Print side | Luk vindue

25P på Canon HF100?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Andre video-optagere
Forumbeskrivelse: Videokameraer og videoer
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42943
Udskrevet den: 04-Juni-2025 kl. 07:42

Emne: 25P på Canon HF100?
Skrevet af: Thomas_H
Emne: 25P på Canon HF100?
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 17:24
Hej,

Jeg har købt sådan et Canon HF100, så at være lidt "fremtidssikret" når der kommer en lille til verden snart. Desværre er det jo lidt tungt at arbejde med og jeg kan ikke rigtig få noget til at virke med de mst-filer, men det kommer jo nok. BluRay afspiller og BluRay brænder må også komme senere

Det jeg egentlig vil spørge om er, om andre bruger 25P indstillingen, og hvad fordelen skulle være? Jeg har jo kun en oldsag af et 50" NEC MP2 og kører via Component på kameraet, det står knivskarpt, men i 25P hakker billedet meget synes jeg. Kan det svare sig at optage i denne mode med henblik på nyere TV engang?

Cinema-mode synes jeg til gengæld laver vildt flotte billeder, især udendørs, så den kan jeg godt forstille mig at bruge hele tiden.

Hvad siger I til det?

-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Svar:
Skrevet af: bims
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 23:20

Hejsa, jeg anvender da  25Pcinemode metoden på mit canon hv20 og hv 30  uden problemer.

Årsagen til dit hakkeri må vel være dit tv og component.

Ved at anvende 25Pcinemode vil det biograflignende udseende blive forstærket. Det er i følge min manuel/brugsanvisning. mon det ikke gælder for dit også

Bims

Skrevet af: Thomas_H
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 06:24
Oprindeligt skrevet af bims bims skrev:

Hejsa, jeg anvender da  25Pcinemode metoden på mit canon hv20 og hv 30  uden problemer.

Årsagen til dit hakkeri må vel være dit tv og component.

Ved at anvende 25Pcinemode vil det biograflignende udseende blive forstærket. Det er i følge min manuel/brugsanvisning. mon det ikke gælder for dit også

Bims

Ok, men jeg tænker bare at alle snakker om 24P, og det har NTSC-udgaven også (sammen med 30P) , så kan 25P afspilles i en almindelig BluRay afspiller?

-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Print side | Luk vindue