Print side | Luk vindue

BD30 vs PS3 ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41794
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 12:55


Emne: BD30 vs PS3 ?
Skrevet af: erla
Emne: BD30 vs PS3 ?
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 21:32

Hej,

Har med vilje oprettet denne tråd under DVD afspilere, selvom BD30 og PS3 er Blu-ray afspillere.

Sagen er den, at jeg nok har +2000 DVD'er og ser i gennemsnit nok 2-3 film om dagen - ja, det er en gammel arbejdsskade og nok ikke helt normalt, men jeg har lært at leve med det ;-)

Og nu kan jeg ikke vente længere med at hoppe på HD-vognen, og skal ha' en Blu-ray afspiller - men da jeg jo har en del DVD-film og ikke forventer at gå helt over til Blu-ray foreløbigt, er det ret væsentligt for mig, at min kommender afspiller også håndterer SD DVD fornuftigt.

P.t. har jeg en Pioneer AV696 DVD - det er jo bestemt ikke spitzen-klasse, men den gør det egentlig udemærket.

Spørgsmålet er så, hvilken afspiller jeg vil blive mest tilfreds med - valget står mellem en Panasoninc BD50 (som jeg formoder på SD DVD er tilsvarende BD30) eller en Playstaion 3 ?

PS3 skulle så vidt jeg har kunnet læse mig til, være ret god til SD DVD, mens BD30 skulle være "middelmådig"...

Er der nogen der kender begge modeller og som kan sige noget om forskellene på disse, når det drejer sig om SD DVD afspilning ?

Jeg formoder de begge er fortrinlige til BD afspilning, dog har BD50 jo den fordel at den selv kan dekode alle HD-formaterne, men da jeg sandsynligvis alligevel snart skifter min reciever ud, er dette egentlig af mindre betydning...

/erla

P.S: Mit setup iøvrigt: Reciever: Pioneer VSX-1016-V Højtalere: M&K 750 THX Skærm: Panasonic PX80 37" og Panasonic PT-AX100E projector




Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 21:36
Du har læst rigtigt indtil videre; PS3'en er ret god til dvd-afspilning, mens Panasonics Blu-ray-afspillere er decideret middelmådige (eller måske lidt dårligere end dét...).

Nu skal der selvfølgelig nok komme en større gruppe BD30-ejere og skrive, at den da er fantastisk til dvd-afspilning, men sådan helt objektivt set, så svarer den altså til en relativt billig dvd-afspiller. Den er god til Blu-ray, men ikke til dvd.



Skrevet af: erla
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 21:59

Hej Naiera,

Tak for dit svar :-)

Ja, jeg har læst en del også her, og også en del af dine iøvrigt meget informative, men dog måske en smule forudintagede indlæg - no offense intended ;-)

Har du rent faktisk set BD30 afspille SD DVD, eller baserer du dit udsagn på din - sikkert korrekte - opfattelse af PS3 som en fantastisk allround afspiller ?

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:10
Jeg baserer mit udsagn dels på udtalelser fra folk der ved en del om tingene, dels på at BD30'eren ikke har noget specielt godt skaleringschipset. Det er sådan noget man kan læse, sort på vidt, på produktspecifikationsark, så det er ikke et spørgsmål om holdning. Skalering og de-interlacing på BD30 ér definitivt ikke god. Bemærk at jeg _ikke_ siger det er en dårlig Blu-ray-afspiller.

Og mens PS3'en skulle være en 'god' dvd-afspiller, så har den selvfølgelig stadig mangler. Den skulle dog næsten kunne måle sig med noget lignende Denon 2930, som jo er en noget dyr maskine. Jeg bruger dog ikke PS3'en til dvd dagligt, da jeg har brug for regionsfrihed.


Skrevet af: erla
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg baserer mit udsagn dels på udtalelser fra folk der ved en del om tingene, dels på at BD30'eren ikke har noget specielt godt skaleringschipset. Det er sådan noget man kan læse, sort på vidt, på produktspecifikationsark, så det er ikke et spørgsmål om holdning. Skalering og de-interlacing på BD30 ér definitivt ikke god. Bemærk at jeg _ikke_ siger det er en dårlig Blu-ray-afspiller.

Og mens PS3'en skulle være en 'god' dvd-afspiller, så har den selvfølgelig stadig mangler. Den skulle dog næsten kunne måle sig med noget lignende Denon 2930, som jo er en noget dyr maskine. Jeg bruger dog ikke PS3'en til dvd dagligt, da jeg har brug for regionsfrihed.

Allright, fair nok.

Men du har altså ikke rent faktisk SET SD DVD fra BD30, men baserer dine udtalelser herom på datablade og hearsay ?

Som du kan se af mit oprindelige indlæg, er det ikke fordi jeg er vanvittigt kræsen, jvnf. min nuværende afspiller - det er i forhold til denne jeg måler, og ikke ønsker at gå ned i kvalitet... et step up er naturligvis at foretrække, og jeg  kunne så soørge dig, om PS3 er bedre end min nuværende DVD afspiller, til SD DVD ?

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Men du har altså ikke rent faktisk SET SD DVD fra BD30, men baserer dine udtalelser herom på datablade og hearsay?


Jeg mener ikke det er hearsay når det er information fra brugere på fora som dette, som man ved ved hvad de taler om.

Desuden er datablade jo ren og skær fakta. En afspiller med det chipset Panasonic'en bruger er per definition ikke vanvittigt god til skalering og de-interlacing. Om den kan de-interlace PAL dvd-film korrekt husker jeg ikke, men normalt kræves der som minimum Faroudja DCDi til dette.

Når du har over 2000 tilsyneladende PAL dvd-film, så synes jeg ærligt talt at de fortjener en afspiller der kan de-interlace dem korrekt. Det kan Pioneer 696'eren i øvrigt heller ikke.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

et step up er naturligvis at foretrække, og jeg  kunne så soørge dig, om PS3 er bedre end min nuværende DVD afspiller, til SD DVD ?


Nu har jeg jo allerede skrevet, at PS3'en efter udsagn fra eksperter, skulle svare til noget lignende en Denon 2930, som jo er en afspiller til 7k. Så mon ikke PS3'en også er bedre end din Pioneer 696'er?


Skrevet af: erla
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Men du har altså ikke rent faktisk SET SD DVD fra BD30, men baserer dine udtalelser herom på datablade og hearsay?


Jeg mener ikke det er hearsay når det er information fra brugere på fora som dette, som man ved ved hvad de taler om.

Desuden er datablade jo ren og skær fakta. En afspiller med det chipset Panasonic'en bruger er per definition ikke vanvittigt god til skalering og de-interlacing. Om den kan de-interlace PAL dvd-film korrekt husker jeg ikke, men normalt kræves der som minimum Faroudja DCDi til dette.

Når du har over 2000 tilsyneladende PAL dvd-film, så synes jeg ærligt talt at de fortjener en afspiller der kan de-interlace dem korrekt. Det kan Pioneer 696'eren i øvrigt heller ikke.

Mennår nu jeg egentlig er tilfreds med den gengivelse jeg får fra min nuværende spille, så er spørgsmålet, om jeg ikke også vil være tilfreds med den gengivelse en BD30 (eller 50) kan give mig ?

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:31
Men hvorfor ikke tage skridtet op? Dine tusinder af film fortjener da bedre, især når du også har et godt tv. PS3'en koster omtrent det samme som BD30, eller mindre. Og så får du lige dekodning af HD-lyd, profil 2.0 og alt muligt (og en spillekonsol ) oveni det hele, til når du skal bruge Blu-ray-afspilning.

Fjernbetjeningen til PS3'en er i øvrigt klart en af de bedste jeg har.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:37

hvorfor prøver du ikke at finde, et sted hvor du kan se, en dvd film på en bd30, evt en film du kender ud og ind. som jeg har sagt tidligere, så synes jeg den gør det godt, og hother siger også at den jo ikke gør det så dårligt.

og som jeg har skrevet andetsteds, skal du være velkommen til at se det på min, hvis du bor i nærheden af taastrup, så kan du selv vurdere. ellers er der måske en anden i nærheden hvor du bor, at du kan se det hos. vi må jo hjælpe hinanden.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: erla
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

hvorfor prøver du ikke at finde, et sted hvor du kan se, en dvd film på en bd30, evt en film du kender ud og ind. som jeg har sagt tidligere, så synes jeg den gør det godt, og hother siger også at den jo ikke gør det så dårligt.

og som jeg har skrevet andetsteds, skal du være velkommen til at se det på min, hvis du bor i nærheden af taastrup, så kan du selv vurdere. ellers er der måske en anden i nærheden hvor du bor, at du kan se det hos. vi må jo hjælpe hinanden.

Hej Flemming,

Jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud og komme fobi en dag med en DVD og prøve at se den på din BD30 - og takker mange gange for dit tilbud, det er bestemt noget jeg sætter stor pris på :-)

Jeg bor i Valby, så det er ikke så vanvittigt besværligt at ta toget til Tåstrup en dag.

Nu tænkte jeg bare lige jeg ville høre hvad folk evt. har af erfaringer på området først...

/erla



Skrevet af: erla
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 23:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men hvorfor ikke tage skridtet op? Dine tusinder af film fortjener da bedre, især når du også har et godt tv. PS3'en koster omtrent det samme som BD30, eller mindre. Og så får du lige dekodning af HD-lyd, profil 2.0 og alt muligt (og en spillekonsol ) oveni det hele, til når du skal bruge Blu-ray-afspilning.

Fjernbetjeningen til PS3'en er i øvrigt klart en af de bedste jeg har.

Jamen - er de bedre ?

Og når nu dunævner fjernbetjening, som jeg absolut også vægter højt, er det så muligt at styre PS3 via "Viera-link" eller hvad det nu hedder, på PS3, som det er med en Pana ? Nu har jeg jo en Pana-skærm, så forudsætter at jeg vil kunne skippe mindst en remote ved at have en Pana-player - kan jeg programmere min Pana eller PS3 remote, så jeg kun behøver en remote hvis jeg vælger en PS3 ?

/erla



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du har læst rigtigt indtil videre; PS3'en er ret god til dvd-afspilning, mens Panasonics Blu-ray-afspillere er decideret middelmådige (eller måske lidt dårligere end dét...).

Nu skal der selvfølgelig nok komme en større gruppe BD30-ejere og skrive, at den da er fantastisk til dvd-afspilning, men sådan helt objektivt set, så svarer den altså til en relativt billig dvd-afspiller. Den er god til Blu-ray, men ikke til dvd.

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!). Pana BD30 er bedre som BD end PS3 når man ser bort fra profile 1.1 og 2. Og sidst nævnte er et spørgsmål om behov. Og jeg har prøvet dem begge - har du?

Til din orientering findes der altså andet en PS3, som er lige så godt - eller bedre. Sådan er det, vågn op Naiera. Ikke at PS3 er dårlig i betragtning af sin multi-task funktion - men alligevel 

Og erla - du er også velkommen i Kastrup for at se BD30 - døm selv

  



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 23:51

Jeg kaster mig også lige ind i kampen ...

Har haft dem begge - både PS3 og BD30 - og mht. SD DVD er de faktisk lige dårlige, hvis man kan benytte det udtryk i en uafgjort kamp, - og det gør jeg så.

Du kan ikke styre PS3 via Viera-link, da Panasonic og PS3 har hver sin "fjernbetjeningsteknologi" og at de ikke har fælles "handshake".



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!).


Det eneste jeg kan konkludere ud fra dette er, at vi har væsentligt forskellige opfattelser af hvad der er dårligt, middelmådigt og godt. Det er fint at du var tilfreds med Samsung BD-P1400 som dvd-afspiller, men den kan ikke engang de-interlace PAL film korrekt, og så er det altså ikke nogen god dvd-afspiller! Fint med mig at den er god nok til dig, men du må lade nogle af os andre have højere standarder, uden at du skal smide "VRØVL!" efter os.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jamen - er de bedre ?


Er hvad bedre?

Ja, PS3'en er en bedre dvd-afspiller end BD30, hvis det er det du spurgte om.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til din orientering findes der altså andet en PS3, som er lige så godt - eller bedre. Sådan er det, vågn op Naiera.


Jeg synes ikke du skal smide for meget om dig med "vågn op", med den måde du render rundt og lovpriser dvd-afspillere der ikke engang kan noget så basalt som at de-interlace en PAL dvd-film korrekt. Selvfølgelig findes der er andet end PS3, og også meget der er bedre, men det er også væsentligt dyrere. Som sagt yder en PS3, som dvd-afspiller, efter sigende noget lignende en Denon 2930, der som nævnt er en afspiller til 7.000,-.

Prøv at læse Otto/AV Precisions indlæg i tråden http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41610 - her , for at se et eksempel på, at andre godt kan have højere standarder end du har, uden at vrøvle.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Pana BD30 er bedre som BD end PS3 når man ser bort fra profile 1.1 og 2.


Nej, det er den ikke. Såfremt BD30 har korrekt 1080p-output (hvilket jeg da også går ud fra at den har), så er de lige gode.



Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 00:24

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Som sagt yder en PS3, som dvd-afspiller, efter sigende noget lignende en...

- "efter sigende" er ikke det jeg efterspørger her - det er mig uendeligt ligegyldigt... det jeg efterlyser er IRL, Real Life, Hands On, experienses ;-)

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Fedtmule Fedtmule skrev:

Har haft dem begge - både PS3 og BD30 - og mht. SD DVD er de faktisk lige dårlige, hvis man kan benytte det udtryk i en uafgjort kamp, - og det gør jeg så.


I starten var PS3'en decideret middelmådig til dvd-afspilning, men efter firmware-opgraderinger er det blevet noget bedre.


Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 00:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jamen - er de bedre ?


Er hvad bedre?

Ja, PS3'en er en bedre dvd-afspiller end BD30, hvis det er det du spurgte om.

Hvad bygger du det på ?

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 00:39
F.eks. indlæg som dem jeg linkede til lidt længere oppe på siden her.

Og som nævnt det faktum at BD30 bare ikke har hardwaren til at være en god dvd-afspiller. Som nævnt kan det læses, sort på hvidt, i produktbladet. Det kan man iøvrigt også med hensyn til Samsung BD-P1400.


Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 01:18

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

F.eks. indlæg som dem jeg linkede til lidt længere oppe på siden her.

Og som nævnt det faktum at BD30 bare ikke har hardwaren til at være en god dvd-afspiller. Som nævnt kan det læses, sort på hvidt, i produktbladet. Det kan man iøvrigt også med hensyn til Samsung BD-P1400.

Jo jo - men hvis du lige spoler tilbage til mit oprindelige indlæg, efterspørger jeg ikke den ultimative SD DVD afspiller, men bare en afspiller der matcher min nuværende...  og spøger folk med hands on experiences der kan be- eller afkæfte om BD30 lever op til dette kriteriere eller om PS3 kan.

Jeg har forstået, at du mener PS3 absolut opfylder det givne kriterie, men det virker ikke som om du har noget grundlag til at udtale dig om, hvorvidt BD30 opfylder de samme kriterirer - udover hvad du har læst dig til - og derfor beklager jeg meget, men kan desværrre ikke rigtigt bruge dine udtalelser vedr- det specifikt stillede spørgsmål til til noget som helst... jeg værdsætter dog din entusiasme vedr PS3 og tager velvelliigt imod dine inputs derom - det virker bare desværre som om du har misforstået spørgsmålet og derfor er jeg desværre nød til at give dine dine svar 03 (ud fra den gamle scala som er den jeg kender .. = opgaven misforstået)... dette spiller naturligvis ind på hvor højt jeg vægter dine inputs, i forhold til andre svar jeg har modtaget i tråden og hvad der evt. kommer af svar fremover.

/erla



Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 01:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

F.eks. indlæg som dem jeg linkede til lidt længere oppe på siden her.

Og som nævnt det faktum at BD30 bare ikke har hardwaren til at være en god dvd-afspiller. Som nævnt kan det læses, sort på hvidt, i produktbladet. Det kan man iøvrigt også med hensyn til Samsung BD-P1400.

Hvordan ser det ud i forhold til den hardware min eksisterende afspiller har, og som jeg iøvrigt er ganske tilfreds med ?

/erla



Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Fedtmule Fedtmule skrev:

Jeg kaster mig også lige ind i kampen ...

Har haft dem begge - både PS3 og BD30 - og mht. SD DVD er de faktisk lige dårlige, hvis man kan benytte det udtryk i en uafgjort kamp, - og det gør jeg så.

Du kan ikke styre PS3 via Viera-link, da Panasonic og PS3 har hver sin "fjernbetjeningsteknologi" og at de ikke har fælles "handshake".

Tusind millioner tak :-)

Det var jo lige præcis det jeg eftersøgte :-)

Du mener altså, at mht. SD DVD afspilning, er det hip som hap, om jeg vælger en PS3 eller en BD30 (eller BD50), rent kvalitetsmæssigt, når det komer til den helt basale afspilning af skiverne ?

Men hvis jeg ønsker at integrere mit anlæg og gøre brug af "inter-remote-total-control-viera-whatever" til at minimere antallet af remotes på sofabordet, så vil det være enfordel at vælge BD50 (eller BD30) fremfor PS3 ?

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 02:05
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg har forstået, at du mener PS3 absolut opfylder det givne kriterie, men det virker ikke som om du har noget grundlag til at udtale dig om, hvorvidt BD30 opfylder de samme kriterirer - udover hvad du har læst dig til - og derfor beklager jeg meget, men kan desværrre ikke rigtigt bruge dine udtalelser vedr- det specifikt stillede spørgsmål til til noget som helst... jeg værdsætter dog din entusiasme vedr PS3 og tager velvelliigt imod dine inputs derom - det virker bare desværre som om du har misforstået spørgsmålet og derfor er jeg desværre nød til at give dine dine svar 03 (ud fra den gamle scala som er den jeg kender .. = opgaven misforstået)... dette spiller naturligvis ind på hvor højt jeg vægter dine inputs, i forhold til andre svar jeg har modtaget i tråden og hvad der evt.


Du spørger i første indlæg hvad for en afspiller vi tror du ville blive mest tilfreds med. Selvfølgelig går jeg ud fra, at du vil blive mest tilfreds med den bedste! Jeg kan ikke se hvad jeg har misforstået. Det kan godt være jeg ikke præcis kan fortælle dig om BD30 er bedre, dårligere eller ligeså god/dårlig som en Pioneer 696 (som jeg i øvrigt selv har haft), men kan det ikke være flintrende ligegyldigt når PS3'en fejer alle de nævnte afspillere af banen mht. dvd-performance?

PS3'en er billigere end BD50 og bedre til afspilning af SD dvd; hvad mere er der at vide? Hvis du har forbehold overfor PS3'en fordi det også er en konsol, eller fordi du synes den er grim, jamen så drop den. Så er der jo nok ingen der kan overbevise dig om at du skal købe sådan en.

I øvrigt er det pænt nedsættende at få smidt et eller andet 03-tal i hovedet af en person man efter bedste evne prøver at hjælpe. Min oprindelige bevæggrund for at skrive i denne tråd er, at jeg tror du får svært ved at finde folk der har haft både BD30 og PS3 hjemme, så jeg melder mig på banen med den viden jeg nu har. Det lyder dog som om at jeg ikke skriver det du gerne vil høre, og så det er selvfølgelig lidt svært for mig at behage. Men du kunne godt tage at tale pænt alligevel, og ikke smide rundt med fornærmelserne.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 02:07
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Du mener altså, at mht. SD DVD afspilning, er det hip som hap, om jeg vælger en PS3 eller en BD30 (eller BD50), rent kvalitetsmæssigt, når det komer til den helt basale afspilning af skiverne?

Det er sjovt at du vælger at hoppe på ved den første bruger der siger det du vil høre. Værd at vide er, at PS3'en var lidt ringe i det til dvd-afspilning til at starte med, men blev væsentligt bedre efter firmware-opdateringer der er kommet senere hen. Hvis den pågældende bruger aldrig havde PS3'en så længe, så er det jo klart at han kan være endt med det indtryk, at PS3'en og BD30 er præcis lige ringe mht. dvd-afspilning.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 02:16
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Men hvis jeg ønsker at integrere mit anlæg og gøre brug af "inter-remote-total-control-viera-whatever" til at minimere antallet af remotes på sofabordet, så vil det være enfordel at vælge BD50 (eller BD30) fremfor PS3?



Du kan ikke bruge multifjernbetjeninger til PS3'en uden ekstraudstyr, så hvis du har planer om at købe en Harmony eller lignende, så er det måske ikke PS3'en du skal gå efter. Der findes forskellige løsninger der skulle virke ret godt, men det koster selvfølgelig yderligere. Den officielle PS3-fjernbetjening benytter sig af Bluetooth til at kommunikere med konsollen.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

hvorfor prøver du ikke at finde, et sted hvor du kan se, en dvd film på en bd30, evt en film du kender ud og ind. som jeg har sagt tidligere, så synes jeg den gør det godt, og hother siger også at den jo ikke gør det så dårligt.

og som jeg har skrevet andetsteds, skal du være velkommen til at se det på min, hvis du bor i nærheden af taastrup, så kan du selv vurdere. ellers er der måske en anden i nærheden hvor du bor, at du kan se det hos. vi må jo hjælpe hinanden.

Hej Flemming,

Jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud og komme fobi en dag med en DVD og prøve at se den på din BD30 - og takker mange gange for dit tilbud, det er bestemt noget jeg sætter stor pris på :-)

Jeg bor i Valby, så det er ikke så vanvittigt besværligt at ta toget til Tåstrup en dag.

Nu tænkte jeg bare lige jeg ville høre hvad folk evt. har af erfaringer på området først...

/erla

det er bare ok. du sender bare en pb, hvis du får lyst, så du kan få en adresse.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 09:24

Hej erla!

Jeg har en rigtig god DVD (+HD DVD) afspiller Toshiba HD-XE1 at sammenligne PS3 med!

Toshibaen hører absolut med i toppen af SD-DVD afspillere (secrets, benchmark) og jeg har netop prøvet at sammenligne de to afspillere, (Prisonbreake sæson 1) på et 50"Panasonic PX700.

Resultatet er at HD-XE! er bedre, men marginalt!

Samtidig har jeg læst/ hørt at BD-30 ikke kommer op i nærheden af en acceptabel de-interlaceing af PAL.

Jeg ville til enhver tid købe en PS3, da den er uovertruffen som BD-afspiller (lige så god som BD-30) og helt opdateret mht profil og lydformater!

Hvis det er hands-on erfaringer du søger: PS3 er marginalt dårligere end reference afspillere til SD-DVD.

Mvh

Peter

 



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!).


Det eneste jeg kan konkludere ud fra dette er, at vi har væsentligt forskellige opfattelser af hvad der er dårligt, middelmådigt og godt. Det er fint at du var tilfreds med Samsung BD-P1400 som dvd-afspiller, men den kan ikke engang de-interlace PAL film korrekt, og så er det altså ikke nogen god dvd-afspiller! Fint med mig at den er god nok til dig, men du må lade nogle af os andre have højere standarder, uden at du skal smide "VRØVL!" efter os.

det har jo ikke noget at gøre, med at have højere standarder.

i din verden er der bare kun en ting, en ps3. du må da have den oppe på en piedestal, så du bedre kan se den når du kommer hjem.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 09:44

.... men flemming, er det ikke lidt dumt at købe noget, man kunne få bedre til samme pris?? Altså , man kunne benchmarke forskellige produkter!

Hvis vi fx. siger at PS3 er udgangspunktet = 100 som SD-DVD afspiller.

Hvorfor så købe et produkt der er index 85 som SD-DVD afspiller ??

Det er jo ikke fordi vi har aktier i Sony Corp.

Mvh

Peter



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

.... men flemming, er det ikke lidt dumt at købe noget, man kunne få bedre til samme pris?? Altså , man kunne benchmarke forskellige produkter!

Hvis vi fx. siger at PS3 er udgangspunktet = 100 som SD-DVD afspiller.

Hvorfor så købe et produkt der er index 85 som SD-DVD afspiller ??

Det er jo ikke fordi vi har aktier i Sony Corp.

Mvh

Peter

jeg har også set ps3 afspille dvd, og hvis du snakker om index. så bliver det ikke mere end 100 contra 95. og der har erla, så en del fordele ved bd50, ved at bla. fjerbetjeningen passer sammen.

og jeg tror i hvertfald at naiera, har aktier i sony corp. så meget som han sælger ps3 spillemaskinen.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det har jo ikke noget at gøre, med at have højere standarder.

i din verden er der bare kun en ting, en ps3. du må da have den oppe på en piedestal, så du bedre kan se den når du kommer hjem.



Det har netop noget at gøre med standarder. Om det er PS3'en eller den dyre Denon Blu-ray-afspiller der er tale om er fuldstændig irrelevant; det er et spørgsmål om at have lov til at kræve mere af sit udstyr, før det kan kaldes 'godt', 'fantastisk' eller måske endda 'perfekt', uden at nogen skal komme og råbe VRØVL, fordi de selv er tilfredse med mindre.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!).


Det eneste jeg kan konkludere ud fra dette er, at vi har væsentligt forskellige opfattelser af hvad der er dårligt, middelmådigt og godt. Det er fint at du var tilfreds med Samsung BD-P1400 som dvd-afspiller, men den kan ikke engang de-interlace PAL film korrekt, og så er det altså ikke nogen god dvd-afspiller! Fint med mig at den er god nok til dig, men du må lade nogle af os andre have højere standarder, uden at du skal smide "VRØVL!" efter os.

Rolig nu, når jeg siger vrøvl, så er det fordi, at jeg opfatter din verden som alene PS3. Sådan er min verden altså ikke skruet sammen.

Og øhhh...nu er jeg altså ikke den eneste der påstår at BD30 er lige så god eller endda bedre end PS3 til afspilning af BD. Se f.eks. flere internationale tester. Og just for the record, jeg anmeldte BD30 før de internationale magasiner. Men okay, så er deres sans for billedkvalitet så også ringere end din  



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 11:12
Så skriv da det, i stedet for at kaste VRØVL efter mine uafhængige opfattelser af de to Blu-ray-afspillere som dvd-afspillere. De har intet eller meget lidt at gøre decideret med PS3'en, men hænger sammen med hvad jeg mener man bør forvente af en god eller sågar måske endda middelmådig dvd-afspiller (korrekt de-interlacing af PAL dvd-film).

PS3'en har korrekt 1080p-output. Det kan ikke uden videre gøres bedre end dét, så BD30'eren er selvfølgelig 'kun' ligeså god. Men det er de fleste afspillere derude også heldigvis, hvilket jo bare er en god ting. Det er ikke så svært at finde en afspiller med optimal billedkvalitet ved afspilning af Blu-ray, så man kan lade ting som pris, design, dvd-afspilning og HD-lyd være afgørende, i stedet for at man skal rende rundt og teste Blu-ray afspilningskvalitet.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 11:18

Min påstand og vrøvl var møntet på din karakteristik af BD30 evner som SD DVD afspiller - som i mine øjne var meget underdrevet og dermed "vrøvl" eller tilsvarende. 

I øvrigt ser jeg nu også mig selv som ganske uafhængig i min bedømmelser 

Bare vent til jeg får fingrene i den kommende Denon BD - det bliver spændende.

Men resten af dit sidste indlæg er jeg helt enig i Naiera.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Min påstand og vrøvl var møntet på din karakteristik af BD30 evner som SD DVD afspiller - som i mine øjne var meget underdrevet og dermed "vrøvl" eller tilsvarende.



Hvorfor skriver du så at det har noget at gøre med PS3'en? Kan du bestemme dig for hvad det er du mener!? Så er det da netop også fordi, at vi har forskellige personlige standarder for den slags. Du må acceptere at vi er nogle der ikke er tilfredse med f.eks. BD30 som dvd-afspiller, ligeså vel som det er fint med mig, at du synes den er god. Men det gør det absolut ikke til vrøvl, hvis jeg mener man bør kræve bedre.

I øvrigt; hvis BD30 rent faktisk er dårligere end Samsung BD-P1400 til dvd-afspilning, så står det virkelig skidt til. 1400'eren de-interlacer ikke PAL dvd-film korrekt, og har elendig skalering. De har ingen motion adaptive de-interlacing og læser kun flagene på skiverne. Eftersom de fleste PAL dvd-film har flagene sat forkert eller slet ingen har, så ender man med at afspillerne falder tilbage i video mode, hvilket resulterer i halv opløsning på PAL dvd-film. Ikke ligefrem fantastisk. Den samme chip bruges i en lang række Blu-ray-afspillere, så det står altså temmelig skidt til, med Blu-ray-afspillere generelt og de-interlacing/skalering af dvd'er.



Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 12:18

Kære Naiera,

Det var ikke for at fornærme dig, men du har altså ikke helt forstået spørgsmålet... og derfor ikke givet et relevant svar.

Jeg spørger ikke efter den bedste, men efter hvad der er godt nok, til mine behov - jvnf. min nuværende "reference".

Og hvis begge er "gode nok", så vil betjeningen være næste parameter.

Jeg har haft en Logitech multi remote, og den kasserede jeg, da den bare var for bøvlet til mig...

Hvis det ikke er muligt at programmere en systemremote (TV'et eller Recieverens) til at styre PS3, trækker det overordentligt meget ned i min samlede vurdering.

/erla



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 12:24

 

 Mig bekendt, så bruger PS3 Bluetooth, så det kan man ikke.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Oprindeligt skrevet af Fedtmule Fedtmule skrev:

Jeg kaster mig også lige ind i kampen ...

Har haft dem begge - både PS3 og BD30 - og mht. SD DVD er de faktisk lige dårlige, hvis man kan benytte det udtryk i en uafgjort kamp, - og det gør jeg så.

Du kan ikke styre PS3 via Viera-link, da Panasonic og PS3 har hver sin "fjernbetjeningsteknologi" og at de ikke har fælles "handshake".

Tusind millioner tak :-)

Det var jo lige præcis det jeg eftersøgte :-)

Du mener altså, at mht. SD DVD afspilning, er det hip som hap, om jeg vælger en PS3 eller en BD30 (eller BD50), rent kvalitetsmæssigt, når det komer til den helt basale afspilning af skiverne ?

Men hvis jeg ønsker at integrere mit anlæg og gøre brug af "inter-remote-total-control-viera-whatever" til at minimere antallet af remotes på sofabordet, så vil det være enfordel at vælge BD50 (eller BD30) fremfor PS3 ?

/erla

Ja, efter mine sanser er det underordnet om du vælger PS3 eller BD30 til dine SD-DVD afspilninger. Du skal naturligvis være opmærksom på, at alle oplevelser - også i dette forum - er subjektive. Dit output er meget afhængig af hvilket udstyr du har (læs: ingen kæde er stærkere end det svageste led). En enheds excellente specifikationer (dataoutput) siger ikke mere end hvad dit samlede output formår. Og er du syns- eller hørehæmmet, er du godt nok på den.  Jeg kan ikke udtale mig om BD50, idet jeg ikke har set den i action.

Mht. brugen af fjernbetjening får du den smartere løsning ved at vælge BD30 eller BD50  (læs: lettere betjening i dagligdagen). Her er der fuld integration til dine øvrige Panasonic enheder. Den er mere problematisk, når PS3'eren skal på banen.

Dit valg skal gå på den totale brugeroplevelse. Opstil dine ufravigelige krav og dem "nice to have". Har du behov for de nye lydformater? Er det vigtigt for dig, at du kan opdatere on-line? Er du også til spil? etc. Jeg har en del erfaringer med PS3'eren (læs i en anden tråd) og den når ikke op på siden af Denon 2930, som jeg har i dag. Det gør BD30 nu heller ikke ved SD-DVD afspilninger, selvom den kommer en smule tættere på end PS3'eren, hvilket kan se på farvemætningen.

NB! Årsagen til at jeg ikke var himmelråbende begejstret for PS3'eren var larmen fra blæseren. BD30'eren er mere stille. Specielt under afspilning går blæseren ned i hastighed. Godt gået, Panasonic. P.S: Jeg har haft hhv. 3 stk. PS3 og 2 stk. BD30 hjemme i privaten.

Jeg har siden foråret 2007 brugt tid og masser af penge på at finde det rigtige system (jf. mit hoved, min pengepung og min konens "opfattelse"). Jeg skal ikke i denne tråd afsløre, hvor jeg for ca. 1 måned siden landede. Det ville sikkert få ret så mange til tastaturet. Den kvikke kan kaste et blik i en af mine andre tråde. Men jeg er netop gået efter den totale brugeroplevelse: nemt at betjene, value for money, at stuen ikke skal indrettes efter TV eller anlæg (personligt gider jeg ikke et hav af enheder) og så en rigtig god lyd. Det har jeg nu fået. Inden bølgen af udskiftninger havde jeg et high class 5.1. system jf. "verdenspressen".

Konklusion: Jeg er gået "tilbage" til DVD afspilleren idet jeg er af den opfattelse, at BD-spillerne langt fra er færdigudviklet. Vi vil i den kommende tid - også på grund af konkurrencen - se BD-afspillere som vil nå det niveau som min Denon kan performe i dag - både på SD-DVD og BD formatet. Om DVD-2500BT og DVD-3800BD kan det bliver interessant, hvilket de seneste anmeldelser skulle tale for.



Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Mig bekendt, så bruger PS3 Bluetooth, så det kan man ikke.

Takker - så skal BD30 (50) virkelig være helt utrolig ringe, som SD DVD afspiller, for at det ikke bliver den... men det er den jo på den anden side også, ifølge Naiera...

/erla



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Min påstand og vrøvl var møntet på din karakteristik af BD30 evner som SD DVD afspiller - som i mine øjne var meget underdrevet og dermed "vrøvl" eller tilsvarende.



Hvorfor skriver du så at det har noget at gøre med PS3'en? Kan du bestemme dig for hvad det er du mener!? Så er det da netop også fordi, at vi har forskellige personlige standarder for den slags. Du må acceptere at vi er nogle der ikke er tilfredse med f.eks. BD30 som dvd-afspiller.

det kan da godt være at vi andre kunne det, hvis du så kunne acceptere at der er altså nogen, som enda har en ps3, og stadig siger den er noget lort til at afspille dvd. men det kunne du sikkert ikke.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 12:45

 

 Det er måske lige stærkt nok, at sige den er helt utroligt ringe til SD, men en god SD afspiller gør det bedre. Derfor har jeg også udover BD30 en SD afspiller.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg spørger ikke efter den bedste, men efter hvad der er godt nok, til mine behov - jvnf. min nuværende "reference".


Jeg har udmærket godt forstået hvad du spørger efter, men hvis PS3'en er bedre i alle henseender, hvorfor så ikke vælge den?

Hvis betjening er vigtigt, så kan det selvfølgelig tælle for BD30/50. Dét er skam også et parameter der kan være vigtigt for nogle af os.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det kan da godt være at vi andre kunne det, hvis du så kunne acceptere at der er altså nogen, som enda har en ps3, og stadig siger den er noget lort til at afspille dvd. men det kunne du sikkert ikke.



PS3'en de-interlacer PAL dvd-film uden at halvere opløsningen; det gør hverken BD-P1400 eller BD30. Så hvis man har haft en af afspillerne og PS3'en, og mener de er lige elendige, så er der enten noget man har fuldstændig misforstået, eller så er det eventuelt fordi man har haft PS3'en før firmwareopgraderingerne. Som skrevet indtil flere gange før i tråden her.

Derimod kan jeg da godt acceptere, hvis man synes at PS3'en er for ringe til at afspille dvd sådan i det hele taget! Der kan være mange forskellige årsager til at man ikke vil bruge den, f.eks. støj hvis man har en 60GB-model, eller manglende regionsfrihed, men hvis man sammenligner med en BD30 og siger de er lige elendige mht. billedkvalitet/de-interlacing/skalering, så er der som sagt ret stor risiko for, at der er noget man har misforstået. Jeg har dog absolut ikke noget problem med, at man ikke kan se sig tilfreds med en PS3 eller andre dvd-afspillere i 3-4k klassen.


Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg spørger ikke efter den bedste, men efter hvad der er godt nok, til mine behov - jvnf. min nuværende "reference".


Jeg har udmærket godt forstået hvad du spørger efter, men hvis PS3'en er bedre i alle henseender, hvorfor så ikke vælge den?

Fordi den anden måske sagtens kan opfylde mine behov, og der også er andre parametre der spiller ind. Jeg ser ingen grund til at gå på kompromis mht. design, betjening og støj, hvis jeg ikke behøver.

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis betjening er vigtigt, så kan det selvfølgelig tælle for BD30/50. Dét er skam også et parameter der kan være vigtigt for nogle af os.

Blæserlarm er et andet vigtigt parameter for mig...

/erla



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det kan da godt være at vi andre kunne det, hvis du så kunne acceptere at der er altså nogen, som enda har en ps3, og stadig siger den er noget lort til at afspille dvd. men det kunne du sikkert ikke.



PS3'en de-interlacer PAL dvd-film uden at halvere opløsningen; det gør hverken BD-P1400 eller BD30. Så hvis man har haft en af afspillerne og PS3'en, og mener de er lige elendige, så er der enten noget man har fuldstændig misforstået, eller så er det eventuelt fordi man har haft PS3'en før firmwareopgraderingerne. Som skrevet indtil flere gange før i tråden her.

Derimod kan jeg da godt acceptere, hvis man synes at PS3'en er for ringe til at afspille dvd sådan i det hele taget! Der kan være mange forskellige årsager til at man ikke vil bruge den, f.eks. støj hvis man har en 60GB-model, eller manglende regionsfrihed, men hvis man sammenligner med en BD30 og siger de er lige elendige mht. billedkvalitet/de-interlacing/skalering, så er der som sagt ret stor risiko for, at der er noget man har misforstået. Jeg har dog absolut ikke noget problem med, at man ikke kan se sig tilfreds med en PS3 eller andre dvd-afspillere i 3-4k klassen.

det er folk som i det hele taget ikke synes at billedet, er godt nok. på en en 40gb, og ligeglad med region. men det må de jo have misforstået. for den er jo bare så god til billedkvalitet med mere.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Fordi den anden måske sagtens kan opfylde mine behov, og der også er andre parametre der spiller ind. Jeg ser ingen grund til at gå på kompromis mht. design, betjening og støj, hvis jeg ikke behøver.


Du spørger i første indlæg hvad vi tror du ville blive mest tilfreds med. Hvis ikke mener dét, så lad være med at skrive det. Jeg tror selvfølgelig du ville blive mest tilfreds med den bedste, og mener ærligt talt, at du med en PAL dvd-samling på over 2000, burde have en afspiller der kan de-interlace PAL dvd-film korrekt! Hvorfor er det så forfærdeligt at foreslå en opgradering? Især når du bruger projektor er det virkelig en forskel du burde kunne mærke. Med et budget der tillader en BD50, så tror jeg i øvrigt at du burde have nok til en Denon 1940 (som har Faroudja DCDi og de-interlacer PAL dvd-film korrekt) OG en PS3. Eller sågar en BD30. Så har du jo det bedste af begge verdener...

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Blæserlarm er et andet vigtigt parameter for mig...



Blæserlarm er ikke så stort et problem på 40GB-modellen. Toshibas HD DVD-afspillere, for eksempel, larmer mere end den nye PS3.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det er folk som i det hele taget ikke synes at billedet, er godt nok. på en en 40gb, og ligeglad med region. men det må de jo have misforstået. for den er jo bare så god til billedkvalitet med mere.



Lad være med at svare hvis du ikke engang gider læse og forstå mine indlæg ordentligt. Det der er jo fuldstændig ubrugeligt i forhold til det jeg skriver.


Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:36

Nå... tak for de mange svar - jeg prøver lige at samle op.

1. Billedkvalitet SD DVD.

PS3 er muligvis bedre, men BD30 er sandsynligvis tilfredsstillende for mig.

 

2. Betjening

PS3 kan ikke integreres i mit iøvrige system mht. remote (stort minus).

 

3. Blæserstøj

BD30 larmer mindre end PS3 (?)

 

4. Lyd

Jeg har suppleret mit 5.1 system med to baghøjtalere, og kører 7.1 - kan PS3 smide HD lyd ud i 7.1 eller dekoder den til 5.1 ?

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:37
Ja, PS3'en kan godt smide HD-lyd ud i 7.1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det er folk som i det hele taget ikke synes at billedet, er godt nok. på en en 40gb, og ligeglad med region. men det må de jo have misforstået. for den er jo bare så god til billedkvalitet med mere.



Lad være med at svare hvis du ikke engang gider læse og forstå mine indlæg ordentligt. Det der er jo fuldstændig ubrugeligt i forhold til det jeg skriver.

du læser åbenbart ikke selv det der står, som jeg skriver. når jeg kender nogen som har den, i 40 gb og ikke synes om billedet, hvad er der ubrugligt i det, nå ja. det ved man jo, det er en kritik.

men det er jo heller ikke nemt, at debatere med en fanatiker, som kun kan se en ting.

så glem det.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

du læser åbenbart ikke selv det der står, som jeg skriver. når jeg kender nogen som har den, i 40 gb og ikke synes om billedet, hvad er der ubrugligt i det, nå ja. det ved man jo, det er en kritik.



Igen: Du læser jo ikke hvad jeg skriver! Jeg har det helt fint med, hvis man er entusiast og vant til bedre, at PS3'en ikke er god nok som dvd-afspiller. Det har jeg det helt fint med, eftersom jeg kan acceptere at nogle har højere standarder end andre.

Der hvor kæden knækker over er hvis man siger, at BD30 og PS3 er lige elendige til PAL dvd-film. Alene det faktum, at BD30 halverer opløsningen og PS3'en ikke gør, gør at der i så fald må være tale om en misforståelse.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 13:52
de er nøjagtig lige gode/dårlige, til at afspille dvdfilm, i følge hvad jeg og et par venner har set.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:00

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Alene det faktum, at BD30 halverer opløsningen og PS3'en ikke gør

Hvor finder man et klip/prøvebillede, som tester kvaliteten af de-interlacing?

PS. Man behøver ikke hands-on for en initiel sammenligning af markedets BD spillere. Se hvad der er under hjælmen her:

http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html - http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html



-------------
Kuro


Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Alene det faktum, at BD30 halverer opløsningen og PS3'en ikke gør

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået problemet - er det ikke kun i forbindelse med at man lader maskinen skalere signalet ?

/erla



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:41
bortset fra det, så troede jeg du var interesseret i bd50?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

bortset fra det, så troede jeg du var interesseret i bd50?

Ja - det bliver også den jeg køber hvis det ender der, men den er jo ikke kommet endnu, så der er jo ikke nogen der har erfaringer med den - derfor snakken om BD30

/erla



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået problemet - er det ikke kun i forbindelse med at man lader maskinen skalere signalet ?



Nej, det er i forbindelse med at maskinerne de-interlacer; altså laver progressive signaler ud af det der ligger på dvd-skiverne. 576p output på BD30 udsættes altså for elendig video mode de-interlacing, der i praksis halverer opløsningen.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Ja - det bliver også den jeg køber hvis det ender der, men den er jo ikke kommet endnu, så der er jo ikke nogen der har erfaringer med den - derfor snakken om BD30


På dvd-afspilningssiden bliver de også ens.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået problemet - er det ikke kun i forbindelse med at man lader maskinen skalere signalet ?



Nej, det er i forbindelse med at maskinerne de-interlacer; altså laver progressive signaler ud af det der ligger på dvd-skiverne. 576p output på BD30 udsættes altså for elendig video mode de-interlacing, der i praksis halverer opløsningen.

Og hvis BD30 sættes til 1080i foretages deinterlacingen i TVet, right



Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået problemet - er det ikke kun i forbindelse med at man lader maskinen skalere signalet ?



Nej, det er i forbindelse med at maskinerne de-interlacer; altså laver progressive signaler ud af det der ligger på dvd-skiverne. 576p output på BD30 udsættes altså for elendig video mode de-interlacing, der i praksis halverer opløsningen.

Men det kan man vel bare vælge, at den ikke skal gøre, og bruge 576i ?



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:50
Nej, den kan ikke spytte 576i ud. Og selv hvis den kunne, kan tv'et ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt alligevel.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

bortset fra det, så troede jeg du var interesseret i bd50?

Ja - det bliver også den jeg køber hvis det ender der, men den er jo ikke kommet endnu, så der er jo ikke nogen der har erfaringer med den - derfor snakken om BD30

/erla

ja, nu håber vi jo at den kommer her i juni, og så kan du jo se den hos mig også, for jeg skal have den, så hurtigt den kan leveres. jeg har jo en masse dvd film jeg gerne, vil se på en god maskine.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvis BD30 sættes til 1080i foretages deinterlacingen i TVet, right


Tv'et eller projektoren kan højst sandsynligt heller ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Med 1080i ud fra afspilleren udsætter man også dvd'en for billig skalering, som gør sit for at nedsætte billedkvaliteten.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 14:56

Hvad med de tre opdateringer der har været på BD30 ind til nu. Har de ikke ændret på noget vedrørende SD afspilning? Er der nogen der har konstateret det?

 



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad med de tre opdateringer der har været på BD30 ind til nu. Har de ikke ændret på noget vedrørende SD afspilning? Er der nogen der har konstateret det?

 

jeg bruger kun min bd30 til sd, og ikke eh68, den synes jeg gør det dårligere.

du har selv opdateret, kan du ikke prøve en selv?



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 15:27

Jo det vil jeg prøve når det bliver aften. Det er ikke til at bedømme noget i den stærke sol. Plasma og solskin er fjender

Men da jeg lige fik BD30 dumpede den i SD over for EX87 HDD



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo det vil jeg prøve når det bliver aften. Det er ikke til at bedømme noget i den stærke sol. Plasma og solskin er fjender

Men da jeg lige fik BD30 dumpede den i SD over for EX87 HDD

det er godt man ikke har plasma så, jeg sidder lige og ser i am legend. med det dejligste solskinsvejr, i baggrunden.

men det kunne være fedt, hvis du gad prøve senere.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: panafreak
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:07

Nu har jeg lidt det samme problem som erla at jeg også har en masse SD dvd film fra USA, altså reg. 1 som jeg gerne vil have meget glæde af endnu. Så vidt jeg kan udlede af den hæftige diskussion så vil jeg få mest ud af at købe en high-end dvd afspiller end BD 30 da jeg er fuldt ud tilfreds med PS3 som Blu-ray afspiller - har jeg ret? Jeg påtænker at købe Panasonic's s-99 eller s-100.

Det skal lige nævnes at mit tv såmænd ikke engang er full HD, men kan sagtens se forskel på BD og SD. Min alm. dvd afspiller som jeg bruger pt. har ikke engang HDMI udgang...

Andre forslag modtages gerne...



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Nu har jeg lidt det samme problem som erla at jeg også har en masse SD dvd film fra USA, altså reg. 1 som jeg gerne vil have meget glæde af endnu. Så vidt jeg kan udlede af den hæftige diskussion så vil jeg få mest ud af at købe en high-end dvd afspiller end BD 30 da jeg er fuldt ud tilfreds med PS3 som Blu-ray afspiller - har jeg ret? Jeg påtænker at købe Panasonic's s-99 eller s-100.

Det skal lige nævnes at mit tv såmænd ikke engang er full HD, men kan sagtens se forskel på BD og SD. Min alm. dvd afspiller som jeg bruger pt. har ikke engang HDMI udgang...

Andre forslag modtages gerne...

nu kan bd30 jo altså laves kodefri på dvd delen, vil formode at bd50 kan gøre det samme. hvis du skal bruge den til region 1 film.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Tv'et eller projektoren kan højst sandsynligt heller ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt.

Hvorfor nævner du konsekvent PAL i denne sammenhæng? Er problemet ikke det samme for NTSC?



-------------
Kuro


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Tv'et eller projektoren kan højst sandsynligt heller ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt.

Hvorfor nævner du konsekvent PAL i denne sammenhæng? Er problemet ikke det samme for NTSC?

Det er vel fordi Pal er mest interessant for majoriteten?



-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: panafreak
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Nu har jeg lidt det samme problem som erla at jeg også har en masse SD dvd film fra USA, altså reg. 1 som jeg gerne vil have meget glæde af endnu. Så vidt jeg kan udlede af den hæftige diskussion så vil jeg få mest ud af at købe en high-end dvd afspiller end BD 30 da jeg er fuldt ud tilfreds med PS3 som Blu-ray afspiller - har jeg ret? Jeg påtænker at købe Panasonic's s-99 eller s-100.

Det skal lige nævnes at mit tv såmænd ikke engang er full HD, men kan sagtens se forskel på BD og SD. Min alm. dvd afspiller som jeg bruger pt. har ikke engang HDMI udgang...

Andre forslag modtages gerne...

nu kan bd30 jo altså laves kodefri på dvd delen, vil formode at bd50 kan gøre det samme. hvis du skal bruge den til region 1 film.

Ja det ved jeg godt, men s-99 er lidt billigere og hvis den gør det bedre på SD siden så var det jo en fordel...


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Hvorfor nævner du konsekvent PAL i denne sammenhæng? Er problemet ikke det samme for NTSC?


Nej, det er ikke det samme. Korrekt de-interlacing af PAL dvd-film kræver noget andet af afspilleren, for at den ikke skal slå over i Video Mode og halvere opløsningen.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Så vidt jeg kan udlede af den hæftige diskussion så vil jeg få mest ud af at købe en high-end dvd afspiller end BD 30 da jeg er fuldt ud tilfreds med PS3 som Blu-ray afspiller - har jeg ret? Jeg påtænker at købe Panasonic's s-99 eller s-100.



Ja! Hvis du vil have bedst mulig kvalitet på dine dvd-film, så drop alle tanker om at bruge en BD30. Også selvom den kan gøres regionsfri. Panasonic S99 og 100 er lysår foran BD30'eren.

Du får heller ikke en bedre Blu-ray-afspiller ud af at købe en BD30. Tvært imod, faktisk, så får du færre features og langsommere opstartstid. Billedkvaliteten er den samme og det er kvaliteten af lyden også, selvfølgelig såfremt du lige har en receiver der kan dekode HD-lyd. Har du ikke det, så giver det absolut ingen mening at gå væk fra PS3'en, der jo som bekendt dekoder al HD-lyd.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Nu har jeg lidt det samme problem som erla at jeg også har en masse SD dvd film fra USA, altså reg. 1 som jeg gerne vil have meget glæde af endnu. Så vidt jeg kan udlede af den hæftige diskussion så vil jeg få mest ud af at købe en high-end dvd afspiller end BD 30 da jeg er fuldt ud tilfreds med PS3 som Blu-ray afspiller - har jeg ret? Jeg påtænker at købe Panasonic's s-99 eller s-100.

Det skal lige nævnes at mit tv såmænd ikke engang er full HD, men kan sagtens se forskel på BD og SD. Min alm. dvd afspiller som jeg bruger pt. har ikke engang HDMI udgang...

Andre forslag modtages gerne...

nu kan bd30 jo altså laves kodefri på dvd delen, vil formode at bd50 kan gøre det samme. hvis du skal bruge den til region 1 film.

Ja det ved jeg godt, men s-99 er lidt billigere og hvis den gør det bedre på SD siden så var det jo en fordel...

ok. lidt billigere, hvor meget er det? hvis det ikke er så meget, vil det da være bedre at få en bd afspiller.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:46
Han har jo allerede en PS3...


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:48

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Han har jo allerede en PS3...

snakker du til dig selv nu?



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:51
Nej, jeg svarer på dit indlæg, hvor du udtrykker uvidenhed om panafreaks afspiller-situation.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Han har jo allerede en PS3...

snakker du til dig selv nu?

for jeg mente i forhold til, at få en standalone bd i stedet for s-99 s-100



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 17:52

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, jeg svarer på dit indlæg, hvor du udtrykker uvidenhed om panafreaks afspiller-situation.

se forrige svar.

edit: skrev næste.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

for jeg mente i forhold til, at få en standalone bd i stedet for s-99 s-100



Hvad skulle det hjælpe? Han får ingen forbedring på Blu-ray siden af tingene (tvært imod), og dvd-afspilningen vil være væsentligt dårligere.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 18:09
jeg overgiver mig. ps3 er den bedste.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 18:22
Du er jo fuldstændig umulig at føre en diskussion med. Den stil du kører kommer man jo ingen vejne overhovedet med på et debatforum.

PS3'en har samme billedkvalitet som BD30. Den dekoder også HD-lyd selv. Det gør BD30 ikke. Det er fakta og kan ikke diskuteres; så må man bestemme med sig selv hvad for en der er den bedste.

Situationen taget i betragtning synes jeg bestemt det giver mest mening at købe en god dvd-afspiller, i stedet for at skifte en velfungerende Blu-ray-afspiller ud med en der kan mindre, og har væsentligt ringere dvd-afspilning, både end Blu-ray-afspilleren den afløser og den dvd-afspiller man kan købe i stedet. Hvorfor du mener det er en god idé, har du overhovedet ikke argumenteret for. Du skriver bare det ville 'bedre at få en bd afspiller'. På hvilken måde ville hvad blive bedre?

Det er sjovt du beskylder mig for at forgude PS3, mens det er dig der konstant siger man bare skal købe BD30, uden at gide argumentere for det. Fri mig venligst for den snak om PS3-forguderi, for vi er trods alt i en tråd, der hedder BD30 vs. PS3; så kan det vel ikke være så underligt, hvis der er nogle i tråden der anbefaler PS3'en?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 18:35

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du er jo fuldstændig umulig at føre en diskussion med. Den stil du kører kommer man jo ingen vejne overhovedet med på et debatforum.

PS3'en har samme billedkvalitet som BD30. Den dekoder også HD-lyd selv. Det gør BD30 ikke. Det er fakta og kan ikke diskuteres; så må man bestemme med sig selv hvad for en der er den bedste.

Situationen taget i betragtning synes jeg bestemt det giver mest mening at købe en god dvd-afspiller, i stedet for at skifte en velfungerende Blu-ray-afspiller ud med en der kan mindre, og har væsentligt ringere dvd-afspilning, både end Blu-ray-afspilleren den afløser og den dvd-afspiller man kan købe i stedet. Hvorfor du mener det er en god idé, har du overhovedet ikke argumenteret for. Du skriver bare det ville 'bedre at få en bd afspiller'. På hvilken måde ville hvad blive bedre?

Det er sjovt du beskylder mig for at forgude PS3, mens det er dig der konstant siger man bare skal købe BD30, uden at gide argumentere for det. Fri mig venligst for den snak om PS3-forguderi, for vi er trods alt i en tråd, der hedder BD30 vs. PS3; så kan det vel ikke være så underligt, hvis der er nogle i tråden der anbefaler PS3'en?

det kan godt være der står bd30,

men trådstarter vil faktisk heller have en bd50, men ville bare høre om bd30, da det er den eneste som for nuværende er kommet.

og jeg vil da også hellere anbefale bd50 til panafreak. for der kan du jo ikke køre på at lyden, er meget bedre i ps3. for det vil være det samme.

og jeg tror da på at jeg flere gange har sagt, at bd30 står godt på dvd hos mig, det er måske ikke at argumentere for, at købe den? detsynes jeg.

og jeg sagde bare at jeg gav op, for at forsøge at få lidt ud resten af weekenden, end at debatere frem og tilbage, med kun dig. det er livet sku for kort til.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 18:45
Nu blander du jo to ting sammen; panafreak og trådstarter er ikke den samme. Det er du tilsyneladende godt klar over, men panafreak spørger til BD30, så du skal ikke blande BD50 ind i dén del af diskussionen. Du skal i hvert fald ikke gøre det usagt, så vi andre skal gætte os til, at det er BD50 og ikke BD30 du anbefaler til panafreak.

Du har selvfølgelig fremført det argument, at du mener at BD30 'står godt på dvd' hos dig, men det har du ikke gjort i denne del af tråden. Skriv hvad du mener i stedet for at regne med at vi andre kan tænke os til det.

Desuden er jeg jo meget uenig med dig i, at BD30 er en god dvd-afspiller. Ikke alene de-interlacer den ikke PAL dvd-film korrekt (hvilket altså medfører væsentligt nedsat billedkvalitet, i forhold til hvis man havde en afspiller der kan de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det kan både S99 og S100), men den har også væsentligt dårligere skalering, hvis man skal bruge det. Så argumentet med at det er 'meget bedre at få en bd afspiller' kan jeg overhovedet ikke få til at passe ind her. Det er stik imod sund fornuft.

Og nej, du sagde ikke bare at du gav op. Du skød mig et argument i skoene, som jeg ikke havde fremført, samtidig med at du bare så bort fra en lang række argumenter jeg rent faktisk havde fremført. Man kan ikke føre en saglig debat ved konstant at skyde sine meddebattører ting i skoene og intentionelt snakke forbi dem.



Skrevet af: panafreak
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 18:48

Så så I to...  nu tror jeg at jeg vil  lukke af for idag inden det begynder at flyve med alverden ting, men Naiera hvordan står PS3 så i forhold til s-99? For hvis PS3'eren kunne gøres regionsfri beholdt jeg såmænd bare den som SD afspiller, men det kan den jo som bekendt ikke.

Men tak for svarene alle sammen



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 18:52
Jeg ville umiddelbart skyde på, at de 'står' nogenlunde ens. Jeg har selv en S97 som er regionsfri, men selv hvis min PS3 kunne gøres regionsfri, så ville jeg af forskellige årsager stadig bruge S97'eren til dvd-afspilning.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:13

hvis du prøver at læse, så skriver jeg først at trådstarter helst vil have en bd50. og nyt kapitel. så skriver jeg at jeg ville anbefale  bd50 til panafreak.

hvor fanden skriver jeg at panafreak er trådstarter?

de er jo ikke blandet sammen, da jeg er gået et kapitel videre.

men tag for helvede og kom videre.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: panafreak
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:26
Inden I kommer op at slås så vil jeg lige nå at sige tak for svarene


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Inden I kommer op at slås så vil jeg lige nå at sige tak for svarene

Kylling! Bare gi dem.


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: panafreak
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:41

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Inden I kommer op at slås så vil jeg lige nå at sige tak for svarene

Kylling! Bare gi dem.

He he, ja så ka' de lære det.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

hvis du prøver at læse, så skriver jeg først at trådstarter helst vil have en bd50. og nyt kapitel. så skriver jeg at jeg ville anbefale  bd50 til panafreak.

hvor fanden skriver jeg at panafreak er trådstarter?


Nu vi er inde på det med at læse hinandens indlæg, så skriver jeg jo også, sort på hvidt, at du udmærket godt er klar over at panafreak og trådstarter ikke er den samme.

Det med at anbefale BD50 er da sådan set reelt nok, men det er da sjovt at hovedargumentet skal være, at jeg så ikke kan påpege det med lyden. panafreaks behøv er tilsyneladende tilsidesat? Men hvis det skal være med den på, så kan jeg jo snildt hive fat i prisen, der jo er væsentligt højere på sådan en BD50'er, og så falder det IMO lidt til jorden at anbefale den i stedet for en S99 eller S100. Ved at købe en dedikeret dvd-afspiller (S99 f.eks.) kan panafreak få væsentligt forbedret dvd-afspilning. Det koster vel ~3000,-. BD50 koster snildt 2k mere og giver væsentligt ringere dvd-afspilning end både PS3 og S99, og har ingen fordele på Blu-ray siden...


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:57

nu er vejledende pris for bd50, jo kun 4500,- og kan minimum presses ned på 4000,- det er ikke 2k mere.

slut.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad med de tre opdateringer der har været på BD30 ind til nu. Har de ikke ændret på noget vedrørende SD afspilning? Er der nogen der har konstateret det?

 

jeg bruger kun min bd30 til sd, og ikke eh68, den synes jeg gør det dårligere.

du har selv opdateret, kan du ikke prøve en selv?

BD30 _er_ en god DVD afspiller, men min HDD er marginalt bedre. Sorry Flemming



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad med de tre opdateringer der har været på BD30 ind til nu. Har de ikke ændret på noget vedrørende SD afspilning? Er der nogen der har konstateret det?

 

jeg bruger kun min bd30 til sd, og ikke eh68, den synes jeg gør det dårligere.

du har selv opdateret, kan du ikke prøve en selv?

BD30 _er_ en god DVD afspiller, men min HDD er marginalt bedre. Sorry Flemming

du siger trodsalt at den er god.

men så må hdd maskinerne været blevet dårligere.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad med de tre opdateringer der har været på BD30 ind til nu. Har de ikke ændret på noget vedrørende SD afspilning? Er der nogen der har konstateret det?

 

jeg bruger kun min bd30 til sd, og ikke eh68, den synes jeg gør det dårligere.

du har selv opdateret, kan du ikke prøve en selv?

BD30 _er_ en god DVD afspiller, men min HDD er marginalt bedre. Sorry Flemming


Hvilket billedformat sætter du din BD30 til når du afspiller SD?

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad med de tre opdateringer der har været på BD30 ind til nu. Har de ikke ændret på noget vedrørende SD afspilning? Er der nogen der har konstateret det?

 

jeg bruger kun min bd30 til sd, og ikke eh68, den synes jeg gør det dårligere.

du har selv opdateret, kan du ikke prøve en selv?

BD30 _er_ en god DVD afspiller, men min HDD er marginalt bedre. Sorry Flemming


Hvilket billedformat sætter du din BD30 til når du afspiller SD?

Har været gennem hele registret, men det ændrer intet, så den står bare på auto nu. Min EX87 leverer et mere klart og detaljeret billede, men hvis ikke jeg havde den at sammenligne med, ville jeg også være tilfreds med BD30.



Skrevet af: erla
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Hvorfor nævner du konsekvent PAL i denne sammenhæng? Er problemet ikke det samme for NTSC?


Nej, det er ikke det samme. Korrekt de-interlacing af PAL dvd-film kræver noget andet af afspilleren, for at den ikke skal slå over i Video Mode og halvere opløsningen.

Har du nogle referencer / links til noget baggrundsinformation om de-interlacing ?

Jeg har meget svært ved at forstå hvorfor det skulle gå så galt som du siger, og dem som har praktiske erfaringer med maskinerne ser det jo åbenbart heller ikke som noget stort problem.

Men du er jo meget vedholdende i din kritik, så jeg går ud fra der ligger dokumentation bag din argumentation.

/erla




Print side | Luk vindue