Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Denon DVD-1940

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44133
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 11:22


Emne: Anmeldelse af Denon DVD-1940
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Denon DVD-1940
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 16:48
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1831">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1831 - Brugeranmeldelse af Denon DVD-1940
Denne DVD har ry for god billedkvalitet, krydret med finesser som afspilning af DVD Audio og SACD. Vi kigger nærmere på den her.


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 16:52
Har du mulighed for at sætte den op imod Panasonics DVD-S100 ?

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 17:44

Nu der nævnes bass management, er jeg interesseret i at høre hvordan denne adskiller sig fra den nævnte Onkyo A/V receiver.

I Denons større DVD-afspillere er der mulighed for bass management på samme niveau som i A/V receivere, eksempelvis i form af angivelse af afstand til højtalere, delay, lyd level mv.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 17:54

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Har du mulighed for at sætte den op imod Panasonics DVD-S100 ?

Nej desværre - ikke umiddelbart



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 18:24
To spørgsmål til Hother

1) Hvordan er den mekaniske konstruktion af DVD drevet? Jeg tænker især på støj fra drevet i stille passager i film.

2) Købes den kodefri? Eller er det en simpel modifikation som du selv har foretaget?



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Nu der nævnes bass management, er jeg interesseret i at høre hvordan denne adskiller sig fra den nævnte Onkyo A/V receiver.

I Denons større DVD-afspillere er der mulighed for bass management på samme niveau som i A/V receivere, eksempelvis i form af angivelse af afstand til højtalere, delay, lyd level mv.

Ved valg af audio via HDMI, har man i principet de sædvanlige indstillingsmuligheder for er (i dette tilfælde) 5.1 surround set-up. Med afstand osv.

Jeg kan blot bedre lide at styre min lyd/højtalere via Onkyo´en.    Men jeg har skam været hele møllen i gennem 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

To spørgsmål til Hother

1) Hvordan er den mekaniske konstruktion af DVD drevet? Jeg tænker især på støj fra drevet i stille passager i film.


Det spørgsmål hægter jeg mig også lige på, da min DVD-S99 er helt stille når den afspiller, og ikke om jeg vil skifte hvis Denon'en ikke er det.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 18:50

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

To spørgsmål til Hother

1) Hvordan er den mekaniske konstruktion af DVD drevet? Jeg tænker især på støj fra drevet i stille passager i film.

2) Købes den kodefri? Eller er det en simpel modifikation som du selv har foretaget?

Nu har jeg ikke været inde og kigge på selve drevet - men der er ikke ingen lyd fra drevet ved afspilning.

Vedr. kodefri - jeg mener at den er kodefri (NTSC/PAL) 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 18:52

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det spørgsmål hægter jeg mig også lige på, da min DVD-S99 er helt stille når den afspiller, og ikke om jeg vil skifte hvis Denon'en ikke er det.

Jeg er bare nysgerrig. Hvorfor overvejer du at udskifte din S99 til en anden afspiller i samme "klasse"?



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg ikke været inde og kigge på selve drevet - men der er ikke ingen lyd fra drevet ved afspilning.

Vedr. kodefri - jeg mener at den er kodefri (NTSC/PAL) 



Det var primært den manglende støj fra drevet som jeg fiskede efter - god ting.

Øh, kodefri vil det sige at den er R2-låst, men den man afspille både PAL og NTSC DVDs, eller hvad?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det spørgsmål hægter jeg mig også lige på, da min DVD-S99 er helt stille når den afspiller, og ikke om jeg vil skifte hvis Denon'en ikke er det.

Jeg er bare nysgerrig. Hvorfor overvejer du at udskifte din S99 til en anden afspiller i samme "klasse"?


Jeg har en del SACD stående, og har ikke lyst til at anskaffe en SACD afspiller i "multikilo" kroner klassen, men vil heller ikke have en DVD-afspiller, som er ringere end den jeg har nu.


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:20
Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.


Der kan være nogen som ikke ønsker Blu-Ray og dertil hørende http://www.defectivebydesign.org - Digital Restrictions Management . Derudover giver dedikerede DVD afspillere i high-end segmentet, som denne, generelt et bedre billede af DVD film.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg ikke været inde og kigge på selve drevet - men der er ikke ingen lyd fra drevet ved afspilning.

Vedr. kodefri - jeg mener at den er kodefri (NTSC/PAL) 



Det var primært den manglende støj fra drevet som jeg fiskede efter - god ting.

Øh, kodefri vil det sige at den er R2-låst, men den man afspille både PAL og NTSC DVDs, eller hvad?

Jeg må indrømme at jeg bliver dig svar skyldig om hvorvidt den er kodefri eller ej. Jeg kan ikke finde noget endeligt på emnet - bortset fra, at jeg tolker specifikationerne derhen, at den er kodefri.

Og jeg har ikke afprøvet den med forskellige regioner



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller.

Mit svar på dit spørgsmål vil være at ingen af de BD-afspillere der er på markedet i DK pt. matcher eksempelvis Denon DVD1940 (til DVD-afspilning).



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole

Fidusen er lige, at man typisk får et bedre billede på afspilning af DS DVD, i forhold til en Blu Ray afspiller



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.


Der kan være nogen som ikke ønsker Blu-Ray og dertil hørende http://www.defectivebydesign.org - Digital Restrictions Management . Derudover giver dedikerede DVD afspillere i high-end segmentet, som denne, generelt et bedre billede af DVD film.

For mit vedkommende har jeg ikke p.t. lyst til at fodre filmindustrien med penge for BD film jeg allerede har stående som SD.


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:


Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller.


Fordi der stadig kommer masser af gode dvd'er (jeg ser tonsvis af japansk tegnefilm, og det kommer ikke på Blu-ray i den overskuelige fremtid), og de Blu-ray-afspillere der er til at betale for menneskepenge er bundrådne til dvd-afspilning. Derfor har jeg for nyligt skiftet min Panasonic DVD-S97 ud med en Denon DVD-2930.


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole

Fidusen er lige, at man typisk får et bedre billede på afspilning af DS DVD, i forhold til en Blu Ray afspiller


Ok. Der fik jeg da vist lige pillet ved noget jeg ikke vidste.

Grunden til at jeg spørger, er at jeg har købt en Panasonic BD50, og ser da en forbedring af både lyd og billede på alm. dvd afspilning, i forhold til den Sony jeg før brugte.

Hilsen Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Og så den dumme.

Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole

Fidusen er lige, at man typisk får et bedre billede på afspilning af DS DVD, i forhold til en Blu Ray afspiller


Ok. Der fik jeg da vist lige pillet ved noget jeg ikke vidste.

Grunden til at jeg spørger, er at jeg har købt en Panasonic BD50, og ser da en forbedring af både lyd og billede på alm. dvd afspilning, i forhold til den Sony jeg før brugte.

Hilsen Ole

Hej Ole, jamen det kan sagtens være en forbedring til dit tidligere udstyr med en PanaBD50.

Det jo ike sådan at Pana BD er dårlige, bare ikke optimale



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 23:25
Ønsket om afspilning af SACD bliver vel heller ikke imødekommet med BD30/50 ?


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 08:05


[/QUOTE]


Det jo ike sådan at Pana BD er dårlige, bare ikke optimale

[/QUOTE]

Til alm. dvd mener du vel.

Hilsen Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ønsket om afspilning af SACD bliver vel heller ikke imødekommet med BD30/50 ?


Nej, det er jeg klar over.(Nævnt tidligere).
Iøvrigt har jeg en pæn samling af DTS musikskiver, og den snupper BD50 jo flot, synes jeg.

Hilsen Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: jan0112
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 13:20
Jeg må indrømme at jeg har haft problemer med at spille enkelte hjemme brændte DVD +. Der er ingen problemer med at spille disse på min gamle Philips afspiller. Måske en opdatering kan løse dette, men hvornår den kommer ved jeg ikke.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 13:26

Oprindeligt skrevet af jan0112 jan0112 skrev:

Jeg må indrømme at jeg har haft problemer med at spille enkelte hjemme brændte DVD +. Der er ingen problemer med at spille disse på min gamle Philips afspiller. Måske en opdatering kan løse dette, men hvornår den kommer ved jeg ikke.

"Problemet" er kendt, og Denon gør faktisk selv opmærksom på forholdet på deres hjemmeside:

 Discs that have been poorly finalized following recording may be only partially playable or not playable at all.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 14:58

Hvordan er 1940´eren mod PS3 i forhold til SD-DVD??? (hvis nogen ved det)

Boogie



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hvordan er 1940´eren mod PS3 i forhold til SD-DVD??? (hvis nogen ved det)

Boogie

Ud fra det som jeg har set - dem begge, men ikke samtidigt - så er Denonen en tak bedre



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må indrømme at jeg bliver dig svar skyldig om hvorvidt den er kodefri eller ej. Jeg kan ikke finde noget endeligt på emnet - bortset fra, at jeg tolker specifikationerne derhen, at den er kodefri.

Og jeg har ikke afprøvet den med forskellige regioner

Det kan jeg da så lige svarer på;

Den er ved køb reglåst til reg.2, men kan låses op med software, hvis det ønskes.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må indrømme at jeg bliver dig svar skyldig om hvorvidt den er kodefri eller ej. Jeg kan ikke finde noget endeligt på emnet - bortset fra, at jeg tolker specifikationerne derhen, at den er kodefri.

Og jeg har ikke afprøvet den med forskellige regioner

Det kan jeg da så lige svarer på;

Den er ved køb reglåst til reg.2, men kan låses op med software, hvis det ønskes.

Okay - tak for svaret. Så blev jeg jo så klog



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 20:18
hvor finder denne test sted... bare for at vide det... hvis det er i nærheden af aalborg kunne det da være jeg kunne komme forbi med min S-100


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 21:28

Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

hvor finder denne test sted... bare for at vide det... hvis det er i nærheden af aalborg kunne det da være jeg kunne komme forbi med min S-100

Æhh...hvilken en test?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

hvor finder denne test sted... bare for at vide det... hvis det er i nærheden af aalborg kunne det da være jeg kunne komme forbi med min S-100

Æhh...hvilken en test?

ja okey så men er hvor kommer i fra så kunne det være jeg kom forbi ligesom mogens fra tvnord :)



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

hvor finder denne test sted... bare for at vide det... hvis det er i nærheden af aalborg kunne det da være jeg kunne komme forbi med min S-100

Æhh...hvilken en test?

ja okey så men er hvor kommer i fra så kunne det være jeg kom forbi ligesom mogens fra tvnord :)

Beklager  - jeg forstår absolut ingenting - jeg har prøvet



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 22:22
Første svar i tråden bad om en sammenligning med Panasonic S100. Det ville selvfølgelig være rart hvis Lygtemanden bare kunne skrive dette, i stedet for at lave et ret meningsløst svar på dit spørgsmål om hvad det er han snakker om 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 08:02

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Første svar i tråden bad om en sammenligning med Panasonic S100. Det ville selvfølgelig være rart hvis Lygtemanden bare kunne skrive dette, i stedet for at lave et ret meningsløst svar på dit spørgsmål om hvad det er han snakker om 

Tak for hjælpen Naiera



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 14:45

ang kodefri

hvis jeg husker korrekt, så kan hifiklubben levere denons modeller kodefri, jeg husker dog ikke om de tager et mindre gebyr, men det kan lade sig gøre.

 



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

ang kodefri

hvis jeg husker korrekt, så kan hifiklubben levere denons modeller kodefri, jeg husker dog ikke om de tager et mindre gebyr, men det kan lade sig gøre.

Det kan det også. Da jeg købte min Denon 1930 kostede det 300kr, men fik det gjort gratis ifm købet. 



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hvordan er 1940´eren mod PS3 i forhold til SD-DVD??? (hvis nogen ved det)

Boogie

Ud fra det som jeg har set - dem begge, men ikke samtidigt - så er Denonen en tak bedre


Kan 1940'eren tone underteksterne ned og flytte på dem?

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hvordan er 1940´eren mod PS3 i forhold til SD-DVD??? (hvis nogen ved det)

Boogie

Ud fra det som jeg har set - dem begge, men ikke samtidigt - så er Denonen en tak bedre


Kan 1940'eren tone underteksterne ned og flytte på dem?

Jeg kan ikke finde noget om det emne i brugsanvisningen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hvordan er 1940´eren mod PS3 i forhold til SD-DVD??? (hvis nogen ved det)

Boogie

Ud fra det som jeg har set - dem begge, men ikke samtidigt - så er Denonen en tak bedre


Kan 1940'eren tone underteksterne ned og flytte på dem?

Hej fast2night,

Det var mig du købte din S99 af. Håber du er tilfreds med den.

Lige præcis funktionen med at kunne dæmpe lysstyrken på underteksterne og flytte dem ud af billedet - på en film med sorte bjælker - synes jeg er en helt suveræn feature, som jeg brugte rigtigt meget.



Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hej fast2night,

Det var mig du købte din S99 af. Håber du er tilfreds med den.

Lige præcis funktionen med at kunne dæmpe lysstyrken på underteksterne og flytte dem ud af billedet - på en film med sorte bjælker - synes jeg er en helt suveræn feature, som jeg brugte rigtigt meget.


Absolut. Det er en dejlig afspiller, så det har jeg ikke fortrudt et nanosekund, og i mellemtiden er den også blevet kodefri.

At kunne flytte underteksterne og nedtone dem har jeg aldrig set på andre afspillere, og det er en feature jeg nødig vil undvære, så derfor var jeg nysgerrig omkring dette punkt på 1940'eren.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 15:41
Hvad med http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/denon_dvd-2930_dvd-afspiller_sort.htm - Denon 2930 afspilleren?

Er den stadigvæk pengene værd, eller er der i mellemtiden kommet alternativer i samme prisklasse som kan følge, eller endda udklassere den?

For mig handler det om at "grave" det bedste ud af SD materiale, og SACD og HDCD er selvfølgelig også ønskeligt.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 16:40

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Hvad med http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/denon_dvd-2930_dvd-afspiller_sort.htm - Denon 2930 afspilleren?

Er den stadigvæk pengene værd, eller er der i mellemtiden kommet alternativer i samme prisklasse som kan følge, eller endda udklassere den?

For mig handler det om at "grave" det bedste ud af SD materiale, og SACD og HDCD er selvfølgelig også ønskeligt.

Jeg har næsten lige "byttet" min gamle denon 3910 med 2930 afspilleren og jeg må sige jeg er imponeret over 2930eren selv uden scaler er den bestemt ganske fortrinlig til sd materiale og syntes også til alm cd er den super.. jeg har ikke sacd eller hdcd men kan kun forestille mig sådan som den klarer alm cd. at den er ganske god til det også. så  fra mig

edit forøvrigt mener jeg ikke man kan fade eller flytte teksterne på Denons afspillere sådan helt generelt... jeg har ihvertfald ikke fundet funktionen



-------------
Mvh

René


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

At kunne flytte underteksterne og nedtone dem har jeg aldrig set på andre afspillere, og det er en feature jeg nødig vil undvære, så derfor var jeg nysgerrig omkring dette punkt på 1940'eren.


Jeg er bange for at det er en Panasonic specialitet...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.



Print side | Luk vindue