Print side | Luk vindue

Zaptor vs. Yousee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43045
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 22:11

Emne: Zaptor vs. Yousee
Skrevet af: SLETTET_20120103
Emne: Zaptor vs. Yousee
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 18:30
Ok..

Jeg er en grønskolling indenfor digitalt tv, og ønsker at få at vide hvilken af de 2 muligheder som er bedst.

Jeg kan se at jeg kvalificerer mig til at få en gratis Zaptorboks hvis jeg køber en temapakke fra min antenneforening.

Hvad ville i anbefale - og er det bedst at vente (kommer der noget nyt ud snart?)

Mvh

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 18:47

Du skriver 2 muligheder.?? Har du forsyning fra Stofa, hvad du skriver er tilfældet, så er der jo kun mulighed for en Zaptor, men ja, Digitalt vil da være at foretrække fremfor Analog. Mig bekendt er der ikke planer om ny boks fra Stofa, som det f.eks er fra You See som snart kommer med en PVR box.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skriver 2 muligheder.?? Har du forsyning fra Stofa, hvad du skriver er tilfældet, så er der jo kun mulighed for en Zaptor, men ja, Digitalt vil da være at foretrække fremfor Analog. Mig bekendt er der ikke planer om ny boks fra Stofa, som det f.eks er fra You See som snart kommer med en PVR box.

Jeg får fra antenne (An-tv).

Men er folk mest tilfredse med Zaptor eller Yousee?

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:19

Jeg får fra Stofa og er generelt godt tilfreds.

Problemet er, at der jo nok ikke er nogen, der har begge dele, så det er umuligt, at sammenligne...

Er du sikker på du har mulighed for begge løsninger?? Har AN-tv ikke en aftale med den ene eller den anden udbyder?

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Jeg får fra Stofa og er generelt godt tilfreds.

Problemet er, at der jo nok ikke er nogen, der har begge dele, så det er umuligt, at sammenligne...

Er du sikker på du har mulighed for begge løsninger?? Har AN-tv ikke en aftale med den ene eller den anden udbyder?

Altså, jeg har ikke undersøgt det 100%, men jeg mener at jeg også kan få fra TDC. Men AN-TV har nok en aftale med Zaptor siden de kan tilbyde mig en gratis boks såfremt jeg vælger en temapakke (12 måneders binding).

Altså, jeg er mest interesseret i kvaliteten af boksene (nedbrud, langsom menu osv) samt om man har nogenlunde de samme funktioner, eller om der er en fed feature jeg mangler hvis jeg bestiller Zaptor.

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:28
Ok....Ja kan kun sige, at jeg er meget glad for Zaptor. Efter den er kommet over børnesygdommene kører den helt fint med ganske få fejl et par gange om ugen. I hvert fald her i Århus. Måske er det forskelligt fra landsdel til landsdel.

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:36
Ok, det lyder godt.

Mon ikke jeg skal hoppe på sådan en temapakke så. Hvis ikke det er noget for mig kan den garanteret altid sælges videre til folk som ikke er så heldige som mig med temapakke-tilbuddet

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:37

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Altså, jeg har ikke undersøgt det 100%, men jeg mener at jeg også kan få fra TDC. Men AN-TV har nok en aftale med Zaptor siden de kan tilbyde mig en gratis boks såfremt jeg vælger en temapakke (12 måneders binding).
[/QUOTE]

Din udbyder kan kun have aftale med en leverandør, og hos AN-TV er det Stofa, så derfor er det kun deres modtager der kan anvendes.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:46

Hvis ikke det er noget for mig kan den garanteret altid sælges videre til folk som ikke er så heldige som mig med temapakke-tilbuddet

Nej, det er et produkt du køber og kan ikke videresælges, da det jo ligger på dit kort, og det må ikke overdrages, det tilhører Stofa.

-------------

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:56
Jeg tænkte på selve boksen - den betaler jeg jo gennem abonnementet.

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Din udbyder kan kun have aftale med en leverandør, og hos AN-TV er det Stofa, så derfor er det kun deres modtager der kan anvendes.

[/QUOTE]

Ok, så er det Nosee jeg skal have

Skrevet den: 28-Juni-2008 kl. 21:01

Jeg tænkte på selve boksen - den betaler jeg jo gennem abonnementet.

Så skal den vel leveres tilbage ved ophør, når den ikke er købt, men kun en del af dit abbonement.

-------------

Skrevet af: moho
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 12:40

Siden hvornår er der frit valg mellem Stofa og så Youssi som "Leverandør".

Og mon ikke Stofa også har en box der svarer til Youssi's Sagem60. I min verden er det sikrest med en box til MPEG2 og en anden til MPEG4/HDTV. Bokse som skal "Handle begge formater ser ud til blive dømt ude". Jeg har både et følge pengestrømmen problem OG et box problem!

De som idag modtager TV1000 eller Canal+ programmer via Stofa, de må vel bruge nogen aktuelle boxe?. Standard SD modtagere.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 14:13
Hvis du har AN-TV (som er den lokale antenneforening i Aalborg og omegn) har du kun mulighed for Zaptor hvis du vil have det via antennesignalet - du kan få andre løsninger via ADSL eller måske fiber men som regel er de meget dyrere og mere besværlige (f.eks. to bokse en, en til viasat programmerne og en til andre eller også skal du købe TV1000 kanalerne for at se 3+)

Zaptor boksen er "gratis" hvis du har den store analoge pakke og samtidig får 3 temapakker med. Så tilbuddet er helt suverænt for os der bor i Aalborg, modsat andre antenneforeninger.

Jeg har haft "glæden" af at opsætte både Zaptor og YouSee boksen, og begge bokse er helt klart blevet bedre efter de seneste opdateringer. Jeg syntes at Zaptor boksen helt klart er den bedste pga. følgende ting:

1. Den kan håndtere de forskellige video formater (4:3, 16:9) uden så mange dikkerdarer
2. Den har den bedste måde at vise programinformation - man kan "bladre" rundt og se hvad de andre kanaler sender uden af skifte kanal
3. Man kan se tekst-tv fra en kanal samtidig man ser billede/lyd fra en anden.
4. Canal+ Select (det har jeg dog ikke selv pt) - som gør man kan se mange flere film i shoppen og de koster 0 kr. (de er med i Canal+ total abonnementet, hvis man køber det - 149 kr/md.)
5. Meget hurtigere brugerflade - Yousees bokse virker tit som om den slet ikke har opfattet man har trykket.

Ulemper ved Zaptor:
1. Den kan stadig crashe når man hiver EPG'en op - jeg har dog ikke oplevet det længe.
2. Den skal forbindes med StofaNet kabelmodem - du skal ikkke have deres internet forbindelse - du får en "bærelinie" med.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Print side | Luk vindue