Valg af Denon afspiller
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42696
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 04:27
Emne: Valg af Denon afspiller
Skrevet af: Wolff
Emne: Valg af Denon afspiller
Skrevet den: 21-Juni-2008 kl. 14:11
Mit første valg ville være 2930 modellen (Mon ikke den også kommer i nyt design?), men prisen er temlig høj for "kun" en afspiller. Ikke at jeg ikke ville give det hehe. Alle de anmeldelser jeg har læst, har jo rost den langt op i skyerne. Derfor meget fristende
Men men men.. 1940 roser i andre jo rigtig meget, og så koster den jo kun 1/3 af 2930 Men hvordan klarer den sig i forhold? Der må jo være noget der retfærdiggører de 4000 ekstra. Og hvad med korrekt deinterlacing af pal, som man også hører en del om? http://www.hifiklubben.dk/bibliotek/dagspris/" class="catLink">
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 21-Juni-2008 kl. 14:47
1930/1940 klarer korrekt de-interlacing af PAL, så derfra og opefter er det i vinkel. Panasonic S100 klarer også dette.
Hvor 1940'eren er en fornuftig dvd-afspiller, så nærmer vi os med 2930 efter sigende det man kan kalde 'high end'; der skulle altså være en MÆRKBAR forskel mellem de to maskiner. Jeg har sågar hørt sige at den skulle være ligaer bedre end ALLE Denons ældre afspillere og noget af det allerbedste der kan fås i dag. 3930 er selvfølgelig bedre, men koster så også lige 4-5k mere. Byggekvaliteten på en 2930 er også markant bedre end på en 1940. Fra 2910 til 2930 blev maskinen lige pludselig to kilo tungere; der er altså noget gods i den afspiller
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 21-Juni-2008 kl. 19:40
Måske er dine beskedne 40" for lidt til at du for alvor vil kunne se forskel på 1940 og 2930.
------------- Kuro
|
Skrevet af: pr76
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 20:09
Hvist du står mellem valget af en 1940 og 2930 og pengene ikke er en med spiller så ville jeg helt klart gå efter en 2930. Har selv en 1940 som jeg på ingen måder kan anbefale vist man vil have bare lidt mere ud af sin afspiller. købte den kun pga at jeg viste at jeg ville gå HD vejen og vendter derfor på endten Denons stor BD eller Marantz.
Så helt klart 2930 og nej dine 40" er ikke for lidt til at se forskel på de to modeller.
|
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 14:10
Nu har jeg så fået en Denon 2930 , og den er dælme i orden Det må næsten være det lækreste stykke hardware jeg har stående, med en vejledende udsalgspris der ligger langt over selv min lille AV-receiver
Forskellen fra den Denon 1920 jeg prøvede for et stykke tid siden til 2930'eren er enorm (altså vurderet med alt taget i betragtning, og ikke bare billedkvalitet), men det burde den vel også være når vejledende udsalgspris er mere end dobbelt så høj. Hvis pengene ikke er i vejen bør man KLART snuppe en 2930'er. Jeg køber stadig tonsvis af dvd'er (anime har lang udsigt på Blu-ray...), så jeg synes bestemt at det for mig giver mening at opgradere dvd-afspilleren.
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 14:13
Naiera skrev:
Nu har jeg så fået en Denon 2930 , og den er dælme i orden Det må næsten være det lækreste stykke hardware jeg har stående, med en vejledende udsalgspris der ligger langt over selv min lille AV-receiver
Forskellen fra den Denon 1920 jeg prøvede for et stykke tid siden til 2930'eren er enorm (altså vurderet med alt taget i betragtning, og ikke bare billedkvalitet), men det burde den vel også være når vejledende udsalgspris er mere end dobbelt så høj. Hvis pengene ikke er i vejen bør man KLART snuppe en 2930'er. Jeg køber stadig tonsvis af dvd'er (anime har lang udsigt på Blu-ray...), så jeg synes bestemt at det for mig giver mening at opgradere dvd-afspilleren.
|
Det er sgu strengt, sådan en vil jeg også have...
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 17:53
Er grøn af misundelse.. Skal lige have en kamerats bryllup overstået først. Der ryger et par tusind på det; men derefter hedder det nok Denon 2500BR og så Denon 2930 Glæder mig til at læse nogle reviews af den BR afspiller. Især SD delen. Kunne jo være man var så heldig at den er glimrende!
Forresten nogen der ved om 2930 kommer i en ny version (2940) der matcher de nye recievere??
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 00:32
Naiera skrev:
Nu har jeg så fået en Denon 2930 |
Hvordan vurderer du billedkvaliteten i forhold til PS3?
------------- Kuro
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 10:31
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 13:30
Jeg købte den brugt. Prisen var mildest talt fordelagtig Ellers havde jeg ikke haft pengene til det, da jeg bruger for mange af de relativt få jeg har på at købe dvd'er og Blu-ray-film Det billigste jeg har set den til 'rundt omkring' er vist 5,5k i das Vaterland. At betale næsten 7k for den i HFK virker lidt ærgerligt nu, da man jo i et stykke tid kunne få en 3930'er for samme pris
Min samling bugner i øvrigt ikke ligefrem af japanske dvd'er, så jeg har altså ikke lige fået testet hvordan den klarer sig i forhold til PS3'en.
|
Skrevet af: zirio
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 13:41
Naiera skrev:
Jeg købte den brugt. Prisen var mildest talt fordelagtig Ellers havde jeg ikke haft pengene til det, da jeg bruger for mange af de relativt få jeg har på at købe dvd'er og Blu-ray-film Det billigste jeg har set den til 'rundt omkring' er vist 5,5k i das Vaterland. At betale næsten 7k for den i HFK virker lidt ærgerligt nu, da man jo i et stykke tid kunne få en 3930'er for samme pris
Min samling bugner i øvrigt ikke ligefrem af japanske dvd'er, så jeg har altså ikke lige fået testet hvordan den klarer sig i forhold til PS3'en.
|
Det var næsten til en anmeldelse til politi, på grund af den pris du købte 2930 for - hvis jeg husker rigtigt så var der 1.5K ikke?. Men jeg er da også meget nysgerrig efter at høre, hvordan den klarer SD-afspilning, kontra PS3?
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 13:41
Var faktisk en tur i HIFI Klubben her til formiddag.
Denon 1940 er faktisk ret god. Jeg har set den før, men bliver lidt overrasket hver gang. Og denne gang havde jeg selv en DVD med - flot
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 19:09
Hother skrev:
Denon 1940 er faktisk ret god. Jeg har set den før, men bliver lidt overrasket hver gang. Og denne gang havde jeg selv en DVD med - flot
|
Jamen - jeg har taget konsekvensen, og netop bestilt en Denon DVD-1940
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 19:13
Hother skrev:
Hother skrev:
|
Jamen - jeg har taget konsekvensen, og netop bestilt en Denon DVD-1940 |
Sådan skal den ged barberes... Det er rart med noget handling, altid rart at se. Og det er jo en fantastisk lille maskine... Så skal du måske til at høre noget SACD?
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 19:37
Hej Simon - ja hvem ved. Det bliver i det mindste rart at få en rimelig god DVD afspiller inden for dørerne
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 20:48
Ja det med sacd er faktisk slet ikke så tosset. hørte noget christian slæbte med til opdateringen af min onkyo.
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 20:52
Nej, det er det nemlig slet ikke... Jeg mangler bare en SACD afspiller. Men den skal jeg nok få fat på inden længe...
Atlas Cables
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 20:59
Jamen er sådan en ikke hunde dyr?
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 21:05
Kampus skrev:
Jamen er sådan en ikke hunde dyr? |
Den Denon der snakkes om her, DVD-1940 til kr. 2.699, den kan også afspille SACD.
PS3 60GB kan afspille SACD
Men ellers har du ret. Egentlige CD/SACD afspillere er normalt noget i den dyrere ende.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 21:11
Marantz har også lavet nogle "billige" SACD/CD afspillere. Deres DVD-afspillere kan også tage SACD. Lige ledes laver Yamaha to multiafspillere der også ligger i den lavere ende...
Atlas Cables
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 21:21
Asklepios skrev:
Marantz har også lavet nogle "billige" SACD/CD afspillere. Deres DVD-afspillere kan også tage SACD. Lige ledes laver Yamaha to multiafspillere der også ligger i den lavere ende... |
Her et billede:
I kan læse mere om Denon DVD-1940 her:
http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&MID=3&sub=1&fill=1&action=detail&Pid=333 - http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&MI D=3&sub=1&fill=1&action=detail&Pid=333 &
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 20:28
jeg har også haft begge modeller hjemme,og forskellen i billedet er temmelig stor.En ting som der ikke bliver nævnt er at coax udgangen er i en helt anden verden end 1940.den er til gengæld ikke noget at råbe hurra for.jeg har en primare dvd 26 som fik baghjul af begge ipå billede siden,men er i en anden liga når det kommer til lyd,digital som analog.jeg valgte i stedet at købe en dvdo vp 50.Til 6700 er denon 2930 et fund til prisen(på billed siden)
|
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 21:20
Jeg er ikke helt med på hvad du mener her; er coaxial-udgangen på Denon DVD-2930 noget hø? Du formulerer dig altså ikke optimalt
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 18:29
Naiera skrev:
Jeg er ikke helt med på hvad du mener her; er coaxial-udgangen på Denon DVD-2930 noget hø? Du formulerer dig altså ikke optimalt |
udgangen på 1940 er ikke noget at råbe hurra.Hvorimod den er god på 2930 ,dog til den lyse side,hvilken ikke er nogen kritik.var det bedre
|
Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 18:33
Ja, jeg ville vide om du mente at coaxial-udgangen på 2930'eren var noget hø. Eftersom min dvd-afspiller nu er væsentligt dyrere end min receiver nogensinde har været, så er det jeg går og overvejer om jeg skal til at køre analog lyd i stedet for coaxial Men så skal det jo nok være med kabler til mindst en plov meteren...
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 18:41
Er der nogen der kan sige mig, hvordan billede-gengivelsen og opskaleringen på Denon DVD-1940 er, sammenlignet med Panasonic DVD-S97?
Jeg er sådan set ikke direkte utilfreds med Pana'en. Den leverer skam et fint billede, men lyddelen i den har jo altid været afspillerens achilleshæl, synes jeg.
Så, hvis Denon DVD-1940 nu leverer et lige så godt billede, og en endnu bedre lydgengivelse ....... Hvem kan sige noget klogt?
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 19:03
musicus skrev:
Er der nogen der kan sige mig, hvordan billede-gengivelsen og opskaleringen på Denon DVD-1940 er, sammenlignet med Panasonic DVD-S97?
Jeg er sådan set ikke direkte utilfreds med Pana'en. Den leverer skam et fint billede, men lyddelen i den har jo altid været afspillerens achilleshæl, synes jeg.
Så, hvis Denon DVD-1940 nu leverer et lige så godt billede, og en endnu bedre lydgengivelse ....... Hvem kan sige noget klogt?
|
Jeg kender ikke Pana´en men der i mod denon´en. Billedet er superb, men lyden er jeg noget skuffet over
|
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 26-Juli-2008 kl. 21:32
Hvis du kan leve med en Denon 1940 i sølv kan den fås for kr. 1.580,- i Tyskland....Technikdirect.de eller hvad de hedder - prøv at google det.¨
En ny Denon 1940 til den pris er et fund i mine øjne, men har dog ikke set andet end kort demo af 2930 så skal ikke udelukke den er de knap kr. 5.000,- mere værd.
|
|