Print side | Luk vindue

Slip for EPG-grabbere - Ontv.dk Xmltv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43866
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 18:41


Emne: Slip for EPG-grabbere - Ontv.dk Xmltv
Skrevet af: jonaskp
Emne: Slip for EPG-grabbere - Ontv.dk Xmltv
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 10:53

Hmm, forvirrende titel måske. Jeg beklager også hvis det kommer til at lyde som en reklame, men det er altså bare ment som et tip.

Jeg har altid brugt Xmltv i Mediportal til min EPG. Tidligere har jeg brugt diverse grabbere, som grabbede fra forskellige sider, bla. DR1. Ulempen ved dette er at det ofte tog lang tid, samt lægger et rimeligt stort pres på de sider som man grabber fra, hvis der er mange som gør det hver dag. Hvis der ændres noget på siderne, skal koden i grabberne måske ændres.

I min lange søgning efter et alternativ, opdagede jeg at tvguide-hjemmesiden http://www.ontv.dk - www.ontv.dk  er begyndt at tilbyde at man kan downloade deres tvguide i xmltv format. Dette betyder at du istedet for at skulle grabbe fra en masse sider, bare downloader en tekstfil og importerer denne i dit HTPC software. På Ontv's hjemmeside vælger du selv hvilke kanaler du vil have med, ved at tilføje dem som favoritter. Der er guide til alle de kanaler jeg bruger (Har Yousee kabeltv), undtagen DR Update, men mon ikke den kommer på et tidspunkt. Der kan downloades guide til 8 dage. Dette er fint nok til mig. På deres hjemmeside har de 14 dage frem, så måske dette kan ændres?

Mediaportal kan selv automatisk downloade og importere dagligt, jeg ved ikke hvordan det fungerer med MCE eller DVBViewer.

Dette kræver blot at man er medlem hos ontv.dk, hvilket vist koster omkring 80 kr om året (jeg er ikke helt sikker, det er længe siden jeg betalte). For mig var dette penge givet godt ud.

 

Jeg syntes det var noget jeg ville dele med HPTC-folket, da dette har gjort min EPG-hverdag væsentligt nemmere, og er det ikke bland andet det HTPC går ud på - at gøre hverdagen lidt nemmere?

Nu kom der en tråd med et tip også, det skal jo heller ikke være spørgsmål det hele




Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

 Der er guide til alle de kanaler jeg bruger (Har Yousee kabeltv), undtagen DR Update, men mon ikke den kommer på et tidspunkt.

Nej, jeg tror aldrig der kommer EPG til DR Update. Det giver ingen mening, da de jo kører nyheder døgnet rundt.

Flemming



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 12:03

Der er dog guide til TV2 News .

Selvom de kører nyheder hele døgnet, så er der vel variation i hvilke nyheder det er: Almindelige, finans, sport, Vejrudsigt.

Om der kommer EPG på, er jeg egentligt også ligeglad med, det var bare nævnt som den ene undtagelse jeg indtil nu har fundet.



Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 20:37
Hvad tilbyder de som ikke kan laves på fem minutter med xmltv?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 22:20

Ikke noget, tror jeg.

Jeg synes bare det er væsentligt nemmere og hurtigere end det jeg har prøvet af grabbere. Jeg brugte en overgang tvgg og der mener jeg det tog omkring 10-15 min at grabbe alle mine kanaler. Plus at det for mig var en smule ustabilt.

Samtidigt er man lidt på røven hvis den side man grabber fra ændrer på noget, så grabberen ikke virker mere.

Det er heller ikke som sådan fordi det tilbyder noget nyt, det er bare en utrolig nem og simpel måde at gøre det på.



Skrevet af: Holm0n
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 22:40
Jeg synes, det er rigtig fint.
Men hvordan får man den resulterende xml-fil 'proppet ind i' Vista's Media Center?


Skrevet af: Benu
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 23:25
Er ved at teste den nye version RC1 af TVGG, den kan grabbe DR Update

-------------
Den Ben


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 15-Juli-2008 kl. 23:50

@HolmOn: Jeg ved faktisk ikke med Vista. Jeg bruger selv MediaPortal, og der er der er som nævnt en indbygget feature til at importere.

Men såvidt jeg kunne læse i en af trådene hos Ontv dengang jeg fandt det, så var der folk med MCE der fik det til at fungere, så det må være muligt.



Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 05:47
Du kan bruge bladerunner til at importere guides med i Vista.

XMLTV guiden fra TVon tilbyder ikke noget specielt ift TV2 grabberen eller DR grabberen. Skal man lave noget der virker skal man arbejde i All grabberen eller TDC grabberen og lave lidt mergescripts. Dette kræver dog python installeret.

Jeg ser et klart mønster hos alle guide udbydere og tror at de "stjæler" fra hinanden. Det er i hvert fald de samme kanaler der ikke findes programoversigt til over den brede line.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 16-Juli-2008 kl. 08:17

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

...
XMLTV guiden fra TVon tilbyder ikke noget specielt ift TV2 grabberen eller DR grabberen. Skal man lave noget der virker skal man arbejde i All grabberen eller TDC grabberen og lave lidt mergescripts. Dette kræver dog python installeret.
...

Som sædvanligt når du begynder at blive teknisk fatter jeg intet af hvad du skriver, men det er nok bare fordi jeg ikke har særligt meget forstand på dette.

Jeg har heller aldrig påstået at den tilføjer en helt masse, jeg siger bare at for mig er det væsentligt nemmere at jeg sliper for a skulle grabbe, og bare kan downloade filen istedet. Det kan være jeg aldrig har haft min gamle grabber sat rigtigt op, men det skete da en gang imellem at jeg måtte ind og rode med den eller genstarte fordi den var gået i kage.

Det her har nu kørt i ca 2 måneder uden at jeg har blandet mig. Det synes jeg egentligt er udemærket.



Skrevet af: mikaelhm
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 13:21
Min XMLTV grabber kører også ganske fint.

Ang. at få det "ind" i vista-MCE er lidt mere bøvlet end i XP-mce

men der er en guide her.

http://www.xpmediacentre.com.au/community/vista-media-center -software/14019-i-have-working-vista-brp-epg-system-5.html#p ost104072


Skrevet af: kedden
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 22:15
Har nu haft tvggrc1 kørende i nogle dage og det er sgu virkeligt et step fremad både hvad angår hastighed og brugervenlighed.
Men er da oss interesseret i at prøve Ontv guiden - men hvorn er'd nu lige man gør det???

Har nu brugt de 89kr på at ontv's xml service å det spiller da 100! Jeg er meget begejstret og det går dælaneme hurtigt og uden fejl - ja tak!


-------------
/kedde



Print side | Luk vindue