Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Velodyne SPL-800i

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42487
Udskrevet den: 09-Juni-2024 kl. 09:09


Emne: Anmeldelse af Velodyne SPL-800i
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Velodyne SPL-800i
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 22:01

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1770">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1770 - Anmeldelse af en lille subwoofer med stor effekt.

Debat herunder >>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 23:19

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 09:48

Tak for anmeldelsen Hother!

Lige et spørgsmål som jeg ikke håber er OT:

Jeg har dali suite serien i højtalere og dali suite s.15 subwoofer, som er et stort svin. Kunne godt tænke mig den spl-800 istedet.

Vil den kunne levere bas nok når mine gulvhøjtalere er forholdsvis store?

Min nuværende sub har en 15"bas og 300watt forstærker, vejer 40kg og er tude grim Derfor ville det være rart med en mindre og lidt pænere sub. Men den skal stadig kunne levere DYB bass



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

Jeg tror Christian har fundet ud hvorfor den ikke slukker. Jeg skal i stedet for det nuværende sub-kabel benytte et y-kabel.

Det med den lave volumen er jo kendt og beskrevet i manualen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Tak for anmeldelsen Hother!

Lige et spørgsmål som jeg ikke håber er OT:

Jeg har dali suite serien i højtalere og dali suite s.15 subwoofer, som er et stort svin. Kunne godt tænke mig den spl-800 istedet.

Vil den kunne levere bas nok når mine gulvhøjtalere er forholdsvis store?

Min nuværende sub har en 15"bas og 300watt forstærker, vejer 40kg og er tude grim Derfor ville det være rart med en mindre og lidt pænere sub. Men den skal stadig kunne levere DYB bass

OT er det jo ikke umiddelbart. Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål - måske andre?

Men tag en lille snak med Christian, så er jeg temmelig sikker på at du finder en løsning



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

Jeg tror Christian har fundet ud hvorfor den ikke slukker. Jeg skal i stedet for det nuværende sub-kabel benytte et y-kabel.

Det med den lave volumen er jo kendt og beskrevet i manualen

Ang. kabel og auto sluk, så virker det både på mit gl. lowprice kabel og det nye Supra Sublink kabel. Men lad os håbe, at Christian finder en løsning.

Ang. den lave volumen, så må jeg vist hjem og kikke i manualen



Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

Jeg har haft samme problem med min Dali sub, men har løst det ved at tilslutte den til en elspareskinne. Det virker fint!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

Jeg har haft samme problem med min Dali sub, men har løst det ved at tilslutte den til en elspareskinne. Det virker fint!

Jeg starter med, at kikke i manualen, hvis det ikke hjælper så kunne en elspareskinne være en løsning  



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

Jeg har haft samme problem med min Dali sub, men har løst det ved at tilslutte den til en elspareskinne. Det virker fint!

Jeg starter med, at kikke i manualen, hvis det ikke hjælper så kunne en elspareskinne være en løsning  

Jo men, en elsparespareskinne hjælper jo ikke på frakoblingen ved lav lyd



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

Jeg har haft samme problem med min Dali sub, men har løst det ved at tilslutte den til en elspareskinne. Det virker fint!

Jeg starter med, at kikke i manualen, hvis det ikke hjælper så kunne en elspareskinne være en løsning  

Jo men, en elsparespareskinne hjælper jo ikke på frakoblingen ved lav lyd

Måske ikke ved auto sluk, men så kan den sættes til at være tændt fast og så bliver den slukket ved hjælp af elsparespareskinnen.



Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

til Hother, rigtig god anmeldelse du har fået skrevet, jeg er 100% enig i det du beskriver, den skal opleves.

Omkring den blå lysdiode og auto power off, der oplever jeg ikke dette problem som du beskriver. På min slukker lysdioden, når bassen også gør det.

Tak for de pæne ord. Der findes jo en switch som kan stilles til auto/off. Når denne er sat til auto, så bør systemet vel lukke ned. Det sker bare ikke i mit tilfælde.

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

Jeg har haft samme problem med min Dali sub, men har løst det ved at tilslutte den til en elspareskinne. Det virker fint!

Jeg starter med, at kikke i manualen, hvis det ikke hjælper så kunne en elspareskinne være en løsning  

Jo men, en elsparespareskinne hjælper jo ikke på frakoblingen ved lav lyd

Måske ikke ved auto sluk, men så kan den sættes til at være tændt fast og så bliver den slukket ved hjælp af elsparespareskinnen.

Præcis!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:17

Achivement unlocked: Citat amok.

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:18

Der er i kommentarfeltet i min anmeldelse af Velodyne SPL-800i blevet rejst en del "kritik" af, at jeg altid skriver positive anmeldelser. Dette kan da godt virke således, eftersom jeg ofte køber anlæggene selv. Når jeg køber noget selv, så gør jeg lige som alle mulige andre, jeg prøver det grundigt af inden købet.

Jeg mener da at jeg ret objektivt kommer frem med de punkter som jeg finder uhensigtsmæssige - lige som jeg gjorde i min anmeldelse af Velodyne sub´en.

For god ordens skyld skal jeg oplyse at jeg ikke har købt den anmeldte Velodyne, men pt har den til låns.

Jeg er egentlig lidt skuffet over, at man som medlem af recordere.dk "angriber" vore sponsorer for at stille udstyr til rådighed. Hvis ikke disse ville stille udstyr til rådighed, så tror jeg, at vi var lidt ilde stedt.

Desuden er det jo ikke sådan, at fordi at der anmeldes et stykke udstyr fra denne og hin sponsor, så er det også herfra at medlemmerne køber deres udstyr.

Så er det et medlem der påstår at jeg intet sammenligningsgrundlag har ifm anmeldelsen af Velodyne sub´en. Jeg holder så uendeligt meget af personer der ikke ved hvad de taler om. Just for the record, jeg har haft Dali, Argon, B&W mfl. i mit set-up inden denne anmeldelse 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Achivement unlocked: Citat amok.

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?

Som tidligere anført furoius prøv en snak CSN, så kan du måske få lov til låne en subwoof



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?

En 800'er er en fin lille musik sub og film sub i små lokaler. Personligt ville helt klart gå efter en større til prisen, eller gå op i pris og minimum vælge 10'eren eller 12'eren i samme serie. 12'eren er en fed som sub som også fungerer seriøst til film.

En rigtig subwoofer får buksebenene til at flagre



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo men, en elsparespareskinne hjælper jo ikke på frakoblingen ved lav lyd

Jo da. Den er helt slukket, når der overhovedet ingen ** RETTET ** STRØM er. Skide smart



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er det et medlem der påstår at jeg intet sammenligningsgrundlag har ifm anmeldelsen af Velodyne sub´en. Jeg holder så uendeligt meget af personer der ikke ved hvad de taler om. Just for the record, jeg har haft Dali, Argon, B&W mfl. i mit set-up inden denne anmeldelse 

Jeg har tit undret mig over, hvorfor der hele tiden skal sammenlignes, og hele tiden hentes referencer fra andre produkter. Uanset hvordan eller hvorledes, så er det lyttebøfferne (i dette tilfælde), som er referencen.

Jeg kan forstå, hvis folk ønsker en sammenligning i forhold til et tilsvarende produkt de kender, men det ville betyde, at vi skulle teste samtlige mærker og modeller på markedet. Det tror jeg er en for stor mundfuld i sig selv, men tanken er da interessant.. Christian, gider du lige sende hvad du har??

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er det et medlem der påstår at jeg intet sammenligningsgrundlag har ifm anmeldelsen af Velodyne sub´en. Jeg holder så uendeligt meget af personer der ikke ved hvad de taler om. Just for the record, jeg har haft Dali, Argon, B&W mfl. i mit set-up inden denne anmeldelse 

Jeg har tit undret mig over, hvorfor der hele tiden skal sammenlignes, og hele tiden hentes referencer fra andre produkter. Uanset hvordan eller hvorledes, så er det lyttebøfferne (i dette tilfælde), som er referencen.

Jeg kan forstå, hvis folk ønsker en sammenligning i forhold til et tilsvarende produkt de kender, men det ville betyde, at vi skulle teste samtlige mærker og modeller på markedet. Det tror jeg er en for stor mundfuld i sig selv, men tanken er da interessant.. Christian, gider du lige sende hvad du har??

 

Hej Kim, jamen jeg er ikke uenig. Det undre nu også mig, at man ønsker sammenligninger om dette og hint. Disse sammenligninger fortæller ikke nødvendigvis noget. For billede og lydoplevelser vil langt hen ad vejen være subjektive fra den ene person til den anden.

Det må være det anmeldte produkt som det drejer sig om.

Jo Christian, han vil sikkert blive glad



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 13:57

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

mig over, hvorfor der hele tiden skal sammenlignes, og hele tiden hentes referencer fra andre produkter. Uanset hvordan eller hvorledes, så er det lyttebøfferne (i dette tilfælde), som er referencen.

Hej Kandersen,

jeg synes du har en vigtig pointe her. Nu ved jeg godt, at en test skal være objektiv, og sammenligner kan sikkert mange hjælpe med dette.

Man skal bare passé på, at man ikke fokuserer mere på forskellen mellem produkterne end på om det enkelte produkt er noget man bryder sig om eller ej.

Fx kan det godt være, at én højttaler spiller væsentligt mere klart og åbent end andre. Men ved længere individuel lytning, vil man måske opdage at højttaleren er pågående og man bliver lyttetræt, men i A/B test der virker de andre modeller bare indelukkede.



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 15:05

[/QUOTE]

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

[/QUOTE]

Jeg havde samme problem, men jeg løste det ved at skrue op for udgangssignalet på min receiver (Onkyo 605) og skrue tilsvarende ned for lyden omme bag på subwooferen. På den måde får den et kraftigere signal ind (og den tænder hurtige), men lydniveauet er stadig lavt pga. lydjusteringen bagpå.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lige på det punkt virker fint hos mig, jeg kæmper dog lidt med, at den auto slukker lidt for hurtigt, fordi jeg ikke spiller højt nok, når jeg høre musik.  

[/QUOTE]

Jeg havde samme problem, men jeg løste det ved at skrue op for udgangssignalet på min receiver (Onkyo 605) og skrue tilsvarende ned for lyden omme bag på subwooferen. På den måde får den et kraftigere signal ind (og den tænder hurtige), men lydniveauet er stadig lavt pga. lydjusteringen bagpå.

[/QUOTE]

Jamen det er egentligt pudsigt, for jeg kan via min Onkyo606 og dens Audessey EQ system kører ret lavt lydmæssigt (volumen på ca 35-37), og alligevel have "stor" lyd, uden at sub´en slår fra.

Men måske skal man endnu længere ned



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?

En 800'er er en fin lille musik sub og film sub i små lokaler. Personligt ville helt klart gå efter en større til prisen, eller gå op i pris og minimum vælge 10'eren eller 12'eren i samme serie. 12'eren er en fed som sub som også fungerer seriøst til film.

En rigtig subwoofer får buksebenene til at flagre

Tak for svaret mester. Havde også lidt regnet med at jeg skulle bruge en større sub. Min stue er på ca. 50m2..

Hother: Har læst kommentarene til din anmeldelse, og jeg synes du skal låne et produkt fra en anden forhandler en csn og så se hvad folk siger. Og så kan du jo også se at der altså også er andre produkter der duer end fra førævnte forhandler Dermed ikke sagt at csn ikke levere gode produkter for det gør han uden tvivl!!



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?

En 800'er er en fin lille musik sub og film sub i små lokaler. Personligt ville helt klart gå efter en større til prisen, eller gå op i pris og minimum vælge 10'eren eller 12'eren i samme serie. 12'eren er en fed som sub som også fungerer seriøst til film.

En rigtig subwoofer får buksebenene til at flagre

Tak for svaret mester. Havde også lidt regnet med at jeg skulle bruge en større sub. Min stue er på ca. 50m2..

Hother: Har læst kommentarene til din anmeldelse, og jeg synes du skal låne et produkt fra en anden forhandler en csn og så se hvad folk siger. Og så kan du jo også se at der altså også er andre produkter der duer end fra førævnte forhandler Dermed ikke sagt at csn ikke levere gode produkter for det gør han uden tvivl!!

Nu er det jo som sådan ikke mig der låner en "dims" fra en specifik forhandler, men får produktet tilbudt. Og i dette tilfælde af en sponsor. Og i bund og grund er jeg ret lige glad med hvem der tilbyder hvad.

Og hvis du på et tidligere tidspunkt var dukket med størrelsen på dit rum, havde fået at vide, at 800i er for bette.

Men det er dog utroligt hvad man skal udsættes for omkring mistænkeliggørelse



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hej Kandersen,

jeg synes du har en vigtig pointe her. Nu ved jeg godt, at en test skal være objektiv, og sammenligner kan sikkert mange hjælpe med dette.

Man skal bare passé på, at man ikke fokuserer mere på forskellen mellem produkterne end på om det enkelte produkt er noget man bryder sig om eller ej.

Fx kan det godt være, at én højttaler spiller væsentligt mere klart og åbent end andre. Men ved længere individuel lytning, vil man måske opdage at højttaleren er pågående og man bliver lyttetræt, men i A/B test der virker de andre modeller bare indelukkede.

Det er meget svært at anmelde, specielt når man i Recordere.dk regi ikke ligger inde med de fornødne redskaber til at gøre det så korrekt så muligt. Ikke dermed sagt, at lyttebøfferne ikke er gode. De er efter min overbevisning klart det bedste måleinstrument. Anmelderen skal bare vide, hvor hans begræsning er (eller handicap om man vil, for det har stort set alle), og så skal man forholde sig 100% til produktet.

Både Hother og jeg laver anmeldelser af højtalere. Jeg har selv pt. 2 sæt Harbo Sound surround sæt stående, som jeg er ved at anmelde. Disse er for kort tid siden blevet anmeldt på en anden hjemmeside, hvor jeg må erkende, at selv om deres intentioner fra start var gode, så faldt de fuldstændigt igennem anmeldelsen (eller produktet), netop fordi de holder højtalerne op imod en reference, som ihvertfald på prisen overhovedet ikke kan sammenlignes.

Jeg kunne godt gå til min tidligere kollega, der er ekstrem HiFi enthusiast, og sammenligne disse Harbo Sound op imod hans 75K stk. højtalere. Og jeg vil sandsynligvis også ende ud med, at hans lyder bedre end Harbo´s. Og så kan man bagefter sidde og tænke over (som læser), hvad man så kan bruge det til. I min verden absolut intet, udover at man kan konstatere, at højtalere til 75K stk, de lyder åbenbart bedre end et helt surround sæt til under 10K. Dem der ikke kunne regne denne del ud uden en sammenligning, de har efter min mening hverken behov for den ene eller den anden type højtalere. De har en mening, uanset hvordan højtalerne lyder, og alt for ofte er denne mening præget af navnet og prisen på DERES reference.

For læseren gælder det om at "kende" anmelderen, vide om anmelderen nu også kan "lytte" sig frem til den gode/rigtige lyd eller ej. Hvis Recordere.dk skiftede anmeldere hele tiden, så kunne jeg tildels forstå bekymringen, men dette er heldigvis ikke tilfældet endnu, og derfor må vi formode, at Hother har en vis erfaring i at lytte, og vide hvad og hvordan man skal/bør lytte. Og så at han er i stand til at holde 100% fokus på produktet, evt. i forhold til prisen, da det oftest er den der gør folk mest interesseret.

Jeg synes personligt Hother gør det godt. Og jo mere han får lov at lave af den slags, desto mere erfaring får han. Og den erfaring er mange flere gange bedre, end alskens måleinstrumenter og High End referencer. Jeg tror selv på, at Recordere.dk´s læsere er langt bedre tjent med anmeldelser som disse, fordi de oftest er lavet af og for folk på samme niveau.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men det er dog utroligt hvad man skal udsættes for omkring mistænkeliggørelse

Det skal du bare tage det roligt omkring. Jeg tror på, at langt de fleste slet ikke mener det på den måde. Og de som evt. gør, de har nok en helt anden ide med deres mistænkliggørelse, end hvad man lige skulle forvente. Thats life, though as hell, som man siger. Men jeg synes nu mest det er for disse afstumpet personer, som du under ingen omstændigheder kan gøre tilfreds, medmindre du skriver og gør som visse andre, (ingen nævnt, ingen glemt). Bare husk på, de har ikke de lyttebøffer som du har

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men det er dog utroligt hvad man skal udsættes for omkring mistænkeliggørelse

Det skal du bare tage det roligt omkring. Jeg tror på, at langt de fleste slet ikke mener det på den måde. Og de som evt. gør, de har nok en helt anden ide med deres mistænkliggørelse, end hvad man lige skulle forvente. Thats life, though as hell, som man siger. Men jeg synes nu mest det er for disse afstumpet personer, som du under ingen omstændigheder kan gøre tilfreds, medmindre du skriver og gør som visse andre, (ingen nævnt, ingen glemt). Bare husk på, de har ikke de lyttebøffer som du har

 

Takker for de venlige ord Kim. Jamen jeg har præcis svaret på en mail i samme anledning, hvor jeg gør opmærksom på, at jeg bestemt ikke vil lade mig styre af andres meninger (altså med mindre at jeg kan se det rigtige i det )

Og jo jeg har lyttebøffer, jeg har været HIFI fanatikker siden jeg var 12



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 18:04

Hej Hother , det er en rigtig flot anmeldelse du har lavet " keep up the good work "..Jeg synes egentlig det er rigtig godt at læse tests og anmeldelser af almindelige forbrugere , for hvad er egentlig alternativet , skal vi alle blot købe det der har vundet en ESIA Award , eller købe det der står i fex Ekstra bladet...Folk skal selvfølgelig selv danne sig en mening om det pågældende produkt , for der er jo ingen tests som blot er en facit liste over hvad man skal investere i....

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej Hother , det er en rigtig flot anmeldelse du har lavet " keep up the good work "..Jeg synes egentlig det er rigtig godt at læse tests og anmeldelser af almindelige forbrugere , for hvad er egentlig alternativet , skal vi alle blot købe det der har vundet en ESIA Award , eller købe det der står i fex Ekstra bladet...Folk skal selvfølgelig selv danne sig en mening om det pågældende produkt , for der er jo ingen tests som blot er en facit liste over hvad man skal investere i....

MVH

Hej hopgreve, jamen det luner jo i en kold tid. Men nu er du jo også én af dem der "kender mig", som Kandersen skriver længere oppe

Og du har helt ret i, at en anmeldelse ikke er en facitliste, men blot et stykke struktureret arbejde, hvor en person søger at komme hele vejen rundt om et produkt. Om man så kan lide resultatet af anmeldelsen eller ej er en helt anden ting 

Men derfor kan man nu godt blive noget harm, når man bliver beskyldt for alskens ting og sager.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 20:38
Recordere er stadig forskånet ift. hvad man ellers ser af beskyldninger på rene hifi sites. men sådan er det, når man stikker hovedet frem, så skal man være forberedt på lidt af hvert, uanset hvad man har skrevet eller ment i øvrigt.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 21:05

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Recordere er stadig forskånet ift. hvad man ellers ser af beskyldninger på rene hifi sites. men sådan er det, når man stikker hovedet frem, så skal man være forberedt på lidt af hvert, uanset hvad man har skrevet eller ment i øvrigt.

Det er egentlig trist at det skal være sådan

Hvorfor kan man ikke bare skrive en personlig anmeldelse, ud fra oplevelsen af et noget udstyr, uden at der straks er nogen (her "hifi-nørderne") der skal betvivle både ens evner og ens ærlighed som anmelder.

En anmeldelse er jo at viderebringe en personlig oplevelse, hvad enten det er af enkelt udstyr eller i en A-B test (eller A-B-C / A-B-C-D).

Subjektivt, ja, men der såes straks også tvivl om objektiviteten, og evnerne til at være objektiv.

Vi har ikke samme type anmeldelser som hifi hjemmesiderne, vi sigter mod et andet publikum. Det giver en anden stil her. Jeg skal ikke gøre mig til dommer om den stil er hverken bedre eller dårligere end andre stilarter, og det er vel også subjektivt. 

Men vi prøver at være lidt bredere - også i anmeldelserne - altså mere anmelde for de brede "gennemsnit" eller hvad man nu skal kalde det. Det samme i artikler og nyheder. Med bredde mener vi ikke Politikens Lørdagsliv, EB Kup!, fpn.dk o.lign. men trods alt lidt bredere.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Achivement unlocked: Citat amok.

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?


Du er jo altid velkommen til at låne en til test, det er det bedste du kan gøre, da det er dig der skal høre på den i længden


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Achivement unlocked: Citat amok.

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?


Du er jo altid velkommen til at låne en til test, det er det bedste du kan gøre, da det er dig der skal høre på den i længden

Jep ved godt du er flink til at låne dine ting ud christian, jeg vil bare ikke have det godt med at låne og ikke købe. Den situaton har vi jo stået i før og jeg har det bare ikke godt med det



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 21:40

uanset hvad der end måtte stå i anmeldelser, så er der kun en vej, og det er at låne tingene med hjem selv, men mange mennekser lytter ikke selv, men køber efter anmeldelser, det er der naturligvis nogle der udnytter til at hype deres produkter til at sælge mere, og det er nok den primære begrundelse for hvorfor flere og flere bliver meget skeptiske overfor alt hvad der sædvanligvis ligner en anmeldelse, uanset hvad kilden er.

det svarer lidt til at forvente en grundig teknisk og objektiv gennemgang af en bil fra TopGear... aint gonna happen.



Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 21:43
Grunden til at jeg valgte at tage kontakt til recordere.dk med den lille Velodyne var at for noget tid siden har Lars testet et par af de lidt større subs fra Velodyne SPL-1000R og SPL-1200R
../indhold/templates/?a=1311 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1311

Der efter har jeg haft en temmelig stor række kunder/brugere der har efterspurgt lidt mindre fra Velodynes side som var lidt/meget billigere.

De portede subs jeg har lyttet i den samme prisklasse 5.5K. giver temmeligt meget bulder bas, og da denne her er i et lukket kabinet og med en meget kraftig forstærker syntes jeg at det kunne være interessant at få en anmeldelse af den, så alle brugere kunne høre om andre end mine erfaringer med den.

Men det bedste sted at teste udstyret er hjemme hos en selv, så I er velkommen til at få en til test, jeg har et par stykker som jeg sender rundt.
En anden ting vedr. Velodyne er at de ikke er så kendt her i Danmark, så jeg håbede med denne test, at de kunne skabe lidt mere kendskab til Velodyne, da de kan være et alternativ til de mere kendte mærker herhjemme.

Jeg er ked af at de er nogle brugere der mistænker Hother for at "være i lommen på mig" hvis Hother vælger efterfølgende at købe den sub så får han den til samme pris som mine andre kunder, så der er ikke noget fusk der

Jeg ville da også ønske at flere branche medlemmer sender deres udstyr til test, da det kan give et lille hint om hvad produkterne kan performe.

Det er flot at de forskellige anmeldere på recordere bruger deres fritid på at teste udstyr, som komme andre tilgode.
De produkter jeg sender ind til test er produkter jeg selv kan stå inde for, og har mange kunder der er utrolige glade for dem.

Hvis det skulle have en interesse med en subwoofer test med sammenligninger af flere modeller/mærker, så levere jeg gerne et par stykker til test.

Det er rigtigt at der er andre hifi sites der tester udstyr med en del flere negative kommentarer, og som regel er det vel bedre at udtale sig om fordelene, fremfor de negative ting, det har skræmt mange branche medlemmer som jeg har kendskab til fra at få deres produkter testet.
Da der mange gange bliver sammenlignet med meget dyrere modeller og deres fordele.
Fordelen ved de test som recordere laver rammer mange af deres brugere og det niveau de befinder sig på.

Jeg kunne også vælge at sende en Velodyne DD18 til 30.000kr. til test.
Jeg ved den vil få flotte anmeldelser, men der er sikkert ikke mange af recorderes brugere der har råd til subs i den størrelse/prisklasse.

Tilgændgæld syntes jeg at recordere tester meget informativt, og de skriver i et sprog som også mindre hifi kyndige kan forholde sig til.







-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 21:44
Er der så meget fokus på den sub, kan vi godt finde ud af et fælles køb på et tidspunkt, bare der er nok tilslutninger

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 22:09

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Er der så meget fokus på den sub, kan vi godt finde ud af et fælles køb på et tidspunkt, bare der er nok tilslutninger

Men du fik da i sandhed omtalt din Velodyne SPL-800i Christian - og den er præcis som jeg beskrev den.

Sidder faktisk lige nu og ser Casino Royal (BD), med en super lyd



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 22:27

nu er velodyne nu ganske kendt i hifi kredse grundet importøren, men jeg skal self ikke kunne udtale mig om recorderes brugere.

 

jeg har haft både DD12 og SPL1200i hjemme i længere tid, og jeg vil nøjes med at holde mine meninger om dem for mig selv da jeg ikke gider at blive flamet, men ja, der er væsentlig forskel.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

uanset hvad der end måtte stå i anmeldelser, så er der kun en vej, og det er at låne tingene med hjem selv, men mange mennekser lytter ikke selv, men køber efter anmeldelser, det er der naturligvis nogle der udnytter til at hype deres produkter til at sælge mere, og det er nok den primære begrundelse for hvorfor flere og flere bliver meget skeptiske overfor alt hvad der sædvanligvis ligner en anmeldelse, uanset hvad kilden er.

det svarer lidt til at forvente en grundig teknisk og objektiv gennemgang af en bil fra TopGear... aint gonna happen.

Jeg er enig med dig Kim, og jeg er stærkt uenig med dig. Jeg er ganske enig med dig i, at man ikke kan bygge sine indkøb på anmeldelser. Man skal have udstyret hjem i egen stue, og eget set-up. For en anmeldelse bygger jo i bund og grund på det set-up der er benyttet i anmeldelsen, og de tilhørende omgivelser.

Men når jeg laver en anmeldelse er jeg ikke en del af Top-gear, og laver en anmeldelse ud fra mine observationer og mine indtryk.

Så venligst sammenlign ikke mine anmeldelser med andre - og heller ikke Top-Gear - takker



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 23:15

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

For en anmeldelse bygger jo i bund og grund på det set-up der er benyttet i anmeldelsen, og de tilhørende omgivelser.

Det er den del der er ret besværlig, hvad angår disse anmeldelser, for folk der læser dem har oftest ikke samme udstyr/enheder, som os der anmelder. Og specielt med højtalere, der er det et problem, at der ikke findes en fast reference. Problemet er bare så vanskeligt at forholde sig til, så det er nemmere, at forsøge at forholde sig til det resultat som der nu engang kommer ud af lige præcis den sammensætning.

Sagt med andre ord. Nu har du testet Velodyne med en Onkyo receiver. Hvis jeg fik subben hjem, så er det ikke sikkert jeg ville ramme det samme resultat med min Yamaha receiver. Det er den del der er hulens svært, når vi snakker lyd enheder.

På billedsiden har vi snakket meget om, hvorvidt vi skulle investerer i en kalibrering af et TV vi har til anmeldelse. Man kan sige både for og imod denne investering, for det vil for mange sikkert ikke blive aktuelt alligevel. I realiteten er det bedst at lade være, fordi det vil give et skævt billede af, hvordan TVét opfører sig 'out of the box', men omvendt er det rart at vide, hvad et givent TV evt kan drives til, hvis det får den rette behandling. Og det er i sig selv også en rimelig indikation af, kvaliteten på TVét.

Omvendt kan man også sige, at når jeg eksempelvis anmelder TV, så er det instinllingerne som kommer under kyndig behandling som det aller første, simpelthen fordi jeg ikke kan holde ud at se på et TV 'out of the box'. Det er måske også forkert at gøre det, for det indikere mest af alt bare, hvor god/dårlig jeg er til at indstille TVét på baggrund af min erfaring (eller mangel på samme). Og så vil resultatet i den grad være præget af dette.

Jeg kan bare ikke se en nem løsning på dette, ligesom jeg heller ikke kan se en nem løsning på problematikken omkring lydenheder. Jeg vælger istedet at skære igennem og sige, at nok er det ikke ekstreme enthusiaster der læser her, men de er heller ikke dumme. Det klamre jeg mig til, og håber jeg har ret

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 23:33

nu var det heller ikke en sammenligning hother, men topgear giver jo netop, som du, en subjektiv vurdering uden at A/B teste, så jeg har lidt svært ved at finde et andet let genkendeligt modstykke.

 

Recorderes egen beskrivelse af deres anmeldelser passer jo fantastisk på den måde Top Gear gør det på, så jeg ser ingen grund til at man ikke skulle kunne sammenligne.



Skrevet af: Psykopat-asiat
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 00:16
Hother ved du hvordan den spiller i forhold til en Harbo Sub10, hvis du altså
har hørt den ? Står nemlig måske og skal investere i en ny sub, og harbo
koster under det halve af velodyne...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 07:40

Oprindeligt skrevet af Psykopat-asiat Psykopat-asiat skrev:

Hother ved du hvordan den spiller i forhold til en Harbo Sub10, hvis du altså
har hørt den ? Står nemlig måske og skal investere i en ny sub, og harbo
koster under det halve af velodyne...

Hej - Psykopat-asiat, endeligt et reelt spørgsmål Nej, jeg har ikke hørt Harbo Sub´en, så jeg bliver dig svar skyldig.

Jeg er dog helt sikker på, at du ved kontakt til de relevante forhandlere kan få lov til at hører Sub´erne. Og helst hjemme hos dig selv.

Jeg må så også sige, at i forholdet til størrelsen er Velodyne´en den absolut mest kraftfulde og varierede bas som jeg har hørt. Det man så skal veje for og i mod er jo rummets størrelse, det primære brug - og ja så tegnebogen.

God fornøjelse med dine "undersøgelser"



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Achivement unlocked: Citat amok.

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?


Du er jo altid velkommen til at låne en til test, det er det bedste du kan gøre, da det er dig der skal høre på den i længden

Jep ved godt du er flink til at låne dine ting ud christian, jeg vil bare ikke have det godt med at låne og ikke købe. Den situaton har vi jo stået i før og jeg har det bare ikke godt med det



Det har jeg intet imod at du får den til test.
Det er den eneste måde du kan finde ud af om den er god nok til dit behov.

Tag ikke kun mine ord for gode, lån du den bare, det koster jo ikke noget


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: vassagohifi
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ingen der kan svare på om denne sub vil blive for lille sammen med mine dali suite 2.8?

En 800'er er en fin lille musik sub og film sub i små lokaler. Personligt ville helt klart gå efter en større til prisen, eller gå op i pris og minimum vælge 10'eren eller 12'eren i samme serie. 12'eren er en fed som sub som også fungerer seriøst til film.

En rigtig subwoofer får buksebenene til at flagre

Ja hvis man gerne vil have ens busker til at flagre så skal man nok op i de helt store subs, så er det hele huset der hopper rundt på grunden.

Jeg har selv kørte med dette 2xDD18 2x DD15 2x DD12.

Det var ret vildt, især nå mine unger og jeg spillet Doom 3 og quake 3 over anlæget.

 




Print side | Luk vindue