hvilken navigon ville i vælge
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41394
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 19:29
Emne: hvilken navigon ville i vælge
Skrevet af: emmi
Emne: hvilken navigon ville i vælge
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:22
Hej, jeg skal ud og investere i en gps, skal lige siges at jeg er ny på gps market.
Jeg har tænkt mig at købe en gps med mærke Navigon. og de to kanditater er:
navigon 2100 og navigon 7110, grunden til jeg lige vælger de her to er fordi at tdc har en tilbud kørende. hvilken ville i vælge hvis det var jer. og lige en ting til. er der nogen der ved hvad forskellen mellem en 2100 og 2110 er, da jeg ikke lige kan se det.
|
Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 17:51
jeg ville kikke efter en garmin.
Dem bruger jeg selv og valgt pga rigtig god skærm som kan aflæses i solskin, Nem at betjene
Hans
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:04
emmi skrev:
navigon 2100 og navigon 7110, grunden til jeg lige vælger de her to er fordi at tdc har en tilbud kørende. hvilken ville i vælge hvis det var jer. og lige en ting til. er der nogen der ved hvad forskellen mellem en 2100 og 2110 er, da jeg ikke lige kan se det.
|
Nu ved jeg ikke hvad TDC tager, men Harald Nyborg sælger også Navigon og de har en 2110 m. 3,5" til 1.495,- og m. 4,3" skærm og kort over 38 lande til 1.995,-
Og HN plejer at være blandt de billigste.
2110 er nyere end 2100, der er forrige generation.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 18:45
tcd har 2100 har den til 999kr og en 7110 1.999kr
http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/navigation/ - http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/navigation/
her er et link hvor det kan ses. en af grunden til lige de to er fordi iflg edbpriser er tdc de billigste og jeg vil helst undgå at give mere end 1500. 2000 hvis den er hel special
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 19:14
Tjah, hvis du ikke har behov for kort udover Skandinavien, så er 2100 sikkert nok. Men 7110 har bl.a. større skærm og nogle ekstra finesser såsom Reality View og Europa-kort.
Skulle jeg selv vælge, vile jeg tage 7110, alene pga. af den større skærm.
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:02
men Reality View kan man altid købe ved siden af skriver i ihvertifald inde hos navigon.dk, men her der nogen som har 2100/2110 som kan give lidt input om den
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:09
Jeg vil støtte #2.
Navigon har fået mega dårlige anmeldelser p.g.a. deres passive dock.
Gå efter en Garmin.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:32
har i så mulighed for at hjælpe mig med at finde en garmin til den samme pris som navigon 2100 altså 999 kr.? og som self kan det samme med indbygget tmc osv...
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 21:47
Nej.
De koster lidt mere. Men man kan jo også købe for billigt.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 22-Maj-2008 kl. 22:10
Hvis du vil ofre lidt mere end de 999,- så vil jeg anbefale en TomTom One XL.
Den har noget der hedder mapshare, som gratis vil opdatere dit kort med ændringer som både du selv, TomTom og andre brugere finder og uploader ind.
Den er brugervenlig og har en god skærm.
Har desuden også mulighed for TMC.
------------- Søren
|
Skrevet af: benj0219
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 21:51
Har lige været samme tur igennem.. Købte en 2110 max, som egentlig var rigtig lækker, men er alligevel endt med en Garmin. 2110 max ulemper: dårlig holder ikke så lysstærk skærm dårlig poi funktion lidt mærkelig rutevalg
Garmin er lidt kedeligere, ikke så mange indstillinger at lege med, men nem at bruge i daglig dagen, ekstra poi kan lægges ind, god holder, søgning direkte på vejnavn, lysstærk skærm.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 23:50
Køb TomTom!
Kan det hele også Lane assistance "billeder" som navigon.. og så kan du få mange af de andre funktioner med BT,mp3,FM transmitter osv... hvis du vil højere op i pris.
Navigon har et irriterence moment omkring advarsler ved for høj hastighed, det er enten lyd/eller lyd.. ikke så smart! Tomtom kan da slå det fra!
Og så er de hurtige med opdateringer i et hvis opfang, og linux løsninger som giver den lidt fleksibilitet, som jo er rigtig godt for os linux nørder!
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 00:06
Vi er nogle der værdsætter Garmins mulighed for,at navigere "vej før by ", - det kan Navigon og TomTom ikke.
Ingen er perfekte, - men der er vist ingen tvivl om at Garmin og TomTom har førertrøjen lige nu.
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 23:31
men tror du det er muligt at få afvide hvilken model garmin vi taler om hvad den har kostet, og har den tmc med som navigon?
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 23:33
og ja lennon du har ret det med at indtaste vejnavn er hel klart et plus... har siddet og leget med både navigon og tomtom hvor man skal indtaste først by og derefter finde vejnavnet..
|
Skrevet af: rs-6200
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 17:27
hej ja tom tom er enorm god og med mange forskellige ting som er rigtig godt og nem at betjene men men den er enorm dårlig i sol den er meget lys følsom bare lidt for meget lys og du kan ikke se hvad der er på skærmen der slår garmin alt den kan man se selv om solen er direkte på men er enorm dårlig til at navigere til mange steder og har ikke alle de fordele som tom tom
det perfekte tom tom indmad og garmin skærm
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 17:35
Skulle Garmin være dårlig til at navigere til mange steder? Den var ny.. mener du ikke at TomTom er det pga. man ikke kan søge på vej før by??
Er lidt forvirret på denne side af netforbindelsen...
|
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 18:06
ja desværre for dig ikke kun mener jeg det jeg ved det har prøvet begge og garmin kunne ikke finde 4 ting jeg bad den om her i sdj hvor jeg bor
og garmins support kunne heller ikke få det til at virkr trods alt de prøvede i snart en time måtte de desværre erkende at det kunne den ikke
tom tom fandt dem med samme uden problemer
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 18:11
Okay. Jeg har på mine 2 Garmin's ikke haft problemer med at finde det jeg skulle.
Men det er jo ikke Garmin's problem så. Du må rette din kritik til Navteq som producerer deres kort. Jeg vil gætte på at samme sted heller ikke ville kunne findes på andre enheder der benytter samme kortmateriel.
Alt andet lige er Garmin nemmere at søge på netop fordi man ikke skal bruge by/postnummer før vej.
TomTom har fået tørre tæsk for det i årevis men om de gider lave om på det? Næh...
Jeg er ikke i tvivl om at du nok skal have haft problemer med at finde omtalte sted, men lur mig om vi ikke også kan finde noget som en Garmin kan finde hvor TomTom giver op
|
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 19:47
ok det er muligt rigtig nok men jeg er vant til at bruge rute66 som er atlas og som nokia og tom tom bruger jeg kan nævne en ting som er vigtig for mig det er færgen mellem sdj jylland og als hardeshøj / ballebro
som ligger på færgevej 6430 nordborg som er enormt meget brugt blandandet af folk som arb på danfoss og linak og ved ikke om du har hørt om den den vej kan den ikke finde og det kunne support hos garmin heller ikke den den er også brugt af alle ø boer på als og det er en meget gammel færge overfart fra før 1940 den viser vej helt uden om så man køre en omvej der koster ca 150kr i bensin syntes du ikke det er mærkeligt der er fordelen med atlas at den har alle færge overgange indbygget i sig det har garmin ikke og vi prøvede at finde A-Z 6400 sønderborg det kunne den heller ikke da den forlanger gade navn og det kan tom tom også også uden gade navn a-Z er jo bilka dem kender du vel prøv at se om du kan for garmin support kan ikke og hvis du kan giv venligst besked det vil hjælpe garmin
|
Skrevet af: sorensen
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 05:26
jeg har en navigon 8110 den er sku for fed. jeg havde garmin før nüvi 660 fm synes ikke det var noget at råbe hurra for.
|
|