Print side | Luk vindue

Hvor lang tid?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=4169
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 10:59

Emne: Hvor lang tid?
Skrevet af: leif krarup
Emne: Hvor lang tid?
Skrevet den: 16-Februar-2005 kl. 20:20

Jeg prøver for første gang at brænde en rippet dvd film på min nyindkøbte brænder (8X). Kan det virkelig passe at det tager 2-3 timer at brænde 4,3 Gb? så vidt jeg kan regne ud skulle det kun tage ca 15 min med en brændingshastighed på 8X (ca 11000 Kb/sek)....eller gør jeg noget forkert.

Hilsen Leif

Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 16-Februar-2005 kl. 22:33

Nej, så lang tid tager det IKKE at brænde; afhængig af brænderen så bør det tage ca. 8-10 minutter.

Buger du derimod et program som re-encoder filmen og brænder den til DVD, som f.eks. DVD Shrink, så kan re-encoding sagtens tage så lang tid eller længere, afhængig af kompressionsgraden og hastigheden på din pc.

Skrevet den: 17-Februar-2005 kl. 17:43

Jeg har først rippet den, og derefter forsøgt at brænde...tilsyneladende brændes filmen men meget langsomt. Jeg bruger Verbatim R- som jo skulle fungere....har prøvet andre R- medier med samme resultat.

Leif

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Februar-2005 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Buger du derimod et program som re-encoder filmen og brænder den til DVD, som f.eks. DVD Shrink, så kan re-encoding sagtens tage så lang tid eller længere, afhængig af kompressionsgraden og hastigheden på din pc.

Jeg bruger DVDShrink til at rippe med, det tager Ca. 30 Min, derefter brænder jeg med NERO, det tager med 8 Speed Ca. 7-8 Min. Så under 45 Min. for det hele.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Kjeldbjerg
Skrevet den: 17-Februar-2005 kl. 22:51
Hvilket program bruger du, leif?

Skrevet den: 18-Februar-2005 kl. 06:53

Jeg bruger Nero 6.....

Hilsen Leif

Skrevet af: dvd-dyr
Skrevet den: 18-Februar-2005 kl. 08:23
Har du de rigtige IDE-kabler på harddisk og DVD-brænder? Hvis du kører Windows kan du tjekke det i "Device Manager" under "IDE ATA/ATAPI controllers". Kig på properties for de 2 kanaler. "Current Transfer Mode" bør være "Ultra DMA Mode 5".

/Kjeld

Print side | Luk vindue