Reperation af Panasonic 50PX70E
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41561
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 23:59
Emne: Reperation af Panasonic 50PX70E
Skrevet af: Terr1
Emne: Reperation af Panasonic 50PX70E
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 17:08
Hejsa..
Jeg fik afhentet mit TV d. 10 april (Uge 15) for at få lavet en HDMI port som ikke virkede..
Jeg har efterfølgende kontaktet powermillservice via. mails og kun fået standard svar tilbage at mit tv manglede dele som er i restordre... De er åbenbart ikke meget for at oplyse en præcis dato for hvornår de FORVENTER at få mine reserve dele på lager.
Det er jo efterhånden en 7-8 uger siden.. Jeg er ved at være pænt træt af at skulle undvære mit TV, i så lang en periode.. Hvornår kan man kræve pengene tilbage?
|
Svar:
Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 19:26
Hvis det er d. 10. april, så er det "kun" 6 uger, da vi er i uge 21.
Så er det stadig indenfor rimelig tid. Er vi nået uge 8, vil jeg sige at nu er det ved at være der
Er aftale for afhentning sket via forhandleren? Hvis ja, så kontakt forhandleren og giv ham en frist en uge til at få løst problemet, altså tv'et tilbage mandag.
Hvis dette ikke er muligt, så forlang handlen hævet.
Start en dialog med forhandleren og hør om han ikke kan rykke, og hør hva dine muligheder er.
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 19:39
Terr1 skrev:
Hvornår kan man kræve pengene tilbage? |
Du kan kræve købet hævet og dine penge tilbage, når forhandleren ikke har afhjulpet manglen inden rimelig tid. Købeloven foreskriver ikke, hvor lang tid rimelig tid er, men det antages almindeligvis, at dette 3-4 uger, muligvis 4-5 uger for advancerede produkter. Men forhandleren kan købe sig mere tid, hvis du har mulighed for at låne et tilsvarende produkt under afhjælpningen.
Jeg vil mene, at du godt kan hæve købet på nuværende tidspunkt, også selvom du har lånt en skærm.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 04-Juni-2008 kl. 22:36
Jeg venter stadig på mit tv... piv
har nu snakket med forhandleren som har snakket med en eller anden chef hos panasonic danmark som vil forsøge at fremskynde sagen..
jeg giver dem en uges tid mere.. og hvis jeg intet hører vil jeg forsøge at kræve pengene tilbage..
|
Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 06-Juni-2008 kl. 17:43
Terr1 skrev:
Jeg venter stadig på mit tv... piv
har nu snakket med forhandleren som har snakket med en eller anden chef hos panasonic danmark som vil forsøge at fremskynde sagen..
jeg giver dem en uges tid mere.. og hvis jeg intet hører vil jeg forsøge at kræve pengene tilbage..
|
Jeg beundrer din tålmodighed! Jeg tror ikke at jeg ville acceptere op til 8 ugers rep.tid, men når nu du har fået deres ord på at de vil fremskynde sagen, så kan jeg godt forstå at du lige giver dem den sidste uges tid, men jeg ville gøre dem meget opmærksom på at du ikke er helt tilfreds med den MEGET lange behandlingstid.
Held og lykke med det...
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 16:40
jojo.. jeg venter stadigvæk..
Bad om at få pengene tilbage i Mandags.. det skulle de lige tygge lidt på og have fat i panasonic danmark for at høre om..
Det tager sin tid.. er godt nok ved at være træt af at skulle undvære mit TV GRRR
|
Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 18:35
Terr1 skrev:
jojo.. jeg venter stadigvæk..
Bad om at få pengene tilbage i Mandags.. det skulle de lige tygge lidt på og have fat i panasonic danmark for at høre om..
Det tager sin tid.. er godt nok ved at være træt af at skulle undvære mit TV GRRR
|
Jeg må indrømme, jeg havde ikke ventet så længe.
At de først skal have fat i Panasonic Danmark er ikke dit problem, nu har du vente længe nok. Forlang pengene tilbage nu og så må forhandleren klare problemet selv med producenten.
Hvem er forhandleren?
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 09:50
Ja, jeg ville nok også stå fast og kræve pengene nu...
T
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 16:38
MM-Vision i Roskilde.. (købt igennem fælleskøbet herinde i sin tid)
Men MM-Vision har kun kendt problemet i 1½ uge.. da det har være InfoCare/PowerMill service jeg primært har ringet til..
De kan ikke give noget som helst svar på at få pengene tilbage før de har fået fat i deres kontaktperson hos panasonic... herligt... tager åbenbart flere år.. :)
|
Skrevet af: Radiomand
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 17:09
Hej Terr1
Har Du ikke fejlmeldt dit tv til MM-Vission da fejlen opstod ?
Eller har Du henvent dig directe til InfoCare/PowerMill ?
------------- Jess Poulsen
P&P radio
Din Panasonic specialist i Aarhus C
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 17:55
Hej Radiomand,
Jo jeg ringede selvfølgelig til MM-Vision som gav mig telefonnummeret på Infocare og sagde jeg skulle kontakte dem. Så de havde vel registreret at mit tv var sendt til reperation eller lign.. ved ikke hvad de gør :)
Tror ikke de har meget med selve reperationen at gøre.. de henviser bare..
|
Skrevet af: Radiomand
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 18:23
Hej igen Terr1
Dvs. at MM-Vision har kendt til dit problem fra start, og ikke bare de sidste 1½ uge,og det er MM-Vision´s problem, det er dem du skal henvende dig til og ikke Infocare, der er heller ikke Panasonic Danmarks problem.
Der er kun mellem dig som kunde og MM-Vision som Sælger.
------------- Jess Poulsen
P&P radio
Din Panasonic specialist i Aarhus C
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 11:54
Hejsa..
Jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring denne sag.
Jeg sendte for 2 dage siden, en email til Henning something Service Manager hos Panasonic Nordic, omkring den dårlige service jeg har modtaget, hvor jeg beskrev hele episoden.
Idag bliver jeg så ringet op ad infocare som har fået en opringing fra denne Henning og beder dem forklare hvad der sker i denne sag. Derefter ringer de til mig med en forklaring og siger de kan have TV'et repereret færdig idag og sendt til mig i næste uge.
Jeg har jo imellemtiden (i Mandags) kontaktet MM-Vision og sagt jeg gerne vil ophæve mit køb fordi de ikke kan give mig et svar på hvornår jeg kan få tv'et tilbage efter 9 uger..
De spiser mig af med en kommentar om at de ikke kan give mig et svar før de har snakket med panasonic danmark, hvilket de vil gøre samme dag. Jeg ringer de efterfølgende 2 dage og prøver at få et svar hvilket de ikke kan give mig. Jeg føler at de prøver at udsætte svaret for at kunne prøve at få TV'et færdig indenfor overskuelig tid.
Nu er dilemma'et så hvad kan jeg kræve af MM-Vision? Jeg har immervæk undværet mit tv i snart 10 uger, jeg snakkede med chefen for MM-Vision, som sagde at han så to udveje.. at jeg ophæver købet, eller får tv'et tilbage med 10 ugers ekstra garanti som jeg har mistet. Jeg er selvfølgelig mest intresseret i at ophæve købet, hvad er rimeligt?
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 11:59
Du er helt sikkert berettiget til at ophæve købet.
Huske at holde dig til din forhandler. Panasonic eller InfoCare har intet med din sag at gøre.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 12:05
10 uger er alt for lang tid, og jeg ville fastholde at du vil ophæve købet. Infomere dette til forhandleren med det samme
Du får intet ud af 10 ugers ekstra ganranti, som jeg egentlig syntes er et meget dårligt foreslag
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 12:08
OK, jeg aftalte med MM-Vision at ringe Mandag, hvor de vil have et svar til mig (håber jeg).. jeg står fast med at få ophævet købet så.. Tak for hjælpen :)
|
Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 12:12
Terr1 skrev:
OK, jeg aftalte med MM-Vision at ringe Mandag, hvor de vil have et svar til mig (håber jeg).. jeg står fast med at få ophævet købet så.. Tak for hjælpen :) |
Nu forstår jeg ikke hvorfor du skal vente henover weekenden på et svar?
Fik du en begrundelse hvorfor du skal vente igen?
Panasonic Danmark har jo alligevel ikke åben. Jeg tror (håber ikke) at du får svaret at nu har Infocare afsendt dit TV fra rep. og dermed er den sagen afsluttet for dem... (det er pessimisten der svare her)
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 12:38
Jeg sagde til infocare da de ringede mig op, at jeg har en sag kørerne med forhandleren, omkring ophævning af købet, og jeg derfor ville snakke med dem før de begyndte at rep. TV'et og sendte det til mig.
Efterfølgende sagde MM-Vision at jeg ville få et svar på mandag, grunden er at medarbejderen som har min sag ikke er på arbejde idag, og derfor ved chefen ikke hvad status er på sagen, det vil han gerne have koordineret med medarbejderen.
Derefter ringede jeg til Infocare og sagde de skulle sætte rep. og afsendelse af tv'et i bero indtil jeg har afklaret sagen med MM-Vision (efter aftale med Chefen for MM-Vision).
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 15:58
Jojo.. så har MM-Vision meldt tilbage...
De vil ikke tilbyde at ophæve købet selvom jeg i mandags bedte om det, hvor de ikke kunne oplyse mig om, hvornår jeg kunne få mit TV tilbage..
De siger ifølge forbrugerloven / købeloven whatever, at jeg ikke har ret til at få pengene tilbage såfremt det medfører stor økonomisk tab for forretningen (har selv læst om det et sted.. men kan ikke finde love teksten ligenu).. Hvilket det jo altid vil gøre lol?
De tilbød mig i stedet at give ny fuld garanti på produktet samt 1500 kr kontant..
Så nævnte jeg at jeg gerne vil prøve sagen af i forbrugerklagennævntet da jeg mener jeg har ret til at ophæve købet. Så kunne der ligepludselig ikke garanteres for at det førnævnte tilbud var gældende mere..
Så jeg må prøve at ringe til forbrugerklagenævnet mandag for at høre om jeg har en sag..
Jeg har oplevelsen af at de bare snakkede udenom indtil de indefor rimelig tid kunne få TV'et reperateret.. og derfor ikke vil give mig et svar da jeg bedte om det..
Alt i alt en rigtigt dårlig kundeoplevelse hos MM-Vision og jeg vil ikke anbefalde andre at handle der..
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 16:21
Terr1 skrev:
De siger ifølge forbrugerloven / købeloven whatever, at jeg ikke har ret til at få pengene tilbage såfremt det medfører stor økonomisk tab for forretningen... |
Købelovens § 78, stk. 2:
Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger.
Køberen kan ALTID kræve ophævelse, hvis manglen ikke er afhjulpet inden rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, 2. pkt.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 16:37
Så jeg burde stå godt i en eventuel sag i forbrugerklagenævnet?
jeg vil køre sagen igennem om det så tager et 1 år.. simpelhen af principielle årsager..
|
Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 17:23
Terr1 skrev:
Så jeg burde stå godt i en eventuel sag i forbrugerklagenævnet?
jeg vil køre sagen igennem om det så tager et 1 år.. simpelhen af principielle årsager..
|
Ja... Stod jeg i samme situation ville jeg gøre det samme.
At sagen er kørt så langt ud er pga. dårlig håndtering fra MM-vision side. Jeg har tidligere siddet med sådanne sager, da jeg arbejde for en større elektronok kæde. butikken har bare ikke fulgt op på sagen i alt den tid og dermed mistet chancen for at retuneret varen til producenten
|
Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 17:06
Jeg snakkede med forbrugerklagenævnet, og udfra min beskrivelse mente de jeg havde ret til at få pengene tilbage.
Jeg valgte dog at tage imod MM-Visions tilbud på 2500 kr og 2 års fuld garanti, da jeg kunne få tv'et imorgen.
De har i samme process også skiftet service samarbejdspartner, for at undgå lignende problemer i fremtiden.
|
|