Print side | Luk vindue

HD Projektore til under 20000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43784
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 17:04

Emne: HD Projektore til under 20000
Skrevet af: Dan D
Emne: HD Projektore til under 20000
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 14:30

Hej

håber der er nogen der kan guide mig i den rigtige retning. Jeg leger lidt med tanken om at skifte min projekter ud til en full hd, da jeg har fået bluray. Da jeg bruger min projektor som tv skal den gerne kunne køre mange timer på en pære og pæren skulle helst ikke være for dyr at skifte. Mit lærred er ca. 130" jeg har max 6m mellem lærred og projektor.

På forhånd tak

Dan

-------------
Hilsen Dan

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 14:47
Hvordan har du det med regnbuer på DLP-projektorer?

Det kunne også være rart at vide hvad du kører med nu. Mere opløsning er rart, men hvis du kører med en pænt dyr og god 720p projektor er det ikke sikkert at en 1080p projektor til under 20k kan give bedre billedkvalitet samlet set.

Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 16:39

Hej jeg har en hp vp 6315 og det er en DLP projektor med max opløsning på 576p.

jeg har ikke noget i mod at købe parallel importeret produkter, har flere gange handlet hos pixamania uden problemer.

Har bla. kigget lidt på mitsubishi hc 4900 og hc 6000

-------------
Hilsen Dan

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Dan D Dan D skrev:

Hej jeg har en hp vp 6315 og det er en DLP projektor med max opløsning på 576p.

Ja, med Blu-ray i huset kan du naturligvis ikke længere nøjes med 576p - du skal højere op.

Jeg har selv en DLP projektor med en naturlig opløsning på 1280x720. Jeg skiftede fra en ganske almindelig 576p projektor, og forskellen i billedekvalitet er nu virkelig til at få øje på, med et 720p-output fra BD-afspilleren. Jeg anvender selv et 70" lærred (min stue er ikke så stor) og befinder mig i en siddeafstand på ca. tre meter fra lærredet. BD- samt HD-DVD film ser bare knivskarpt ud på lærredet i opløsningen 720p fra dén afstand, så måske behøver du slet ikke Full-HD for at få fuld udbytte af dine Blu-ray film, som også Naiera er inde på.

Men hvis du benytter et monsterstort lærred kan det selvfølgelig godt være en fordel med en Full-HD projektor.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 17:06
En Benq W5000, skulle hvis kunne fås for ca. 16.000,- kr. i DK og nok
biliger i Tyskland, skulle værre en rigtig god DLP pj (FULL-HD). til prisen.

Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 18:21
Ja, hvis man kan tåle regnbuer og har et budget der helst siger under 20k, så er det klart BenQ W5000 der er det mest oplagte valg. Og køb den da hos AV Precision, så den professionelle kalibrering hører med i prisen...

Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 18:28
http://avcentrum.dk/product.asp?product=25

14000 her...

Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 18:33
Plus 2800,- for kalibreringen og så er du allerede oppe og røre ved AV Precisions pris, og med sidstnævnte er du så godt som garanteret bedre service 

Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 20:23
En BenQ W5000 SKAL prof. kalibreringen før at den yder max. derfor er et
køb hos AV Precisions en rigtig, rigtig god ide.

- 1) En prof. kalibreringen på 2800,- er med i prisen.
- 2) Otto fra AV Precisions kender BenQ W5000 rigtig god, derfor kan man
forvente max. kvalitet ud af en BenQ W5000.

Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 20:23

jeg kan se BenQ W5000 har fået en fornuftig andmeldelse herinde, men den giver et par nye spørgsmål.

Hvad koster en ny pære, da jeg kan se levetiden kun er 2-3000 timer (ca 18mdr med vores forbrug (har 2 børn))?

da klusionen lød som følgene

Konklusion

BenQ W5000 er en rigtig fornuftig begynderprojektor for de der vil med på projektorbølgen og som ligger vægt på 1080P opløsning. Med W5000 hængende i loftet bør installationen ikke savne tilslutningsmuligheder og med HQV Reon er der basis for god billedkvalitet på DVD film. Ligger man alene vægt på billedkvalitet er der andre projektorer på markedet, der for øjeblikket er mere interessante i samme prisniveau. 

jeg vil evnt. gerne høre lidt mere om de evnt alternativer

-------------
Hilsen Dan

Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 20:39

jeg kan se BenQ W5000 har fået en fornuftig andmeldelse herinde, men den giver et par nye spørgsmål.

Hvad koster en ny pære, da jeg kan se levetiden kun er 2-3000 timer (ca 18mdr med vores forbrug (har 2 børn))?

Du er nok nødt til selv at lave lidt research på, hvilke steder den pågældende pære kan købes billigst. Priserne kan godt variere lidt fra netbutik til netbutik. Jeg lavede to google-søgninger og fandt først et sted, hvor W5000 lampen kostede 2300 kr. og et andet sted, hvor den så koster 3.000 kr. Du skal nok regne med, at dét er prisniveauet for en ny pære.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 21:41

Konklusion

BenQ W5000 er en rigtig fornuftig begynderprojektor for de der vil med på projektorbølgen og som ligger vægt på 1080P opløsning. Med W5000 hængende i loftet bør installationen ikke savne tilslutningsmuligheder og med HQV Reon er der basis for god billedkvalitet på DVD film. Ligger man alene vægt på billedkvalitet er der andre projektorer på markedet, der for øjeblikket er mere interessante i samme prisniveau. 

Ovenstående konklusion er en sammenfatning af min oplevelse af W5000 med en tidligere firmware. W5000 har siden fået opdateret firmware, og jeg forventer at modtage en opdateret W5000 til ny anmeldelse på fredag. Specielt formuleringen omkring billedekvalitet har jeg en forventning om bliver ændret.

Skrevet af: slate
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 23:33

en erstatning til HC4900; ser basalt ud til at være en HC6000 med billigere optik

http://www.mitsubishi-presentations.com/products/projectors/HC5500.html - http://www.mitsubishi-presentations.com/products/projectors/ HC5500.html

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

en erstatning til HC4900; ser basalt ud til at være en HC6000 med billigere optik

http://www.mitsubishi-presentations.com/products/projectors/HC5500.html - http://www.mitsubishi-presentations.com/products/projectors/ HC5500.html

HC5500 er ikke kommet til landet endnu
Jeg har lige tjekket med importøren.

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.

Skrevet af: slate
Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

HC5500 er ikke kommet til landet endnu
Jeg har lige tjekket med importøren.

Den har kun været ude i USA i 2 uger.... der spekuleres i om der mon kommer en ny storebror... måske HC6500 med D7 panel

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 15:43

dens specs er lidt bedre end HC6000 kan dog også være at det er en lille udgave, som kommer før der kommer en helt stor

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 17:44

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=VPL-VW50&site=odw_da_DK&imageType=Main&category=TVP+Sony+BRAVIA+Home+Cinema+projectors - Sony VPL-VW50

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309322&searchArea=&Soegeord= - Pris

Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 20:10
Er en Sony VPL-VW50 nu så god som en BenQ W5000, BenQ W5000 er jo
meget biliger end Sony VPL-VW50 ?

Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Er en Sony VPL-VW50 nu så god som en BenQ W5000, BenQ W5000 er jo
meget biliger end Sony VPL-VW50 ?

Det ved jeg ikke, men jeg har set en Sony VPL-VW50 med en blu-ray film på... Og det så godt ud

Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 20:27
Men, men har du også set en BenQ W5000 med en Blu-ray film på ?

Men du har ret, en Blu-ray film på een Sony VPL-VW50 ser rigtig, rigtig
god, har skam hele ikke set en BenQ W5000 med den ny FW.

Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 21:21

Men, men har du også set en BenQ W5000 med en Blu-ray film på ?

Men du har ret, en Blu-ray film på een Sony VPL-VW50 ser rigtig, rigtig
god, har skam hele ikke set en BenQ W5000 med den ny FW.

Jeg ved ikke noget om BenQ W5000 og jeg har heller ikke set den

Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 14-Juli-2008 kl. 21:42

Jeg har hørt om mange der skifter pæren efter ca. kun 1000 timer på VW50 fordi den simplehen bliver for mørk at se på.

Ben w5000 er en rigtig god projektor til prisen hvis man ikke har problemer med regnbuer, den er dog en lille smule skuffende med blu-ray kilde, men det bliver opvejet af sd-dvd egenskaber.

Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 19:44

Hej

Tusind tak for de mange inputs . Nu vil jeg lige se hvad den nye test på BenQ W5000 siger, og så tror jeg at jeg vil ud at se nærmer på den.

Hlsen Dan

-------------
Hilsen Dan

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Jeg har hørt om mange der skifter pæren efter ca. kun 1000 timer på VW50 fordi den simplehen bliver for mørk at se på.

Ben w5000 er en rigtig god projektor til prisen hvis man ikke har problemer med regnbuer, den er dog en lille smule skuffende med blu-ray kilde, men det bliver opvejet af sd-dvd egenskaber.

hvad mener du med skuffende?

jeg har set den mere end en gang.En ting som er meget vigtig med den projektor er at den bliver kalibreret.Min erfaring ang (w 5000) er at lampen er meget kraftig.Hvis man ikke for skruet ned for bluset for man et meget udvasket og uroligt billede.brightness og contrast just hat langt mere betydning på denne projektor end andre projektorer jeg har haft(svagere lampe).dette forklare sandsynlihvis også hvorfor mange(us fora) har haft indtryk af at ansi kontrasten er dårlig,mig selv inklusiv.det eneste  minus der er ,er at der er mere støj i enkelte scener,specielt hvis lys outputtet+brightness og contrast ikke er på plads.da der sandsynligvis er en ny firmware på vej(1.18)er det muligt at dette også bliver rettet.da der samtidig er utroligt få regnbuer,er det en projektor der er svær at komme udenom.Men den SKAL kalibreres.

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 23:55

Jeg har her til aften lige set Benq W5000 med firmware 1.12 - den var endnu ikke isf-kalibreret, kun lige grov-kalibreret med DVE - og jeg syntes bestemt at den kunne være billedet bekendt. Ud af de projektorer jeg har set (kun kigget på DLP), så er det den der vinder klart over konkurenterne fra Infocus og Optoma, og lidt foran Sim2 D10, som jeg ellers var meget begejstret over.

Men til alle, der gerne vil købe en projektor - glem at læse jer til hvor god den er - de skal ses i virkeligheden - specielt i prisklassen under 20k, så må man forvente at skulle gå på kompromis med et eller andet, så er det bare "hvad man bedst kan leve med..."

God kamp

Nikolaj

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har set den mere end en gang.En ting som er meget vigtig med den projektor er at den bliver kalibreret.Min erfaring ang (w 5000) er at lampen er meget kraftig.Hvis man ikke for skruet ned for bluset for man et meget udvasket og uroligt billede.brightness og contrast just hat langt mere betydning på denne projektor end andre projektorer jeg har haft(svagere lampe).dette forklare sandsynlihvis også hvorfor mange(us fora) har haft indtryk af at ansi kontrasten er dårlig,mig selv inklusiv.det eneste  minus der er ,er at der er mere støj i enkelte scener,specielt hvis lys outputtet+brightness og contrast ikke er på plads.da der sandsynligvis er en ny firmware på vej(1.18)er det muligt at dette også bliver rettet.da der samtidig er utroligt få regnbuer,er det en projektor der er svær at komme udenom.Men den SKAL kalibreres.

Med skuffende mener jeg bare jeg havde forventet lidt mere ifht hvor godt den klaret SD-dvd, og ja den var isf kalibret, men det var dog en med gammelt firmaware.

Mht. regnbuer synes jeg dog det var noget af det værste jeg har set endnu, må jeg indrømme. Men har man ikke problemer med regnbuer og afstand til lærred, så er det uden trivl nok også  den bedste projektor på marked til under 15.000 kr.

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 13:04

Med skuffende mener jeg bare jeg havde forventet lidt mere ifht hvor godt den klaret SD-dvd, og ja den var isf kalibret, men det var dog en med gammelt firmaware.

Mht. regnbuer synes jeg dog det var noget af det værste jeg har set endnu, må jeg indrømme. Men har man ikke problemer med regnbuer og afstand til lærred, så er det uden trivl nok også  den bedste projektor på marked til under 15.000 kr.

ang billedekvalitet,det kan vi ikke diskutere da der er ligeså stor forskel mellem to forskellige projektor,som to ens hvoe den ene ikke er kalibreret og den anden er.ang regnbuer.det er jeg til gengæld ret så uforstående over.af alle de dlp projektor jeg har set under 30000,- inkl min gamle sim2 d10 har benq w5000 væsentlig mindre regnbuer

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 14:15

[[/QUOTE] ang billedekvalitet,det kan vi ikke diskutere da der er ligeså stor forskel mellem to forskellige projektor,som to ens hvoe den ene ikke er kalibreret og den anden er.ang regnbuer.det er jeg til gengæld ret så uforstående over.af alle de dlp projektor jeg har set under 30000,- inkl min gamle sim2 d10 har benq w5000 væsentlig mindre regnbuer[/QUOTE]

Jeg er enig i din betragtning omkring regnbuer - så også mindre på W5000 end på D10 - ved ikke om det måske er forskelligt fra person til person om man ser flere eller færre regnbuer på de forskellige projektorer? - lidt som det er forskelligt om man ser dem eller ej?

Nikolaj

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 20:03
Ja det er også min opfattelse at det er forskelligt fra person til person mht regnbuerne, nogle ser flere på den ene end den anden og omvendt. Jeg har dog også hørt om andre der også synes den er lidt slemt til at fremkalde regnbuer.

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 20:19

Ja det er også min opfattelse at det er forskelligt fra person til person mht regnbuerne, nogle ser flere på den ene end den anden og omvendt. Jeg har dog også hørt om andre der også synes den er lidt slemt til at fremkalde regnbuer.

mener du i forhold til andre dlp projektorer.jeg har svært ved at forestille mig at der er forskel fra person til person,når vi snakker regnbuer.EKS en ser flere regnbuer på sim2 d80E end på Infocus in 76,hvor det ved andre personer er omvendt.

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Jeg har her til aften lige set Benq W5000 med firmware 1.12

Så du W5000 med HD-materiale (Blu ray eller HD-DVD)? I så fald, var det med 24fps gengivelse, og hvordan oplevede du kvaliteten af dette?

Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Jeg har her til aften lige set Benq W5000 med firmware 1.12

Så du W5000 med HD-materiale (Blu ray eller HD-DVD)? I så fald, var det med 24fps gengivelse, og hvordan oplevede du kvaliteten af dette?

det var primært bluray jeg så på den, da det er det jeg skal bruge min til (ud over byggemand bob og lign med drengene)

Mht 24 fps synes jeg den gjorde det perfekt- jeg har ikke nogen kvaler ved at vælge denne - farver var ok naturlige, sort var sort, hvid var hvid - der kommer lidt lyd fra selve projektoren, men ikke noget der kommer til at genere mig.  Naturligvis får man bedre billede, hvis man vælger dyrere modeller, det er jeg ikke i tvivl om, men til den pris, er jeg ikke i tvivl. Jeg har efterhånden kigget på alternativerne der er på markedet i øjeblikket og fandt den som vinder - lidt foran D10, men langt foran modellerne fra Infocus og Optoma.

Ja der ses regnbuer, men jeg skal koncentrere mig for at se dem så det er ikke noget problem for mig - klart mindre regnbuer end jeg så på Infocus, Optoma og Sim2 D10

Det er den, der har "vundet projektorkapløbet" til min kommende bio - nu skal jeg blot igang med rummet, derefter skal jeg blot ha Christian på besøg....

Nikolaj

Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 12:19

mener du i forhold til andre dlp projektorer.jeg har svært ved at forestille mig at der er forskel fra person til person,når vi snakker regnbuer.EKS en ser flere regnbuer på sim2 d80E end på Infocus in 76,hvor det ved andre personer er omvendt.

Tja jeg har det fra Otto, som jo nok er mere inde i det end nogen af os.  Men altså hele regnbue snakken er et uendeligt diskutions emne. Personligt kunne jeg måske nok også godt vende mig til de var der, men det gider jeg ikke. Jeg føler mine øjne har nemmere ved at vende sig til et lidt dårligere billede (LCD), end at skulle ha det farveflimmer kørende.

Og ja BenQ w5000 er en fed projektor, i betraktning af man kan købe den i dk til 14.000 kr, det er da hammer billigt, for sådan et godt billede, hvis man alstå ikke har problemer med regnbuer.

Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 18:21

Tja jeg har det fra Otto, som jo nok er mere inde i det end nogen af os.  Men altså hele regnbue snakken er et uendeligt diskutions emne. Personligt kunne jeg måske nok også godt vende mig til de var der, men det gider jeg ikke. Jeg føler mine øjne har nemmere ved at vende sig til et lidt dårligere billede (LCD), end at skulle ha det farveflimmer kørende.

Og ja BenQ w5000 er en fed projektor, i betraktning af man kan købe den i dk til 14.000 kr, det er da hammer billigt, for sådan et godt billede, hvis man alstå ikke har problemer med regnbuer.

hvad siger du Otto

Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 18:25
Var det ikke noget med at Otto, engang havde en demo hvor Benq W5000
kom ud som vindre over meget dyre DLP pj. ?

Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 23:10

Var det ikke noget med at Otto, engang havde en demo hvor Benq W5000
kom ud som vindre over meget dyre DLP pj. ?

Du blander Ottos forskellige arrangementer sammen .

Det arrangement, der indeholdte BenQ W5000, kan du læse om http://www.av-precision.dk/nyheder/projektorarrangement-for-begyndere-vejle-10.html - her .

Herudover har Otto også lavet et arrangement med deltagelse af JVC HD100 og Sim2 D80e.

Nok har BenQ W5000 fået positiv omtale rundt omkring, men træerne vokser ikke ind i himlen .

Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 11:26
BenQ W500 er absolut den FullHD DLP projektor jeg har set der laver absolut mindst regnbuer. Jeg kan slet ikke fremprovokere dem, selv om jeg er meget overfølsom over for dem.

-------------
Mvh.Christian

Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 20:36
Christian den mere vel BenQ W5000 og ikke BenQ W500 ?

Kan det værre rigtig at med en ny FW, så skulle BenQ W5000, værre en af de
beste DLP PJ, og man skal lange over 50k før at man kan opnår noget der er
meget beder, selv BenQ W2000 skulle ikke værre meget beder ?

Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 23:09

det skal du ikke regne med,den nye samsung eks.hvilken ny FW er det 1.12 eller den næste som skulle hede 1.18 

Skrevet af: Kim Dahl
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 11:47
Jeg har en HC4900 og den kan klart anbefales. Bruger den til PS3 og Blu-ray og det er den perfekt til.

-------------
Mitsubishi HC4900

Panasonic BD30

Onkyo TX-SR805

Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 12:29

det skal du ikke regne med,den nye samsung eks.hvilken ny FW er det 1.12 eller den næste som skulle hede 1.18 

Sorry ja det var W5000, jeg har endnu ikke testet den nye firmware, men hvis det skal være i den 50K. prisklasse så kan jeg kun på det varmeste anbefale JVC HD 100, den gør bare et perfekt job.

Jeg mener at W5000 er den bedste projektor jeg har set til under 20K.
Er man plaget af blæser støjen så ville jeg snuppe en Mitsubishi, de gør det fabelagtigt, lavet et kniv skarp billede med flotte farver, kontrasten
kunne måske være bedre, men bare det der næsten er totalt støjfri

-------------
Mvh.Christian

Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 12:31
Men igen se dem live, det fortæller meget mere end data blade og test i div. magasiner.
Den nye Joe Kane projektor fik lidt kritik i en af de engelske bio blade, men derfor kan det da godt være en super fed projektor.
Så ud af hulen og se dem live før den endelige beslutning skal tages

-------------
Mvh.Christian

Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 14:38

Sorry ja det var W5000, jeg har endnu ikke testet den nye firmware, men hvis det skal være i den 50K. prisklasse så kan jeg kun på det varmeste anbefale JVC HD 100, den gør bare et perfekt job.

Er man plaget af blæser støjen så ville jeg snuppe en Mitsubishi, de gør det fabelagtigt, lavet et kniv skarp billede med flotte farver, kontrasten

ved du når den nye FW (1.18) kommer

Skrevet den: 26-Juli-2008 kl. 00:45

BenQ W500 er absolut den FullHD DLP projektor jeg har set der laver absolut mindst regnbuer. Jeg kan slet ikke fremprovokere dem, selv om jeg er meget overfølsom over for dem.

Ok meget overfølsom vil jeg ikke kalde dig hvis du overhoved ikke kan se eller fremkalde regnbuer på en W5000 , jeg ser dem ca. med 30 sek. interval på W5000 både ved blu-ray og SD-DVD source, og selv min kæreste kan se dem så let som ingen ting på W5000.

Ang. den nye Joe Kane samsung projektor, kan det godt være den har fået dårlige anmeldelser i nogle Engelske blade, det ved jeg intet om, men jeg har hørt flere sige at det er den bedste projektor de har set til under 100.000 kr. , og mener osse jeg har læst Otto rose den temlig højt, i visse tråde på hifi4all.

Skrevet den: 26-Juli-2008 kl. 13:38

Ok meget overfølsom vil jeg ikke kalde dig hvis du overhoved ikke kan se eller fremkalde regnbuer på en W5000 , jeg ser dem ca. med 30 sek. interval på W5000 både ved blu-ray og SD-DVD source, og selv min kæreste kan se dem så let som ingen ting på W5000.

Vi er jo nok ikke alle lige disponerede for "Rainbowing". Selv hører jeg til de heldige, der kun yderst sjældent bemærker fænomænet på min BenQ PE-7700.

Selv om du sikkert sagtens vil være i stand til at spotte det med 30 sekunders intervaller, ikeaboy.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 26-Juli-2008 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Vi er jo nok ikke alle lige disponerede for "Rainbowing". Selv hører jeg til de heldige, der kun yderst sjældent bemærker fænomænet på min BenQ PE-7700.

Selv om du sikkert sagtens vil være i stand til at spotte det med 30 sekunders intervaller, ikeaboy.

Ja jeg ville ønske jeg også hørte til i den kategori, over dem der ikke ser eller lægger mærke til regnbuer, for jeg kan da godt se en projektor som BenQ W5000 har et fantastisk billede til prisen. Men ja den er ikke lige min kop te mht regnbuer. Den eneste dlp projektor jeg har set, hvor jeg syntes jeg ikke blev sønderligt generet af regnbuer er Optoma hd 80, men den larmer bare lidt for meget.

Men jeg tager det helt roligt og har det fint med min sanyo z5, og jeg er sikker på at i løbet af de næste 2-3 år ser vi også en forholdsvis billig dlp projektor hvor regnbue problemet er 100% væk.

Skrevet den: 28-Juli-2008 kl. 15:57

ved du når den nye FW (1.18) kommer

Jeg forventer inden for kort tid
Da den nuværende har et par ting der skal rettes.

-------------
Mvh.Christian

Skrevet af: roofsat
Skrevet den: 01-August-2008 kl. 11:04

HC5500 fra Mitsubishi = BEST BUY

Og den kører 100 - 240 VAC og der er netkabel med til både US/EU!

Fantastisk low noise projekter - et absolut best-buy blandt top HVQ Reon baserede løsninger (Silicon Optrix) - det fås bare ikke bedre - og blacklevels på denne enhed er helt fantastiske.

og se her : Pris 1.786 USD

http://www.pronto.com/Mitsubishi-HC-5500-1200-ANSI-p_1105565808-PP - http://www.pronto.com/Mitsubishi-HC-5500-1200-ANSI-p_1105565 808-PP

Mht til Zoom så prøv at læst denne brugermanual PDF.

Kræver lidt planlagt placering! et lærred på fx 133x86 cm skal stå i korrekt afstand da der kun kan justeres +- 25 cm på ca 3 meters afstand fra projekteren.

hc5500_usermanual

mvh

Kurt

Skrevet af: roofsat
Skrevet den: 01-August-2008 kl. 11:07
Og har du en US freind der skal til EU så ham til at ta den med - så er der ingen importtold eller moms!

Print side | Luk vindue