Print side | Luk vindue

6 dage til MGS4!!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42031
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 23:59


Emne: 6 dage til MGS4!!
Skrevet af: SLETTET_20120103
Emne: 6 dage til MGS4!!
Skrevet den: 06-Juni-2008 kl. 18:52
Så fik jeg også forudbestilt mit eksemplar af MGS4!

Kæft jeg glæder mig nu..

Har haft mgs1,2,3 og nu også 4'eren - jeg er kæmpe fan af serien..

Kan huske at det påvirkede mig så meget da jeg fik det i hænderne.. dengang var mit nick:



"Sniper_Wolf"



Svar:
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Juni-2008 kl. 10:39
Jeg troede da ikke jeg var den eneste som glædede sig til Metal Gear Solid 4


Skrevet af: Jens-Fup
Skrevet den: 07-Juni-2008 kl. 13:21
Det er du da heller ikke, jeg har også spillet de andre og glæder mig over alt forventning til dette spil.


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 07-Juni-2008 kl. 16:19
jeg glæder mig skam, men åbenbart ikke nok til at oprette en ny tråd for at fortælle om det 


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Juni-2008 kl. 19:02
Personligt tror jeg at MGS4 bliver det bedste spil til PS3 i år. Enten dét, eller GTA4.

Glæder mig til at se hvad nummer 4 bringer - der er rygter om at nogle gamle karakterer er med i historien..



Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 07-Juni-2008 kl. 19:10

Jeg har aldrig spillet MGS før, så kender ikke rigitgt historien.

Men har dog nu fået 1'eren til PC så er lige igang med at gennemføre det, indtil videre virker det som et kanon spil, selv om det er 10 år gammelt er det rimeligt fængslende.

Så glæder mig da også til den nye.



Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 07-Juni-2008 kl. 19:57
hvis man ikke lige har tid til at spille dem alle igennem inden 4eren, så kan jeg anbefale at man ser gametrailers.com's retrospective over serien 


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 08-Juni-2008 kl. 06:59
Jeg ender sikkert med at købe det på torsdag (jeg skal ha' tiden til at gå indtil Battlefield: Bad Company den 26.), men jeg ved helt ærligt ikke rigtigt hvad jeg skal forvente mig af spillet.

Jeg har ikke spillet nogle af de tidligere spil i serien, og at dømme efter de par anmeldelser jeg har læst, så består ca. halvdelen af spillet af endeløse cutscenes med personbaggrunde og komplicerede plots der er dybt forankrede i de tidligere spil.
Og dertil kommer at jeg i rigtig mange tilfælde hader japansk historiefortælling og persongallerier i spil - omend det da om ikke andet må siges at være positivt at hovedpersonen her er en sej gammel mand, i stedet for en møgirriterrende, androgyn emo teenager .


Skrevet af: Lindahl
Skrevet den: 08-Juni-2008 kl. 09:46

Jeg har et lidt ambivalent forhold til MGS. Det hele startede med, at jeg spillede og gennemførte MGII på den gamle NES (det er jo så efterhånden 16-17 år siden). Det første MGS var i mine øjne helt fantastisk, men jeg må indrømme at efterfølgeren til PSII ikke fangede mig på helt samme måde, og det blev jeg aldrig færdig med. Snake Eater spillede jeg kun et par timer. Men jeg har da forudbestilt 4´eren, i håbet om det er lige så godt som det første.

Jeg synes MGS´ største problem har været de til tider langtrukne cutscenes/mellemsekvenser   Men venter da spændt!



-------------
Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 08-Juni-2008 kl. 11:06
Jeg synes netop det er noget af det fede - de cutscenes er også nogle af de bedste der er lavet.

MGS har altid været et spil med en stor og kompliceret historie - derfor er der også mange som ikke kan lide det.

MGS2 kunne jeg gennemføre på omkring 10 timer - men hvis jeg skulle følge med i historien tager det noget mere.

En anden fed ting er at spillet showcaser nye teknologier - for eksempel den der "flyvende badering" med kamera - den blev vist på dr1 et år efter spillet var udkommet som "banebrydende ny teknologi" - jaja, gammel nyhed

Efter min mening er seriens force den gode historie, de mesterligt lavede cutscenes samt gameplayet.

Det værste - det er ikke et pick up ´n´ play - det kræver en del tid..


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 09-Juni-2008 kl. 10:43

@Anima

Jeg er fuldstaendig enig. Har dog aldrig spillet de gamle saerlig meget paa grund af de kraever en del tid. Nu har jeg dog endelig besluttet mig at give serien en chance til, for det ser for nice ud (har i set traileren fra PS store?). Isaer naar jeg kan bytte Motorstorm samt Beowulf (149 hos CoolShop) og faa MGS4!

Ud over det, saa syntes jeg ikke der kommer fede spil foer September - men MGS og GTA er ogsaa en stor mundfuld indtil da!

Jeg elsker ogsaa naar spillene har en dyb historie, som goer at man lever sig ind i hele forloebet.

Og til jer, der ikke gider se det, er det bare om at skippe scenerne



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 11:48

http://www.play.com/Books/Books/4-/5416522/Metal-Gear-Solid-4-Guns-of-the-Patriots/Product.html - http://www.play.com/Books/Books/4-/5416522/Metal-Gear-Solid- 4-Guns-of-the-Patriots/Product.html

Jeg har saadan et ambivalent forhold til guides. Det er jo naesten som at snyde sig igennem og goer spillet for nemt. Det, der interesserer mig her er "The secrets include hidden areas, Easter Eggs, alternate cut-scenes, bonus items, concealed game modes and undisclosed button combinations". Altsaa ting som man normalt ikke opdager (medmindre men har _rigtig_ meget tid). Desvaerre tror jeg ogsaa at faa at faa de secrets skal man laese walkthrough delen og saa kan man ikke undgaa at faa hjaelp. Men uden at se alle de secrets foeler jeg bare at man mister en del af spillet.

MINDRE GTA SPOILER LAENGERE NEDE

Har lige koebt min foerste guide som er til GTA4. Laeser dog ikke om missioner, jeg ikke har gennemfoert. Har dog kigget paa de fede kort, med alle skjulte vaaben, osv.

SPOILER:

Har f.eks. laest mig frem til at man faar militaerhelikopteren naar man har skudt de 200 Flying Rats! Og der er kort over hvor man finder de sataner!

Saadanne tips ser jeg ikke som snyd men som nyttig info. Det er dog lidt snyd at kigge paa deres locations, men for helvede det kommer til at tage et par aar uden

 



-------------

BORING!


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 13:27
Jeg har lige siddet og læst alt hvad jeg kunne finde om Metal Gear (Solid) serien på Wikipedia - bare sådan for at have en lille chance for at kunne fatte noget af hvad der foregår, hvis historien i 4'eren virkelig er så kringlet og knudret og forankret i de tidligere spil, som nogle anmeldelser indikerer .

Så nu har jeg hovedet fuldt af underlige navne som Solid, Solidus and Liquid Snake, Revolver Ocelot og Decoy Octopus, og mere eller mindre bizarre koncepter som mechas med atomvåben, cyborg ninjaer, klonede supersoldater samt den åbenbart obligatoriske androgyne drengekriger.

Det kan godt være at jeg ofte ikke er den store fan af japansk historiefortælling, men jeg må sgu gi' dem at deres fantasi normalt ikke fejler noget .


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 14:10

Jeg har ogsaa laest i Wiki. Med samme indtryk som dig, Miths. Men det var nyttig viden hvis man vil spille MGS4. Men hold kaeft det var svaert at kaede det hele sammen!

Det hjaelper hvis du osse gaar ind paa http://www.gametrailers.com - www.gametrailers.com og soeger paa metal gear retrospective. 4 dele af 20 min. omkring spillets historie og historien i spillet.



-------------

BORING!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 14:18
Såvidt jeg er orienteret kæder MGS4 spillene sammen til et større perspektiv.

Men ja, der er en noget kringlet handling.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 15:19

jeg leder også desperat efter noget der gør ps3´eren de penge værd jeg har givet for den i forhold til min XBOX, GT prologue var intet værd, Drakes var ok.

Håber MGS levere spænding, selvom jeg ikke har prøvet et eneste af de gamle, og så måske killzone



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 15:49

Det vae da en lam kommentar Rasmus.

I det mindste kunne du efter "...de penge vaerd" saette et "for mig" ind.



-------------

BORING!


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg har ogsaa laest i Wiki. Med samme indtryk som dig, Miths. Men det var nyttig viden hvis man vil spille MGS4. Men hold kaeft det var svaert at kaede det hele sammen!


Det hjaelper hvis du osse gaar ind paa http://www.gametrailers.com - www.gametrailers.com og soeger paa metal gear retrospective. 4 dele af 20 min. omkring spillets historie og historien i spillet.



Tak for anbefalingen, jeg er i gang med at se første del nu. Jeg må tilstå at jeg nu efterhånden næsten er begyndt at glæde mig til på torsdag, til trods for at det indtil for bare få dage siden ikke var et spil jeg decideret så frem til - omend jeg nok regnede med at købe det, bare for at se hvad det var for noget.

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at prøve det medfølgende MGO igen. Jeg var alt andet end imponeret af betaen - det føltes efter min mening tungt og klodset - men jeg brugte på den anden side heller ikke meget mere en times tid før jeg droppede det.
Og der er jo stadig et par uger til Battlefield: Bad Company .


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 19:00

Jeg må tilstå at jeg nu efterhånden næsten er begyndt at glæde mig til på torsdag, til trods for at det indtil for bare få dage siden ikke var et spil jeg decideret så frem til - omend jeg nok regnede med at købe det, bare for at se hvad det var for noget.

Same here. Jeg var dog sindsyg skuffet og fik aldrig prøvet det online. Det gik bare FOR LANGSOMT med de opdateringer (der var vist to da jeg downloadede for at prøve). Ved ikke hvad fanden der var galt.

BC er godt nok ikke noget for mig efter traileren. Det går ned ad bakke for serien. Kunne dog godt lide humoren og ironien i spillet. Man kan vel kalde den for FPS arcade spil?



-------------

BORING!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

jeg leder også desperat efter noget der gør ps3´eren de penge værd jeg har givet for den i forhold til min XBOX, GT prologue var intet værd, Drakes var ok.


Håber MGS levere spænding, selvom jeg ikke har prøvet et eneste af de gamle, og så måske killzone



Det er sq da meget enkelt:

1) du får blu-ray
2) du får trådløst netværk
3) du får en konsol som larmer mindre
4) du har selv mulighed for at skifte harddisken
5) strømforsyningen er intern
6) gratis at spille online
7) god (læs: bedre) kvalitet
8) HDMI tilslutning
9) mindre strømforbrug (130W mod 180-190W)

For mig er ovenstående mere værd en de få hundrede kroner som forskellen er i pris.


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

[

Tak for anbefalingen, jeg er i gang med at se første del nu. Jeg må tilstå at jeg nu efterhånden næsten er begyndt at glæde mig til på torsdag, til trods for at det indtil for bare få dage siden ikke var et spil jeg decideret så frem til - omend jeg nok regnede med at købe det, bare for at se hvad det var for noget.

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at prøve det medfølgende MGO igen. Jeg var alt andet end imponeret af betaen - det føltes efter min mening tungt og klodset - men jeg brugte på den anden side heller ikke meget mere en times tid før jeg droppede det.
Og der er jo stadig et par uger til Battlefield: Bad Company .


*snøft* jeg kom med samme anbefaling i selvsamme tråd for flere dage siden

anyway, må indrømme at jeg også er begyndt at glæde mig en hel del til torsdag har prøvet at "lade være" pga. jeg har en eksame snart, meeeen mon ikke der liiige bliver tid til noget MGS4 alligevel xD

mht. MGO fik jeg ligesom amorbavian heller aldrig prøvet betaen pga. update problemer.. prøvede også lige bad company demoen i dag, IKKE imponeret! så hellere bruge pengene på noget andet og fortsætte med CoD4 ^^ måske hvis styringen var ligesom CoD4, der har jeg ikke problemer med "hardware acceleration" ved bevægelse med analogen :S


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg må tilstå at jeg nu efterhånden næsten er begyndt at glæde mig til på torsdag, til trods for at det indtil for bare få dage siden ikke var et spil jeg decideret så frem til - omend jeg nok regnede med at købe det, bare for at se hvad det var for noget.


Same here. Jeg var dog sindsyg skuffet og fik aldrig prøvet det online. Det gik bare FOR LANGSOMT med de opdateringer (der var vist to da jeg downloadede for at prøve). Ved ikke hvad fanden der var galt.


BC er godt nok ikke noget for mig efter traileren. Det går ned ad bakke for serien. Kunne dog godt lide humoren og ironien i spillet. Man kan vel kalde den for FPS arcade spil?



Jeg har liget siddet og spillet Bad Company demoen igen i en halv times tid - og jeg synes virkelig at det er fantastisk.
Singleplayerdelen er jeg ligeglad med, men multiplayer er godt nok kamp i en noget større skala end i CoD4, og jeg er i hvert fald hooked .

Jeg har godt nok set meget brok på det officielle forum, så det kan godt være at det bare er fordi online shooters er noget nyt for mig (har aldrig rigtig brudt mig om genren i de mange år jeg var PC gamer - det har ændret sig med CoD4 på PS3'en), at jeg ikke ser evt. mangler i forhold til tidligere spil i serien.
Brokkeri til trods, det lader da heldigvis også til at der er mange som mig der glæder sig til den 26., og da vi jo ikke ligefrem er overrendt med gode online shooters på PS3'en (jeg var dum nok til at smide penge ud på både Haze og Quake Wars, til trods for at jeg havde læst anmeldelserne ), så mon ikke Bad Company bliver en af de populære - i det mindste indtil september hvor SOCOM: Confrontation dukker op.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 19:00
Så er det i morgen det sker


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 21:33

Jeg fik opkald fra EBgames på min tlfsvarer at jeg spillet er kommet og jeg ku hente det...mystisk...jeg var dog på arb. og tlf. var løbet tør. Hvor uheldigt! Ellers havde jeg haft spille nu...

Og Anima, endelig skiftede du billede. Ved ikke hvorfor, men det andet du havde havde underlig virkning på mig. På en gang var den skide fed og mærkeligt irriterende!  Det er ligesom den "baby" snakkede til mig..Og det er ikke fordi jeg er skæv



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 21:47

Jeg fik i øvrigt bestilt strategi guiden. Ved at den sikkert bliver brugbar senere i spillet. Har dog aldrig brugt guides (købte dog forleden GTA4 guiden, men læser kun på det jeg har gennemført og på de små tips).

Til MGS skal den bruges til skjulte "gaver", easter eggs osv. Og til sidst hvis jeg virkelig går i stå!



-------------

BORING!


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 09:18

Jeg fik spillet i går og spillede det i går aftes, og kan kun sige, wauw! Det er et super fedt spil, dog skal man lige vende sig til styringen. Det har selv om jeg kun har spillet et par timer opfyldt mine forventninger. Dejligt at der er 4 sværhedsgrader (standard med mulighed for én mere ), jeg valgte "Normal" og det passer meget godt, det er stadig udfordrende og soldaterne virker umiddelbart "fornuftigt" intelligente.

Ind til videre, Top Dollar!  

/Halsted



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 09:28

Kan man skifte svaerhedsgrad i loebet af spillet?

Jeg vaelger altid Normal, men nogle gange kunne det vaere fedt at "skrue op" uden at skulle starte helt forfra. Jeg tror dog ikke at det bliver tilfaeldet i MGS4



-------------

BORING!


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 09:35

Det tror jeg desværre ikke at man kan. Jeg har dog ikke forsøgt endnu

/Halsted



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 11:25

Mit ligger i Køln lige nu - sådan er det når man vil spare lidt penge, og ikke har nogle dårlige titler at give EB Games :)

Regner med/Håber på at få det i morgen, så jeg har noget at spille i weekenden :)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 11:45
Jeg sad og spillede MGS4 i nat... Nej, nej hvor er det flot, smukt, dejligt og vidunderligt... Min kæreste blev så grebet af historien og det hele at hun sad og fulgte med som om hun så en film...
 
Jeg har kun spillet det i en time eller 2 men her er min quick review:
 
Har man spillet noget MGS før eller kender historien:
    100%
 
Har man ikke spillet noget MGS:
    95% - historien og de lange cutscenes kan godt være lidt svære at forstå.
 
 
Kort fortalt er det her et must buy for alle der har PS3 - grafikken er bedre end alt andet jeg har set før... Selve "styresystemet" er lidt komplekst i starten men når man lærer det så har man 100% kontrol med alt - jeg tror det er det eneste "FPS" (hvilket det overhovedet ikke er) hvor hvor jeg har følt man har fuld kontrol med personen.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 12:07
Jeg har lige samlet det op i Fona, så nu er jeg også klar til at gå i gang.
Jeg er glad for at jeg sad i gennem samtlige hundrede minutter i de fem Metal Gear Retrospective afsnit på Gametrailers - forhåbentlig fik jeg nok baggrundshistorie banket ind i knolden til at jeg ikke hele tiden kommer til at sidde og tænke "hva' fa'en foregår der lige her?!".

Men det var sgu godt nok alt i alt en noget knudret og fantastisk affære .

Som jeg vist nævnte et eller andet sted ovenfor, så er jeg faktisk også ved at have fået blod på tanden igen med hensyn til Metal Gear Online. Godt nok var jeg alt andet end imponeret af betaen - men jeg gav nu også hurtigt op - men jeg må hellere forsøge mig igen (har lige været inde i dag og sikre mig at min Konami og Game ID er i orden, bare lige i tilfælde af at signup kastrofen fra betaen skulle gentage sig).
Jeg gider ikke rigtigt CoD4 mere, og det ville være rart at have mere end bare Battlefield: Bad Company at spille online - indtil SOCOM i september.


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 12:40

Ja SOCOM bliver for fedt tror jeg. De gamle var guld. Utroligt fungerende kommunikation, samt grafik i forhold til tiden.

Men tilbage til MGS, dejligt at hoere saa fede feedback. Til jer MGS noobs kan jeg sige at i maaske bare kan bestille strategi guiden, der skal nok vaere nogle forklaringer der. Jeg faar min i naeste uge og skal nok skrive om den er det vaerd.

I oevrigt ved jeg nu at dem, der har bestilt fra play.com, har faaet deres kopi i gaar. Saa de er der altsaa paa release. Ved ikke om de osse er saa dygtige naar det er til DK, for dem jeg snakkede med var fra UK.

MMMMM glaeder mig til i aften. Bare for at faa spillet - spiller nok foerst i morgen, for der er jo osse EM!

 



-------------

BORING!


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 17:08
Damn! Det er sgu godt nok ikke det nemmeste spil jeg nogensinde har prøvet - eller det vil sige, i hvert fald ikke hvis det er meningen at man skal kunne klare sig i gennem med stealth det meste af tiden?

Jeg kravler rundt på maven konstant - og løber til næste skjul når der er fri bane - men i de godt to timer jeg har spillet indtil videre (okay, halvdelen har været cutscenes ), har jeg været i kamp flere gange.
Jeg har lige måttet meje 7-8 militiafolk ned på stribe, da jeg der ikke rigtigt var nogle steder jeg kunne gemme mig (og de er i det hele taget ret årvågne når først de leder efter dig, og jeg spiller vel at mærke på næstlaveste sværhedsgrad).
Heldigvis havde jeg fået mig en ordentlig gun, så jeg overlevede.

Derudover tror jeg vist roligt jeg kan sige at jeg er helt vild med spillet.


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 21:15
Ja MGS og Ninja Gaiden ER de sværeste spil, jeg nogensinde har spillet. Tror jeg bliver glad for den strategi guide

-------------

BORING!


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 22:24
man bør jo så også huske at der er en grund til at alle de vilde våben man kan købe (og custom mods dertil) er med =P men ja, finder det svært at være stealth hele tiden.. især når man åbenbart ikke kan liste sig op på folk, da en hver form for bevægelse laver larm nok til de hører det? måske det kun er på boss mode..?

*LILLE SPOILER ALERT*

men det bliver heldigvis lidt nemmere når man får sig en silencer/tranquilizer 


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 22:43
Man skal godt nok holde øre og øjne stive for at få hele historien med - jeg tror jeg snupper en tur mere med Gametrailers retro serie.

Lidt clues:
Tryk X når der vises mellem sekvenser - jeg troede det var for at vise man kunne skippe men det er fordi man kan se flashback.

Lidt mærkeligt:
Er det kun mig der syntes da jeg startede et nyt spil så kom der lige nogle rigtige video klip - jeg så blandt andet et total weird interview med ham der ligger stemmer til Snake? Er der nogen der ved hvad det går ud på - jeg ved man kan se de video klip på hjemmesiden.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: BUGz
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 01:30
kommer det til PC ?


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

... *LILLE SPOILER ALERT*men det bliver heldigvis lidt nemmere når man får sig en silencer/tranquilizer 


Indtil videre har jeg nu foretrukket at give dem et par kugler i hovedet - så risikerer jeg ikke at de vågner op igen mens jeg kravler forvirret omkring .


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 09:14

@Miths

That is the right thing to do my friend. Nej, jeg tripper osse meget i de spil, hvor man kan bedoeve folk, for man ved aldrig hvornaar de vaagner og dolker dig i ryggen. Jeg foretraekker dog at skaere halsen over paa dem.

@Mike S.

Jeg har laest paa ps3forums.com at de videoer er nogle der kommer hvis du ikke trykker paa nogle knapper foerste gang, du starter spillet. Hvor de viser reklamespots o.l. Er det det du mener?

Uha, jeg glaeder mig til sent i aften (efter EM) til i det mindste at starte spillet...



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 09:15

7-8 militiafolk ned på stribe

Skal du ikke bare holde dig paa deres side? Hvis de bliver sure, kan du give dem rationer i gave og saa kan de lide dig igen. Man skal selvfoelgelig saa meget som muligt vaere paa militias side!



-------------

BORING!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 09:16
Krafthelvede og pokker... tjullahop smatso... Status i Køln: "Fly forsinket" - nå så må man vente til mandag....

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

7-8 militiafolk ned på stribe


Skal du ikke bare holde dig paa deres side? Hvis de bliver sure, kan du give dem rationer i gave og saa kan de lide dig igen. Man skal selvfoelgelig saa meget som muligt vaere paa militias side!



Jeg må tilstå at gaveoverrækkelser til folk der forsøger at gennemhulle mig med kugler, ikke er det første der falder mig ind .
Jeg prøvede faktisk tidligere i spillet at give rationer til nogle sårede militiafolk, men jeg kunne ikke finde ud af hvordan.



* Mindre spoiler *

Men der er naturligvis også militiaforklædningen der hjalp mig et par andre steder, men i det her tilfælde var der ikke lige tid til at skifte fra OctoCamo outfittet.


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 09:40

Du skal bare dodge alle kuglerne, lave rullefald, saette dig ned paa knae foran en af dem, og foer han saetter en kugle i panden paa dig, skal du hive en madration fram. De bliver saa glade

Helt serioest, tjek vejledningen, mht hvordan du giver gaver. Det er faktisk den fedeste vejledning, jeg har set for et spil.



-------------

BORING!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Krafthelvede og pokker... tjullahop smatso... Status i Køln: "Fly forsinket" - nå så må man vente til mandag....

Hallo hvor er jeg fuld af imponade over UPS!

Jeg havde en anden forsendelse på vej fra dem også - og dælme om ikke de havde den pakke der skulle ligge i Køln med - selv om det var 2 forskellige leveringsadresser, kunne han hurtigt tolke at telefonnummer og navn var det samme på adresse-label!

Wheee - jeg får ikke noget søvn i weekenden!



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Krafthelvede og pokker... tjullahop smatso... Status i Køln: "Fly forsinket" - nå så må man vente til mandag....


Hallo hvor er jeg fuld af imponade over UPS!


Jeg havde en anden forsendelse på vej fra dem også - og dælme om ikke de havde den pakke der skulle ligge i Køln med - selv om det var 2 forskellige leveringsadresser, kunne han hurtigt tolke at telefonnummer og navn var det samme på adresse-label!


Wheee - jeg får ikke noget søvn i weekenden!



Sig mig lige, var det ikke dig der i GTA4 tråden i sidste måned gjorde nar af os der bare absolut ville ha' det på udgivelsesdagen?


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 12:34
Gta er maaske ikke saa meget vaerd/vigtigt paa udgivelsesdagen for ham som MGS?

-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 12:37

Lidt hjaelp og info. Spoilere er markeret so don't worry.

http://ps3forums.com/showthread.php?t=143873 - http://ps3forums.com/showthread.php?t=143873



-------------

BORING!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Krafthelvede og pokker... tjullahop smatso... Status i Køln: "Fly forsinket" - nå så må man vente til mandag....


Hallo hvor er jeg fuld af imponade over UPS!


Jeg havde en anden forsendelse på vej fra dem også - og dælme om ikke de havde den pakke der skulle ligge i Køln med - selv om det var 2 forskellige leveringsadresser, kunne han hurtigt tolke at telefonnummer og navn var det samme på adresse-label!


Wheee - jeg får ikke noget søvn i weekenden!



Sig mig lige, var det ikke dig der i GTA4 tråden i sidste måned gjorde nar af os der bare absolut ville ha' det på udgivelsesdagen?

Gjorde nar og gjorde nar

Men det havde som sådan ikke gjort noget at jeg skulle vente et par dage mere - det var jeg beredt på, nu er releasen alligevel 2 dage væk



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 17:46
*MULIG SPOILER ALERT LÆNGERE NEDE!*


Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

... *LILLE SPOILER ALERT*men det bliver heldigvis lidt nemmere når man får sig en silencer/tranquilizer 


Indtil videre har jeg nu foretrukket at give dem et par kugler i hovedet - så risikerer jeg ikke at de vågner op igen mens jeg kravler forvirret omkring .


jah kunne jeg også, så lagde mærke til man ikke får bonus "D"/ikke får så mange efter hvert akt :P så ville prøve klare spillet på den måde, som at spillet belønner en efter (derfor tranquilizer fremfor skud i hovedet xD)


*MULIG SPOILER ALERT*
hold kæft hvor er vamp irriterende! havde sat to og to sammen til hvordan man kunne klare ham, men næsten umuligt at få fat på ham >.<! og hvor nice er det lige med MGS1 sekvensen når man skal til shadow moses, total nostalgisk man lige blev ^_^

EDIT: ups, viser at have været så svært fordi jeg ikke har læst manualen ordenligt! to-hånds våben = skub, et-hånds våben = tag fat! doh


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 23:14
så blev jeg færdig på big boss mode.. og kan kun sige at det er spil som dette der er grunden til jeg ejer en ps3!

jeg blev *FROG*


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 14-Juni-2008 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

så blev jeg færdig på big boss mode.. og kan kun sige at det er spil som dette der er grunden til jeg ejer en ps3! jeg blev *FROG*


Det var sgu hurtigt, jeg er kun lige startet på act 2 - jeg endte med at sidde og spille MGO i går aftes i stedet.
Jeg tror alligevel mit lidet positive førstehåndsindtryk af betaen var forkert - omend jeg dog godt kan se problemer forude hvis ikke de ret hurtigt kommer med nogle flere maps. Fem er ikke mange, og de er heller ikke overvældende store - vel faktisk endnu mindre end CoD4 maps i de fleste tilfælde. Og SOCOM er kun tre måneder væk.

Hvor lang tid tog det det at komme igennem spillet? Jeg har set alt lige fra 15 timer op til 30+ nævnt.
Act 1 tog mig fem timer på liquid snake sværhedsgraden, men jeg havde sgu mildest talt heller ikke meget styr på hvad jeg lavede de første tre eller fire .


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 14-Juni-2008 kl. 12:11
spillede også lidt MGO efter jeg blev færdig (selv om det tog noget tid at få opdateret det..) umiddelbart er jeg positivt overrasket over at der er et skill system, vidste jeg slet ikke  også en del game modes. kræver lidt tilvending med 3rd person.. det at folk kan se hvad der er bag en væg uden at ens figur behøver blotte sig selv, det ikke lige det jeg er vant til når det kommer til multiplayer spil ^^

mht. hvor lang tid det tog mig:



de 12 continues og det store forbrug af recovery items er primært fra bosserne af, ikke altid lige nemt at finde ud af hvordan man klarer dem "in the heat of the moment" og flashbacks er fordi jeg trykker vildt mange gange når jeg kan, da der er flere forskellige flashbacks hver gang xD

næste gang er det -stealth only-! eller noget


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 14-Juni-2008 kl. 12:28
Det var sgu ikke mange "alert phases". Jeg tror jeg kom op på over 30 bare i act 1. Der var godt nok flere gange hvor det endte i ren gadekrig fremfor stealth .


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 14-Juni-2008 kl. 12:52
er der egentlig nogle som ved hvad et "kill" indebærer? tranquilizing er vel ikke et kill..? og hvad med robotter (gekko'er og lign.), de tæller vel heller ikke som et kill hvis man smadre dem?

meget vigtigt for når jeg vil spille det igennem igen, vil have nogle unlocks!


*!SPOILER ALERT!*
tænkte lige på hvis man vil klare spillet uden at dræbe nogle, hvad så med den situation lige inden screaming mantis hvor man skal beskytte meryl - hvor der kommer frogs fra alle retninger..? tror i de tæller som kills? hvis de gør, mon man så kan klare dem ved bare at tranq/knock out dem? O_o


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 20:05

Ja, du skal bruge tranq ved frogs. Så tæller det ikke som Kill. Det står i strategiguiden.

Men imponerende hvor hurtigt du klarede det! hvis det er uden snyd altså!

Jeg har f.eks. brugt 26 continued (På Solid Normal) bare på første Act. Men det er osse min første MGS. Dog var halvdelen af mine continues fordi jeg døde med vilje, eftersom jeg ville starte forfra, da jeg kører efter højest mulig stealth mode. Dvs. hvis jeg blev opdaget gik jeg ikke bare gung-ho og skød løs, men døde med vilje for at snige mig forfra igen. Hvorfor fanden er der ikke mulighed for at genstarte fra sidste checkpoint?

Hvis du vil køre spillet på "perfect" og samtidigt få unikke Unlockables, skal følgende opfyldes:

Du skal spille på det niveau som er lukket til at starte med.

Ingen Alerts

Ingen continues

Ingen Kills

Intet brug af Health

Intet brug af Special Items (hvad er det?)

Så lidt hardcore er det

Er der nogen, der har en liste over de ranks man bliver til sidst?

 



-------------

BORING!


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 23:08
jeg har ikke nogle strategi guide, derfor jeg spørger xD snød ikke.. eller ved ikke om det tæller som snyd, men jeg gættede mig til hvordan man klarede vamp, men kunne ikke fuldfylde min ide fordi jeg kunne aldrig få ham i et CQC lock. prøvede adskillige gange på 2-4 continues - så til sidst dobbelt checkede jeg lige på nettet og fandt ud af at jeg åbenbart havde ret.. fandt senere ud af via manualen (som beskrevet i tidligere post) at jeg ikke kunne få fat på ham fordi jeg brugte 2-hånds våben (de skubber fjender væk) istedet for 1-hånds våben. virkede så også i første forsøg da jeg brugte operatoren ^^

men udover det (som vel ikke engang helt kan opfattes som snyd da jeg havde den rette ide), har jeg på ingen måde snydt :) har ivrigt brugt tranq. til ikke at blive opdaget, og med bosser har jeg været flittig bruger af rations, nudler, etc.

har startet et boss mode spil (den unlocked sværhedsgrad) for at få unlocks (her må jeg indrømme at have læst på diverse sider hvad kravene er til disse). og du har delvist ret i hvad du skriver :) alle de krav du skriver der + klare spillet på under 5 timer (mener jeg? ellers er det 5½) giver en et "big boss" face camo. ultimativ unlock i spillet xD for at få stealth camo/bandana skal man have ingen alerts/ingen kills - dog er jeg stadig usikker på om der er krav til sværhedsgraden når man gør dette.


Citér Intet brug af Special Items (hvad er det?)


er næsten sikker på dette er brug af unlocks, så som stealth camo


EDIT:forresten bavian! det at du prøver at være mest stealthy vil det sige du ingen kills har? ved du om det tæller som et kill at sprænge den der tank/apc i luften i act 1 (kort inde i spillet) med den første RPG man finder? det er vigtigt fordi jeg tror at det giver en hel masse credit der gør at militia ikke angriber en mere, men hvis det tæller som et kill kan man ikke unlocke bandana :(


Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 07:58
Fik også lige spillet i går efter at have haft det liggende til afhentning hos EBgames siden i torsdags. Fik kun lige spillet en times tid i går. Har kun prøvet Metal Gear Solid 1 engang for mange år siden og det elskede jeg. Det nye virker også rigtig fedt og fed grafik og sindsyg fed lyd på surround.

Det virker dog rimelig svært selvom jeg har den på anden letteste, så opdages jeg rimelig ofte!

Jeg har prøvet at læse de briefing key guides, eller hvad de hedder, men kan ikke finde det punkt hvor der står hvordan man giver folk rationer?


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 08:32
du skal equippe rations i dit item slot og når du så står foran en militia som ikke laver noget kan du give dem til ham via "trekant"-knappen. fx kan man give dem til den første militia man møder i militians "undergrundsbase" i akt 1


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 09:33

@nekolas

Ja, du har ret, der skal gennemfoerres under 5 timer. Det glemte jeg. Og nej man maa heller ikke bruge stealth camo eller bandana.

Jeg har vist stenet lidt for meget og nydt sceneriet, for jeg har brugt 8 timer paa Act 1. Jeg spiller nok kun igennem en gang (indtil videre) saa derfor skal jeg nyde det saa meget som muligt.

Mht. tanken kan jeg lige laese walthrough for den mission og se om der staar noget. Der er jo mennesker i den, saa den taeller maaske som et kill.

Mht. militia, saa kan man i deres kaeldre finde Militia toej, saa bevaaeger man sig uden problemer imellem dem.

Det var meningen at jeg skulle gennemfoere uden kills, men da de der froemaend kom, begunde jeg sku at skyde..Som sagt jeg vil spille saa "naturligt" som muligt, altsaa reagere ud fra hvad jeg foeler i enhver situation. Hvis jeg f.eks. er sur, skaerer jeg sgu halsen over paa dem.

Hvis man kun bruger tranq paa dem, faar man en FROG doll, som man kan se i flyet. Man kan faa 5 forskellige dolls, som i sidste ende aabner for et eller andet vaaben (og dem, er der ogsaa rigtig mange af). Men alle disse ting er fobeholdt naar man spiller anden-tredje gang, for hvordan fanden skal man vide at man aabner op for noget ved ikke at skyde alle de skide froemand? Jeg laeste jo som sagt ikke walthrough og det er der det staar.

Det fede er, at hvis man gemmer efter endt spil (Game Completion Data), kan man starte et nyt spil med alt det skidt man har samlet op i loebet af foerste "playthrough"!!

Har "kun" 26 kills i Act1. Jeg havde ikke guiden, da jeg begyndte, hvis jeg havde set hvordan scoren gives, havde jeg nok osse spillet anderledes.

Og ja, en guide er osse snyd. Jeg bruger ikke min til walkthrough, men til baggrundshistorie, secrets osv. hvilket den er rigtig fed til. Maaske kommer jeg dog til at bruge den, hvis jeg virkelig gaar i staa. Eller hvis jeg skal spille "perfekt" senere.

Jeg kan fortaelle dig at din rank som FROG ligger paa plads 23. og man faar den naar man har lavet 200 "roll to the side". Men, det er et rimeligt komplekst score system.

Puha, det var langt indlaeg her fra morgenstunden! Men...

I LOVE THIS GAME!



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 09:47

Bandana faar man med en Pigeon rank - man skal bare gennemfoere uden kills. Saa ikke saa slemt naar man ved hvad der taeller som kills og hvad der ikke goer.

Stealth Camo med en Octopus rank -  hvis man gennemfoerer uden Alert Phases.

Nu faar jeg lyst til at starte forfra bare for at faa de to. Nu naar man kender den, er Act 1 rimelig nem.

Det er dog stadig irriterende at man i menuen ikke kan vaelge "genstart fra sidste checkpoint". Det goer det jo lidt mere muligt at gaa efter ovenstaaende paa foerste playthrough. Som det er, bliver man noed til at doe, eller gaa tilbage til main menu.

 

 



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 10:00

SPOILER laengst nede!! for dem, der ikke har spillet Act 2...

Jeg har lige laest walthrough for den bane med Strykeren (tanken i Act1). Der staar ikke noget om det taeller som kill. Hvilket jeg tolker som at det goer. Det er vel mest logisk osse. Der staar kun at du kan valege at goere det for at hjaelpe militiaen.

Jeg har dog ikke gjort det og var stadig "gode venner" med militiaen. Kan ikke huske om jeg gav dem gaver - det tror jeg ikke. Og i den del skoed jeg ikke nogen, men kravlede over til exit, og til RPG'en. Saa jeg var nok bare "neutral". I deres base, sneg jeg mig ogsaa bare igennem indtil jeg fandt militia toej.

Som Otacon soger, it is not our fight!

SPOILER:

Nu har jeg osse laest under "secrets" at hvis man i starten af Act 2, hjaelper rebellerne, der er ved at blive executed, aabner de op for et laast hus, hvor man kan finde rebel-camo, som goer banen meget nemmere. Jeg blander mig uden om...



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 15:15

Lille spoiler nederst, for dem, der virkelig ikke vil vide noget som helst uden at finde ud af det selv!

@nekolas

Hvis du har taenkt dig at gennemfoere den paa Boss Extreme og lave en perfect game, saa kan jeg kun anbefake strategiguiden. Den er naermest uundvaerlig. Al respekt for dem, der kan goere det uden de tips den giver.

Jeg vidste f.eks. ikke at selvom du er i pausemenuen, saa tikker uret. Det er nok derfor min game time er paa over 8 timer bare paa Act 1! Selv i cutscenes tikker uret - hvilet goer kravet om 5 timer sindssygt! Heldigvis hopper man dem over, men tispause er altsaa ikke muligt medmindre du venter til en checkpoint, gemmer, gaar ud til main menu, og reloader til sidst.

Ud over det staar der at det tager mindst 17 minutter efter kampen med Ocelot at naa til end game, hvilket man osse skal kalkulere med.

Det, der er lidt kedeligt er, at man ikke kan se sin status for kills, alerts osv, bortset fra i cutscenes - uden det er det, igen, sidssygt svaert at vide hvor man er henne. Cutscenes skal man jo osse bruge for at hente de items, der nu ligger der eller evt. bumpe ind i de forskellige personer for at aabne nogle extra items.

Der er ogsaa en tjeklist over hvordan man faar de fleste emblems i en enkelt playthrough - der er 40 af dem og alle kan faas i loebet af 4 gennemspilninger! Hvis man er hardcore altsaa

Fik min guide fra play.com for 95kr. I loebet af 2 dage!



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 15:22

Lille spoiler, for dem, der virkelig ikke vil vide noget som helst uden at finde ud af det selv!

Glemte forresten at sige at bosses og "ting" (gekkoer) ikke taeller som kills, samt TOMME koeretoejer - saa du skal ikke skyde den i Act 1. Hvis det er tomme faar du Drebin points for at smadre dem. Og hvis du kan klare bosses uden at draebe dem (tage deres Psyche i stedet) saa er der nogle extras, der kun aabnes paa den maade. Syntes ikke det var saa fede (det vare saa vidt jeg husker bare de forskellige bossers FaceCamo)



-------------

BORING!


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 23:03
nå jeg mente ellers at dræbe bosser talte som kills jeg har ikke tænkt mig at lave et perfect game, vil bare gerne unlocke stealth camo og bandana ^^

og mht. at man kan få alle sine ting nå man spiller 2. gang, det kunne jeg ikke få til at virke? :S jeg klarede spillet på big boss mode, men da jeg fik metal gear mark II i mit boss-mode spil havde jeg bare standard ting? og jeg gemte hver gang jeg blev spurgt om det i mit første spil..

det får mig lidt til at tro at det kun gælder hvis jeg spiller igennem på big boss mode igen?

forresten tak fordi du tjekkede angående det med tanken, og jeg tror det er pga boss-mode at militia er så fjendtlige imod en, røv irriterende når man kommer til at sætte en alarm i gang når man tror de ikke vil gøre noget


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 09:01

Igen,

Lille spoiler, for dem, der virkelig ikke vil vide noget som helst uden at finde ud af det selv!

Men det burde hjaelpe paa dit "venskab" med militiaen, hvis du skoed/bedoevede et par PMC's? Saadan noget gaar ikke ubemaerket hen hos de gode militia folk

Jeg var forresten stolt af mig selv i gaar i foerste del af Act 2. Du ved der, hvor de rebels er ved at blive likivideret. Der valgte jeg saa alligevel at hjaelpe dem - for at aabne op for rebel camo. Jeg havde dog ikke DP til at koebe den sniper med tranq bullets, saa jeg udraderede PMC campen med tranq pistolen! Jeg kan hilse og sige at det er rimelig svaert paa afstand og det lykkedes da heller ik med headshots hver gang - men saa fik de bare to kugler. Og det skal goeres meget hurtigt for ellers naar de at draebe de rebels.

Saa har jeg et spoergsmaal til del 3. Den med powerstation, hvis du kan huske. Jeg valgte at snige mig forbi de to turrets, der staar og ploejer rebels. Derefter kom jeg til Drebin og cutscene. Nu kan det aabenbart ikke lykkes mig at oedelaegge power-relay'et - hvilket vi goere at rebels vinder omraadet! Skal man goere det inden Drebin cutscenen hvis det skal vaere muligt?

@Anima

Hvad siger du om spillet? Du var jo saa begejstret og nu hoerer vi ikke noget?

 



-------------

BORING!


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 11:22
hmm jeg må prøve det du siger der med act 2, at blive venlig med militia gør en stor forskel (var det i mit første spil, er det overhovedet ikke i det andet )

mht. act 3 må jeg indrømme at jeg enten har fuldstændigt glemt den del, ellers så er det noget ekstra noget som at man umiddelbart ikke bliver fortalt om at skulle gøre i spillet? :3


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 11:38

Det er ikke Act 3 - men del 3 i act 2

Og nej du bliver ikke fortalt at du kan oedelaegge den power supply som goer at rebellerne vinder kampen og du kan faerde frit i omraadet.

Men det er aabenbart ikke muligt hvis man ser Drebin foerst. Jeg kan ikke.



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 08:54

Det kan ikke passe traaden til det bedste PS3 spil til dato skal ligge paa anden side af forumet, saa jeg vil lige dele en irriterende oplevelse.

Jeg er i gang med den stoerste bane i spilet (rent fysisk), den kommer lige foer Vista Mansion, og efter Power Station. Det er en bane hvor et kaempe slag er i gang mellem rebels og PMC og det er fedt at kigge paa og hoere krigens raedsler (og skyde helikopter ned). Det, der irriterede mig er, at naar man kravler ned paa jorden kan Snake ikke finde ud af at kravle over en doed soldat, man saetter sig automatisk paa hug. Og der er mange doede, saa nogle gange var det svaert at kravle rundt om dem. I mit tilfaelde resulterede denne taabelighed i 3 alerts - og dermed valgte jeg at starte forfra. Det bliver ogsaa fedt at spille banen forfra.

TIP: Nogle af PMC smider en rocket launcher naar de doer. Det er dog MEGET svaert at tage dem uden at blive set. Maaske med MK 2 (har i egentlig lagt maerke til at Snake styrer robotten med en Dualschock controller?)

 



-------------

BORING!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det kan ikke passe traaden til det bedste PS3 spil til dato skal ligge paa anden side af forumet, saa jeg vil lige dele en irriterende oplevelse.

Det, der irriterede mig er, at naar man kravler ned paa jorden kan Snake ikke finde ud af at kravle over en doed soldat, man saetter sig automatisk paa hug.

Det selvsamme gør han, hvis man kravler hen mod en item der er gemt bag en claymore - når man finder item'en rejser han sig på hug, og BOOOM - av for claymore...

Lars B



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 21:23

Så er jeg endelig igennem spillet.

Fik den laveste rank af Unique emblems, som er Octopus og er stolt og som man får hvis man ikke får nogen alerts. Fik også tre andre. 20 timers spilletid.

Episk kamp til sidst, selvom den blev lidt ødelagt af at jeg tabte 5-6 gange.

Nu skal jeg online...



-------------

BORING!


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 10:37

Så fik jeg langt om længe også gennemført MGS4. Havde ikke fået spillet det da jeg købte det da jeg kun havde et lille 26 " LCD skræm dengang, og ville vente til jeg kunne nyde oplevelsen på min nye 46".

Anyway det er klart et af de allerbedste spil overhovedet til PS3. Jeg tror jeg var næsten 30 timer om at gennemføre på normal sværhedsgrad, men jeg har også kravlet meget rundt og undersøgt de forskelige areas og nydt spillet i stedet for bare at rushe afsted.

Nu lægger jeg det lige væk et stykke tid, men skal helt klart spille det igen senere på en sværere sværhedsgrad. Men har lige et par spørgsmål

Kan man overføre sine drebin points til næste gang man spiller ?, for jeg har mange ubrugte points. Købte næsten ikke noget andet en en sniper rifle, og lidt amunition.

Er det nogen der har hørt om der kommer trophyes til spillet ?



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 14:48

Trophies - Nej

Drebin - Ja, hvis du lavede save game sidste gang du blev spurgt om det. Hvis ikke - too bad...



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 14:55
Men vi er mere interesserede i at hoere hvilke emblems du fik af at kravle rundt i 30 timer

-------------

BORING!


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 17:16

Ok heldigvis savede jeg til sidst.

Med hensyn til emblems, så er det  vidst ikke noget a prale med 

Jeg blev vidst en ant, plus en masse andre mere eller mindre flaterende ting.



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 19:50
Ant får man hvis du laver 50 eller flere hold ups. Det er da meget flot. Jeg lavede 0..

-------------

BORING!


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 09:43
Hehe jeg undersøgte næsten lommerne på samtlige fjender. Skød de fleste med bedøvelses pistolen først, så jeg kunne komme til at se hvad de gemte på i lommerne.


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 10:51

Hehe jeg undersøgte næsten lommerne på samtlige fjender. Skød de fleste med bedøvelses pistolen først, så jeg kunne komme til at se hvad de gemte på i lommerne.

Ja, men det taeller ikke som hold ups. Hold ups er naar du sniger dig og gennemsoeger dem bagfra, mens du holder pistolen for hovedet af dem.

Jeg ved at der kommer en del interessante titler i de kommende maaneder, men hvis du er interesseret, kan vi lave et lille team til MGO? Jeg har naesten ikke spillet online, men det er meget fedt faktisk med gode spilmodes.

Jeg skal dog rejse i et par uger nu, saa hvis du vil kan vi snakkes naar jeg kommer tilbage?



-------------

BORING!


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 16:20

Jep jeg lavede de hold ops efter man skyder dem med bedøvelses pistolen, vækker man dem op igen, mens man sigter på dem med pistolen, så kan man få en masse ting fra dem mens de står og ryster

Tjoe vi kan da godt prøve, har heller ikke rigtigt spillet online så meget var lige inde og prøve det kort. Men jeg er ikke særligt god til Online shooters generelt. Er ved at prøve at øve mig lidt i COD 4 nu, men jeg dør rigtigt meget.



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 17:51

Er ved at prøve at øve mig lidt i COD 4 nu, men jeg dør rigtigt meget.

Det er fordi alle de andre er pro's by now! Du er sent ude...

For mig gik det rigtig godt de to gange jeg var i MGO...



-------------

BORING!



Print side | Luk vindue