Print side | Luk vindue

Billigste receiver til PS3/TrueHD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43854
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 13:04


Emne: Billigste receiver til PS3/TrueHD
Skrevet af: oo27
Emne: Billigste receiver til PS3/TrueHD
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 08:48

Hejsa.

Findes der noget billigere derude end Onkyo 606 der vil kunne give mig TrueHD fra min PS3?

Har overvejet blot at købe en ældre receiver, men kom så til at tænke på at jeg derved vil afskære mig muligheden for de nye sjove lydformater.

Som jeg forstår afkoder PS3 selv, men receiveren skal have en HDMI indgang der modtager audio OG er ver. 1.3 - right?



-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200



Svar:
Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 10:12

Hej oo27,

Ved en hurtig søgning kan jeg se at du kan få Marantz 4002 en smule billigere end Onkyo 606.

Marantz 4002 kan ikke selv decode HD lydformaterne men det er jo netop hellere ikke nødvendigt når du har en PS3 der kan klare det for dig.

Den har 2 HDMI ind og 1 HDMI ud. Så skal du selvfølgelig gøre op med dig selv om det er nok. Men du kan vel få Marantz 4002 til omkring 4k plus-minus nogen hundrede kroner. Omkring en tusse billigere end Onkyo'en.

/Halsted



Skrevet af: b-nisse
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 10:22

Det billigte alternativ PT er Sony' nye recievere. Der er en artikel om dem under nyheder. Priserne er:

  • STR-DG820: 4.499 kr.
  • STR-DG520: 2.499 kr.


-------------
SAMSUNG - ONKYO - HARMAN/KARDON - PS3


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 10:23
Takker Halsted, den vil jeg kigge lidt nærmere på - Marantz er jo netop kendt for den gode lydkvalitet.

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 10:33
Str-820 kan fås til ca. 2500,- +fragt i England se evt. http://www.idealo.co.uk/compare/1061560/sony-str-dg-820.html - HER


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 10:44

oo27,

forskellen på Marantz og Sony er bare at Marantz er bedre på Stereo siden  så jeg ville vælge Marantz. det koster lidt men er det værd.

/Halsted



Skrevet af: oo27
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 10:48

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Str-820 kan fås til ca. 2500,- +fragt i England se evt. http://www.idealo.co.uk/compare/1061560/sony-str-dg-820.html - HER

Hmm der er vel ikke umiddelbart nogen af dem der sender til DK?!

Hælder også mere til Marantz/HK, men det er næsten dobbelt op på prisen - er desværre på ret stramt budget.



-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: staack
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 12:05

Proshop har sony 820 til ca. 3300kr

http://www.proshop.dk/productlist.aspx?typid=496&grpid=47&catid=2 - http://www.proshop.dk/productlist.aspx?typid=496&grpid=4 7&catid=2

 



Skrevet af: oo27
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 12:27
Skal lige have undersøgt hvad forskellen er mellem 820 og 720, da 720 er en del bililgere.

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 14:07

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Skal lige have undersøgt hvad forskellen er mellem 820 og 720, da 720 er en del bililgere.

Der er 4 hdmi-indgange i 820´eren og den kan vist nok afkode flere hd-formater.



Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Str-820 kan fås til ca. 2500,- +fragt i England se evt. http://www.idealo.co.uk/compare/1061560/sony-str-dg-820.html - HER

Hmm der er vel ikke umiddelbart nogen af dem der sender til DK?!

Hælder også mere til Marantz/HK, men det er næsten dobbelt op på prisen - er desværre på ret stramt budget.

Ved ikke om de sender til DK, der kommer jo nok en del flere forhandlere til 820´eren´er lige kommet...



Skrevet af: oo27
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Skal lige have undersøgt hvad forskellen er mellem 820 og 720, da 720 er en del bililgere.

Der er 4 hdmi-indgange i 820´eren og den kan vist nok afkode flere hd-formater.

Hmm med PS3 har jeg jo sådan set ikke noget at bruge afkodning til i receiver og 3 eller 4 HDMI indgange ser jeg ikke som problem, da jeg ikke påtænker andet end PS3 og kommende HD boks med PVR fra YouSEE.

Så tror jeg skal have undersøgt lidt om en 720

 



-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 14:51

Kunne DENON AVR-1908 være en mulighed ?? Den kan ikke dekode HD lyde, men det skal stadig være muligt igennem PS3. I må gerne sige til hvis jeg ta fejl.

Receiver koster 3.699 i sølv og 4.499 i sort ved hifiklubben. (kan sikkert findes billigere på nettet)



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 14:55

Fandt forskellene på de nye Sony her:

The STR-DG520

The STR-DG520 has two HDMI inputs for $200.(Credit: Sony)


 

Key features of the Sony STR-DG520:

  • 5.1 channels, 100 watts of power
  • Two HDMI inputs
  • Supports 1080p pass-through at 60 and 24 frames per second
  • Available in March for about $200


 

The STR-DG720

The STR-DG720 ups the HDMI ante with three inputs.(Credit: Sony)


 

Step-up features on the STR-DG720:

  • 7.1 channels, 105 watts of power
  • Three HDMI inputs
  • Can handle eight channels of LPCM audio
  • XM-ready
  • Available in March for about $300


 

The STR-DG820

The Sony STR-DG820 looks like the sweet spot in the line, with four HDMI inputs and high resolution audio decoding.(Credit: Sony)


 

Step-up features on the STR-DG820:


 

The STR-DG920

The Sony STR-DG920 offers the most functionality, including HDMI upconversion, but costs $600.(Credit: Sony)


 

Step-up features on the STR-DG920:



-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: JesperLynge
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 20:07

Her er lidt om lyd og hvad der kræves..

http://www.engadgethd.com/2008/01/22/how-to-actually-use-dolby-truehd-and-dts-hd/ - http://www.engadgethd.com/2008/01/22/how-to-actually-use-dol by-truehd-and-dts-hd/

 



Skrevet af: oo27
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 21:02
Gracias Hombre

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 23:20

Hvis man alligevel skal have nyt udstyr, er det så en god idé at det understøtter x.v.Color og Deep Color ? -Og hvad er lige præcis det? Har hørt det mange gange nu og går da ud fra, at det har noget med farver at gøre



Skrevet af: oo27
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 08:09

Tjah det vil da nok være det mest smarte/optimale.

En hurtig google søgning kan vel give dig det tekniske svar, jeg ved bare at der pt. ikke rigtigt er noget materiale film/spil etc. der opfylder det eller benytter sig af det og vist heller ikke mange BD afspillere der understøtter det endnu - sååhhhh...........



-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 08:46

Kan sige at jeg har valgt STR-DG720, primært pga den skal tilsluttes ps3 og min sat modtager.

Dekodning af lydkilder som klares af ps3 er vel lige så optimal. Dem med andre BD afspillere er det vel et problem er derfor grundlag for køb af den størrere model.

Næste problem var også at str-dg820 ikke kunne leveres i sort ret mange steder på nuværende tidspunkt. og jeg havde ikke brug for deres medfølgende dmport device eller lydkilde dekodning.



Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Kan sige at jeg har valgt STR-DG720, primært pga den skal tilsluttes ps3 og min sat modtager.

Dekodning af lydkilder som klares af ps3 er vel lige så optimal. Dem med andre BD afspillere er det vel et problem er derfor grundlag for køb af den størrere model.

Næste problem var også at str-dg820 ikke kunne leveres i sort ret mange steder på nuværende tidspunkt. og jeg havde ikke brug for deres medfølgende dmport device eller lydkilde dekodning.

Kan du få udbytte af alle HD formaterne igennem 720 ??

Har du mulighed for at lave en lille anmeldelse 720'eren ??



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Kan sige at jeg har valgt STR-DG720, primært pga den skal tilsluttes ps3 og min sat modtager.

Dekodning af lydkilder som klares af ps3 er vel lige så optimal. Dem med andre BD afspillere er det vel et problem er derfor grundlag for køb af den størrere model.

Næste problem var også at str-dg820 ikke kunne leveres i sort ret mange steder på nuværende tidspunkt. og jeg havde ikke brug for deres medfølgende dmport device eller lydkilde dekodning.

Kan du få udbytte af alle HD formaterne igennem 720 ??

Har du mulighed for at lave en lille anmeldelse 720'eren ??

Nej. Så skal du op i 820´eren...



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Kan sige at jeg har valgt STR-DG720, primært pga den skal tilsluttes ps3 og min sat modtager.

Dekodning af lydkilder som klares af ps3 er vel lige så optimal. Dem med andre BD afspillere er det vel et problem er derfor grundlag for køb af den størrere model.

Næste problem var også at str-dg820 ikke kunne leveres i sort ret mange steder på nuværende tidspunkt. og jeg havde ikke brug for deres medfølgende dmport device eller lydkilde dekodning.

Kan du få udbytte af alle HD formaterne igennem 720 ??

Har du mulighed for at lave en lille anmeldelse 720'eren ??

Med PS3 og BD får jeg vist det hele ud af det..  Det er rigtig at kun 820 har indbygget dekodning hvis signalet tages direkte fra en BD afspiller uden dekoder.

Jeg vil da se om jeg kan det, når jeg får tiden engang i næste uge..

 



Skrevet af: staack
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 11:14

http://www.redcoon.de - www.redcoon.de har 820'eren i sort



Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 13:00
Prøv evt. mediatoys.de. Der er 720 virkelig billig hvis det skal være den


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Kan sige at jeg har valgt STR-DG720, primært pga den skal tilsluttes ps3 og min sat modtager.

Dekodning af lydkilder som klares af ps3 er vel lige så optimal. Dem med andre BD afspillere er det vel et problem er derfor grundlag for køb af den størrere model.

Næste problem var også at str-dg820 ikke kunne leveres i sort ret mange steder på nuværende tidspunkt. og jeg havde ikke brug for deres medfølgende dmport device eller lydkilde dekodning.

Kan du få udbytte af alle HD formaterne igennem 720 ??

Har du mulighed for at lave en lille anmeldelse 720'eren ??

Med PS3 og BD får jeg vist det hele ud af det..  Det er rigtig at kun 820 har indbygget dekodning hvis signalet tages direkte fra en BD afspiller uden dekoder.

Jeg vil da se om jeg kan det, når jeg får tiden engang i næste uge..

Mister man ikke muligheden for at "optimere" på lyden hvis receiveren ikke dekoder? F.eks. forsinkelse af lyden fra surroundhøjttalerne og individuel justering af lydstyrke i højttalerne?

Det vil jeg mene er en stor mangel!?



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Mister man ikke muligheden for at "optimere" på lyden hvis receiveren ikke dekoder? F.eks. forsinkelse af lyden fra surroundhøjttalerne og individuel justering af lydstyrke i højttalerne?

Det vil jeg mene er en stor mangel!?


Det skal jeg ikke gøre mig klog på... Så det må komme an på en test.

Som jeg har forstået hele polimikken her, så fungerer den dekoder præcis som ved dekodning af MPEG og det vil svare til at det udpakkede sendes "råt" til receiveren, og dermed får du den fulde kontrol over alle lydkanaler.

At receiver har en dekoder funktioner betyder jo så bare at det originale lydsport kan modtages og dekodes der, om det gør receiveren bedre tvivler jeg nu på. Andet end hvis man altså ikke har en ekstern enhed som klarer det for dig.

Kan nogen bekræfte?



Skrevet af: JesperLynge
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Kan sige at jeg har valgt STR-DG720, primært pga den skal tilsluttes ps3 og min sat modtager.

Dekodning af lydkilder som klares af ps3 er vel lige så optimal. Dem med andre BD afspillere er det vel et problem er derfor grundlag for køb af den størrere model.

Næste problem var også at str-dg820 ikke kunne leveres i sort ret mange steder på nuværende tidspunkt. og jeg havde ikke brug for deres medfølgende dmport device eller lydkilde dekodning.

Kan du få udbytte af alle HD formaterne igennem 720 ??

Har du mulighed for at lave en lille anmeldelse 720'eren ??

Med PS3 og BD får jeg vist det hele ud af det..  Det er rigtig at kun 820 har indbygget dekodning hvis signalet tages direkte fra en BD afspiller uden dekoder.

Jeg vil da se om jeg kan det, når jeg får tiden engang i næste uge..

Mister man ikke muligheden for at "optimere" på lyden hvis receiveren ikke dekoder? F.eks. forsinkelse af lyden fra surroundhøjttalerne og individuel justering af lydstyrke i højttalerne?

Det vil jeg mene er en stor mangel!?

Min Denon 3806 modtager Multi Channel In fra min PS3 og jeg kan justere alt hvad jeg vil. PS3 sender "bare" lyden ud som 5.1 eller 7.1 med fast niveau.



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 05:04

hmm..
Nu er den endelig sat op, STR-DG720 , og erfarer nu at når lyd sendes igennem hdmi, så vil den ikke afspille DD5.1 lydspor fra AVI via ps3. Det kunne den gamle godt igennem optisk.
Det har skabt nogle problemer / spørgsmål, som jeg ikke kan løse pt.

Display viser "locked" i display når jeg forsøger at ændre lyden, normalt kunne jeg rette lyd setup men den option findes ikke i menu'rne som den gjorde i den gamle, hvor man kunne disable dette.
Er der en løsning eller skal lyden alligevel igennem optisk?

Hvilken sæt baghøjttalere skal sættes på ved 5.1 lyd på en 7.1 forstærker? surround eller eller BG? hviket er rigtigt?



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 17:25

bob bob



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 19:52

Så "bob bob" er nok ikke løsningen..

Jeg har fundet løsning på problemerne, og fået erstattet BG højttalerne med SUR højttalere..

Og ps3 problemet også løst... PS3 vælger tilsyneladende PCM før DD5.1 soundtrack når det kommer ud på HDMI porten, så når de slås fra, så giver HDMI også DD5.1 lyden korrrekt.

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 21:37

Nej men var ikke sikker på mit indlæg var anvendeligt da jeg for sent så det var Sony. Hvis du nåede at se det, var det også det jeg foreslog

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 21:39

Ok, så takker jeg hermed for forslaget og bekræftelsen i dette



Skrevet af: Snippergyppen
Skrevet den: 31-Juli-2008 kl. 14:00

Bare lidt information. Har selv lige købt 820'eren i Sony center, Kgs. Lyngby, han havde to på lager i sort, så hvis man ikke kan vente, så kan man jo køre til Lyngby for at få den.



-------------
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB


Skrevet af: digiboydk
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 22:59

Er Sony STR-DG920 kommet på det danske marked endnu... ?

Jeg har set at man kan få den gamle STR-DG910 til kun  2995 .-

Spørgsmålet er om der er den store forskel på 910 og 920 ....
Kan ikke lige se det selv, andet at der på 920 er 4 kontra 3 HDMI indgange på 910....

Og hvad koster 920 evt. ???




Print side | Luk vindue