Print side | Luk vindue

Onkyo 606 og Cerwin Vega AT100

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43427
Udskrevet den: 06-Oktober-2024 kl. 14:26


Emne: Onkyo 606 og Cerwin Vega AT100
Skrevet af: Per Korshøj
Emne: Onkyo 606 og Cerwin Vega AT100
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 22:21
Et hurtigt spørgsmål.

Vil en Onkyo 606 kunne udnytte disse højtalere fuldt ud ( og rent )

Fik at vide i hifiklubben at man skulle op i en nad forstærker til en 7-9000 for at kunne udnytte dem

Per



-------------
Per Korshøj







Svar:
Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 06-Juli-2008 kl. 23:02

emf'en vil sandsynligvis grille din onkyo, idet jeg antager at det er en standard med 43v komponenter.

nad er et usædvanligt ringe valg til sådan en forstækrer, men det er jo hvad hifiklubben har solgt massere af de sidste mange år.

hvis du kan nøjes med at spille omkring 100db, så tror jeg dog i første omgang at du sagtens kan nøjes med din onkyo, skal du ud og udnytte dem fuldt ud er du dog nød til at investere i en Crown effektforstærker som nogle af de mindre microtech eller poweretech modeller, dog optimalt eks en cts2000 eller lignende.



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 08:49
Ok, ikke lige det svar jeg havde ønsket, men sådan er det jo. Vil en større model af Onkyo (kan nok høre at jeg er lidt "farvet) gøre det..?

-------------
Per Korshøj






Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 08:59
Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at en onkyo 606 ikke har preout
så du kan ikke tilslutte en effektforstæker. En onkyo 805 eller 806 hvis du venter lidt, kan godt trække dem. En effektforstæker er at fortrække, når der skal drives nogle tunge højtaler.  


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 14:05

en større model surround reciver vil ikke kunne trække dem fornuftigt medmindre du har lyst til at der skal stå lexicon eller lignende på.

jeg er nu ganske uenig i at en 805 ville kunne trække dem optimalt.

som sagt, hvis du ikke spiller meget højt kan du sagtens trække dem, men det bliver aldrig optimalt.

umiddelbart er mit begrænsede kendskab til dem at de ikke som sådan er tunge, men de kræver en mængde muskler hvis man skal spille dem helt ud.

 

så.. køb evt en reciever med pre out, og lev med det indtil der er penge i kassen til en ordentlig effektbørge.



-------------
Crown - there is no substitute.



Print side | Luk vindue