Print side | Luk vindue

afspilning af Dvd+r

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43978
Udskrevet den: 05-Marts-2025 kl. 02:12

Emne: afspilning af Dvd+r
Skrevet af: Stoffer1987
Emne: afspilning af Dvd+r
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:14

Jeg har problemer med at afspille mine backups.

De bliver brændt med laveste hastighed på en optiarc 7170s, med bitsetting sat til dvd-rom.

Dvd skiverne er verbatim

De kan afspille på min pc, men ikke på min dvd afspiller som er en Harman Kardon hs300.

Nogle gode råd????????????

På Forhånd tak

Kristoffer

Svar:
Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:21

har du problemer med andre skiver eller er det kun Verbatim skiverne??

-------------

Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:24

Jeg har prøvet med verbatim, og så nogle forskellige andre fra bilka osv.

Og de giver alle det samme problem, der er nogle enkelte film der vil spille ordentligt en gang imellem

Kristoffer

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:29

kommer den med en fejl meddelse??

-------------

Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:30

Nej filmene begynder at hakke og gå i stå hele tiden, når jeg afspiller dem på min dvd afspiller

Kristoffer

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:35

har du prøvet med både + og - skiver

-------------

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:38

nej godt nok kun med -

Men efter hva jeg har hørt mig frem til skulle - skiverne være dem med højest kompabilitet

Kristoffer

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:43

det er også hvad jeg kan forstå når jeg læser i manualen. har du prøvet med en anden brænder??

-------------

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:45

Jeg har prøvet i min bærbare, og med en ekstern brænder også.

Jeg har hørt noget om at det er de billige afspillere (100 -300) der er bedste til backups, er der noget om det?

Kristoffer

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:46

direkte sakset fra manualen:

Afspilning af plader med CD-R, CD-RW,

WMA, JPEG, MP3, DivX, VCD/SVCD, DVD-R,

DVD+R, DVD-RW og DVD+RW kan variere på

grund af forskel i pladens kvalitet og den

anvendte optager.

-------------

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

De bliver brændt med laveste hastighed på en optiarc 7170s, med bitsetting sat til dvd-rom.

Jeg kan se, at du har brændt dem som data DVD. Understøtter din DVD afspiller overhovedet afspilning af datafiler? Jeg tror der er her problemet ligger, og i så fald skal de brændes som video DVD.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:52

Hvordan skal man sætte dem til det, når jeg har taget backup til min pc, så kommer de som img. filer.

Og så sætter jeg nero til at brænde dem ud?

Kristoffer

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:54
dvdfab kan konvertere dem til video filer og brænde dem

-------------

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 14:55

Er det et gratis program?

Hvis ja hvor kan det hentes?

Kristoffer

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:03

Hvordan skal man sætte dem til det, når jeg har taget backup til min pc, så kommer de som img. filer.

Ja, så er det endnu værre. Jeg tror ikke der findes én eneste standalone DVD afspiller der kan afspille img. filer. Prøv at konvertere om til "rå" AVI eller MPEG og se om afspilleren understøtter dette. Gør den ikke det, skal MPEG filen (AVI filer dur ikke til video DVD) authores til DVD format inden brænding. Det kan gøres med Nero Vision, som dog ikke understøtter undertekster.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:04

nej desværre men med den lave dollar så fåes det til en god pris

http://www.dvdfab.com/ - http://www.dvdfab.com/

men du kan prøve det og se om det hjælper

-------------

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:05

Ok tak for hjælpen indtil videre.

Det vel jeg prøve, og så vil jeg også prøve at skifte til Taiyo yuden skiver også

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:13
det var så lidt, du må gerne melde tilbage hvordan det går

-------------

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 16:19

Indtil videre kunne den afspille på min xbox260, hvilket jeg ellers har hørt skulle være dårlig til dvd afspilning

Men stadig dårlig afspilning på min primære afspiller.

Så indtil videre er det den der ikke duer til brændte film.

Kristoffer

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 16:26

Dine "backups" går jeg ud fra er af DVD film.

Du kan jo godt afspille dem på din DVD afspiller, men har problemer med at filmene hakker, går i stå og nogen gange slet ikke kan spilles. Det betyder at de er brændt rigtigt. Hvis de ikke var brændt korrekt (som data eller kopieret *.img fil), ville du overhovedet ikke kunne starte filmen, og din DVD afspiller ville sikkert skrive 'error' elller lignende.

Problemet er 99% sikkert at din DVD afspiller ikke kan lide skrivbare DVD medier, eller at laseren trænger til at blive renset.

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dine "backups" går jeg ud fra er af DVD film.

Du kan jo godt afspille dem på din DVD afspiller, men har problemer med at filmene hakker, går i stå og nogen gange slet ikke kan spilles. Det betyder at de er brændt rigtigt. Hvis de ikke var brændt korrekt (som data eller kopieret *.img fil), ville du overhovedet ikke kunne starte filmen, og din DVD afspiller ville sikkert skrive 'error' elller lignende.

Problemet er 99% sikkert at din DVD afspiller ikke kan lide skrivbare DVD medier, eller at laseren trænger til at blive renset.

Det står jo i indledningen, at de er brændt som DVD Rom, altså data.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 22:33

Nu har jeg prøvet på både mine forældres , og søsters dvd. Og det er samme resultat.

Filmene hakker også helt vildt på deres, så jeg tror ikke det er pga af støv på laseren

Nogle der har nogen ideer`?

Kristoffer

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 22:44

1. Køb en ordentlig(ny) brænder. Pioneer er gode.

2. Find et godt program til at rydde op i din registreringsdatabase. Så din PC er "clean".

3. Ingen grund til at brænde med laveste hastighed. Brænd bare med 8x hastighed.

4. Brug ImgBurn til iso og img filer.

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

1. Køb en ordentlig(ny) brænder. Pioneer er gode.

2. Find et godt program til at rydde op i din registreringsdatabase. Så din PC er "clean".

3. Ingen grund til at brænde med laveste hastighed. Brænd bare med 8x hastighed.

4. Brug ImgBurn til iso og img filer.

-------------

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 22:46

hvilket program kan der foreslås til at rydde op i registreringsdatabasen?

Kristoffer

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 23:11

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det står jo i indledningen, at de er brændt som DVD Rom, altså data.

Flemming

Nej det er nu ganske normalt at brænde DVD+R skiver som DVD Rom, hvilket blot øger skivernes kompatibilitet. Langt de fleste afspillere klarer dog både DVD+R og DVD-R, selv om det ikke lige fremgår af manualen.

Som OleA skriver vil 8x hastighed oftest være den bedste hastighed at vælge med mindre, du har en meget gammel brænder.   

Hvis du ripper med DVD Shrink (gratis) og brænder med Nero, så burde det virke (husk at opdate firmware til brænder og Nero). Med Verbatim burde der forekomme meget få svipsere. Måske er brænderen defekt? 

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 23:13

Brænderen er ca 8 mdr gammel nu.

Nogle forslag til en ny brænder

De laser lens cleaner, dvder man kan købe er de noget værd

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 02:35

Som OleA skriver så har Pioneer nogle gode brændere, oftest til en rigtig god pris

-------------

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 02:40

De laser lens cleaner, dvder man kan købe er de noget værd

Med de lave priser der er på brændere kan man ligeså godt købe en ny.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=12&Sort=&Parent=689&Soegeord=pioneer+dvd&chkSoegSaetning=&searchArea=products - Pioneer DVD brændere

Til at rydde op i Windows reg. database vil jeg anbefale CCleaner. Det er endda gratis.

-------------

Skrevet af: len61
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 04:00

Prøv ritek g5,(mediecode) medier det er nogle medier som næsten alle gamle dvd-playere kan læse ,og afspille ,de kan godt nok kun brænde 8x .Verbatim laver ikke selv medier de køber 1st.part fra producenter, så det er kun garanti for at det er næsten fejlfri produktioner de sælger. Et gennemgående problem er bla. at en brænder kan bruge brændnings strategier fra gamle medie versioner (har haft mange problemer med ,feks.cmc ,ikke med brændning men læsning) , så få opdateret din brænders firmware ,og brænd kun med 4x ,det kan den brænde hele skiven ud!!

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 13:04

Jeg har problemer med at afspille mine backups.

Lad være med at brænde ved laveste hastighed!

Brænd i stedet ved en medium hastighed - 6x eler 8x for 8x medier og 8x eller 12x for 16x medier. Brænding ved laveste hastighed forbedrer næsten aldrig kvaliteten, og på moderne DVD brændere bliver resultatet som regel væsentlig dårligere end ved at brænde ved en medium hastighed.

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Prøv ritek g5,(mediecode) medier det er nogle medier som næsten alle gamle dvd-playere kan læse ,og afspille ,de kan godt nok kun brænde 8x .

RITEK G05 er ganske rigig en media code som er meget kompatibel med brændere og afspillere, MEN det er også den media code som er allermest berygtet for dårlig holdbarhed, så jeg vil anbefale at man holder sig væk fra denne media code med mindre man allerede har sådanne skiver og har testet langtidsholdbarheden af dem.

Verbatim 16x DVD+R eller Verbatim 16x DVD-R vil som regel fungere godt. Hvis man ikke har nogt imod at betale ekstra for bedre kvalitetskontrol, så køb nogen af de mere specielle Verbatim 8x DVD-R medier (Hard Coat Protection, Archival Grade, MediDisc).

Taiyo Yuden 8x DVD+R (som f.eks. kan købes hos http://svp.co.uk/product/taiyo_yuden_8x_full_face_inkjet_printable_dvd_plus_r_3148 - SVP.co.uk ) er også noget af det bedste, man kan købe.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Print side | Luk vindue