Print side | Luk vindue

Harmony one og Zaptor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=42951
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 00:05

Emne: Harmony one og Zaptor
Skrevet af: nkt1
Emne: Harmony one og Zaptor
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 20:21

Hej,

jeg forsøger at finde min Motorola (Zaptor) inde på databasen over komponenter Harmony one kan styre, men så når jeg skriver model nummer VIP-1920, så kommer den tilbage og skriver det er en Harddisk optager..?

Kan den godt styre Zaptor alligevel eller skal man manuelt ændre harddiskoptager..?

Det skal siges jeg lige har fået Zaptor og har min harmony one  er til rep. så derfor kan jeg ikke afprøve om det virker selvom den skriver harddisk optager..?

Håber nogen kan hjælpe..

Svar:
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 20:34
Ingen der kan hjælpe her..?

Skrevet af: atdjei
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Hej,

jeg forsøger at finde min Motorola (Zaptor) inde på databasen over komponenter Harmony one kan styre, men så når jeg skriver model nummer VIP-1920, så kommer den tilbage og skriver det er en Harddisk optager..?

Kan den godt styre Zaptor alligevel eller skal man manuelt ændre harddiskoptager..?

Det skal siges jeg lige har fået Zaptor og har min harmony one  er til rep. så derfor kan jeg ikke afprøve om det virker selvom den skriver harddisk optager..?

Håber nogen kan hjælpe..

Hej

Ikke lige med Zaptor, men det er det samme med Samsung boksen til Yousee, den virker perfekt selv om den siger det er en Harddisk optager.

Hilsen Jimmi

Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 22:46
Tak for info

Skrevet af: hpetersen
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 22:56
Prøv..

Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 15:18
Min far har en harmony one, og den har jeg fint kodet med zaptor, den kan sagtens finde den. Bare søg efter zaptor og ikke vip nummeret

Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 15:29
Takker

Skrevet af: newlife
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 11:19
Jeg kører SAMTLIGE funktioner på Zaptor med Harmony UDEN problemer

Skrevet af: meta
Skrevet den: 31-Juli-2008 kl. 09:17

Åbner lige denne tråd igen, da jeg har et spørgsmål vedr kombinationen med Harmony og Zaptor.

Jeg kan ikke få aktiviteten Se tv til at tænde for Zaptor. Selve opsætningen ser rigtig ud, når jeg kigger på opsætningsprogrammet. Men den vil altså ikke tænde for selve Zaptor. Tv'er bliver tændt og indstillet til korrekt kanal, men Zaptor forbliver slukket.

Er der nogen, som er stødt på lignende problem og kan henvise til en løsningsmulighed?

Det skal lige nævnes, at jeg retter fjernbetjeningen direkte mod Zaptor og kender udemærket til boxens ufattelig ringe ir-signalmodtagelse

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet af: biggo
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 17:06

Jeg lider også under en elendige ir-modtagelse, når jeg bruger Harmony One med Zaptor.

Er det et generelt problem?

Kan det passe jeg har læst noget om en ekstern ir modtager, der kan tilsluttes boxens usb port?

Skrevet af: meta
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 19:37
Jeg har tilføjet en on/off til Zaptor på alle aktiviteter, hvor den er involveret - så skal man bare vænne sig til at slukke for Zaptor inden man slukker for aktiviteten...

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet af: Kjaer77
Skrevet den: 05-September-2008 kl. 01:53
Er der en måde man kan konfigurer Harmony'en til at skifte over på analog når man ex. vil se tv3 og tilbage til zaptor igen når man skifter videre til ex, Discovery?

Det er virkel irriterende at skulle se tv3, 3+, zulu ect. på mit fjernsyn for derefter at skulle over på zaptoren for at se de resterende kanaler.

Håber at der er nogle der kan hjælpe?

Skrevet af: Nexer
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 02:30
Jeg kan godt nikke genkende til Zaptorens ringe IR modtagelse sammen med Harmony One. Meget belastende at skulle rette fjernbetjeningen præcis mod boksen.

Jeg har samme problem hver gang jeg har opdateret fjernbetjeningen med ny funktioner. Selv når det ikke er en aktivitet vedrørende Zaptor der er blevet ændret. Jeg plejer at rette det ved at trykke på Help første gang den ikke registrerer. Herefter tænder den og så er der ikke flere problemer.

Kjaer77: Du kan lave en sekvens inde i en aktivitet sådan at når du trykker på en knap sætter du en række sekvenser i gang. Det kan f.eks være at når du trykker på knappen 3 i en Zaptor aktivitet så skifter TV til analog tuner, vælger analog kanal 3 f.eks og giver dig TV3 analogt.

Problemet er bare at du nu er på den analoge tuner og næste kanal 4 vil du se på Zaptor. Du skal derfor lave en sekvens på tast 4 der skifter til HDMI input samtidig med at kanal 4 vælges på Zaptor.

Det hele kræver self. at du efter du har set kanal 3 bliver nødt til at vælge kanal 4, for at aktivere sekvensen der stiller dig tilbage på HDMI.

Print side | Luk vindue