Print side | Luk vindue

Lidt pinligt begynderspørgsmål

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42882
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 22:28


Emne: Lidt pinligt begynderspørgsmål
Skrevet af: Ham_Der
Emne: Lidt pinligt begynderspørgsmål
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 14:05

Jeg har netop købt min første gps, en TomTom One Xl. Der fulgte en sugekopholder til forruden med. Det var hos Wupti.

Mit spørgsmål er, tager I andre sugekopholderen ud af bilen, når I ikke skal bruge gps'en, eller lader I holderen sidde og tager apparatet ud. Mit problem er nemlig, at jeg har fået sat apparatet så godt fast i holderen, at jeg ikke kan skille dem ad igen.  

Derfor er jeg (endnu) nødt til at tage holderen ud også, hvis jeg vil undgå indbrud i min bil. Men kan en sugekopholder holde til det i længden, kan den blive ved med at suge?




Svar:
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 14:11

Jeg fjerner min holder - den er en god anledning for evt. langfingrede til at smadre en siderude for at gå i ens handskerum...

Desværre kan selv sugekopmærket på forruden være nok til at de får lyst til at checke....



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 14:21
Specielt i udlandet skal man fjerne ALLE tegn på at man har GPS.

-------------


Skrevet af: mortenf
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 16:25
Jeg har valgt en holder der sidder fast i et ventilations-hul. Det virker godt...


Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 17:43
Ikke noget pinligt spørgsmål 

Jeg fjerner holder, sugekop og hele molevitten, hver gang, tørrer ruden af og sætter hætten på 12 V stikket. Så kan det ikke ses at der ligger værdier for mange hundrede kroner

Med venlig hilsen
Henrik Badsted


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 18:44

Okay, det tyder på at det er bedst også at fjerne holderen.

Tak



Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Okay, det tyder på at det er bedst også at fjerne holderen.

Tak

Hej Ham_Der...

Jep - Fjern du sugekop m.m. - så er du ihvertfald sikker på, at du har gjort hvad du kan.

Og lige en reminder - pas på i Schwiez mht. brug af GPS. Hvis I har bare nogen markeringer af hvor Deres fartkameraer er på Jeres GPS, kan det koste dyrt... Vær lige obs på dette, hvis sommerferien går den vej  



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 19:43

jeg havde desværre min holder, siddende i bilen. og så var konen til banko. føj. begge sideruder foran var bare smadret. det er ikke sjovt at se på.

og de fik ikke andet end, en pung i handskerummet med ca. 10kr i småt.

siden den gang er den fjernet hver gang. og jeg pudser lige med sådan nogen små servietter, man kan købe briller med væske på, så man ikke kan se mærker.

så dumt spørgsmål er det ikke.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Fusser
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 19:45

Hej

Jeg lader sugekoppen blive, uden GPS.

Har samme Tomtom dog ikke XL. Koppen har ikke stor værdi, da der ikke er strømforsygning igen, modsat visse andre modeller.

Fusser

 



-------------
jk

SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af Fusser Fusser skrev:

Hej

Jeg lader sugekoppen blive, uden GPS.

Har samme Tomtom dog ikke XL. Koppen har ikke stor værdi, da der ikke er strømforsygning igen, modsat visse andre modeller.

Fusser

 

Det er ikke værdien af holder og strømforsysning, men det ærgelige i at skulle ud og have ny siderude og andet de kan have smadret for at komme til handskerummet...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 13:31
Ja, ruden har større værdi end holderen.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 13:34
ja, det kostede mit forsikringsselskab 10.000,- for 2 ruder, og så skulle der også lige males lidt, da bilen også var ridset af alt det glas.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Fusser Fusser skrev:


Hej

Jeg lader sugekoppen blive, uden GPS.

Har samme Tomtom dog ikke XL. Koppen har ikke stor værdi, da der ikke er strømforsygning igen, modsat visse andre modeller.

Fusser

Vi kan måske sige at det er ikke så pinligt et spørgsmål..og så er der lige det pinlige svar, når man læser andres svar her?




Print side | Luk vindue