Print side | Luk vindue

Logitech Harmony One kompatibilitet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42837
Udskrevet den: 01-Juni-2024 kl. 09:17


Emne: Logitech Harmony One kompatibilitet
Skrevet af: AlexSmedegaard
Emne: Logitech Harmony One kompatibilitet
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 18:40
Hej :)

Overvejer at købe denne fjernbetjening: http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/3898&cl=dk,da

Har søgt på min bærbare computer, denne kan den umiddelbart godt kontrollere. Dog er jeg usikker på om den kan styre mit media center, da dette jo kører over min reciever fra microsoft. Er der nogen der ved om den understøtter denne?

Og så har jeg læst noget herinde ang. ikoner for kanaler til tv, er dette noget der virker med alm. analog tv også? Og kommer den til at virke med den nye digitale modtager fra YouSee med HDD?

På forhånd tak,
Hilsen Alex :)



Svar:
Skrevet af: bims
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 18:51

Har ikke prøvet at lade den erstatte min mce remote, men tænder da nemt pc og alt det andet som er tilsluttet.

TV iconer virker med alm. tv, er jo bare nogle knapper som får et billede på i stedet for et tal. laves i det softvare som følger med.

Skulle også virke med den nye HDD box, virker fint med den nuværende HDbox



Skrevet af: AlexSmedegaard
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 18:53
Okay, mange tak for svaret :)

Kan du så sige mig, hvordan den styrer computeren? Altså skal man så have noget ekstra reciever til bærbaren?




Skrevet af: AlexSmedegaard
Skrevet den: 24-Juni-2008 kl. 21:05
Hvordan er det forresten man "lærer" den et produkt som den ikke selv har i databasen? For min dvd afspiller står ikke på listen :)

Hvis der er en venlig person der ved om den kan styre mit mce bliver jeg meget glad hvis du skriver :)



Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 13:15

Oprindeligt skrevet af AlexSmedegaard AlexSmedegaard skrev:

Hvordan er det forresten man "lærer" den et produkt som den ikke selv har i databasen? For min dvd afspiller står ikke på listen :)

Hvis der er en venlig person der ved om den kan styre mit mce bliver jeg meget glad hvis du skriver :)

Hvis du har en originale fjernbetjening, kan din Harmony One lære alle de kommandoer originalfjernbetjeningen kan.

Jeg ved ikke om du på en snedig måde kan indlæse et helt apparat i softwaren, hvis det ikke findes deri i forvejen. Men ellers er det bare på med vanten og få lært Harmony'en alle de enkelte knappers signaler at kende



Skrevet af: AlexSmedegaard
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 16:14
okay :) Er der ingen der kan sige, om den virker med eks. Microsoft recieveren til fjernbetjeningen og tastaturet?



Skrevet af: Kelco
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 16:18

Prøv at gå ind på dette link http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp?WebProcessAction=Start&ReturnUrl=%2FEasyZapper%2F%2E%2FNew%2FProcSpice%2Flanding%2Easp&ClassId=PrSpice%2EProcSpice&RelativePath=ProcSpice%2F - http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp?WebProcessA ction=Start&ReturnUrl=%2FEasyZapper%2F%2E%2FNew%2FProcSp ice%2Flanding%2Easp&ClassId=PrSpice%2EProcSpice&Rela tivePath=ProcSpice%2F  Der er muligheder for at finde ud af om kompabiliteten er iorden



-------------
Mvh Carsten


Skrevet af: AlexSmedegaard
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 17:53
Okay, mange tak, kan se den passer :)

Kan den forresten godt have to forskellige tv i sig samt to forskellige hjemmebioer? Har nemlig både i stuen og soveværelset.


Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 20:57
ja det kan den sagtens


Skrevet af: AlexSmedegaard
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 21:38
Nice :)

Så lige det allersidste spørgsmål: Kan man programmere den til at der er en tast eller noget i den, der kan starte MCE på computeren?


Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 11:04
Hvis du i forvejen kan starte dit MCE med en IR-kommando, så kan Harmony'en også lære det ... så skal du bare have kommandoen knyttet til en tast og det kan let klares via softwaren.


Skrevet af: AlexSmedegaard
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 12:37

Kanon :) har bestilt den, regner med at den kommer i dag :)

Og mange tak for den gode hjælp alle sammen ;)




Print side | Luk vindue