Denon DVD-1940
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43666
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 20:14
Emne: Denon DVD-1940
Skrevet af: Hother
Emne: Denon DVD-1940
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 19:21
Så kom Denon DVD-1940 for at indgå i mit set-up.
I bund og grund er den anskaffet fordi, jeg ikke er helt tilfreds med min Pana BD30, i egenskab af DVD afspiller
Indtil nu har jeg kun afspillet nogle sekvenser fra "Lord of Rings", men det ser sørme lovende ud
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 20:33
Så regner vi da med en lille anmeldelse senere hen
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 20:44
Hother skrev:
I bund og grund er den anskaffet fordi, jeg ikke er helt tilfreds med min Pana BD30, i egenskab af DVD afspiller
|
Du har altså også fået noget der er _markant_ bedre end pana'en.
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 20:46
For dælen Hother, har du været csn utro
Det bar gas
Er selv tilfreds med min 1930 og de levere sq en del ift. prisen.
Lader du tv'et eller dvd'en om at scalere billedet?
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 20:59
Wolff skrev:
Så regner vi da med en lille anmeldelse senere hen |
Tja...hvis jeg ikke får nogen "På hatten" for at anmelde mit eget udstyr, så er det da en mulighed
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 20:59
Stampe skrev:
Hother skrev:
|
Du har altså også fået noget der er _markant_ bedre end pana'en.
|
Hej Stampe - ja det er jo det jeg håber på, og pt ser det rigtigt ud.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 21:01
furious jt skrev:
For dælen Hother, har du været csn utro
Det bar gas
Er selv tilfreds med min 1930 og de levere sq en del ift. prisen.
Lader du tv'et eller dvd'en om at scalere billedet?
|
Scalering, jamen det er jo bl.a. det jeg vil teste lidt på. Lige nu har jeg ladet den outputte 720p - men billedet er som tidligere nævnt ikke så tosset
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 21:13
Selvom jeg har en Denon 2930, så lader jeg godt nok bare tv'et skalere. Den spytter jo ikke en opløsning ud der matcher tv'ets. Det gælder også for Pioneer 508XD, så 480/576p ville nok være bedre.
Men det er godt at se, at flere derude er ved at få øjnene op for god dvd-afspilning Denon 1940, Panasonic S100 og deslige burde være minimum i ethvert seriøst setup. Jeg synes der er alt for mange derude med gode fladskærms-tv som har alt for dårlige dvd-afspillere, der blandt andet ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 21:22
Naiera skrev:
Selvom jeg har en Denon 2930, så lader jeg godt nok bare tv'et skalere. Den spytter jo ikke en opløsning ud der matcher tv'ets. Det gælder også for Pioneer 508XD, så 480/576p ville nok være bedre.
Men det er godt at se, at flere derude er ved at få øjnene op for god dvd-afspilning Denon 1940, Panasonic S100 og deslige burde være minimum i ethvert seriøst setup. Jeg synes der er alt for mange derude med gode fladskærms-tv som har alt for dårlige dvd-afspillere, der blandt andet ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt.
|
Hej Naiera, tja jeg vil lade spørgsmålet om outputet komme an på en prøve.
Jeg må da også indrømme, at jeg har lyttet lidt til dine udmeldinger omkring de-interlace
|
Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 21:41
Naiera skrev:
|
Du har uden tvivl ret. Problemet er nok, at folk generelt fra dengang CRT tv var det man købte, var tilfreds nok med de billige DVD-afspillere. Når så CRT tv'et skftes ud med en flad tænker folk ikke over (og hvem fortæller dem det?), at DVD-afspilleren ikke længere skal spytte et 576i signal ud via scart, men derimod et 576p/720p signal via HDMI. Med andre ord skal DVD-afspilleren nu til at de-interlace et 576i signal til et progressive signal som fladskærmen kan modtage (og så har jeg ikke talt om scalering).
Dermed er DVD-afspillerens arbejdsbetingelser ændret, men folks opfattelse af discountafspillerne er nok som udgangspunkt uændret.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 21:43
Hother skrev:
Wolff skrev:
Tja...hvis jeg ikke får nogen "På hatten" for at anmelde mit eget udstyr, så er det da en mulighed
|
Når blot du oplyser, at der er tale om en brugeranmeldelse går det nok.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 21:52
Gerdes skrev:
Dermed er DVD-afspillerens arbejdsbetingelser ændret, men folks opfattelse af discountafspillerne er nok som udgangspunkt uændret. |
Helt sikkert. Lidt af den problematik var jeg også inde på i en af de tråde hvor nogen var efter mig fordi jeg ikke kunne tilfredsstille vedkommendes tørst efter DOKUMENTATION. Men Hother fik jeg tilsyneladende overbevist
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:03
Gerdes skrev:
Hother skrev:
Wolff skrev:
|
Når blot du oplyser, at der er tale om en brugeranmeldelse går det nok.
|
Nej - i givet fald vil den komme ud som en recordere.dk anmeldelse. Og jeg kan nu heller ikke se problemet. En anmeldelse er en anmeldelse. Den er foretaget på de samme præmiser - og den samme uafhængighed.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:04
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:11
Det vil da være super hvis du gad/tør lave en anmeldelse, hvor du bl.a kommer ind på scalering osv.
Tror da lige jeg vil teste lidt imorgen om jeg kan se forskel, hvis jeg sætter tv'et til at scalere.
Hvad skal jeg sætte afspillerens hdmi til off, 570, 720 og 1080. Hvilken skal jeg vælge når tv'et skal klare scaleringen?
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:13
Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:16
Hother skrev:
En anmeldelse er en anmeldelse. Den er foretaget på de samme præmiser - og den samme uafhængighed.
|
Uenig . En anmeldelse af et produkt som anmelderen selv har erhvervet (brugeranmeldelse) vil altid på et eller andet punkt være farvet af, at anmelderen har købt produktet og dermed har en interesse i ikke at give udtryk for eventuelt fejlkøb.
Jeg siger ikke, at du ikke er i stand til at foretage en uafhængig brugeranmeldelse, men der er risiko for at læserne af anmeldelsen vil opfatte anmeldelsen anderledes, hvis de er vidende om din "egeninteresse".
Af samme årsag vil jeg ikke lave en anmeldelse af min egen projektor, selv om jeg synes det vil være en interessant anmeldelse .
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:19
Naiera skrev:
Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve |
Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:23
Gerdes skrev:
Hother skrev:
En anmeldelse er en anmeldelse. Den er foretaget på de samme præmiser - og den samme uafhængighed.
|
Uenig . En anmeldelse af et produkt som anmelderen selv har erhvervet (brugeranmeldelse) vil altid på et eller andet punkt være farvet af, at anmelderen har købt produktet og dermed har en interesse i ikke at give udtryk for eventuelt fejlkøb.
Jeg siger ikke, at du ikke er i stand til at foretage en uafhængig brugeranmeldelse, men der er risiko for at læserne af anmeldelsen vil opfatte anmeldelsen anderledes, hvis de er vidende om din "egeninteresse".
Af samme årsag vil jeg ikke lave en anmeldelse af min egen projektor, selv om jeg synes det vil være en interessant anmeldelse .
|
Tja...jeg vil i givet fald anmelde Denon´en som hvilket som et helst andet anlæg. Fremhæve de gode sider og de mindre gode sider. Jeg har i den forbindelse ingen egeninteresse, hvad læseren så end må tro. Det er jo det der gør en anmeldelse uafhængig. Har jeg opsat noget bras - så vil læseren få det at vide. Det er forhåbentlig ingen børnehave
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:24
furious jt skrev:
Naiera skrev:
Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve |
|
Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu
|
Skrevet af: erla
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:28
Hej Hother,
Tillykke med dine nye DVD, håber du bliver glad for den og ser frem til at læse om dine erfaringer med den
Naiera skrev:
Gerdes skrev:
Dermed er DVD-afspillerens arbejdsbetingelser ændret, men folks opfattelse af discountafspillerne er nok som udgangspunkt uændret. |
Helt sikkert. Lidt af den problematik var jeg også inde på i en af de tråde hvor nogen var efter mig fordi jeg ikke kunne tilfredsstille vedkommendes tørst efter DOKUMENTATION. Men Hother fik jeg tilsyneladende overbevist
|
Det patetiske i din argumentation er, at du bliver ved at fremføre det samme argument, uden at kunne dokumentere det - derudover hævder du hårdnakket, at din PS3 netop formår at afspille DVD'er perfekt.
Og den dokumentation du fremkom med, mht. BD30's formåen, var en test fra et magasin, der brdømte din PS3 således:
"
Our cadence tests consist of very high detail test patterns. Some may call this a disadvantage for some players, but we’ve always used the same patterns for our tests, and we’ve seen a wide range of results regardless of price point. Nearly every player I test has no issues at all with some of the more basic tests, such as de-interlacing content with perfect 2-3 flags. Since even most inexpensive DVD players are flag based, this test is passed nearly 99% of the time.
The Sony PS3 continues to have extremely poor results in our SD DVD tests. The fact of the matter is, it just cannot lock onto a high resolution test pattern for any of our cadence tests. This is worse performance than we see with even sub-$50 players at your local big box store. One could argue that the player will probably do just fine with real world content since it probably doesn’t have as high detail as our test patterns, but I think that argument would mainly come from those trying to justify their purchase. If I can get nearly every DVD player out there to pass these tests, why won’t this one?"
Og der stoppede diskusionen så sidst... men kan se du har fundet dit mantra frem igen. Mon du snart kan dokumentere det overbevisende ?
Nej, lad os ikke hi-jacke Hothers tråd, så start en ny tråd, hvis du mener du kan dokumentere din påstand.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:30
Hother skrev:
Jeg har i den forbindelse ingen egeninteresse, hvad læseren så end må tro. Det er jo det der gør en anmeldelse uafhængig. Har jeg opsat noget bras - så vil læseren få det at vide. |
Det eneste der gør en anmeldelse uafhængig, er læserens opfattelse af anmelderen som uafhængig. Hvis der er forhold i anmeldelsen, der er egnet til at vække tvivl om uafhængigheden, er der risiko for at læserne ikke opfatter anmeldelsen som uafhængig.
I sidste ende er det jo Lars, som afgør som din (bruger)anmeldelse skal præsenteres som en recordere.dk anmeldelse .
Uanset hvad kan du jo altid præsentere dine oplevelser med DVD1940 i en tråd på forum. Så er folk da ikke i tvivl .
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:32
Hother skrev:
furious jt skrev:
Naiera skrev:
|
Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu |
På min 1920 kan man ikke ændre output via menu/remote men man skal ned på selve maskinen (3. knap fra højre - HDMI - tryk videre gennem de forskellige outputs) og ændre output. Fronten på 1940 ligner til forveksling 1920 så jeg gætter på det er det samme der.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:32
erla skrev:
Det patetiske i din argumentation er, at du bliver ved at fremføre det samme argument, uden at kunne dokumentere det - derudover hævder du hårdnakket, at din PS3 netop formår at afspille DVD'er perfekt. |
Sludder og vrøvl. For det første HAR jeg dokumenteret det rigeligt, med flere vidt forskellige kilder, og for det andet har jeg aldrig påstået at 'min PS3' afspiller dvd perfekt. Den kan dog de-interlace PAL dvd-film korrekt, hvilket jo er en ret vigtig egenskab for en afspiller der er låst til region 2, og det fremgår da også af den anmeldelse du efterhånden er blevet så glad for at referere til, som om at det at PS3'en kan kritiseres som dvd-afspiller skulle gøre BD30/50 til en bedre dvd-afspiller... En perfekt dvd-afspiller er PS3'en selvfølgelig ikke, og det har jeg ligegodt heller aldrig skrevet.
erla skrev:
Nej, lad os ikke hi-jacke Hothers tråd, så start en ny tråd, hvis du mener du kan dokumentere din påstand. |
Uanset hvor mange tråde der oprettes, så er du jo umulig at have med at
gøre. Du NÆGTER at acceptere at BD30/50 kan være en dårlig
dvd-afspiller, og det har jeg efterhånden forstået at jeg ikke kan
ændre på.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:35
Naiera skrev:
erla skrev:
Det patetiske i din argumentation er, at du bliver ved at fremføre det samme argument, uden at kunne dokumentere det - derudover hævder du hårdnakket, at din PS3 netop formår at afspille DVD'er perfekt. |
Sludder og vrøvl. For det første HAR jeg dokumenteret det rigeligt, med flere vidt forskellige kilder, og for det andet har jeg aldrig påstået at 'min PS3' afspiller dvd perfekt. Den kan dog de-interlace PAL dvd-film korrekt, hvilket jo er en ret vigtig egenskab for en afspiller der er låst til region 2, og det fremgår da også af den anmeldelse du efterhånden er blevet så glad for at referere til, som om at det at PS3'en kan kritiseres som dvd-afspiller skulle gøre BD30/50 til en bedre dvd-afspiller... En perfekt dvd-afspiller er PS3'en selvfølgelig ikke, og det har jeg ligegodt heller aldrig skrevet.
|
Sludder og vrøvl!
Men jeg gider ikke diskutere det her i Hothers tråd - over and out.
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:36
erla skrev:
Sludder og vrøvl!
|
Fin genbrug af min indledende sætning, men var det ikke en idé at læse resten af indlægget? Der argumenteres både for det ene og det andet, men det passer ikke med det du har bestemt dig for skal være sandheden, så det kan du vel ikke bruge til noget...
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:39
Stampe skrev:
Hother skrev:
furious jt skrev:
Naiera skrev:
|
Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu
|
På min 1920 kan man ikke ændre output via menu/remote men man skal ned på selve maskinen (3. knap fra højre - HDMI - tryk videre gennem de forskellige outputs) og ændre output. Fronten på 1940 ligner til forveksling 1920 så jeg gætter på det er det samme der.
|
Det prøver jeg lige - takker - indtil nu har jeg ladet Onkyo´en bestemme
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:42
Stampe skrev:
Hother skrev:
furious jt skrev:
Naiera skrev:
|
|
|
lige præcis det samme på min 1930
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 22:57
furious jt skrev:
Stampe skrev:
Hother skrev:
furious jt skrev:
Naiera skrev:
|
|
|
lige præcis det samme på min 1930
|
Og ditto her
|
Skrevet den: 10-Juli-2008 kl. 23:32
Ja, på det punkt er det lidt sjovt med Denons afspillere. På 2930'eren er der to knapper på fjernbetjeningen til HDMI-outputsindstilling; det ér da lidt pudsigt, at det ikke må få et menupunkt Men det fungerer jo egentlig fint som det er.
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 00:11
Naiera skrev:
Jeg synes der er alt for mange derude med gode fladskærms-tv som har alt for dårlige dvd-afspillere, der blandt andet ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt. |
Hother skrev:
Jeg må da også indrømme, at jeg har lyttet lidt til dine udmeldinger omkring de-interlace |
Åbenbart de-interlacer Denon 1940 korrekt og Panasonic BD-30 ukorrekt.
Hvordan afgøres dette i praksis?
------------- Kuro
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 03:18
Et godt sted at starte er ved at tage et kig på de de-interlacing/skalerings-chipset afspillerne bruger. Det der sidder i BD30 (og 50) kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Faroudja DCDi FLi-2301 chipsettet som brugt i blandt andet Denon 1940 kan godt. http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews/dvd-players/panasonic-dmp-bd30-blu-ray-player-benchmark-review.html - Her kan du se en benchmark test hvor BD30'eren dumper 2:2 kadence testen, hvilket er lig med at PAL dvd-film ikke de-interlaces korrekt når interlace/progressiv flagene mangler eller er placeret forkert. Og de mangler som oftest helt, hvis ikke de er placeret forkert.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 10:29
erla skrev:
Hej Hother,
Tillykke med dine nye DVD, håber du bliver glad for den og ser frem til at læse om dine erfaringer med den
|
Hej erla, mange tak for dine venlige ord
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 11:52
furious jt skrev:
Naiera skrev:
|
jeg tog fejl. Jeg kan sætte dvd'en til 480p, 720p eller 1080p.
Skal jeg så vælge 480p?
Når jeg gør det står der på tv'et at det er 576i (infoboks i øverste højre hjørne når man slår over på kanalen)
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:21
furious jt skrev:
furious jt skrev:
Naiera skrev:
|
Skal jeg så vælge 480p?
Når jeg gør det står der på tv'et at det er 576i (infoboks i øverste højre hjørne når man slår over på kanalen)
|
Jeg kan vælge også 576p på 1940. Og hvis jeg skal være helt ærlig - og det skal jeg jo, så kan jeg ikke se en dyt forskel fra 576p til 720p (jeg kører "pass trough" på Onkyo´en.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:32
Hother skrev:
Jeg kan vælge også 576p på 1940. Og hvis jeg skal være helt ærlig - og det skal jeg jo, så kan jeg ikke se en dyt forskel fra 576p til 720p (jeg kører "pass trough" på Onkyo´en. |
Det jeg synes er mest interessant er, om du oplever dobbelt så høj opløsning på Denon, som på Pana BD30/50, der jo efter sigende ikke kan de-interlace PAL og halverer opløsningen...
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:43
Hother skrev:
furious jt skrev:
furious jt skrev:
Naiera skrev:
|
Skal jeg så vælge 480p?
|
Jeg kan vælge også 576p på 1940. Og hvis jeg skal være helt ærlig - og det skal jeg jo, så kan jeg ikke se en dyt forskel fra 576p til 720p (jeg kører "pass trough" på Onkyo´en.
|
Ok, det må jo være noget nyt i 1940'eren så Men jeg synes nu ikke jeg kan se forskel på om jeg vælger 480p eller 1080p på dvd'en, så det er sikkert et fedt om det er tv'et eller dvd'en der skalere. Nogle kan sikkert se en verden til forskel, men mit øje er hverken trænet eller kræsen
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:56
erla skrev:
Det jeg synes er mest interessant er, om du oplever dobbelt så høj opløsning på Denon, som på Pana BD30/50, der jo efter sigende ikke kan de-interlace PAL og halverer opløsningen... |
Det afhænger jo meget af hvad for en dvd der bruges, eftersom nogle jo netop har flag placeret korrekt.
Og hold nu op med det 'efter sigende'. BD30 og 50 kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det er et FAKTUM. Acceptér det.
Generelt er Denon 1940'eren også bare en bedre dvd-afspiller end Panasonics Blu-ray-afspillere. Der er meget andet end korrekt eller ej de-interlacing af PAL der spiller ind, selvom man bruger HDMI.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:57
furious jt skrev:
Ok, det må jo være noget nyt i 1940'eren så
|
Det er bestemt ikke noget nyt. 480p er NTSC og 576p er PAL. Når du indstiller maskinen til 480p spytter den selvfølgelig 576p ud når du smider en PAL dvd i afspilleren. Det burde dit tv også være i stand til at fortælle dig.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 12:58
Hother skrev:
Jeg kan vælge også 576p på 1940. Og hvis jeg skal være helt ærlig - og det skal jeg jo, så kan jeg ikke se en dyt forskel fra 576p til 720p (jeg kører "pass trough" på Onkyo´en. |
Der er absolut heller ikke statsgaranti for at der vil være en forskel der umiddelbart er til at få øje på.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 13:01
Naiera skrev:
furious jt skrev:
Ok, det må jo være noget nyt i 1940'eren så
|
Det er bestemt ikke noget nyt. 480p er NTSC og 576p er PAL. Når du indstiller maskinen til 480p spytter den selvfølgelig 576p ud når du smider en PAL dvd i afspilleren. Det burde dit tv også være i stand til at fortælle dig.
|
ok, det gør tv'et jo åbenbart også. Har lige set amerecian gangstar (pal version) og der skrev tv'et 576i oppe i hjørnet. Havde sat dvd'en til 480p
Du sidder sikkert og ryster på hovedet af mig, men vidste ikke 480 svarede til 576 i pal
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 13:07
Det da heller ikke nemt når opløsningerne er forskellige selvom begge dele går ind under betegnelsen 'SD dvd'.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 13:19
Naiera skrev:
erla skrev:
Det jeg synes er mest interessant er, om du oplever dobbelt så høj opløsning på Denon, som på Pana BD30/50, der jo efter sigende ikke kan de-interlace PAL og halverer opløsningen... |
Det afhænger jo meget af hvad for en dvd der bruges, eftersom nogle jo netop har flag placeret korrekt. |
Har du ikke lige skrevet, at i praksis har alle PAL-dvd udgivelser enten ingen eller forkert placerede flag, som skulle være det der fremprovokerer fejlen ?
Naiera skrev:
Og hold nu op med det 'efter sigende'. BD30 og 50 kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det er et FAKTUM. Acceptér det. |
Voodoo-snak på udokumenteret grundlag!
Naiera skrev:
Generelt er Denon 1940'eren også bare en bedre dvd-afspiller end Panasonics Blu-ray-afspillere. Der er meget andet end korrekt eller ej de-interlacing af PAL der spiller ind, selvom man bruger HDMI.
|
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er en god DVD. Spørgsmålet er, om alle de maskiner du rakker ned, er så dårlige som du siger.
F.eks. at de skulle halvere opløsningen ved de-interlacing, fordi de ikke kan gøre dette korret... var det tilfældet, ville der jo være markant forskel på at smide 576i ud af maskinen, og lade skærmen deinterlace, og på at smide 576p ud, hvor opløsningen efter dit udsagn skulle blive halveret... det virker ikke som om det er det folk oplever...
Men det er måske fordi de skiver de afspiller nu har korrekte flag ?
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 13:26
erla skrev:
Har du ikke lige skrevet, at i praksis har alle PAL-dvd udgivelser enten ingen eller forkert placerede flag, som skulle være det der fremprovokerer fejlen? |
Nej, dét har jeg faktisk ikke. Du må tilbage på side to og læse det jeg skrev én gang til.
erla skrev:
Naiera skrev:
Og hold nu op med det 'efter sigende'. BD30
og 50 kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det er et FAKTUM.
Acceptér det. |
Voodoo-snak på udokumenteret grundlag! |
Det er dokumenteret indtil flere gange på forskellige måder, men du har
bare ikke været i stand til at forstå det, lader det som om. Det er
ligegodt grov at få sit argument fejet af banen som værende PATETISK af
en der ikke har forstået hvad det er der indtil flere gange er blevet
forklaret ham.
Selv i denne tråd er der linket til anmeldelsen af BD30, hvor det på én
af måderne dokumenteres, at den ikke er i stand til at de-interlace PAL
dvd-film ved fuld opløsning hvis flagene er placeret forkert eller slet
ikke er til stede.
erla skrev:
F.eks. at de skulle halvere opløsningen ved de-interlacing,
fordi de ikke kan gøre dette korret... var det tilfældet, ville der jo
være markant forskel på at smide 576i ud af maskinen, og lade skærmen
deinterlace, og på at smide 576p ud, hvor opløsningen efter dit udsagn
skulle blive halveret... det virker ikke som om det er det folk
oplever...
|
Som også forklaret mindst én gang før, så kræver 576i ud fra
afspilleren jo at tv'et så kan finde ud af 2:2 kadence. Det er skam
heller ikke garanteret, og som også nævnt, så er det ikke vanvittigt mange
afspillere derude der i første omgang kan smide 576i ud via HDMI. Iøvrigt kan jeg ikke se hvad det er folk oplever i denne tråd, der har noget at gøre med den diskussion du mener stadigvæk er kørende.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 13:34
For lige at få et "ord" i denne tråd Så må jeg erkende, at Denon´en er bedre end Pana BD30. Men det er meget afhængig af kvaliteten af DVD´en - altså optagelsen/kopieringen.
F.eks. DVD´en "The Guardian" er der ikke den store foskel, hvor i mod i "Rings of Lords" er der en markant forskel i billedkvaliteten.
Jeg skulle bare have lov at få et ord indført
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 13:52
Hother skrev:
F.eks. DVD´en "The Guardian" er der ikke den store foskel, hvor i mod i "Rings of Lords" er der en markant forskel i billedkvaliteten. |
Hvordan oplever du forskellen med de nævnte DVD-film på de nævnte afspillere?
Måske det kan afklare lidt vedrørende den verserende debat om de-interlacing .
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 14:14
Gerdes skrev:
Hother skrev:
F.eks. DVD´en "The Guardian" er der ikke den store foskel, hvor i mod i "Rings of Lords" er der en markant forskel i billedkvaliteten. |
Hvordan oplever du forskellen med de nævnte DVD-film på de nævnte afspillere?
Måske det kan afklare lidt vedrørende den verserende debat om de-interlacing .
|
Noget større detaljeringsgrad, bedre afgrænsning af farver samt noget større billeddybde.
Men denne debat er på ingen måde ny, den har verseret i uger
Til gengæld er der en anden ikke uvæsentlig detalje, som tjener til Pana´ens fordel. Men det vender jeg tilbage til
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 18:07
Hother skrev:
For lige at få et "ord" i denne tråd Så må jeg erkende, at Denon´en er bedre end Pana BD30. Men det er meget afhængig af kvaliteten af DVD´en - altså optagelsen/kopieringen.
F.eks. DVD´en "The Guardian" er der ikke den store foskel, hvor i mod i "Rings of Lords" er der en markant forskel i billedkvaliteten.
|
Meget interessant
Hvis nu vi antager, at den oplevede forskel på nogle DVD'er, har at gøre med det fænomen Naiera snakker om (forkert de-interlacing ifb. med manglende eller forkert anbragte flag), så er det en ganske plausibel forklaring, som jeg bestemt kan acceptere.
Men derfra og til at sige, at det er et faktum, at BD30 på ingen måde kan de-interlace PAL, mener jeg der er et stykke vej. Det lyder jo som om, at det endelige resultat i visse tilfælde, nærmest står mål med Denon 1940, hvilket jo ikke ville være tilfældet, hvis den (BD30) var så dårlig som Naiera siger.
Tilbage står så, hvor mange af de DVD'er der udgives, der rent faktisk er fejlbehæftede iht. manglende eller forkert anbragte flag.
Også her strider din observation imod Naiera's tidligere bombastiske udtalelser om, at i praksis alle PAL-udgivelser er fejlbehæftede.
Enten passer det ikke, at så godt som alle udgivelser er fejlbehæftede, eller også passer det ikke, at disse fejl er så væsentlige så afspillere der ikke kan korrigere for disse fejl, ender med at halvere opløsningen.
Det er på grund af disse selvmodsigelser, at jeg kalder Naiera's korstog for patetisk og udokumenteret.
Derudover bygges argumentationen udelukkende på teoretisk analyse af anmeldelser af afspillere med bestemte chips, hvorefter det konkluderes at alle afspillere med en bestemt chip-type ikke kan de-interlace PAL. Nu er det jo fremgået af adskillige test af både afspillere og recievere, at den samme chip sagtens kan levere et godt resultat i en sammenhæng, uden at det betyder den gør det specielt godt i andre - og vice versa. Derfor burde det i sig selv få alarmklokkerne til at ringe, når Naiera fremturer, som tidligere i tråden her, med, at man kan jo se på hvilken chip en afspiller har, og deraf direkte konkludere om den kan de-interlace korrekt eller ej. Det er rent vrøvl!
I den forbindelse bliver det jo spændende at se, om den kommende Denon DVD2500BT til vejl. udsalgspris på 7.300,- heller ikke kan afspille SD DVD på fornuftig vis - det bør den jo ikke kunne ifølge Naiera, da den bruger samme chip som Pana BD30/50.
I rest my case...
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 18:16
erla skrev:
I den forbindelse bliver det jo spændende at se, om den kommende Denon DVD2500BT til vejl. udsalgspris på 7.300,- heller ikke kan afspille SD DVD på fornuftig vis - det bør den jo ikke kunne ifølge Naiera, da den bruger samme chip som Pana BD30/50. |
Æhh, jeg er lige lost her. Mig bekendt er DVD2500BT alene transporter uden billedebehandling og kun med HDMI udgang. Det vil sige, at SD-DVD overføres 576i til videre billedebehandling i enten display, A/V receiver eller ekstern videoprocessor.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 18:33
erla skrev:
Men derfra og til at sige, at det er et faktum, at BD30 på ingen måde kan de-interlace PAL, mener jeg der er et stykke vej. |
Et perfekt eksempel på at du ikke har fattet hvad det er det her handler om! Lad være med at kalde mit argument patetisk og udokumenteret når du ikke har en disse styr på hvad diskussionen handler om. Det er for meget at man skal høre på sådan en bunke bavl fra dig når du ikke engang har forstået en række meget grundlæggende elementer.
erla skrev:
Det lyder jo som om, at det endelige resultat i visse
tilfælde, nærmest står mål med Denon 1940, hvilket jo ikke ville være
tilfældet, hvis den (BD30) var så dårlig som Naiera siger. |
Det er jo ikke kun mig der skriver at BD30/50 er dårlig til dvd! Hvor
mange gange har jeg ikke linket til den anmeldelse plus tilhørende
benchmark test? Samt en brugervurdering fra en der har en del mere at
have det i end en tilfældig recordere.dk-bruger med et 37" LCD tv.
erla skrev:
Også her strider din observation imod Naiera's tidligere
bombastiske udtalelser om, at i praksis alle PAL-udgivelser er
fejlbehæftede. |
Igen, så har jeg aldrig skrevet at alle
PAL-udgivelser i praksis er fejlbehæftede. Jeg har skrevet at de fleste
er. Igen er dette et eksempel på hvorfor det er så irriterende at have
dig rendende i halen med den diskussion lige under overfladen hele
tiden, når du hverken har forstået hvad diskussionen helt præcist
handler om, og ikke kan finde ud af at læse og forstå hvad man skriver
ordentligt.
erla skrev:
Det er på grund af disse selvmodsigelser, at jeg kalder Naiera's korstog for patetisk og udokumenteret. |
Der er ingen selvmodsigelser. Kun ting du har fundet på eller ikke har kunnet forstå.
erla skrev:
Enten passer det ikke, at så godt som alle udgivelser er
fejlbehæftede, eller også passer det ikke, at disse fejl er så
væsentlige så afspillere der ikke kan korrigere for disse fejl, ender
med at halvere opløsningen. |
Og det får du ud fra hvad? En visuelt baseretvurdering fra én bruger der har kigget TO
forskellige film på sine afspillere? Hvem i hede hule er det der
mangler dokumentation her?
Det er faktuelt og indiskutabelt testet i den førtil linkede anmeldelse at BD30 ikke klarer 2:2 kadence korrekt. Det er ufravigeligt fakta, og betyder at blandt andet PAL dvd-film ikke de-interlaces korrekt. Som forklaret i den lange de-interlacing 'bibel'-artikel jeg også har linket til, så er f.eks. Venner optaget på en måde, at en dvd-afspiller brugt i et NTSC-land med NTSC-materiale også mister halvdelen af opløsningen, hvis den ikke kan finde ud af at klare 2:2 kadence.
erla skrev:
Derudover bygges argumentationen udelukkende på teoretisk
analyse af anmeldelser af afspillere med bestemte chips, hvorefter det
konkluderes at alle afspillere med en bestemt chip-type ikke kan
de-interlace PAL. |
Det kræver ikke analyse at forstå anmeldelsen på Hometheaterhifi.com.
Det er nemt og ligetil hvis man forstår hvad det handler om. Afspillere
med UniPhier chipset kan ikke og kommer ikke til at de-interlace PAL
dvd-film korrekt. De læser udelukkende flagene ligesom Samsung
BD-P1400'eren der bruger det vel mest udbredte chipset i de forskellige
Blu-ray-afspillere der findes på markedet.
erla skrev:
Derfor burde det i sig selv få alarmklokkerne til at ringe,
når Naiera fremturer, som tidligere i tråden her, med, at man kan jo se
på hvilken chip en afspiller har, og deraf direkte konkludere om den
kan de-interlace korrekt eller ej. Det er rent vrøvl! |
Det er ikke vrøvl. Du har bare ikke forstået hvad det handler om, eller
så er det fordi du har sat dig for at BD30/50 er fantastisk, at du bare
SKAL provokere hver eneste gang der er nogen der skriver noget negativt
om den. Der er ting som ikke kan diskuteres, men det insisterer du
tilsyneladende på, og tillader dig at kalde folk der tydeligvis har ret
for alle mulige negative ting. Det er dælme irriterende. Du burde sgu
tage dig sammen og klappe i når du ikke kan eller vil forstår det der
diskuteres.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 18:46
Gerdes skrev:
erla skrev:
I den forbindelse bliver det jo spændende at se, om den kommende Denon DVD2500BT til vejl. udsalgspris på 7.300,- heller ikke kan afspille SD DVD på fornuftig vis - det bør den jo ikke kunne ifølge Naiera, da den bruger samme chip som Pana BD30/50. |
Æhh, jeg er lige lost her. Mig bekendt er DVD2500BT alene transporter uden billedebehandling og kun med HDMI udgang. Det vil sige, at SD-DVD overføres 576i til videre billedebehandling i enten display, A/V receiver eller ekstern videoprocessor.
|
I følge specifikationerne leverer den:
Opløsning DVD, HDMI: 1920x1080p/1080i, 1280x720p, 720x576p
Opløsning DVD, komponent: 720p/576p/576i
Ifølge Naiera vil alle ovenstående opløsninger end 576i være forkert de-interlacede, da den bruger samme chip som Pana BD30/50.
Jeg betvivler på ingen måde, at der findes chip der er bedre end Panasonic UniPhier - men jeg betvivler Naiera's argumentation om, at UniPhier ikke kan de-interlace PAL korrekt, baseret på test af en enkelt implemantation, oven i købet på en amerikansk model.
Skulle det være tilfældet, så kan http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/denon_dvd-2500bt_blu-ray_afspiller_sort.htm - Denon DVD-2500BT heller ikke de-interlace korrekt...
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 18:51
erla skrev:
Hother skrev:
|
Meget interessant
Hvis nu vi antager, at den oplevede forskel på nogle DVD'er, har at gøre med det fænomen Naiera snakker om (forkert de-interlacing ifb. med manglende eller forkert anbragte flag), så er det en ganske plausibel forklaring, som jeg bestemt kan acceptere.
Men derfra og til at sige, at det er et faktum, at BD30 på ingen måde kan de-interlace PAL, mener jeg der er et stykke vej. Det lyder jo som om, at det endelige resultat i visse tilfælde, nærmest står mål med Denon 1940, hvilket jo ikke ville være tilfældet, hvis den (BD30) var så dårlig som Naiera siger.
Tilbage står så, hvor mange af de DVD'er der udgives, der rent faktisk er fejlbehæftede iht. manglende eller forkert anbragte flag.
Også her strider din observation imod Naiera's tidligere bombastiske udtalelser om, at i praksis alle PAL-udgivelser er fejlbehæftede.
Enten passer det ikke, at så godt som alle udgivelser er fejlbehæftede, eller også passer det ikke, at disse fejl er så væsentlige så afspillere der ikke kan korrigere for disse fejl, ender med at halvere opløsningen.
Det er på grund af disse selvmodsigelser, at jeg kalder Naiera's korstog for patetisk og udokumenteret.
Derudover bygges argumentationen udelukkende på teoretisk analyse af anmeldelser af afspillere med bestemte chips, hvorefter det konkluderes at alle afspillere med en bestemt chip-type ikke kan de-interlace PAL. Nu er det jo fremgået af adskillige test af både afspillere og recievere, at den samme chip sagtens kan levere et godt resultat i en sammenhæng, uden at det betyder den gør det specielt godt i andre - og vice versa. Derfor burde det i sig selv få alarmklokkerne til at ringe, når Naiera fremturer, som tidligere i tråden her, med, at man kan jo se på hvilken chip en afspiller har, og deraf direkte konkludere om den kan de-interlace korrekt eller ej. Det er rent vrøvl!
I den forbindelse bliver det jo spændende at se, om den kommende Denon DVD2500BT til vejl. udsalgspris på 7.300,- heller ikke kan afspille SD DVD på fornuftig vis - det bør den jo ikke kunne ifølge Naiera, da den bruger samme chip som Pana BD30/50.
I rest my case...
|
Jamen jeg har på ingen måde til hensigt at blande mig i jeres diskussion, som jeg i bund og grund slet ikke mener hører hjemme i denne tråd
Når udtaler mig som jeg har gjort, var det jo egentlig på baggrund af en forespørgsel fra gerdes, da vel på sin vis havde til formål at dæmpe blusset i denne tråd.
Jeg er i realiteten flintrende ligeglad med hvem der mener hvad, og i hvilke sammenhæng.
Jeg kan alene udtaler mig om mine observationer - i mit set-up
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:00
Naiera skrev:
erla skrev:
Enten passer det ikke, at så godt som alle udgivelser er fejlbehæftede, eller også passer det ikke, at disse fejl er så væsentlige så afspillere der ikke kan korrigere for disse fejl, ender med at halvere opløsningen. |
Og det får du ud fra hvad? En visuelt baseretvurdering fra én bruger der har kigget TO forskellige film på sine afspillere? Hvem i hede hule er det der mangler dokumentation her? |
Een enkelt´kompetent brugers oplevelse af, at en enkelt PAL DVD står stort set lige godt på Denon 1940 og Pana BD30, skaber for mig alvorlig tvivl om dette udsagn:
Naiera skrev:
BD30 og 50 kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det er et FAKTUM. Acceptér det. |
Enten er ovenstående forkert, eller også uden betydning for film der ikke er fejlbehæftede.
Nu trækker du så i land med, hvor mange film der er fejlbehæftede... jeg har den største mistro til, at der er tale om "de fleste" skandinaviske udgivelser, som er dem jeg interesserer mig for.
Som tidligere sagt, er det muligt det er et problem ved DVD'er importeret fra andre markeder - det bestrider jeg ikke - men det er ikke relevant for mig, og siger intet om, at min afspiller ikke de-interlacer mine film korrekt.'
Du skyder om dig med bombastiske udmeldinger, som du så senere forsøger at moderere, når de ikke holder vand. Du er efter min mening ekstremt utroværdig i din argumentation.
- og nu synes jeg vi skal lade Hother få hans tråd tilbage.
EOD
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:03
erla skrev:
|
Jeg har godt set disse specifikationer. Men alene det forhold at DVD2500BT ikke har en component videoudgang får mig til at tvivle på, at de anførte specifikationer vedrører DVD2500BT.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:09
Gerdes skrev:
erla skrev:
|
Jeg har godt set disse specifikationer. Men alene det forhold at DVD2500BT ikke har en component videoudgang får mig til at tvivle på, at de anførte specifikationer vedrører DVD2500BT. |
De kommer http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/denon_dvd-2500bt_blu-ray_afspiller_sort.htm - herfra .
Men du har ret, jeg kan heller ikke se component-udgangen på bagsiden... meget mærkeligt...
Men det gør det jo sådan set bare endnu værre, da den så kun kan levere et progressivt output uden at skalere, hvilket den ifølge Naiera ikke vil kunne gøre korrekt med den chip... hvis altså man skal tro på Naiera's skræmmekampagne og korstog - hvilket nogle måske har bemærket, at jeg ikke ubetinget gør...
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:35
erla skrev:
Hvor har du fra at DVD2500BT har samme videochip som BD30/BD50?
På HQV's http://www.hqv.com/products.cfm - website fremgår det, at DVD2500BT har noget HQV halløj.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:41
Gerdes skrev:
erla skrev:
Hvor har du fra at DVD2500BT har samme videochip som BD30/BD50?
På HQV's http://www.hqv.com/products.cfm - website fremgår det, at DVD2500BT har noget HQV halløj.
|
http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html - Her .
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:41
erla skrev:
Enten er ovenstående forkert, eller også uden betydning for film der ikke er fejlbehæftede. |
Mere eller mindre uden betydning for film der ikke er fejlbehæftede, ja. Jeg har aldrig skrevet noget modsat. Hvis flagene er til stede og placeret korrekt, så kan man sandsynligvis godt få et fornuftigt billede ud af en af de billige dvd-afspillere HDMI, men uden det fornødne chipset til på eget initiativ at de-interlace PAL dvd-film korrekt.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:43
Jeg har bedt om at få min tråd lukket. Det var jo ikke lige den vej jeg havde tænkt mig den
Men måske kan I oprette en anden tråd omkring dette emne. Det er skam vældigt interessant emne
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:46
erla skrev:
hvis altså man skal tro på Naiera's skræmmekampagne og korstog - hvilket nogle måske har bemærket, at jeg ikke ubetinget gør... |
Det er hverken skræmmekampagne eller korstog. Det er oplysning til folk der ønsker mere end 'at kunne se hvad der foregår', og f.eks. ikke ønsker at miste halvdelen af opløsningen på de fleste PAL dvd-film der står i samlingen. Jeg har absolut ikke noget imod Panasonic (mit fjernsyn er jo lavet af dem, og indtil for nylig var min dvd-afspiller også), men jeg synes det er en smule slapt at der findes så mange afspillere derude, som ikke repræsenterer andet end absolut laveste fællesnævner hvad angår afspilning af normale dvd-film. Det er jo ikke kun PAL dvd-film f.eks. BD30 har problemer med, som det fremgår af den test der. Som normal dvd-afspiller er den under hvad man kunne forvente af en afspiller til $100, og det er sgu lidt ringe. Det gælder desværre for de fleste Blu-ray-afspillere på markedet, og det mener jeg, som sagt, er for dårligt. Men det har ikke en disse med skræmmekampagne eller korstog at gøre!
erla skrev:
Nu trækker du så i land med, hvor mange film der er fejlbehæftede... |
Vrøvl! Du har bare ikke læst hvad jeg skrev tidligere ordentligt.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:48
Naiera skrev:
erla skrev:
Enten er ovenstående forkert, eller også uden betydning for film der ikke er fejlbehæftede. |
Mere eller mindre uden betydning for film der ikke er fejlbehæftede, ja. Jeg har aldrig skrevet noget modsat. |
Uha - der trækkes i land!
Naiera skrev:
BD30 og 50 kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det er et FAKTUM. Acceptér det. |
Det forekommer mig, at du i mistænkelig grad glemte forbeholdet i ovenstående "faktuelle" udtalelse.
Så er spørgsmålet, hvor mange film der er fejlbehæftede ?
Sidst bestod din "dokumentation", af en australier der havde foretaget nogle stikprøver af hans film (som må formodes at være produceret og købt "down under") - mit argument var dengang som nu, at det intet siger om, hvor mange skandinaviske, eller europæiske for den sags skyld, udgivelser der er fejlbehæftede...
Så du skyder i blinde, og kan ikke dokumentere hvor stort det påståede problem er for den almindelige danske bruger. Og du kan SLET IKKE konkludere, at:
Naiera skrev:
Det er simpelthen ren Voodoo !!!
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:50
erla skrev:
Uha - der trækkes i land! |
Hold nu op med det bavl! Det har ikke det mindste at gøre med at trække i land. Det har hele tiden været sådan at problemet forekommer med de film der mangler flagene eller hvor de er placeret forkert!
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:50
Hother skrev:
Jeg har bedt om at få min tråd lukket. Det var jo ikke lige den vej jeg havde tænkt mig den
Men måske kan I oprette en anden tråd omkring dette emne. Det er skam vældigt interessant emne
|
Beklager
Håber Naiera nu har mod og mandshjerte nok, til at oprette en ny tråd, sådan som jeg opfordrede ham til at føre diskussionen over i tidligere...
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:51
Naiera skrev:
erla skrev:
Uha - der trækkes i land!
|
Hold nu op med det bavl! Det har ikke det mindste at gøre med at trække i land. Det har hele tiden været sådan at problemet forekommer med de film der mangler flagene eller hvor de er placeret forkert!
|
Men det er ikke ensbetydende med, at :
Naiera skrev:
Under visse betingelser der ikke følger standarderne, har du sikkert ret - det har jeg aldrig sagt du ikke havde!
Men:
Naiera skrev:
BD30 og 50 kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det er et FAKTUM. Acceptér det. | '
Er simpelthen faktuelt forkert - fat det nu og accepter det!
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:52
Jeg synes også det er ærgerligt at erla skulle besudle denne tråd med alle hans misforståelser og hårdnakkede modvilje mod fornuft. Jeg har ikke i sinde at opsøge denne diskussion andetsteds, for det er fuldstændig umuligt at komme nogle vejne. Sund fornuft, logik, bunker af dokumentation, anmeldelser, benchmark tests og udtalelser fra forskellige autoriteter på området hjælper ikke en disse.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:54
I øvrigt fremgår det af Denon.co.uks produktbeskrivelse at 2500BT'eren har Realtachip:
HGV 10-Bit scaling
480p or 576p / 720p / 1080i / 1080p
(50, 60 Hz)10-Bit Silicon Optix REALTA
480i,p bzw. 576i,p / 720p / 1080i / 1080p / Auto (50, 60 Hz)
VGA (72 Hz) / XGA / SXGA / WXGA (60 Hz)
Mere http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=363 - her .
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:56
erla skrev:
Er simpelthen faktuelt forkert - fat det nu og accepter det! |
Det er ikke faktuelt forkert. Det er det det hedder/man kalder det når afspillerne kun læser flagene og går i videomode de-interlacing hvis flagene er placeret forkert eller ikke til stede.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 19:59
Naiera skrev:
I øvrigt fremgår det af Denon.co.uks produktbeskrivelse at 2500BT'eren har Realtachip:
HGV 10-Bit scaling 480p or 576p / 720p / 1080i / 1080p (50, 60 Hz)10-Bit Silicon Optix REALTA 480i,p bzw. 576i,p / 720p / 1080i / 1080p / Auto (50, 60 Hz) VGA (72 Hz) / XGA / SXGA / WXGA (60 Hz)
Mere http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=363 - her .
|
Det fremgår ikke hvilken chip det er de bruger...
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:01
Naiera skrev:
erla skrev:
Er simpelthen faktuelt forkert - fat det nu og accepter det! |
Det er ikke faktuelt forkert. Det er det det hedder/man kalder det når afspillerne kun læser flagene og går i videomode de-interlacing hvis flagene er placeret forkert eller ikke til stede.
|
En PAL DVD må være en DVD der følger standarderne for PAL DVD'er - de interlaces korrekt af BD30/50!
En fejlbehæftet DVD er noget andet!
Naiera skrev:
Er faktuelt forkert!
Fat det nu og accepter det!
Der er flere nuancer, end du giver udtryk for herover!
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:02
Hother skrev:
Jeg kan alene udtaler mig om mine observationer - i mit set-up |
Eftersom du mener at kunne se en forbedring fra BD30 til 1940'eren, så har du jo også fået det du ville have, ved at opgradere afspilleren Også selvom forskellen synes lille, så er det jo ikke desto mindre en forbedring. Hvadend årsagen så helt præcist er.
Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at høre, hvad det er der tæller for BD30'eren, som du hintede mod tidligere i tråden.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:03
erla skrev:
En PAL DVD må være en DVD der følger standarderne for PAL DVD'er - de interlaces korrekt af BD30/50!
En fejlbehæftet DVD er noget andet! |
Det der er jo bare ordkløveri fordi du ikke har andet at gribe fat i. En PAL dvd er en PAL dvd fordi den afspilles ved 50Hz og har en opløsning på 720*576.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:03
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:04
erla skrev:
Naiera skrev:
HGV 10-Bit scaling 480p or 576p / 720p / 1080i / 1080p (50, 60 Hz)10-Bit Silicon Optix REALTA 480i,p bzw. 576i,p / 720p / 1080i / 1080p / Auto (50, 60 Hz) VGA (72 Hz) / XGA / SXGA / WXGA (60 Hz)
|
Det fremgår ikke hvilken chip det er de bruger... |
Jo, det står lige netop i det jeg har highlighted med blå og fed...
Det er endda den gode af de to HQV-tingester. Nummeret større end den der sidder i Denon DVD-2930 (som jeg kan skrive under på er en pænt i orden dvd-afspiller ) og det samme som der sidder i Denon DVD-3930 og den store Blu-ray-afspiller.
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:04
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:09
Naiera skrev:
erla skrev:
Naiera skrev:
|
Det fremgår ikke hvilken chip det er de bruger...
|
Jo, det står lige netop i det jeg har highlighted med blå og fed...
Det er endda den gode af de to HQV-tingester. Nummeret større end den der sidder i Denon DVD-2930 (som jeg kan skrive under på er en pænt i orden dvd-afspiller ) og det samme som der sidder i Denon DVD-3930 og den store Blu-ray-afspiller.
|
My bad.
Det er så bare underligt, at de netop i al marketingmateriale skriver, at den netop ikke har en realta-chip - den får man først i modellen over - fordi det er ment som en transport der kun kan det basala, og man så bruger chippen i ens reciever - det stemmer bedre overens med http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html - denne oversigt , hvor modellen over har både UniPhier og Realta...
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:18
Naiera skrev:
erla skrev:
En fejlbehæftet DVD er noget andet!
|
Det der er jo bare ordkløveri fordi du ikke har andet at gribe fat i. En PAL dvd er en PAL dvd fordi den afspilles ved 50Hz og har en opløsning på 720*576.
|
Det er IKKE ordkløveri!
Enten kan den ikke de-interlace korrekt, eller også kan den ikke i visse tilfælde!
I det sidste tilfælde er det interessant, at vide i hvilke og hvor mange tilfælde, den ikke kan!
Men at slutte ud fra, at den i NOGLE til ikke kan, så kan den slet ikke, det er altså det man i journalistikken vil kalde en grov stramning, og over grænsen af manipulation - det er utroværdigt som argument, da det jo faktuelt er forkert.
Jeg arbejder i journalistikkens verden, og kender derfor en del til principperne for saglig videreformidling af information.
Din form er aldeles usaglig og langt over grænsen for manipulation.
Lad os nu komme videre, og se på i hvilke tilfælde det går galt, og hvor udbredt problemet er i praksis.
Jeg betvivler jo ikke eksistensen af det problem du dokumenterer, jeg betvivler bare relevansen af det for den almindelige bruger, der som jeg køber DVDere herhjemme. Du har kun dokumenteret, at de har store problemer i Australien med at placere flagene korrekt - men hvorfor skulle det være lige så slemt herhjemme eller i Europa for den sags skyld ?
Ser frem til at du tager handsken der hermed er kastet, op i en ny tråd
|
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 20:55
erla skrev:
Din form er aldeles usaglig og langt over grænsen for manipulation. |
Sludder. Det er sådan ALLE skriver når denne problemstilling omtales. Du er bare bestyrtet fordi du aldrig er stødt på denne diskussion før, og siden du gerne vil have ret, så skal jeg lige kaldes usaglig og manipulerende.
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 21:12
Da denne tråd ikke fører længere, er den på opfordring af tråd starteren lukket...
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|