Print side | Luk vindue

KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42736
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 04:50


Emne: KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)
Skrevet af: KongKent
Emne: KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 17:50
Hej recordere.dk

OPDATERING:

2022:

Hjemmebiografen består nu af:

TV: LG B1 65" 4K OLED (OLED65B16LA)
Blu-Ray: Panasonic DMP-BD55 + PS4 Pro 
Receiver: Denon AVR-X2400H
Box: AppleTV 4K
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000 
Baghøjt.: Dali R1000 
Sub: Dali SWA-15

Der er løbende sket udskiftning og her anno 2022 er hjemmebiografen opgraderet til 4K på alle fronter.  Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up

Jeg poster billeder af opsætningen når jeg lige har fået alle kabler osv. på plads. Big smile

----
Historik:
----

Jeg vil da også være med på bølgen af folk der lige viser deres kram frem. Mit er ikke noget specielt, men ganske fint til husbehov. Følgende komponenter udgør mit anlæg:

TV: Pioneer PDP-428XD (ISF-kalibreret af Otto fra AV Precision)
Blu-Ray: Panasonic DMP-BD55
DVD: Pioneer DV-656A
Receiver: Pioneer VSX-920-K
Front: Dali 109
Center: Dali C1000
Baghøjt.: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15

Og her er lidt billeder:




Mit tv-signal har jeg fra den stakkels antenne der står på radiator og læner sig op af vindueskarmen. Alligevel har jeg bedre tv-signal i stuen, end der var på modellen i butikken hvor jeg købte fjernsynet. Jeg har kun DR1, DR2, DR Update og TV2, men jeg overlever. Det er alligevel mest DVD og i fremtiden Blu-ray der kommer på, når vi en sjælden stund får tid til at sætte os i mere end 10 minutter (vi har en knægt på fem måneder der kræver lidt tid )


Centerhøjtaleren kan lige akkurat være under fjernsynet. Så der er den.


Intet at sige om baghøjtalerne. Det er Dali R1000 og de er lige bag sofaen. Sådan som det skal være. Kabelføringen bliver dog nok snart trukket op over døren, i stedet for ned forbi den, da vores knægt jo snart begynder at kravle, og så skal kabelføringen lige dobbelttjekkes og føres i skinner til den tid.


De gennemsigtige højtalerkabler er til front og center. De hvide går til bagkanalerne. Det flade kabel er RGB-scart fra DVD til fjernsyn, mens det hvide kabel fra dvd til receiver naturligvis er lydoverførslen. Derudover et almindeligt phono-kabel der leverer lyd fra tv til receiver, da jeg aldrig bruger tv'ets højtalere. Det sidste kabel er et tykt, gråt kabel som er sub pre-out der går bag på den aktive woofer.

... og lige den blå diode fra min elskede subwoofer:



Værsgo og kommentér. Jeg undskylder på forhånd nullermænd og rod bag anlægget, men det er næsten uundgåeligt. Og så kommer der naturligvis et par opdateringer når jeg får min Blu-ray afspiller hjem. Det bliver nok en Pana-50.

UPDATE 30. november 2010

Det blev en Panasonic DMP-BD55 for et godt stykke tid siden, og her i november 2010 fik jeg så opgraderet fra en Pioneer VSX-D1011-K til en VSX-920K. Oh my, teh sweetness! Big smile

Her følger skiftet af forstærker billede for billede:

Min ældste søn inspicerer den nye forstærker bagpå, mens det gamle monstrum står ved siden af og begynder den evige hvile.



Den gamle 1011'er havde skam 600 watt effekt. THX kravet er 100 watt pr. kanal og det havde den:



Her et close-up af det forjættede logo. LOL



Den nye forstærker, købt af en anden bruger her på Recordere.dk har en strømforsyning på under halv styrke, men den lyder mindst lige så potent som den gamle!



Og så er det bare rart, at Panny55 ikke længere skal dekode HD-formaterne, men at forstærkeren igen kan klare hele pivtøjet. Den skal bare have noget juice i bitstream, så kører bussen! Cool



Så nu ser mit rack således ud når Avatar BD lige er sat i maskinen:



Det er jeg svært tilfreds med. Stuen er fyldt med lyd på den gode måde. Masser af dybde, god kontrol og herligt med hjælp fra MCACC til justering af højtalere osv. Min hjemmebiograf har aldrig lydt bedre. Embarrassed

UPDATE 2022:
Først røg Pioneer Kuro 42" plasma til fordel for LG 55" C7 OLED i 2018. Efter nogle (desværre alt for få) år med fantastiske farver, begyndte C7 at få burn-in. I 2022 reklamerede jeg og forsikringen tog skaden. Der blev i stedet købt et LG 65" B1 OLED. Planen er at få det kalibreret i løbet af sommeren.

Beklager de fedtede fingre på BD, DVD og forstærker. Jeg har en knægt på knap 3 år og én på 18 måneder. De vil pille, og det er ikke altid vi får dem hevet væk fra alteret før de har været i gang. LOL


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15



Svar:
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 18:16

Fint setup

Men hvorfor bruger du scart, når componet er bedre?



Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Fint setup

Men hvorfor bruger du scart, når componet er bedre?



Af frygt for at udstille mig selv som komplet idiot, hvilket kabel skal man så bruge for at overføre komponent? Jeg har altid bare brugt scart-kabel.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 18:47
Nå, jeg har lige kigget bag på dvd-afspiller og fjernsyn. Kan se de tre røde, grønne og blå stik der ligner phono-stik. De er begge steder, og efter en hurtig Google, så fik jeg fat i et par forretninger der sælger disse komponentkabler.

Når jeg skal have fundet mig et HDMI-kabel til den fremtidige Blu-ray, så må jeg da hellere lige få et komponent-kabel med også, så dvd'en også lige får et pift i den rigtige retning.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 21:20
Du vil få et mere farverigt og roligt billede med component kabel.
Du skal glæde dig til blueray, du vil opleve en stor forskel.


Skrevet af: nybym
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 21:45
jeg har HDMI-kabler til salg kongkent

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41645


-------------
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2



Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 21:53

Tillykke med dit nye tv.

Jeg er ikke sikker på at det bliver bedre med Component i forhold til RGB.

Du skal da bare have en DVD med HDMI http://www.pioneer.co.uk/uk/products/45/64/222/DV-600AV-K/index.html - DV-600AV  eller du kunne jo bare bruge din kommende Blueray afspiller til DVD også, så koster det ikke nogle penge.



Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Tillykke med dit nye tv.

Jeg er ikke sikker på at det bliver bedre med Component i forhold til RGB.

Du skal da bare have en DVD med HDMI http://www.pioneer.co.uk/uk/products/45/64/222/DV-600AV-K/index.html - DV-600AV  eller du kunne jo bare bruge din kommende Blueray afspiller til DVD også, så koster det ikke nogle penge.



Hey MOLlerup

Jo tak. Angående component vs. RGB, så ved jeg heller ikke helt selv. Men hvis det kun koster et kabel at prøve, så kunne det da godt være jeg var nysgerrig for et par hundrede kroner.

Angående DVD med HDMI, så tror jeg ikke liiiige det er nu jeg skal forsøge at overtale konen til at købe en standard dvd-afspiller udelukkende for tilslutningsmulighedens skyld. Hun skal stadig lige sluge det fjernsyn og et snarligt køb af en Blu-ray. Og du har ret - det kan jo være, at den afspiller er god nok til at tygge mine mange SD DVD. Omvendt, jeg smider ikke min DV-656A ud endnu. Vil lige se om Pana-50 er lige så god først. Der har man jo hørt lidt af hvert omkring BD-afspilleres evner, eller mangel på samme, til at afspille de gamle DVD'ere.

Nu må vi se.

@ nybym > Jeg har set din salgsannonce og bookmarked den. Vender måske tilbage når jeg har fået bestilt en BD-afspiller.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 22:54

Det er godt at se en anden MOLbo

Da kabel trækket ikke er så langt kan du bare prøve med 3 phono kabler har selv bruge et alm conmposit kabel(sådan et der bruges til et gammelt videocam) til min HD reciver, det så fint ud, ikke lige så godt som HDMI eller kan du jo lave en lille fælde til næste gang konen skal se sin ynglinge dvd, sådan der er farvefejl så kunne det være du fik tilladelse til at købe en ny



Skrevet af: Voodoodolphins
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 00:23
Ganske flot setup du har fået dig, minder meget om mit da jeg har samme tv og dali suite højtalere + sub. så tillykke med det og med din dreng, han skal nok få smadret noget af dit lavere stående grej he he.

lige et spm: Bliver din receiver ikke meget varm med den dvd afspiller klasket oven på sig??? Kan godt se at dvd maskinen kun dækker ca den yderste halvdel af receiveren, men er der ikke også køleriller under den del som den dækker?


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 08:35
@ Mollerup > Go' plan! 

@ Voodoodolphins > Jo tak. Knægten skal nok få hevet lidt i nogle kabler, og så må vi bare indordne os efter ham.

Angående varme; så jo, den bliver da varm efter fire timers DTS med Lord Of The Rings: Return Of The King i anlægget, men ikke noget der tenderer brandfare, trods alt. Så det går nok. Men når jeg får en Blu-ray afspiller bliver pladsen trang i møblet, så jeg går nok med en lille drøm om at få skiftet tv-møblet ud, så jeg kan have afspillere og receiver stående ved siden af hinanden. Det må blive næste udvidelsesprojekt.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 21:20
Har lige fået fat i nogle rammer og printet billeder ud, så nu skal følgende tre billeder hænges op nær hjemmebiografen:



Her ligger de ned:



-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 14:38
Så er de kommet op og hænge. De hænger over den franske dør der deler vores to stuer:



Skudt fra en lidt anden vinkel kan man lige skimte en baghøjtaler og en stor sort fronthøjtaler igennem døren:








-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 14:41

Ser godt ud Kent!

Jeg må desværre selv vente med at hænge sådan nogle billeder op, til jeg får lavet mit hjemmebio-loft.

Er sikker på jeg vil blive kastreret af konen, hvis jeg hænger dem op i stuen



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ser godt ud Kent!

Jeg må desværre selv vente med at hænge sådan nogle billeder op, til jeg får lavet mit hjemmebio-loft.

Er sikker på jeg vil blive kastreret af konen, hvis jeg hænger dem op i stuen



Jeg er også selv ganske tilfreds med projektet.

Desuden tror jeg ikke du skal være så bange for fruentimmeret. Jeg selv sagde til hende, at jeg ville lave det her biograflir, nu hvor jeg/vi havde investeret 16K i et nyt tv. Det kostede 3 x 79,95 for sorte rammer, samt 25 kr. pr. billede, så lige omkring 300 kr. for de tre billeder. Altså ikke nogen voldsom udskrivning. Da de havde ligget på et bord i weekenden, skruede jeg tre skruer i væggen i dag, efter at have målt meget præcist op og satte dem op.

Konen var faktisk øjemåler på det, og hun gav gode råd omkring afstanden imellem de tre billeder. For som udgangspunkt ville jeg sætte det midterste præcist i midten af døren, og så ellers lade de to yderste flugte med yderkanten af dørkarmen. Men det sagde hun var for stor afstand, så jeg rykkede dem ind indtil hun syntes at det så fint ud, og så skruede boremaskinen de sidste to skruer i gipsen. Selve ophængningen tog vel fem minutter fra start til vi stod og kiggede på det færdige arbejde.

Her til aften sidder vi så og spiser ved stuebordet, hvor vi kan se op på billederne. Og så siger konen sgu, at hun synes det ser lidt sjovt ud, men på den gode måde! Selvom hun egentlig synes det er sådan lidt drengerøvsagtigt, så synes hun alligevel ikke det ser så tosset ud, men at det ser "sjovt ud på den gode måde".

Så trods en latent tilbageholdenhed fra min bedre halvdel, så viser det sig faktisk, at det alligevel sagtens kunne gennemføres uden fnysende kvindemenneske de næste uger.

Morale: Bare sæt i sving. Hun vil elske det.




-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 16:03

Så har Otto fra AV Precision været forbi. Han legede med mit fjernsyn i en times tid, og efter han havde sagt farvel var der tilføjet to nye muligheder i AV-menuen under farveindstillinger.



-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 16:06

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Tilykke med kalibreringen! Glæder mig til jeg selv skal have det gjort



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Det behøver vi jo ikke, i er jo selv klar over det



-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Det behøver vi jo ikke, i er jo selv klar over det

Klar over hvad? Genskin.. Never heard of it



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Tilykke med kalibreringen! Glæder mig til jeg selv skal have det gjort

 Kan godt se det ikke ser alt for godt ud, men som man kan se på tidspunktet, så er det lige over middag, og skærmen vender faktisk stik mod syd, og hele vores sydvendte væg er vinduer. Så om man malede væggen sort med tavlelak, så ville der stadig være genskin, så her kan LCD-folket ikke hjælpe mig det helt store, om så de slukkede for fjernsynet.

Og så for at komme indretningsfolkene i forkøbet; jo, jeg kunne måske godt have placeret hjemmebiografen anderledes, men så ville resten af stuen være ufremkommelig, så det er det bedste der er. Med gardiner trukket for, og efter kl. 18, så er der ingen problemer. Jeg ser alligevel ikke film før det, så jeg har ikke problemer med genskin når først jeg sætter mig ned for at se en film.

Og tak. Jeg glæder mig rigtig til at få afprøvet det her i weekenden.



-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

puha skynd dig at fjerne det billede inden lcd-fan'sene kommer og råber om genskin på plasma

Tilykke med kalibreringen! Glæder mig til jeg selv skal have det gjort

Tja et tydeligt billede på hvor ringe 428 er i dagslys.
Kan se det har samme dejlige feature som mit 427.







Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 13:30
Så fik jeg opdateret hjemmebiografen med en Panasonic Blu-Ray afspiller. Købte den i Nørresundby (SparShop.dk) til 2995,- . Det synes jeg ikke var så slemt. 

Billedopdatering på side 1 følger senere i dag.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 14:17
Så er der et close-up billede i trådens første indlæg. 

-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 14:20
Det er der vist en som skal se lidt blueray i aften, du kan godt begynde og glæde dig


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det er der vist en som skal se lidt blueray i aften, du kan godt begynde og glæde dig


Det gør jeg skam også.

Synes bare ikke det lyder som det skal.

Findes der ikke en dummy-guide på nettet til os med en gammel forstærker, hvor afspilleren skal dekode, og afspille i 5.1 surround? Hvor det er udførligt forklaret hvad der skal stå i samtlige lyd-indstillinger?

For jeg er sgu på dybt vand...


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 15:20
Husk og sætte din pan til PCM,
på min BD50 er det under audio, herefter digital audio
her er der nogle forskellige opsætninger, der skal du bare vælge
en med pcm hele vejen ned.
jeg ved så ikke om det er lavet om på en BD55.


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 16:39
Okay. Tak for det, xcardman. Vil lige prøve at sætte det hele til PCM, og lytte om ikke det lyder mere 'rigtigt'. 

-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 16:46

Så decoder BD55, om det så er HDMI eller analog du bruger

ved brug af analog
Husk at sætte dine analog kabel rigtig hvis du bruger 5.1 fremfor 7.1



Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 17:04
Hvordan kan man sætte phono-kablerne forkert?

Har jo bare plugget dem i afspilleren og ditto indgange i forstærkeren. Jeg har godt nok banket alle otte kabler i, selvom jeg kun kører 5.1, men det betyder jo ikke noget, når jeg har sat afspilleren til 5.1. Det er i hvert fald sådan jeg har sat afspilleren op i 'Setup', og under 'Test' kom der lyd ud de rigtige steder.




-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 19:39
Tror jeg har fundet løsningen på mit problem med, at det ikke lyder helt "rigtigt". Det er Iron Man jeg har købt som min første BD-film, og i en anmeldelse står der:

At first, my experience with the audio was problematic. On my first play through the movie, I had to bump the volume 7db over my normal calibrated settings, and still the sound was compressed, as if I had “midnight mode” engaged on my receiver (tinny, subdued sound). After checking that Dynamic Range Compression (DRC) was still disabled after a recent firmware update of my player (it was), I restarted the film. Shockingly, it sounded 100% better. After confirming similar observations from several other Blu-ray reviewers, Ive reached the conclusion that this track (in addition to being mastered at lower volume) has the DRC flag present in the audio stream. So those who are bit-streaming the audio will want to watch for the DRC light on their receiver, and re-disable it manually. Those of you using internal decoding on your player will also want to make sure that DRC is disabled in the players setup menu.

Så jeg er åbenbart ikke den eneste der har haft problemer med lyden på Iron Man. Jeg gjorde som der står. Min DRC var faktisk "On", så den blev naturligvis sat til "Off", og så var der markant mere punch i det totale lydbillede. Specielt centeren blev meget mere livlig i actionscenerne.

Derfor håber jeg da, at jeg efterhånden har fået sat afspilleren korrekt op. Ellers må folk lige melde ind hvis de har tips og tricks.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 20:07

på et 7.1 hedder baghøjtaler surround back, men skal ikke bruges på et 5.1 anlæg. foreksempel center tilsluttes til center osv.
men det har du sikkert fuld kontrol over.
men lyden burde være meget bedre end på dvd.
jeg skal også have iron man på et tidspunkt, den skulle have et rigtig godt billede.



Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 02-November-2008 kl. 09:44
Tid til endnu en lille billedopdatering. Der er kommet Blu-Ray, så der skal lige postes lidt detaljer:

Fronten fra siden:

Og man kan skam skimte mine gamle Formel 1 reviews på VHS ude til venstre i alteret.

Front forfra:


Kabelhelvedet bag alteret. Bemærk de 8 x phono fra øverste blu-ray der samler sig i et regulært magasin af kabler i forstærkeren.


Her kan man også se, at jeg ikke bruger Surround Back endnu. Opgraderingen fra 5.1 til 7.1 kommer i 2009. Jeg køber to Dali center-højtalere og lidt kabel. Skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg hænger dem op i loftet, samt hvordan de bliver vinklet rigtigt ned mod lyttepositionen.

Altid rart med et projekt til hjemmebiografen, nu hvor Blu-Ray er færdiggjort.

Close-up af HDMI, SCART og phono-kabler fra Blu-Ray (øverst) og DVD afspillerne.


Og genskin fra en morgensol der titter nådesløst ind af vinduerne overfor hjemmebiografen. En hjemmebiograf der først åbner om eftermiddagen her i vintermånederne, for solen er lav, skarp og tillader ikke at plasma'en tændes. Også godt nok, for så kommer jeg ud og får den friske luft i stedet for at sidde og lure film om formiddagen.


Her skæmmer VHS ovenpå CD-afspiller ude til venstre en del. Jeg fjerner det nok i næste uge, for nu hvor Blu-Ray også er kommet hjem, så overtager den eller dvd-afspilleren cd'ens funktion, og VHS bruger vi bare næsten aldrig mere. Kun når jeg får et nostalgisk trip og vil se Formel 1 fra 80'erne og 90'erne.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-November-2008 kl. 09:55
Ser sgu godt ud...

Har du overvejet lidt krympeflex eller en kabelsok til at holde dine 8 * phonokabler sammen, så det bliver mere overskueligt?

Mange hilsener

Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 02-November-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ser sgu godt ud...

Har du overvejet lidt krympeflex eller en kabelsok til at holde dine 8 * phonokabler sammen, så det bliver mere overskueligt?

Mange hilsener

Simon


Takker. Er også glad for udstyret.

Og ja, jeg har faktisk haft en del oprydningsplaner i hovedet. Det ligner en krigszone bag fjernsynet, så på et tidspunkt skal jeg have kabelskinner, krymp, strips og andet i gang. Ikke mindst fordi vi har en lille dreng på 9 måneder som ikke bliver mindre aktiv med tiden.

Så selve kabelorganiseringen er bestemt også et projekt der fortjener lidt opmærksomhed.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-November-2008 kl. 11:46
Så kan jeg varmt anbefale www.cableorganizer.com

Har selv købt derfra, og det er møg billigt!


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-November-2008 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så kan jeg varmt anbefale www.cableorganizer.com

Har selv købt derfra, og det er møg billigt!


Det er sgu et godt link...!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 03-November-2008 kl. 23:44

hej Kongkent

det ser ud til at du har noget fedt udstyr - jeg bliver sgu noget misundelig på jer plasmadrenge - har stadig mit gamle samsung lcd fra den tid, hvor de var spidse forneden...

har lige kigget din tråd igennem, men kan ikke helt finde ud af hvad du bruger din DVD-afspiller til? - alt andet lige, så må din nye bluray da afspille dvd rigtig mange gange bedre, end en dvd, der er sat til via scart (ikke noget ondt om din fine pioneer dvd, men tiden er bare løbet lidt fra scart i mine øjne)

Iøvrigt, har du meget at glæde dig til med din knægt, fedtfingre+trykken på knapper+hive i kabler mv - tror det starter for alvor lige om lidt (min mindste er 19 måneder og det er sgu alvor)

 



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 08:55
En dvdafspiller er ikke bare bedre fordi den har HDMI.
så skulle en afspiller fra føtex til 249 kr med hdmi, automatisk spille bedre end alle uden HDMI. Sådan hænger det ikke helt sammen.
Jeg bruger da heller ikke min blueray afspiller til dvd, da min denon 1930 afspiller er bedre til dvd.  


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 10:39

det har jeg fuld forståelse for at den ikke er, måske er det blot fordi jeg er vant til min ps3 og mine HD-DVD afspillere, som jo opscalerer billedet - men gør alle bluray ikke det, når de afspiller dvd?

hvis det er tilfældet kan det jo kun være bedre, end selv den bedste dvd, der sender signalet via scart

Ret mig, hvis jeg tager fejl

 



Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 12:51

@ Nikodk >

Jeg har faktisk også lige sat en dvd i min Blu-Ray afspiller her i weekenden, idet jeg ville se om ikke den kunne gøre det bedre end dvd-afspilleren. Og det ser ud til, at den er bedre, så den er nok så småt på vej på pension. Jeg vil lige låne en kammerats film, så jeg kan sætte en rigtig god actionfilm i begge afspillere, således jeg kan vurdere lyd og billede på de to afspillere simultant.

Så der går nok lige en periode med tests inden jeg tager den endelige beslutning.



-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 15:55
Som jeg har skrevet tidligere, er tilslutning via componet bedre.
fordi den så sender et progressivt ud.
en PS3 er en fin dvdafspiller, det der er vigtig for en dvdafspiller er at den
kan de-interlace PAL dvd-film korrekt.


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 30-November-2010 kl. 14:18
Så er hjemmebiografen opdateret. For to år siden købte jeg BluRay-afspiller. Billederne derfra kan ses på side 4.

Ellers har jeg opdateret side 1 og det første indlæg med den nyligt indkøbte forstærker fra Pioneer. En 920'er, der blev købt af en bruger herfra. Tråden kan ses her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89325&title=solgt-pioneer-vsx920-surround-receiver

Tjek første side og første indlæg og kommentér gerne. Smile


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 14:43
Fik "Inception" af konen i julegave, så nu ser samlingen således ud:



(IronMan mangler, da en kammerat har lånt den).


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:


Kabelhelvedet bag alteret. Bemærk de 8 x phono fra øverste blu-ray der samler sig i et regulært magasin af kabler i forstærkeren.


Her kan man også se, at jeg ikke bruger Surround Back endnu. Opgraderingen fra 5.1 til 7.1 kommer i 2009. Jeg køber to Dali center-højtalere og lidt kabel. Skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg hænger dem op i loftet, samt hvordan de bliver vinklet rigtigt ned mod lyttepositionen.

Altid rart med et projekt til hjemmebiografen, nu hvor Blu-Ray er færdiggjort.

Close-up af HDMI, SCART og phono-kabler fra Blu-Ray (øverst) og DVD afspillerne.


Hvorfor forbinder du ikke Blu-Rayen til reveiveren med HDMI og forbinder Tv'et med reciveren med HDMI?
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så får du ikke HD lyd når du forbinder med component.


-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON


Skrevet af: wezi
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 14:52
ikke fordi jeg er helt sikker på hvad HD lyd er, men kan man ikke bare bruge optisk fra afspilleren til reciveren til lyden og hdmi op til tvet? og så få hd lyd i reciveren den vej?

-------------
MvH Daniel


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 15:03
Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue


Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 15:05
Som der findes HD billede, findes der ligeledes HD lyd. Da du har en blu-ray bør du også udnytte de fordele det giver på lydsiden.
For at kunne udnytte de nyeste HD lyd standarter skal lyden overføres via HDMI. Hverken Scart, phono, component, tos-llink (lysleder) understøtter HD lyd.
Det gøres ved at, alle dine signaler køre gennem reciveren.
Fra Blu-Ray'en forbinder du til reciveren med HDMI, fra reciveren forbinder du TV'et med HDMI.
Din DVD og andet udstyr forbinder du også til reciveren. Fx med component.
På den måde skal du kun bruge den samme 'kanal'' på TV'et til at se Blu-Ray, spille wii, spille X-box, se DVD.
Edit:
Desuden får du via din reciver mulighed for, at synkronisere lyd og billede. Når tv'er får billedet direkte fra afspilleren og lyden kør via reciveren, kan du risikere at lyd og billede ikke passer sammen.


-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON


Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue
5.1 analog understøtter ikke true HD lyd.

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue
5.1 analog understøtter ikke true HD lyd.
Hvorfor ikke!Confused


Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue
5.1 analog understøtter ikke true HD lyd.
Hvorfor ikke!Confused
Du har ret så fremt man afkoder i afspilleren. Behøver man ikke HDMI.
 
 


-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 12:52
@ -C5-
 
De billeder er fra dengang jeg havde min gamle VSX-1011K afspiller. Den var for gammel til HDMI, men havde dog 7.1 discrete input. Så jeg købte en Bluray-afspiller, der kunne dekode HD-lyden og brugte så analoge kabler til at overføre HD-signalet med.
 
Men det er skam ændret. Nu har jeg en VSX-920 og den har HDMI 1.4, så nu kører jeg naturligvis HDMI-kabler fra både PS3, BluRay-afspiller, TDC HomeTrio-box osv. ned igennem forstærkeren og et enkelt HDMI-kabel fra forstærker til TV.
 
De billeder du har quotet er altså fra min tidligere opsætning, og dengang gjorde jeg det kun på den måde fordi det på daværende tidspunkt var min eneste mulighed for at få HD-lyd. Jeg havde kun råd til at købe en afspiller, så jeg valgte en med indbygget dekoder til Dolby TrueHD og DTS MA.
 
I 2010 blev det så til endnu en opgradering, og da var det naturligvis den gamle forstærker, der stod for skud.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 15:17
7 år senere og Både Pioneer plasma og forstærker er udskiftet.

Nu er det en klassisk Denon-Dali kombination, der fylder hjemmebiografen med lyd, som man kan se fra signaturen.

Derudover købte jeg i foråret en OLED skærm i Elgiganten og parrede den med en AppleTV 4K-boks, der håndterer alle apps. En LG C7 55", som jeg er blevet rigtig glad for. Direkte fra kassen havde den jo et fremragende billede, der kun blev bedre af at blive indstillet korrekt.

I går, søndag d. 16. september 2018 havde jeg så TV Kalibrering på besøg, der fik justeret skærmen så den viser signal og farver 1:1 på alle parametre. I forhold til den standard-ISF indstilling, der er på LG'en, så er det ikke nær så markant en forskel, som det var for 10 år siden da jeg fik kalibreret min Pioneer-plasma, men forbedringerne var alligevel så tydeligt, at jeg ikke behøvede at skifte mellem profilerne for at se det. Alene menuen på AppleTV-boksen med alle apps kunne jeg se havde ændret farven en lille smule. Særligt den røde er blevet mere afdæmpet. 

Lækkert! Thumbs Up


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 17:54
Kent, hvordan har du det med lyden fra appletv, sammenlignet med en afspiller (fysiske medier)? 

Jeg er stadig på 4K/UHD/ eller alm. BD fysiske medier, hvis det er en titel jeg gerne vil nyde i fulde drag. iTunes er lidt en tynd kop te (audio)....


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 20-September-2018 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Kent, hvordan har du det med lyden fra appletv, sammenlignet med en afspiller (fysiske medier)? 

Jeg er stadig på 4K/UHD/ eller alm. BD fysiske medier, hvis det er en titel jeg gerne vil nyde i fulde drag. iTunes er lidt en tynd kop te (audio)....

Jeg har ikke lavet en side-by-side sammenligning endnu, da jeg endnu ikke har købt mig en UHD-afspiller. Jeg leder efter én, der både kan Dolby Vision osv. (æder alle lyd- og billedformater) og så køber jeg en af de film, jeg har købt på iTunes i 4K. For jeg tror faktisk, du har ret i, at lyden nok er en anelse tynd i forhold til fysiske medier. Det er blot en teori, som jeg ikke har noget belæg for. Mon man kan google sig frem til, hvilken bitrate Apple kører med på lydsiden?

Billedet fejler i hvert fald ikke noget. Jeg har 'Justice League', 'Arrival' og 'Jack Reacher: Never Go Back' i 4K Dolby Vision på iTunes og billederne er næsten for gode, så skarpt står det. LOL


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 14-Marts-2022 kl. 11:32
Opdatering:

Mit LG 55" C7 OLED begyndte at få burn-in for et års tid siden, og stille og roligt falmede den gule og røde farve. Det blev rigtig slemt da fjernsynet under en opdatering selv kørte en "pixel-rens" eller hvad det nu hedder, og så begyndte det at se helt skævt ud. Jeg kontaktede først producenten LG og Elgiganten, hvor jeg købte skærmen. Ingen af dem kunne/ville hjælpe, da der var gået mere end 2 år fra købet. Jeg kontaktede mit forsikringsselskab og forelagde dem min problematik. Jeg syntes, at 3 år er for tidligt et tv går i stykker når man har betalt 11.000 kroner for det. Forsikring valgte at dække, og jeg kunne købe et LG B1 65" OLED i Elgiganten til 9999,- 

Det er umiddelbart rigtig flot lige ud af kassen. Jeg har sat det til "IFS dag" som billedprofil og det viser både Dolby Vision og HDR pænt. Nu overvejer jeg om ikke der skal kastes en kalibrering efter det, præcis som jeg gjorde ved både min Pioneer KURO 42" plasma og det første LG C7 OLED tv. 


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15



Print side | Luk vindue