Pristigning fra YouSee
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41384
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 05:59
Emne: Pristigning fra YouSee
Skrevet af: mullep
Emne: Pristigning fra YouSee
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:35
Hej Allesammen
Har i set dagens nyhed fra YouSee, de hæver kortgebyret fra kr. 199,- helårligt, til kr. 199,- halvårligt. De skulle ikke have lov til at hæve prisen så meget.
Mvh Mulle
|
Svar:
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:38
Vi lever i et kapitalistisk samfund. Stem med tegnebogen.
|
Skrevet af: mlun
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:43
Det er lidt svært at stemme med tegnebogen når det er sløjt med alternativer. Vi må eks. ikke have parabol hvor vi bor, og desværre har vi heller ikke mulighed for fiberbredbånd endnu.
Men lad os håbe at de monopolryttere får kniven på et tidspunkt.![](smileys/smiley7.gif)
|
Skrevet af: speed_man
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:43
det er stadigvæk billiger end at have parabol!
------------- Speed_Man
LG 42pc52
Sharp lc20ad5e
Sony PS3
SONY PS3 BD BT Remote
Znote 6314w
Viasat hd
|
Skrevet af: norbert
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:45
Hvor ser I den nyhed? Her står der noget andet:
http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi - http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:48
norbert skrev:
http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi - http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi
|
UPS Jeg fandt det selv her:
http://yousee.dk/privat/nyheder/ - http://yousee.dk/privat/nyheder/
Men kan de det? Jeg HAR jo betalt for et år. De kan da først gøre det fra næste gang, der skal betales? Ellers er det jo med tilbagevirkende kraft?
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:51
Det er efterhånden en dyr fornøjelse at have en tossekasse stående![](smileys/smiley5.gif)
-------------
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 12:52
norbert skrev:
norbert skrev:
|
UPS Jeg fandt det selv her:
Men kan de det? Jeg HAR jo betalt for et år. De kan da først gøre det fra næste gang, der skal betales? Ellers er det jo med tilbagevirkende kraft?
|
Jeg tror ikke på, at det gælder for den periode, vi har betalt. Et eksempel er min avis, hvor jeg betaler forud for et år. Selvom avisen stiger i pris, får det først virkning for mig ved næste års betaling.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:16
Strengt!! De ved også godt hvad de skal have for at fremføre signalerne til ens tv.-.....
------------- SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+ ----------------- Kastrup/Amager
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:31
Nå så fik de alligevel ret hos min antenneforening.... ikke desto mindre en hamper stigning.. for i princippet ingenting.. der jo betalt for ydelsen 1 gang... men det er nok som med abb. på fastnettelefonien.. den bare stiger og stiger ![](smileys/smiley5.gif)
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: cloudy
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:33
Tror snart jeg dropper yousee og skifter til astra og nøjes med gratis kanalerne, ingen kortafgift, ej heller abonemment. Masser af nyheder og musik, kommer dog til at savne nogle gratis sportskanaler. Overvejer at skifte efter EM slutrunden....
|
Skrevet af: prinder
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:40
cloudy skrev:
Tror snart jeg dropper yousee og skifter til astra og nøjes med gratis kanalerne, ingen kortafgift, ej heller abonemment. Masser af nyheder og musik, kommer dog til at savne nogle gratis sportskanaler. Overvejer at skifte efter EM slutrunden....
|
Ja jeg synes godt nok også det er ved at være urimelig dyrt. Jeg har pt. to kort - et i TVet og et i mediecenteret. Måske man skulle til at overveje SmartWi-løsningen igen ...
-------------
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
|
Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:40
Kæft de strammer den efterhånden..
|
Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 13:47
Ja - den er godt nok strid
en 100% prisstigning på et produkt der i princippet er netop ingenting.
Det er bare et kort - der er absolut ingen administration eller omkostninger for Yousee forbundet med det når du engang har fået det. Betalingen overføres fuldatomatisk via PBS og kortet sidder bare i selectoren og passer sig selv. Alt andet omkring kortet betales jo separat, både digitalmodtagere, signalføring og abonnement på div. pakker osv.
Jeg har 3 kort - 1 til hver af mine 2 selectorer samt 1 til mit fireDTV - så min samlede omkostning for "ingenting" stiger lige med 597,- årligt.
Det simpelthen tyveri - en svinestreg som sædvanlig fra monopol imperiet TDC/Yousee der udnytter at mange ligesom jeg reelt ikke har nogen andre alternativer end deres kabeltv. Jeg må hverken sætte parabol eller tagantenne op, jeg kan ikke få fiber, kobberet (som jo også er deres ansvar, men som de naturligvis ikke vil skifte) til min Telefoni/ADSL er for gammel og for dårlig kvalitet til at jeg kan få andet end max 2mbit hvilket ikke rækker til nogen form for iptv.
Så endnu engang tørrer TDC/Yousee gulv med mig som de har gjort så uendelig mange gange før gennem tiderne. ![](smileys/smiley7.gif)
------------- Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:07
popcorn skrev:
Det simpelthen tyveri - en svinestreg som sædvanlig fra monopol imperiet TDC/Yousee der udnytter at mange ligesom jeg reelt ikke har nogen andre alternativer end deres kabeltv.
|
Det er nøjagtig det samme med Canal Digital og Viasat. Kortafgiften er der hvor selskaberne skruer op for prisstigningerne fordi det er nemmere at reklamere med "lave" månedlige abonnement, og at kortafgiften er relativt skjult, fordi den enten betales halv eller helårligt.
Så der skal tjenes ind på gyngerne, hvad de mister på karrusellen.
|
Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:08
HELT HELT groteskt prisstigning!
Jeg har lige haft ringet til Yousee's kundeservice, som absolut INTET kendte til prisstigningen. De havde intet hørt om den!
Så tror jeg sgu da nok lige, at man kender TDC igen. De er jo en skamplet på nationen ![](smileys/smiley32.gif)
....og de kendte i øvrigt stadigvæk ikke dato'en for hvornår selectoren med harddiskoptager kommer i handlen.... ![](smileys/smiley32.gif)
|
Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 14:20
Lad os lige slå fast med det samme: YouSee har ikke ekstra udgifter, der kan retfærdiggøre en 100% stigning.
Der hvor problemet ligger, er at YouSee ikke tjener nok penge til ejeren. Det ønsker man nu at gøre noget ved gennem højere priser til slutbrugeren. Længere er den ikke.
Men måden man gør det på, er yderst diskutabel. 'Produktet' som de sælger her har jo faktisk ingen større værdi, hvis man ser nøgternt på det.
Strategien har formentligt ligget klar længe. Først lancerer man en stor kampagne for Sagem boksen, hvorefter man 'skjult' forhøjer prisen efter et stykke tid.
Ikke just god markedsføringsskik, men heller ikke noget man ikke har set før.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 15:41
norbert skrev:
Men kan de det? Jeg HAR jo betalt for et år. De kan da først gøre det fra næste gang, der skal betales? Ellers er det jo med tilbagevirkende kraft? |
Læs nyheden - det står fint beskrevet.
|
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 15:49
Skrevet af: Carpo
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 15:54
Tja, kommer det egentlig bag på os? Nej, vel.........![](smileys/smiley7.gif)
Det er en ordentlig prisstigning, og er produktet blevet bedre eller har servicen og udbudet fået et 100 % hak opad? Ikke hvad jeg kan se!
De 2,5 % jeg har fået i lønstigning i år, er allerede spist op af stigende brændstof og fødevarepriser, så en 100 % stigning holder bare ikke......
Har Yousee så tænkt sig at lave noget genialt, når man har flere kort i husstanden? Sikkert ikke - nogle som ved noget konkret?
------------- Med venlig hilsen
Carsten
www.carpo.dk
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:15
Tjae Telia /Stofa er ligeså dyre, jeg synes også det er noget svineri. Men i sige i ikke får noget for det, hvorfor har i så en Selector/Samsung boks hvis i for noget ud af at have den . I har 2 stk HD kanaler og en masse digitale kanaler i 16:9, det havde i ikke uden den /dette.
Og så er det jo 1,09 kr om dagen, ja hvis det kan vælte jeres husholdning så siger jeg tak for kaffe.
PS: jeg arbejder ikke ved TDC
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:23
klander: Sådan hænger tingene jo ikke sammen.. Udover kortgebyr, betaler vi jo alle for vores kanalpakker. Det er DEN vare vi taler om hvor man får værdi for sine penge. Kortet er jo bare en stykke fucking pap med en chip som giver de fornødne adgange til det man i FORVEJEN betaler for..(undertegnede betaler fx 375 + 299 månedligt bare for kanalpakkerne.)
Det er en svinestreg uden lige..
Og den med 1,09 kr. om dagen er for åndssvag.. Små bække gør stor å..
|
Skrevet af: Carpo
Kan vi ikke blive enige om, at en HD modtager skal have et kort for at kunne modtage ALLE kanaler hos Yousee?
Derfor burde der jo slet ikke koste noget at have et kort, dette burde være indregnet i den almindelige ydelse.
Hvem af jer betaler for at få lov til handle i Netto, Føtex eller Bilka?![](smileys/smiley2.gif)
------------- Med venlig hilsen
Carsten
www.carpo.dk
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:31
Bjerrehuus skrev:
klander: Sådan hænger tingene jo ikke sammen.. Udover kortgebyr, betaler vi jo alle for vores kanalpakker. Det er DEN vare vi taler om hvor man får værdi for sine penge. Kortet er jo bare en stykke fucking pap med en chip som giver de fornødne adgange til det man i FORVEJEN betaler for..(undertegnede betaler fx 375 + 299 månedligt bare for kanalpakkerne.)
Det er en svinestreg uden lige..
Og den med 1,09 kr. om dagen er for åndssvag.. Små bække gør stor å..
|
Kan du ikke se dine kanaler uden selectoren?
Uden Selector og kort har du ikke 16:9 vel?
og det 1,09 kr er ikke for åndsvagt.
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet af: rohde
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:32
speed_man skrev:
det er stadigvæk billiger end at have parabol! |
Vrøvl - det er gratis at have parabol.
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 16:40
Mon ikke vi snart ser en 100% pris stigning også på kanal pakken, det er
jo YouSee ("Ny slogan for YouSee "YouSee - vi er dyrest" )
Og på samme tid, sælge de en HD-Box, der ikke virker (som den skal),
bla. er den meget følsom overfor andet elektronik (det er simpelthen ikke
god nok YouSee)
Som det er nu ville jeg fraråde folk at købe denne HD-BOX (og HDTV fra
cableTV) fra YouSee, og mit råd til folk er, at gå over til HDTV fra parabol
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:05
Allerede for 15 år siden meldte den trykte presse ud med at Jysk Telefon kunne levere alt indenfor Tv
MEN P R I S E R N E . ![](smileys/smiley7.gif)
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:25
klander skrev:
|
Jo - det er nemlig for åndsvagt - alt over 0kr. er for åndsvagt når vi taler om dette kort
For at forstå hvorfor - er du først nødt til at forstå hvad dette kort er og hvad dets formål er
Smartcardet er ikke et produkt du som kunde lejer fordi du har et behov for det - smartcardet er udbyderens fjernstyrede hængelås - hans værktøj der skal begrænse hvad du egentlig kan gøre.
Først betaler du en abonnementspris for levering af et antal kanaler - eks. fuldpakken - plus evt. abonnementspriser for ekstra kanaler Derefter betaler du prisen for noget hardware der kan dekode disse digitale signaler - en digital modtager. For hvert sted du vil kunne dekode disse digitale signaler og se tv skal du købe en digital modtager - eks. stuen, soveværelset og børneværelst - 3 digital modtagere.
Så skulle man tro det var gjort med det. Det er det der er dit behov som kunde.
Men nej - for udbyderen vil gerne sætte nogen fjernstyrede håndjern på dig så de kan bestemme hvilke kanaler du kan se, og at du kun kan se dem et sted ad gangen. Til dette skabes værktøjet et smartcard - det er altså udbyderens behov for at kunne kontrollere hvordan du bruger den vare du har købt/lejet. Men det vil han så ovenikøbet også have at du skal betale for - og ikke bare en gang, men nej 1 gang for hvert sted du vil kunne se tv, både i stuen, soveværelset og børneværelset.
Samtidig skal du for alle ekstra kanaler de evt. måtte have betalt adgang til, betale for de samme kanaler 3 gange hvis du vil kunne se dem i dine 3 rum.
Det er da en fuldstændig grotesk og sygelig tankegang at det værktøj som er opfundet for at tilfredsstille udbyderens behov for at kunne begrænse kunden, skal kunden selv betale for.
Det svarer til at du køber musik på nettet der er DRM beskyttet - du betaler for filerne som er begrænset i hvordan du kan bruge dem qua denne DRM beskyttelse som du ikke har nogen gavn af - men kun sælgeren har gavn af - og sælgeren så ovenikøbet ville have du skulle betale et ekstra gebyr hvert år for at din afspiller kunne dekode denne DRM beskyttelse.
Jeg har 3 sæt håndjern som TDC/Yousee har påduttet mig, 3 sæt håndjern jeg personligt intet har at bruge til - og det opkræver de mig 3x199,- for - hvert eneste år ...........og nu hæver de så ovenikøbet prisen for denne i forvejen for mig begrænsende og unødvendige vare med 100% ![](smileys/smiley5.gif)
Det har intet med beløbets størrelse at gøre, jeg bliver ikke væsentligt fattigere - det er princippet i at jeg tvinges til at betale en overpris for noget jeg ikke har behov for, noget der kun er skabt for at begrænse mig og tilfredsstille andres behov, nemlig udbyderens.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:35
Lige i øjet Spawn! Og det at man skal betale for hvert digitalt sted man vil se signalerne er en ekstra-skat på os der ønsker at se i digital kvalitet. Folk der er tilfreds med analog kan se signalet på lige så mange skærme de ønsker. Det er da komplet idioti, og et udslag af monopolsyge.
Jeg gik og ventede på Samnsung HD-boksen, som iøvrigt skulle være kommet i april, men nu vil jeg overveje stærkt om ikke der kan findes et alternativ til TDC gribbene. Føj for den lede! Jo mere man binder sig til de monopol-svin med udstyr etc., jo mere bindes man til al fremtidig røvpuling.
|
Skrevet af: Pjerrot
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:39
yousee bliver nu klart den dyreste program-løsning på markedet.
Jeg har foreslået både Canaldigital og viasat at de burde være opsøgende med multiparabol-setup-tilbud til bolig/ejer og lejer-foreninger i større byer.
Men de satser tilsyneladene hårdt på den individuelle kunde.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:42
lunddal skrev:
norbert skrev:
|
Læs nyheden - det står fint beskrevet. |
Ja NU - men det stod ikke sådan, da jeg skrev min besked. Jeg sendte en email med mit spørgsmål til kundeservice og kort efter blev det rettet. :-)
Der stod bare, at fra 1. juli skulle man betale pr. halve år og hvis man ikkke ville det, skulle man afmelde sit abonnement inde 14 juni. :-)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:43
Husk at man snart lukke ned for den analog signal, og så er man bundet
til den "super" dyre digital signal, som hen af vejne bliver ringen og ringer
efter at man får flere og flere digital kanaler putte i.
Digital kable Tv fra YouSee er noget møj, HD-boxen dur ikke og priser
stiger og stiger, og det digital signal er ringe.
Som jeg se det så er der kun digital TV fra parbol der dur.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:48
Startrek skrev:
Husk at man snart lukke ned for den analog signal, og så er man bundet til den "super" dyre digital signal, som hen af vejne bliver ringen og ringer efter at man får flere og flere digital kanaler putte i.
Digital kable Tv fra YouSee er noget møj, HD-boxen dur ikke og priser stiger og stiger, og det digital signal er ringe.
Som jeg se det så er der kun digital TV fra parbol der dur. |
Mit signal både det ene og andet er meget fint.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:49
øhhh men hd boks duer da !
Hans
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:53
hansie skrev:
Hans
|
Ikke hos mig. Jeg købte en box privat herinde fra, og jeg kunne ikke engang trække DR1, DR2 og TV2 ind, så den forærede jeg til min datter. Hun kan til gengæld trække det hele ind :-)
Det analoge signal, som vi også betaler en formue for, står rent ud sagt af H.T.
Jeg kører videre med min Sagem 60 men er ærgerlig over at skulle betale mere for at se kanalerne i god kvalitet end det, jeg betaler for nu. Signalet burde være i orden.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:57
norbert skrev:
hansie skrev:
Hans
|
Ikke hos mig. Jeg købte en box privat herinde fra, og jeg kunne ikke engang trække DR1, DR2 og TV2 ind, så den forærede jeg til min datter. Hun kan til gengæld trække det hele ind :-)
Det analoge signal, som vi også betaler en formue for, står rent ud sagt af H.T.
Jeg kører videre med min Sagem 60 men er ærgerlig over at skulle betale mere for at se kanalerne i god kvalitet end det, jeg betaler for nu. Signalet burde være i orden.
|
Når den virker hos din datter, skulle den da også virke hos dig. Det kunne godt virke, som om det er dit signal, det er galt med. Har du ikke meldt det?
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:02
Jo, det har jeg skam gjort flere gange. Det hjælper et par måneder, og så er det det samme igen.
Men Sagem 60 virker perfekt. Ingen fejl på det. :-)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:04
Men spørgsmålet er, om det er blevet så meget dyrere end dengang, man lejede dekoderne. Så vidt jeg husker gav vi omkring 50 kr. om måneden i leje for den. I dag køber vi den. Så mon ikke det er det samme i sidste ende? Bare en tanke!
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:04
Den Nye HD-Boxen er super følsom over for alt, signal der komme ind,
hvor den står mm. (se ud til at den ikke er afskærmet)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:31
norbert skrev:
Jo, det har jeg skam gjort flere gange. Det hjælper et par måneder, og så er det det samme igen.
Men Sagem 60 virker perfekt. Ingen fejl på det. :-)
|
HD boksen kræver et betydeligt bedre signal end Sagem 60. Var det ikke også dig, der skrev at digitalesignaler fra YouSee ikke virkede - hvis det var dig - hvordan kan du så skrive, at din Sagem 60 virker perfekt? ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:38
norbert skrev:
Ja NU - men det stod ikke sådan, da jeg skrev min besked. Jeg sendte en email med mit spørgsmål til kundeservice og kort efter blev det rettet. :-)
Der stod bare, at fra 1. juli skulle man betale pr. halve år og hvis man ikkke ville det, skulle man afmelde sit abonnement inde 14 juni. :-)
|
Og nu står der heller ikke noget om at afmelde abonnement, kun at det har virkning fra næste kortgebyr.
Så det kunne da godt være man skulle nøjes med DR og TV2 i den ægte og "gratis" (den betales jo via licensen) 16:9 kvalitet, og resten i analog Letterbox.
Mvh JørgenT
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:45
Pjerrot skrev:
yousee bliver nu klart den dyreste program-løsning på markedet. |
Både Viasat og Canal Digital tager det dobbelte i kortafgift.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:45
Min Sagem virker perfekt på alle kanaler men HD boksen ville ikke engang trække dr1 dr2 tv2, tv3 og flere ind. Men canal plus plus nogle få flere trak den fint ind, dog ingen af hd-kanalerne, som var ideen med det hele kunne den trække ind. Jeg klagede også til kundeservice, som så ville sende en mand ud, men jeg arbejder på nogle åndssvage tidspunkter, så det kunne ikke lade sig gøre.
Men som sagt, sagem 60 trækker alle ind uden problemer, naturligvis ikke HD-kanalerne :-)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:49
Lige meget hvad, så synes jeg det er sjofelt at hæve kortgebyret med 100 pct. Det er sgu at tage røven på folk.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:53
Det er da godt der igen er noget der kan få gang i danskernes yndlingsbeskæftigelse.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:02
Tænker du på :"Kom, lad os brokke os"?
|
Skrevet af: Eiberg
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:05
Startrek skrev:
Husk at man snart lukke ned for den analog signal, og så er man bundet til den "super" dyre digital signal, som hen af vejne bliver ringen og ringer efter at man får flere og flere digital kanaler putte i.
Digital kable Tv fra YouSee er noget møj, HD-boxen dur ikke og priser stiger og stiger, og det digital signal er ringe.
Som jeg se det så er der kun digital TV fra parbol der dur. |
Lukker det analoge signal hvad snakker du om - det har da INTET med TDC at gøre. Man lukker for det analoge sendenet og kører så kun DVB-T men det har ligepræcis intet med YouSee/Telia at gøre. De vælger selv hvor længe de vil sende analogt, og lige foreløbig er der ingen planer om at stoppe med at sende analogt.
Hvis hvis 400 kroner om året for et Selector kort er for meget til ens pengepung, må man jo nøjes med analogt.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:10
Hvor længe tror du selv på, at man må nøjes med det?
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:24
Eiberg skrev:
Hvis hvis 400 kroner om året for et Selector kort er for meget til ens pengepung, må man jo nøjes med analogt.
|
Med andre ord - du har altså ikke fattet en bjælde af hvad utilfredsheden handler om. Drop dog sådanne nedladende kommentarer somom det handler om at vi alle er nærige fattigrøve.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: Biornus
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:32
Hvad er alternativet hvis man nu har fibernet og ingen mulighed for parabol og bor i Roskilde?
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:37
Er der nogen som har modtaget et brev fra YouSee hvor de varsler denne prisstigning?
Det normale er at væsentlige prisstigninger skal varsles individuelt. Desværre er der flere eksempler på at YouSee blæser på alle regler, inklusive de abonnementsbetingelser som de selv har dikteret over for kunderne.
Prisen på deres hjemmeside står kl. 19:37 stadig angivet til 199 kr PER ÅR, hvilket må betegnes som bondefangeri hvis denne pris ikke er gældende mere.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:45
Yes, det står her:
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris - http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris
Men den første NYHED bestod i, at prisstigningen gælder fra 1. juli. Og hvis man er utilfreds, skal man afmelde indtil 14 juni. Det er blevet fjernet, efter at jeg stillede dem det samme spørgsmål, som jeg stillede her.
Hvornår prisstigningen så gælder fra (jeg tænker på dem, der f.eks køber kort i dag eller i morgen), ved jeg ikke, det har de jo fjernet nu.
Og nej, jeg har intet modtaget på papir.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:50
Det som står under NYHEDER kan ikke betragtes som et gyldigt varsel af en prisstigning på 100%. Der mangler oplysninger om hvornår prisstigningen gælder fra, ligesom kunderne skal have en frist til at opsige deres aftale (uanset om der er 6 måneders bindingsperiode på grund af STB køb), og kunderne skal orienteres om dette. Sidst men ikke mindst skal prisstigninger på 100% varsles med individuel skrivelse til kunderne. Hvis YouSee vil gøre det på næste regning (hvilket er på kanten af det lovlige), kan ændringen først være gældende for den efterfølgende periode.
Hvis YouSee altså overholder reglerne...![](smileys/smiley5.gif)
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:56
Det kan vi så i fællesskab sørge for, at de gør :-) ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: Panfan
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 20:21
klander skrev:
|
Kan du ikke se dine kanaler uden selectoren?
Uden Selector og kort har du ikke 16:9 vel?
[/QUOTE]
Jo, principielt er det åndsvagt. Det ville svare til at Post Danmark forlangte et brevsprækkegebyr på 398,- kroner om året for at smide de frankerede breve ind ad din dør - eller teleselskaberne skulle have 398 kroner om året for at du skulle benytte dig af deres SIM-Kort. Det lyder da pænt åndsvagt i mine ører. Men princippet er præcis det samme som i Selectorkortsagen. Jeg beklager, hvis jeg har vidergivet koncepter for lettjente penge til giganterne ![](smileys/smiley9.gif)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:02
spawn skrev:
Eiberg skrev:
|
Med andre ord - du har altså ikke fattet en bjælde af hvad
utilfredsheden handler om. Drop dog sådanne nedladende kommentarer
somom det handler om at vi alle er nærige fattigrøve.
|
Panfan skrev:
Jo, principielt er det åndsvagt. Det ville svare til at Post Danmark forlangte et brevsprækkegebyr på 398,- kroner om året for at smide de frankerede breve ind ad din dør - eller teleselskaberne skulle have 398 kroner om året for at du skulle benytte dig af deres SIM-Kort. Det lyder da pænt åndsvagt i mine ører. Men princippet er præcis det samme som i Selectorkortsagen. Jeg beklager, hvis jeg har vidergivet koncepter for lettjente penge til giganterne ![](smileys/smiley9.gif) |
Jamen, der er noget i helt misforstår. Jeg er da også ked af at jeg på et tidspunkt skal betale dobbelt op for mit Selector kort.
Men når man har TDC som udbyder, så gælder det først og fremmest ens analoge signal. At man så kan købe en digitalboks og et Selector kort er en luksus man tilbyder sine kunder, og den luksus må man betale for - der er jo åbenbart andre udbydere der har endnu dyrere kortgebyrer som jeg læser det? YouSee hæver ikke deres pris unødvendigt. Der sker meget på arbejdsmarkedet, alle skal have lønstigninger for at deres dagligdag hænger sammen og hvis YouSee de næste år skal lægge kroner og ører i, at os der har boks+kort, f.eks. får større udvalg af HD-kanaler, velfungerede bokse, bibeholde deres deres servicenivaeu (som måske godt kunne være bedre), jamen så koster det knaster. Tror da primært en sådan prisstigningen i sidste ende nok skal komme os forbrugere tilgode. YouSee er nødt til at være konkurrence dygtige, fordi det digitale marked vokser og det koster altså penge...
Lige en edit: Til dem der siger det bare er et stykke pap med en chip. Sandt og det er ikke kortet der koster dem penge. Men skal der skrabes penge ind til virksomheden er det måden er gøre det på. Hvis prisen for kanalpakkerne steg ville det også ramme "ikke-digitale" kunder og så skulle man da for alvor se Danmark gå amok. Digitalt TV er endnu en luksus for dem der vil betale for det. Vil man ikke betale for det, må man nøjes med sit analoge YouSee signal.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:13
Eiberg skrev:
Jamen, der er noget i helt misforstår. Jeg er da også ked af at jeg på et tidspunkt skal betale dobbelt op for mit Selector kort.
Men når man har TDC som udbyder, så gælder det først og fremmest ens analoge signal. At man så kan købe en digitalboks og et Selector kort er en luksus man tilbyder sine kunder, og den luksus må man betale for - der er jo åbenbart andre udbydere der har endnu dyrere kortgebyrer som jeg læser det? YouSee hæver ikke deres pris unødvendigt. Der sker meget på arbejdsmarkedet, alle skal have lønstigninger for at deres dagligdag hænger sammen og hvis YouSee de næste år skal lægge kroner og ører i, at os der har boks+kort, f.eks. får større udvalg af HD-kanaler, velfungerede bokse, bibeholde deres deres servicenivaeu (som måske godt kunne være bedre), jamen så koster det knaster. Tror da primært en sådan prisstigningen i sidste ende nok skal komme os forbrugere tilgode. YouSee er nødt til at være konkurrence dygtige, fordi det digitale marked vokser og det koster altså penge...
|
Det er simpelthen en BULLSHIT forklaring. Er du ansat hos YouSee?
YouSee's omkostningsniveau (lønudgifter?) er ikke vokset med 100%. Tværtimod har YouSee fået en masse Selector kunder, og det burde give stordriftsfordele.
YouSee skriver: "Vi hæver prisen på baggrund af den generelle prisudvikling, og fordi vi har øgede omkostninger til indhold og tjenester. "
Ja, der er kommet flere digitale pakker som YouSee sælger, men mon ikke YouSee tjener penge på disse pakker? Og hvis ikke kan de bare lade være. De fleste kunder vil sikkert bare gerne se de TV kanaler som de har betalt for en gang digitalt. De personer, som ønsker at leje film kan betale udgifterne til det, i stedet for at vælte det over på alle kunder som en skat. Det er simpelthen bondefangeri af værste skuffe når man først kører store reklamekampagner om bedre billeder med digitalt TV og derefter sætter prisen op med 100%.
Jeg håber virkelig at YouSee mister en masse kunder på dette. Det firma fortjener at blive straffet.
|
Skrevet af: zemo
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:15
Gad vide om en del af forklaringen på prisstigningerne er at der bliver solgt flere og flere tv med indbygget DVB-C dekodere.
En af mine kollegaer købte for noget tid siden et NAD lcd-tv i HFK, og det var da lidt et problem for ham at forklare TCD/Yousee at han IKKE skulle have (købe) en Selector-box, men kun have tilsendt kortet.
------------- /zemo/
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:23
JesperLund skrev:
Eiberg skrev:
|
Det er simpelthen en BULLSHIT forklaring. Er du ansat hos YouSee?
YouSee's omkostningsniveau (lønudgifter?) er ikke vokset med 100%. Tværtimod har YouSee fået en masse Selector kunder, og det burde give stordriftsfordele.
YouSee skriver: "Vi hæver prisen på baggrund af den generelle prisudvikling, og fordi vi har øgede omkostninger til indhold og tjenester. "
Ja, der er kommet flere digitale pakker som YouSee sælger, men mon ikke YouSee tjener penge på disse pakker? Og hvis ikke kan de bare lade være. De fleste kunder vil sikkert bare gerne se de TV kanaler som de har betalt for en gang digitalt. De personer, som ønsker at leje film kan betale udgifterne til det, i stedet for at vælte det over på alle kunder som en skat. Det er simpelthen bondefangeri af værste skuffe når man først kører store reklamekampagner om bedre billeder med digitalt TV og derefter sætter prisen op med 100%.
Jeg håber virkelig at YouSee mister en masse kunder på dette. Det firma fortjener at blive straffet.
|
Nej arbejder ikke hos YouSee og jeg er da godt klar over at YouSee omkostninger ikke stiger 100%. Men lad mig give dig et regnestykke. Jeg har læst (ret mig hvis det er forkert) at YouSee har ca. 60000 kunder der modtager digitalt TV.
60000 * 199 = 11.9 mio. En 100% prisstigning giver dem 11.9 mio. mere i omsætning om året. Tror du selv det er voldsomt meget i en virksomhed som YouSee? Selvfølgelig tjener de også penge på pakkerne, men igen du er ikke tvunget til at købe deres digitale pakker.
Det er typisk dansk mentalitet det her. Man vil gerne have det hele, men kun betale det halve.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:28
Eiberg skrev:
Det er typisk dansk mentalitet det her. Man vil gerne have det hele, men kun betale det halve.
|
Du kan da ikke blande andre udbyderes priser på kort ind i denne debat.
Det handler om en prisstigning på 100%, noget som de færreste vil synes er rimeligt. Jeg kunne forstå hvis det var 25%, altså noget som kunne relateres til den almindelige inflation, men 100% - Ikke tale om.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:29
Ja, eller YouSee kan ikke nøjes med det halve, men vil have det hele :-)
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:30
zemo skrev:
Gad vide om en del af forklaringen på prisstigningerne er at der bliver solgt flere og flere tv med indbygget DVB-C dekodere. |
TDC er ejet af en kapitalfond, der skal have knapper i kassen, og helst så mange som muligt. Alle muligheder bliver vendt, det her er da blot en af dem.
Iøvrigt hvis du har fastnet-telefon hos TDC, vil du pr. 1-juli blive takseret pr. påbegyndt minut fremfor pr. sekund, endnu et eksempel på flere penge i kassen.![](smileys/smiley18.gif)
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:32
Min løn er kun steget med 5 pct. , ikke 100 pct. Og det er nok sådan hos YouSee, at deres ansatte ikke er steget 100 pct. i løn. Men åbenbart deres produkter er.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:34
Eiberg skrev:
Det er typisk dansk mentalitet det her. Man vil gerne have det hele, men kun betale det halve. |
Øh? Mon ikke kunderne bare vil have den samme ydelse (digitale udgaver af de TV kanaler som de allerede har betalt for) til den pris som de blev stillet i udsigt da de investerede måske flere tusinde kroner i digitale TV modtagere.
YouSee er et bondefangerfirma. Derudover kan de ikke engang finde ud af at sende korrekte varsler til deres kunder, når de forhøjer priserne. De blæser på alle aftaler og regler.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:37
Er der nogen, der ved, hvor længe kortet har kostet kr. 199 p.a.?
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:40
JesperLund skrev:
YouSee er et bondefangerfirma. Derudover kan de ikke engang finde ud af at sende korrekte varsler til deres kunder, når de forhøjer priserne. De blæser på alle aftaler og regler.
|
Ret beset er der vel ingen af os, der ved, om YouSee varsler os skriftligt - eller er der?
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:42
fast2night skrev:
Eiberg skrev:
|
Du kan da ikke blande andre udbyderes priser på kort ind i denne debat.
|
Det kan du da - enhver forretning med respekt for sig selv følger da markedet. Det er da logik, også selvom man ikke har noget med forretning at gøre. Hvis YouSee kan følge markedet og stadigvæk være bare lidt billigere end andre, så er det da et kæmpe plus for dem. Det er da også sådan du som virksomhed fremtidssikrer din overlevelse på markedet - ved at have penge i banken til hårde tider.
norbert skrev:
Min løn er kun steget med 5 pct. , ikke 100 pct. Og det
er nok sådan hos YouSee, at deres ansatte ikke er steget 100 pct. i
løn. Men åbenbart deres produkter er. |
Hvor mange medarbejdere er der i YouSee? Lad os sige alle medarbejdere hos YouSee er steget 3% i løn... You do the math.
JesperLund skrev:
Eiberg skrev:
Det er typisk dansk mentalitet det her. Man vil gerne have det hele, men kun betale det halve. |
Øh? Mon ikke kunderne bare vil have den samme ydelse (digitale udgaver af de TV kanaler som de allerede har betalt for) til den pris som de blev stillet i udsigt da de investerede måske flere tusinde kroner i digitale TV modtagere.
YouSee
er et bondefangerfirma. Derudover kan de ikke engang finde ud af at
sende korrekte varsler til deres kunder, når de forhøjer priserne. De
blæser på alle aftaler og regler.
|
Jamen igen - at du vil have digitalt TV er dit valg. Hvis du bare vil have den normale ydelse du betaler for, i form af at kunne se deres kanaler analogt, må man jo nøjes med det? Prisstigninger er bare en del af både det nationale marked og det internationale og sådan er det bare. Det rammer alle på både godt og ondt.
Men vi kan da godt blive enige at det er forkert måde at varsle sine kunder på, men lad os nu se hvad der sker og om den her nyhed er 100% korrekt. Fordi nyheden slipper ud idag kan man ikke forvente der ligger et brev klar i sin postkasse.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:50
[
norbert skrev:
Min løn er kun steget med 5 pct. , ikke 100 pct. Og det er nok sådan hos YouSee, at deres ansatte ikke er steget 100 pct. i løn. Men åbenbart deres produkter er. |
Hvor mange medarbejdere er der i YouSee? Lad os sige alle medarbejdere hos YouSee er steget 3% i løn... You do the math.
Nejl, det gør jeg sgu ikke. Du skal have dine skolepenge tilbage. Jeg alene skal da ikke betale hver medarbejder 3 pct. i lønforhøjelse LOL
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:53
Eiberg skrev:
|
Jo,
men at selectorkort kunder skal betale stigningen er urimeligt. I det
hele taget en tåbelig beslutning af yousee, netop i denne periode hvor
dvb markedet ekspanderer, hvorfor skubbe kunder hen imod parabol ?
edit: Eller iptv som ligger og lurer, hvor man er tvunget til at bruge udbyderens tvboks...denne tråd er da i fremdrift ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:55
cloudy skrev:
Eiberg skrev:
|
Jo, men at selectorkort kunder skal betale stigningen er urimeligt. I det hele taget en tåbelig beslutning af yousee, netop i denne periode hvor dvb markedet ekspanderer, hvorfor skubbe kunder hen imod parabol ?
|
Her har de desværre fat i den lange ende, da mange af deres kunder reelt ikke har andre valg.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:55
norbert skrev:
[
norbert skrev:
Min løn er kun steget med 5 pct. , ikke 100 pct. Og det er nok sådan hos YouSee, at deres ansatte ikke er steget 100 pct. i løn. Men åbenbart deres produkter er. |
Nejl, det gør jeg sgu ikke. Du skal have dine skolepenge tilbage. Jeg alene skal da ikke betale hver medarbejder 3 pct. i lønforhøjelse LOL |
Mig mig mig... Nej det skal du da heller ikke alene, det er vi mange der gør. Men du er kunde hos YouSee, det er dig der betaler til at holde deres virksomheden kørende. Hvem tror du ellers betaler det? Det offentlige?
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:56
cloudy skrev:
Eiberg skrev:
|
Jo, men at selectorkort kunder skal betale stigningen er urimeligt. I det hele taget en tåbelig beslutning af yousee, netop i denne periode hvor dvb markedet ekspanderer, hvorfor skubbe kunder hen imod parabol ?
|
Nu er der også andre priser hos YouSee som er steget, så det kan ikke være Selector kortet som skal bære samtlige lønstigninger til de ansatte hos YouSee.
Nej, det er ren pengeafpresning af kunderne. Forhåbentlig begynder de at opsige nogle af deres abonnementer så YouSee kan blive straffet.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:57
Hør her: Du bor i en boligforening. Du betaler typsik mellem 3-400 kr. for at få signalet ind. Udover det betaler du for en dekoder, så du kan købe ekstra programmer. Den koster 1600 kr, hvis det er hd. Udover det betaler du for hd-kanalerne. Men udover det igen betaler du for at få lov til at se det du har betalt for, skal du betale for et kort til 400 kr. See the point?
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:59
Eiberg skrev:
norbert skrev:
[
norbert skrev:
Nejl, det gør jeg sgu ikke. Du skal have dine skolepenge tilbage. Jeg alene skal da ikke betale hver medarbejder 3 pct. i lønforhøjelse LOL |
Mig mig mig... Nej det skal du da heller ikke alene, det er vi mange der gør. Men du er kunde hos YouSee, det er dig der betaler til at holde deres virksomheden kørende. Hvem tror du ellers betaler det? Det offentlige?
|
Det var heller det jeg mente. Men at betale 100 pct. - det er sgu da galt. De kræver 100 pct af HVER ENKELT. That's the point.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:01
cloudy skrev:
Eiberg skrev:
|
|
Ja, men der er altså på den måde YouSee rammer en stadigvæk smal gruppe af
mennesker og undgår at samtlige YouSee kunder (digitale som analoge) flyver op af stolene, og det
kommer i nyhederne og på forsiden af Ekstra Bladet og verden går under..
norbert skrev:
Hør her: Du bor i en boligforening. Du betaler typsik
mellem 3-400 kr. for at få signalet ind. Udover det betaler du for en
dekoder, så du kan købe ekstra programmer. Den koster 1600 kr, hvis det
er hd. Udover det betaler du for hd-kanalerne. Men udover det igen
betaler du for at få lov til at se det du har betalt for, skal du
betale for et kort til 400 kr. See the point? |
Hør her... Det er stadigvæk dit valg at købe en dekoder for at få flere kanaler. Hvis du vil have flere programmer må DU betale for din luksus.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:04
Eiberg skrev:
fast2night skrev:
cloudy skrev:
Eiberg skrev:
|
|
|
Ja, men der er altså på den måde YouSee rammer en stadigvæk smal gruppe af mennesker og undgår at samtlige YouSee kunder (digitale som analoge) flyver op af stolene, og det kommer i nyhederne og på forsiden af Ekstra Bladet og verden går under..
norbert skrev:
Hør her: Du bor i en boligforening. Du betaler typsik mellem 3-400 kr. for at få signalet ind. Udover det betaler du for en dekoder, så du kan købe ekstra programmer. Den koster 1600 kr, hvis det er hd. Udover det betaler du for hd-kanalerne. Men udover det igen betaler du for at få lov til at se det du har betalt for, skal du betale for et kort til 400 kr. See the point? |
Hør her... Det er stadigvæk dit valg at købe en dekoder for at få flere kanaler. Hvis du vil have flere programmer må DU betale for din luksus.
|
Derfor kan jeg da godt synes, at det er for stor en stigning for noget, jeg egentlig HAR betalt for. Jeg betaler jo for de ekstra programmer, jeg får, men får en ekstraregning oveni - som nu stiger med 100 pct.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:07
norbert skrev:
Det var heller det jeg mente. Men at betale 100 pct. - det er sgu da galt. De kræver 100 pct af HVER ENKELT. That's the point. |
Okay... Du bliver ramt med 200 kroner ekstra om året.
Lad os sige en gennemsnitlig YouSee medarbejder tjener 30000,- om måneden. Lad os sige der er 1000 medarbejdere. Nu stiger alles løn 3%. Hver enkelt medarbejder stiger altså 900 kroner om måneden som YouSee skal dække ind. 900 * 1000 * 12 = 10.8 mio mere til lønudgifter.
Kan du forstå din Selector kort stigning?
NOTE: Det er bare gætte-tal, men det er for at give et eksempel på hvor mange penge en 3% lønstigning koster en stor virksomhed på årsbasis.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:10
Eiberg skrev:
Hør her... Det er stadigvæk dit valg at købe en dekoder for at få flere kanaler. Hvis du vil have flere programmer må DU betale for din luksus. |
Kunderne har købt decoderne i forventning om at kortprisen er 199 kr/år. Det er bondefangeri at sætte prisen på med 100%.
I løbet af 5-10 år vil de analoge kanalerne forsvinde, og så er alle kunder tvunget til at købe decoder kort til husstandens TV. Selv grundpakkekanalerne er krypteret så de ikke kan ses uden kort. Det varer sikkert ikke længe inden YouSee finder en undskyldning for også at kryptere must carry kanalerne, så de kan presse endnu flere penge ud af kunderne.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:12
Ok lad os sige der er 60.000 kortbrugere, der hver betaler ca. 200 kr. om året, og de får x beløb ind hver år. Nu sætter de beløbet 100 pct. op, hvad er beløbet?100 pct. større - som jeg ser det. En kæmpefortjeneste, som ryger direkte ned i lommer på aktionærerne. Du får jo ikke mere for pengene.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:12
Eiberg skrev:
norbert skrev:
Det var heller det jeg mente. Men at betale 100 pct. - det er sgu da galt. De kræver 100 pct af HVER ENKELT. That's the point. |
Okay... Du bliver ramt med 200 kroner ekstra om året.
Lad os sige en gennemsnitlig YouSee medarbejder tjener 30000,- om måneden. Lad os sige der er 1000 medarbejdere. Nu stiger alles løn 3%. Hver enkelt medarbejder stiger altså 900 kroner om måneden som YouSee skal dække ind. 900 * 1000 * 12 = 10.8 mio mere til lønudgifter.
Kan du forstå din Selector kort stigning?
NOTE: Det er bare gætte-tal, men det er for at give et eksempel på hvor mange penge en 3% lønstigning koster en stor virksomhed på årsbasis.
|
Vil det sige at alle andre priser (såsom fuldpakken...) hos YouSee ikke er steget? Der skal næppe bruges 1000 medarbejdere til Selector kort administration.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:27
norbert skrev:
Ok lad os sige der er 60.000 kortbrugere, der hver betaler ca. 200 kr. om året, og de får x beløb ind hver år. Nu sætter de beløbet 100 pct. op, hvad er beløbet?100 pct. større - som jeg ser det. En kæmpefortjeneste, som ryger direkte ned i lommer på aktionærerne. Du får jo ikke mere for pengene. |
Tillader mig at qoute mig fra tidligere i tråden - du må lige følge med. Så hvis lønudgifter er 10.8 millioner større med en lønstigning på 3% er der ikke meget overskud her.
Eiberg skrev:
60000 * 199 = 11.9 mio. En 100% prisstigning giver dem 11.9 mio. mere i omsætning om året. Tror du selv det er voldsomt meget i en virksomhed som YouSee? Selvfølgelig tjener de også penge på pakkerne, men igen du er ikke tvunget til at købe deres digitale pakker.
|
JesperLund skrev:
Eiberg skrev:
Hør her... Det er stadigvæk dit valg at købe en dekoder
for at få flere kanaler. Hvis du vil have flere programmer må DU betale
for din luksus. |
Kunderne har købt decoderne i forventning om at kortprisen er 199 kr/år. Det er bondefangeri at sætte prisen på med 100%.
I
løbet af 5-10 år vil de analoge kanalerne forsvinde, og så er alle
kunder tvunget til at købe decoder kort til husstandens TV. Selv
grundpakkekanalerne er krypteret så de ikke kan ses uden kort. Det
varer sikkert ikke længe inden YouSee finder en undskyldning for også
at kryptere must carry kanalerne, så de kan presse endnu flere penge ud af kunderne.
|
Om 5-10 år er digitalt TV som vi kender det idag sikkert på vej ud igen og så er det lige pludselig gratis at modtage digitalt TV, indbyggede DVB-C tunere tilpasset dansk standard sidder i alle skærme. Så er der selvfølgelig en anden luksus TV-form man kan betale for.
Skal vi ikke gå ud fra at YouSee har andre udgifter end lige løn der stiger? YouSee har også leverandører og hvis disse leverandører hæver priserne, må YouSee også hæve deres priser for at bevare sin indtjening. Alt det her fungerer ligesom sådan et af de der små hamsterløbehjul - der er ingen ende på det...
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:37
Damn Yousee, its not looking too good....følgende kanaler kan hentes helt gratis på astra 19.2e....lidt meget Tysk, men hvad fanden ![](smileys/smiley2.gif)
Channel Name Genre Language Analogue/Digital 1-Weiber TV - German Digital Achtung Erotik.TV - - Digital Aktiv Direkt TV - German Digital All Fun TV - German Digital AutoMoto TV - German Digital Comedy Central Germany - English Digital Comedy Central Germany - English Analogue EroticDome - - Digital Erotik 24 - - Digital Heisse Nummer - German Digital JobTV24 - - Digital Kurven-Reich - German Digital Liebeskanal - German Digital Liebesrundfunk - German Digital MDR Sachsen - German Digital MDR S-Anhalt - German Digital MDR Thueringen - German Digital mittendrin TV - - Digital NDR-Fernsehen - German Digital Piep Show - German Digital Ringtone TV - - Digital Russia Today - - Digital Sat. 1 Schweiz - - Digital SexyGirls.TV - - Digital Sofortkontakte - German/English Digital TV Aragon - - Digital VivaGina - German Digital Wellenlänge - German Digital A2 Teleshop Adult - Digital EuroticTV NEU Adult German Digital Hard Dreams Adult - Digital Herzschlag69 Adult - Digital Ruf mich an! Adult - Digital Sexy Sat TV 1 Adult German Digital Shoppingfreude.tv Adult - Digital München TV Contemporary - Digital 3sat Culture German Digital 3sat Culture - Analogue ARTE Culture French Analogue arte français Culture French Digital arte français Culture German Digital tv gusto Culture - Digital ZDF Theaterkanal Culture German Digital LibertyTV.com Documentary French Digital terranova Documentary German Digital ZDF Dokukanal Documentary German Digital 2M Maroc Entertainment - Digital Andalucia TV Entertainment Spanish Digital Anixe HD Entertainment German Analogue ARD - Das Erste Entertainment German Digital ARD - Das Erste Entertainment - Analogue ASTRA-Vision Entertainment English Digital Bayerisches Fernsehen Entertainment German Digital Bayerisches Fernsehen Entertainment German Analogue BELSAT TV Entertainment - Digital BVN TV - Het Beste van Vlaanderen eEntertainment - Digital Canal Algérie Entertainment - Digital Cubavision Internacional Entertainment Spanish Digital Das Vierte Entertainment - Digital Das Vierte Entertainment - Analogue Demain! Entertainment French Digital Deutsche Welle Entertainment - Digital DIRECT 8 Entertainment French Digital DMAX Entertainment German Digital DMAX Entertainment - Analogue Eins Festival Entertainment German Digital Eins Plus Entertainment German Digital Entertainment Factory Entertainment German Digital ESC 1 Egypte Entertainment - Digital ETB Sat Entertainment Basque Digital Franken Sat Entertainment - Digital GUÍA DIGITAL+ Entertainment Spanish Digital hr fernsehen Entertainment German Digital hr fernsehen Entertainment German Analogue Iberdrola Entertainment Spanish Digital InformedTV Entertainment German Digital Jamba TV Entertainment - Digital Kabel 1 Entertainment - Digital Kabel 1 Entertainment - Analogue Kabel 1 Schweiz Entertainment - Digital Kabel 1 Österreich Entertainment - Digital Lokal SAT Entertainment - Digital Luxe TV Entertainment French, German Digital MDR Fernsehen Entertainment German Digital MDR Fernsehen Entertainment - Analogue NDR Fernsehen Hamburg Entertainment German Digital NDR Fernsehen Mecklenburg-VorpommerEntertainment German Digital NDR Fernsehen Schleswig-Holstein Entertainment German Digital NDR-Fernsehen Entertainment - Analogue NDR-HH Entertainment German Digital NDR-NDS Entertainment German Digital NDR-SH Entertainment German Digital Neun Live Entertainment - Digital Neun Live Entertainment - Analogue Nordliicht TV Entertainment Luxembourgish Digital ONCEplus Entertainment Spanish Digital ONTV Entertainment - Digital ORF 2 Europe Entertainment German Digital ORF 2 Wien Entertainment German Digital Pro 7 Schweiz Entertainment - Digital Pro 7 Österreich Entertainment - Digital Pro Sieben Deutschland Entertainment - Analogue ProSieben Deutschland Entertainment - Digital Radio Bremen TV Entertainment German Digital Radios Entertainment Spanish Digital RAI Uno Entertainment - Digital RBB Berlin Entertainment German Digital RBB Brandenburg Entertainment German Digital Regionalfernsehen Oberbayern Entertainment - Digital Rhein Main TV Entertainment German Digital RTBF SAT Entertainment French Digital RTL 2 Entertainment German Digital RTL 2 Österreich Entertainment German Digital RTL Deutschland Entertainment German Analogue RTL Télé Lëtzebuerg Entertainment Luxembourgish Digital RTL Television Entertainment German Analogue RTL Österreich Entertainment German Digital RTP Internacional Entertainment Portuguese Digital Sat 1 Österreich Entertainment - Digital Sat.1 Deutschland Entertainment - Digital Sat.1 Deutschland Entertainment German Analogue Sonnenklar TV Entertainment German Analogue SR Fernsehen Südwest Entertainment German Digital Super RTL Österreich Entertainment German Digital SuperRTL Schweiz Entertainment - Digital Südwest Baden Württemberg Entertainment - Analogue Südwest Fernsehen BW Entertainment German Digital Südwest Fernsehen RP Entertainment German Digital Südwest Rheinland-Pfalz Entertainment - Analogue Tele 5 (Germany) Entertainment - Digital Telemadrid - La otra Entertainment Spanish Digital Telesur Entertainment - Digital Tiendas Canal Club Entertainment Spanish Digital TV Catalunya Internacional Entertainment Catalan Digital TV de Galicia Entertainment Spanish Digital TV5 Europe Entertainment French Digital TV5 Monde Entertainment French Digital TV7 - Tunisie Entertainment - Digital TVE Internacional Entertainment - Digital TVVi Entertainment Spanish Digital TW1 Entertainment German Digital UPC_EPG Entertainment - Digital VOX Entertainment German Digital VOX Entertainment German Analogue VOX Schweiz Entertainment - Digital VOX Österreich Entertainment German Digital WDR Bielefeld Entertainment German Digital WDR Dortmund Entertainment German Digital WDR Düsseldorf Entertainment German Digital WDR Essen Entertainment German Digital WDR Köln Entertainment German Digital WDR Münster Entertainment German Digital WDR Siegen Entertainment German Digital WDR Wuppertal Entertainment German Digital WDR Aachen Entertainment German Digital WDR-Fernsehen Entertainment German Digital WDR-Fernsehen Entertainment German Analogue ZDF Entertainment German Digital ZDF Entertainment - Analogue Ö1 DD Entertainment German Digital Liebesglück TV Gaming - Digital KI.KA Kids German Digital KI.KA Kids - Analogue NICK Kids - Digital NICK Kids German Analogue Super RTL Kids German Digital Super RTL Kids German Analogue Deluxe Music Music - Digital Deluxe Music Music - Digital GoTV Music German Digital MTV Music German Analogue MTV Germany Music German Digital MTV Oesterreich Music German Digital NRJ Hits Music French Digital Viva Music German Digital Viva Music German Analogue Al Jazeera News - Digital Bahn TV News German Digital BBC World News - Digital CNBC Europe News - Digital CNN International News English Digital CNN International News English Analogue D' Chamber en Direct News Luxembourgish Digital Eins Extra News German Digital Euronews (french) News English, French, GDigital Euronews (french) News English, French, GDigital France 24 News English, French Digital Infobolsa basico News Spanish Digital LCP - La Chaîne Parlementaire News French Digital MEDI 1 SAT News French Digital N24 News - Digital N24 News - Digital n-tv News German Digital n-tv News German Analogue Phoenix News German Digital Phoenix News German Analogue PUBLIC SENAT News French Digital Sky News News - Digital TVP3 News Polish Digital ZDF Infokanal News German Digital AchtungSingles.TV Others - Digital Astro TV Others - Digital Astro TV Others - Analogue BLUCOM Others - Digital BR-alpha Others German Digital BR-alpha Others German Analogue Fresh 4 You Others - Digital Help TV – Der Beratungssender Others - Digital Partnersuche.TV Others - Digital Premiere Direkt Portal Others - Digital Primetime Others German Digital Traumkontakt TV Others - Digital VIC-TV Others - Digital [tru:] young television Religion - Digital Bibel-TV Religion German Digital EWTN Religion - Digital KTO TV Catholique Religion French Digital K-TV Religion German Digital 1-2-3 TV Shopping - Digital 1-2-3 TV Shopping - Digital 1-2-3 TV Shopping - Analogue Best of Shopping Shopping French Digital Best Sellers TV Shopping German Digital European Home Shopping Shopping - Digital HSE24 Shopping - Digital HSE24 Shopping German Digital HSE24 Shopping - Analogue Life Style Shopping German Digital MEGAVISION Shopping - Digital QVC Deutschland Shopping German Digital QVC Deutschland Shopping German Analogue RTL Shop Shopping German Digital RTL Shop Shopping German Analogue DSF Sports - Digital DSF Sports - Analogue Eurosport Sports German Digital Eurosport Sports German Digital Eurosport Sports English Analogue TV Canaria Travel - Digital
|
Skrevet af: Panfan
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:40
Eiberg skrev:
|
Nu behøver et dekoderkøb ikke være det samme som et ønske om at få flere kanaler - men kanaler i digi kvalitet, fordi det analoge signal ikke ser særlig pænt ud på en stor fladskærm. Mange københavnere har ikke noget alternativ til Yousee - og så begynder det altså at ligne gidseltagning fra et - i København - monopolforetagende, der kan tillade sig at hæve prisen til det dobbelte på en delkomponent. Det er ikke sympatisk. Men det er da noget jeg vil huske, når Boxer melder sig på banen om halvandet års tid.
Og med hensyn til din procentregning: Du er ikke alene. Aase D. Madsen fra DF ytrede følgende fra talerstolen i Folketinget: "Og med hensyn til, hvem der kommer på bibliotekerne, og hvem der ikke kommer, er der en tabel 18 med en gruppe delt ind efter alder, og dér står, at 39 pct. af den mandlige del af befolkningen aldrig kommer på bibliotekerne, og at 30 pct. af den kvindelige del af befolkningen, altså fordelt gennemsnitligt over alder, aldrig kommer der. Og når jeg lægger mænd og kvinder sammen - det skal man være lidt forsigtig med, men på det her område tør jeg godt - så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct. Tager jeg fejl?”![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:41
cloudy skrev:
Damn Yousee, its not looking too good....følgende kanaler kan hentes helt gratis på astra 19.2e....lidt meget Tysk, men hvad fanden ![](smileys/smiley2.gif)
EN HELT MASSE KANALER HER
|
Haha... Og hvor mange % af danskerne tror du kunne drømme om at investere i en parabol for at kunne se de kanaler gratis, når de alligevel skal købe Viasat eller CanalDigital ved siden for at kunne bruge det til noget?
![](smileys/smiley36.gif)
Et helt andet problem ved satelit TV er at man ser samme kanal i hele huset, med mindre man har flere bokse. Med kabel TV kan man nøjes med en Selector i stuen (hvis man vel og mærke vil betale for det ) og køre analogt i resten af hjemmet.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:45
Panfan skrev:
Eiberg skrev:
|
Nu behøver et dekoderkøb ikke være det samme som et ønske om at få flere kanaler - men kanaler i digi kvalitet, fordi det analoge signal ikke ser særlig pænt ud på en stor fladskærm. Mange københavnere har ikke noget alternativ til Yousee - og så begynder det altså at ligne gidseltagning fra et - i København - monopolforetagende, der kan tillade sig at hæve prisen til det dobbelte på en delkomponent. Det er ikke sympatisk. Men det er da noget jeg vil huske, når Boxer melder sig på banen om halvandet års tid. |
Det er stadigvæk et spørgsmål om at man har brug for en luksusvare for at få sit behov opfyldt, og det koster. Det er jo ikke YouSee's skyld man lige har købt et 46" LCD TV fra Samsung og synes at det ligner en optagelse direkte ned i en gylletank...
Panfan skrev:
Og med hensyn til din procentregning: Du er ikke alene. Aase D. Madsen fra DF ytrede følgende fra talerstolen i Folketinget: "Og med hensyn til, hvem der kommer på bibliotekerne, og hvem der ikke kommer, er der en tabel 18 med en gruppe delt ind efter alder, og dér står, at 39 pct. af den mandlige del af befolkningen aldrig kommer på bibliotekerne, og at 30 pct. af den kvindelige del af befolkningen, altså fordelt gennemsnitligt over alder, aldrig kommer der. Og når jeg lægger mænd og kvinder sammen - det skal man være lidt forsigtig med, men på det her område tør jeg godt - så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct. Tager jeg fejl?”
|
Hvis den var rettet mod mig, må du gerne uddybe gåden lidt, for det står helt for mig det indlæg der![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:48
|
Ja det er rørende at der findes mennesker der er så ubegribeligt naive, men heldigt for monopolerne at det sidste fjols ikke er død endnu. Så kunne du ikke betale de 11,9 mio i subsidie til TDC? Du har da åbenbart vundet i lotto eller arvet med den stupiditet og ligegyldighed overfor penge du fører dig frem med.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:50
Vi har hele tide haft det hele. Hvorfor skal vi nu nøjes med det halve? Hvorfor skal nogen blive rige uden at lave noget?
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:50
mlun skrev:
|
Ja det er rørende at der findes mennesker der er så ubegribeligt naive, men heldigt for monopolerne at det sidste fjols ikke er død endnu. Så kunne du ikke betale de 11,9 mio i subsidie til TDC? Du har da åbenbart vundet i lotto eller arvet med den stupiditet og ligegyldighed overfor penge du fører dig frem med.
|
Der var en der følte sig truffet må man nok sige ![](smileys/smiley36.gif)
Er ikke ligeglad med mine penge, men jeg vælger jo selv hvor jeg vil bruge dem - vil jeg se digitalt TV fordi jeg ikke kan leve uden, må jeg jo betale for det. Valget er helt alene mit.
|
Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:54
Prisstigninger burde jo ramme alle yousees kunder ligeligt og ikke kun dem der har været så tåbelige at investere i en HD boks, og som gentaget ENDNU engang, er betalt kontant ved kasse 1 ved afhentning, for at få lov til at se digital TV og kunne købe tillægspakker.
Og til dem der mener at det er de digitale kunder og ikke de analoge kunder der skal deltage i at yousees leverandører hæver priserne, kan jeg kun tilføje at vi i vores andelsforening, selv dem uden digital modtager skam også deltager i løjerne med prisstigninger, bare over et lidt længere stræk.
Vi betaler kvartalsvis og bliver trukket for fuldpakken over vores husleje og den er altså over en 2 års periode gående fra 1-4-2006 til 1-4-2008 steget fra 693 pr kartal til 773 pr 1-4-2008 svarende til ca. 12% i prisstigning, det er altså en stigning på mere end det dobbelte af inflationen i samme periode.
Så det kan vist ikke kun være for at bevare sin indtjening at priserne på kortgebyret stiger, men måske det faktum at de investeringsfonde, der overtog TDC. nu skal have malket dyret før de drager videre.
------------- Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:55
Eiberg skrev:
cloudy skrev:
EN HELT MASSE KANALER HER
|
Haha... Og hvor mange % af danskerne tror du kunne drømme om at investere i en parabol for at kunne se de kanaler gratis, når de alligevel skal købe Viasat eller CanalDigital ved siden for at kunne bruge det til noget?
![](smileys/smiley36.gif)
|
Jeg drømmer om det...masser af fede udsendelser og man kan sagar være så heldig at se TV på Luxembourgish!! Foruden champions league er jeg forlængst blevet træt af TV3 og CD er for dyre for premier league, det minder mig om Tipslørdag...
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:59
jespermart skrev:
Prisstigninger burde jo ramme alle yousees kunder ligeligt og ikke kun dem der har været så tåbelige at investere i en HD boks, og som gentaget ENDNU engang, er betalt kontant ved kasse 1 ved afhentning, for at få lov til at se digital TV og kunne købe tillægspakker.
Og til dem der mener at det er de digitale kunder og ikke de analoge kunder der skal deltage i at yousees leverandører hæver priserne, kan jeg kun tilføje at vi i vores andelsforening, selv dem uden digital modtager skam også deltager i løjerne med prisstigninger, bare over et lidt længere stræk.
Vi betaler kvartalsvis og bliver trukket for fuldpakken over vores husleje og den er altså over en 2 års periode gående fra 1-4-2006 til 1-4-2008 steget fra 693 pr kartal til 773 pr 1-4-2008 svarende til ca. 12% i prisstigning, det er altså en stigning på mere end det dobbelte af inflationen i samme periode.
Så det kan vist ikke kun være for at bevare sin indtjening at priserne stiger, men måske det faktum at de investeringsfonde, der overtog TDC. nu skal have malket dyret før de drager videre. |
Jamen jeg er helt enig i at alle YouSee kunder skal betale ekstra, men så sort hvid er verden ikke. Som forretning handler det om at skade sit omdømme mindst muligt, derfor:
Eiberg skrev:
Ja, men der er altså på den måde YouSee rammer en stadigvæk smal gruppe af
mennesker og undgår at samtlige YouSee kunder (digitale som analoge) flyver op af stolene, og det
kommer i nyhederne og på forsiden af Ekstra Bladet og verden går under..
|
Ja,selvfølgelig er der nogle investorer der skal have nogle penge, men sådan fungerer mange ting altså her i verden - det kan man sku ikke gøre noget ved. Uden investorer ville det godt nok være svært at banke en forretning op...
|
Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 23:18
[/QUOTE]
Jamen jeg er helt enig i at alle YouSee kunder skal betale ekstra, men så sort hvid er verden ikke. Som forretning handler det om at skade sit omdømme mindst muligt, derfor:
Eiberg skrev:
Ja, men der er altså på den måde YouSee rammer en stadigvæk smal gruppe af mennesker og undgår at samtlige YouSee kunder (digitale som analoge) flyver op af stolene, og det kommer i nyhederne og på forsiden af Ekstra Bladet og verden går under..
|
Ja,selvfølgelig er der nogle investorer der skal have nogle penge, men sådan fungerer mange ting altså her i verden - det kan man sku ikke gøre noget ved. Uden investorer ville det godt nok være svært at banke en forretning op... [/QUOTE]
Forretningen TDC var banket godt op allerede før de nye ejere kom til, jeg mindes ikke at have hørt noget om krise i TDC før de blev overtaget. Så det har næppe noget at gøre med at investorer skal tjene på en forretning, men nok snarere om hvor stor profitten skal være pr. år, og her ser man, efter min mening, helt klart at yousee har fundet et område, nemlig kortgebyret, hvor de var billigst og har valgt at fordoble et gebyr på ingenting for at maximere deres profit
------------- Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
Skrevet af: ottovip
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 23:20
Ro på...eller hvad?
Der står da stadig 199 kr. pa. i gebyr, men der indføres et digitalt kortlæsergebyr ved køb på 495 kr. (hvis behov)
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris - http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 23:25
ottovip skrev:
Ro på...eller hvad?
Der står da stadig 199 kr. pa. i gebyr, men der indføres et digitalt kortlæsergebyr ved køb på 495 kr. (hvis behov)
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris - http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris |
Hvis du mener de 495 kr. for en Digital kortlæser, så er det et Viaccess CAM modul til brug i andre DVB-C modtagere end YouSees egne, hvor man så bruger et YouSee programkort til at få adgang til de kodede kanaler.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 23:26
ottovip skrev:
Ro på...eller hvad?
|
Så prøv at kigge her:
|
Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 23:54
Man kan jo så overveje om det så betyder at HD boksen med harddisk først kommer efter 1. juli, for derved at få alle dem som køber den nye boks til at oprette et kortabonnement til de nye priser.
|
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 08:23
Jeez for en gang sludder for en sladder.
100% mig her og 100% mig der. Det er 199,- og prøv at finde nogen der er billigere.
Derudover har det kostet 199,- lige siden de startede, og i denne debat her har alle åbenbart glemt at du med kortet i en digitalmodtager altså får Kanal 5 HD, TV 2 Sport HD (snart Eurosport HD, hvis rygtet taler sandt) samt Blue Hustler, og der kommer flere kanaler løbende.
Det er jo logik for burhøns at man som virksomhed kigger på sine konkurrenter, og hvis de tager 2-4 gange så meget for en ydelse, kan man selv skrue prisen i vejret.
|
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 08:59
lunddal skrev:
Jeez for en gang sludder for en sladder.
100% mig her og 100% mig der. Det er 199,- og prøv at finde nogen der er billigere.
Derudover har det kostet 199,- lige siden de startede, og i denne debat her har alle åbenbart glemt at du med kortet i en digitalmodtager altså får Kanal 5 HD, TV 2 Sport HD (snart Eurosport HD, hvis rygtet taler sandt) samt Blue Hustler, og der kommer flere kanaler løbende.
Det er jo logik for burhøns at man som virksomhed kigger på sine konkurrenter, og hvis de tager 2-4 gange så meget for en ydelse, kan man selv skrue prisen i vejret. |
Det er stadig en prisstigning på 100% som de forsøger at bortforklare med tåbelige undskyldninger.
Det er bondefangeri når YouSee i stor stil markedsfører digitalt TV med at kortet kun koster 199 kr PER ÅR (ja, de gør det http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris - stadig ), får folk til at købe dyre digital modtagere, og derefter sætter prisen op med 100% for kortet.
YouSee har monopol mange steder fordi der ikke må opsættes antenner eller paraboler. Ligeledes er YouSee's antenneanlæg mange steder i så dårlig stand at digitalt TV er det eneste som er til at holde ud at se på. Først skal kunderne betale for dyre programpakker, derefter skal de afpresses til at betale 100% ekstra for et kort som egentlig bare giver den mulighed for at se de kanaler som de har betalt for en gang.
|
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 09:05
JesperLund skrev:
YouSee har monopol mange steder fordi der ikke må opsættes antenner eller paraboler. Ligeledes er YouSee's antenneanlæg mange steder i så dårlig stand at digitalt TV er det eneste som er til at holde ud at se på. Først skal kunderne betale for dyre programpakker, derefter skal de afpresses til at betale 100% ekstra for et kort som egentlig bare giver den mulighed for at se de kanaler som de har betalt for en gang.
|
Det, du skriver om dårlige antenneanlæg, er vel ikke sandt?
|
|