow, så skruer den ind imellem op og så ned igen. Kører den på normal så kører den konstant - Sådan skal den sgu da virke hvis enheden er ved at blive for varm.
Der er en der brokker sig over hans MKV filer ikke duer og kun afspiller 15/20 minutter. Jeg har gentagne gange bedt folk om at sende mig filnavne på dem de ikke kan få til at fungere uden at få respons. Jeg oplever ingen af de ordenligt konstruerede MKV filer der ikke fungerer 100%.
Jeg har efterhånden meget svært ved at tage halvdelen af disse seriøst. Jeg oplever ingen af disse problemer og boksen er kontinuerligt blevet bedre for hver firmware revision siden jeg købte den. Som eksempel kan jeg faktisk ikke finde en MKV fil hvor danske tegn ikke fungerer perfekt efter den nye .52 firmware.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:57
Jeg kan kun forholde mig til brugernes erfaringer og der lader til at være flere negative end positive pt. Desuden ser de kommende Popcorn Hour produkter rigtig attraktive ud og det lader til at de kommer allerede i Juni måned. Men som sagt, så vurderer jeg såmænd bare risikoerne for at jeg skal til at bøvle for meget med at fikse problemerne eller sende enheder retur osv.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:14
petrucci skrev:
Jeg kan kun forholde mig til brugernes erfaringer og der lader til at være flere negative end positive pt. |
Hvor mange poster normalt positive kommentarer iforhold til positive? Jeg syntes egentligt tråden er temmeligt lille i forhold til at de har udskiftet et produkt hos hundrede hvis ikke tusinde normalt temmeligt vokale brugere.
petrucci skrev:
Desuden ser de kommende Popcorn Hour produkter rigtig attraktive ud og det lader til at de kommer allerede i Juni måned.
|
Nu er Popcorn Hour A-100 lige netop en af de NMT enheder jeg ikke har, men den skulle mig bekendt netop have varme problemer pga. en manglende blæser, så det vil jeg da håbe på at de har valgt at gøre noget ved i den nye model.
Har du et link til hvor man kan se dem beskrevet for jeg har ikke kunne finde noget som helst materiale om dem andet at der måske kommer en ny model med noget indbygget wireless. Jeg syntes ikké jeg har kunne finde noget specielt interessant materiale om dem de sædvanlige steder.
Jeg ville dog være en anelse skeptisk overfor at bruge wireless til HD materiale.
petrucci skrev:
Men som sagt, så vurderer jeg såmænd bare risikoerne for at jeg skal til at bøvle for meget med at fikse problemerne eller sende enheder retur osv. |
Jeg syntes ikke det er fair at gøre det til noget negativt at en en virksomhed vælger at ombytte et produkt - tværtimod syntes jeg egentligt de skal have lidt plus point for at ombytte alle enhederne til nye. Det her koster dem en bondegård og er bestemt ikke noget der har været en nem beslutning. Alle enheder hos danske forhandlere skulle være af v2 typen, så du skal ikke til at skifte den ud.
Jeg har 2 stk TViX og 5 stk NMT baserede bokse. Hvor TViX var oppe at køre på 5 minutter og pånær firmware opgraderinger har de kørt siden, så har jeg brugt lang tid på at fedte med NMT boksene - Flere af problemerne bunder i en langsom implementering af SMB (Windows netværk) og det giver en dårlig afspilning af MKV filer med en høj bitrate (typisk 1080p filer).
Men også ISO'er har giver problemer. Med opsætningen af en NMT fandt jeg flere ISO'er der ikke virkede den første dag end jeg havde oplevet med TViX over en måned.
Derudover gav HDMI tilslutningen mig alvorlige kvaler næsten alle steder jeg forsøgte at bruge den, men det skulle vist være rettet i den nyere firmware end den der er tilgælgelig til Istar Mini - igen ingen kvaler med TViX.
Jeg tvivler ikke på at der bliver solgt flere NMT baserede enheder og det berettiger selvf til flere mennesker der oplever problemer, men tråden med folks problemer med NMT føles kilometer lang i forhold til tilsvarende tråde om TViX.
Kunne egentligt være sjovt at se en afstemning om folk ejede en TViX eller en NMT.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:20
petrucci skrev:
Jeg kan kun forholde mig til brugernes erfaringer og der lader til at være flere negative end positive pt. Desuden ser de kommende Popcorn Hour produkter rigtig attraktive ud og det lader til at de kommer allerede i Juni måned. Men som sagt, så vurderer jeg såmænd bare risikoerne for at jeg skal til at bøvle for meget med at fikse problemerne eller sende enheder retur osv. |
Husk iøvrigt i forbindelse med dit køb af en NMT, at tage højde for hvad der skal dekode eventuelle DTS lydspor for dig.
I forbindelse med DVD ISO'er er der jo normalt et AC3 lydspor, men på langt de fleste MKV filer jeg kommer i kontakt med er der DTS lyd. En hurtig søgning siger, at der er 6-7 gange så mange MKV filer med DTS lydspor end med AC3 lydspor.
Men det kommer jo i høj grad an på hvad man skal afspille og om man selv laver dem mm.
Jeg havde ikke selv researched det godt nok og det kom som en overraskelse for mig da jeg købte de første NMT bokse, da jeg var vant til at TViX selv kunne gøre det.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:09
hedberg skrev:
Hvor mange poster normalt positive kommentarer iforhold til positive? Jeg syntes egentligt tråden er temmeligt lille i forhold til at de har udskiftet et produkt hos hundrede hvis ikke tusinde normalt temmeligt vokale brugere. |
Good point. Men jeg er bare ikke helt tryg ved at der først var et problem med Tvix der var så stort at en ombytning blev aktuel - og at der så i den nye v2 umiddelbart også er lignende problemer.
hedberg skrev:
Nu er Popcorn Hour A-100 lige netop en af de NMT enheder jeg ikke har, men den skulle mig bekendt netop have varme problemer pga. en manglende blæser, så det vil jeg da håbe på at de har valgt at gøre noget ved i den nye model. |
Det har der vist også været delte udmeldinger om. Det kommer så vidt jeg kan læse mig frem til...an på den harddisk man smider i PCH.
hedberg skrev:
Har du et link til hvor man kan se dem beskrevet for jeg har ikke kunne finde noget som helst materiale om dem andet at der måske kommer en ny model med noget indbygget wireless. Jeg syntes ikké jeg har kunne finde noget specielt interessant materiale om dem de sædvanlige steder.
Jeg ville dog være en anelse skeptisk overfor at bruge wireless til HD materiale. |
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16940 - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16940
Specielt Mini-ITX versionen ser ganske interessant ud.
hedberg skrev:
Jeg syntes ikke det er fair at gøre det til noget negativt at en en virksomhed vælger at ombytte et produkt - tværtimod syntes jeg egentligt de skal have lidt plus point for at ombytte alle enhederne til nye. Det her koster dem en bondegård og er bestemt ikke noget der har været en nem beslutning. Alle enheder hos danske forhandlere skulle være af v2 typen, så du skal ikke til at skifte den ud. |
Jeg synes da på en måde det er negativt at det var *nødvendigt* at ombytte alle Tvix 6500A maskiner i verden. At de så er gode til damage control er bestemt et plus.
hedberg skrev:
Jeg har 2 stk TViX og 5 stk NMT baserede bokse. Hvor TViX var oppe at køre på 5 minutter og pånær firmware opgraderinger har de kørt siden, så har jeg brugt lang tid på at fedte med NMT boksene - Flere af problemerne bunder i en langsom implementering af SMB (Windows netværk) og det giver en dårlig afspilning af MKV filer med en høj bitrate (typisk 1080p filer).
Men også ISO'er har giver problemer. Med opsætningen af en NMT fandt jeg flere ISO'er der ikke virkede den første dag end jeg havde oplevet med TViX over en måned. |
Så vidt jeg ved kan der da benyttes NFS til NMT boksene? Men ok jeg har nok ikke så "store" krav til boksen som mange andre. Har et Pioneer 428XD tv som så ikke er FullHD så 720p eller 1080i filer er fint med mig.
hedberg skrev:
Jeg tvivler ikke på at der bliver solgt flere NMT baserede enheder og det berettiger selvf til flere mennesker der oplever problemer, men tråden med folks problemer med NMT føles kilometer lang i forhold til tilsvarende tråde om TViX. |
Prisen er netop også en faktor her når Tvix'en næsten er dobbelt så dyr. Men det kunne da være rart hvis man havde et bedre overblik over hvilke codecs/standarder osv. der fungerer bedst på enten NMT eller Tvix.
Generelt er jeg en anelse i tvivl om opbygning af Tvix'en siden den ikke kører Syabas. Har man de samme muligheder, features etc. Nu har jeg endnu ikke prøvet Tvix GUI Builder men umiddelbart virker Jukebox featuren på NMT nemmere og mere overskuelig for eksempel.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:16
hedberg skrev:
Husk iøvrigt i forbindelse med dit køb af en NMT, at tage højde for hvad der skal dekode eventuelle DTS lydspor for dig.
I forbindelse med DVD ISO'er er der jo normalt et AC3 lydspor, men på langt de fleste MKV filer jeg kommer i kontakt med er der DTS lyd. En hurtig søgning siger, at der er 6-7 gange så mange MKV filer med DTS lydspor end med AC3 lydspor.
Men det kommer jo i høj grad an på hvad man skal afspille og om man selv laver dem mm.
Jeg havde ikke selv researched det godt nok og det kom som en overraskelse for mig da jeg købte de første NMT bokse, da jeg var vant til at TViX selv kunne gøre det.
|
Iflg linket i sidste indlæg står der følgende:
"In all options DTS decoding may be included for a small cost (This has NOT been confirmed)"
Så man kan jo håbe :)
(Desuden så kan min Surround-receiver fint decode DTS så umiddelbart ingen problemer her)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:31
petrucci skrev:
Good point. Men jeg er bare ikke helt tryg ved at der først var et problem med Tvix der var så stort at en ombytning blev aktuel - og at der så i den nye v2 umiddelbart også er lignende problemer. |
De mig bekendt udslagsgivende problemer var varme, USB always-on og en motherboard fejl der gjorde at uret aldrig gik rigtigt.
Uret er jeg bedøvende ligeglad med og det kunne være fikset med at den altid spurgte en NTP server om hvad klokken var ved opstart.
USB always-on oplevede jeg aldrig selv.
Varmeproblemer havde jeg ingen af, men jeg fulgte også rådet om at montere en fake harddisk så luftcirkulationen fungerede bedre fra starten af.
Det er dog dokumenteret at processoren blev varm og det ville gå ud over holdbarheden i det lange løb. Så ligesom de andre fabrikanter har de monteret en heatsink.
Derudover klager nogle over støj. Man kan høre den når alt andet er slukket, men jeg mener ikke den larmer mere end andre enheder med en lille blæser (som f.eks eGreat). Nogle havde håbet på at blæseren blev skiftet med en anden type - Det er den ikke blevet og jeg forstår egentligt godt DViCO.
petrucci skrev:
Det har der vist også været delte udmeldinger om. Det kommer så vidt jeg kan læse mig frem til...an på den harddisk man smider i PCH. |
Absolut. Jo mindre varmeudvikling fra disken jo bedre for sådanne små lukkede kabinetter. Det gælder alle sammen uanset om der står TViX eller NMT på dem.
petrucci skrev:
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16940 - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16940
Specielt Mini-ITX versionen ser ganske interessant ud. |
Du har ret i at specielt Mini-ITX versionen ser spændende ud. Til f.eks at lave noget hjemmebyg med alternative kabinetter. Håber de i så fald vil understøtte et display i kabinettet. Med introduktionen af en HDMI 1.3 enhed kan også håbe på at firmwares til HDMI 1.3 begynder, at komme samtidigt med dem til HDMI 1.1 og ikke mindst at de vil tilbyde bitstream af HD lyd formaterne.
petrucci skrev:
Jeg synes da på en måde det er negativt at det var *nødvendigt* at ombytte alle Tvix 6500A maskiner i verden. At de så er gode til damage control er bestemt et plus. |
Jævnfør de problemer jeg har oplevet tror jeg egentligt heller ikke det var nødvendigt at udskifte dem alle, men jeg oplever dem som en professionel leverandør som ønsker at bevare deres gode navn i det lange løb. Som jeg husker nogle indlæg fra dem er de faktisk over hvor få der har meldt sig til at få udskiftet deres enhed.
petrucci skrev:
Så vidt jeg ved kan der da benyttes NFS til NMT boksene? Men ok jeg har nok ikke så "store" krav til boksen som mange andre. Har et Pioneer 428XD tv som så ikke er FullHD så 720p eller 1080i filer er fint med mig. |
Jow det kan der. Men det besvær og ekstra udgifter det måtte give til eventuelle licenser. Men til NMT er NFS absolut at foretrække - for SMB er temmeligt langsomt på NMT bokse.
Jeg kører selv med et 110" lærrede og en 1080p projektor, så jeg vælger altid FullHD hvor jeg kan. Jeg tror aldrig jeg er stødt på noget 1080i indhold til disse maskiner.
petrucci skrev:
Prisen er netop også en faktor her når Tvix'en næsten er dobbelt så dyr. Men det kunne da være rart hvis man havde et bedre overblik over hvilke codecs/standarder osv. der fungerer bedst på enten NMT eller Tvix. |
Det har jeg absolut forståelse for. Men de fleste NMT enheder koster nu omkring 1500-2100 og TVix 6500 er nede i 2600,-
petrucci skrev:
Generelt er jeg en anelse i tvivl om opbygning af Tvix'en siden den ikke kører Syabas. Har man de samme muligheder, features etc. Nu har jeg endnu ikke prøvet Tvix GUI Builder men umiddelbart virker Jukebox featuren på NMT nemmere og mere overskuelig for eksempel. |
Jeg har ikke prøvet nogle af dem, så jeg skal ikke udtale mig om dem.
Personligt foretrækker jeg en directory liste da det typisk er hurtigere at browse i. Det ville dog være dejligt hvis de kunne lave et IMDB opslag på directory/fil navnet ligesom f.eks XboxMediaCenter (XMBC) og MediaPortal kan gøre.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:41
petrucci skrev:
Iflg linket i sidste indlæg står der følgende:
"In all options DTS decoding may be included for a small cost (This has NOT been confirmed)"
Så man kan jo håbe :)
(Desuden så kan min Surround-receiver fint decode DTS så umiddelbart ingen problemer her)
|
Har også en A/V Receiver i stuen, men det havde jeg ikke lige i soveværelset, så der var jeg nød til at købe et Logitech Z-5500 sæt, så jeg fik DTS deroppe. Jeg finder det håbløst irriterende at NMT ikke dekoder DTS til i det mindste noget stereo output, så man kan bruge den direkte med et TV.
Men jeg har også en enhed i sommerhuset og en på kontoret jeg skal have tilsluttet. Sommerhuset får måske noget DTS på et tidspunkt, men det sker ikke på kontoret.
Selvom "Heartware" har gjort et fantastisk arbejde med at lave et konverterings program, så man kan omkode MKV filer med DTS audio til AC3 er det bare ikke det samme.
Jeg håber meget de gør DTS tilgældeligt - eventuelt imod en merpris - så man f.eks kan aktivere det via en licens kode eller lign.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:25
Så hvad får man egentlig for de ekstra 1000 kroner ved at købe en Tvix, "bare" lidt flere (1080p) mkv filer og dvd-íso der virker eller hur? Som nævnt tidligere savner jeg et overblik i punktform eller lignende... over den egentlig forskel og fordele ved Tvix'en fremfor NMT'erne. For chippen er jo ens, så vidt jeg kan se.
Firmware/software-mæssigt går jeg ud fra at det bare er et spørgsmål om tid, før den er ligeså stabil og god på begge bokse.
Jeg mener også at én af de nye PCH modeller kommer med et display indbygget...det er vist bare ikke i den med Mini-ITX.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 23:10
Som du selv er inde på er chippen ens, så udover video/audio udgange og muligheden for at koble enheden på som slave på ens computer, kassen og herunder display er den eneste reelle forskel softwaren i boksene.
Jeg har ikke mulighed for at opremse alle forskellene her til aften, men måske var det en ide at der blev oprettet en tråd med fordele/ulemper ved de 2 typer afspillere hvor folk så kan komme med input, spørgsmål osv og hvor man holder en check liste over de 2 typer.
Det kunne være et weekend projekt 
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 23:13
Jeg har selv 7000'eren, og den funker ganske fint med .52 softwaren. Også 7000'eren har "fake disk" med i kassen.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 12:27
Der er en tråd http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=4476&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= - her på NetworkMediaTank forum'et med titler der ikke fungerer.
|
Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 13:18
hedberg - mig og en kammerat står i seriøse overvejelser omkring TViX boksen.
Vi er åbne overfor de nødvendige firmware opdateringer, men ønsker ellers derudover den mest hazzle-free afspilning af vores HD MKV film.
Mener du at denne er at finde ved 6500A'eren frem for Popcorn Hour eller andre lignende produkter?
Prisen er som sådan ikke en afgørende faktor, gider bare ikke opleve at der er film den bare ikke kan afspille, som du tidligere har nævnt i tråden.
På forhånd tak for din hjælp.
Nick
|
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 13:29
Nick_S skrev:
hedberg - mig og en kammerat står i seriøse overvejelser omkring TViX boksen.
Vi er åbne overfor de nødvendige firmware opdateringer, men ønsker ellers derudover den mest hazzle-free afspilning af vores HD MKV film.
Mener du at denne er at finde ved 6500A'eren frem for Popcorn Hour eller andre lignende produkter?
|
Til MKV filer (specielt i 1080p) og til dels også DVD ISO filer mener jeg, at TViX'en er den bedste i forhold til NMT boksene (Popcorn Hour etc).
Nick_S skrev:
Prisen er som sådan ikke en afgørende faktor, gider bare ikke opleve at der er film den bare ikke kan afspille, som du tidligere har nævnt i tråden.
|
Jeg har det på helt samme måde. Jeg har kun oplevet en af de tilgængelige MKV filer ikke fungere ordenligt på TViX hvor det er en hel del på NMT'en.
|
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 15:17
Tak for et rigtig hurtigt svar.
Du skriver at den er bedst til DVD iso også. Vil det sige at den også kan afspille DVD'er der ligger som ISO filer, så man kan tage backup af sine DVD'er og have dem liggende på computeren og streame dem via TViX boksen? Og tager den evt menu'erne med? Og hvilke image formater er her understøttet? (Iso, Bin, Img, mdf osv?)
Har læst mig frem til at den kan indeholde en HDD. Kan jeg smide hvilken som helst harddisk i selv? (Skal naturligvis have mig en støj og varme svag 1TB harddisk ved siden af).
Håber du gider tage dig tid til at svare på spørgsmålene så jeg endeligt kan få besluttet mig for hvad der skal stå under TV'et :)
Tak for hjælpen!
|
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 17:07
Nick_S skrev:
Tak for et rigtig hurtigt svar.
Du skriver at den er bedst til DVD iso også. Vil det sige at den også kan afspille DVD'er der ligger som ISO filer, så man kan tage backup af sine DVD'er og have dem liggende på computeren og streame dem via TViX boksen? Og tager den evt menu'erne med? Og hvilke image formater er her understøttet? (Iso, Bin, Img, mdf osv?)
|
Den tager både menuer osv.
Nick_S skrev:
Har læst mig frem til at den kan indeholde en HDD. Kan jeg smide hvilken som helst harddisk i selv? (Skal naturligvis have mig en støj og varme svag 1TB harddisk ved siden af).
Håber du gider tage dig tid til at svare på spørgsmålene så jeg endeligt kan få besluttet mig for hvad der skal stå under TV'et :)
Tak for hjælpen!
|
Man kan selv montere en 3½" SATA harddisk i den, men sørg for at tage en model der udvikler meget lidt varme.
Personligt afspiller jeg alt fra en server. Så skal boksen ikke bruge kræfter på at lede varmen væk og dermed er det der mindre støj fra boksen.
|
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 21:37
Du skal have mange tak for din hjælp.
Jeg havde bestemt også planer om at anskaffe mig den hdd med mindst varmeudvikling det overhovedet er muligt at opdrive.
Har dog lige et tillægsspørgsmål;
Kan TViX optage igennem en Digital DVB-T tuner? Og kan den optage analogt kabel tv? Og hvordan med parabol?
Håber du kan svare :)
|
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 22:35
Nick_S skrev:
Du skal have mange tak for din hjælp.
Jeg havde bestemt også planer om at anskaffe mig den hdd med mindst varmeudvikling det overhovedet er muligt at opdrive.
Har dog lige et tillægsspørgsmål;
Kan TViX optage igennem en Digital DVB-T tuner? Og kan den optage analogt kabel tv? Og hvordan med parabol?
Håber du kan svare :)
|
Der er plads til et indstiks kort som skulle kunne bruges til noget TV optagelse, men jeg har aldrig læst om eller prøvet det.
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 08:19
Hallå alla! Har ni spanat in video recensionen av TViX HD M-6500 hos
Gamereactor? Inte? Kolla in den här -
http://www.gamereactor.dk/nyheder/69521/GRTV%3A+Tvix+HD+M%20-6500A/ - http://www.gamereactor.dk/nyheder/69521/GRTV%3A+Tvix+HD+M -6500A/
Direktlänk till videofilen - ftp://download:download@media.gamereactor.dk/GadgetTV_HD_Tun%20er.wmv - ftp://download:download@media.gamereactor.dk/GadgetTV_HD_Tun er.wmv
För er som inte sett menysystemet på TViX får en snabb titt här.
:)
|
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 00:04
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 09:02
----OR----
Håber at du vil skrive en lille smule mere når du har fået lejet lidt mere med den! Men det med omdøbning lyder jo som sådan lige til at overskue :D
Tak for din hjælp og ser frem til at læse om dine erfaringer senere hen :)
/Nick
|
Skrevet af: sehested
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 22:53
Ahh pis hvad er lige det der sker for prisen når man nu har gået over overvejet at købe sådan en boks, så sætter cdon.dk fandme prisen op fra 2608kr til 3149kr og komplett.dk har også sat prisen op . Der er da noget helt galt elektornik burde falde i pris og ikke stige. Nogen der kender noget til prisstigningerne og ved om vi kan forvente fald i den nærmeste fremtid?
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 23:05
sehested skrev:
Ahh pis hvad er lige det der sker for prisen når man nu har gået over overvejet at købe sådan en boks, så sætter cdon.dk fandme prisen op fra 2608kr til 3149kr og komplett.dk har også sat prisen op . Der er da noget helt galt elektornik burde falde i pris og ikke stige. Nogen der kender noget til prisstigningerne og ved om vi kan forvente fald i den nærmeste fremtid? |
Det tror jeg ikke du skal regne med. Fragt omkostningerne er steget voldsomt pga oliepriserne.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 23:52
Pyh, så var jeg da heldig. 2608,kr+ 29,-kr til fragt. Jeg han godt se, at de 29,-kr slet ikke dækker fragtomk. for kassen, da den er sendt fra Sverige. Det plejer at koste 200,- kr. for en pakke hinsidan. Og så var der tilmed en DVD film med uden beregning.
|
Skrevet af: maxtor
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 14:46
Denne maskine ser rigtig spændende ud - er det muligt via trådløs forbindelse at se sputnik tv, trailers og evt leje film online ? ( via link fra pc )
mvh
Maxtor
|
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 14:49
maxtor skrev:
Denne maskine ser rigtig spændende ud - er det muligt via trådløs forbindelse at se sputnik tv, trailers og evt leje film online ? ( via link fra pc )
|
Nej.
|
Skrevet af: maxtor
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 15:31
dvs. man kan kun overføre filer trådløst ?
Er der overhovedet nogle "maskiner" som kan det ? altså alt hvad Tvix'en kan + se trailere mv. ?
|
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 16:23
maxtor skrev:
dvs. man kan kun overføre filer trådløst ?
Er der overhovedet nogle "maskiner" som kan det ? altså alt hvad Tvix'en kan + se trailere mv. ?
|
Der er ikke noget indbygget trådløst netværk. Du kan eventuelt benytte en adapter som denne http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416829491&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper - her fra Linksys.
Det eneste der kommer i nærheden er NMT baserede som f.eks Popcorn Hour - De understøtter noget streaming fra f.eks YouTube og flere andre tjenester.
Dog syntes jeg ikke NMT er lige så et poleret produkt og det har klare mangler når det kommer til 1080p afspilning af MKV filer i forhold til TViX.
Der ligger nogle gode anmeldelser på http://www.mpcclub.com/ - Mpcclub.com.
|
Skrevet af: Minkz
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 19:25
Heey
Jeg meget interesseret i tvix og har overvejet den kraftigt men er stadig meget i tvivl om det er den eller en anden det skal være og så ved jeg ikke helt om det er det rette tidspunkt da jeg synes det virker som om de stadig er på beta neivu da der kommer ny firmware opdateringere osv.
Jeg har lige et par spørgsmål her til sidst:
1. Er tvix brugervenlig, altså er det nemt at finde rundt i menuer osv?
2. kan man bruge playlist filer fra winamp og kan man søge efte sange og ligge dem i kø?
håber i gider at bruge lidt tid på mig 
|
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 21:32
Minkz skrev:
Jeg meget interesseret i tvix og har overvejet den kraftigt men er stadig meget i tvivl om det er den eller en anden det skal være og så ved jeg ikke helt om det er det rette tidspunkt da jeg synes det virker som om de stadig er på beta neivu da der kommer ny firmware opdateringere osv.
Jeg har lige et par spørgsmål her til sidst:
1. Er tvix brugervenlig, altså er det nemt at finde rundt i menuer osv?
2. kan man bruge playlist filer fra winamp og kan man søge efte sange og ligge dem i kø?
håber i gider at bruge lidt tid på mig 
|
Den er meget brugervenlig.
Ja, det kan du. Dog forstår den ikke drev bogstaver mm. så de skal oftest redigeres med en teksteditor.
Eksempel:
#EXTM3U \Download\Mp3filer\test.mp3 \Download\Mp3filer\test2.mp3
Jeg har aldrig sat mig ind i musik delen af den, men den er vist meget simpel.
|
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 21:52
Har selv lige erhvervet mig en TViX efter råd fra hedberg(mange tak :)) og må sige at jeg er ovenud tilfreds! Når jeg smider mine HD film på og afspiller dem på min 50" skærm er det virkelig video kvalitet udover det sædvanlige.
hedberg - har du oplevet at der på mkv x264 filer kan forekomme audio-lag?! Altså hvor det ikke helt er i sync med video?! Visse filer gør det nemlig hos mig. Men det er meget muligt at det er min recievers hdmi switching der bærer sin del af skylden ;)
|
Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 21:52
Kan den genkende dvd iso filer, så der kommer nogle genkendelige ikoner på? Jeg tænker på noget i stil med nedenstående, som jeg har saxet fra 7000A beskrivelsen. Jeg ved overhovedet ikke om 7000A kan eller om det blot er et slagstrick, jeg kunne ihvertilfælde godt tænke mig en som kunne vise covers fra ISO filerne.

|
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 22:10
[/QUOTE]
Den er meget brugervenlig.
Ja, det kan du. Dog forstår den ikke drev bogstaver mm. så de skal oftest redigeres med en teksteditor.
Eksempel:
#EXTM3U \Download\Mp3filer\test.mp3 \Download\Mp3filer\test2.mp3
Jeg har aldrig sat mig ind i musik delen af den, men den er vist meget simpel.
[/QUOTE]
Okay lyder godt ved du om den understøtter Wireless N med op 300mbit? altså jeg har en usb pen jeg bare vil probbe i fætteren .
Hvis du på et tidspunkt leger med musik delen må du meget gerne skrive til mig om den kan ligge musik i kø.
|
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 22:15
Når du siger i kø mener du så at browse igennem sin musik for at finde en fil og så sætte den i kø - uden at afspille den?! Tester det lige senere, er igang med at smide en masse HD over på den :)
|
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 22:22
Ja lige præcis nick, altså så jeg bare kan finde en masse sange og så sætte dem i kø så de bliver spillet efter hinanden faktisk som med winamp.
|
Skrevet af: Jocce
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 01:59
hejsa...
Er ude efter at finde en player hvorpå jeg kan samle alle mine dvd film på og hvor jeg kan få lagt alt mit musik ind.
Nu faldt jeg over denne tråd og så nogle fantastiske billeder lagt op af Hedberg hvor man så de forskellige jeg har fået anbefalet.
mit spørgsmål er kort og godt hvad skal man vælge?
Istar eller TViX???
kan man afspille x264 filer med TViX?
hvilken har den bedste brugerflade?
Er det muligt at se et sted hvor man kan se de forskellige brugerflader de har?

------------- Sony 40" W3000
Onkyo 606
Jamo Studio line serie
DALI Concept sub 12
Playstation 3
Istar mini HD
Harmony one
|
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 09:37
Nick_S skrev:
Har selv lige erhvervet mig en TViX efter råd fra hedberg(mange tak :)) og må sige at jeg er ovenud tilfreds! Når jeg smider mine HD film på og afspiller dem på min 50" skærm er det virkelig video kvalitet udover det sædvanlige.
|
Det var da lidt.. Det er godt du er glad for den.
Nick_S skrev:
hedberg - har du oplevet at der på mkv x264 filer kan forekomme audio-lag?! Altså hvor det ikke helt er i sync med video?! Visse filer gør det nemlig hos mig. Men det er meget muligt at det er min recievers hdmi switching der bærer sin del af skylden ;)
|
Nej, det har jeg aldrig oplevet. Hvis du sender mig titlerne i en private besked, så skal jeg se om det er noget jeg selv kan reproducere.
I mit setup er TViX forbundet til en Octova HDMI switch, den er så forbundet til en Onkyo TX905 Receiver og videre til en JVC projektor.
|
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 09:40
Nick_S skrev:
Okay lyder godt ved du om den understøtter Wireless N med op 300mbit? altså jeg har en usb pen jeg bare vil probbe i fætteren .
|
Den der Linksys er "kun" G - dvs. optil 54mbit. Jeg ved ikke om der findes tilsvarende N produkter. Hvis der ikke gør, så er de vel på vej.
Nick_S skrev:
Hvis du på et tidspunkt leger med musik delen må du meget gerne skrive til mig om den kan ligge musik i kø.
|
Jeg skal prøve at se på det.
|
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 09:42
Jocce skrev:
Er ude efter at finde en player hvorpå jeg kan samle alle mine dvd film på og hvor jeg kan få lagt alt mit musik ind.
Nu faldt jeg over denne tråd og så nogle fantastiske billeder lagt op af Hedberg hvor man så de forskellige jeg har fået anbefalet.
mit spørgsmål er kort og godt hvad skal man vælge?
Istar eller TViX???
kan man afspille x264 filer med TViX?

|
Hvis du kan vente en dag eller to kan jeg tage nogle billeder af brugerfladerne på begge typer afspillere.
|
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 15:43
ja, det ville være helt perfekt hvis du vil det 
Onkyo 606
Jamo Studio line serie
DALI Concept sub 12
Playstation 3
Istar mini HD
Harmony one
|
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 16:19
Nick_S skrev:
| | |
Nick_S skrev:
| | |
Hehe Hedberg det var nu mig der skrev det ^^ men mange tak for din hjælp .
|
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 21:05

Hej igen Hedberg, kan du ikke skrive hvad de 4 hedder? 
|
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 21:45
Minkz skrev:

Hej igen Hedberg, kan du ikke skrive hvad de 4 hedder? 
|
Fra venstre:
http://www.tvix.co.kr/Eng - TVIX , http://www.hdx1080.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=20&Itemid=97 - HDX 900 , http://www.egreatworld.com/en/ProductShow.asp?ID=118 - eGreat og https://www.istarhd.com/ - Istar
|
Skrevet af: velsi
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:02
Har netop købt mig en TVIX. og har nydt de flotte demo film filer der fuldte med.
Men ak og ve Har lagt mine divx filer med tekst over i boksen. Når jeg vil se dem, booter Tvixen og starter forfra. Hvad gør jeg forkert?
PS. Disse filer virker uden problemer på min PS3
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:34
Har du husket at opdatere til seneste firmware? Kan nok aldrig være nogen dårlig idé :)
|
Skrevet af: velsi
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 23:48
Har opdateret til Firmware 1.2.52. Bruger AVIAddXSubs til at ligge srt. tekst filer ind i divx film.
Er ved at fortryde købet af Tvixen, da jeg var overbevist om at den kunne klare den opgave på samme måde som min PS3
Kan i få det til at virke?
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 00:37
velsi skrev:
Har opdateret til Firmware 1.2.52. Bruger AVIAddXSubs til at ligge srt. tekst filer ind i divx film.
|
Den kan ikke spille divx.avi med indlejrede tekster (såvidt jeg ved) - de skal lægges som en ekstern .srt fil ved siden af - du sparer altså arbejdsgangen med at bruge AVIAddXSubs
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: Jens_P
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 09:49
Hej,
Jeg fik leveret min 6500A i går, men har desværre et stort problem idet jeg ikke kan få den til at afpille mine .mkv film i det rigtige format (højde/bredde – forhold). TVIX’en er sluttet direkte til mit TV (ældre Sharp 16:9 LCD) via Component da TV’et ikke har HDMI.
I setup-menuen har jeg i ”TV Type” valgt 16:9; i ”Video Port” har jeg valgt Component; og i ”Video out” har jeg valgt 720P.
Når jeg afspiller mine film i .mkv format med disse settings bliver billedet presset sammen så det fylder hele skærmen, i stedet for at lave sorte bjælker for oven/neden, og det hjælper ikke at bruge Zoom-funktionen da højde/bredde forholdet bevares. Hvis jeg vælger 4:3 letterbox i TV Type i setup, kan jeg godt få sorte bjælker men det er kun på visse film den rammer det rigtige højde/bredde forhold.
Jeg synes ikke rigtigt jeg har kunnet finde noget om ovenstående på diverse forums så jeg må have overset et eller andet…Er der nogen af jer der kan hjælpe?
Med venlig hilsen
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 11:36
Det må være panscan mode du bruger. Hvis du trykker een gang på "zoom" kan du bruge "pil op" og "pil ned" tasterne til at zoome med.
|
Skrevet af: Jens_P
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 12:07
99,9% sikker på at det ikke er panscan. Har prøvet alle zoom-modes og "pil op" og "pil ned" zoomer - så vidt jeg kan se - på samme måde som "pil højre" og "pil venstre" , dvs. højde/bredde forhold bevares. Men jeg tjekker lige en ekstra gang, når jeg kommer hjem fra arbejde.
|
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 18:22
Behøver man sætte en harddisk i tvixen, kan man ikke bare sætte den til at afspille fra en NAS server eller computeren? ... Hvilken media box er bedst hvis der skal være webinterface så som youtube?
|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 00:42
spawn skrev:
velsi skrev:
|
Den kan ikke spille divx.avi med indlejrede tekster (såvidt jeg ved) - de skal lægges som en ekstern .srt fil ved siden af - du sparer altså arbejdsgangen med at bruge AVIAddXSubs
|
Alternativt eksperimenter med at indlejre video og tekster i MKV formatet istedet for.
|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 00:48
Jocce skrev:
|
Farverne er pænt ringe da det er svært at tage et billede af et lærrede. TVIX'en har f.eks sort baggrund.

Her er et billede fra når man har kørt TViX GUI Builder:

NMT'en ligner lidt bedre.. Den skal forestille at være blå.

|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 00:51
Minkz skrev:
Behøver man sætte en harddisk i tvixen, kan man ikke bare sætte den til at afspille fra en NAS server eller computeren? ... Hvilken media box er bedst hvis der skal være webinterface så som youtube? |
Nej, du behøver ikke smide en harddisk i den. Min afspiller fra en computer via SMB (standard Windows) netværk.
Det må være NMT for TViX understøtter slet ikke et webinterface ud imod f.eks YouTube.
Men nu er de generelt ikke særligt velegnet til den slags fordi man ikke kan søge så hurtigt via en fjernbetjening som på et keyboard.
|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 11:45
Okay tak for hjælpen hedberg, nu har jeg bestildt min tvix hos CDON! 
|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 13:50
helt kanon....
Tusind tak Hedberg......
skal da hvis ud og have fat i en tvix 
Onkyo 606
Jamo Studio line serie
DALI Concept sub 12
Playstation 3
Istar mini HD
Harmony one
|
Skrevet af: RuneR
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 14:36
Minkz skrev:
Okay tak for hjælpen hedberg, nu har jeg bestildt min tvix hos CDON!  |
Hmm kan kun finde en 6500 hvad er forskellen mellem 6500 og 6500A ?
|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 15:15
Det ER en 6500A version 2 Jeg har også købt hos CDON for en måned siden.
|
Skrevet af: MR. T
Skrevet den: 02-Juli-2008 kl. 13:50
Er det ikke billigere at købe maskinen i USA pga. den lavere dollar?
Jo jo - der kommer jo måske noget moms på, men det er vel ikke 100 pct. sikkert?
http://www.tvixbox.com/product_details.php?product_id=23 - http://www.tvixbox.com/product_details.php?product_id=23
|
Skrevet den: 02-Juli-2008 kl. 14:27
MR. T skrev:
Jo jo - der kommer jo måske noget moms på, men det er vel ikke 100 pct. sikkert?
http://www.tvixbox.com/product_details.php?product_id=23 - http://www.tvixbox.com/product_details.php?product_id=23 |
Jeg har ikke oplevet at ting ikke blev snuppet i den størrelse.
Når du tager prisen i $ + forsendelse + told (7%) + moms (25%) + Postdanmarks dummebøde på 159 kr når du ca. prisen på den samme maskine i Danmark.
Men så har du ikke dansk garanti.
Hvis du er i USA alligevel og kan tage en med hjem så kan det måske betale sig, men ellers gad jeg ikke.
|
Skrevet den: 02-Juli-2008 kl. 17:33
MR. T skrev:
http://www.tvixbox.com/product_details.php?product_id=23 - http://www.tvixbox.com/product_details.php?product_id=23
|
421 $+forsendelse+12% told +25% moms af HELE det samlede beløb= alt for dyrt CDON.COM er nok billigst lige pt. 2819,-kr.
|
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 14:07
må jeg godt opgradere firmware via lan? altså bare lægge den på min pc og åbne install fra tvix?
|
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 19:48
Minkz skrev:
må jeg godt opgradere firmware via lan? altså bare lægge den på min pc og åbne install fra tvix? |
Det ville jeg ikke umiddelbart forsøge. Jeg ville bruge en USB nøgle, USB harddisk eller smide en harddisk til internt med firmwaren på.
|
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 21:48
Og så skal du holde dig til 1.2.52. Det er den seneste stabile. 1.3.10 kan findes på nettet men er noget ustabil. Den står heller ikke på DviCos officielle release.
|
Skrevet den: 05-Juli-2008 kl. 20:44
Har tilføjet et billede i en af mine indlæg længere oppe i tråden fra når man har kørt http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=951350 - TViX GUI builder og hentet cover art mm.
|
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 09:30
Hej alla! Det finns en ny beta firmware till TViX HD M-6500 och HD M-7000, version 1.3.21. Ni som vill testa den här beta versionen kan ladda ner den här - http://demod.dvico.com/user/tvix_M-6x00_1.3.21_prerelease.zip - http://demod.dvico.com/user/tvix_M-6x00_1.3.21_prerelease.zi p
Changes from 1.2.52 to 1.3.21 - HD Audio(TrueHD, DTS HD MA) Pass-through through HDMI support - There is an option for HD Pass-through. (This will be enabled only if HDMI Audio out is enabled)
2. Known issues - When HD audio is out through HDMI, SPDIF does not output data. - LPCM pass-through works.
3. Improved AVI/MKV file playback - Supports embedded image subtitles. (SUB only) - Supports non standard frame rates (other than 24,25,30,120) - Detects s FFDS in FourCC correctly.
4. FTP server improvements - Supports up to three sessions. -
The Timeout period has been changed to 5 min from 30 min. When the
connection has not been disconnected properly. It will terminate the
connection after 5min.
5. Improved compatibility of TP/TS/M2TS files playback. 6. Improved compatibility MP4 files playback. 7. Fix a bug that the focus is reset to the first folder after stop
8. DVD playing. - Fix a bug when the duration of video files are not available, the system will crash when user press the info key twice. - External UTF8 subtitle is supported.
9. Subtitle related bugs are fixed. 10. NowASS tags are ignored. 11. Next page and Previous page key works on the subtitle selection page. 11. Some icon mode bugs are fixed. 12. Several bugs related to HDMI fixed now. - Screen shift in some TVs fixed. - Unable to set TV Standard(NTSC,PAL) in HDMI mode is fixed.
13. Minor bug fixes and minor improvement - You can put a blank by pressing 1 key in the alphabet input mode. - By pressing 1 key, you can select from '.', ',', '?','!', ' '(blank or space).
Known issues - Number of Channel and frequency information of TS/TP files may not correct. - When HD Audio pass-through is on, core part of HD audio will not be output through SPDIF nor COAXIAL. - When HD Audio Pass-through is disabled, clips with HD Audio files may not played properly. - Some WMV files are not played properly. - Some TP files will reboot the unit. - Some wma files will make TViX reboot.
|
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 23:10
Canman.se skrev:
Hej alla! Det finns en ny beta firmware till TViX HD M-6500 och HD M-7000, version 1.3.21.
|
Jeg oplever fejl når jeg afspiller flere 1080p i MKV containere fra et SMB netværks share med denne beta firmware. Lidt ligesom når en enhed ikke kan få nok data igennem netværket. Samme filer virker fint med både .44 og .52.
Netværks hastigheden er sat til gigabit og efter at have "downgraded" til .52 virker filerne igen.
|
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 00:10
Canman.se skrev:
Changes from 1.2.52 to 1.3.21 - HD Audio(TrueHD, DTS HD MA) Pass-through through HDMI support - There is an option for HD Pass-through. (This will be enabled only if HDMI Audio out is enabled)
2. Known issues - When HD audio is out through HDMI, SPDIF does not output data.
|
Stort set umuligt at få andet end PCM gennem SPDIF  Hvis det endelig lykkes at få AC3 eller Dts igennem, forsvinder den option ved næste re-boot.
|
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 07:58
Jeg håber DViCO får luset de værste fejl ud inden den endelige version. Personligt har jeg været meget glad for .44 og .52 versionerne, som jeg har oplevet som meget stabile og jeg håber det samme gør gældende for næste officielle firmware - på trods af de nye funktioner.
Glæder mig utroligt meget til at få pass-through af HD lyd til receiveren.
|
|