Karvia??
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42895
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 03:09
Emne: Karvia??
Skrevet af: klinggaard
Emne: Karvia??
Skrevet den: 25-Juni-2008 kl. 16:56
Hej. Jeg har et problem.
Tirsdag 20/5 Sendte jeg mit tv ind til Karvia for at de skulle opdateres og rettes lidt til. De sagde det ville tage 2-3 dage at lave det.
Tirsdag 27/5 Ringede jeg til deres rep. Her fik jeg så at vide at de har stoppet som Karvia's rep. den samme uge, og at jeg skulle kontakte Kariva.
Skrev der efter en mail til Karvia og fik et par timer efter dette svar.
"Hej Lars.
Er det lige sendt ind eller har det været inde længe?" Så jeg skrev tilbage, men fik intet svar.
Fredag. 6/6 Fik jeg endelig men mail fra dem. Vi skrev sammen og fandt fint ud af det hele. Hvor han til sidst skriver
"Fino
Det er fixet mandag/tirsdag. Så hører du nærmere." Onsdag 11/6 Skrev jeg til dem igen for at høre hvordan det gik.
De skrev tilbage timer efter
"Opdateringen er foretaget. Nu mangler jeg at modtage noget
afskærmningsmateriale således din fjernbetjening kommer til at virke 100% igen.
Der skulle ikke gå mange dage så er dit tv klart." Fint tænkte jeg.
Onsdag 25/6 Har ikke hørt fra dem siden, selvom der er sendt mange mails. Og hvergang man ringer til dem melder den bare optaget, så der kan ikke ringes til dem.
Så ville bare lige vide.
Hvad skal jeg gøre i sådan en sag?
Håber der er en der kan hjælpe mig
|
Svar:
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 12:21
En lidt håbløs situation lige nu. Du er nødt til at vente på et eller andet svar fra dem.
Nu er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt Karvia (eller hvad de nu hedder) er forhandler eller reparatør?
Hvor gammelt er dit tv?
Er aftalen gået gennem forhandler eller direkte med reparatøren?
Er den indgået på eget initiativ?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 12:31
Karvia er forhandler, og så vidt jeg kan forstå står de også selv for rep NU. Men da jeg sendte det ind, havde de andre til at gøre det.. Men da deres daværende repartører holdte op sendte de tvet til Karvia selv. Hvor jeg jo også har snakket med dem, og de var igang med at lave det. Alle de mail der er i posten foroven er alle fra Karvia selv.
Tvet er 1 år ca.
Aftalen er gået gemmen forhandler og aftalt med repartøren da de stadig havde dem.
Og ja reparationen er indgået på eget initiativ.
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 12:38
Der er pt. gået ca. 4-5 uger nu. Jeg ville lige give det en kort tid mere, dernæst vil jeg overveje at "skrue" bissen på, og skrive et meget præcist brev/mail til dem om, at nu er tålmodigheden ved at være opbrugt, i og med at de ikke engang gider at svare inde for rimelig tid, og at jeg overvejer at hæve handlen, såfremt der ikke snart kommer klarhed omkring sagen.
Du skal være konstruktiv og imødekommende, men meget præcis. Du skal åbne mulighed for, at de kan komme med et meget præcist oplæg til, hvornår du kan forvente at få dit tv igen. Og dette skal du selvfølgelig holde dem op på efterfølgende.
Hvis de ignorerer din næste henvendelse, så bør du overveje at sende et anbefalet brev (for at se om det går igennem), hvor du selvfølgelig er langt mere kontant, og dernæst er der kun forbrugerklagenævnet tilbage.
Det værst tænkelige er, hvis de er eller er ved at gå konkurs. Så er du reelt på herrens mark
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 13:09
Ja det er nu meget rigtig det du siger.. Det ville jeg prøve. Og tak for det svar
|
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:05
Sjovt. Eller ved ikke lige hvad jeg skal sige til det her. Ringede til Chefen red. Daniel fra Karvia i dag, i et af mine forsøg, og fik skam også fat i ham. Fedt tænkte jeg og begyndte at forklare mig sag.
5 sek efter jeg var begyndt at snakke, sagde han bare at jeg ikke kendte videre til sagen og sagde at han IKKE GAD snakke med mig da det var lørdag og har sad med hans datter. Der efter sagde han at jeg skulle vende tilbage Mandag eller skrive en mail. Jeg nåede lige at sige at jeg i 3 uge havde prøvet at få et svar fra den, da der blev lagt på..
""Fint"" nok at han har fri osv. Man at give en kunde sådan en behandling er bare noget der kan pisse mig at.
Det var ikke fordi jeg ringer sent klokken var halv 2 (ved de først lukker kl. 2 i butikken) og at jeg pænt begynder at tale min sag. Men det skulle ikke hjælpe.
Så må jo prøve igen Mandag, hvis han da ikke har blokket mit nr nu.
|
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:22
Ringede du til ham privat??
|
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:26
Nej nej.. Det er hans Firma mobil.. Det var det er var opgivet inde på CVR.dk Og når man ringer til den mobil og der går over på telesvare siger han også "Det er Daniel Karvia Concept Store kan ikke tage telefonen lige nu osv."
Så tror nu det er han firma tele.
Men han bruger den nok både firma og privat.
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 22:09
Det er vel også halv flabet at ringe til ham, når telefon tiderne står på hjemmesiden i hverdagene er fra 12-17. Men hvis de havde åbent er det vel ok
Men vi må da håbe at han kan hjælpe dig på mandag
|
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 03:06
Synes du virkelig at det er flabet at ringe til en mand der ikke gider besvare din opklad eller mail i hverdagen, når det drejer sig om at han sådan set skylder dig 7000 kr. Det ville jeg nu ikke sige, ville da sådan set være ret ligeglad når jeg får sådan en behandling som jeg nu gør.
En firma telefon er en firma telefon, så kan jeg jo ikke gøre for at han også har den som privat.
Og fint nok han så ikke gider snakke med mig i weekenden, men så kunne han sige det på en ordenlig måde.
Ved ikke om det kun er mig der har det sådan.
Men nej de har slet ikke en butik mere, kun SHOWROOM hvor man skal kontakte dem før man kommer. Så det er sådan set kun 12-17 de har åben på telefonen. Men det kan man heller ikke for den melder optaget hele tiden. Og det har den gjordt de sidste 5 uge. Og de har ikke svaret på deres mail i 3 uger.
Så ved ikke helt hvor meget jeg sådan set har til overs for det firma.
Så håber bare på han gider tage den igen mandag.
|
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 10:57
Ja jeg havde jo nok reageret som dig, hvis jeg var i din situation.
Virker til at de er rimelig sløve i optrækket med tilbage meldning
|
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 10:59
De er nok bare gået konkurs, men offentliggør det først på mandag
|
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 13:51
Sploink skrev:
Ja jeg havde jo nok reageret som dig, hvis jeg var i din situation.
Virker til at de er rimelig sløve i optrækket med tilbage meldning
|
Ja det er ret mærkeligt, før i tiden var de nu meget gode til at svare tilbage. Det er jo bare typisk at det lige er når men virkelig skal bruge dem at de ikke yder den service som du skal..
|
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 13:51
Langemor84 skrev:
De er nok bare gået konkurs, men offentliggør det først på mandag |
Nej for ######
Det må du ikke sige..
|
Skrevet den: 02-Juli-2008 kl. 21:16
Skrevet af: Chr. R.
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 14:13
Langemor84 skrev:
De er nok bare gået konkurs, men offentliggør det først på mandag |
Det er vist desværre tilfældet nu
Håber det er muligt at få udleveret TV'et alligevel.
|
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 18:31
Ja de er ved at gå konkurs. Fik en mail fra dem i Mandags hvor de snakkede noget om en konkursbegæringen.. Så det er bare surt..
Hvordan er reglerne med det.. Hvis man har en ting der står ved det konkursramte firma?
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 18:45
klinggaard skrev:
Ja de er ved at gå konkurs. Fik en mail fra dem i Mandags hvor de snakkede noget om en konkursbegæringen.. Så det er bare surt..
Hvordan er reglerne med det.. Hvis man har en ting der står ved det konkursramte firma?
|
så er du desværre lidt på skideren, for så kan det ikke udleveres.
det ryger ind i konkursboet, nøjagtig som med alfaview.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 20:07
Ja det var også det jeg havde læst mig frem til..
Men hva er det også for nogle regler. Det er da ikke lige fordi de beskytter forbrugeren særlig meget.
|
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 20:13
nej, desværre beskytter det mere firmaerne, som har penge i klemme. og så går det ud over den lille mand.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 22:24
Jeg tror faktisk at du har en god chance, for at få dit tv ud. i og med at det er en rep. og ikke en nyt salgsbare tv. <jeg sammenligner denne sag, med det firma som lavede rep. for ALDI og som gik konkurs. Men folk fik deres ting ud af boet fordi det ikke var boet's egendom. Hvis du havde bestilt et tv og betalt, som folk gjorde i Alfa W. sagen, så stod du dårligere.
|
Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 22:33
Et tv som er indleveret til rep indgår da ikke i konkursboet, derfor
kan det da godt blive besværligt at få det udleveret, endsige rep.
------------- Med venlig Hilsen
Johnny
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 04-Juli-2008 kl. 23:36
johnny57 skrev:
Et tv som er indleveret til rep indgår da ikke i konkursboet, derfor
kan det da godt blive besværligt at få det udleveret, endsige rep. |
Fuldstændig rigtigt - man er separatist i konkursboet i denne situation. Kontakt kurator for konkursboet og forlang at få TVet udleveret (han skal nok se dokumentation i form af faktura hvor serienummer fremgår).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 05-Juli-2008 kl. 12:44
Hvorledes er man stillet i denne kedelige situation hvis:
1) Reparationen ikke er udført (hvis det er en garantisag)?
2) Hvis forhandleren har fået foretaget reparationen hos et eksternt værksted, men værkstedet nægter at udlevere TV'et før betalingen for den foretaget reparation er betalt?
|
Skrevet den: 05-Juli-2008 kl. 15:02
Chr. R. skrev:
Hvorledes er man stillet i denne kedelige situation hvis:
1) Reparationen ikke er udført (hvis det er en garantisag)?
2) Hvis forhandleren har fået foretaget reparationen hos et eksternt værksted, men værkstedet nægter at udlevere TV'et før betalingen for den foretaget reparation er betalt? |
Jeg kan ikke se at det skulle gøre nogen forskel.
1) Du har ikke nogen aftale med værkstedet og hæfter ikke for forhandlerens betaling til værkstedet.
2) Det er dit TV og du kan forlange det udleveret. Hvis værkstedet ikke har noget krav mod dig, kan de ikke tilbageholde det indtil du betaler.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: friediger
Skrevet den: 05-Juli-2008 kl. 22:04
Det kræver vel bare at tvet er bindende individualiseret. Altså hvis man kan føre bevis for, at netop det konkrete tv rent faktisk er ens kan man få det udleveret uden om boet. Hvis det derimod er en tilfældig genusvare kan du ikke få den udleveret.
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 00:41
friediger skrev:
Det kræver vel bare at tvet er bindende individualiseret. Altså hvis man kan føre bevis for, at netop det konkrete tv rent faktisk er ens kan man få det udleveret uden om boet. Hvis det derimod er en tilfældig genusvare kan du ikke få den udleveret. |
Du har en faktura hvor serienummer fremgår.
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 01:18
Ja jeg håber du har ret i det du siger. Men nu må vi se. Skulle gerne få lidt flere infos på mandag. Men håber på det bedste..
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 16:33
Jeg vidste altså intet om, at firmaet var gået konkurs....det var bare en joke... Jeg vinder i Lotto på lørdag!
|
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 22:18
Det er så iorden..
Men må jo godt joke.. !!
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 09:58
Langemor84 skrev:
Jeg vidste altså intet om, at firmaet var gået konkurs....det var bare en joke... Jeg vinder i Lotto på lørdag! |
Ikke for noget, men hvilke tal plejer du at spille
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 16:29
Der er noget der tyder på at Karvia endnu ikke har indgivet sin konkursbegæring. Desuden er deres hjemmeside stadigvæk oppe og køre, og så vidt jeg kan se, så kan man stadigvæk afgive en ordre.
Gad vide hvad der sker...
|
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 20:16
Ja det ville jeg også gerne vide.. Bare træls at vente uden at vide noget..
|
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 20:20
Hvis ikke du meget snart høre noget, så vil jeg overveje en politianmeldelse. Ved at der er andre i klemme her, og de har forudbetalt for et TV der ikke er leveret.
|
Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 13:15
flemming larsen skrev:
nej, desværre beskytter det mere firmaerne, som har penge i klemme. og så går det ud over den lille mand. |
Hvad mener du med det?
|
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 16:02
Gerdes skrev:
flemming larsen skrev:
nej, desværre beskytter det mere firmaerne, som har penge i klemme. og så går det ud over den lille mand. |
Hvad mener du med det?
|
jeg mener at hvis et firma går konkurs, så er det de store kreditorer, som får lidt penge først. hvis der er nogen.
og så kommer den lille mand til sidst.
|
Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 16:14
flemming larsen skrev:
jeg mener at hvis et firma går konkurs, så er det de store kreditorer, som får lidt penge først. hvis der er nogen.
|
Konkursordenen i https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2832 - Konkursloven §§93-99 definerer, hvilke kreditorer der har forrang fremfor andre kreditorer. Hvor i konkursordenen fremgår det at store firmaer har forrang fremfor "den lille mand"?
|
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 16:20
Gerdes skrev:
flemming larsen skrev:
|
Konkursordenen i https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2832 - Konkursloven §§93-99 definerer, hvilke kreditorer der har forrang fremfor andre kreditorer. Hvor i konkursordenen fremgår det at store firmaer har forrang fremfor "den lille mand"?
|
ja, nu gider jeg ikke at læse alt det der. nu er det så mest efter hvad jeg, synes at læse mig til.
|
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 19:42
flemming larsen skrev:
ja, nu gider jeg ikke at læse alt det der. nu er det så mest efter hvad jeg, synes at læse mig til. |
Du tager fejl. Den lille mand & en masse andre (større) kreditorer vil være simple kreditorer. Det er muligt at den lille mand er for uopmærksom til at gøre sit krav gældende, men det er en anden sag.
|
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 19:44
JesperLund skrev:
flemming larsen skrev:
ja, nu gider jeg ikke at læse alt det der. nu er det så mest efter hvad jeg, synes at læse mig til. |
Du tager fejl. Den lille mand & en masse andre (større) kreditorer vil være simple kreditorer. Det er muligt at den lille mand er for uopmærksom til at gøre sit krav gældende, men det er en anden sag.
|
alle kan jo tage fejl. jeg er ikke bange for at indrømme mine.
|
Skrevet af: diazz
Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 13:07
Hvis folk har forudbetalt for et tv er det jo bare ned i deres showroom og samle aktiver for det beløb de har betalt og så ud igen.
|
Skrevet den: 29-Juli-2008 kl. 22:12
Jeg har lige været forbi butikken her til aften, og den ser meget forladt ud. Vinduerne er møgbeskidte, der hænger en seddel udenpå døren om at vandet lukkes, og indenfor er der ingen vareudstilling.
Dog stod der 2 fjernsyn på gulvet, og det kunne jo være at et af dem er det TV der her savnes.
Men deres hjemmeside http://www.karvia.dk - www.karvia.dk er stadigvæk aktiv
|
Skrevet den: 30-Juli-2008 kl. 00:57
klinggaard skrev:
Ja de er ved at gå konkurs. Fik en mail fra dem i Mandags hvor de snakkede noget om en konkursbegæringen.. Så det er bare surt... |
Kan du ikke poste denne mail, og husk lige at fjerne evt. personlig info inden?
Som skrevet for få timer siden, så er der vist ikke meget gang i forretningen, men både deres hjemmeside virker og en søgning på firmaets CVR giver http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=28897073 - dette resultat.
|
Skrevet den: 30-Juli-2008 kl. 22:29
En person med kontakt til ejeren, har i dag fået bekræftet at HELE firmaet er lukket. Der skulle snart komme noget information på hjemmesiden, men det er jo også lovet tidligere...
|
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 15:30
her er lidt nye oplysninger om karvia.
http://www.comon.dk/news/endnu.et.fladskaermsfirma.paa.vej.mod.konkurs_37136.html - http://www.comon.dk/news/endnu.et.fladskaermsfirma.paa.vej.m od.konkurs_37136.html
|
Skrevet af: Jacob P
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 17:25
Her prøver karvia at forklare sig. http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=2&t=82867&st=0&sk=t&sd=a&start=15 - http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=2&t=82867& amp;st=0&sk=t&sd=a&start=15
Syntes det er under al kritik når man holder netbutikken åben for køb af lagervare hvor man så ikke får nogen garanti på varen. Uden at informere om det.
|
Skrevet af: diazz
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 09:00
http://www.comon.dk/news/endnu.et.fladskaermsfirma.paa.vej.m od.konkurs_37136.html
Det her gør det bestemt ikke meget bedre :S
|
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 21:57
Hej. Har lige været på ferie, og kan se der er sket noget i sagen siden jeg var her sidst. Dette er både på ondt og godt. Men sagen ser jo sådan ud at jeg og andre måske kan finde en løsning på dette. Håber jeg meget.
Jeg vil nu skrive en NY mail til Daniel, og se hvad svaret bliver.
|
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 22:43
Re. til daniels indlæg på hifi4all http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918&KW=karvia&PN=0&TPN=3 - LINK!!
Men det er jo fint at han kontakter han som har PENGE i klemme.
"Dog skal jeg understrege at den person som dette drejer sig om er mødt
med min personlige undskyldning skriftligt - det er jo ikke med vilje
man påfører andre et tab.!"
Men hvad med os som har et tv i klemme og derfor også penge.. Her er der ikke tale om "personlige undskyldning skriftligt" Her for vi ikke engang et svar tilbage når man skriver til Daniel.
Det
synes jeg bare er dårligt. Og fint hvis en kurator skal godkende det
først (det har jeg ingen forstand på) Men derfor kunne Daniel godt
skrive en mail hvor han forklare sagen.
|
Skrevet af: Thomas Toft
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 20:37
Hej med jer
Jeg blander mig lige i debatten, da mit Karvia TV er lettere defekt og skal til rep.
Ved nogen hvor man kan aflevere det - og være sikker på at få det tilbage
På forhånd tak
Thomas
|
|