Print side | Luk vindue

Fra VHS til DVD via PC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=4386
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 09:26

Emne: Fra VHS til DVD via PC
Skrevet af: Perfektionist
Emne: Fra VHS til DVD via PC
Skrevet den: 04-Marts-2005 kl. 20:28

Hej

Hvordan får man overført det bedste signal fra en VHS video via scartudgangen til pc'ens tv-kort. Jeg har ikke set tv-kort med scartindgang.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Marts-2005 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Hvordan får man overført det bedste signal fra en VHS video via scartudgangen til pc'ens tv-kort. Jeg har ikke set tv-kort med scartindgang.

Dit TV kort har en Phono tilslutning med CVBS, brug den din video leverer kun CVBS signal, medmindre at det er en S-Video og sådan en indgang er der også på TV kortet, i begge tilfælde tilslutter du lyden via line In.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 05-Marts-2005 kl. 10:44
Niels, tusind tak for dit svar. Vil der ikke være et kvalitetstab i modsætning til optagelse på en egentlig dvd-recorder, hvor signalet overføres scart til scart? Jeg tænker på den kvalitetsforskel, man ser på tv mellem composite overførsel og scaroverførsel af video signalet.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Marts-2005 kl. 10:59
Signalet er det samme, man skal ikke tænke så meget på stik forbindelserne, men på signal typen, der er forsklellige måder de kan overføres på S-Video og CVBS kan overføres med andre kabeltyper mens RGB er via Scartkabel, dog er US versionen af RGB, Component overført med et Specielt kabel. (Man bruger ikke Scart (Euroconector) i US. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 05-Marts-2005 kl. 11:25
Super, så er jeg ved at fatte det. Jeg skal have gemt nogle gamle vhs bånd, men har endnu ikke fundet den "ideellle" dvd-recorder. Derfor vil i første omgang forsøge med pc-løsningen. Skal overføre fra en Sony SLV SE 747 til formentlig et Hauppauge tv-kort. Sony har ikke s-video udgang, dvs. bedste løsning formentlig et scartkabel med phono udgangsstik? Det ville ærgre mig at tabe for meget kvalitet. Tak for dine gode råd!!!!

Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 06-Marts-2005 kl. 01:33

Halløjsa Radiomand.

Vil du dermed sige, at ingen videoer udsender RGB via SCART, men kun CVBS via SCART ?

MVH dunlop

Skrevet af: tbjerret
Skrevet den: 06-Marts-2005 kl. 09:45

Ja, det er det han siger. Du kan lige så godt optage din video via phono til phono, fx.

Troels

Print side | Luk vindue