Print side | Luk vindue

TV: Panasonic TX-36PL35F

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=4145
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 21:40

Emne: TV: Panasonic TX-36PL35F
Skrevet af: p-HD
Emne: TV: Panasonic TX-36PL35F
Skrevet den: 14-Februar-2005 kl. 21:11

Jeg spørger på vegne af en kollega, som lige har købt dette tv og - fra hvad jeg forstår - har et problem med autojusteringen af billedformatet.

Han siger, at selv om DVD-afspilleren (Lumatron) er sat på WIDESCREEN og tv'et er sat på auto, så sker det stadig, at nederste del af underteksterne mangler. Gør han noget forkert?

Og samtidig vil jeg gerne høre, hvordan man forhindrer tv'et i at zoome til widescreen bare ved synet af bjælker, men i stedet først sætter til WS, når WS-signalet sendes fra DR.

Hvis nogen har denne model, må de gerne sende her eller som PM en instruks på, hvordan tv'et skal indstilles.

Mvh
p-HD

Svar:
Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 14-Februar-2005 kl. 21:32

Nu kender jeg ikke det pågældende fjernsyn, men mange app. har idag en funktion hvor man kan "flytte" billedet således at teksten bliver synlig også i ws. Er det ikke muligt at slå autoformat fra i tv opsætningen, således at man aktivt skal vælge hvilket format man ser tv i.  Har tvet ikke en hjælpeliste så man kan få hjælp til de forskellige funktioner. Ellers er der kun manualen tilbage.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet af: p-HD
Skrevet den: 14-Februar-2005 kl. 21:51
Som sagt, så spørger jeg kun på vegne af en kollega, så jeg kan desværre ikke uddybe det yderligere.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Februar-2005 kl. 17:44

Og samtidig vil jeg gerne høre, hvordan man forhindrer tv'et i at zoome til widescreen bare ved synet af bjælker, men i stedet først sætter til WS, når WS-signalet sendes fra DR.

TVet skal stilles til 16:9 i stedet for auto, så skiftes der kun format når der modtages et "WIDE" signal.

Med hensyn til det andet problem så har jeg ikke været ude for det. Kun på en enkelt film som viste sig at være i 4:3 Widescreen og så skifter TVet jo format automatisk med mindre man jo som skrevet "låser" formatet. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue