Print side | Luk vindue

Sanyo Z2000 eller Mitsubishi HC4900 eller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43479
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 16:56

Emne: Sanyo Z2000 eller Mitsubishi HC4900 eller
Skrevet af: joern
Emne: Sanyo Z2000 eller Mitsubishi HC4900 eller
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 22:27

Min gamle projektor er stået af og jeg skal ud og have en ny (efter sommerferien). Helt basalt vil jeg have en Full HD, den skal være støjsvag og må ikke være DLP, da jeg ser regnbuer og så skal den være billig.

Umiddelbart tror jeg det bedste bud vil være Sanyo Z2000, men er der bedre alternativer? Har bl.a. fået anbefalet Mitsubishi HC4900.

Jeg har hørt godt om begge modeller og det ser ud til at de er lige støjsvage, men er der nogle der har set dem begge 2 og kan sige hvilken der har det bedste billede (gerne på gråt lærred)?

Har desuden læst at Sanyoen har problem med at den hopper ud af fokus og at Mitsubishien skulle have et dårligt sortniveau og at dens luftfilter skulle være noget møj?

Til gengæld skulle Mitsubishis pære holde væsentligt længere (har hørt at den holder op til 5000 timer)?

Jeg har et 92" Quality Screen greyscale lærred og har ikke umiddelbart tænkt mig at skifte det ud, men bør jeg gøre det?

Så er der det med prisen, men det ser ud til at jeg bør købe i Tyskland hvis jeg vil have den så billigt som muligt, eller er der noget jeg har overset?

Bør måske nævne, at den primært bruges til film og fodboldkampe

På forhånd tak

Jørn

Svar:
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Min gamle projektor er stået af og jeg skal ud og have en ny (efter sommerferien). Helt basalt vil jeg have en Full HD, den skal være støjsvag og må ikke være DLP, da jeg ser regnbuer og så skal den være billig.

Umiddelbart tror jeg det bedste bud vil være Sanyo Z2000, men er der bedre alternativer? Har bl.a. fået anbefalet Mitsubishi HC4900.

Jeg har hørt godt om begge modeller og det ser ud til at de er lige støjsvage, men er der nogle der har set dem begge 2 og kan sige hvilken der har det bedste billede (gerne på gråt lærred)?

Har desuden læst at Sanyoen har problem med at den hopper ud af fokus og at Mitsubishien skulle have et dårligt sortniveau og at dens luftfilter skulle være noget møj?

Til gengæld skulle Mitsubishis pære holde væsentligt længere (har hørt at den holder op til 5000 timer)?

Jeg har et 92" Quality Screen greyscale lærred og har ikke umiddelbart tænkt mig at skifte det ud, men bør jeg gøre det?

Så er der det med prisen, men det ser ud til at jeg bør købe i Tyskland hvis jeg vil have den så billigt som muligt, eller er der noget jeg har overset?

Bør måske nævne, at den primært bruges til film og fodboldkampe

På forhånd tak

Jørn

Jeg har selv haft en Z2000 og var meget glad for den. Kørte med samme lærrede som dit, bare i 86" og det kunne den sagtens klare.  Jeg kender ikke hc4900 andet end hvad jeg har læst mig til, har ikke set den live.

Min Z2000 havde ikke de fokusproblemer andre har haft. Og ja, den er støjsvag!

Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 21:20

Jeg kan regne ud at du ikke havde den så længe. Må jeg spørge hvorfor du skiftede den ud?

Jørn

Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 09:09

Helt basalt vil jeg have en Full HD, den skal være støjsvag og må ikke være DLP, da jeg ser regnbuer og så skal den være billig.

Hvilken DLP projektor har du senest set regnbuer på?

Producenterne af DLP projektorer er med tiden blevet bedre til at reducere regnbueeffekten.

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 09:20

Jeg kan regne ud at du ikke havde den så længe. Må jeg spørge hvorfor du skiftede den ud?

Jørn

Jeg har som sådan ikke skiftet den ud, men bare solgt den. Jeg har lige fået en søn og har pt. ikke tiden til at bruge den. Jeg synes derfor, det var lidt synd at den bare stod og gloede

Jeg var dog rigtig glad for den, synes den giver et super billede til en god pris og så larmer den ikke...

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 10:08
Jeg har vidst hørt noget om at CSN-teknik har en HC4900 til salg. den er langt mere støjsvag end konkurrenterne "til oplysning" mener også at han har et andre du kan teste den op imod.! 

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 09:29

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg har vidst hørt noget om at CSN-teknik har en HC4900 til salg. den er langt mere støjsvag end konkurrenterne "til oplysning" mener også at han har et andre du kan teste den op imod.! 

Jeg har godt set at han har den, men da både Sanyo og Mitsubishi kan fås for ca 11K i Tyskland eller England regner jeg med at købe i udlandet og synes derfor ikke at jeg kan være bekendt at få en demo hos en dansk forhandler. Det er derfor jeg spurgte om nogle her har set dem begge.

Jørn

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 15:09
Ahh fair nok.! ved ikke lige hvad han sælger dem for. men held og lykke med det.!

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet af: Jenner61
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 12:17
Der er en ny Mits på markedet i USA der skal erstatte HC4900. Samme pris bedre specs.

http://www.projectorcentral.com/Mitsubishi-HC5500.htm - http://www.projectorcentral.com/Mitsubishi-HC5500.htm

Så der burde være muligheder for at få en HC4900 til en rigtig fornuftig pris.

Print side | Luk vindue