Print side | Luk vindue

Playstation 3 PlayTV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44022
Udskrevet den: 08-September-2024 kl. 02:11


Emne: Playstation 3 PlayTV
Skrevet af: broeman
Emne: Playstation 3 PlayTV
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 01:19
PlayTV til Playstation 3 er fastsat til september i England, men hvad vil vi få ud af det i Danmark?

På freeview har vi kun DR1, DR2, TV2 og DR Update/Tegnsprogskanalen i øjeblikket, og til november 2009 vil resten af kanalerne sikkert blive kodet igennem Boxer.

Hvad er PlayTV?
Det er en PVR til DVB-T freeview, som kan optage imens man spiller eller ser en anden udsendelse. Den bliver tilsluttet til PS3 via USB og softwaren er allerede i PS3 fra firmware 2.41.
Se evt. mere på:
http://www.eurogamer.net/tv_video.php?playlist_id=6857 - http://www.eurogamer.net/tv_video.php?playlist_id=6857 (præsentationsvideo)
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=93865 - http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=93865 (screenshots).

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC



Svar:
Skrevet af: Tunfisken
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 13:30

Hvornår og hvor kan playtv købes? det er sgu da for smart, og ved i hvad prisen vil blive?

 

Skal helt sikkert ha sådan en



-------------
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
http://mobilselskaber.online" rel="nofollow - mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -


Skrevet af: centric
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

PlayTV til Playstation 3 er fastsat til september i England, men hvad vil vi få ud af det i Danmark?

Ikke meget. Ifølge Sony kommer det slet ikke til DK. Vi må nøjes med at håbe på det kommer senere (med flere kanaler end nu).


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 21:33

18. september... €95 (700,-) uden fragt...

http://www.cyberport.de/item/7709/7180/0/116101/sony-ps3-play-tv---tv-tuner-fuer-ps3.html - http://www.cyberport.de/item/7709/7180/0/116101/sony-ps3-pla y-tv---tv-tuner-fuer-ps3.html

 



Skrevet af: brwnx
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 10:27

playtv kan nu købes på coolshop.dk til 749 dkk

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=57287 - http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 57287

Admin: Har rettet link...

 



Skrevet af: brwnx
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 10:42
takker...kunne dælme ikke få det knald til at virke...


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 10:51
Ser ud til, at coolshop mener den virker i DK, men om det er noget de ved
noget om er måske mere tvivlsomt

Nogen der har hørt andet?


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 12:26

da ingen har testet undertekster, så er det nok det eneste som vi ikke ved.. resten skulle da virke fint.. og måske en god løsning for dem uden et DVB-T HDD optager? som vistnok slet ikke findes uden det er en kombi som ip900 eller DM800 med dvb-t kort i.

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 12:29
Nogen som købte PlayTv i tyskland? den var jo tilgængelig fra igår?

Måske nogen som kan smide en hurtig vurdering af maskinen?


Skrevet af: andershal
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 18:08
Jeg har købt en gang PlayTV ved en fejl. Jeg får mit tv-signal gennem en lokal antenneforening, og de har tilsyneladende fjernet de digitale DVB-T signaler der ellers findes til DR, TV2, m.fl. :-( Jeg har ikke engang fået åbnet æsken...


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 19:45

Oprindeligt skrevet af andershal andershal skrev:

Jeg har købt en gang PlayTV ved en fejl. Jeg får mit tv-signal gennem en lokal antenneforening, og de har tilsyneladende fjernet de digitale DVB-T signaler der ellers findes til DR, TV2, m.fl. :-( Jeg har ikke engang fået åbnet æsken...

? taler vi Playstation3 PlayTV modul til USB Port?

det tror jeg ikke.



Skrevet af: andershal
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

? taler vi Playstation3 PlayTV modul til USB Port

Ja, kommet med posten idag.

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

det tror jeg ikke.

Jeg er rimelig sikker ;-)



Skrevet af: andershal
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 20:08
Den er til salg her... http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47301&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47301& PN=1


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 21:58

ja, ok, det var din formulering "en gang" som fik det til at lyde utrolig meget i datid..

og nu du sælger, prøvede du den med en almindelig antenne, for der stilles jo ikke stor krav til DVB-T, så antenneforenings ønsket er måske unødvendigt

 



Skrevet af: longlife
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 11:08
Har lige fået min Play-TV boks ind af døren her til morgen sendt fra Amazon UK. En lille anmeldelse følger når jeg har fået sat den til og testet lidt. Betalte ca. 70 Pund inkl. fragt.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

ja, ok, det var din formulering "en gang" som fik det til at lyde utrolig meget i datid..


Der er forskel på:
"Jeg har engang købt PlayTV"

...og:
"Jeg har købt en gang PlayTV"




Skrevet af: longlife
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 12:32

Så er Play-TV blevet sat til. Ingen problemer med installation af software og hardware. Fandt alle 5 DVB-T kanaler uden problemer. Visning af undertekster virker fint med Live-TV, men ved optagelse af et program bliver de ikke vist ved afspilning.

EPG'en viser også alle klokkeslæt som GMT, d.v.s. 2 timer bagud. Måske skal der nørdes lidt mere med opsætningen. Men man skal selvfølgelig huske at produktet ikke er officielt releaset til skandinavien.

Men ellers et generelt Positivt indtryk af produktet. Brugerfladen er rigtig lækker.

Og mit Pio 428XD viser 1080p input fra PS3'eren, d.v.s. den laver faktisk en form for opskalering af DVB-T signalet.



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 12:58
Det var sgu da godt at høre... Så er der nok mulighed for at PlayTV alligevel bliver udbredt før Sony selv går igang..

Det er da en af de få DVB-T baserede PVR løsninger som folk kan finde idag.



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 13:13

Men.. er den ikke ret overflødig? Jeg mener det er jo kun DR1, DR2 og TV2 der er interessant i den sammenhæng og hvor tit er det lige de sender noget man gider optage?

Næh giv mig Discovery m.fl. og jeg køber fluks en Play TV.



Skrevet af: longlife
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 14:09

Har fundet en workaround på de manglende undertekster i optagede programmer.

Sæt afspilningen i gang, vælg undertekster og slå dem fra, lad afspilningen fortsætte et øjeblik, og gå derefter ind og slå dem til igen.

Vupti, så virker det! D.v.s. helt klart en bug i Play-TV softwaren, der forhåbentlig bliver rettet inden længe.

Jeg tester videre og vender tilbage med flere indtryk.



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Men.. er den ikke ret overflødig? Jeg mener det er jo kun DR1, DR2 og TV2 der er interessant i den sammenhæng og hvor tit er det lige de sender noget man gider optage?

Næh giv mig Discovery m.fl. og jeg køber fluks en Play TV.

Nu er der jo nogen som modtager Tysk TV.
Og så er der de amarkaner som tager svensk tv ... og det giver jo en del ekstra kanaler..
Jeg har da 36 kanaler at gøre godt med på den side.. kvaliteten er dog stadig under middel, Så jeg foretrækker DVB-S2.

DVB-T er ikke kun danske modtagelser.. sådan er virkeligheden desværre ikke.. men du må gerne hoppe fra på dit grundlag.. vi har alle vores grunde til at købe/fravælge denne boks.



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af longlife longlife skrev:

Har fundet en workaround på de manglende undertekster i optagede programmer.



Perfekt.. så er dagen for danskere som køber boksen jo reddet..

 



Skrevet af: stonefree
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:01
Jeg er lidt nysgerrig på om timeren kræver at PS3'en står tændt - altså rigtig
tændt ikke i standby?



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:09

Oprindeligt skrevet af stonefree stonefree skrev:

Jeg er lidt nysgerrig på om timeren kræver at PS3'en står tændt - altså rigtig
tændt ikke i standby?

Det kan den godt.

"The Remote Play feature has the ability to 'wake up' the PlayStation 3 from stand-by mode, allowing the user the ability to watch live TV "

Så hvorfor ikke når der skal optages?
Du kan jo udfra EPG markere udsendelser til optagelse, så jeg tror bestemt de har tænkt på wakeup fra standby og at det skulle være muligt. Teknikken vil jo ligge i PS3 og ikke i den eksterne boks, så det behøver ikke være en USB aktivitet som tænder den.

Så funktionen ligner nok meget "remoteplay" som beskrives herover..



Skrevet af: longlife
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:11

Oprindeligt skrevet af stonefree stonefree skrev:

Jeg er lidt nysgerrig på om timeren kræver at PS3'en står tændt - altså rigtig
tændt ikke i standby?

Den behøver ikke stå tændt. Det ville jo ikke ligefrem være en "grøn" løsning når man tænker på PS3'erens strømforbrug.



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:12

Se her

http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2008/sep/03/everythingyouwantedtoknow - http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2008/sep/03/e verythingyouwantedtoknow

If you're going away for a week or so and want to record something, do you need to have the PS3 on all the time or can you put it on some sort of standby mode so it'll wake up when it needs to record?
The PS3 only needs to be left in standby mode. It will wake up, record and shut itself down when the recording is completed.

 



Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:12
Jeg går ud fra, at PlayTV er bundet til en dansk/europæisk PS3, da den vel
skal kunne arbejde med PAL?

Jeg har nemlig en amerikansk PS3, men kan nok ikke bruge PlayTV
desværre.

Står der noget på pakken om det?




Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Se her

http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2008/sep/03/everythingyouwantedtoknow - http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2008/sep/03/e verythingyouwantedtoknow

If you're going away for a week or so and want to record something, do you need to have the PS3 on all the time or can you put it on some sort of standby mode so it'll wake up when it needs to record?
The PS3 only needs to be left in standby mode. It will wake up, record and shut itself down when the recording is completed.

Genialt - der er virkellig tænkt på det hele

 



-------------


Skrevet af: broeman
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:19
Er måske ikke et problem, ham her har en PS3 fra Japan:

http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=90354&page=2 - http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=90354&page=2

Edit: Ang. PAL så sender DVB-T i PAL-opløsning, men din PS3 kan jo up/downscale hvad den vil Digitalt signal er som sådan ikke bundet til en PAL- eller NTSC-løsning.

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: stonefree
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af longlife longlife skrev:

Oprindeligt skrevet af stonefree stonefree skrev:

Jeg er lidt nysgerrig på om timeren
kræver at PS3'en står tændt - altså rigtig tændt ikke i standby?


Den behøver ikke stå tændt. Det ville jo ikke ligefrem være en "grøn"
løsning når man tænker på PS3'erens strømforbrug.



Nej det ville også helt klart have afholdt mig men nu er jeg da klar til at
pensionere min Digiality CX 302 som udover elendig software udmærker sig
ved at bruge 15W lige meget om den er i standby eller ej!



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

DVB-T er ikke kun danske modtagelser.. sådan er virkeligheden desværre ikke.. men du må gerne hoppe fra på dit grundlag.. vi har alle vores grunde til at købe/fravælge denne boks.

Det er jo derfor jeg spørger om den ikke er overflødig. Jeg hopper stadig fra på det grundlag da jeg kun kan tage de omtalte kanaler.

Jeg var ikke klar over der var så mange andre tæt på grænselandende ;)



Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 16:51

Jeg rejser en del rundt i Europa og tager min PSP med. Via remote play starter jeg PS3en og playtv. Et kabel fra PSPen til hotelværelsets fladskærm og vupti dansk live tv. De fleste hoteller tilbyder idag gratis wifi.

Det gør playtv pengene værd for mig.



-------------
Flemming


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 17:42
Det var en interessant vinkel Flemming. Funker det bare?

Det var noget som også kunne få mig til at købe PlayTV - har selv en PSP
som jeg benytter til Remote play.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af MUF722 MUF722 skrev:

Jeg rejser en del rundt i Europa og tager min PSP med. Via remote play starter jeg PS3en og playtv. Et kabel fra PSPen til hotelværelsets fladskærm og vupti dansk live tv. De fleste hoteller tilbyder idag gratis wifi.

Det gør playtv pengene værd for mig.

Det gør jeg også... Dog er den jo først lige kommet for et par dage siden, så har du set dette endnu via din psp? altså hvor godt det egentlig er?  f.eks er problemet præcis at dr.dk ikke kan besøges fra andre lande, så man ikke kan se nyheder hjemmefra, så ja, til rejser vil det være fedt..



Skrevet af: Tvolm
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 19:57

Hejsa

 

Det lyder da super med Play TV, men er der nogen der ved hvad der vil ske når Boxer overtager det Danske digitale net til næste år?

For er man sikker på at Play TV også virker til den tid, skal jeg da snarest have bestilt en



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Tvolm Tvolm skrev:

Hejsa

 

Det lyder da super med Play TV, men er der nogen der ved hvad der vil ske når Boxer overtager det Danske digitale net til næste år?

For er man sikker på at Play TV også virker til den tid, skal jeg da snarest have bestilt en

Der ligger 2 vigtige spørgsmål i dit spørgsmål som skal splittes op.

1. DVB-T er en standard, så ja, det vil også virke når boxer overtager/kommer ind på det danske marked.
2. PlayTV har ingen dekodnings funktion, ie. CA modul eller lign, så du kan fortsætte med danske gratis kanaler også i 2009, du kan bare ikke bruge den til kodede kanaler som boxer vil benytte sig af, ellers tjener de jo ingen penge.



Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 20:56

Købte playtv i Frankrig (launchdate 10 sep).  Kvaliteten er som forventet ved streaming tv. Da der streames indhold fra egen ps3 undgås den stopklods som man har når der forsøges streaming fra udenlandsk IP adresse som fra dr.dk.

Boxer derimod bliver et problem, hvis ikke Sony laver en playtv boks til det skandinaviske marked med CA modul. (næppe)

Freeview kanalerne rører boxer formodenlig ikke ved



-------------
Flemming


Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 23:15
Er der nogen, der ved hvilket format, der optages i? Det
skulle vel aldrig være .ts, som f.eks. DVBViewer og
MediaPortal bruger? Eller har Sony lavet sit eget
proprietære format?

Det kunne jo være interessant om PS3'en så kan afspille
denne .ts fil med undertekster med samme trick som
beskrevet tidligere i denne tråd:

http://www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts - http:
//www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts

Med venlig hilsen
Henrik
Badsted


Skrevet af: TSerup
Skrevet den: 22-September-2008 kl. 20:41
Er der nogen der ved om den tyske eller engelske PLAY TV, kan vise menuen på dansk


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 12:17
det bør den, og jeg mener også det står i toppen af denne tråd?


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

ja, ok, det var din formulering "en gang" som fik det til at lyde utrolig meget i datid..


Der er forskel på:
"Jeg har engang købt PlayTV"

...og:
"Jeg har købt en gang PlayTV"


så ikke lige dit indlæg.. men vi kan vist blive enige om at begge formuleringer ikke lyder korrekt i forbindelse med indlægget.

bør det ikke bare være "Jeg har købt playtv" 
den her "en gang", betyder vel ikke at det var første og sidste gang?



Skrevet af: longlife
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 12:27

Oprindeligt skrevet af TSerup TSerup skrev:

Er der nogen der ved om den tyske eller engelske PLAY TV, kan vise menuen på dansk

Jeg købte min Play-TV på Amazon i UK, og kan bekræftige at ALLE tekster og menuer i Play-TV er på dansk. Tak for det Sony.

Filformatet der optages i er .m2ts

Sjovt nok kan PS3'eren ikke afspille filerne når man kopierer dem ud i system-menuen (Hvilket er nødvendigt for at kopiere dem til et ekstern medie).

Er der nogen der har samme problem med EPG'en, at den viser tiden som GMT?

Timeroptagelser virker forresten fremragende. PS3'en tænder - optager og slukker som den skal.



Skrevet af: andershal
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

så ikke lige dit indlæg.. men vi kan vist blive enige om at begge formuleringer ikke lyder korrekt i forbindelse med indlægget.


bør det ikke bare være "Jeg har købt playtv" 
den her "en gang", betyder vel ikke at det var første og sidste gang?



Gaab - let it go!

Men den er stadig til salg - billigere end det kan erhverves nogen andre steder


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

så ikke lige dit indlæg.. men vi kan vist blive enige om at begge formuleringer ikke lyder korrekt i forbindelse med indlægget.


Nu ved jeg ikke, hvor meget vi skal blive ved med at tvære rundt i det, men du fangede åbenbart ikke, hvad jeg forsøgte at forklare dig:

"En gang" er cirka det samme som "En portion".

"Jeg har bestilt en gang spaghetti."
"Jeg har bestilt en portion spaghetti."

Manden skrev, at han havde købt en portion PlayTV.

Nej, vi ved godt, at PlayTV ikke købes i portioner.

Ja, vi ved også godt, at han selv ved, at PlayTV ikke købes i portioner.

Det kaldes humor, men det virker ikke på alle.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 21:45





Skrevet af: Jorgen Lykke
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 22:23
Jeg har kigget i manualen på www.playstation.dk og kan se at PLAY kun understøtter MPEG2?

Stod der ikke et andet sted på denne tråd at den understøttede MPEG4.

Så er vi jo lige vidt hvis vi skal handle en ny optager igen om et år?




Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 22:31
Kan du smide en link?

Den er ikke på den playstation.dk jeg er inde på.. nu sælges produktet jo ikke i DK, så nok derfor ingen dansk beskrivelse?

men jeg mener altså ikke det er korrekt, i danmark er signalerne i MPEG2, ja.. dog er boksen lavet til MPEG4 h.264 dekodning så det skal du nok også regne med..




Skrevet af: Jorgen Lykke
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 07:50
Hvis du kilkker videre til PS3 --> hardware.
Så dukker en manual til PLAY op.



Skrevet af: broeman
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 08:50
Som jeg har læst det, virker PlayTV til både MPEG-2 og 4, idet den også kan vise HD-kanaler, som f.eks. BBC HD på det engelske DVB-T. Det skal dog stadigvæk være en ukodet kanal.

Hvis Boxer vælger at have gratiskanaler (udover freeview MUX) i MPEG4 vil det måske være muligt at se det, men jeg tvivler det kommer til at ske. Nu kommer Boxer til at operere i både Danmark, Sverige (allerede) og Irland, så måske får det Sony til at se lidt på et CAM-modul

Sony valgte at sætte prisen ned på PlayTV mod tilgengæld at fjerne muligheden for at kopiere optagelser (eller den mere inofficielle at filmindustrien er lidt ked af optagelser generelt). De er sikkert DRM-beskyttet (måske låst til hardware), men der er sikkert en driftig person på det store Internet der en dag finder en "løsning".

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: longlife
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 13:30

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Sony valgte at sætte prisen ned på PlayTV mod tilgengæld at fjerne muligheden for at kopiere optagelser (eller den mere inofficielle at filmindustrien er lidt ked af optagelser generelt). De er sikkert DRM-beskyttet (måske låst til hardware), men der er sikkert en driftig person på det store Internet der en dag finder en "løsning".

Undskyld, men det passer ikke. Min egen Play-TV installation tillader skam at kopiere en udsendelse til et eksternt medie i .m2ts format. Så ingen DRM i det endelige produkt.



Skrevet af: afk
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 13:50

Play-TV - interessant diskussion!

Kunne du/I overtales til en egentlig evaluering af produktet?

Jeg (og nok mange andre) overvejer at købe det, men jeg var ikke sikker på den "danske" variant ville blive lanceret, altså til de forhold, der måtte være på det danske marked, men det lyder nu til det :-)

Så hvo'n virker det?



Skrevet af: Jorgen Lykke
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 14:51
Har checket i et andet forum og der understøttes min påstand om at den kun er MPEG2 kompatibel. Det står også i deres egen specs tabel for PLAY.

Det er for ringe når man har ventet så længe på produktet.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 15:08

Tager man og checker på google så har flere lande med MPEG4 i deres DVB-T broadcast allerede erfaret og bekræftet det ikke virker..

Så sony har altså ikke helt gjort som de havde tænkt sig med deres HD dvb-t receiver, som så ikke kan bruges til formålet endnu..

Men det kræver jo kun en opdatering af sw, så skulle de være med på banen igen, jo..

 



Skrevet af: broeman
Skrevet den: 25-September-2008 kl. 07:19
longlife: lækkert, jeg troede ellers at det var tilfældet. Så er der jo ingen ko på isen

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: clipper
Skrevet den: 27-September-2008 kl. 21:09

Hej

er lige med på en lytter..har jo læst meget om Boxer, DVB-T til 2009 /2012 derefter Mpeg-4..og så er der jo lige alle dem med DVB-C behov som jo er MPEG-4. Udover dette vil betalings kanaler jo kræver CA modul (kortlæser)

Så:

1) Kan PlayTV tuneren måske understøtte DVB-C, eller er det på HW i tuneren det afgøres?

2) Såfremt nej til DVB-C ved en sw upgrade, kan man så forestille sig en DVB-C udgave? eller DVB-C/T?

3) Ca modul..extra USB device (kortlæser??)

ellers bliver det jo lidt tamt i DK, kun at kunne modtage DVB-T "ikke betalings kanaler"



Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 27-September-2008 kl. 22:10
Den er slet ikke bygget til det danske marked, så ingen dvb-c. CA-model
tvivler jeg på, men hvem ved


Skrevet af: JacobJ
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 23:17
Det med at PlayTV viser tiden som GMT, hvordan skal det forstås?

Hvis uret viser 20:00 i XMB, viser den så 19:00 når man vælger PlayTV
ikonet, eller er det programtiderne som er forskudt en time?

Passer uret med programtiderne, eller skal man kompensere når man sætter
den til at optage?



Print side | Luk vindue