Print side | Luk vindue

Indiana Jones and the Kingdom of the Crys

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41379
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 21:15


Emne: Indiana Jones and the Kingdom of the Crys
Skrevet af: RuneH
Emne: Indiana Jones and the Kingdom of the Crys
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 10:31

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull ...
Super fed og den fortsætter bare serien kanont. Harrison gør det fremragende og humoren er i top. En rigtig Indy film.

Hvad din mening?



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!



Svar:
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 10:43

Fisk.. skal snart ind og se den.

Skal man have set de gamle film før man får det rigtige ud af den?



Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 10:52

Altså, jeg syntes da bestemt man skal se de gamle først. Der er personer fra de ældre film som kommer med i billedet - ja som faktisk har en væsenlig rolle. Disse personer giver nok ikke den store mening hvis man ikke har set de gamle. Samtidig er humoren også baseret lidt på gamle hændelser osv.

De hænger ret godt sammen - så det vil være en stor fordel.



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 10:53
Pis.. hehe.. så får jeg travlt.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:01

Jeg så den igår kl 2359...

Den var super!

Krænger måske lidt over til sidst, men den er absolut værd at se!! Sjovt med de mange referancer til de tidligere film!!!!

**** ud af 5 herfra!

 



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Pis.. hehe.. så får jeg travlt.

Afsted med dig! Så kommer der også gang i hjemmebioen hehe ;)

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg så den igår kl 2359...

Den var super!

Krænger måske lidt over til sidst, men den er absolut værd at se!! Sjovt med de mange referancer til de tidligere film!!!!

**** ud af 5 herfra!

 

Ja, man kan sgu godt mærke man ikke fik så meget søvn i nat. Men hvad gør man ikke for Indy. Imperial har et fedt theme derinde for tiden. Det super Indy stil -  godt humør :D

Tænkte lige det samme om slutningen, men den holder sgu stadig 100%
Samme stjerneantal herfra! Helt sikkert



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:10

Jeg må få set de gamle.. hvor mange er der? :P



Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg må få set de gamle.. hvor mange er der? :P

3

Raiders of the lost ark

Temple of doom

The last Crusade



Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg må få set de gamle.. hvor mange er der? :P

Ha ha.. Der er 3 stk. og kan fås temmelig billigt i en samlet boxset :) Mener det koster en 200 kr i Fona eller noget i den dur. Altså hvis det dvd. Man kan vel ikke få dem i andet format ?

De skal sgu ejes!



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:30
Mega.. tak gutter. Jeg må på jagt :D


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:31
Der ikke andet for! ;)

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:52
De findes kun i DVD, men man kunne jo drømme om at de kom på  Blu-ray når det er tid til udgivelse af 4'eren.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 11:53
Til gengæld er de dvd'er også bare super god kvalitet. Er blevet ganske imponeret af at se de restoreret skiver.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:05
De gamle film kan fåes i Super Brugsen i denne uge 70 kr stykket.

-------------
mvh Christian


Skrevet af: mchris
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:02
Eller man kan købe 3-boks sættet på cdon.com for 199,- og så kommer portoen oveni

-------------
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D
SonyPS3
Panasonic TH-37PX70
4 stk. podspeakers
Gale 10" sub
2 stk. Dali Concept 8
Dali Motif
KISS VR-558
Nintendo WII


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:10

Eller man kunne smutte i Fona og købe den for 199,95 og få den med hjem - uden at skulle vente på postmanden... Og spare porto.

(tjekket på deres hjemmeside)



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:15
Jep - jeg har fået reserveret mit boxset i Fona nu :)


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:18
Super! :-) Så der snart underholdning. Husk Cola! man bliver i så godt humør af de film

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:21

Det er ikke længe siden jeg kom hjem med bilen fuld af Cola - Zero selvfølgelig så jeg ikke bliver fed af at se film

Glæder mig allerede



Skrevet af: Aqaitas
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull ...
Super fed og den fortsætter bare serien kanont. Harrison gør det fremragende og humoren er i top. En rigtig Indy film.

Hvad din mening?

Jeg synes den var udemærket underholdning, og Harrison Ford klarer det sgu meget godt alderen taget i betragtning. Men når det er sagt så synes jeg den mangler noget før den er på højde med de gamle Indy film. Men så igen, det kan jo være den vokser sig større i min bevidsthed jo flere gange jeg ser den.

Jeg så den også i nat kl 23.59 i Cinemaxx i Århus



-------------
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Det er ikke længe siden jeg kom hjem med bilen fuld af Cola - Zero selvfølgelig så jeg ikke bliver fed af at se film

Glæder mig allerede

Haha - sådan skal det være

Aqaitas
Syntes den er helt i top :-)
Havde heller ikke forventet så meget, for så kan man så nemt blive skuffet.



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:50

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

De gamle film kan fåes i Super Brugsen i denne uge 70 kr stykket.

de er i kvickly ekstra til 50,- pr stk.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:47
VI VILLE HAVDE ALLE INDIANA JONES FILMEN PÅ BLU-RAY, NU


Hehe, det se ud til at Indiana Jones 4 har en handlingen der foregår før X-
files


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:11

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

VI VILLE HAVDE ALLE INDIANA JONES FILMEN PÅ BLU-RAY, NU


Hehe, det se ud til at Indiana Jones 4 har en handlingen der foregår før X-
files

Ja vi vil, og det kan kun gå for langsomt 



Skrevet af: doit
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:53

Hva snakker I om.. den film stinker da...!

Den knækker efter halvdelen af filmen. Den kammer helt over IMO. At indys knægt svinger sig som tarzan, Indiana gemmer sig i et køleskab, at der er dræbermyrer og så.. Aliens? Helt ærligt - Come on! Ringeste film i serien by far!

At Shia Lebøf skal være den næste Indiana gør bare det hele meget mere latterligt

2/6



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 21:14
Hvis den er ringere end 2'eren så er den kraftedme ringe..


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 22:00

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hvis den er ringere end 2'eren så er den kraftedme ringe..

ja det kan vist ikke lade sig gøre, men den nye er lidt lad der skal ikke være aliens i indiana jones.

3 eren bliver den bedste, men den er tilgengæld også rigtig god



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 22:05
Jeg har desværre ikke set 4'eren endnu, men jeg er enig i at 3'eren er superfed. Morede mig fra start til slut - faderen i filmen spiller suverænt godt og jeg lå flad af grin flere gange


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 00:37

 

Jeg så den 23.59 på premiere aftenen i Imperial. Jeg syntes generelt godt om filmen, som jeg syntes er en glimrende 4'er. Det eneste jeg måske kunne sætte fingeren på slutningen som efterlader mig lidt med et.. ehh.. hvorfor.. gode/onde? mm.

Generelt syntes jeg de har løst opgaven fint med at flytte Indy 20 år frem i tiden (50'erne) og fået netop mange af de elementer som optog befolkningen i USA meget dengang (eller hvad jeg ihvertfald forstår det gjorde).

** MULIG SPOILER **

Med 50'er elementer mener jeg naturligvis aliens (Roswell), kommunister, area 51 (nice touch med referencen til 1'eren derinde).

Skal jeg finde noget negativt, så er det at alle tilsyneladende er lidt for dygtige og fantastiske (f.eks knægten i lianerne mm). Tilgengæld virker Indy lidt langsom i opfattelsen vedr. aliens (specielt i betragtning af at han skulle have været del af et team der undersøgte den nogle år tidligere?).

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 00:47

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

VI VILLE HAVDE ALLE INDIANA JONES FILMEN PÅ BLU-RAY, NU  

+1

Men indtil man kan få lov til at købe dem dem på BD, er det i det mindste godt de har været sendt i HD på BBC



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 03:51
Ingen tvivl om at det er den ringeste i quadrologien (hedder det det) .

Aliens fra en anden dimension (space between spaces). Og de har haft 19 år til at udtænke det plot og de effekter, nice job . De første 20 minutter var ellers ret gode og Indy-old-style like (selv om det foregik 20 år senere), men så gik det også ned ad bakke derfra .

/Nils


-------------
           


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 05:16
Det er også det jeg sige, at hvis INDIANA JONES 4 kun har værre 20 minuter
lange, så ville de har værre en af de beste INDIANA JONES film til dato, som
det er nu, gå ind og se de først 20 minuter og gå så hjem, reste af film er
ren spile tid.


Skrevet af: andefeldt
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 08:35
Jeg så den dagen efter den kom i biografen. Jeg er stadig meget splittet omkring, hvad jeg helt præcis synes om filmen.

Jeg kan godt li' ideen og historien op til et vist punkt. At det drejer sig om ægte aliens osv, passer desværre bare slet ikke ind i Indy universet. Det må/skal være et eller andet larger-than-life-itself objekt, som Indy skal finde (film 1: Pagtens ark, film 2: De der sten (glemt navnet), film 3: Den Hellige Gral), men det skal ikke være noget helt ude i hampen søgt, som fx. aliens. Slutningen er også virkelig weird - hvad skete der lige der???

Men jeg var da meget godt underholdt i hele filmen. Desværre bare ikke på den helt rigtige måde - Indy style.

[Mulig spoiler-alert on] Marker teksten for at læse

En ting der rigtig irriterer mig (ud over aliens + slutning) er historien om, at byen er bevogtet af en hær af udøde (undead). Super her venter sikkert en god kamp, hvor der bliver fyret nogle ægte Indy replikker af osv. De der krigere vågner da også i deres huller i væggene, da de går forbi osv, men så er det ligesom hvad der sker. Bevares de jagtes osv osv. Senere ser man så "fjenden" der er nået frem. Hvor er de udøde krigere? Ja, de ligger DØDE på den store plads, hvor man må formode, at de er blevet skudt. Øh? Kunne de overhovedet blive slået ihjel?

[Mulig spoiler-alert off]


-------------
Anders


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 08:41

Det kunne være en rigtig god ide med en Spoiler alert. Der er kun et post der har det, men massere der skriver om handling og tilmed slutning. Det kan da være noget ufedt for folk der ikke har set den at læse kritiske handlings ting.

Så husk spoiler alerts.



Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 11:24

Noger der minder om første halvdel var genial - Oldschool indy action/humor. Endvidere kunne jeg faktisk godt lide Shia LaBeouf, og synes han gør det rigtig godt.

 

Der hvor filmen halter, er ved dens overdrevne (latterlige) brug af CGI der ser SINDSYGT ringe ud, samt manuskriptforfattere der har været på svampe da de skrev denne film. Mange scener er direkte ligegyldige og bare med til at ødelægge helhedsindtrykket, og så hele alien halløjet? Jeez altså, det dur bare SLET ikke i en indy film.

Mickey



Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 12:20
Var inde og se filmen i Imperial forrige uge, og op til slutningen følte jeg mig rigtig godt underholdt, der var dog et par episoder, der var lige i overkanten (køleskab, vandfald) men hvorfor f..... laver man sådan en slutning, der slet ikke passer i Indiana Jones universet. Komplet åndsvagt at filmen skal ødelægges med sådan en gang lort. Håber der kommer en alternativ slutning på Blu-ray istedet for det fis


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 12:46
Bare de klippe film ned til de først 20 min. så ville den bliver en rigtig god
inda film, som der er nu glem den og se eller gense 1 til 3

Eller er inda 4 den mest set film i DK lige nu, hvem havde troe dette


Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 12:47
Indy 4. Det er sådan en film jeg virkelig virkelig VIRKELIG gerne vil kunne holde af. Men det kan jeg altså bare ikke.

 Den lider af den fejl som SW 1-2-3: Nemlig george lucas sætter alt sin lid til computeren. Gang på gang sker der ting og sager der ikke har noget decideret med historen at gøre, eler tilføjer noget nyt, men blot viser at "hey se hvad vi kan med en computer". Såsom såsom xxxxxx der svinger i lianer med aberne. COME ON!!

Nej hellere old school indy. Kan også meget bedre lide de religiøse aspekter i historien.

My 2 cents.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 12:51

Så.. nu må jeg råbe vagt i gevær. Har været inde og se 4'eren langt om længe og forventningerne lå ikke så højt pga. folk har sablet den ned.

Bl.a. skulle den falde igennem pga. aliens.

Ok... sidder og ser filmen med popkorn i hele fjæset... der kommer nogle aliens.. sidder og venter på det dårlige med dem kommer... hmm intet sker, kun fed action og spænding... pludselig er der rulletekster og filmen er slut.

Hvad fik jeg ud af det? En rigtig god film som jeg ikke på nogen måde er skuffet over.

Vil placere de 4 film i denne rækkefølge: 3,1,4,2   med tæt løb mellem 1 og 4 og med laaang vej ned til 2'eren som jeg synes er rigtig ringe.

Har folks forventninger været for høje eller har mine været for lave eller er jeg bare skidenem at "please" når bare der er lidt action mv?

Synes især Shia la "bøf" gør det skidegodt, men synes også han er en rigtig fin skuespiller... Glæder mig til at se ham igen i Transformers 2. :P



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 16:32
Tak Martin! Kunne heller ikke begribe at 4eren skulle være ringe


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 16:52

Personligt har jeg det fint nok med, at det er aliens. Det passer helt fint med at historien befinder sig i 60'erne. Det passer jo også fint med alle de sjove teorier om aliens byggede alle pyramider som Van Daniken og diverse andre regelmæssigt lufter på Discovery mm.

Dog vil jeg tilslutte mig, at Mutt (Shia) er lidt for smart i lianerne og i det hele taget virker det som om både Mutt og Marion har det lidt for nemt med deres stunts. Omvendt virker Indy pænt sløv til at forstå det drejer sig om Aliens.

Slutningen er jeg heller ikke helt vild med. Men jeg syntes ikke filmen som sådan er ringe - bare lidt anderledes ens jeg havde forventet.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull ...
Super fed og den fortsætter bare serien kanont. Harrison gør det fremragende og humoren er i top. En rigtig Indy film.

Hvad din mening?

Er ganske enkelt dybt uenig.

 

SKANDALØS film!!! Den største skuffelse i mit liv som aktiv biografgænger. George Lucas har fuldstændig tabt sutten. Først ødelagde han sit eget Star Wars univers med de 3 børnevenlige efterfølgere og nu får Indy så samme tur. Jeg er stor, stor fan af de 3 første Indy-film - har set dem mange gange efterhånden, så jeg er ikke bare en ligegyldig 'hader'.

 

Filmen er idiotisk på så mange måder og niveauer, at jeg snart ikke ved, hvor jeg skal starte og slutte, men here goes (tilgiv mig hvis jeg glemmer noget):

Som mange skriver er starten af filmen lige i øjet. Vintage Indy, pisken frem, temamusikken, gåsehud på armene, osv., men derfra (jordegern) går det bare ned ad bakke.

Først manuskript og plot. ALIENS???? WTF??? Var det det bedste, man kunne finde på? Det man elskede ved de gamle film var netop det mytologiske og de religiøse referencer. Hvem fa... kan forholde sig til noget så tåbeligt som aliens i Inka-land? Dialogen er så uskadelig og livløs, at selv fans af bamse og kylling kan være med. 'Humoren' som alle himler op om, befinder sig på børneniveau og består næsten udelukkende af referencer til de gamle Indy-film...for tyndt. Det er typisk Lucas nu om dage. Alt skal være børnevenligt og uskadeligt. Hvornår frygter man nogensinde for Indys liv i filmen? Aldrig, fordi det hele er lavet så tegnefilmsagtigt, at det er CGI-effekterne, vi skal kigge efter og ikke plottet.

 

Figurerne. En indy-film, som alle har ventet på i 20 år og hvor hovedpersonen næsten er en birollefigur.  Hvem fa... gider at se på alle de ligegyldige og irriterende tåber, som Indy har på slæb her? Willie og Shorty i 'Temple of doom' var hårde nok at kapere, men i denne film er det bare kammet helt over.

 

Plothuller/Irritationsmomenter:

  • Atombombe/Køleskabscenen. Idiotisk og håbløst urealistisk. Hvad skal vi med den? Den flytter ikke plottet og skal kun vise en flot CGI-paddehat og at Indy kan overleve alt.
  • Motorcykeljagt. Flot filmet, underholdende, morsom, men da de glider hele vejen gennem spisesalen på universitetet og også lige når at hjælpe en stakkels knægt med studierne, falder det hele til jorden med et brag.
  • Mutt. Hvorfor skal han have ligeså skærmtid som Indy? Retorisk spørgsmål...fordi Lucas skal bruge ham som efterfølger til de næste film!!! Men vi, fansene, vil sgu hellere se Harrison Ford og ikke en kæphøj greaseball. Mutt får endda de bedste actionscener for at det ikke skal være løgn, alt imens Indy enten bare er på slæb eller sidder og ser stolt til.
  • Mac. Cross,  double-cross, triple-cross...Aaaargh, who cares. Har man nogensinde haft et mere stupidt sidekick bortset fra Robin?? Ups, sorry, jeg glemte lige...
  • 'Ox'. Hans evindelige og håbløse mumlerier var ved at give mig fnidder til sidst...
  • Marion. Fra hårdtslående, fyrrig og kampdrikkende amazone i 'Raiders...' til lalleglad jubelnar i denne film. Selv til halsen i kviksand eller med 2 hjul hængende ud over en 3 km dyb afgrund, sidder fjolset bare og griner fjoget. Hvad gik der galt?
  • Tarzanscenen. Og en abehær som kun angriber russere??? Jeg krummede tæer.
  • Vandfaldene. Ikke et...heller ikke 2...nej vi skal da sende 'staklerne' ud over 3 (!!!) vandfald så det rigtig ser farligt ud. Men det er jo ikke farligt, bare idiotisk. Hvorfor smider vi ikke bare et bjerg i hovedet på dem også nu hvor vi er i gang. Der sker jo alligevel intet. Når man kan overleve en A-bombe, betyder lidt vand vel ikke meget?
  • Myrerne. Gigant rip-off fra 'Mumien'. Desuden er disse myrer intelligente og kan lave tårne af og med hinanden. Svarer vel til at slangerne i 'Raiders..' lavede lassoer af sig selv og kastede sig efter Indy på den måde. Stupidt!!! Og mens vi er ved myrerne...
  • Krystalkraniet. ...som er så magnetisk, at det kan tiltrække hagl gennem en lagerhal på størrelse med Fyn og som kan skærme mod hærmyrer på anaboler....men som, tadaaaa, pludselig ikke er magnetisk mere og ikke afskrækker myrerne, når man lægger en  KLUD henover det!!!! HOLD NU KÆFT!!!
  • ALIENS!!!!!! Har jeg nævnt dem?
  • 'Inka'-vagter. (Scenen, hvor Indy og Mutt finder kraniet). Hvor længe har de ligget der og bevogtet nogle gamle støvede huler med deres fesne pusterør? I 1000 år? Øh...
  • Brylluppet. Hvor sødsuppe skal det da være, George??? Please!!!!
  • Skurkene. Koldkrigsrussere er altså ikke lige så gustne som nazister, beklager.
  • BLOODY ALIENS!!!!

 

Det var lige det værste. Der er MEGET mere, men dette indlæg skal jo ikke blive for langt  

 

På positivsiden står Cate Blanchett, der som altid får det optimale ud af en håbløst tyndt skrevet skurkerolle...og selvfølgelig Harrison Ford, som stadig er en fremragende, omend ældre, Indiana Jones. Bare synd at han nogle gange er statist i sin egen film.

 

I rest my  case!



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 08:36

Shiva,
nu er jeg jo åbenbart ikke den eneste der syntes den er god. Og hvis man læser denne tråd kan man nemt se folk er uenige..

Men du da velkommen til at starte en tråd magen til, og få de samme indlæg i den - hvis du da syntes det giver nogen mening.. Ikke at jeg syntes det giver mening, da du allerede har ytret dig.

Du har forhåbenlig læst tråden inden du begynder at skrive i den? Man tvivler lidt ;)



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Shiva,
nu er jeg jo åbenbart ikke den eneste der syntes den er god. Og hvis man læser denne tråd kan man nemt se folk er uenige..

Men du da velkommen til at starte en tråd magen til, og få de samme indlæg i den - hvis du da syntes det giver nogen mening.. Ikke at jeg syntes det giver mening, da du allerede har ytret dig.

Du har forhåbenlig læst tråden inden du begynder at skrive i den? Man tvivler lidt ;)

Går vi ikke i lidt små sko nu, Rune? Jeg er ked af, at jeg har tilladt mig at starte en ny tråd, bl.a. fordi jeg synes at der skulle nogle argumenter på bordet. Jeg vidste ikke, at du havde ophavsret på indlæg om Indiana Jones. Indlægget er efter intentionen skrevet så tilpas humoristisk, folk ikke skulle føle sig trådt på. Der er jo min subjektive anmeldelse af filmen...ligesom din er. Du er velkommen til at være uenig.

 

Jeg lavede også tråden fordi jeg syntes, at dit indlæg var lidt kedeligt. "Jeg synes filmen er god, hvad synes i?"...ingen argumenter. Det er ikke sagt for at fornærme dig, men skal man starte en diskussion om en film, synes jeg, at man skal komme med noget mere.

 

Happy thoughts  Bemærk smiley'er i indlæggene. Det betyder, at man skriver med et glimt i øjet.



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 11:48

Man kan/skal altid være uenige omkring film, men jeg kan ikke lade være med at smile lidt af dem som synes den er SÅ ringe...

For pokker hvor må det da være irriterende at være så kritisk - med de øjne/briller er det edermugme mange film man ikke gider røre med en ildtang

Loosen up a little og nyd filmen(e).



Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 11:52

Jamen kære Shiva, jeg har ikke engang set du har lavet et nyt indlæg. Dog syntes jeg da det underligt at lave en ny tråd, da der allerede er en man kan skrive i.. Men ok, hvis du ikke har nok i en, så har du da alt din ret til at lave lige så mange du vil. Skal skam ikke holde dig tilbage. Og nej jeg har ikke ophavsret på en tråd - det var dog dumt af skrive. Andre folk kunne åbenbart godt finde ud af at bruge min kedelige tråd.

Hvem af os der går i små sko er så helt op til folk selv at vælge.

Mit indlæg var bare et udspil til folks meninger når de havde set filmen.. Men undskylder da at den var for kedelig for dig.

Jeg lader den bare ligge - tvivler på man kommer så langt med dig. Start du endelig lige så mange tråde du vil om emner der allerede findes.

Det er dog bare sjovt at du bliver nød til at lave en ny - kun fordi du er uenig. ;)



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Man kan/skal altid være uenige omkring film, men jeg kan ikke lade være med at smile lidt af dem som synes den er SÅ ringe...

For pokker hvor må det da være irriterende at være så kritisk - med de øjne/briller er det edermugme mange film man ikke gider røre med en ildtang

Loosen up a little og nyd filmen(e).

Man skal da være kritisk, når forventningerne er helt oppe at ringe. Jeg havde glædet mig til den film siden 1989 og så kommer der sådan et antiklimaks. Det er jo ikke den nye Steven Segal-film vi taler om. Jeg havde det f.eks. fuldstændig på samme måde, da efterfølgerne til 'The Matrix' kom ud...det var som at få et koldt styrtebad

 

Ellers er jeg skam ganske 'loose' og ser et hav af film...også nogle knap så gode. Det kan vist ikke undgås, men det er heller ikke pointen.

 

 



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:09

Forventninger er noget satans noget.

Hov... Matrix efterfølgerne var jeg også helt vilde med



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jamen kære Shiva, jeg har ikke engang set du har lavet et nyt indlæg. Dog syntes jeg da det underligt at lave en ny tråd, da der allerede er en man kan skrive i.. Men ok, hvis du ikke har nok i en, så har du da alt din ret til at lave lige så mange du vil. Skal skam ikke holde dig tilbage. Og nej jeg har ikke ophavsret på en tråd - det var dog dumt af skrive. Andre folk kunne åbenbart godt finde ud af at bruge min kedelige tråd.

Hvem af os der går i små sko er så helt op til folk selv at vælge.

Mit indlæg var bare et udspil til folks meninger når de havde set filmen.. Men undskylder da at den var for kedelig for dig.

Jeg lader den bare ligge - tvivler på man kommer så langt med dig. Start du endelig lige så mange tråde du vil om emner der allerede findes.

Det er dog bare sjovt at du bliver nød til at lave en ny - kun fordi du er uenig. ;)

Fantastisk voksent argument...du kommer i hvert fald ikke langt med mig med den der 'os mod dig' børnehaveretorik...der er jo 1000 tråde omkring Onkyo 605, som stort set alle omhandler det samme. Er du også inde på hver enkelt af dem og øffe over at der bliver oprettet nye?

 

Point taken. Jeg flytter mit indlæg herover på den rigtige tråd.



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 13:59
Matrix serien er mange klasser over indy 4 filmen, god vi stadig har de 3
første indy film, for min skyld må man gerne trække indy 4 ud af market, så
hurtig som mulig, desværre er den en af de mest set film i 2008, så det sker
nok ikke


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Forventninger er noget satans noget.

Hov... Matrix efterfølgerne var jeg også helt vilde med

Wauw...så ska vi vist ikke starte på Michael Bay



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:33
"Wauw...så ska vi vist ikke starte på Michael Bay" med den er nok i en andet
tråd (tro at den bliver lange).

hvad andet kan jeg sige end



FEDT humor "Shiva"   


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 22:49
Shiva nej hvis vi tænker Transformers m.fl er det en dårlige diskution.. hehe. Ultra fede film


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 12-Juli-2008 kl. 22:30

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

"Wauw...så ska vi vist ikke starte på Michael Bay" med den er nok i en andet
tråd (tro at den bliver lange).

hvad andet kan jeg sige end



FEDT humor "Shiva"   

Det kunne være man skulle prøve at starte den op  Hvis vi kalder den "Død over Bay" skal der nok komme reaktioner



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 16:50
Skal vi ikke lave en ny tråd om Michael Bay så vi ikke smader denne god
tråd, ikke

Den kun så hedde "Død over Bay" tro at den bliver en meget intrassat
tråd, gad vide havde den god Michael Bay går og lave, lige nu ?



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 16:52

Jeg er mere nysgerrig efter hvad det er M.Bay gør forkert?

Jeg mener.. Transformers er jo så perfekt action og drengerøv som noget kan være? Men ok hvis man søger fransk novellefilms-handling der hænger sammen fra A-Z så kan jeg godt se man er gået galt i byen

 



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 17:11
Michael Bay tråden er her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=43788&PN=1&TPN=500

Så lad os tage debate om Michael Bay her og ikke i denne tråd

Så lad os komme tilbage til emnet her, nemlig "Indiana Jones and the
Kingdom of the Crys"


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 17:13
Fuck jeg troede I tog pis på mig med en særskilt tråd  Jeg hopper derover


Skrevet af: benndk
Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 08:49

Super at lave en ny tråd, den bliver spændende .... Og så har RuneH's lange klagesang ikke været forgæves, måske Shiva også lærer det på et tidspunkt 

Er ny herinde, men hvorfor kan folk som starter en tråd ikke acceptere at andre er uenige? ... hvorfor fokusere på en masse andre ting end emnet, i stedet for at modargumentere. Det er jo netop modargumentet som er det sjove og spændende ved dette forum.

Er på mange punkter helt enig med Shiva, men han har naturligvis ikke ret i alt ... hvad er der f.eks galt med de "søde" jordegern



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af benndk benndk skrev:

Super at lave en ny tråd, den bliver spændende .... Og så har RuneH's lange klagesang ikke været forgæves, måske Shiva også lærer det på et tidspunkt 

Er ny herinde, men hvorfor kan folk som starter en tråd ikke acceptere at andre er uenige? ... hvorfor fokusere på en masse andre ting end emnet, i stedet for at modargumentere. Det er jo netop modargumentet som er det sjove og spændende ved dette forum.

Er på mange punkter helt enig med Shiva, men han har naturligvis ikke ret i alt ... hvad er der f.eks galt med de "søde" jordegern

Selvfølgelig har jeg da ret.



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 01:57

så den også på premieren, sad og krummede mig igennem det meste af filmen, for så meget skuffede mig..

Vi havde set alle 3 gamle et par gutter, og havde rigtigt forberedt os, og NØJ jeg er skuffet.

Som nævnt før Atom bomben irriterede mig også lidt, bare sådan unødvendigt, og ideen er jo at Indy ikke er usårlig, han kæmper bare hele vejen igennem, som en john maclane, med masse af humor.

Jeg synes nu ham sidekick normalt ikke er en skide elendig skuespiller, han skulle bare ikke være med i en indyfilm, så hellere spille lidt mere på indy er blevet gammel, end at lade en anden udfører ALLE stunts.

og så de aliens, nøøøøj. det har jo altid været med et religiøst tvist, og så bliver alt ændret, og da de som sagt køret lidt på det alien trip lige fra starten, så var det også noget der gjorde ondt...

Ikke noget jeg kunne anbefale folk at se, men lukkede da min mund, for mange af de film elskende jeg har set har jo glædt så til filmen, og det skal man ikke ødelægge.



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 16:53

Så er den annonceret på BD i USA til d. 14 Oktober.

Ifølge http://www.hdmoviesource.com/catalog/product_info.php?products_id=2061 - HD Movie Source skulle den kunne afspilles i reg A,B,C afspillere.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 17:17
Lad os håber og bede til at Indiana Jones 1-3 også udkomme på Blu-ray
på samme tidspunk som Indiana Jones 4 (som i ved så kan jeg ikke lide
4, ud over de først 20 minuter)


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Lad os håber og bede til at Indiana Jones 1-3 også udkomme på Blu-ray på samme tidspunk som Indiana Jones 4 (som i ved så kan jeg ikke lide 4, ud over de først 20 minuter)

Ja, det ville være dejligt hvis de også kom samtidigt.. og dyrt



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Så er den annonceret på BD i USA til d. 14 Oktober.

Ifølge http://www.hdmoviesource.com/catalog/product_info.php?products_id=2061 - HD Movie Source skulle den kunne afspilles i reg A,B,C afspillere.

 

og i au den 30 oktober.

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/801417 - http://www.ezydvd.com.au/item.zml/801417



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 09:19
Bliver jo nok nødt til at have den i samlingen, desværre. Kan jo ikke have en ukomplet film serie stående


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 16:51
Desværre! He he, det lyder sgu som om det er med armen på ryggen Så dårlig er den vel heller ikke?


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 16:55

Nej den er hamrende fed

Mon ikke Sploink hentyder til indkøbsprisen? Sådan forstår jeg det umiddelbart :)

Jeg ved ikke om jeg skal have den på BD - tror jeg køber den på DVD istedet for - da de andre film i serien jeg har er på DVD og det ikke umiddelbart er en serie jeg "gider" have på BD. Endnu ihvertfald..



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 17:02
Skal med sikkehed havde Indiana Jones 1 til 3, når de udkomme på Blu-
ray men med Indiana Jones 4 er jeg ikke helt sikke endnu, selv om den
burte stå i min Steven Spielberg film samling, dumt dilemma


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 19:52

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Skal med sikkehed havde Indiana Jones 1 til 3, når de udkomme på Blu-
ray men med Indiana Jones 4 er jeg ikke helt sikke endnu, selv om den
burte stå i min Steven Spielberg film samling, dumt dilemma

Hvorfor? Steven Spielberg har ikke lavet lutter gode film alligevel...



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 20:23
Og jeg har bestilt den Kampus

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Så er den annonceret på BD i USA til d. 14 Oktober.

Ifølge http://www.hdmoviesource.com/catalog/product_info.php?products_id=2061 - HD Movie Source skulle den kunne afspilles i reg A,B,C afspillere.

 

den 14 oktober skulle den også komme i norge, og kan bestilles hos dvdstrax.

http://www.dvdstrax.dk/index.php?SCREEN=item&item=168699&department=&Group=31&Sector=2 - http://www.dvdstrax.dk/index.php?SCREEN=item&item=168699 &department=&Group=31&Sector=2



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Skal med sikkehed havde Indiana Jones 1 til 3, når de udkomme på Blu-
ray men med Indiana Jones 4 er jeg ikke helt sikke endnu, selv om den
burte stå i min Steven Spielberg film samling, dumt dilemma

Hvorfor? Steven Spielberg har ikke lavet lutter gode film alligevel...

jeg kan huske en der hedder duellen, fuck den var dårlig.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 21:01

Ja det var så også den første! Men kan da se at han har en imponerende liste af gode film trods alt:

http://da.wikipedia.org/wiki/Steven_Spielberg - http://da.wikipedia.org/wiki/Steven_Spielberg

Min egen favorit er Schindlers List



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det var så også den første! Men kan da se at han har en imponerende liste af gode film trods alt:

http://da.wikipedia.org/wiki/Steven_Spielberg - http://da.wikipedia.org/wiki/Steven_Spielberg

Min egen favorit er Schindlers List

ingen tvivl om han har lavet mange fede film.

men jeg må med skam melde, at jeg aldrig har fået set schindlers list. det frastødte mig lidt, at de kom med en sort hvid film i en farve tid. og efterfølgende har jeg aldrig, fået taget mig sammen til at se den. er det egentlig en man stadig kan få?



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Skal med sikkehed havde Indiana Jones 1 til 3, når de udkomme på Blu-
ray men med Indiana Jones 4 er jeg ikke helt sikke endnu, selv om den
burte stå i min Steven Spielberg film samling, dumt dilemma

Hvorfor? Steven Spielberg har ikke lavet lutter gode film alligevel...

jeg kan huske en der hedder duellen, fuck den var dårlig.



TV-filmen "Duellen" med Dennis "McCloud" Weaver fra 1971 var sk* da en superfed film, klart bedre end Indy 4 - efter min mening . Prøv at se den på DR1 i nat!

Vi kan så bare håbe på at "Interstellar", som kommer til næste år, bliver Spielberg's "comeback" film, efter nogle tynde år.

/Nils


-------------
           


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 21:25

nu har jeg ikke set indy 4. men ser den når jeg køber den på blu-ray.

duellen er nok på en top 10 film over, dem hvor jeg har kedet mig mest.

men igen sådan er vi så forskellige. jeg kan sikkert godt lide indy 4.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 21:40
Smag og behag er jo svært at diskutere. Men at mene at "The Duel" er på bottom 10 listen, det er godt nok vildt .

Det er en film som, specielt i betragtning af at det "kun" er en TV-film, er utrolligt godt filmet og med en meget fortættet stemning. Den er er stopfyldt med symboler og underforståede / usagte "beskeder". Jeg vil slet ikke hæve den op på "Psycho" niveau, men det er noget der ligner.

Altså, det er en film man får mere ud af hvis man ser den nogle gange. Men selvfølgelig, hvis du ikke kan lide den slags film, skal jeg ikke presse .

Som jeg vist har skrevet tidligere i denne tråd, så synes jeg også Indy 4 var fed ... de første 20 minutter altså .

/Nils


-------------
           


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 21:48
jeg skal ikke kunne sige om jeg kan lide den i dag. jeg så den jo tilbage i 70erne, dengang den kom frem. og jeg var bare helt færdig bagefter af kedsomhed. det kan da godt være, at det ville være noget andet i dag.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Desværre! He he, det lyder sgu som om det er med armen på ryggen Så dårlig er den vel heller ikke?


Jo det er skam desværre. For den er piv dårlig, synes jeg ihvertfald.
Starten er nogenlunde, men så går det ellers nedad, hehehe


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 23:49

Tag du dig et kig på http://www.imdb.com/chart/bottom - Bottom 100 listen hos IMDB og og få lidt perspektiv.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 00:04

Apropos smag og behag, så var jeg ved at kede mig ihjel til "There will be blood".... en næsten 3 timer lang Daniel Day-Lewis monolog. Jo, han var god, men for f..... en kedelig film.

Havde den på blu-ray, men har netop fået byttet den til "Blade Runner"



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 00:08

Åh åhh.. den havde jeg egentlig tænkt mig at bestille.. den roses jo til skyerne.

Jeg "holder lige mine heste" ...



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 00:29
Nu er det jo bare min mening . Jeg har ellers en meget bred filmsmag, men den var bare for kedelig. Tror den falder mere i amerikanernes smag pga af det historiske aspekt om olie-pioneertiden.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 00:32

Jeg kan jo leje den først - så er pengene da ikke helt spildte :-)



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg kan jo leje den først - så er pengene da ikke helt spildte :-)

Jo, hvis du spørger mig



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 00:43

Åhh det lyder slemt



Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 00:59
"There Will be Blood" er OGSÅ en super film. Men igen, der er så godt som ingen action og den er laaang og der bliver snakket meget. Ja, okay der går godt 15 minutter før det første egentlige ord "No" bliver sagt (lidt a la "2001: A Space Odessey"). Men igen det der bliver sagt, er noget nær genialt og de lange, næste tavse perioder siger næsten mere end 1000 ord. Nyd scenerne, billedkompositionen, instruktionen og skuespilpræsentationerne. Igen, alt i den film har en mening, selv når der tilsyneladende ikke sker noget. Det handler lidt om at kunne læse mellem linierne...

Nu er det altså ikke sådan at jeg ikke kan lide actionfilm: Die Hard 1- 4, Pirates... o.s.v., men lidt mere substans og brug af de små grå en gang i mellem tager man (jeg) ikke skade af en gang i mellem .

Nå, nu er det snart tid for "Duel" på DR1 .

/Nils


-------------
           


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 03:35
Okay, det var godt nok den forkortede version af "Duel" DR1 sendte her i nat - jeg vil tro at små 20 minutter manglede. En væsentlig scene (den med skolebussen) samt andre bidder var klippet ud. Og så var slutningen også alternativ. What a bummer .

/Nils


-------------
           


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Apropos smag og behag, så var jeg ved at kede mig ihjel til "There will be blood".... en næsten 3 timer lang Daniel Day-Lewis monolog. Jo, han var god, men for f..... en kedelig film.

Havde den på blu-ray, men har netop fået byttet den til "Blade Runner"

det kan da godt være den havde været fed, hvis den kun havde varet ca. 90-100 min i stedet for ca 180.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 10:09

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

"There Will be Blood" er OGSÅ en super film. Men igen, der er så godt som ingen action og den er laaang og der bliver snakket meget. Ja, okay der går godt 15 minutter før det første egentlige ord "No" bliver sagt (lidt a la "2001: A Space Odessey"). Men igen det der bliver sagt, er noget nær genialt og de lange, næste tavse perioder siger næsten mere end 1000 ord. Nyd scenerne, billedkompositionen, instruktionen og skuespilpræsentationerne. Igen, alt i den film har en mening, selv når der tilsyneladende ikke sker noget. Det handler lidt om at kunne læse mellem linierne...

Nu er det altså ikke sådan at jeg ikke kan lide actionfilm: Die Hard 1- 4, Pirates... o.s.v., men lidt mere substans og brug af de små grå en gang i mellem tager man (jeg) ikke skade af en gang i mellem .

Nå, nu er det snart tid for "Duel" på DR1 .

/Nils

Nu skal det ikke udvikle sig til en dybdeborende filmpsykologisk discussion , men jeg kan skam godt lide "dybe" film. F.eks. er 'Donnie Darko' en af mine top 20 film (sammen med '2001').

Men, udover Day-Lewis præstation, synes jeg bare ikke filmen har noget at byde på. Det kunne lige så godt have været et teaterstykke, med Day-Lewis som eneste mand på scenen , og du må da meget gerne forklare mig "meningen" med filmen og hvad det er de lange tavse scener "siger"? Personligt synes jeg filmen er totalt overfortolket.. Den handler om en led stodder der finder olie... thats it..



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 12:03
Har ikke endnu se "There Will be Blood", glæder mig til at se om den er så kedelig, som i skriver, men en anden kedelig film er:

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det var så også den første! Men kan da se at han har en imponerende liste af gode film trods alt:

http://da.wikipedia.org/wiki/Steven_Spielberg - http://da.wikipedia.org/wiki/Steven_Spielberg

Min egen favorit er Schindlers List

ingen tvivl om han har lavet mange fede film.

men jeg må med skam melde, at jeg aldrig har fået set schindlers list. det frastødte mig lidt, at de kom med en sort hvid film i en farve tid. og efterfølgende har jeg aldrig, fået taget mig sammen til at se den. er det egentlig en man stadig kan få?

Den skal du altså se Flemming. Når du kommer ind i filmen glemmer du at den er S/H. Kunne slet ikke tænke mig at se den i farver.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 16:35
jeg må jo se om jeg kan leje eller låne den et sted.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 17:20
Har den desværre ikke selv endnu. Ellers kunne du låne af mig


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Tag du dig et kig på http://www.imdb.com/chart/bottom - Bottom 100 listen hos IMDB og og få lidt perspektiv.

Da vel ikke DEN Apocalypse



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 17:26

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har den desværre ikke selv endnu. Ellers kunne du låne af mig

det var da sødt af dig, så må du ud og købe den.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 17:36
Nej den kan godt nøjes med at være SD. Så venter bare på at optage den digitalt fra DR TV.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Tag du dig et kig på http://www.imdb.com/chart/bottom - Bottom 100 listen hos IMDB og og få lidt perspektiv.

Da vel ikke DEN Apocalypse

Nej det er en anden. Tjek filmen ud de linker til :)



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 17:48
Åh ja, det er en anden. Den "rigtige" står stadig på ønskelisten



Print side | Luk vindue