erfaring med Panasonic BD50
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42834
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 16:49
Emne: erfaring med Panasonic BD50
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: erfaring med Panasonic BD50
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:37
så fik jeg hentet min bd50. dejligt.
så vil jeg prøve at sætte den op imod, bd30 og se om der er nogen forskelle.
jeg har foreløbig, testet 3 film på blu-ray. biler, POTC 3 og flightplan.
de er alle testet på den måde, at jeg trykker på eject, og så lader det gå sin gang, indtil filmen starter.
biler tog nøjagtig 3 minutter fra eject, til selve filmen gik igang. og tiden var helt ens på 30 og 50.
POTC gjorde nøjagtig det samme 3 min på begge.
flightplan tog 1min 50 sec for begge. så det ser ud til at opstartstider er helt ens, på de to maskiner.
og så har jeg testet med jumper på dvd, for at se om der var forskel. og det kan jeg ikke komme uden om, den står noget bedre på bd50 end på bd30.
prøvede det samme med star wars eps. 1. og her var det samme resultat. bd50 er bedre til dvd end bd30.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Svar:
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:41
tillykke med den flemming, så fik du den endelig
Lyder godt at 50'eren er bedre en 30'eren til dvd, så kan den jo ikke være helt dårlig..
Synes dog godt nok at det er nogle lange starttider, men sådan er det vel bare for blu-ray afspillere.
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:42
Hej Flemming! Tillykke med dit nye legetøj
Godt at høre at den er bedre end lillebroren til SD. Loadtiderne skulle vel også gerne være de samme. Men hvad med billedet ved BD film? Er der forskel?
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:43
så har jeg så bare et problem, med at få den til at spille pcm uncompressed lyd, på min xr59. hvis jeg sætter lydindstillingerne til pcm ud, så står der ikke 3.2.1 lyd, men hvis den står til bitstream står der 3.2.1. men kun i DD 5.1 ikke i pcm så er displayet, temmelig trist at se på. hvad går galt der?
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:44
flemming larsen skrev:
de er alle testet på den måde, at jeg trykker på eject, og så lader det gå sin gang, indtil filmen starter.
biler tog nøjagtig 3 minutter fra eject, til selve filmen gik igang. og tiden var helt ens på 30 og 50.
flightplan tog 1min 50 sec for begge. så det ser ud til at opstartstider er helt ens, på de to maskiner.
og så har jeg testet med jumper på dvd, for at se om der var forskel. og det kan jeg ikke komme uden om, den står noget bedre på bd50 end på bd30.
prøvede det samme med star wars eps. 1. og her var det samme resultat. bd50 er bedre til dvd end bd30.
|
Også et stort tillykke fra mig med din nye BD50 Flemming.
Stor hilsen til alle fra mig i Grønland med 22 graders varme og en skyfri himmel
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:46
Hej flemming , tillykke med din nye afspiller...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:46
furious jt skrev:
tillykke med den flemming, så fik du den endelig
Lyder godt at 50'eren er bedre en 30'eren til dvd, så kan den jo ikke være helt dårlig..
Synes dog godt nok at det er nogle lange starttider, men sådan er det vel bare for blu-ray afspillere.
|
tak tak.
loadtiderne er jo så endnu længere, fordi jeg vælger at trykke på eject, fra off tilstand. bare for at se max loadtider.
men ser ud til at være rigtig fed.
og flinke mennesker oppe i total tv. tak for alt dit arbejde med dette her.
|
Skrevet af: zirio
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:49
Tillykke det med Flemming!..
Så det kunne åbenbart godt have betalt sig, at vente på 50'eren!
Så må jeg bare invistere i Denon's nye, når den engang kommer! Og for at lave et fuldstændig off-topic emne, så må jeg lige skrive at jeg dags dato er blevet student!
Mvh Zirio forum_posts.asp?TID=40992&PN=1 - CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:50
Kampus skrev:
Hej Flemming! Tillykke med dit nye legetøj
Godt at høre at den er bedre end lillebroren til SD. Loadtiderne skulle vel også gerne være de samme. Men hvad med billedet ved BD film? Er der forskel?
|
tak tak, altid godt med noget nyt.
jeg kunne jo ligeså godt tjekke loadtider, for der er nogen film som bare tager en evighed, så jeg ville lige se om der var nogen forskel.
billedet ved bd film, kan jeg sku ikke se forskel på. det skulle der jo helst heller ikke,
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:52
zirio skrev:
Så må jeg bare invistere i Denon's nye, når den engang kommer! Og for at lave et fuldstændig off-topic emne, så må jeg lige skrive at jeg dags dato er blevet student!
Mvh Zirio forum_posts.asp?TID=40992&PN=1 - CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost
|
Tillykke med din eksamen Zirio - det er bare flot. Brug nu din eksamen på bedste vis
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 17:54
zirio skrev:
|
jeg takker for alle lykønskningerne.
og ja det kunne godt betale sig at have ventet.
og et stort tillykke med huen, og et snit på 12,5 eller der omkring.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 18:02
flemming larsen skrev:
så har jeg så bare et problem, med at få den til at spille pcm uncompressed lyd, på min xr59. hvis jeg sætter lydindstillingerne til pcm ud, så står der ikke 3.2.1 lyd, men hvis den står til bitstream står der 3.2.1. men kun i DD 5.1 ikke i pcm så er displayet, temmelig trist at se på. hvad går galt der? |
det irriterer mig, at man ikke kan se noget i displayet, om det er pcm lyd.
|
Skrevet af: PSSO
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 18:11
hvordan er støj niveauet fra selve drevet (under opstart og de første par min. af en film) i forhold til BD30 ?
------------- mvh PSSO
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 18:34
der er lidt mere støj på bd30, på bd50 er der kun lyden når slæden går ind og ud. på bd30 kan man lige høre discen køre, hvis man er en meter fra, det kan man ikke på bd50.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 19:08
flemming larsen skrev:
der er lidt mere støj på bd30, på bd50 er der kun lyden når slæden går ind og ud. på bd30 kan man lige høre discen køre, hvis man er en meter fra, det kan man ikke på bd50. | gælder det også for BD film ?
------------- mvh PSSO
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 19:15
PSSO skrev:
flemming larsen skrev:
der er lidt mere støj på bd30, på bd50 er der kun lyden når slæden går ind og ud. på bd30 kan man lige høre discen køre, hvis man er en meter fra, det kan man ikke på bd50. | gælder det også for BD film ? |
støjmæsigt er der ingen forskel på dvd og blu-ray, fra maskinen.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 19:22
flemming larsen skrev:
flemming larsen skrev:
så har jeg så bare et problem, med at få den til at spille pcm uncompressed lyd, på min xr59. hvis jeg sætter lydindstillingerne til pcm ud, så står der ikke 3.2.1 lyd, men hvis den står til bitstream står der 3.2.1. men kun i DD 5.1 ikke i pcm så er displayet, temmelig trist at se på. hvad går galt der? |
det irriterer mig, at man ikke kan se noget i displayet, om det er pcm lyd.
|
PCM lyd er jo ukodet, så det skal du ikke sende videre til din forstærker. Du skal have fat i de kodede formater såsom DTS HD MA og TRUEHD
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 19:24
Ellers er der jo ingen grund til at bruge BD50, da det er den der skal afkode formaterne
|
Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 19:29
Tillykke med det nye legetøj Flemming,får min maskine imorgen.
------------- M.V.H Jan
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 19:59
ghost-the-man skrev:
Tillykke med det nye legetøj Flemming,får min maskine imorgen. |
mange tak.
ja, de var i fuld gang med at gøre dem kodefri, da jeg var oppe og hente min. så jeg har nok set din maskine, før dig.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:01
Kampus skrev:
Ellers er der jo ingen grund til at bruge BD50, da det er den der skal afkode formaterne |
POTC 3, er i pcm 5.1, det vil sige at den bare bliver dekodet i bd50, og så skriver den det bare ikke, i displayet?
det lyder godtnok ret godt, men det irriterer mig bare at der ikke står noget.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:03
flemming larsen skrev:
ghost-the-man skrev:
mange tak.
ja, de var i fuld gang med at gøre dem kodefri, da jeg var oppe og hente min. så jeg har nok set din maskine, før dig.
|
Nu ridset du den vel ikkefandt du ud af det med lyden.
------------- M.V.H Jan
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
|
Skrevet af: erla
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:03
Hej Flemming - tillykke med den !
Har du prøvet at afspille en 4:3 DVD og får du grå så også kanter i siderne ?
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:07
ghost-the-man skrev:
flemming larsen skrev:
ghost-the-man skrev:
mange tak.
|
Nu ridset du den vel ikkefandt du ud af det med lyden.
|
jeg kom til at træde på den.
jeg håber at lyden er ved at være på plads.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:10
erla skrev:
Hej Flemming - tillykke med den !
Har du prøvet at afspille en 4:3 DVD og får du grå så også kanter i siderne ?
|
kender du titlen på en disney 4:3 eller anden, så jeg lige kan prøve.
men jeg tror ikke det er et problem for mig, jeg har sat den til 16:9 full. ja ind imellem ser de lidt sjove ud, men hellere det end grå kanter.
|
Skrevet af: zirio
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:14
Tak for de venlige ord drenge!
Flemming du må lige prøve at lave en direkte sammenlign af lydsporet på de 2 afspillere, for at se om der er forskel! Hvis du evt gider, så kan du både prøve at dekode lydsporet med 50'eren og bitstreame med 30'eren!.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:21
flemming larsen skrev:
men jeg tror ikke det er et problem for mig, jeg har sat den til 16:9 full. ja ind imellem ser de lidt sjove ud, men hellere det end grå kanter.
|
Aristocats, Robin Hood, Bambi, Askepot, Alice i eventyrland, 101 Dalmantinere, Peter Pan - står der alle 4:3 bagpå, på de eksemplarer jeg har. De eneste Disney film jeg har, der står til at være 16:9, er Junglebogen og Lady og Vagabonden.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:27
zirio skrev:
Flemming du må lige prøve at lave en direkte sammenlign af lydsporet på de 2 afspillere, for at se om der er forskel! Hvis du evt gider, så kan du både prøve at dekode lydsporet med 50'eren og bitstreame med 30'eren!.
|
det manglede bare.
jeg prøver at sammenligne lydende, i morgen. konen vil sku se twin peaks nu. så kan ikke lege mere med den i dag. kun se et skidegodt sd billede.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:29
flemming larsen skrev:
zirio skrev:
|
det manglede bare.
jeg prøver at sammenligne lydende, i morgen. konen vil sku se twin peaks nu. så kan ikke lege mere med den i dag. kun se et skidegodt sd billede.
|
Ja jeg har altid tænkt på, hvor hårdt du har det Flemming
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:32
erla skrev:
flemming larsen skrev:
|
Aristocats, Robin Hood, Bambi, Askepot, Alice i eventyrland, 101 Dalmantinere, Peter Pan - står der alle 4:3 bagpå, på de eksemplarer jeg har. De eneste Disney film jeg har, der står til at være 16:9, er Junglebogen og Lady og Vagabonden.
|
jeg har lige prøvet med sværdet i stenen og 101 dalmatinere, og jeg kan altså ikke finde den indstilling, hvor at der skulle være grå sider.
jeg har jo heller ikke haft noget på bd30.
hvad med dig, får du din i morgen?
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:37
flemming larsen skrev:
erla skrev:
flemming larsen skrev:
|
|
jeg har lige prøvet med sværdet i stenen og 101 dalmatinere, og jeg kan altså ikke finde den indstilling, hvor at der skulle være grå sider.
jeg har jo heller ikke haft noget på bd30.
hvad med dig, får du din i morgen?
|
Har du så sorte kanter i siderne ?
Eller strækker du billedet helt ud til kanten ?
Kan se i manualen, at den skal stå til 16:9 og ikke 16:9 full, for at vise 4:3 "un-stretched"...
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:39
flemming larsen skrev:
hvad med dig, får du din i morgen? |
Min er sendt idag - men er ikke hjemme indenfor "post-tid" de næste par dage, og skal til Odense og arbejde weekenden over, så det bliver først mandag jeg kan hente den på postehuset
Til gengæld har jeg derefter 3 dage fri til at lege med den
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:47
erla skrev:
[QUOTE=flemming larsen][QUOTE=erla][QUOTE=flemming larsen]
Har du så sorte kanter i siderne ?
Eller strækker du billedet helt ud til kanten ?
Kan se i manualen, at den skal stå til 16:9 og ikke 16:9 full, for at vise 4:3 "un-stretched"...
|
jeg har haft den i 16:9, 16:9 full og 4:3. men kan altså ikke finde en indstilling hvor der er kanter i siden.
og sidder så og ser twin peaks lige nu, den burde vel være i 4:3. der står ikke noget på kassetten. og den fylder enten det hele, eller er i 16:9 men kanter i top og bund.
|
Skrevet af: Michaelkj
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:49
Fik godt nok fyret den her af under den anden "lille" tråd om fælleskøbet, men vil gerne lige igen høre.
Skal jeg sætte min reciever til at dekode lyd eller skal BD50'ern gøre det. Min reciever er en Onkyo 705. Ved ikke om der er den store forskel, men helt sikkert en der ved det bedre end mig herinde. Kunne forstille mig at Onkyo var bedst til kodningen af lyden da den primært er lavet til det hvor afspilleren fokuserer meget på afspilningen af SD og BD, men self. også lyd.
Ellers må jeg også erkende at den har et kanont billede. Både BD og SD, men jeg får også de kønne grå gardiner i siden. Ser dog frem til at få nogle Blu-ray film. Indtil da går turen til blockbuster :)
På forhånd tak,
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 20:54
Michaelkj skrev:
Fik godt nok fyret den her af under den anden "lille" tråd om fælleskøbet, men vil gerne lige igen høre.
Skal jeg sætte min reciever til at dekode lyd eller skal BD50'ern gøre det. Min reciever er en Onkyo 705. Ved ikke om der er den store forskel, men helt sikkert en der ved det bedre end mig herinde. Kunne forstille mig at Onkyo var bedst til kodningen af lyden da den primært er lavet til det hvor afspilleren fokuserer meget på afspilningen af SD og BD, men self. også lyd.
Ellers må jeg også erkende at den har et kanont billede. Både BD og SD, men jeg får også de kønne grå gardiner i siden. Ser dog frem til at få nogle Blu-ray film. Indtil da går turen til blockbuster :)
På forhånd tak,
|
har selv problemer med lyden.
men hvis jeg havde en forstærker, som kunne dekode lyden, tror jeg nok at jeg ville lade den gøre det.
og ja den har bare et flot billede, både sd og bd.
hvilke indstillinger har du, så der er grå gardiner? jeg kan ikke få dem.
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:05
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
Ellers er der jo ingen grund til at bruge BD50, da det er den der skal afkode formaterne |
POTC 3, er i pcm 5.1, det vil sige at den bare bliver dekodet i bd50, og så skriver den det bare ikke, i displayet?
|
Nej men det er jo ikke anderledes end det er med PS3, som også laver dekodningen internt og ikke viser noget på forstærkeren
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:08
Kampus skrev:
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
Nej men det er jo ikke anderledes end det er med PS3, som også laver dekodningen internt og ikke viser noget på forstærkeren
|
ok, det må jeg bare leve med, vidste ikke med ps3. det er minimalt hvad jeg kender til den.
men bare lyden er der, så er jeg glad. må sammenligne dem i morgen.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:08
flemming larsen skrev:
|
Til sammenligning loader PS3 POTC3 på 30 sekunder fra slukket. No offense..
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:12
Pallec skrev:
[QUOTE=flemming larsen]
|
personligt er jeg ligeglad, man sætter i og sætter sig ned og så er den ved at være der.
og jeg har intet imod ps3, ud over jeg spiller ikke, og kan virkelig ikke lide designet.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:14
flemming larsen skrev:
Pallec skrev:
[QUOTE=flemming larsen]
|
personligt er jeg ligeglad, man sætter i og sætter sig ned og så er den ved at være der.
og jeg har intet imod ps3, ud over jeg spiller ikke, og kan virkelig ikke lide designet.
|
Er egentlig også ligeglad, bare underligt at der er så stor forskel?
(min PS3 står inde i et skab, så designet er underordnet..)
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:23
nu er der jo også det med ps3, at man bare stikker den ind, (skiven altså) og så kører den. men når jeg trykker på eject, går der alene der ca. 30 sekunder. det gør også en del.
og ja når man har det i et skab, så er det jo ligemeget.
|
Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:36
flemming larsen skrev:
hvilke indstillinger har du, så der er grå gardiner? jeg kan ikke få dem.
|
Inde i setup og aspekt ratio skal der stå 16:9. Når du trykker på option klappen skal "screen aspekt" være "normal".
Prøv at kig din DVD samling igennem efter 4:3 film. Det bør stå på bagsiden. Eksempler fra skuffen herhjemme: Friends serien, Pocahontas, Den lille havfrue og Hercules.
Hvis der står 16:9 bag på coveret burde du ikke opleve fænomenet.
------------- Med venlig hilsen, Thomas
|
Skrevet af: piloten
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:08
Hej Flemming
Også tillykke herfra, men jeg har også fået min. Er egentligt overrasket positivt over load tider. Sætter jeg tænder jeg med Spiderman3 i går der 40 sek til billede på og 70 sek i alt til jeg kan vælge i menuen. Det lyder måske af meget, men føles hurtigt.
De grå gardiner er der hvis ikke man sætter TV til 16:9 full, men ved 16:9 og med 4:3 materiale. Ved full strækker den naturligvis billedet ud.
------------- Med venlig hilsen
Piloten
Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175
|
Skrevet af: Stig82
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:17
Hvis man vil undgå de grå gardiner, på et 16:9 tv, så sæt jeres BD50 til "4:3 Pan & Scan" og lad jeres TV stå for hånteringen af aspect ratio. Har testet det på mit Pana PX70
Eller brug et 4:3 tv
------------- Alan Pedersen
Panasonic TH-37PX70EA - Samsung SMT-H3106 YouSee HD Box (HDMI) - Panasonic DMP-BD50 (HDMI) - Onkyo TX-SR606 - Xbox 360 (HDMI) - Xbox
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:20
Stig82 skrev:
Hvis man vil undgå de grå gardiner, på et 16:9 tv, så sæt jeres BD50 til "4:3 Pan & Scan" og lad jeres TV stå for hånteringen af aspect ratio. Har testet det på mit Pana PX70
|
Men får du så korrekt aspect ratio ?
Skal den stilles om til 16:9 for korrekt aspect ratio ?
|
Skrevet af: Corax
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:38
Jeg har også fået afprøvet min BD50'er lidt. Jeg får også de grå sider ved 4:3 film. Men som Stig82 siger så kan man sætte afspilleren til 4:3 pan&scan så bliver billede strukket ud til TV'ets størrelse. Ved at sætte TV'et fra 16:9 til 4:3 vil man så få korrekt aspect ration og sorte søjler.
Godt tip Stig.
Det er lidt omstændigt at skifte frem og tilbage men det er så sjældent jeg ser en 4:3 DVD at jeg nok overlever. Så kan vi håbe på en firmware opdatering imens.
Kan også bekræfte at afspilleren spiller NTSC reg 1. udgiver uden problemer.
------------- http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36469&KW - Min hjemmebio
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:40
kimjensen skrev:
Eller også skal man tage brugsvejledningen til hjælp.
Dette er sakset fra den amerikanske vejledning under troubleshooting guide.
Men mon ikke det også virker på den danske version.
"The masked-off area is masked in gray.
If the “Screen Saver Function” in the Setup menu is set to “Off”, the masked-off area is displayed in black.
see page 27"
Håber det hjælper jer.
|
Panasonic TH-37PX70EA - Samsung SMT-H3106 YouSee HD Box (HDMI) - Panasonic DMP-BD50 (HDMI) - Onkyo TX-SR606 - Xbox 360 (HDMI) - Xbox
|
Skrevet af: Corax
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:44
Fedt nok. Jeg var ellers også lige ved at slå screensaver fra da jeg var gik setup igennem fra ende til anden. Ser ud til at jeg skulle have gjort det alligevel
------------- http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36469&KW - Min hjemmebio
|
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 22:53
Som der så rigtig står i min egen manual, ligesom "kimjensen" skriver!
Screen Saver Function: This is to prevent burn-in on the screen
When this is set to "On", the masked-off area on the screen becomes gray
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 23:54
flemming larsen skrev:
Hvorfor overføre du ikke dit lyd signal analogt, fra afspiller til din XR59 via de separate front,surr,center,sub indgange og lader din BD50 stå for alt afkodening?
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 00:09
Er det bare mig, men jeg synes lyden på en almindelig dvd, er bedre med HDMI end optisk eller coax. Jeg har prøvet og spille den samme dvd via min denon 1930 med optisk kabel, men så mangler der noget lyd i baghøjtalerne Min Panasonic BD50 kører med hdmi til min Harman/kardon AVR 255. I teorien burde der vel ikke forskel, men jeg synes lyden er mere fyldig, samt der kommer mere gang i baghøjtalerne.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 06:45
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
Hvorfor overføre du ikke dit lyd signal analogt, fra afspiller til din XR59 via de separate front,surr,center,sub indgange og lader din BD50 stå for alt afkodening?
|
den står jo også for al afkodning over hdmi.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 06:48
jeg har min ethernet tilsluttet med en trådløs bro, og når jeg tjekker om forbindelsen virker, siger bd50 pass. så sku den virke. men hvis jeg prøver at opdatere firmware, siger den fejl, og i men in black, siger den også under bd live at der er fejl. nogen som har haft dette problem? og fundet en løsning?
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 06:56
flemming larsen skrev:
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
|
den står jo også for al afkodning over hdmi.
|
Spørgsmålet er så, om din XR59 kan overføre alle lyd formater via HDMI, jeg mener at ha læst et sted, at den skal ha HDMI v 1.3 for at gøre dette. Men at XR59 kun har v. 1.1.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 07:13
ok, ja det må jeg lige undersøge.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 08:24
kskruger skrev:
Spørgsmålet er så, om din XR59 kan overføre alle lyd formater via HDMI, jeg mener at ha læst et sted, at den skal ha HDMI v 1.3 for at gøre dette. Men at XR59 kun har v. 1.1.
|
i min brugsforvirring står der hdmi version 1.2. jeg troede kun der var 1.1 og 1.3.
skal lyden så over 5.1 analog?
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 08:41
hmm jeg trode bestemt at man kunne få dts master og dolby truehd uden problemer via hdmi, hvis bare ens reciever har et hdmi stik
Min denon 2807 har vist kun hdmi 1.1, men trode ikke det ville være et problem da Bd50 jo dekoder formaterne og sender dem videre.
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 08:44
furious jt skrev:
hmm jeg trode bestemt at man kunne få dts master og dolby truehd uden problemer via hdmi, hvis bare ens reciever har et hdmi stik
Min denon 2807 har vist kun hdmi 1.1, men trode ikke det ville være et problem da Bd50 jo dekoder formaterne og sender dem videre.
|
dolby true hd og dts hd går fint over og skriver 3.2.1, problemet er kun pcm.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 08:47
flemming larsen skrev:
furious jt skrev:
|
|
Nå så har jeg misforstået, men er der nogle film hvorpå der kun er pcm, siden du vælger dette fremfor f.eks dolby true hd?
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 08:50
POTC trilogi, har dd 5.1 og pcm 5.1, så ja.
|
Skrevet af: meta
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 09:21
flemming larsen skrev:
i min brugsforvirring står der hdmi version 1.2. jeg troede kun der var 1.1 og 1.3. |
Der findes også 1.2
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface#HDMI_1.2 - http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Inte rface#HDMI_1.2
------------- + 70 positive handler!
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 09:24
meta skrev:
flemming larsen skrev:
i min brugsforvirring står der hdmi version 1.2. jeg troede kun der var 1.1 og 1.3. |
Der findes også 1.2
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface#HDMI_1.2 - http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Inte rface#HDMI_1.2
|
ok, tak.
er det kun mig, eller kan man efter hvad der står derinde godt overføre pcm og alle de andre lyde over 1.2? det synes jeg at jeg forstår på det.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 09:30
zirio skrev:
|
efter at have tjekket lyden på begge to, synes jeg der er mere kraft og saft i bd50, det er mest i true hd udgaverne. i de alm dts og dd, synes jeg ikke der er nogen forskel at skrive hjem om. men det er jo så nok fordi, bd50 dekoder de nye og det gør bd30 jo ikke.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 09:30
flemming larsen skrev:
jeg har min ethernet tilsluttet med en trådløs bro, og når jeg tjekker om forbindelsen virker, siger bd50 pass. så sku den virke. men hvis jeg prøver at opdatere firmware, siger den fejl, og i men in black, siger den også under bd live at der er fejl. nogen som har haft dette problem? og fundet en løsning? |
ikke nogen?
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 10:07
flemming larsen skrev:
furious jt skrev:
|
|
Er du sikker på, at du får True HD og DTS HD over via din HDMI. Hvis man kikker på denne Wikipedia.org så står der at HDMI skal være v. 1.3?
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Inte rface#HDMI_1.2 - http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Inte rface#HDMI_1.2
Jeg ville nok vælge de separate analoge udgang på din BD50, som så afkoder det indkommne lyd format korekt og sender det ind på de separate front,surr,center,sub indgange på din XR59. Dermed er du helt sikker på, at du kan afspille alle lyd formater.
|
Skrevet af: meta
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 10:13
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
furious jt skrev:
|
|
Er du sikker på, at du får True HD og DTS HD over via din HDMI. Hvis man kikker på denne Wikipedia.org så står der at HDMI skal være v. 1.3?
|
Der står jo også:
If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio.
------------- + 70 positive handler!
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 10:23
meta skrev:
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
furious jt skrev:
|
|
|
Der står jo også:
If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio.
|
Ja det er sgu lidt svært, at blive klog på hvad der skal til. Men jo du har nok ret.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 10:31
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 11:34
kskruger skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Inte rface#HDMI_1.2 - http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Inte rface#HDMI_1.2
Jeg ville nok vælge de separate analoge udgang på din BD50, som så afkoder det indkommne lyd format korekt og sender det ind på de separate front,surr,center,sub indgange på din XR59. Dermed er du helt sikker på, at du kan afspille alle lyd formater.
|
jeg aner det virkelig ikke, som sagt skriver den 3.2.1 når det er true hd og dts hd, hvor den ikke skriver noget, når det er pcm. men hvordan skal jeg kunne tjekke dette?
hvis jeg skal bruge de analoge udgange, så skal hdmi med billedet også op i skærmen, for billedet kan ikke gå igennem forstærkeren, når den er sat til analog. og så skal jeg ud og købe flere kabler.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 11:59
region 4 film fra australien, fungerer helt som det skal.
så sd delen er regionsfri.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 17:09
Så er den blevet sat til,ingen problemer med opsætningen,billedet står super godt,det er jo helt vildt på bluray film,på dvd siden står billedet super godt i forhold til den sonny hhd optager jeg har,så jeg har fået meget ud af nyt legetøj, lyden den eneste film jeg har med TRUEHD 5.1 er Close Encounters of the Third Kind,er måske ikke den bedste men"WAUW"en flot dymanik/detaljeret/naturlig lyd, og det er lige som at lyden følger mere med billedet i sin rigtighed,med hensyn til hvad der står på reciveren,på mit viser det PCM 5.1 symbol,et lille problem er, at jeg ikke kan få den danske menu frem,men overlever det nok,så i aften skal konen og jeg bare sidde og se film,og bare nyde det.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 17:23
ghost-the-man skrev:
Så er den blevet sat til,ingen problemer med opsætningen,billedet står super godt,det er jo helt vildt på bluray film,på dvd siden står billedet super godt i forhold til den sonny hhd optager jeg har,så jeg har fået meget ud af nyt legetøj, lyden den eneste film jeg har med TRUEHD 5.1 er Close Encounters of the Third Kind,er måske ikke den bedste men"WAUW"en flot dymanik/detaljeret/naturlig lyd, og det er lige som at lyden følger mere med billedet i sin rigtighed,med hensyn til hvad der står på reciveren,på mit viser det PCM 5.1 symbol,et lille problem er, at jeg ikke kan få den danske menu frem,men overlever det nok,så i aften skal konen og jeg bare sidde og se film,og bare nyde det.
|
kan du komme på nettet?
|
Skrevet af: DBear
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 17:34
Til den der havde PCM probs.
Fik du/i løst dit/jers PCM problem ??
For jeg kan godt får min BD30 til at vise det rigtige på min Onkyo TX-SR705, men mener også jeg bruger min Onkyo til at afkode signalet... Ved ikke engang hvor jeg skal sætte BD50 til at gøre det for mig :-) LOL, men kan godt får min Onkyo til at vise de rigtige formater...
------------- www.varekurv.dk
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 17:34
flemming larsen skrev:
ghost-the-man skrev:
|
kan du komme på nettet?
|
Det har jeg ikke mulighed for lige nu,men det kommer.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:01
DBear skrev:
Til den der havde PCM probs.
Fik du/i løst dit/jers PCM problem ??
For jeg kan godt får min BD30 til at vise det rigtige på min Onkyo TX-SR705, men mener også jeg bruger min Onkyo til at afkode signalet... Ved ikke engang hvor jeg skal sætte BD50 til at gøre det for mig :-) LOL, men kan godt får min Onkyo til at vise de rigtige formater...
|
det var bare mig, som havde problemer.
og ja onkyoen har ingen problemer, med at vise det. men jeg tror slet ikke, at xr59 kan vise det i displayet.
men jeg har prøvet at sende en mail, til panasonic med problemet.
så må jeg se om de kan svare på det.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:02
ghost-the-man skrev:
kan du komme på nettet?
|
[/QUOTE]
siger du til når det er, om du kan?
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:19
Din Panasonic SA-xr59, kan ikke afkode de nye formater. Så det vil aldrig står i displayet. men sæt din nye BD50 til bitstream via HDMI og der vil sikkert står noget med multi pcm. Det er kun med din BD50 du kan hører de nye lydformater.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:26
flemming larsen skrev:
ghost-the-man skrev:
kan du komme på nettet?
|
|
[/QUOTE]
Det skal jeg nok,men du plejer jo at være en hurtig mand her på siten,så du er nok før mig.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:34
xcardman skrev:
Din Panasonic SA-xr59, kan ikke afkode de nye formater. Så det vil aldrig står i displayet. men sæt din nye BD50 til bitstream via HDMI og der vil sikkert står noget med multi pcm. Det er kun med din BD50 du kan hører de nye lydformater.
|
ved godt at xr59 ikke kan afkode, problemet er at der kun står 3.2.1 ved true hd og dts master hd. og ved pcm står der ikke noget.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:36
ghost-the-man skrev:
flemming larsen skrev:
ghost-the-man skrev:
kan du komme på nettet?
|
|
|
Det skal jeg nok,men du plejer jo at være en hurtig mand her på siten,så du er nok før mig.
[/QUOTE]
ja, jeg håber jeg kan få en pc n... til at se på det for mig.
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:41
ingen problemer med at komme på nettet. checkede for nyt firmware uden problemer (der var dog ingen opdatering) BD live har jeg endnu ikke prøvet.
------------- mvh PSSO
|
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:52
snyd, jeg vil også på.
|
Skrevet af: piloten
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 22:31
flemming larsen skrev:
snyd, jeg vil også på. |
OS mig, os mig. Jeg får også PASS i nettesten, men under update sker der bare intet andet end den blå baggrundsskærm
------------- Med venlig hilsen
Piloten
Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 08:09
når jeg prøver får jeg en besked, som siger fejl. du får slet ikke noget?
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 08:49
Hey Flemming,har nu fået den på mit netværk,kan nu gå ind og søge efter opdatering,den beske jeg får er The current firmwre is the latest version update is not necessary,altså den nuværende firmwre er den nyeste version opdateringen er ikke nødvendig,har ikke prøvet med BD-Live da jeg ikke har film til det.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 09:03
ghost-the-man skrev:
Hey Flemming,har nu fået den på mit netværk,kan nu gå ind og søge efter opdatering,den beske jeg får er The current firmwre is the latest version update is not necessary,altså den nuværende firmwre er den nyeste version opdateringen er ikke nødvendig,har ikke prøvet med BD-Live da jeg ikke har film til det.
|
og du kunne bare gå ind, uden at sætte noget op?
vi er jo et par stykker som ikke kan. gad vide hvad der går galt?
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 09:22
flemming larsen skrev:
ghost-the-man skrev:
|
og du kunne bare gå ind, uden at sætte noget op?
vi er jo et par stykker som ikke kan. gad vide hvad der går galt?
|
Jeg satte bare netværksstik i" vupti" så var der forbindelse,min Router er en linksys wrt54g,internetforbindelse er hos Cybercity.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 10:25
jeg har en netgear fra yousee, og den vil altså ikke på.
jeg må have en til at se på det.
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 10:51
jeg er kommet på.
jeg gik ind i netindstillinger og satte den til manuel indstilling, og prøvede jeg igen. og igen sagde den bare pass, men ville ikke gå på.
så prøvede jeg at sætte den til automatiske indstillinger, og så virkede det lige pludselig. hurra.
jeg håber at det også kan hjælpe hos dig.
og bd live virker også på men in black. det eneste problem var at den skrev, at jeg ikke havde nok hukommelse, og at jeg skulle slette noget. slette hvad, jeg har ikke sat noget ind endnu. jeg troede at der var en lille form for harddisc i? men det virkede først da jeg satte et sd kort i, havde heldigvis et i min telefon. men må ud og købe et. er der nogen som ved hvor stort et kort man kan bruge? evt. hvor det er billigst?
på bd-live kan man se trailers, men fuck det tager lang tid at downloade traileren. og på MIB er der et interaktivt spil. det har jeg ikke prøvet endnu, da jeg stadig venter på at der kommer en trailer ned? men det ser spændende ud.
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 10:52
JEg synes det er lidt mærkeligt at man skal have et sdkort når afspilleren er bd 2.0, men hva faen, godt du fik det til at virke Flemming!
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 10:59
det er fordi den skal downloade det, til maskinen. og der er åbenbart ikke nok plads, på maskinens hukommelse.
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 11:12
hej.
er der nogen som har set nogen steder, hvor stort et sd kort man kan bruge til denne maskine?
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 11:34
flemming larsen skrev:
hej.
er der nogen som har set nogen steder, hvor stort et sd kort man kan bruge til denne maskine?
|
står i den engelske manual, vist nok max 16GB
------------- mvh PSSO
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 11:36
flemming larsen skrev:
|
Det lyder godt du fik det til at køre,men jeg er lidt i tvivl om hdmi video format,hvordan har du sat dit hdmi video format? til automatisk eller 1080p eller 720p,og har du sat 24p output til?
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 11:41
ghost-the-man skrev:
flemming larsen skrev:
|
Det lyder godt du fik det til at køre,men jeg er lidt i tvivl om hdmi video format,hvordan har du sat dit hdmi video format? til automatisk eller 1080p eller 720p,og har du sat 24p output til?
|
jeg har sat min til automatisk, og sat 24p output til. og det ser bare godt ud.
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 11:44
PSSO skrev:
flemming larsen skrev:
hej.
|
står i den engelske manual, vist nok max 16GB
|
jeg har lige fået at vide at det er max 8GB sd eller op til 32GB sdhc. jeg ved bare ikke hvad forskellen er.
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 12:45
flemming larsen skrev:
ghost-the-man skrev:
flemming larsen skrev:
|
|
jeg har sat min til automatisk, og sat 24p output til. og det ser bare godt ud.
|
Jo det står flot,skarpt og klart,men jeg synes at når der er en hurtig panorering til siden,f.eks i Vertical-Limit,det er lige før det hakker,der var ikke noget på Close Encounters of the Third Kind,det kan bare være jeg stiller for høje krav.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 12:48
det med hakkeriet kan være, hvis dit tv ikke kan tage 24p.
og du kan jo altid prøve at stille den, i forskellige opløsninger og se om det bliver bedre.
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 13:05
og så fik jeg et svar fra buddinge radio, angående lydformater over hdmi.
og det var ikke positvt for mig.
(Hej Flemming.
Det er rigtig at XR59 har hdmi 1.2a og ikke understøtter Dolby true HD, DTS master HD via HDMI. den indbygget dekoder køre kun igennem de 6 Phono stik. Så for at du kan udnytte BD50 Max skal du skifte din reciver, PT har Panasonic ikke nogle på marked, men de er på vej inden for få mdr.
Ang Netforbindelse. ja når den siger pass i testforløbet har den forbindelse til nettet,
Sidst, men ikke mindst er der ikke nogle update endnu til BD50 men den skal ikke give en fejl men bare fortælle at du har en nyeste firmware.
Med venlig hilsen
Buddinge Radio & Tv Søborg Torv 3 2860 Søborg)
Så nu skal der sku bruges penge igen, hvis jeg vil have den til at køre over hdmi. men vil nok nøjes med at køre den analog, indtil videre.
|
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 13:07
flemming larsen skrev:
det med hakkeriet kan være, hvis dit tv ikke kan tage 24p.
og du kan jo altid prøve at stille den, i forskellige opløsninger og se om det bliver bedre.
|
Det må jeg prøve,men px80 skulle kunne håndtere 24p,men der har været skrevet noget om engang,om det kunne eller ikke.
------------- M.V.H Jan
|
|