Print side | Luk vindue

Sony BDP-S350 og S550 thread

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44112
Udskrevet den: 05-December-2024 kl. 03:19

Emne: Sony BDP-S350 og S550 thread
Skrevet af: Rod83
Emne: Sony BDP-S350 og S550 thread
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 10:28
Hej folkens. Ny mand her .

Er der nogen derude der ved hvornår Sonys' BDP-S350 kommer til danmark? Jeg ved at de allerede har lanceret den i USA: http://www.amazon.com/Sony-BDP-S350-1080p-Blu-Ray-Player/dp/tech-data/B001A4LVYY/ref=de_a_smtd/105-5799250-9437232 - Amazon.com: Sony BDP-S350 1080p Blu-Ray Disc Player: Electronics

Og ikke mindst hvor meget den ca. vil koste

mvh

Rod83

Svar:
Skrevet af: Puma
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 10:27

Hej Rod83

Jeg har spurgt Sony for snart en måned siden de kendte ikke det præcise tidspunkt for lancering af BDP-S350 + BDP-S550 i Danmark, men de forventer der sker engang i efteråret.

Vedr. prisen er mit gæt den kommer til, at ligge lidt under Panasonic Blu-ray afspillere, men 1000-1500 over de nuværende modeller (S300 + S500) hvilket tildels skyldes disse har været på diverse tilbud i foråret som næsten har gjort dem gratis ...Jeg gav selv 2.100 kr for min BDP-S300 i Flensburg incl. 8 stk Blu-ray film i marts måned....Det må man kalde billigt.

Det er været meget kritik af BDP-S300 i dette forum, men jeg føler den kan det som man har brug for i 2008 med undtagelse af HD lyd....Men der også meget langt mellem Blu-ray udgivelser med HD-lyd som samtidig indeholder danske undertekster.

Jeg vil måske foreslå du springer på BDP-S300 såfremt den stadig kan findes med tilbuddet om 8 stk gratis Blu-ray film (2 stk. ved levering + 6 stk. efterfølgende) såfremt du blot har lyst til at se lidt blu-ray film her og nu....Jeg tror nemlig der kommer til at ske store ting på dette marked de kommende år....hvorfor skulle Sony som en af bagmændende bag blu-ray teknologien ellers forærer disse maskiner bort for en slik.

Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 19:29
Tak!

Mange tak for svaret! ... Jeg synes godt nok at Sony de er lidt sløve i optrækket! Især når man tænker på at det er dem der har kæmpet så hårdt med HD-DVD . Ikke nok med det så har jeg fået følgende svar tilbage efter jeg selv henvendte mig til Sony:

Hej Rod83,

Tak for din henvendelse til Sonys tekniske support.

Vi har ingen information om 350'eren vil kommer til Danmark eller ej. De vi har i Danmark for øjeblikket er 300 og 500-modellerne.

Hvad f**** skal det betyde!!!??? Kommer den måske overhoved ikke? Men det tror jeg nu den gør Men forvirrende alligevel!

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Vi har ingen information om 350'eren vil kommer til Danmark eller ej. De vi har i Danmark for øjeblikket er 300 og 500-modellerne.

Hvad f**** skal det betyde!!!??? Kommer den måske overhoved ikke? Men det tror jeg nu den gør Men forvirrende alligevel!

Det betyder at de lige skal sælge de gamle først . Jeg hørte om S350 og S550 tilbage i februar. Og har ventet og ventet. Da S350 så kom på markedet uden analog 5.1 udgang, tabte jeg tolvmodigheden og købte en Pana BD50. Jeg har bestemt ikke fortrudt.

Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 14:18

Hej Jwin.

Tak for svaret! Men du savner måske ikke at du kan bruge det er TheaterSync? Eller er det måske ikke så godt som Sony selv siger? (Har ingen erfaringer med systemet blot hørt om det ) For hvis det ikke er så er det bestemt værd at overveje en anden afspiller!

mvh

Rod83

Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 15:19

Hej Jwin.

Tak for svaret! Men du savner måske ikke at du kan bruge det er TheaterSync? Eller er det måske ikke så godt som Sony selv siger? (Har ingen erfaringer med systemet blot hørt om det ) For hvis det ikke er så er det bestemt værd at overveje en anden afspiller!

mvh

Rod83

TheaterSync virker fint ! Jeg var faktisk lidt forbeholden over at købe andet end Sony lige præcis pga TheaterSync. Pana's udgave hedder Veira Link og begge er en implentering af HDMI-CEC.

Det virker fint sammen. Når jeg skal se en BD, så er det bare ud med skuffen og ind med filmen. Pana'en tænder selv for Sony skærmen, skifter til HDMI1 og sætter TV'et i "Cinema". Hvor svært kan det være !!!! Ligeledes slukker jeg bare for TV'et, så slukker Pana'en også.

Alle CEC knapper på Sony fjernbetjeningen virker som forventet (Play, pause, stop og "Options") og Pana'ens fjernbetjening kan styre enkelte funktioner på TV og Receiver. Dog som IR og ikke over HDMI. Min receiver er en "ældre dame", så den kan ikke lege med over HDMI. Men, igen her kan jeg styre volumen med Pana fjernbetjeningen.

Jeg ville egentligt helst have haft en Sony S550, men Sony er så frygteligt fodslæbende for tiden. "Så ka' de' lære det"

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 16:37
Syndes at der er mærkelig at Sony ikke er komme med en top model, de
har kun haft Sony BDP-S1E og de har reklamerer for Sony BDP-S2000E,
som jeg fatisk ikke ved om noglesinde har været på ude market.

Så hvis man skal finde Top model af Blu-ray afspille, skal man ikke kikke
på Sony men mærker som Pioneer og Denon.

At Sony er så langsom med at komme med ny Blu-ray afspille, kan vel
betyde at Sony ikke helhjertet tro på Blu-ray format, selv om de selv har
udviklet det, så burte de vel gørre mere for det end Sony gør lige nu,
ikke.

Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 19:29

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

At Sony er så langsom med at komme med ny Blu-ray afspille, kan vel
betyde at Sony ikke helhjertet tro på Blu-ray format, selv om de selv har
udviklet det, så burte de vel gøre mere for det end Sony gør lige nu,
ikke.

Jeg tror nu at de mener det helhjertet. De har jo deres "Killer-application" nemlig PlayStation 3. Mon ikke de sælger 100 af dem for hver gang der ryger en dedikeret BD afspiller over disken? (Forholdstallet er et rent gæt fra min side).

Men jeg syntes også de er lidt langsomme i optrækket. De hviler på laurbærrene, gør de.

Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Hej Jwin.

mvh

Rod83

TheaterSync virker fint ! Jeg var faktisk lidt forbeholden over at købe andet end Sony lige præcis pga TheaterSync. Pana's udgave hedder Veira Link og begge er en implentering af HDMI-CEC.

Det virker fint sammen. Når jeg skal se en BD, så er det bare ud med skuffen og ind med filmen. Pana'en tænder selv for Sony skærmen, skifter til HDMI1 og sætter TV'et i "Cinema". Hvor svært kan det være !!!! Ligeledes slukker jeg bare for TV'et, så slukker Pana'en også.

Alle CEC knapper på Sony fjernbetjeningen virker som forventet (Play, pause, stop og "Options") og Pana'ens fjernbetjening kan styre enkelte funktioner på TV og Receiver. Dog som IR og ikke over HDMI. Min receiver er en "ældre dame", så den kan ikke lege med over HDMI. Men, igen her kan jeg styre volumen med Pana fjernbetjeningen.

Jeg ville egentligt helst have haft en Sony S550, men Sony er så frygteligt fodslæbende for tiden. "Så ka' de' lære det"

Hej igen.

Nåh for søren! Jeg troede at "TheaterSync" funktionen kun virket mellem Sony produkter! Jamen så lære man noget nyt hverdag! ...  Jeg har ikke så meget forstand på alt dette, men du må da gerne komme med en lille forklaring .

Men forresten hvordan er load tider, SD DVD'er etc. på den BD50 du har? 

mvh

Rod83

Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 10:13

For load tider (og anden god info) , kig i tråden "erfaring med Panasonic BD50"
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42834&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42834& PN=1

Skrevet den: 26-Juli-2008 kl. 11:06
Jeg vrøvler. Sony's HDMI-CEC hedder BRAVIA Sync og ikke TheaterSync som skrevet tidligere.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 26-Juli-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg vrøvler. Sony's HDMI-CEC hedder BRAVIA Sync og ikke TheaterSync som skrevet tidligere.

Jeg tror faktisk, at det hedder BRAVIA Theatre Sync.

Skrevet den: 06-August-2008 kl. 12:09

Hej alle

Her er CNET.com officielle anmeldelse af Sony's BDP-S350 :

http://reviews.cnet.com/video-players-and-recorders/sony-bdp-s350/4505-6463_7-32868775.html - http://reviews.cnet.com/video-players-and-recorders/sony-bdp -s350/4505-6463_7-32868775.html

God fornøjelse!

Skrevet den: 06-August-2008 kl. 17:54
Der er sjove at man samlinger med Sony BDP-S350 med Panasonic BD50 og
ikke mere korrekt med Panasonic BD30, der komme jo også en Sony BDP-
S550 og den kan mere korrekt samlinger med Panasonic BD50.

Men Sony BDP-S350 må værre den minste Blu-ray afspille til dato.

Og det lader til at der stadig ikke er nogle Blu-ray afspille der overgår Sony
PS3, når det komme til pris mm., Det skulle da lige værre de store modeller
fra bla. Denon og Pioneer, som alle har profil 1,1 og ikke profil 2.0.

Skrevet den: 06-August-2008 kl. 20:39
Hej Startrek.

Ja jeg har også undret mig over sammenligningen med PANBD50 og mener at den ikke er helt korrekt. I hvert fald med den nuværende kendskab jeg har for blu ray afspiller .

Og det med at man sammenligninger med PS3 har jeg set så mange andre steder også. Jeg kan egentligt godt forstå at man sammenligner, da den eftersigende har en god Blu Ray, men for mit vedkommet så spiller jeg ikke computer og derfor ser jeg bort fra de sammenligninger med PS3'eren .

Men det er da ret vildt at sony har formået at få reduceret størrelsen så meget til sammenligning med s300

Skrevet af: kent77
Skrevet den: 11-August-2008 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Jeg gav selv 2.100 kr for min BDP-S300 i Flensburg incl.
8 stk Blu-ray film i marts måned....Det må man kalde billigt.

Jeg vil måske foreslå du springer på BDP-S300 såfremt den stadig kan
findes med tilbuddet om 8 stk gratis Blu-ray film (2 stk. ved levering + 6
stk. efterfølgende) såfremt du blot har lyst til at se lidt blu-ray film her og
nu....

Hej Puma

Hvor i Flensborg har du købt den ? og var filmene danske ?

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 16:11
Sony's BDP-s350 lander i UK den 5 september :

http://www.amazon.co.uk/Sony-BDPS350-Blu-Ray-Disc-Player/dp/ B001DN1SP4/ref=sr_1_19?ie=UTF8&s=electronics&qid=121 8722104&sr=1-19

og:

http://www.product-reviews.net/2008/08/04/sony-releases-new- blu-ray-players/

Men en DK price er endnu ikke ude, men mon ikke den kommer snarlig efter !

PS: Officiel UK price er landet og den er ca. 230 pund.

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 14:48
Hej Alle!

Så er sonys BDP-s350 landet i DK den kan bestilles hos Techhaus og Justbuyit.dk. Prisen ligger mellem 2331-2455,-.

Se:

http://www.pricerunner.dk/pl/4-1131099/DVD-afspillere/Sony-B DP-S350-Sammenlign-Priser

mvh,

Rod83

Skrevet af: castillo
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 15:08
Så mangler vi bare priser på BDP-550

-------------
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af castillo castillo skrev:

Så mangler vi bare priser på BDP-550

Helt enig! Jeg ligget og "svævet" mellem bdp-s550 og s350, men efter at tænkt nærmere over det tror at jeg 550 er den afspiller jeg skal have... min første blu ray afspiller

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 12:40
Hej.

Sony har nu officielt lanceret de to modeller på deres hjemmeside:

http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player

Så går der nok ik' så lang tid inden prisen på s550 meddeles . Hvor ligger jeres bud? Personlig vil jeg mene omkring 3000,-...

mvh,

Rod83

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 13:50
slette

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 14:03
Ja det er en anden sag . Men der dog noget der tyder på at s350 ik' kommer over 2500. Visse steder vil den måske nok komme på 3000,- men det er alt for meget for 350'eren efter min mening .

Med s550 er jeg delvis enig. 5000,- visse steder er nok ikke helt galt . Men igen alt for meget. Jeg ville maks. give 3000,- for 550'eren! 

hygge

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 14:32
slette

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 14:43
Hej Startrek.

Ja det kunne være superfedt hvis priserne var dernede omkring ! Men det er rigtigt det der du skriver angående Sony afspillerne. I totally agree

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 14:50
slette

Skrevet af: filmtosse
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 14:58
Jeg har lige snakket med en forretning som kontaktede Sony Danmark og de kunne oplyse at BDP-S550 skulle komme medio Oktober og vejledende pris var kr. 3.499,-

-------------
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 15:03
slette

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 15:04
Hej.

Hej filmtosse. Tak for oplysningen! Det er også ca. det tidspunkt hvor panasonics nye kommer ud.. hmmm det bliver interessant

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 15:15

Så går der nok ik' så lang tid inden prisen på s550 meddeles . Hvor ligger jeres bud? Personlig vil jeg mene omkring 3000,-

Priserne er lige kommet:

S350: 2800 kr.
S550: 3500 kr.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 15:21
slette

Skrevet den: 08-September-2008 kl. 15:48
Føj!  Ja det var godt nok dyrt! 

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 09:22

Det var dyrt for S350, burte koste det halve af S550

Jeg er ikke lige med. Du gætter selv på hhv. 3.000 og 5.000, og når det så viser sig at de reelle priser er mindre, kalder du dem for dyre.

Derudover blev det i starten af tråden nævnt at du kan få S350 for ca. 2.400.

I USA er der i øvrigt DKK 500,- i forskel på de to, så det med halv pris kan jeg ikke lige se hvordan du kan forvente.

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 12:12
slette

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 12:32
Nu skal man jo nok se den IRL, men S350 er faktisk den billigste Blu-ray afspiller blandt nuværende modeller så vidt jeg lige kan se.

Hvorfor skal den efter din mening være så meget billigere end f.eks. Panasonic BD30?

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 12:40
slette

Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 12:54

Sony skulle lave nogle af de ringes Blu-ray afspille på market, så den pris
jeg nævner er i forhold til kvalitet, det er næsten helt sikke at Panasoniv
BD30 er en bedre kvalitet en Sony BDP-S350.

Bla. så er bruget prisen på Sony Blu-ray afspille de lavest, hvis de overhovde
kan sælge brugt.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, mener du, at Sony laver nogle af de ringeste BD afspillere på markedet. Noget af en påstand som jeg tvivler på, du har forudsætningerne for at kan vurdere, men du må da mene, hvad du vil.

Det er iøvrigt meget ofte en udfordring af tygge sig igennem dine indlæg. Lidt tid på korrekturlæsning kan anbefales. Det kan lette forståelsen for andre.

-------------
/ Jørgen

Skrevet af: Autechre
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 12:56

Må man spørge om, hvad du underbygger dine betragtninger med, Startrek...?

Det lyder i hvert fald ikke som hands-on-erfaringer - og dermed er dine betragtninger intet bevendt IMHO...

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 12:56
slette

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 13:02

Ja, men ikke noget om den sammenligning du har søsat - prøv lige at finde ud af hvad det er du vil diskutere/debattere...

PS3 har da også sat andre fabrikater til vægs - så: Og...!?

Er S350 og S550 overhovedet blevet testet nogetsteds endnu...?

Skrevet af: Zuma
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 13:08

Sony skulle lave nogle af de ringes Blu-ray afspille på market, så den pris
jeg nævner er i forhold til kvalitet, det er næsten helt sikke at Panasoniv
BD30 er en bedre kvalitet en Sony BDP-S350.

Bla. så er bruget prisen på Sony Blu-ray afspille de lavest, hvis de overhovde
kan sælge brugt.

Det skinner meget godt igennem, at du ikke bryder dig om Sony - i det mindste hvad angår BD. Fred være med det. Men at dominere en tråd omhandlende Sony BD afspillere, som du jo alligevel ikke interesserer dig for, med useriøse og udokumenterede påstande, synes jeg du burde holde fra.

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 13:11
Alle min indlæg i denne debat kan slette

Skrevet af: Zuma
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Autechre Autechre skrev:

Er S350 og S550 overhovedet blevet testet nogetsteds endnu...?

Jeg er indtil videre faldet over disse to:

http://reviews.cnet.com/video-players-and-recorders/sony-bdp -s350/4505-6463_7-32868775.html?subj=re&tag=centerColumn Area1.2

http://whathifi.com/Review/Sony-BDP-S350/

De er enige om, at den er fremragende til BD, glimrende til DVD og så skulle den tilsyneladende have en rigtig god solid dynamisk lyd.

Den disses naturligvis for ikke at have DTS-HD MA dekodning, men kaldes faktisk for et fund til prisen.

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 14:12
Tak for links, Zuma...

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det var dyrt for S350, burte koste det halve af S550

Jeg er ikke lige med. Du gætter selv på hhv. 3.000 og 5.000, og når det så viser sig at de reelle priser er mindre, kalder du dem for dyre.

Derudover blev det i starten af tråden nævnt at du kan få S350 for ca. 2.400.

I USA er der i øvrigt DKK 500,- i forskel på de to, så det med halv pris kan jeg ikke lige se hvordan du kan forvente.

Hej.

Ja godt forstå du skriver dette. Men det er stadig lidt dyrt for 350'eren.  De 2800 er vel Sonys priser? Men kig inde på pricerunner.dk der kan du  få den for omkring de 2400 inkl. fragt

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:01

Hejsa

Det gik som jeg spåede tidligere i denne tråd.....Sony sender deres nye BD på markedet til en pris som ligger lidt under Panasonic.

Hvis de samtidig vælger som tidligere, at kaste 6-8 stk. "gratis" Blu-Ray film oven i købet må vi sige de har skabt et godt grundlag for, at vinde kampen om den enkelte forbrugers gunst.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvem der er bedst Sony eller Panasonic i relation BD afspillere, men jeg tror de begge ønsker at fastholde den markedsposition som de har opnået på SD DVD afspillere / optagere nemlig som værende blandt "klassens bedste elever".

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:19

Hejsa

Det gik som jeg spåede tidligere i denne tråd.....Sony sender deres nye BD på markedet til en pris som ligger lidt under Panasonic.

Hvis de samtidig vælger som tidligere, at kaste 6-8 stk. "gratis" Blu-Ray film oven i købet må vi sige de har skabt et godt grundlag for, at vinde kampen om den enkelte forbrugers gunst.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvem der er bedst Sony eller Panasonic i relation BD afspillere, men jeg tror de begge ønsker at fastholde den markedsposition som de har opnået på SD DVD afspillere / optagere nemlig som værende blandt "klassens bedste elever".

Hej Puma.

Ja hvis de "lige smider" 6-8 stk. film oven i hatten, så vil jeg da seriøst overveje at købe en afspiller til den pris . (s550'eren altså )

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:31

Hej Rod83

Som det fremgår tidligere i denne tråd fik jeg 8 stk "gratis" Blu-ray film dengang jeg i foråret købte min BDP-S300. Et tilbud som må siges at være godt for os danske afgiftsplagede forbrugere.

Jeg tror dog Sony´s kostpriser på disse Blu-Ray film er en helt anden historie måske under en 50 kr. pr film på trods af nedenstående titler:

Pirates Caribbean (I-II-II)

The Simpson

Hitch the date doktor

Casino Royal

Die Hard 4.0

Kingdom of Haven

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:41

Hej Rod83

Som det fremgår tidligere i denne tråd fik jeg 8 stk "gratis" Blu-ray film dengang jeg i foråret købte min BDP-S300. Et tilbud som må siges at være godt for os danske afgiftsplagede forbrugere.

Jeg tror dog Sony´s kostpriser på disse Blu-Ray film er en helt anden historie måske under en 50 kr. pr film på trods af nedenstående titler:

Pirates Caribbean (I-II-II)

The Simpson

Hitch the date doktor

Casino Royal

Die Hard 4.0

Kingdom of Haven

Hej igen.

Nåh ja det er rigtigt det nævnte du tidligere. Det var da bestemt ik' så galt . Nu er det her blu ray halløjsa relativt nyt for mig og jeg skal snart ud og have min første afspiller etc., men tror du Sony vil lave samme nummer med at udgive afspilleren(ne) med et x-antal blu ray film? 

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:45
Vi snakker måske ligefrem om et snarligt Fælleskøb?

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Vi snakker måske ligefrem om et snarligt Fælleskøb?

Jeg er helt med hvis det er s550'eren + hvis vi kan få presset prisen ned til omkring de 3000,- .

Skrevet af: k andersen
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 21:01

til eventuelle kritikere. ta et kig på dette link.

http://hdguru.com/first-review-of-sonys-latest-blu-ray-player-exclusive-sony-bdp-s350-vspanasonic-dmp-bd50/256/ - http://hdguru.com/first-review-of-sonys-latest-blu-ray-playe r-exclusive-sony-bdp-s350-vspanasonic-dmp-bd50/256/

at han så tester den op imod pana d50 er lidt mærkeligt ?

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af k andersen k andersen skrev:

til eventuelle kritikere. ta et kig på dette link.

http://hdguru.com/first-review-of-sonys-latest-blu-ray-player-exclusive-sony-bdp-s350-vspanasonic-dmp-bd50/256/ - http://hdguru.com/first-review-of-sonys-latest-blu-ray-playe r-exclusive-sony-bdp-s350-vspanasonic-dmp-bd50/256/

at han så tester den op imod pana d50 er lidt mærkeligt ?

Hej.

Ja jeg undret mig også da jeg så denne test for første gang. For det første er bd50 en "ren profil 2.0" maskine, hvilket betyder s350 vil have nogle forskellige mangler og for det andet skulle de da have testet den mod s550? 

Men hvorfor de konkret har lavet denne sammenligning er der nok nogen andre herinde der kan forklare bedre end jeg

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 20:47
Hej.

Inde på blu-ray.com diskuteres der på livet løs, at s550 skulle leverer et bedre billedet end 350'eren. Kan det passe???? Efter Sony's egen hjemmeside står der forskellene som 7.1 analog udgange, DTS MA etc., men det står intet om at chippen eller va' søren der styre alt det indebors, skulle være anderledes på s550. Er der nogen derude der ved noget om dette?

mvh,

Rod83

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 21:12

Hej.

Inde på blu-ray.com diskuteres der på livet løs, at s550 skulle leverer et bedre billedet end 350'eren. Kan det passe???? Efter Sony's egen hjemmeside står der forskellene som 7.1 analog udgange, DTS MA etc., men det står intet om at chippen eller va' søren der styre alt det indebors, skulle være anderledes på s550. Er der nogen derude der ved noget om dette?

mvh,

Rod83

Det skulle ikke undre mig, om forholdet mellem de nye Sony BD afspillere er som forholdet mellem Pana BD30 og BD50 på billedkvaliteten - altså ingen 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 12:51
Hej Hother. Tak for svaret.

Jeg var nede og snakke med SonyCenter her i Roskilde og stillet dem det samme spørgsmål. Uden at jeg skal gør mig klog på det, så svaret han mig at der var en forskel mellem de to afspiller, noget med konverteren (don't ask jeg aner intet om det). Men om det var medvirkene til et bedre billedet fik jeg ik noget tydeligt svar på. Men forskel er der  Eller det skal han måske bare sige ...

hygge  

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 12:55

Jeg var nede og snakke med SonyCenter her i Roskilde og stillet dem det samme spørgsmål. Uden at jeg skal gør mig klog på det, så svaret han mig at der var en forskel mellem de to afspiller, noget med konverteren (don't ask jeg aner intet om det). Men om det var medvirkene til et bedre billedet fik jeg ik noget tydeligt svar på. Men forskel er der  Eller det skal han måske bare sige ...

hygge  

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

hygge  

Nu kan jeg jo heller ikke udtale mig om de 2 Sony afspillere, da jeg aldrig har set dem - jeg ville skam gerne Det man skal hæfte sig ved det er jo hvilke billedchip der sidder i afspillerne. Og hvis man har disse oplysninger tilgængelige, og ved hvad man skal kigge efter, kan man danne sig et indtryk. Men ud fra hvad jeg har læst om de 2 afspillere må forskellen være minimal.

I det hele taget er foskellen minimal på langt de fleste afspillere, når vi taler om billedkvaliteten ved Blu Ray.

Det som er vigtigt ved valg af en BD afspiller er, om den udsender f.eks. HD lydformater på en måde som ens AV receiver kan håndtere (codede eller uncodede via bitstream. Et andet punkt er jo, om man kan leve uden Profile 2,0.

-------------

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 13:10
Hej igen Hother.

Ja det med den minimale forskel er enig i. Men det er korrekt hvad du siger, at vi ved det jo først rigtig når de to afspiller lander ude i butikkerne . Men det med chippen du nævner, hvilken forskel gør det med hensyn til afspilningen af alm DVD'er? Det synes jeg da trods alt er en vigtig faktor, da jeg stadig har en god samling dvd'er som jeg da gerne stadig vil se 

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 13:18

Hej igen Hother.

Ja det med den minimale forskel er enig i. Men det er korrekt hvad du siger, at vi ved det jo først rigtig når de to afspiller lander ude i butikkerne . Men det med chippen du nævner, hvilken forskel gør det med hensyn til afspilningen af alm DVD'er? Det synes jeg da trods alt er en vigtig faktor, da jeg stadig har en god samling dvd'er som jeg da gerne stadig vil se 

Det er faktisk netop ved afspilning af DVD at chippen er alt afgørende. Lige pt er det faktisk kun PS3 der gør det godt med DVD, og den kommende Pioneer LX71 er heller ikke så dårlig . - men den er dyr.

Jeg venter i spænding på nogle detaljer på den kommende Onkyo BD DV-606, for den vil ligge inden for rækkevidden for mange med sin pris. Der er dog ikke ret mange der kender til hvornår den lander

-------------

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 13:22

Hej igen Hother.

Det er faktisk netop ved afspilning af DVD at chippen er alt afgørende. Lige pt er det faktisk kun PS3 der gør det godt med DVD, og den kommende Pioneer LX71 er heller ikke så dårlig . - men den er dyr.

Jeg venter i spænding på nogle detaljer på den kommende Onkyo BD DV-606, for den vil ligge inden for rækkevidden for mange med sin pris. Der er dog ikke ret mange der kender til hvornår den lander

Jamen det er jo fantastisk at have nogen gode folk der kan oplyse den slags! Mange tak Vil I teste s350'eren når den engang lander i butikkerne?

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 13:58

Hej igen Hother.

Jamen det er jo fantastisk at have nogen gode folk der kan oplyse den slags! Mange tak Vil I teste s350'eren når den engang lander i butikkerne?

Teste de nye Sony BD´er, jamen det vil vi da, altså hvis der er nogen der vil stille afspillerne til rådighed for os

-------------

Skrevet den: 14-September-2008 kl. 10:34

Hej Rod83

Det er meget vanskeligt og spå om hvorvidt Sony vil give "gratis" Blu-ray film med i købet på deres nye BD afspiller, men en ting er sikkert de vil lave en eller anden form for salgs-kampange i forbindelse med den bliver sat til salg i Danmark.

Mit bud vil være de smider et par film i kassen sådan man straks kan opleve forskellen mellen SD DVD og Blu-ray

Skrevet af: Zavior
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 11:44
Er meget interesseret i denne afspiller. Er der noget fælleskøb på vej ?

Hvis den ellers lever op til specifikationerne vil jeg kalde det for en rigtig go deal!

Skrevet den: 14-September-2008 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Zavior Zavior skrev:

Er meget interesseret i denne afspiller. Er der noget fælleskøb på vej ?

Hvis den ellers lever op til specifikationerne vil jeg kalde det for en rigtig go deal!

Enig!

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 20:56
der bliver lagt 2film i kassen.  en rigtigfilm og en naturfilm såvidt jeg har forstået  rigtigt.

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

der bliver lagt 2film i kassen.  en rigtigfilm og en naturfilm såvidt jeg har forstået  rigtigt.

Deep Throat eller????
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Skrevet den: 14-September-2008 kl. 22:45
Med to film sammen med afspilleren er jo ikke dårligt. Har kontaktet flere butikker og de melder at 550 kommer starten af oktober og at prisen starter fra 2999,-

Fælleskøb eller ej en order er på vej....

Skrevet den: 15-September-2008 kl. 01:24
I Canada bliver BDP-S350 leveret med Transformers (2-Discs Special
Edition).

http://www.bestbuy.ca/catalog/proddetail.asp?
logon=&langid=EN&sku_id=BDL10001627&catid=25174&CMP=EMC-
email_special_promo&test%5Fcookie=1

Skrevet den: 15-September-2008 kl. 12:49

Med to film sammen med afspilleren er jo ikke dårligt. Har kontaktet flere butikker og de melder at 550 kommer starten af oktober og at prisen starter fra 2999,-

Fælleskøb eller ej en order er på vej....

Super cool... Right ON . Nice at høre at den starter fra de ca. 3K for jeg vil ik give meget mere for s550.. men tak for oplysningen

Skrevet den: 15-September-2008 kl. 12:54
Hej alle.

Var lige inde og kigge på pricerunner.dk og fandt den første netbutik som laver en preorder på s550'eren!

Tjek it out:

http://www.pricerunner.dk/pl/4-1150302/DVD-afspillere/Sony-B DP-S550-Sammenlign-Priser

Hygge til alle

Skrevet den: 15-September-2008 kl. 13:23

Hej alle.

Var lige inde og kigge på pricerunner.dk og fandt den første netbutik som laver en preorder på s550'eren!

Tjek it out:

http://www.pricerunner.dk/pl/4-1150302/DVD-afspillere/Sony-B DP-S550-Sammenlign-Priser

Hygge til alle

Tak for tippet, selv om linket ikke er helt OK.

Fandt dog frem til http://www.komplet.dk/k/search.aspx?q=BDP-S550 - http://www.komplet.dk/k/search.aspx?q=BDP-S550  - og nu er maskinen bestilt. Levering forventes dog først 14. november, men bedre sent end aldrig hvis det holder (stikpille til Panasonic og farcen omkring BD50).

-------------
/ Jørgen

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 18:54

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Deep Throat eller????
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hehe det sagde vi også til vores konsulent, så grinede han bare og sagde gad det var sådan :p.. ej bare en film  af den smukke natur  :p

Skrevet den: 15-September-2008 kl. 18:58
Hehe, det er jo god med en natur film, så kan vi lære vores børn om bie og
blomsten, eller er der noget jeg har MISforstået

Men, men vi må håbe at "Deep Throat", snart blive udgivet på Blu-ray, ja
formate overlevelse er på spil

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 08:43
Så fik jeg også afgivet bestilling på BDP-S550 til 2999,- kr. Håber der ligger
to film i kassen.

Så skulle der være mulighed for at den skulle dukke op i løbet af 14 dage
har jeg ladt mig fortælle.

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 10:50

to film i kassen.

Hej Zavior.

Hvor har du bestilt den?

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 10:56

to film i kassen.

Hej Zavior.

Hvor har du bestilt den?

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at høre. Både pris og leveringstid lyder overraskende.

-------------
/ Jørgen

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 11:07
Hey igen.

Har lige fundet ud af det:

justbuyit.dk

Andre priser i hhv. Techhaus og komplett

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 11:20
Zavior så er vi to der har afgivet bestillingen på 2999,- ... Can't wait! 

-------------

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 11:24

Nej, vi er mindst 3. Min bestilling er ændret til Justbuyit. Spændende at se leveringstiden.

Tak for tippet.

-------------
/ Jørgen

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Nej, vi er mindst 3. Min bestilling er ændret til Justbuyit. Spændende at se leveringstiden.

Tak for tippet.

Hej.

Sådan ! Jamen det var da så lidt

-------------

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 14:22
Gad vide om man kunne få BDP-S550 ned på 2000,- kr. under et
fælleskøb ?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 14:40
Sikker på du kan få den længere ned hvis du venter...................lææænge

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 14:42

fælleskøb ?

Startrek, du er altså vidunderlig.

Vil du nu have en Sony BDP-S550 blu-ray afspiller, som altså kommer fra det firma du tidligere i tråden har beskyldt for at lave de dårligste maskiner på markedet ???????

Vejledende pris på afspilleren er kr. 3.499,- og kan nu købes på nettet til kr. 2.999,-.

Den pris tror jeg ikke der kan røres meget ved lige med det første.

-------------
/ Jørgen

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 16:05

Så fik jeg også afgivet bestilling på BDP-S550 til 2999,-
kr. Håber der ligger
to film i kassen.

Hej Zavior.Hvor har du bestilt
den?

Hehe kan se at i har fundet frem til justbuyit.dk. Hvilket også er stedet
jeg valgte at handle.

Håber bare at det er en god afspiller og så må tiden vise om der også
ligger to film i kassen som der er blevet nævnt.

Skrevet den: 16-September-2008 kl. 19:08
Hej Zavior.

Jamen jeg tror da nok det skal blive en god afspiller og ja det kunne da være super fedt hvis der lige var et par film med i kassen ! Men hold da op jeg se frem til den for uanset hvad, så bliver billedetkvalitet etc. bedre end min DVD!

-------------

Skrevet den: 17-September-2008 kl. 00:07
Ja for 2000,- kr. eller under, kan jeg godt leve med en Sony BDP-S550,
måske er netop denne beder end de gammle Blu-ray afspiller fra Sony

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 17-September-2008 kl. 09:32

fælleskøb ?

I så fald må et Fælleskøb på Porsche 911 GT3 kunne presse prisen ned på en flad 50'er...

Skrevet den: 17-September-2008 kl. 11:51

fælleskøb ?

I så fald må et Fælleskøb på Porsche 911 GT3 kunne presse prisen ned på en flad 50'er...

Count me in 

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-September-2008 kl. 19:31

Så skal den også være nytanket.

Skrevet den: 17-September-2008 kl. 21:23

Hej Zavior.

Jamen jeg tror da nok det skal blive en god afspiller og ja det kunne da være super fedt hvis der lige var et par film med i kassen ! Men hold da op jeg se frem til den for uanset hvad, så bliver billedetkvalitet etc. bedre end min DVD!
hej igen. så har jeg lige hentet 350eren, ingen film i kassen men en utrolig lille lækker sag, glæder mig til at få den sat op sammen med onkyo 606 se link, han er dybt imponeret.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14680187#post14680187 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14680187#pos t14680187

Skrevet den: 17-September-2008 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af k andersen k andersen skrev:

Hej Zavior.

hej igen. så har jeg lige hentet 350eren, ingen film i kassen men en utrolig lille lækker sag, glæder mig til at få den sat op sammen med onkyo 606 se link, han er dybt imponeret.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14680187#post14680187 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14680187#pos t14680187

Ser frem til en mini anmeldelse af afspilleren fra dig snart...

Skrevet den: 18-September-2008 kl. 15:37
Hej k andersen.

Jamen tillykke! Ja den skulle ik' være så stor som andre BP'er, hvilket er top nice. Og som Zavior nævner en lille anmeldelse (fra en almindelig forbuger) ville da være super ..

-------------

Skrevet den: 18-September-2008 kl. 19:58

Hej k andersen.

Jamen tillykke! Ja den skulle ik' være så stor som andre BP'er, hvilket er top nice. Og som Zavior nævner en lille anmeldelse (fra en almindelig forbuger) ville da være super ..
anmeldelse ? ja jeg har ikke det store sammenlignings grundlag. men nem opsætning.flot rigtig flot billede.kanon lyd via bitstream.eternet. ja hvad skal man med mere? det skal siges jeg kun har købt den til blu-ray pga billede-lyd. så spørg ikke efter alm dvd kvallitet. det var egentlig meningen jeg ville ha købt en pana men tålmodigheden slap op. jeg er sikker på jeg ikke fortryder den her. kender ikke forskellen på 350-550 angående billedkvallitet men til dem der har bestilt glæd jer   

Skrevet den: 18-September-2008 kl. 21:55
Lyder virkelig godt... :p Er også selv kun interesseret i Blu-ray delen da jeg har en dvd afspiller :p

Kunne godt tænke mig at høre hvordan opstartstiderne er?

Skrevet den: 19-September-2008 kl. 20:05

Lyder virkelig godt... :p Er også selv kun interesseret i Blu-ray delen da jeg har en dvd afspiller :p

Kunne godt tænke mig at høre hvordan opstartstiderne er?
hej igen, ja opstart kan blive rigtig hurtig via menyen hurtigstart. men dette bevirker den bruger ca 40 watt i standby. så for mig at se slukker den ikke helt i denne tilstand. men om en afspiller bruger 30- 40 -50 sekunder til opstart betyder intet for mig, det er jo ikke mere end den tid det tar at lægge sig godt til rette på sofaen. så bare billede og lyd er iorden så kører det for mit vedkommende  og som sagt du har noget at se frem til.    hilsen.

Skrevet af: AL78
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 20:11

Har nogen en ide om, hvornår 550'eren kommer til landet?

Skrevet den: 20-September-2008 kl. 10:29

En præcis dato kan jeg ik' give dig. Men jeg har bestilt min på justbuyit.dk og har har de fortalt mig at den kommmer enten i den sidste uge af sept. eller den første uge af okt.

hygge

-------------

Skrevet den: 22-September-2008 kl. 16:41
Har lige set at Sony Center i Kolding Storcenter har 30 stk's BDP350 til "køb og løb pris" : 1999,-

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 09:30

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har lige set at Sony Center i Kolding Storcenter har 30 stk's BDP350 til "køb og løb pris" : 1999,-

Halløjsa! Det er ikke så ringe endda!

-------------

Print side | Luk vindue