Print side | Luk vindue

Positive reklamationer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41458
Udskrevet den: 02-Juni-2024 kl. 15:17


Emne: Positive reklamationer?
Skrevet af: mrp4241
Emne: Positive reklamationer?
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 13:40

Efter at have læst om en masse dårlige oplevelser hos diverse forhandlere, efterlyser jeg der skulle være nogen der har gode erfaringer ved reparationer/reklamationer af dyrere lcd tv m.v. hos diverse internetbutikker. Formålet for mig er selvfølgelig  at få en ide om, om der findes forhandlere som behandler kunderne seriøst, uanset om det er dansk eller parralelimporterede varer de sælger.




Svar:
Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 16:15

Hmm lidt skræmmende at der endnu ikke er dukket nogle op.

Kan det mon være at der ikke findes en eneste ærlig forhandler



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:48

Det er vel som man ser det. Jeg synes det ville virke beskæmmende, hvis man ligefrem skulle rose en forhandler, for at gøre det han er ansat til og får penge for. Ikke dermed sagt at man ikke kan/skal rose. Men der er jo ikke rigtig noget ekstraordinært i, når tingene bare fungerer, (selvom det måske efterhånden virker sådan).

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 12:23
jeg købte for ca. to år siden en dvdbrænder til 600,- hos shg. der gik ca 14 dage så virkede den ikke mere. jeg skrev så til dem, og de ombyttede den så med det samme, og det skete så to gange mere, inden for et par måneder. og der var aldrig problemer, de sendte enda den nye inden de fik den gamle. og da det så var sket det at, jeg tror jeg nåede at have fire af den til sidst, så gik de ind og gav mig en som kostede 900,- i stedet for. så det kan godt lykkes at få god service.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Soko
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 12:41

Hmmmm...

1. Havde engang en fejl på et produkt (PC) købt hos mm-vision i Roskilde, det blev ordnet hurtigt og uden problemer af nogen art.

Jeg synes desuden at mm-vision har attraktive priser på PC-systemer (jeg er på jagt efter en ny gamer-pc ).

2. SHG sender kunderne en "advarsels-mail" når garantien på et produkt er ved at udløbe. Det er da fin service.

3. Købte et Sony tv gennem fælleskøb her på siden. Tv´et blev leveret af Sony Center Lyngby, der var særdeles hjælpsomme og venlige. De tilbød at tage den tomme embalage med retur, hvilket sparede mig for en tur i containeren.

Men mon ikke alle forretninger har kunder, som har haft dårlige oplevelser? Mange gange afhænger det også af kundens måde at henvende sig på.

Mvh. Soko



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Hmmmm...

1. Havde engang en fejl på et produkt (PC) købt hos mm-vision i Roskilde, det blev ordnet hurtigt og uden problemer af nogen art.

Jeg synes desuden at mm-vision har attraktive priser på PC-systemer (jeg er på jagt efter en ny gamer-pc ).

2. SHG sender kunderne en "advarsels-mail" når garantien på et produkt er ved at udløbe. Det er da fin service.

3. Købte et Sony tv gennem fælleskøb her på siden. Tv´et blev leveret af Sony Center Lyngby, der var særdeles hjælpsomme og venlige. De tilbød at tage den tomme embalage med retur, hvilket sparede mig for en tur i containeren.

Men mon ikke alle forretninger har kunder, som har haft dårlige oplevelser? Mange gange afhænger det også af kundens måde at henvende sig på.

Mvh. Soko

punkt 2. ja det er en fed ting, at man får at vide at garantien er ved at udløbe. der er måske en lille fejl på, som man ikke gider få lavet nu og her, men så kan du lige nå at få den til rep.

og du har ret i, at hvis man henvender sig på en pæn måde. så er der større chancer, for at de behandler dig pænt.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Dulciana
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 09:37

Jeg vil rose ProShop.

Jeg fik på et tidspunkt en pakke, som jeg ikke havede bestil..de var kommet til at sætte en forkert label på den forkerte pakke. Jeg havde godtnok bestilt noget, men ikke lige det grafikkort (jeg ventede på en harddisk).

Jeg ringede og forklarede sagen. Dagen efter kom der en label som jeg kunne sende pakken tilbage med. Desuden sendte de lige en ekstra harddisk med til mig + label, så jeg kunne sende den anden tilbage, hvis den dukkede op en dag. Det kan godt være at firmaet SKAL gøre sådan. Jeg er bare imponeret over deres effektivitet.

-Dulc

Desuden har jeg handlet hs dem flere gange - har aldrig haft problemer!



-------------
TV: Phillips 42PF5320 Optager: Phillips 3330H
Kamera: Canon MV830i (video) & Nicon 5000, Canon 960
Anlæg: Denon 2106 reciver + Dali højtalere & ProJect med Ortofon pickup
Computer: for mange


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Dulciana Dulciana skrev:

Jeg ringede og forklarede sagen. Dagen efter kom der en label som jeg kunne sende pakken tilbage med. Desuden sendte de lige en ekstra harddisk med til mig + label, så jeg kunne sende den anden tilbage, hvis den dukkede op en dag. Det kan godt være at firmaet SKAL gøre sådan. Jeg er bare imponeret over deres effektivitet.


Hvis man modtager en forkert eller defekt vare, så skal firmaet betale for returportoen, noget de færreste firmaer desværre overholder i praksis, men netop Proshop har tjek på denne procedure.

-------------
Mvh Hans



Print side | Luk vindue