www.dvd.co.uk
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41591
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 04:41
Emne: www.dvd.co.uk
Skrevet af: nicolade
Emne: www.dvd.co.uk
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 08:41
Hej,
der har været skrevet meget om denne hjemmeside; at de sender fra Schweiz, at hver DVD / BluRay skal koste mindre end 16£ osv...
Nogen der har et link link til de toldregler der gælder ved indførelse fra Schweiz (de skulle have en speciel aftale med EU)???
Og til jer der har handlet der, I har ikke mødt nogen problemer med told af nogen art???
nicolai ![](smileys/smiley1.gif)
|
Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:00
Jeg har lige købt Mercury Meltdown til Wii. Den kostede dog kun £9,99. Men ingen problemer.
-------------
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:34
Har fundet følgende på SKATs hjemmeside:
Varer Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel betale told og dansk moms til SKAT ved indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift ved indførslen.
Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.
Er lidt kryptisk skrevet!!!! Der skal KUN betales told hvis HELE forsendelsen (inkl. fragt) udgør mere end 22 Euro, men hvis forsendelsen BARE overstiger 80 kr. så skal der både betales moms og punktafgift.
Det må betyde, at man faktisk bestiller med risiko for moms og punktafgift HVER GANG man bestilller fra http://www.DVD.CO.UK - WWW.DVD.CO.UK da de sender fra Schweiz.
|
Skrevet af: ALCFOTO
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:40
Har købt 25-30 film derfra og har aldrig betalt told/moms
------------- Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
http://www.ALEXSoeGAARD.DK - Mine Blu-ray film
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:43
Næhh.. men har lige officielt spurgt SKAT og venter på svar, men umiddelbart er du åbenbart "bare" heldig.
Kender du det; vil bare være HELT SIKKER PÅ hvad reglerne er.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:52
jeg har købt 35-50 film, og de er da alle bare kommet, to dage senere.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 09:53
Lyder jo genialt
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:11
nicolade skrev:
Det må betyde, at man faktisk bestiller med risiko for moms og punktafgift HVER GANG man bestilller fra http://www.dvd.co.uk/ - WWW.DVD.CO.UK da de sender fra Schweiz. |
Nej, for Schweiz er sammen med Norge, Island og Liechtenstein medlem af EFTA, som har handelsaftaler med EU. Det betyder ikke toldfrihed, men ens tariffer - og såvidt jeg ved lidt mere lempelige regler.
Ihvertfald så tillader EU varer for en værdi op til £16 (+porto) frit kan sendes fra Schweiz ind i EU, og det udnytter dvd.co.uk
Jeg har selv købt mange film dér. Der kommer ingen told, moms eller afgifter på. Og dvd.co.uk styrer det selv, du kan slet ikke få lov at købe de film som er for dyre efter reglerne, og hver film sendes for sig. Så selv om du bestiller 4 film, så er det 4 brevpakker der dumpen ind af brevsprækken.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:33
Lars skrev:
Ihvertfald så tillader EU varer for en værdi op til 16 euro (+porto) frit kan sendes fra Schweiz ind i EU, og det udnytter dvd.co.uk |
16 pund, heldigvis ![](smileys/smiley2.gif)
Jeg har i øvrigt også handlet der en håndfuld gange, og der har selvfølgelig ikke været nogen problemer med told eller noget.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:37
Naiera skrev:
16 pund, heldigvis ![](smileys/smiley2.gif) |
Nåeh, ja ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 12:34
Skide godt... så er det jo spændende hvad SKAT så svarer , om de er enige. Hehe...
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 13:44
Så er der yderst hurtigt svar fra SKAT!! ![](smileys/smiley32.gif)
"De to grænser gælder for begges vedkommende pakkensværdi uden fragt mv - altså egenværdien.
Det betyder at såfremt pakkens egenværdi er under 80 kr skal der hverken svares told eller moms. Er egenværdien mellem 80 og 165 kr skal der svares moms (den skal beregnes af værdien + forsendelse mv), men ikke told. Er egenværdien over 165 kr skal der svares såvel told som moms. Tolden beregnes af værdien + forsendelse mv - momsen beregnes af samme beløb + toldbeløbet.
Schweiz er ikke med i EU og derfor skal ovenstående regler iagtages. Jersey er en del af EU's toldområde, men ikke momsområdet - der skal derfor kun svares moms efter ovenstående regler og ikke told uanset værdien."
Som jeg ser det, så er det altså et HELD at der IKKE er flere der er blevet snuppet herinde til told, med mindre det er DVD'ere til under 80,-. Er det mellem 80-165,- skal det betales moms. Om det så er gjort på hjemmesiden ved køb, ved jeg ikke.
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 13:52
når du køber hos dvd.co.uk så betaler du engelsk moms, som jo er lidt lavere. så der er betalt moms.
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 14:08
JA, men min forvirrimg er stadig relativ total.
For http://www.dvd.co.uk - www.dvd.co.uk sender kun BluRay til og med 16£ og ellers sørger hjemmesiden for at blokere. Nice feature!
Men prøver man at bestille en PS3 til 299£ eller PS3 spil til 30£, 40£, 50£ så går man uden videre til betaling, og intet blokeres?!?
Er da lidt "strange" ikke.....!!! ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 14:34
Nej, for det er kun varer der sendes fra Schweiz, der blokeres hvis de koster mere end £16.
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 14:46
Ach sooo.... ku være de skulle skrive hvad der sendes hvorfra, men mon ikke de har styr på det.
Håber det... tak for input. ![](smileys/smiley32.gif)
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 14:50
nicolade skrev:
Ach sooo.... ku være de skulle skrive hvad der sendes hvorfra, |
Det kan du jo se ved at varer der sendes fra Schweiz ikke kan købes hvis de koster mere end £16
|
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 14:53
Ja ja, den har jeg fanget.... ![](smileys/smiley4.gif)
Men kender I ikke det, at man kan ikke købe en film til £ 16,50 og pludselig går Planet Earth rent igennem til £ 37,49. Så opstår tvivlen.
Men anywayzz... takker... ![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 10:19
Nu spørger jeg måske dumt, men kan slet ikke finde ud af det.
Jeg har bestilt 2 spil fra dvd.co.uk til min PS3.
De kostede 25£ og 35£ er der fare for told på dem? eller hvordan?
|
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 10:28
Kommer de fra Schweiz er der fare for moms og gebyr, men spil plejer at komme fra England...
|
Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 21:09
Hej
Har købt ac dc live blu ray til 9£ fra dvd.co.uk, og den er blevet pålagt told. jeg ved ikke hvilken faktura de har lagt ved forsendelsen, det er jeg ved at tjekke nu. bestilte den sammen med john mayer, så samlet var beløbet ca 22£, så måske de har lagt hele fakturabeløbet i ac dc fakturaen??
Bare til info så koster det altså 179kr for denne blu ray at blive snuppet i told, ikke sjovt..
Men må se hvad de skriver fra dvd.co.uk, og så må jeg have fat i told & skat, da det jo ifølge ovenstående ikke kan blive opkrævet skat men kun moms af varer under 16£
Mvh,
Nicolai
|
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 21:36
du skal jo også betale et beløb på 150kr, til post dk for at få lov til at betale de 25% i moms.
|
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 22:54
Lyder meget underligt, da dvd.co.uk slet ikke accepterer salg, som kan risikere at blive momset og fortoldet.
Prøv at gå ind og køb Little Big Planet til PS3 til 17.99 GBP, det kan slet ikke lade sig gøre, da den sendes uden for EU. For 14 dage siden kostede spillet 28.99 GBP og der kunne det godt lade sig gøre, da det blev sendt fra UK.
Så hvordan den lige er kommet i moms-bunken undrer mig.
|
Skrevet den: 31-December-2008 kl. 09:43
moms-bunken starter jo allerede på 80kr. så det er derfor den er blevet taget.
toldgrænsen blev sat op den 1-12 til et sted over 1000kr, for køb uden for eu. De glemte bare at sætte moms grænsen op.
så bliver din pakke fra ikke eu taget, skal du betale 25% moms. og så lige det lille beløb på 150kr til post dk.
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:55
Flemming,
Hvis det er 150kr til postdanmark, så forstår jeg ikke der står toldopkrævning på fakturaen fra postdanmark..?
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:01
nkt1 skrev:
Flemming,
Hvis det er 150kr til postdanmark, så forstår jeg ikke der står toldopkrævning på fakturaen fra postdanmark..?
|
Det må være en fejl, hvis det er told efter den 1-12. efter den 1-12 er toldgrænsen jo steget.
men hver gang skat, skal have penge fra dig og mig. så opkræver post dk dem. og hver gang de gør det, får de 150kr. og så får skat deres 25% moms.
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:08
Det er lidt ærgeligt, men det er sidste gang jeg bestiller fra dvd.co.uk med mindre pakken bliver sendt direkte fra UK.
Kan man ikke bare lade være med at afhente pakken, eller skal man gøre skat opmærksom på man ikke vil have pakken..?
Har i andre haft lignende problemer med leverance fra dvd.co.uk..?
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:11
nkt1 skrev:
Det er lidt ærgeligt, men det er sidste gang jeg bestiller fra dvd.co.uk med mindre pakken bliver sendt direkte fra UK.
Kan man ikke bare lade være med at afhente pakken, eller skal man gøre skat opmærksom på man ikke vil have pakken..?
|
Jeg har haft problemer derfra en gang. Og havde ikke lige penge til at lægge 200kr oveni.
Jeg gik så på posthuset og sagde at de skulle sende den tilbage. så får de deres pakke tilbage hurtigere.
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:52
Flemming,
Fik du så pengene retur fra dvd.co.uk og skal man gøre dem opmærksom på at man sender den tilbage, eller sker det helt automatisk når de får pakken retur..?
Tak for svar..
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:00
Jeg fik den tilsendt en gang til.
men den var nu allerede, sendt igen inden den første kom. der gik nemlig næsten 4 uger, så jeg havde jo efterlyst den.
den anden film, kom faktisk frem før den første. den var godtnok blevet syltet af post dk.![](smileys/smiley18.gif)
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:18
går ud fra man selv står for omk. i forbindelse med at post dk, skal sende den tilbage..?
Måske man bare skulle tage chancen igen, og håbe at den går igennem. Har bestilt ca 6-7 blyu rays fra dvd.co.uk, og er blevet nappet denne ene gang...
Mht penge retur, kan du huske hvordan det foregik hos dvd.co.uk..?
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:28
nkt1 skrev:
går ud fra man selv står for omk. i forbindelse med at post dk, skal sende den tilbage..?
Nej. Du siger bare modtagelse nægtet
Måske man bare skulle tage chancen igen, og håbe at den går igennem. Har bestilt ca 6-7 blyu rays fra dvd.co.uk, og er blevet nappet denne ene gang...
Jeg bestiller mest selv hos amazon.co.uk. de er lidt dyrere, men sender alt fra uk.
Mht penge retur, kan du huske hvordan det foregik hos dvd.co.uk..?
Jeg havde jo fået en ny film. Så det skal jeg ikke kunne sige. |
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:38
tak for info flemming og godt nytår, godt at se at tømmermændene ikke er for store til at skrive lidt på recordere
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:52
det var så lidt.
man får ikke så store tømmermænd, af 2 glas champagne. heldigvis.![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:10
nkt1 skrev:
|
Har aldrig haft problemer endnu med deres leverancer (de leverer endda tit hurtigere end hvad jeg oplever ved danske, nordiske forhandlere!) og er heldigvis ikke blevet taget endnu i tolden (7-9-13 ) og har da også bestilt spiderman trilogy box, band of brothers m.m.
|
Skrevet af: sirholme
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 19:35
Er lidt forvirret omkring told-problemet med dvd.co.uk Hvis man bestiller varer til under 16£ risikerer man at skulle betale told og moms og et eventuelt gebyr fra post-dk?
|
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 20:12
sirholme skrev:
Er lidt forvirret omkring told-problemet med dvd.co.uk Hvis man bestiller varer til under 16£ risikerer man at skulle betale told og moms og et eventuelt gebyr fra post-dk? |
Pga de sender fra schweiz, som ikke er med i eu. skal du betale moms for alt over 80kr.
ikke told. den grænse er flyttet til over 1000kr.
|
Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 14:01
Jeg har et andet sprøgsmål vedr Dvd.co.uk.
Er der nogen der kan se eller ved hvordan man kan se om der er dk tekster på deres dvd/bluray ???
Jeg bestilte Stargate og Startrek 1-6 alle bluray.
Stargate var uden dk tekster men ST var med.
Jeg har skrevet til dem , men de svarer ikke , de ...........
The_Unforgiven
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 14:07
Dvd.co.uk, er elendige til at oplyse om tekster.
Ang. BD-film med dk tekst, kan du finde en del her.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50170&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50170& PN=1
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 14:17
flemming larsen skrev:
Dvd.co.uk, er elendige til at oplyse om tekster.
Ang. BD-film med dk tekst, kan du finde en del her.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50170&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50170& PN=1
|
Jeg takker.
Skulle have læst den inden jeg bestilte , øv , he he
The_Unforgiven
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 14:21
Så ved du det næste gang.
Og det værste med stargate, er at den kan købes i elgiganten i denne uge til 149kr.
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 14:48
flemming larsen skrev:
Og det værste med stargate, er at den kan købes i elgiganten i denne uge til 149kr.
|
Ja men er alm version , jeg købte extented.
Men øv alligevel.
The_Unforgiven
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 14:52
The_Unforgiven skrev:
flemming larsen skrev:
|
Ja men er alm version , jeg købte extented.
Men øv alligevel.
The_Unforgiven
|
Den fra giganten,er en direc. cut. Det står ikke på coveret, men på discen. Og det er den lange udgave. Rigtig fed udgave.
Jeg sidder faktisk og ser Stargate sg1, sæson 6 på dvd. De kommer jo langt om længe i dk.
|
Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 16:04
Hvad løber typisk på i fragt. De har deres 2 for 18£ men hvor mange pund bliver det eks. før de havner i DK?
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 16:11
clausewitz skrev:
Hvad løber typisk på i fragt. De har deres 2 for 18£ men hvor mange pund bliver det eks. før de havner i DK? |
1£ for 1 film og 3£ for 2.
|
Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 16:18
flemming larsen skrev:
1£ for 1 film og 3£ for 2. |
Den mængderabat måtte de godt beholde ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 17:06
clausewitz skrev:
Hvad løber typisk på i fragt. De har deres 2 for 18£ men hvor mange pund bliver det eks. før de havner i DK? |
Det koster £2 i forsendelse for to film. Så med 2 for £18 får du to film for omkring 85,- stykket.
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 17:10
Jeg har lige været inde for under en time siden. Da jeg bestilte en film kostede det 1£ og da jeg så prøvede at bestille to film, så kostede det 3£ ved kassen. Det forstår jeg så ikke.![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 17:34
flemming larsen skrev:
Jeg har lige været inde for under en time siden. Da jeg bestilte en film kostede det 1£ og da jeg så prøvede at bestille to film, så kostede det 3£ ved kassen. Det forstår jeg så ikke.![](smileys/smiley5.gif) |
Det har jeg så også oplevet! Der er åbenbart forskellige priser på forsendelse alt efter hvilke film man bestiller![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 17:45
Kampus skrev:
flemming larsen skrev:
Jeg har lige været inde for under en time siden. Da jeg bestilte en film kostede det 1£ og da jeg så prøvede at bestille to film, så kostede det 3£ ved kassen. Det forstår jeg så ikke.![](smileys/smiley5.gif) |
Det har jeg så også oplevet! Der er åbenbart forskellige priser på forsendelse alt efter hvilke film man bestiller![](smileys/smiley5.gif)
|
Lettere underligt.![](smileys/smiley18.gif)
|
|