Lasse77 skrev:
Men jeg har bare ikke noget som helst forstand på hvad man skal se efter.. Men jeg tror jeg vil aflægge dem et besøg for at se på varen..
|
Pjojektorer til hjemmebiograf-brug fremstilles med to forskellige teknologier LCD (Liquid Crystal Display) og DLP (Digital Light Processing). DLP-teknologien giver en lidt bedre billede- og farvegengivelse end LCD (i det mindste nede det dét prisnivau), men har samtidig også dén ulempe, at den kan forårsage "regnbue-effekt" (små farveglimt), som nogen er meget generede af, og andre ikke. Optoma HD65 er en DLP-projektor, og derfor er det nok vigtigt, at du forinden får den demonstreret (helst i et helt mørkt rum) hos HiFi-klubben, for at finde ud af, om "regnbuerne" er noget du godt kan leve med, eller ej.
Det kan jo også tænkes, at du måske er én af de heldige (ligesom mig selv), der stort set aldrig bemærker det.
Lasse77 skrev:
Er der osse ting man være opmærksom når man skal ha et lærred ?
|
Ja, det er der. Skal lærredet f.eks. være fastmonteret - eller noget, som du bare kan stille op og pakke sammen igen, efter behov? Eller hvor stort skal lærredet være? Lærredstørrelser på over 95" udelukker nemlig et opstil-bart lærred. Så er der også spørgsmålet om grå eller hvid lærreds-type: Jo bedre, du er i stand til at mørklægge "biograf-rummet", jo mindre er behovet for et grå lærred.
Og så siger man jo også, at med lærreder hænger kvalitet og pris ofte uløseligt sammen. Jo dyrere, jo bedre. ![](smileys/smiley2.gif)
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|