Print side | Luk vindue

Billig vs Dyrt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41541
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 00:56

Emne: Billig vs Dyrt
Skrevet af: Ophørt
Emne: Billig vs Dyrt
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 11:29
Hej.
Jeg har længe læst mange debatter, om dem der spørger om fx. prosonic fra bilka/føtex. At de folk, som bliver lokket af andre brugere her til at købe de dyre mærker, hvor på de billige kan være lige så gode.

Har et HD-tv fra aldi, og en prosonic DVD/HDD-optager, med HDMI. Og har sammenlignet med de dyre når jeg har kigget i butikkerne. Der er ikke nogen forskæl på kvaliteten.

Svar:
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 11:39
Så hvorfor køber dyrt, når man kan finde noget billigt lige så godt?

Skrevet af: Sert
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 11:41
Siger du at der ikke er forskel på et tv fra aldi som nok er et medion og eks. et PX80 eller et sony w3000...for så tager du helt fejl

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 11:51
Det er sony der sidder i medion. Men jeg har prøvet at finde et dyrt tv, for at se om det er bedere, men det kan jeg ikke. synes det er lige godt. og hvasd opskalereing er DVD angår, så er min billige prosonic lige så god. Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld

Jeg tror du skal søge øjenlæge - straks!

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 12:06

Det er sony der sidder i medion. Men jeg har prøvet at finde et dyrt tv, for at se om det er bedere, men det kan jeg ikke. synes det er lige godt. og hvasd opskalereing er DVD angår, så er min billige prosonic lige så god. Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld

jamen det er jo så godt nok for dig at du ikke kan se forskel, så kan du jo bare handle ind i bilka
min bedre halvdel købte på et tidspunkt et prosonic 22" og jeg syntes godt nok jeg kan se at mit sony er en del bedre, mine øjne bløder jo nærmest når jeg skal kigge på det prosonic grej

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 12:27

Det er sony der sidder i medion.

Det er ikke ensbetydende med at Sony ikke laver bedre tv end Medion. MEN - når jeg kigger på de billigste serier fra Sony, så tror jeg da du har ret i at de ikke er bedre end visse discount-produkter. Men mærkevare-producenterne har absolut nogle TV der kan levere bedre billeder end discount-tv'ene.

Men jeg har prøvet at finde et dyrt tv, for at se om det er bedere, men det kan jeg ikke. synes det er lige godt. og hvasd opskalereing er DVD angår, så er min billige prosonic lige så god. Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld

I modsætning til de andre, så vil jeg ikke bare skyde dine oplevelser ned. Uanset om du har ret i at der er forskel eller ej, så er det da i høj grad et problem for producenter og forhandlere, hvis de ikke kan demonstrere dén forskel for dig. Og jeg synes sådan set du har ret - hvis du kigger på dit Prosonic TV, så har det et ret ringe billede. Når du så går rundt i nogle butikker og kigger på dyrere TV, så har de også et ret ringe billede. Ikke altid fordi selve tv'et er af dårlig kvalitet, men det kan du jo ikke vide noget om, hvis dét du ser er ringe. Så hvorfor betale mere for et mærkevare-tv, hvis ikke mærkevare-producenten og forhandleren af det kan demonstrere at det rent faktisk er bedre? Det synes jeg er et meget reelt spørgsmål, som folk ikke bare burde feje af banen på dén måde. Det er lidt komisk at folk beder OP om at pudse brillerne fordi han påpeger at billederne fra mærkevare-tv'ene i butikkerne er ret ringe, samtidig med at man generelt anerkender at butikkerne er for dårlige til at demonstrere tv'ene! De to ting hænger jo netop sammen. Så jeg giver  til OP for at stille sig op og gøre opmærksom på et helt åbenlyst problem.

Som sagt: Mærkevare-producenterne leverer nogle modeller der er væsentligt bedre end discount-tv'ene. Det er bare overraskende svært at få lov til at se det.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som sagt: Mærkevare-producenterne leverer nogle modeller der er væsentligt bedre end discount-tv'ene. Det er bare overraskende svært at få lov til at se det.

Jamen det er da ikke sværere end at tage én af hver og opstille derhjemme. Og det er nu heller ikke rigtigt at der ikke er forskel at se i butikkerne. Stod her den anden dag foran et sandt mylder af fladskærme i Bilka, og de eneste der skilte sig ud med et anstændigt billede var Pioneer 428 og Sony D3500. 

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 13:39

Det synes jeg er et meget reelt spørgsmål, som folk ikke bare burde feje af banen på dén måde. Det er lidt komisk at folk beder OP om at pudse brillerne fordi han påpeger at billederne fra mærkevare-tv'ene i butikkerne er ret ringe, samtidig med at man generelt anerkender at butikkerne er for dårlige til at demonstrere tv'ene! De to ting hænger jo netop
sammen

Nu kommenterede jeg hans sammenligning på eget setup (computer kontra Prosonic/Medion) - intet omkring butikker eller lignende,

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 13:45
Jeg ved ikke om hvor mange har jer, bruger briller eller kontaktlinser. Men når man er en ung man som jeg er, og kan huske den da jeg fik briller. Så kan tydeligt se om der noget er skarp eller mindre skarp. OG det er et medion tv jeg har!!!!!!!!!

vi kan blive enige om der er forskel, fra model til model. Det jeg siger er, bare fordi det er en Sony Bravi, betyder det ikke at det er bedere en fx. medion.

og hvad angår opskalering af DVD, så roser i både PS3 og Blu-ray- afspillere. Men jeg har en kammerat med ps3. Han er meget utilfrist, i modsætning da han så min prosanic dvd optager

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det synes jeg er et meget reelt spørgsmål, som folk ikke bare burde feje af banen på dén måde. Det er lidt komisk at folk beder OP om at pudse brillerne fordi han påpeger at billederne fra mærkevare-tv'ene i butikkerne er ret ringe, samtidig med at man generelt anerkender at butikkerne er for dårlige til at demonstrere tv'ene! De to ting hænger jo netop
sammen

Nu kommenterede jeg hans sammenligning på eget setup (computer kontra Prosonic/Medion) - intet omkring butikker eller lignende,

Men du og jeg kan være enige om, at når det køre over computer, at der er den grafikkortet og ikk tv'et der laver billedet

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 13:51
Nu er det jo ikke sådan at et billede er ens på to forskellige skærme bare fordi det er samme maskine der er sat til.

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 14:16
Nej det er jo osse det. At uanset om det er dyrt eller billigt, så er det modellen der afgøre det for et billigt kan være lige så godt som et af de dyre advangseret

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 15:28
he he he ................. trollalert 

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 15:45

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

???????????

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

???????????

ja det må du nok sige kampus, det var en underlig bemærkning.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: kong
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 21:09
Masser af mennesker kan sagtens leve med et tv fra medion,det er sikkert ok,men herinde er det kun Sony,Samsung,Pioneer og panasonic som er gode nok,nok fordi dette er lidt et forum for "nørder" og det er ok,bare man kan tolerere andres behov ikke hedder 15000-30000 kr for et tv som reelt ikke er toppen af poppen om 12 måneder og som så skal skiftes

Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 21:15

Oprindeligt skrevet af kong kong skrev:

Masser af mennesker kan sagtens leve med et tv fra medion,det er sikkert ok,men herinde er det kun Sony,Samsung,Pioneer og panasonic som er gode nok,nok fordi dette er lidt et forum for "nørder" og det er ok,bare man kan tolerere andres behov ikke hedder 15000-30000 kr for et tv som reelt ikke er toppen af poppen om 12 måneder og som så skal skiftes

Selvfølgelig! Der er heller ingen, der vrider armen om på nogen. Nørder? Jeg synes entusiaster dækker bedre. Det andet associerer til bumser og hornbriller 

Skrevet af: kong
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 21:20
Du har ret Nørder skulle have været Entusiaster.

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 22:06
Er der noget der fider læse kontekstur på denne fråd? Jeg fatter iker en brille...

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 08:46
Jeg er selv Entusiast. Men man må spare hvor man kan. når lønnen ikke er så høj. Så der fandt jeg ud af, at det billige er lige så godt. ellers har jeg kørt med sony, og pioneer,yamaha det meste af tiden

Skrevet af: Puma
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:48

Hejsa

Kunsten at lave en "god handel" er vel at finde det gode produkt til den lave pris.......Vi ved alle man kan få rigtig mange vare til utrolige lave priser men fakta er desværre ofte at der er en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet

Jeg ville i dette tilfælde ikke spare de ca 800 kr som ligger i prisforskel på en medion DVD/HDD og et godt tilbud på en Panasonic eller Sony DVD/HDD speciel henset til de fleste godt kan leve med 160GB harddisk frem for de 320 GB

Samt den usikkerhed der ligger i om den nu rent faktisk kan skrive på alle typer af skiver, hvilket giver en masse problemer når vi lige skal brænde et antal DVD tegnefilm til ungerne i forbindelse med ferieturen til syden.

Husk glæden over den lave pris er forlængst glemt når ærgelsen over den dårlige kvalitet opstår, samt at en VHS videooptager kostede næsten en månedsløn dengang de kom på markedet i 80´erne.

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hejsa

Kunsten at lave en "god handel" er vel at finde det gode produkt til den lave pris.......Vi ved alle man kan få rigtig mange vare til utrolige lave priser men fakta er desværre ofte at der er en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet

Jeg ville i dette tilfælde ikke spare de ca 800 kr som ligger i prisforskel på en medion DVD/HDD og et godt tilbud på en Panasonic DVD/HDD speciel henset til de fleste godt kan leve med 160GB harddisk frem for de 320 GB

Samt den usikkerhed der ligger i om den nu rent faktisk kan skrive på alle typer af skiver, hvilket giver en masse problemer når vi lige skal brænde et antal DVD tegnefilm til ungerne i forbindelse med ferieturen til syden.

Husk glæden over den lave pris er forlængst glemt når ærgelsen over den dårlige kvalitet opstår, samt at en VHS videooptager kostede næsten en månedsløn dengang de kom på markedet i 80´erne.

Jeg har bare ikke hørt om en der har haft problemer med sit medion produkt. Har en dvd-afspiller fra kvickly som ikke kan opskalere film i prograsiv-scan. Men min dvd-optager, fra føtex, kan godt måle sig med de dyre mærker.

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:57

Hej T-Dunk

Nu er der jo ikke noget forkert i at købe Sony eller Panasonic i Føtex eller Bilka såfremt de er billigst på dagen.....

Min reaktion på denne tråd skyldes du taler om billige produkter, men prisforskellen er altså ikke så stor mellem "kendte" produkter og Kina kopier.

Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:38

Nu er mennesket jo skruet sammen på den måde, at vi tilpasser os, også medion og div. tvèr.  når vi har været sammen med "Vores tv" i længere tid. bliver dette tv det perfekte.

Og når vi kommer ned og ser det sidste nye pioneer i butiken, hmm er det jo forkert, mærkelige farver underlig/mærkeligt er dette tv bedre end mit hmm trode det var bedre hmm.

når så vi hiver pioneer hjem i stuen, der går en uge hmm det er jo faktisk godt, en måned shit det er godt, 2 måneder du ser dit gamle medion i fona(bang), velcommen til virkelighedden.

Selvfølgelig kan du leve lykkeligt med et medion eller en lada. de kan dække vores behov 100procent#,hvis vores behov er at se tv og køre os fra A til b. det kan ingen modsige. 

-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:46
Men 1.000 kr forskel er mange penge for os som kun en arbejder og den anden er i uddannelse.

Så derfor fandt ud af det med de billige. og i prosonic er det philip der er i. Fik jeg af vide hos vore lokale radio-tv butik, der har grundig og loeve

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Nu er mennesket jo skruet sammen på den måde, at vi tilpasser os, også medion og div. tvèr.  når vi har været sammen med "Vores tv" i længere tid. bliver dette tv det perfekte.

Og når vi kommer ned og ser det sidste nye pioneer i butiken, hmm er det jo forkert, mærkelige farver underlig/mærkeligt er dette tv bedre end mit hmm trode det var bedre hmm.

når så vi hiver pioneer hjem i stuen, der går en uge hmm det er jo faktisk godt, en måned shit det er godt, 2 måneder du ser dit gamle medion i fona(bang), velcommen til virkelighedden.

Selvfølgelig kan du leve lykkeligt med et medion eller en lada. de kan dække vores behov 100procent#,hvis vores behov er at se tv og køre os fra A til b. det kan ingen modsige. 

Det er noget være fis. du skriver. For det kommer an på farve instilingerne. har nogen københavnske venner, med dyre philips og sony. Og nå de ser mit, så fortryder de, at de har givet 10.000 i stedet for 5.000

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 11:11
Om det er sony panel der sider i medion eller om det er et philips der sider i prosonic gør ingen forskel hvis panelet er noget skrammel...

Og JO jeg kender nu nogen der har haft problemer med deres medion, min mor, hendes crt srærmhar været BYTTET flere gange nu køren den, men du kan ikke holde ud at se fodbold på den...
Hvis jeg kunne finde et prosonic til 3000 der kunne give samme billede som den skærm jeg har nu ville jeg da købe den, det er da klart, men jeg har bare ikke set den endnu...

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Om det er sony panel der sider i medion eller om det er et philips der sider i prosonic gør ingen forskel hvis panelet er noget skrammel...Og JO jeg kender nu nogen der har haft problemer med deres medion, min mor, hendes crt srærmhar været BYTTET flere gange nu køren den, men du kan ikke holde ud at se fodbold på den...Hvis jeg kunne finde et prosonic til 3000 der kunne give samme billede som den skærm jeg har nu ville jeg da købe den, det er da klart, men jeg har bare ikke set den endnu...

okay fair nok. Men det med fodbold, hvad mener du så. er det interlacing eller? Nok min prosonic opSkalerer live tv os, og det står lige så skarp som et loeve tv, på en HD Kanal. For tjekket det hos vores lokale for handler med at sammenligne det

Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 11:22

Jeg står fuldt inde for det jeg skriver, og jeg tror 100procent på det, kan godt se med din oplevelse med dine Kbh venner, er fuldstendig modsigene af mit påstand.

Men må jeg jo selvfølgelige sige! 

1) De har fucked op signal / indstilling af deres tv.

2) Du har vist dit tv fra dens bedste side(det gør man jo gerne)

3) Philips modeller til 10kilo er ikke dyre philips model, philips koster, og philips billige model er ikke kvalitet, tror gerne på et medion/philips til samme pris og måske også op til langt mere, kan medion nemt være det langt bedre køb.

Men vi har jo alle vores overbevisning, fred være med det. 

-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Jeg står fuldt inde for det jeg skriver, og jeg tror 100procent på det, kan godt se med din oplevelse med dine Kbh venner, er fuldstendig modsigene af mit påstand.

Men må jeg jo selvfølgelige sige! 

1) De har fucked op signal / indstilling af deres tv.

2) Du har vist dit tv fra dens bedste side(det gør man jo gerne)

3) Philips modeller til 10kilo er ikke dyre philips model, philips koster, og philips billige model er ikke kvalitet, tror gerne på et medion/philips til samme pris og måske også op til langt mere, kan medion nemt være det langt bedre køb.

Men vi har jo alle vores overbevisning, fred være med det. 

Endelig en der har talegaverne iorden.

Men du kan ikke sige at philips laver "discount" For hvornår har du set en philips der er dyrer en det, med mindre det er et designer tv

Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 13:32
Gå nu ned i en ordenlig radio/tv forhandler og få dem til at visse dig et
panasonic/pioneer plasma tv, og hvis du så ikke kan se at der er en verden
til forskel på medion og de to mærker, så er du ikke nogen billede entusiast
som du ellers selv mener.

Og glem alt om det indmad der sidder i prosonic og medion, det har intet
med sony og phillips at gøre, bare fordi det er dem der har produceret
indholdet så kan det have adskillige år på bagen. Det svarere til at
sammenligne Toro Roso i formel 1 med Ferrari bare fordi de har en motor
fra Ferrari.

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 13:33

Jo, Philips, Sony og Pioneer laver også discount! Skulle ikke undre hvis det kommer fra samme fabikker som Medion, Prosonic og Denver. Og så er det da klart at en sammenligning ikke er relevant, hvis produkterne stort set er identiske.

Der hvor det virkeligt rykker er når du kommer op i næste klasse hos mærkevare producenterne. Og her er vi tættere på 20k end 10k i pris. Og her falder Banan produkterne fuldstændigt til jorden.

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Gå nu ned i en ordenlig radio/tv forhandler og få dem til at visse dig et
panasonic/pioneer plasma tv, og hvis du så ikke kan se at der er en verden
til forskel på medion og de to mærker, så er du ikke nogen billede entusiast
som du ellers selv mener.

Og glem alt om det indmad der sidder i prosonic og medion, det har intet
med sony og phillips at gøre, bare fordi det er dem der har produceret
indholdet så kan det have adskillige år på bagen. Det svarere til at
sammenligne Toro Roso i formel 1 med Ferrari bare fordi de har en motor
fra Ferrari.

Det er jo osse det jeg har gjort

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 14:52

Hej T-Duck

Du siger 1000 kr er mange penge for jer som er under uddannelse, men er det ikke et spørgsmål om prioritering........

Nå vi ser de samme unge i byens natteliv eller for den sags skyld i byens mode forretning med mærkevare jeans, så ser det sku ikke til ud til at 1000 kr er mange penge..... Her smider I gerne en 500 kr på disken for at få en t-shirt som er hjemkøbt til 30 kr i Kina. blot der står et eller anden mode print på brystet eks. Bjørkvin

Skrevet af: Nickell
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 17:02

Personligt har jeg lige købt et LG 32" i elgiganten til 3900. Og jeg kan godt se forskel på et Pioneer eller Panasonic, ög det her på den analoge tuner og sortniveauet.

Ydermere er det heller ikke helt kvalitet på samme niveau som Pio/Pana materialemæssigt. Men nogle gange er der bare ikke lige 9K til et nyt Pana...

Jo, der er sq forskel, omvendt så kan man være "heldig" med et billigt produkt...

-------------
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim

Skrevet af: QuaZ
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 18:03

Men 1.000 kr forskel er mange penge for os som kun en arbejder og den anden er i uddannelse.

Så derfor fandt ud af det med de billige. og i prosonic er det philip der er i. Fik jeg af vide hos vore lokale radio-tv butik, der har grundig og loeve

xD! .. nu arbejder jeg tilfældigvis selv i Føtex og nu sidder du altså og påstår en MASSE LORT sorry to say. :-)

Prosonic kan du ikke sige er enten det ene eller det andet mærke "undercover" da prosonic er private label og er MANGE forskellige fabrikanter :-)

At der er en enkelt philips komponent i et prosonic produkt gør det ikke til at være et philips tv undercover.

Sony U (i hvert fald u2000 og 3000) serien har jo bare et standard philips 3d kam-filter i stedet for sony's egen "Bravia Engine"

Men det gør jo ikke TVet til at være et Philips TV ;)

Nu sælger jeg selv en pokkers masse prosonic lort og det er sq ærgerligt at folk ikke køber et ordentlig mærke i stedet for, vi har så mange flere henvendelser og reklamationer på de her non-branded tv kontra Sony, Philips og Samsung ..

Gør dig selv en tjeneste og køb de kendte producenter, selv entry modellerne fra de tre nævnte producenter er bedre end de non-brandede og er typisk kun 500-1000 kr dyrere.

-------------
Billed: Sony 46D3000
Afsp: Sony PlayStation 3
Kameraer: Sony DSC-W200, Sony Alpha 100 D-SLR, Sony HDR-SR5
Computer: MacBook 2nd gen.

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 18:57

OP: Hvad er din baggrund for at danne så "grove" konklusioner på dette felt? Lidt TV-kiggen i Bilka/Fona og lidt kiggen på Philips LCD hos vennerne?

Selv min kone som er absolut non-vidende på det felt får næsten kvalme hver gang vi går forbi et Prosonic TV.. det er vildt så ringe billedet er - selv med en fornuftig kilde og en "grundjustering".

Hvis man ikke kan se forskel fra et Prosonic til et Panasonic fx. så er der 2 muligheder...:

1. Den er go' nok - der er ingen forskel = Panasonic'en er defekt/sat forkert op.

2. Man skal prise sig lykkelig for man ikke behøver ofre mere...

Pick your choice :-)

Jeg er fuldstændig enig i man ikke skal købe mærkevarer blot for mærkets skyld, men helt ærlig OP - tror du seriøst selv vi ofrer kassen og spiser grød i månedsvis hvis ikke vi fik noget ud af disse pinsler?

Det eneste jeg kan slutte af med at sige det er at du tager fejl - 112% grov pive-fejl - uanset hvad du påstår du kan se eller ej - for der er KÆMPE forskel. Det er et faktum.

Så kan du så vælge at leve videre i den tro der ikke er forskel eller acceptere du tager fejl og "starte" på en ny  Tag lige dine venner med - de kunne også godt trænge til lidt nyt input  og evt. nyt TV også hvis deres dyrtkøbte er ringere end et Medion

Tag ikke mit indlæg så tungt - men jeg har lige brækket en tå så voldsomt måtte jeg krumme tæer da jeg læste dine indlæg

Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 19:36

T-Duck: Nu startede jeg med at forsvare dine indtryk lidt, og det vil jeg sådan set stadigvæk. Hvis ikke producenterne kan vise dig hvorfor du skal betale mere for deres produkt, så har de da et problem. Når dét er sagt, så har du altså en meget ultimativ måde at argumentere på, på et meget tyndt grundlag, og du kommer med nogle argumenter der er lodret forkerte. Som allerede nævnt, ,så bliver et Prosonic tv ikke til et Philips, fordi der er Philips komponenter i. Derudover, så har du ganske enkelt ikke ret i at det bare er farveindstillingerne der gør forskellen. Det er helt rigtigt at det kan lade sig gøre at indstille et Prosonic så godt at det er bedre end et dårligt indstillet Philips/Sony/whatever. Et ordentligt indstillet Prosonic er sikkert bedre end et Pioneer i Dynamisk indstillingen (og ja, dén ER der nogle der bruger!). Men det er jo bare ikke dét der er pointen. Hvis du køber et Prosonic og indstiller det ordentligt, og du så køber et f.eks. Panasonic og indstiller dét ordentligt, så er Prosonic'en ikke lige så god. Fint nok at du oplever det sådan, men så har det skyldtes opstillingen, ikke kvaliteten af TV'ene. Så du skyder på de forkerte - at du ikke oplever kvalitetsforskellene, betyder ikke at de ikke er der - det betyder at sælgerne er for dårlige til at demonstrere dem for dig.

Hvis du stadig vil fastholde at dit Prosonic er lige så godt som de bedste tv på markedet, så kigger jeg gerne forbi med et par test-billeder.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej T-Duck

Du siger 1000 kr er mange penge for jer som er under uddannelse, men er det ikke et spørgsmål om prioritering........

Nå vi ser de samme unge i byens natteliv eller for den sags skyld i byens mode forretning med mærkevare jeans, så ser det sku ikke til ud til at 1000 kr er mange penge..... Her smider I gerne en 500 kr på disken for at få en t-shirt som er hjemkøbt til 30 kr i Kina. blot der står et eller anden mode print på brystet eks. Bjørkvin

Nu generalisere du os, unge.
Jeg bruger penge på regninger, mad og alle andre alm. ting.

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af QuaZ QuaZ skrev:

xD! .. nu arbejder jeg tilfældigvis selv i Føtex og nu sidder du altså og påstår en MASSE LORT sorry to say. :-)

Prosonic kan du ikke sige er enten det ene eller det andet mærke "undercover" da prosonic er private label og er MANGE forskellige fabrikanter :-)

At der er en enkelt philips komponent i et prosonic produkt gør det ikke til at være et philips tv undercover.

Sony U (i hvert fald u2000 og 3000) serien har jo bare et standard philips 3d kam-filter i stedet for sony's egen "Bravia Engine"

Nu sælger jeg selv en pokkers masse prosonic lort og det er sq ærgerligt at folk ikke køber et ordentlig mærke i stedet for, vi har så mange flere henvendelser og reklamationer på de her non-branded tv kontra Sony, Philips og Samsung ..

Gør dig selv en tjeneste og køb de kendte producenter, selv entry modellerne fra de tre nævnte producenter er bedre end de non-brandede og er typisk kun 500-1000 kr dyrere.

Ja føtex, kvickly, har været ude for at folk der arbejder der, er inkompitente. Har prøvet at få bildt ind at progrativ, var at, dvd'en kunne undgår ridser. Jeg var færdig af grin, da jeg fik det af vide

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 10:35
Men så fortæl. hvor jeg kan se noget der er bedere. når først jeg har set det, så vil jeg gerne tro det. for man tror på det man selv har set

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 10:47
T-Duck, Bare lige for at opsumere denne tråd så mener du at prosonic har
ligeså god billedkvalitet som markedets bedste tv?

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 10:53

Ja af alt det jeg har set. Jeg har ikke set andet. Så hvor kan man se at de dyre er bedre, som i siger

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 10:59

Ja føtex, kvickly, har været ude for at folk der arbejder der, er inkompitente. Har prøvet at få bildt ind at progrativ, var at, dvd'en kunne undgår ridser. Jeg var færdig af grin, da jeg fik det af vide

Og din pointe er hvad smarte?:)

Bevæg dig nu ikke ud på dybere vand end ud kan bunde, du er jo i forvejen ret langt ude at svømme knægt.

-------------

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:09

Og din pointe er hvad smarte?:)

Bevæg dig nu ikke ud på dybere vand end ud kan bunde, du er jo i forvejen ret langt ude at svømme knægt.

Men pointe er, at jeg har tit oplevet, at de ansatte i radio tv afdelingen ikke altid ved hvad de snakker om. de snakker bare.

Skrevet af: Mmmls
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:18

Ja af alt det jeg har set. Jeg har ikke set andet. Så hvor kan man se at de dyre er bedre, som i siger

Her måske? :

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1187294.ece

http://www.dr.dk/konsum/test/fladskaerme.htm

http://www.pcworld.dk/art/9566?page=5

Men overordnet set var det måske mere relevant at diskutere, om de etablerede mærker så også er dobbelt så gode, når de nu er dobbelt så dyre - men postulatet om, at produkterne fra Prosonic og Medion skulle være lige så gode som de bedste produkter fra Panasonic og Pioneer m.fl. er ude i hampen - men måske du selv har lidt mere videnskabelige kilder (som en uafhængig test) der kan underbygge din påstand?

-------------
Panasonic 42 PX80 + 37 PX70, PS3 40 GB, Sony HDR, Yousee boks med HD

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:36
Men det sidder hjælper ikke. jeg skal selv se det. med mine øjne. For de fleste test, bliver lavet med de værse videnskablige ligninger osv. så nævn et sted jeg kan med garanti se på tv, der er indstillet rigtigt

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:41

Men det sidder hjælper ikke. jeg skal selv se det. med mine øjne. For de fleste test, bliver lavet med de værse videnskablige ligninger osv. så nævn et sted jeg kan med garanti se på tv, der er indstillet rigtigt

Du skaber dig generelt lidt gør du ikke?
Med mindre du kan få det serveret, så tror du ikke på det?

Er det bare for at være stædig og på tværs eller er du virkelig så naiv at du selv tror på at man kan sælge TV til 50.000 kr som er ligeså gode som noget kina skrammel til 7.000 kr ??

Du burde kunne gå til din radio/tv forretning og få det vist, det påstår du at du ikke kan, så må du finde en anden radio/tv forhandler, det kan vel ikke være så umuligt? Du kender vel dit lokal område lidt bedre end os andre.

Og de test som der blev henvist til tidligere er ikke lavet ud fra "videnskabelige ligninger" men ved at sætte TV op overfor hinanden i en direkte test - ta' dig nu lige sammen for pokker!

-------------

Skrevet af: hpetersen
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:49
Hvis T-Duck ikke kan se forskel på medion og pioneer så kan vi hurtigt blive enige om han ligger perfekt ind i medions forbruger målgruppe. Nogle skal jo købe skidtet

T-Duck> Efter din egen berettning og menig lyder det som om at du har købt et tv der svarer til dit behov og ambition, og det er vel det som det hele drejer sig om ikke?

Der er så stor forskel på om man vil bruge tv'et og optageren til at se stilbilleder eller faktisk kunne se bevægende billeder

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:51
Jeg kan godt for vist demotrationer, hos forhandlerne. men ikke noget der giver mig lyst til at købe de dyre. Og med et tv til 50 kilo, det er lipaveri. ikke andet.

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af hpetersen hpetersen skrev:

Hvis T-Duck ikke kan se forskel på medion og pioneer så kan vi hurtigt blive enige om han ligger perfekt ind i medions forbruger målgruppe. Nogle skal jo købe skidtet T-Duck> Efter din egen berettning og menig lyder det som om at du har købt et tv der svarer til dit behov og ambition, og det er vel det som det hele drejer sig om ikke? Der er så stor forskel på om man vil bruge tv'et og optageren til at se stilbilleder eller faktisk kunne se bevægende billeder

Selv om jeg er tek. serviceleder, så er mit arbejdsområde vores trykkeri, og der er vant til at skulle på farver kvalitet, osv. og print og skærme køre med sammen prinssippet

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 12:03
Sikke noget vrøvl

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 12:26

Selv om jeg er tek. serviceleder, så er mit arbejdsområde vores trykkeri, og der er vant til at skulle på farver kvalitet, osv. og print og skærme køre med sammen prinssippet

Amen stop nu.
Så burde du da også vide at der er en forskel på dyre - billige paneler og komponenter. Pris og kvalitet følges ad i en vid strækning i denne branche.

Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 12:30

"Dont feed the Trolls"

Kender I ikke begrebet "troll"  Jeg tror han laver numre med Jer.

Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 13:13
Numre eller ej, så er det underholdende læsning der er i denne tråd - ikke pokkers informativt eller sagligt, men i det mindste hylemorsomt.

Hvad laver man på disse sider, hvis man ikke kan se forskel på skidt og kanel? På den anden side står der jo i hver anden tråd her på sitet, at billedkvalitet afhænger af øjnene der ser - Skal vi så ikke bare blive enige om, at T-ducks øjne ser lidt anderledes end vi andres....

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

"Dont feed the Trolls"

Kender I ikke begrebet "troll"  Jeg tror han laver numre med Jer.

Tror jeg

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 15:25

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om T-Duck mener det han skriver eller om han mener noget helt andet.

Han skriver at der ikke er forskel på billedet, dyr vs. billig.

MEN.. kan det tænkes han i virkeligheden mener at han bare ikke kan se forskellen? Der er kæmpe forskel på de 2 fortolkninger.

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 15:31
Lidt lige som at købe den billige leverpostej fordi den ser ud som den dyre

Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 15:33
Der er nu intet som Stryhns den Grovhakkede

Skrevet af: matthesen
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 16:23
Hehe ja tror/håber han laver fis.. Men ellers er det i hvert fald god læsning.. Kan godt se det sjove i at lave fis med Jer, entusiaster. :) Der er godt nok mange som er faret op af stolen fordi en lille ikke bedre vidende dreng laver en lille tråd.. :D Vi andre har måske nogle lidt mere saglige spørgsmål.. :) Selvom det faktisk er en god problemstilling han kommer med, om der er forskel på det dyre eller billigere, men tror vist godt vi kan blive enige..  jeg skal ikke starte en ny diskussion med Jer.. 

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 16:58

Du skaber dig generelt lidt g�r du ikke?
Med mindre du kan f� det serveret, s� tror du ikke p� det?

"Dont feed the Trolls"

Kender I ikke begrebet "troll"

Åbenbart ikke - se side 1 i tråden.

Skrevet af: Nickell
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 21:38

Altså, jeg respekterer folk som mener at man kan få et godt tv til billige penge, men hvis man fik lignet en pio op ved siden af en prosonic, så ville størstedelen vælge pio som det bedste tv.

Men folk må da respektere at nogle slår sig tilfreds med mindre gode tv, der er ingen grund til at se ned på de folk, vel HPETERSEN... Ryste på hovedet, men ikke direkte latterliggøre dem som du gør...

-------------
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af Nickell Nickell skrev:

Altså, jeg respekterer folk som mener at man kan få et godt tv til billige penge, men hvis man fik lignet en pio op ved siden af en prosonic, så ville størstedelen vælge pio som det bedste tv.

Men folk må da respektere at nogle slår sig tilfreds med mindre gode tv, der er ingen grund til at se ned på de folk, vel HPETERSEN... Ryste på hovedet, men ikke direkte latterliggøre dem som du gør...

Mon ikke det jeg har skrevet er skrevet med et smil i øjet, skulle da mene at jeg har brugt smiley i mit indlæg

btw, har du haft pc sat til dit nye LG tv? står og mangler et ekstra til kontoret, og umiddelbart er LG jo kendt for at lave gode tv'er til lidt billigere priser

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af matthesen matthesen skrev:

Hehe ja tror/håber han laver fis.. Men ellers er det i hvert fald god læsning.. Kan godt se det sjove i at lave fis med Jer, entusiaster. :) Der er godt nok mange som er faret op af stolen fordi en lille ikke bedre vidende dreng laver en lille tråd.. :D Vi andre har måske nogle lidt mere saglige spørgsmål.. :) Selvom det faktisk er en god problemstilling han kommer med, om der er forskel på det dyre eller billigere, men tror vist godt vi kan blive enige..  jeg skal ikke starte en ny diskussion med Jer.. 

Jeg lavet den debat, som i starten hentydet til, at alle entusiaster her, jeg har læst at jogget på dem, der bare spurgte om råd om aldi ting og sådan. men det er ikke særlig entusiastist at man kun ved noget om en lille del, og stedet for sprede vingerne ud, også vide nogen om de billige mærker. pointen i det jeg skriver nu. lad være med at være snæver synet. og tror at jeres tin g er bedst, og der er ikke noget andet der dur

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 10:07

Jeg køber da også ting i Aldi, som er ganske gode, fx batterier....

Det er bare at prøve, køb det, og så returnere det hvis man er utilfreds.

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Jeg køber da også ting i Aldi, som er ganske gode, fx batterier....

Det er bare at prøve, køb det, og så returnere det hvis man er utilfreds.

Jep har også i mange, år købt batterier i aldi

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 10:29

Jeg lavet den debat, som i starten hentydet til, at alle entusiaster her, jeg har læst at jogget på dem, der bare spurgte om råd om aldi ting og sådan. men det er ikke særlig entusiastist at man kun ved noget om en lille del, og stedet for sprede vingerne ud, også vide nogen om de billige mærker. pointen i det jeg skriver nu. lad være med at være snæver synet. og tror at jeres tin g er bedst, og der er ikke noget andet der dur

Du synes ikke det er snævertsynet at sige "jeg har fundet løsningen - man skal bare lade være med at købe dyrt, for det billige er jo lige så godt, dem der køber dyrt er for dumme"?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 10:49
jeg siger ikke i er for dumme. jeg siger bare, at der er jo ingen grund til at købe dyrt, bare for at ha' noget som en designer har lavet

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 10:51
Otto, lad nu være med at ta' det så seriøst ... Manden provokerer jo bare - og helt ærligt, så synes jeg squ det er fint at alle de bedre-vidende-kloge-åger her på sitet får et sådant "pust" - og modspil.

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 10:56

Otto, lad nu være med at ta' det så seriøst ... Manden provokerer jo bare - og helt ærligt, så synes jeg squ det er fint at alle de bedre-vidende-kloge-åger her på sitet får et sådant "pust" - og modspil.

Jeg prøver os kun på at for dem til at forstå, bare fordi men vil købe billige mærker, at så skal de ikke rakkes ned. Når de har brug for råd. Det er os kun tyv'et og dvd'en der er billig mærke hos mig, ellers er det pioneer, anlæg og jamo højtalere. Og jeg har fundet ud af at de billige er lige så gode som de dyre

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 11:11

Og jeg har fundet ud af at de billige er lige så gode som de dyre

Hhhmmm ....  

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 11:48

Jeg prøver os kun på at for dem til at forstå, bare fordi men vil købe billige mærker, at så skal de ikke rakkes ned. Når de har brug for råd. Det er os kun tyv'et og dvd'en der er billig mærke hos mig, ellers er det pioneer, anlæg og jamo højtalere. Og jeg har fundet ud af at de billige er lige så gode som de dyre

Der er ikke nogen der rakker nogen ned, fordi de vil købe et billigt produkt. Der bliver rakket ned, hvis man som dig tror at man kan få lige så meget for 5000,- som man kan få for 10.000,-. Det er fint at du er tilfreds med de billige TV, men du får IKKE samme kvalitet i discount-mærkerne som du KAN få i de dyrere mærker. Folk forsøger generelt at fortælle dem der spørger til discount-mærker, at du for få tusinde kroner ekstra kan få væsentligt bedre kvalitet, det er ikke det samme som at rakke ned på folk. Det DU gør er at rakke ned på folk, for du siger direkte at dem der køber dyrt er for dumme, for de kunne have fået det samme for færre penge. Hvis du bliver mødt med modstand, så er det jo nok fordi du kommer valsende ind og får det til at lyde som om du har fundet de vises sten, og at alt bare er sådan som du siger, uden at du har noget som helst belæg for at sige de ting du gør.

Altså, for nu at gøre det nemt for dig: Du spørger hvorfor "vi" køber dyre tv, når du nu har "fundet ud af" at de billige er lige så gode. Det er fordi vi har fundet ud af noget andet end du har, nemlig at de billige IKKE er lige så gode som de dyre. Det er ikke ensbetydende med at du skal gøre sådan som vi synes, det må du da selv om. Men fakta er at størstedelen af den information du kommer med her i tråden er direkte forkert. Hvis du synes dit Prosonic tv laver et godt billede, så ved du ikke hvad et godt billede er.

Når det er sagt, så findes der absolut dyre tv der er dårlige. Der er ingen der siger at du får en _garanti_ for et godt billede ved at købe dyrt, du skal stadig se dig for.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 11:52

Så hvorfor køber dyrt, når man kan finde noget billigt lige så godt?

Jeg besvarer lige dit oprindelige spørgsmål: Man køber dyrt, fordi du ikke har ret i din iagttagelse. Man kan IKKE finde noget billigt, der er lige så godt som det bedste du kan finde til en højere pris. Men det betyder ikke at DU ikke kan være fint tilfreds med et discount-tv, og det kan sagtens være at DU ikke har noget ud af forskellen til et dyrere tv.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 12:01

Der er ikke nogen der rakker nogen ned, fordi de vil købe et billigt produkt. Der bliver rakket ned, hvis man som dig tror at man kan få lige så meget for 5000,- som man kan få for 10.000,-. Det er fint at du er tilfreds med de billige TV, men du får IKKE samme kvalitet i discount-mærkerne som du KAN få i de dyrere mærker. Folk forsøger generelt at fortælle dem der spørger til discount-mærker, at du for få tusinde kroner ekstra kan få væsentligt bedre kvalitet, det er ikke det samme som at rakke ned på folk. Det DU gør er at rakke ned på folk, for du siger direkte at dem der køber dyrt er for dumme, for de kunne have fået det samme for færre penge. Hvis du bliver mødt med modstand, så er det jo nok fordi du kommer valsende ind og får det til at lyde som om du har fundet de vises sten, og at alt bare er sådan som du siger, uden at du har noget som helst belæg for at sige de ting du gør.

Altså, for nu at gøre det nemt for dig: Du spørger hvorfor "vi" køber dyre tv, når du nu har "fundet ud af" at de billige er lige så gode. Det er fordi vi har fundet ud af noget andet end du har, nemlig at de billige IKKE er lige så gode som de dyre. Det er ikke ensbetydende med at du skal gøre sådan som vi synes, det må du da selv om. Men fakta er at størstedelen af den information du kommer med her i tråden er direkte forkert. Hvis du synes dit Prosonic tv laver et godt billede, så ved du ikke hvad et godt billede er.

Når det er sagt, så findes der absolut dyre tv der er dårlige. Der er ingen der siger at du får en _garanti_ for et godt billede ved at købe dyrt, du skal stadig se dig for.

Jeg Som single kun købt sony, og yamaha og pioneer. I alt det der findes næsten. Men har aldrig været tilfreds med det, før nu har det billige prosonic.

Jeg har set tråde, hvor de er blevet kaldt dumme, og naive idioter. her på siten. så det er ikke helt uden grund at jeg startede tråden.

og har heller ikke fået af vide endnu, hvor man kan se at de dyere er bedst.

Skrevet af: norbert
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 12:21

En af grundene - ud over billedkvaliteten - kunne jo også være, at de lidt dyrere mærkevarer holder længere. Jeg har endnu ikke set et billig tv holde længere end et tilsvarende dyrere TV. Så kvaliteten skal ikke altid måles på billedkvaliteten men på den samlede holdbarhed.

Jeg har selv købt flere pc'er i Aldi og har været supertilfreds med kvaliteten på dem, selv om jeg er blevet advaret. Men de har alle fungeret tilfredsstillende, og jeg er ikke bange for at købe pc'er hos dem.

Men jeg har også haft købt en dvd-optager i Aldi, som en slags reserve til min pioneer. Min pioneer købte jeg et halvt år før Aldis, den virker endnu, Aldi's døde ret hurtigt. Billedkvaliteten var der ikke så stor forskel på, men Aldis kvalitet var altså ikke god nok i forhold til Pioneers. Men jeg gav så heller ikke så meget for den. Så derfor holder jeg mig nok til kvalitetsvarerne og betaler den pris, den koster.

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 12:36

Jeg har set tråde, hvor de er blevet kaldt dumme, og naive idioter. her på siten. så det er ikke helt uden grund at jeg startede tråden.

Vis mig et eksempel, hvor folk er blevet kaldt dét. Så skal jeg forklare dig hvorfor de er blevet kaldt det, for det er som regel ikke fordi man spørger til et billigt produkt, men fordi man opfører sig naivt og dumt.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Jeg har selv købt flere pc'er i Aldi og har været supertilfreds med kvaliteten på dem, selv om jeg er blevet advaret. Men de har alle fungeret tilfredsstillende, og jeg er ikke bange for at købe pc'er hos dem.

Tror også deres computere ofte er okay, de er hvert fyldt tit fyldt med masser af hardware, så halter kvalitet og design(subjektivt) nogle gange lidt efter, MEN... deres kameraer puha.. hvordan kan de sælge det skidt. De tager så dårlige billeder dem jeg har set.. Har haft et par stykker hjemme for at prøve dem, og tog nogle forskellige billeder for at se hvor de kunne være med.. Udenfor er de okay men indenfor er de langt fra på niveau med mærkernes billige modeller. Så her hænger kvalitet og pris altså sammen. Og nu er kameraer jo efterhånden noget Hr. og Fru. DK får smidt i nakken så vælg da et ordentlig mærke..

Tror bare jeg holder mig til at købe batterier og mælk i Aldi..

-------------
Panasonic 42" PX80

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 13:13

En af grundene - ud over billedkvaliteten - kunne jo også være, at de lidt dyrere mærkevarer holder længere. Jeg har endnu ikke set et billig tv holde længere end et tilsvarende dyrere TV. Så kvaliteten skal ikke altid måles på billedkvaliteten men på den samlede holdbarhed.

Men jeg har også haft købt en dvd-optager i Aldi, som en slags reserve til min pioneer. Min pioneer købte jeg et halvt år før Aldis, den virker endnu, Aldi's døde ret hurtigt. Billedkvaliteten var der ikke så stor forskel på, men Aldis kvalitet var altså ikke god nok i forhold til Pioneers. Men jeg gav så heller ikke så meget for den. Så derfor holder jeg mig nok til kvalitetsvarerne og betaler den pris, den koster.

endelig en der siger. Alle snakker kun om billedet. Jeg er ligeglad om mit holder i 5-6 år, en de dyre der holder 7-10 år. For så har man bedre råd til at købe nyt hvis det er billigt og i lige så god kvalitet

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 13:13

Vis mig et eksempel, hvor folk er blevet kaldt dét. Så skal jeg forklare dig hvorfor de er blevet kaldt det, for det er som regel ikke fordi man spørger til et billigt produkt, men fordi man opfører sig naivt og dumt.

Du har selv lige det

Skrevet af: norbert
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 13:20

endelig en der siger. Alle snakker kun om billedet. Jeg er ligeglad om mit holder i 5-6 år, en de dyre der holder 7-10 år. For så har man bedre råd til at købe nyt hvis det er billigt og i lige så god kvalitet

Jeg forstår godt, hvor du vil hen.

Men du får det jo netop ikke billigere, hvis du skal ud hver 3. eller 4. år og købe nyt. Det var ligesom humlen i det jeg skriver.

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 13:24

Tror også deres computere ofte er okay, de er hvert fyldt tit fyldt med masser af hardware, så halter kvalitet og design(subjektivt) nogle gange lidt efter, MEN... deres kameraer puha.. hvordan kan de sælge det skidt. De tager så dårlige billeder dem jeg har set.. Har haft et par stykker hjemme for at prøve dem, og tog nogle forskellige billeder for at se hvor de kunne være med.. Udenfor er de okay men indenfor er de langt fra på niveau med mærkernes billige modeller. Så her hænger kvalitet og pris altså sammen. Og nu er kameraer jo efterhånden noget Hr. og Fru. DK får smidt i nakken så vælg da et ordentlig mærke..Tror bare jeg holder mig til at købe batterier og mælk i Aldi..

Kamera, er en anden ting. for der er det linsen der som regel bestemmer, og der er det kun olympus, nikon, canon, hasselblad, og arh den er lige væk. men det er andre ting der spiller ind der

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 13:32

Tror også deres computere ofte er okay, de er hvert fyldt tit fyldt med masser af hardware, så halter kvalitet og design(subjektivt) nogle gange lidt efter, MEN... deres kameraer puha.. hvordan kan de sælge det skidt. De tager så dårlige billeder dem jeg har set.. Har haft et par stykker hjemme for at prøve dem, og tog nogle forskellige billeder for at se hvor de kunne være med.. Udenfor er de okay men indenfor er de langt fra på niveau med mærkernes billige modeller. Så her hænger kvalitet og pris altså sammen. Og nu er kameraer jo efterhånden noget Hr. og Fru. DK får smidt i nakken så vælg da et ordentlig mærke..Tror bare jeg holder mig til at købe batterier og mælk i Aldi..

Kamera, er en anden ting. for der er det linsen der som regel bestemmer, og der er det kun olympus, nikon, canon, hasselblad, og arh den er lige væk. men det er andre ting der spiller ind der

Hehe ja det er jeg udemærket godt klar over, men synes bare lige jeg ville inddrage kamera og mælken i den her diskussion da andre allerede havde inddraget computere og batterier.. Hvad synes i forresten om deres billige is der til forveksling ligner magnum's? :D nam nam

-------------
Panasonic 42" PX80

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 13:53

Jeg forstår godt, hvor du vil hen.

Men du får det jo netop ikke billigere, hvis du skal ud hver 3. eller 4. år og købe nyt. Det var ligesom humlen i det jeg skriver.

'

Nej det er rigtig. men der køber vi entusiaster nyt af lige vel

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 14:16

Hehe ja det er jeg udemærket godt klar over, men synes bare lige jeg ville inddrage kamera og mælken i den her diskussion da andre allerede havde inddraget computere og batterier.. Hvad synes i forresten om deres billige is der til forveksling ligner magnum's? :D nam nam

isen har du ret i

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 14:17

Men det betyder ikke at DU ikke kan være fint tilfreds med et discount-tv, og det kan sagtens være at DU ikke har noget ud af forskellen til et dyrere tv.

Tror da lige at det rammer essensen af problematikken. Fin formulering Otto

Skrevet af: OrdR
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 15:26
Ville bare lige sige tak for en god gang underholdning, og ærge mig over, at jeg ikke selv kan være tilfreds med Medion og Prosonic. 

-------------
ITV 20" CRT | Alba Ghettoblaster (m. kassette) | Fischer VHS (composite)|

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:

Ville bare lige sige tak for en god gang underholdning, og ærge mig over, at jeg ikke selv kan være tilfreds med Medion og Prosonic. 

Okay fair nok. Det tager jeg hatten af for. Men kan være uheldig med alle mærke. Men nu har jeg været heldig, som mange andre

Skrevet af: SuperJunior
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 15:31
Ja åbenbart meget heldig, for det prosonic vi har i køkkenet er ikk noget at råbe hurra for.... eller jo til prisen er det nok!

-------------
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 15:48
Jeg godt forstår hvorfor, i er så meget imod de billige så. for jeg har kun haf problemer med Lumatron DVD-afspillen med HDMI, med at den ikke opskaleret rigtigt. Men min nye Prosonic, står lige så skarb som de dyre

Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 15:53

Jeg godt forstår hvorfor, i er så meget imod de billige så. for jeg har kun haf problemer med Lumatron DVD-afspillen med HDMI, med at den ikke opskaleret rigtigt. Men min nye Prosonic, står lige så skarb som de dyre

Pas på med at bruge udtrykket skarp i forbindelse med kvaliteten af digitale billeder. Skarp er nemlig langt fra synonym med gode billeder.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Pas på med at bruge udtrykket skarp i forbindelse med kvaliteten af digitale billeder. Skarp er nemlig langt fra synonym med gode billeder.

okay så. ældre ord så til : Klart, og tydeligt, og hverken sløret eller, lader sig ikke påvirke af interlacing

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:10

Du har selv lige det

Det har jeg da ikke. Jeg beskyldte dig for at kalde os for dumme. Derudover holder jeg fast i dét jeg siger: Hvis du føler at folk kalder dig naiv, så er det ikke fordi du er tilfreds med dit discount-tv, men fordi du giver udtryk for nogle naive holdninger. Eksempelvis at du tror at fordi der sidder Sony komponenter i et Medion TV, så er et Sony tv ikke bedre end et Medion.

Jeg har aldrig set nogen i dette forum kalde nogen for naiv eller dum, fordi de stiller spørgsmål til hvilket billig-tv de skal købe.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: SuperJunior
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:15

Tråden burde jo bare lukkes, inden folk med høje tændinger mister resten af håret!

-------------
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:16

Okay fair nok. Det tager jeg hatten af for. Men kan være uheldig med alle mærke. Men nu har jeg været heldig, som mange andre

Jeg fyrer altså ikke bare højrøvet brok af, selvom du måske tror det. Hvis du helt alvorligt mener du har været heldig at få fingre i et Medion, der modsvarer de gode mærkevare-produkter, så vil jeg meget gerne se det - helt alvorligt ment. Jeg vil gerne tage et smut forbi dig når jeg er i nærheden, og se dit tv. Jeg har måleudstyr der kan levere nogle objektive data for hvor godt dit tv er i forhold til forskellige andre tv, og test-billeder der kan afsløre kvaliteten af bl.a. de-interlacing og skalering som du er inde på. Det kan godt være jeg lyder hovski-snovski i min argumentation i denne tråd, men jeg tager dine oplevelser alvorligt, og hvis du virkelig mener du har ret, så skal vi da have nogle fakta på bordet, så vil dine argumenter falde en hel del tungere. Jeg har ingen økonomisk interesse i nogen fladskærms-mærker, og jeg ejer ikke et selv, så jeg kan vel om nogen være overdommer i sådan en diskussion her.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:16

Alternativt, kan vi så ikke lige få et modelnummer?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:18

Du har selv lige det

Det har jeg da ikke. Jeg beskyldte dig for at kalde os for dumme. Derudover holder jeg fast i dét jeg siger: Hvis du føler at folk kalder dig naiv, så er det ikke fordi du er tilfreds med dit discount-tv, men fordi du giver udtryk for nogle naive holdninger. Eksempelvis at du tror at fordi der sidder Sony komponenter i et Medion TV, så er et Sony tv ikke bedre end et Medion.

Jeg har aldrig set nogen i dette forum kalde nogen for naiv eller dum, fordi de stiller spørgsmål til hvilket billig-tv de skal købe.

Jeg har aldrig kaldt jer dumme. jamen jeg siger bare bare, at men godt kan for billig mærker der er lige så gode som de dyre. og for at indskyde det igen, min nære ven har en ps3, der ikke opskalere DVD-film ordenligt. i modsætning til min prosonic dvd. har afprøvet, på begges vors tv

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:22

Spørgsmålet er bare om I kan bedømme dette?

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:22

Jeg har aldrig kaldt jer dumme.

Godt så, glem dén del af diskussionen, det er et spørgsmål om hvordan man læser dit oprindelige spørgsmål. Du spurgte hvorfor man køber dyrt, når billigt er lige så godt. Svaret er ganske simpelt, at vi ikke er enige med dig i at billigt er lige så godt, det er ikke vores oplevelse. Du spørger til hvor man kan se dyre TV vise bedre billede - så spørger jeg jo så omvendt: Hvor kan jeg se et discount-tv vise et lige så godt billede som f.eks. et Sony W3000, der blev nævnt i starten af tråden, for dét har jeg ikke set endnu. Som sagt, så aflægger jeg dig gerne et besøg, hvis du mener at du kan fremvise det. Jeg lægger iøvrigt også gerne lokaler til, hvis du vil se hvordan RIGTIGT gode billeder ser ud.

Iøvrigt skal vi da vist lige have på plads om vi taler om DVD-optagere eller TV her? Tråden ligger i DVD-optager forummet, men jeg har en fornemmelse om at der bliver talt om TV?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:25

Med andre ord: Du spørger hvor man kan se bedre billeder. Jeg kan ganske vist kun vise dig projektorer, og ikke TV, så en direkte sammenligning er det ikke, men jeg afholder MEGET gerne en demonstration af billedkvalitet helt generelt, dvs. en demonstration af en billedkvalitet der er bedre end ALLE fladskærms-tv, uanset mærke. Jeg sidder lige nu og zapper gennem test-billeder på en Samsung SPA-800 projektor (til 40.000,-), og det er en ret fascinerende oplevelse. Den vil jeg da meget gerne dele med dig, så er jeg sikker på at du vil være bedre i stand til at bedømme om dit TV nu også rent faktisk ER bedre end de dyre.

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue